Íme az első MZ-s aki alacsonyabb fordulatszámot (na ezt ki kéne fejtenem...) szeretne.young boys írta:A németek csináltak egy 8000 f/min változatot 125/150-es ETZ-ből 16/18 LE-velkiszsebi írta: Mi a célod vele?
Én még nem, de szerintem nem sok értelme van. Mármint kis eTZ-nél. Olyan gyenge a nyeles tengely
Kicsit ez túl pörgős...ezért merült fel bennem a primer áttétel módosításának a gondolata.
De csak pusztán elvi szinten mozgok vele.
Blokk
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
A németek csináltak egy 8000 f/min változatot 125/150-es ETZ-ből 16/18 LE-velkiszsebi írta:Mi a célod vele?young boys írta: Valaki változtatot már a primer áttételen?
YB
Én még nem, de szerintem nem sok értelme van. Mármint kis eTZ-nél. Olyan gyenge a nyeles tengely
Kicsit ez túl pörgős...ezért merült fel bennem a primer áttétel módosításának a gondolata.
De csak pusztán elvi szinten mozgok vele.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2894
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Mi a célod vele?young boys írta: Valaki változtatot már a primer áttételen?
YB
Én még nem, de szerintem nem sok értelme van. Mármint kis eTZ-nél. Olyan gyenge a nyeles tengely
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- young boys
- versenyző

- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Blokk
OFFkiszsebi írta:OFF
A Klubban én két embert ismerek, aki minden kérdésedre válaszolni tud. Bambi, az ő telefonszámát a főoldalon a támogatók között megtalálod, valamint Nyakas, aki már többször válaszolt is Neked. Ja, az ő száma is megtalálható a hirdetések között.bomber93 írta:Amúgy Ha valaki lenne olyan szíves és megadna egy skype vagy msn címet valaki olyan aki jártas 125 ös TS/ES/RT Mz-kbe és tudna válaszolni pár kérdésemre...Előre is köszi!
A keresés opció azért van a fórumon, hogy tudjunk keresni régebbi hozzászólások között. Szerintem próbáld ki, meg fogsz lepődni...
Ja, és van a PÜ (azaz Privát Üzenet) lehetőség, amivel e két hozzáértőt el tudod érni. Ők azok, akik mindig válaszolnak, s még sohasem tapasztaltam bárminemű járatlanságukat az MZ-kkel kapcsolatban. Sőt!
Egyebek mellett meg itt is és a főoldalon is található mindenkinek adatlapja, ahol fel lehet tüntetni mindenféle elérhetőséget. Rólad még azt sem tudjuk, merre laksz.
Szerinted
ON
Kiszsebi kezdő még a srác...
De majd megismer itt mindenkit és bele jön a fórumozásba mint kiskutya az ugatásba.
Anno én is vagy 2 hétig csak olvastam mielőtt elkezdtem volna írogatni
most meg...már függő vagyok!
bomber93 csatlakozom kiszsebihez!
Ha problémád van e két emberhez nyugodtan fordulj.
Amit ők nem tudnak az nem is létezik!
ON
Na ha már itt vagyunk nekem volna 1 kérdésem...
Valaki változtatot már a primer áttételen?
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hja tényleg van PÜ bocsi ez jó ötlet
Amúgy úgy illik kitölteni hogy hol lakok meg ki vagyok ha nekem perpill nincs saját MZ-m? Mivel nekem mondhatni épített motorom van simson blokkal. Nem tudom hogy viszonyulna hozzá itt a szerkesztőség ha én arról raknék be képet mivel ez MZ-s oldal. De ha ez nem gond akkor kitöltöm meg tolok fel képet majd a taligáról:) Én csak azért jöttem erre a honlapja hogy tanuljak MZ-ül mert nemsok mindent tudok MÉG róluk. És úgy gondoltam ha már szeretnék egy RT-t visszahozni a közutakra akkor tudjak már valamit róla:)
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2894
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
OFF
A keresés opció azért van a fórumon, hogy tudjunk keresni régebbi hozzászólások között. Szerintem próbáld ki, meg fogsz lepődni...
Ja, és van a PÜ (azaz Privát Üzenet) lehetőség, amivel e két hozzáértőt el tudod érni. Ők azok, akik mindig válaszolnak, s még sohasem tapasztaltam bárminemű járatlanságukat az MZ-kkel kapcsolatban. Sőt!
Egyebek mellett meg itt is és a főoldalon is található mindenkinek adatlapja, ahol fel lehet tüntetni mindenféle elérhetőséget. Rólad még azt sem tudjuk, merre laksz.
Szerinted
ON
A Klubban én két embert ismerek, aki minden kérdésedre válaszolni tud. Bambi, az ő telefonszámát a főoldalon a támogatók között megtalálod, valamint Nyakas, aki már többször válaszolt is Neked. Ja, az ő száma is megtalálható a hirdetések között.bomber93 írta:Amúgy Ha valaki lenne olyan szíves és megadna egy skype vagy msn címet valaki olyan aki jártas 125 ös TS/ES/RT Mz-kbe és tudna válaszolni pár kérdésemre...Előre is köszi!
A keresés opció azért van a fórumon, hogy tudjunk keresni régebbi hozzászólások között. Szerintem próbáld ki, meg fogsz lepődni...
Ja, és van a PÜ (azaz Privát Üzenet) lehetőség, amivel e két hozzáértőt el tudod érni. Ők azok, akik mindig válaszolnak, s még sohasem tapasztaltam bárminemű járatlanságukat az MZ-kkel kapcsolatban. Sőt!
Egyebek mellett meg itt is és a főoldalon is található mindenkinek adatlapja, ahol fel lehet tüntetni mindenféle elérhetőséget. Rólad még azt sem tudjuk, merre laksz.
Szerinted
ON
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Amúgy Ha valaki lenne olyan szíves és megadna egy skype vagy msn címet valaki olyan aki jártas 125 ös TS/ES/RT Mz-kbe és tudna válaszolni pár kérdésemre
Mivel felmerült a fejembe hogy megpróbálni beszerezni egy MZ RT 125/3 -mas motort ha lehetséges de mielőtt még érdeklődnék utána jó lenne tudni valamit róluk mert ha roncsot veszek tudjam hogy mit honnan lehet úgy beszerezni hogy megtudjam úgy csinálni hogy ha később OT-t akarnék rá az is meglegyen. Szóval blokkügyileg a legfontosabb. Előre is köszi!
Re: Blokk
Aminek le van törve a sarka kicsit megreszeled hogy ne legyen ele es tökéletes lesz!kr írta:Üdv Urak!
Egy javaslat érdekelne - melyik fogaskereket tegyem a váltóba: amelyiknek két fogának le van törve a sarka - vagy amelyiken a kapcsolókörmök kopottasak? Ha valakinek van elfekvőben egy 4. fokozat fogaskerék (ES 250 v TS 250) megboltolnám!
Nyakas! Sztem biztosabbra mennél es 125 blokkal. Amúgy az e-bay tele van RT alkatrésszel. BK 350-e senkinek nincs? Az lehet még egy érdekes verda.
kr
Persze ha nem nagy van letörve belöle!
A kapcsolokörmös nem jó mert aztán dobálja majd a sebességet!
De lehet van 4. segességem elfekvőbe!
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
[quote="kr"]Üdv Urak!
Egy javaslat érdekelne - melyik fogaskereket tegyem a váltóba: amelyiknek két fogának le van törve a sarka - vagy amelyiken a kapcsolókörmök kopottasak? Ha valakinek van elfekvőben egy 4. fokozat fogaskerék (ES 250 v TS 250) megboltolnám!
Nyakas! Sztem biztosabbra mennél es 125 blokkal. Amúgy az e-bay tele van RT alkatrésszel. BK 350-e senkinek nincs? Az lehet még egy érdekes verd
KR! te itt összekevertél valamit! nekem van RT,olvass vissza én csak Bomber kolegának adom az okosságot 
Egy javaslat érdekelne - melyik fogaskereket tegyem a váltóba: amelyiknek két fogának le van törve a sarka - vagy amelyiken a kapcsolókörmök kopottasak? Ha valakinek van elfekvőben egy 4. fokozat fogaskerék (ES 250 v TS 250) megboltolnám!
Nyakas! Sztem biztosabbra mennél es 125 blokkal. Amúgy az e-bay tele van RT alkatrésszel. BK 350-e senkinek nincs? Az lehet még egy érdekes verd
A viz szalad, a kő marad!
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Attól függ mennyire van letörve a sarka meg hogy mennyire van elnyalva a másik szerintem ha tudsz feltenni képet tegyél és akkor valamelyik szakavatottabb ember megmondja nekem simson blokkom van amit én szereltem össze abba a 3. sebesség egyik fogaskerekének a sarka le van törve és eddig még nem hozott semmi hibát viszont ha el van valami nyalva az magával húzza a másik fogaskereket is egyszóval szerintem hamarabb otthagy az út szélén mint ha csak meg van kapva a sarka a lényeg használd tisztességesen a kuplungot és nem lesz baj. A másik én beírtam Ebay ra hogy mz rt de öszvissz 1 db képet hoz ki a motorról. Mit kell beírni, hogy kiköpje őket? Előre is köszi és előző kérdésem hogy. A 4 sebességes RT 125 és a TS 125 belsejében a főtengely hajtókarostul mindenestül és kicserélhető-e meg a berúgó és váltó mechanika? A 4 fokozatú RT hez a TS váltó beszerelhető? mert nyakas írta , hogy a 3 mashoz nem lehet. Válaszokat előre is köszönöm!
- kr
- Simsonos

- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv Urak!
Egy javaslat érdekelne - melyik fogaskereket tegyem a váltóba: amelyiknek két fogának le van törve a sarka - vagy amelyiken a kapcsolókörmök kopottasak? Ha valakinek van elfekvőben egy 4. fokozat fogaskerék (ES 250 v TS 250) megboltolnám!
Nyakas! Sztem biztosabbra mennél es 125 blokkal. Amúgy az e-bay tele van RT alkatrésszel. BK 350-e senkinek nincs? Az lehet még egy érdekes verda.
kr
Egy javaslat érdekelne - melyik fogaskereket tegyem a váltóba: amelyiknek két fogának le van törve a sarka - vagy amelyiken a kapcsolókörmök kopottasak? Ha valakinek van elfekvőben egy 4. fokozat fogaskerék (ES 250 v TS 250) megboltolnám!
Nyakas! Sztem biztosabbra mennél es 125 blokkal. Amúgy az e-bay tele van RT alkatrésszel. BK 350-e senkinek nincs? Az lehet még egy érdekes verda.
kr
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Hali! A régebbi TS amelyiknek a főtengely szimeringje belül helyezkedik el annak az alkatrészei felhasználhatóak, az RT dinamója 10wattal kevesebbet tud ,de TS felszerelhető ,kuplungszerkezet azonos /egysoros lánc/ de felszerelhető a kétsoros is. A háromfokozatúhoz a TS váltó nem beszerelhető.Dugattyu azonos, a hajtókar alul keskenyebb. De, egyébként meglehet oldani a javitását, ebben tudok segiteninyakas írta:"bomber93 írta:"Hali! az RT ből van 3 és 4 sebességes bizonyos alkatrészek megegyeznek , nekem van mindkettőnem nehéz beszerezni
Üdv pontosan milyen alkatrészek egyeznek meg a ts 125 és az rt 125 ös blokkba mivel ha én megvenném restaurálásra szánnám régi fajta 50 es évekbeli 125 RT
viszont ha valami gond van a blokkba azt a fajta blokkot nem sok helyen találom ezért kérdezem hogy a beleseje megegyezik e a ts 125 ös belsejével mondtad hogy bizonyos alkatrészek mik lennének ezek az alkatrészek és pontosan nem is egyezik meg a kialakítása de a ts 125 ös blokk belsejét egy az egybe bele tudnám e tenni az RT 125 be?
Egy ilyen gépet szeretnék roncs állapotba beszerezni és felújítani ennek a blokkjáról lenne szó csak azért kérdeztem meg hogy azonos e mert a csavarok ha jol nézem ugyanott vannak mint a ts 125 ön meg a berúgó és váltó kar is ugyanaz. Szóval szeretnék tudni valami információt hogy mi a közös és mi nem mert alkatrészjegyzéket külön nem találtam sehol hozzá. Előre is köszi!
Üdv megint a tudatlanságom már mentem ts 125 ös motorral viszont még nem figyeltem meg soha hogy melyik milyen mert nem az enyém volt. Én simsonokba vagyok jártas mivel abból építettem házilag a csudamotorom. Nah az lenne a kérdés hogy : miről tudom felismerni a régebbi fajta TS blokkot van e valami ismertető jegye? és miről tudom felismerni Az RT nél hogy 3 vagy 4 sebességes ? a TS főtengelye bele tehető e egy az egyben az RT be mert mondtad hogy dugó azonos csak hajtókar más az is alul? Berúgó szerkezet megegyezik? Ha emlékezetem nem csal a TS 125 az 4 sebességes és mondtad hogy van olyan RT aminek 4 sebességes a váltója azzal felcserélhető a TS é? Szóval az érdekelne mi az ami biztosan különbözik A TS 12 öbe és Az RT 125 be mert ha veszek akkor szerzek mellé havertól olcsón egy TS blokkot és 2 ből összerakom a belsejét.Mivel ha összerakom én azzal menni is akarok szóval ha 120 km-t kell vele menni egy motoros találkozóra akkor el merjek vele indulni ne az legyen hogy juj vajon mikor hullik szét a blokk alattam.Előre is köszi a felvilágosítást:)
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
"bomber93 írta:"Hali! az RT ből van 3 és 4 sebességes bizonyos alkatrészek megegyeznek , nekem van mindkettőnem nehéz beszerezni
Üdv pontosan milyen alkatrészek egyeznek meg a ts 125 és az rt 125 ös blokkba mivel ha én megvenném restaurálásra szánnám régi fajta 50 es évekbeli 125 RT
viszont ha valami gond van a blokkba azt a fajta blokkot nem sok helyen találom ezért kérdezem hogy a beleseje megegyezik e a ts 125 ös belsejével mondtad hogy bizonyos alkatrészek mik lennének ezek az alkatrészek és pontosan nem is egyezik meg a kialakítása de a ts 125 ös blokk belsejét egy az egybe bele tudnám e tenni az RT 125 be?

Egy ilyen gépet szeretnék roncs állapotba beszerezni és felújítani ennek a blokkjáról lenne szó csak azért kérdeztem meg hogy azonos e mert a csavarok ha jol nézem ugyanott vannak mint a ts 125 ön meg a berúgó és váltó kar is ugyanaz. Szóval szeretnék tudni valami információt hogy mi a közös és mi nem mert alkatrészjegyzéket külön nem találtam sehol hozzá. Előre is köszi![/quote]
Hali! A régebbi TS amelyiknek a főtengely szimeringje belül helyezkedik el annak az alkatrészei felhasználhatóak, az RT dinamója 10wattal kevesebbet tud ,de TS felszerelhető ,kuplungszerkezet azonos /egysoros lánc/ de felszerelhető a kétsoros is. A háromfokozatúhoz a TS váltó nem beszerelhető.Dugattyu azonos, a hajtókar alul keskenyebb. De, egyébként meglehet oldani a javitását, ebben tudok segiteni
A viz szalad, a kő marad!
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
"Hali! az RT ből van 3 és 4 sebességes bizonyos alkatrészek megegyeznek , nekem van mindkettő
nem nehéz beszerezni
[/quote]"
Üdv pontosan milyen alkatrészek egyeznek meg a ts 125 és az rt 125 ös blokkba mivel ha én megvenném restaurálásra szánnám régi fajta 50 es évekbeli 125 RT
viszont ha valami gond van a blokkba azt a fajta blokkot nem sok helyen találom ezért kérdezem hogy a beleseje megegyezik e a ts 125 ös belsejével mondtad hogy bizonyos alkatrészek mik lennének ezek az alkatrészek és pontosan nem is egyezik meg a kialakítása de a ts 125 ös blokk belsejét egy az egybe bele tudnám e tenni az RT 125 be?

Egy ilyen gépet szeretnék roncs állapotba beszerezni és felújítani ennek a blokkjáról lenne szó csak azért kérdeztem meg hogy azonos e mert a csavarok ha jol nézem ugyanott vannak mint a ts 125 ön meg a berúgó és váltó kar is ugyanaz. Szóval szeretnék tudni valami információt hogy mi a közös és mi nem mert alkatrészjegyzéket külön nem találtam sehol hozzá. Előre is köszi!
Üdv pontosan milyen alkatrészek egyeznek meg a ts 125 és az rt 125 ös blokkba mivel ha én megvenném restaurálásra szánnám régi fajta 50 es évekbeli 125 RT
viszont ha valami gond van a blokkba azt a fajta blokkot nem sok helyen találom ezért kérdezem hogy a beleseje megegyezik e a ts 125 ös belsejével mondtad hogy bizonyos alkatrészek mik lennének ezek az alkatrészek és pontosan nem is egyezik meg a kialakítása de a ts 125 ös blokk belsejét egy az egybe bele tudnám e tenni az RT 125 be?

Egy ilyen gépet szeretnék roncs állapotba beszerezni és felújítani ennek a blokkjáról lenne szó csak azért kérdeztem meg hogy azonos e mert a csavarok ha jol nézem ugyanott vannak mint a ts 125 ön meg a berúgó és váltó kar is ugyanaz. Szóval szeretnék tudni valami információt hogy mi a közös és mi nem mert alkatrészjegyzéket külön nem találtam sehol hozzá. Előre is köszi!
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Hali! az RT ből van 3 és 4 sebességes bizonyos alkatrészek megegyeznek , nekem van mindkettőbomber93 írta:Sziasztok!
Kérlek ne fújoljatok le mert nem nagyon értek hozzá azért kérdezem meg akik jártasabbak.
Az Mz TS 125 ös blokkja az belülről ugyanaz mint Az Mz Rt 125 ösé vagy vannak olyan alkatrészek ami a két blokkban felcserélhető azonos? Gondolkozok egy RT 125 beszerzésén de félek hogy ha valami hiányzik elég nehezen lehetne hozzá alkatrészt találni blokkügyileg.
A viz szalad, a kő marad!
-
bomber93
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2009.11.22. 00:46
- MZ-d típusa: Házi Készítésü
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérlek ne fújoljatok le mert nem nagyon értek hozzá azért kérdezem meg akik jártasabbak.
Az Mz TS 125 ös blokkja az belülről ugyanaz mint Az Mz Rt 125 ösé vagy vannak olyan alkatrészek ami a két blokkban felcserélhető azonos? Gondolkozok egy RT 125 beszerzésén de félek hogy ha valami hiányzik elég nehezen lehetne hozzá alkatrészt találni blokkügyileg.
Kérlek ne fújoljatok le mert nem nagyon értek hozzá azért kérdezem meg akik jártasabbak.
Az Mz TS 125 ös blokkja az belülről ugyanaz mint Az Mz Rt 125 ösé vagy vannak olyan alkatrészek ami a két blokkban felcserélhető azonos? Gondolkozok egy RT 125 beszerzésén de félek hogy ha valami hiányzik elég nehezen lehetne hozzá alkatrészt találni blokkügyileg.
- kr
- Simsonos

- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Trophysoknak:
Elkészült a főtengőm: az új hajtókarból lekaptak amennyivel szélesebb volt, került bele egy annyival keskenyebb kosár. Úgy áll mint Katiban a gyerek. Így nem kellett elhagyni az alátéteket sem. A kisöreg 0,01-re kicentírozta, nagyon baba lett.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
kr
Elkészült a főtengőm: az új hajtókarból lekaptak amennyivel szélesebb volt, került bele egy annyival keskenyebb kosár. Úgy áll mint Katiban a gyerek. Így nem kellett elhagyni az alátéteket sem. A kisöreg 0,01-re kicentírozta, nagyon baba lett.
Kellemes ünnepeket mindenkinek!
kr
-
Seclusion
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Blokk
1. Irány orvos, mert fel kell varrni a kezed - bocsánat, magas labda voltpunisher írta:Sziasztok! Lenne egy számomra nagyon érdekes kérdésem, hogy a kuplungnak lehúzó segítségével mekkora erővel jön le hogy ketten a bátyámmal nem tudtuk leszedni
(leszakadt a karom) mit tehetek hogy ne kelljen áthívnom a kétajtós szekrény haveromat hogy lesszeggye a kuplungot
? Melegítsem vagy hűtsem, olajozzam vagy imádkozzam neki?
2. picit oda szoktak koppantani a lehúzónak, mikor már feszül rendesen. A picit alatt nem azt értettem, mintha megpöcögtetnéd, hanem úgy, hogy megérezze, de baja ne legyen tőle. Tuti a dolog, mert anno 150es ETZ-m ről is ugyanígy kaptam le a kis lánckereket, feszítésre nem adta magát.
3. Valami gáz van a kuplungnál. Netán fel van hegesztve?
Melegítés nem hiszem, hogy használna, mivel a két anyag együtt melegedne, így nem fog lepottyanni.
- punisher
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Blokk
Sziasztok! Lenne egy számomra nagyon érdekes kérdésem
, hogy a kuplungnak lehúzó segítségével mekkora erővel jön le hogy ketten a bátyámmal nem tudtuk leszedni
(leszakadt a karom) mit tehetek hogy ne kelljen áthívnom a kétajtós szekrény haveromat hogy lesszeggye a kuplungot
? Melegítsem vagy hűtsem, olajozzam vagy imádkozzam neki?
- frensis
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
kr írta:Köszönöm a hozzászólásokat!
A hajtókarból lesz valszeg lekapva, és kerül bele egy másik kosár.
Nekem ez a váltó hézagolás egy fájó, fehér folt. Mit kell rajta hézagolni? Csak a tengelyvégeket? És hézagmentesnek kell lennie? Úgy láttam az összeszerelős videón, hogy a csapágyak először kerülnek fel a tengelyre, és úgy rá a blokkfél. Ami rés maradt a kihajtó tengely kislánckerék felőli csapágya, és a szimmeringház között, oda rakott egy hézagoló lemezt. Ennyi lenne?
Szia !
Csapágyhézagolás annyiból áll, hogy a csapágy alá az oda való hézagolót beteszed.
MZ-nél baloldalba belepakolunk mindent és úgy húzatjuk rá a jobboldalát.
Ellenőrizd, hogy a tengelyek ne forogjanak el a csapágyban !
Ha ne adj Isten igen, akkor kend be csapágyragasztóval valamilyen jófélével.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- kr
- Simsonos

- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Köszönöm a hozzászólásokat!
A hajtókarból lesz valszeg lekapva, és kerül bele egy másik kosár.
Nekem ez a váltó hézagolás egy fájó, fehér folt. Mit kell rajta hézagolni? Csak a tengelyvégeket? És hézagmentesnek kell lennie? Úgy láttam az összeszerelős videón, hogy a csapágyak először kerülnek fel a tengelyre, és úgy rá a blokkfél. Ami rés maradt a kihajtó tengely kislánckerék felőli csapágya, és a szimmeringház között, oda rakott egy hézagoló lemezt. Ennyi lenne?
A hajtókarból lesz valszeg lekapva, és kerül bele egy másik kosár.
Nekem ez a váltó hézagolás egy fájó, fehér folt. Mit kell rajta hézagolni? Csak a tengelyvégeket? És hézagmentesnek kell lennie? Úgy láttam az összeszerelős videón, hogy a csapágyak először kerülnek fel a tengelyre, és úgy rá a blokkfél. Ami rés maradt a kihajtó tengely kislánckerék felőli csapágya, és a szimmeringház között, oda rakott egy hézagoló lemezt. Ennyi lenne?
- Krepp
- bajnok

- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Blokk
"Nem adom fel, míg egy darabban látsz
Nem adom fel, míg életben találsz
Nem adom fel, míg nem robbanok szét"

Nem adom fel, míg életben találsz
Nem adom fel, míg nem robbanok szét"

Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
2t olaj nem keveredik el rendesen az etanollal de ezt már szintén kielemeztük. ennek ellenére még mindig vannak lelkes "lázadók"

10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- frensis
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha esetleg valakinek szüksége lenne kuplung lehúzóra normális anyagból, kérem mutasson róla egy rajzot és megcsinálom jövőre gyakorlaton az iskolában.
Ha nagy leszek gépgyártó technikus leszek.
Első ingyen van, ha működik kitalálunk egy jelképes árat.

Ha nagy leszek gépgyártó technikus leszek.
Első ingyen van, ha működik kitalálunk egy jelképes árat.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- frensis
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sztem rájöttem mi lehet a gond.
A Bio Etanol.
Öcsémnek is tankoltam a babettába, mivel a sok csapatás miatt kifogyott.
Előtte "tekerésre" indult, most amint elfogyott a benzin a karbiból leállt.
Szétszedem, látom tele van 2T olajjal a karbi !
Nem keveredett el ilyen hidegben az olaj a benzinnel, hanem leüllepedett az aljára.
Én másmilyen olajat használok a csapatós motorba, azzal elkeveredett rendesen (Favorit).
Szerintem azért ment még ezelőtt mind2 motor, mivel benzin volt benne, nem ez a már bocsánat "fos".
Megpróbálom azt, hogy a kék motorból(abban benzin van) vezetek egy csövet és úgy próbálom meg beindítani.
Ha sikerül megpróbálom higítani benzinnel az etanolt, hátha az már jobban fog neki tetszeni.
Csak ugye a repsol olajat meg az adalékokat sajnáltam egy széthajtott leselejtezett TSZ motorból így gondoltam jó lesz neki az etanol is.
Olcsó húsnak híg a leve...
A Bio Etanol.
Öcsémnek is tankoltam a babettába, mivel a sok csapatás miatt kifogyott.
Előtte "tekerésre" indult, most amint elfogyott a benzin a karbiból leállt.
Szétszedem, látom tele van 2T olajjal a karbi !
Nem keveredett el ilyen hidegben az olaj a benzinnel, hanem leüllepedett az aljára.
Én másmilyen olajat használok a csapatós motorba, azzal elkeveredett rendesen (Favorit).
Szerintem azért ment még ezelőtt mind2 motor, mivel benzin volt benne, nem ez a már bocsánat "fos".
Megpróbálom azt, hogy a kék motorból(abban benzin van) vezetek egy csövet és úgy próbálom meg beindítani.
Ha sikerül megpróbálom higítani benzinnel az etanolt, hátha az már jobban fog neki tetszeni.
Csak ugye a repsol olajat meg az adalékokat sajnáltam egy széthajtott leselejtezett TSZ motorból így gondoltam jó lesz neki az etanol is.
Olcsó húsnak híg a leve...
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- frensis
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem fúj ki sehol, azt ellenőriztem.conus írta:hengertalptömítésnél nem fúj ki? gyújtás oldali szimmering?
elég gyanús h 1-2 karika után csak úgy leállt.![]()
Lehet, hogy szimeringes, mivel kapott eleg a nyáron, meg tavasszal is az esőzések után.
Az a pár karika meg már csak hab volt a tortán.
No mind1, ha nem sikerül ma életet verni bele akkor téli szünetben szétborítom, töltés sincs, úgyhogy azt is meg kell csinálni.
Egyébként mekkora kompresszió az egészséges ?
A másikról nincs kedvem levenni a karburátort....
De gondolom ha a szívócsonkhoz rakom a kezem oda kéne szippantania.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
hengertalptömítésnél nem fúj ki? gyújtás oldali szimmering?
elég gyanús h 1-2 karika után csak úgy leállt.

elég gyanús h 1-2 karika után csak úgy leállt.
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- frensis
- kis ETZ-s

- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv Emberek !
Leesett végre egy kis hó és gondoltam előveszem a csapatós gépet.
Múlt héten mivel jósolták a havat előre kipucoltam a karburátort, illetve beüzemeltem.
Tegnap elővettem megint, aksi bele és ment is.
Csináltam 1-2 karikát a hóban és leállt.
Gondoltam biztos maradt valami kis szutyok a karbiban, kitakarítom, de semmi.
Ma is nekiálltam, sajna nem sikerült semmit sem elérni.
Próba képen öntöttem egy kis benzint a szívócsonkba, gyújtás rá és felpörgött, beindult.
Levettem a hengerfejet gondoltam biztos el van kopva a henger, nincs kompresszió és ezért nem indul be.
A hengernek nincs válla, de kompresszió ettől függetlenül nincsen.
Felgyűrűzöm az segíthet ?
Nincsen oválisra kopva a henger így nem fújna ki mellette.
(2. szériás kis TS 150-es trophy blokkal)
Leesett végre egy kis hó és gondoltam előveszem a csapatós gépet.
Múlt héten mivel jósolták a havat előre kipucoltam a karburátort, illetve beüzemeltem.
Tegnap elővettem megint, aksi bele és ment is.
Csináltam 1-2 karikát a hóban és leállt.
Gondoltam biztos maradt valami kis szutyok a karbiban, kitakarítom, de semmi.
Ma is nekiálltam, sajna nem sikerült semmit sem elérni.
Próba képen öntöttem egy kis benzint a szívócsonkba, gyújtás rá és felpörgött, beindult.
Levettem a hengerfejet gondoltam biztos el van kopva a henger, nincs kompresszió és ezért nem indul be.
A hengernek nincs válla, de kompresszió ettől függetlenül nincsen.
Felgyűrűzöm az segíthet ?
Nincsen oválisra kopva a henger így nem fújna ki mellette.
(2. szériás kis TS 150-es trophy blokkal)
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
Re: Blokk
hát remélem nem a válto lesz a gond
de majd a szétszedésnél kiderül. köszi a segítséget
Re: Blokk
Hát lehet hogy a váltó is rossz,mivel esetleg a hézagolás elment,és elkedte kidobálni,ott maradandó nyomok lehetnek már a kapcsoló körmön,és a léptető villán,ami akár el is görbülhet.Akkor azokat is cserélni kell,és már nem elég a kihézagolása a váltónak.Gery írta:Hozzászólás témája: Re: Blokk
HozzászólásElküldve: 2010.12.16. 20:32
Offline
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: torokszentmiklos
Gery írta:
hello mindenkinek. egy 150 es etz-m van. az 5. sebességet kidobálja. mi lehet a probléma? előre is köszi
a lánckeréknél ki van e hézagolva a csapágy? a kuplungtengely nem mozog e tengelyirányban és a zéger gyürü nem e kiesett ami rögziti a kuplungtengely csapágyát?/baloldal/
_________________
A viz szalad, a kő marad!
köszi a választ! még nemszedtem szét de ezeket mind megnézem majd. azthittem hogy esetleg a válto is lehet rossz. de remélem nem.
Re: Blokk
Hozzászólás témája: Re: Blokk
HozzászólásElküldve: 2010.12.16. 20:32
Offline
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: torokszentmiklos
Gery írta:
hello mindenkinek. egy 150 es etz-m van. az 5. sebességet kidobálja. mi lehet a probléma? előre is köszi
a lánckeréknél ki van e hézagolva a csapágy? a kuplungtengely nem mozog e tengelyirányban és a zéger gyürü nem e kiesett ami rögziti a kuplungtengely csapágyát?/baloldal/
_________________
A viz szalad, a kő marad!
köszi a választ! még nemszedtem szét de ezeket mind megnézem majd. azthittem hogy esetleg a válto is lehet rossz. de remélem nem.
HozzászólásElküldve: 2010.12.16. 20:32
Offline
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Hozzászólások: 239
Tartózkodási hely: torokszentmiklos
Gery írta:
hello mindenkinek. egy 150 es etz-m van. az 5. sebességet kidobálja. mi lehet a probléma? előre is köszi
a lánckeréknél ki van e hézagolva a csapágy? a kuplungtengely nem mozog e tengelyirányban és a zéger gyürü nem e kiesett ami rögziti a kuplungtengely csapágyát?/baloldal/
_________________
A viz szalad, a kő marad!
köszi a választ! még nemszedtem szét de ezeket mind megnézem majd. azthittem hogy esetleg a válto is lehet rossz. de remélem nem.
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Van akinek azzal is megyfestékes írta:Nekem, amatőrnek csakis lehúzóval,a profik terméskővel szoktáknyakas írta: nincs![]()
![]()
A viz szalad, a kő marad!
- MrDok
- bajnok

- Hozzászólások: 2335
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv!punisher írta:Szervusztok! Lehúzó nélkül van mód leszedni a kuplungot a tengelyröl károsodás nélkül?
Ha a kuplungod úgy gondolja, magától leesik! Esetleg imádkozz neki, vagy csak egyszerűen kérd meg rá, így nem kell hozzá szerszám.
Esetleg kérdezz meg néhány klubtársat, akinek már leesett, hogy mit kell tenni érte.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nekem, amatőrnek csakis lehúzóval,a profik terméskővel szoktáknyakas írta:nincspunisher írta:Szervusztok! Lehúzó nélkül van mód leszedni a kuplungot a tengelyröl károsodás nélkül?![]()
-
nyakas
- A blokkot szethuzom neked termeskovel

- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
a lánckeréknél ki van e hézagolva a csapágy? a kuplungtengely nem mozog e tengelyirányban és a zéger gyürü nem e kiesett ami rögziti a kuplungtengely csapágyát?/baloldal/Gery írta:hello mindenkinek. egy 150 es etz-m van. az 5. sebességet kidobálja. mi lehet a probléma? előre is köszi
A viz szalad, a kő marad!
Re: Blokk
hello mindenkinek. egy 150 es etz-m van. az 5. sebességet kidobálja. mi lehet a probléma? előre is köszi
Re: Blokk
Alátétek nélkül rakd össze,és akkor a hajtókar most nem fent a dugónál lesz pozicionálva,hanem lent a sonkánál.A /1 és az ETz már ilyenkr írta:Üdv Mesterek!
Megjött a hajtókarom a Trophymhoz. Ahogy sejtettem, az alsó csap szélesebb az eredetinél. Viszont csak ilyet kapni. 18mm helyett 20. A sonkában a hely meg pont 20, de ott vannak még az alátétek is, ami tán a hajtókar megvezetéséhez kell. Fent keskenyebb, 24mm helyett csak 20, de azzal nem lesz gond. Mit javasoltok, kb 1,5mm-rel van kevesebb hely a kelleténél. Vetessek le a hajtókarból, vagy a sonkákból? Elhagyhatóak az alátétek, mert akkor csak pár tizedet kéne leszednem valahonnan. Vagy perselyeztessem meg a régi hajtókart?
kr.
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
én inkább a hajtókarból vetetnék le. 
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kr
- Simsonos

- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Üdv Mesterek!
Megjött a hajtókarom a Trophymhoz. Ahogy sejtettem, az alsó csap szélesebb az eredetinél. Viszont csak ilyet kapni. 18mm helyett 20. A sonkában a hely meg pont 20, de ott vannak még az alátétek is, ami tán a hajtókar megvezetéséhez kell. Fent keskenyebb, 24mm helyett csak 20, de azzal nem lesz gond. Mit javasoltok, kb 1,5mm-rel van kevesebb hely a kelleténél. Vetessek le a hajtókarból, vagy a sonkákból? Elhagyhatóak az alátétek, mert akkor csak pár tizedet kéne leszednem valahonnan. Vagy perselyeztessem meg a régi hajtókart?
kr.
Megjött a hajtókarom a Trophymhoz. Ahogy sejtettem, az alsó csap szélesebb az eredetinél. Viszont csak ilyet kapni. 18mm helyett 20. A sonkában a hely meg pont 20, de ott vannak még az alátétek is, ami tán a hajtókar megvezetéséhez kell. Fent keskenyebb, 24mm helyett csak 20, de azzal nem lesz gond. Mit javasoltok, kb 1,5mm-rel van kevesebb hely a kelleténél. Vetessek le a hajtókarból, vagy a sonkákból? Elhagyhatóak az alátétek, mert akkor csak pár tizedet kéne leszednem valahonnan. Vagy perselyeztessem meg a régi hajtókart?
kr.
Re: Blokk
Nem kehet,hogy hiba csúszott valahol az összerakásnál?bob írta:hát megnéztem probáltam ugy csinálni ahogy a leirásban van de nem jött össze,vki segitene msnen hátha könyebb volna:19bob@windowslive.com
Re: Blokk
hát megnéztem probáltam ugy csinálni ahogy a leirásban van de nem jött össze,vki segitene msnen hátha könyebb volna:19bob@windowslive.com
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Videóval van illusztrálva annál jobban elmagyarázni sem lehet.bob írta:hali
még új vagyok itt,most raktam össze az etzmet de akuplungal nem birok hogy kell beállitani etz 250 aki tudja irjon.köszi elöre is
- festékes
- bajnok

- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
A főoldalon a szerelések menüpontban mindent megtalálsz,jó keresgélést!bob írta:hali
még új vagyok itt,most raktam össze az etzmet de akuplungal nem birok hogy kell beállitani etz 250 aki tudja irjon.köszi elöre is
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég


