Köszönöm az ötleteket, ebből aztán válogathatok kedvemre . Igazából mindnél a homlokomra csaptam, hogy ez hogy nem jutott eszembe . Amúgy a kenyeres trükköt ismerem, de azt nem kockáztatom meg. Amúgy valsz. ebből a hibából adódóan a 4.sebességem hajtó fogaskerekének 2 fogának letört a sarka. Ilyet, ha valakinek van fölös, szívesen átveszek(ES 250/2 vagy TS 250)! És ha Miskolc közelében tudtok jó főtengelyest hajtókarcsere céljából, ne tartsátok vissza!
Seclusion írta:Bambi mester! A rugókat sejtettem, hogy cserélni kell, lamellákban annyit terveztem, hogy magát a kuplungot kikönnyíttetem a neten található leírás alapján. Most már csak azt kell kiimádkoznom, hogy jó minőségű főtengőt összehozzak egy ugyanilyen jó kuplunggal, mert az egyelőre nincs. Az egy darabot (ha az jó egyáltalán), ami van, az megy az utcai motorba. Ebből a szempontból ő fontosabb
Andrá$! Ezt pedig azt hiszem a személyes tapasztalat mondatja veled De puding próbája az evés, majd ha előttem lesz a gép, minden kiderül. Addig pedig még van kis idő
Hol van a neten kuplung könnyítés? Én még soha nem láttam, pedig érdekes téma. (illetve a szocimotoroson van egy, de az inkább vicc)
A MZ váltó pedig nem bírja a fordulatszámot, kár próbálni a pudingot, ez tuti tipp!
Hülyén nézne ki a gyorsulási versenyen, ahogy üveghangig kipörgeted, majd vársz, hogy leessen a fordulat és váltani tudj!
Atilla írta: Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
Szerintem ezzel egészitsd ki...
" A csapágy belső gyűrűjébe egy metszett furattal ellátott betétet kell tenni, "
A többi megoldás jó.
Javaslom hogy egy erősebb-vagy (csavar erősségben) 10-es keménységű-szár kell.
Csak a 2 végén legyen menet.És kellene egy tömör vas anyag.Abban egy furat...A többit meg már tudod hisz használod.
Nem vagyok motorszerelő, szóval hosszú évek szoktak eltelni két csapágycsere között. Egy rendes műhelyben cső meg idom az mindig van, mindenféle metszett furat meg 10-es keménységű szár az nincs.
Értem én, hogy jobb a te módszered, de az enyémnek az egyszerűség a lényege. Ha már nekiállnék, csinálnék hozzá egy feszítőpatront és az a tökély, de azért, hogy 5 évente elővegyem fölösleges.
Ez a méretes dűbel is tetszik, jó ötlet!
Bambi mester! A rugókat sejtettem, hogy cserélni kell, lamellákban annyit terveztem, hogy magát a kuplungot kikönnyíttetem a neten található leírás alapján. Most már csak azt kell kiimádkoznom, hogy jó minőségű főtengőt összehozzak egy ugyanilyen jó kuplunggal, mert az egyelőre nincs. Az egy darabot (ha az jó egyáltalán), ami van, az megy az utcai motorba. Ebből a szempontból ő fontosabb
Andrá$! Ezt pedig azt hiszem a személyes tapasztalat mondatja veled De puding próbája az evés, majd ha előttem lesz a gép, minden kiderül. Addig pedig még van kis idő
Seclusion írta:Köszönöm a válaszokat! Az a probléma, hogy az álmom az nem mindössze 30 lóerő, annál valamivel több Minimum 40 fölé szeretném föltornászni, bár nem tudom mekkora reális esélye van ennek. Gyorsulási versenyekre szeretném használni a gépet, esetleg Balassagyarmaton kipróbálni magam vele
40 LE is ki bír simán a kúp,nem kell semmilyen segéd megoldás.Viszont rugókat cserélni kell,a lamellák maradhatnak.
Olyan csapágyat, ami csak 1 oldalról hozzáférhető, hogyan szednétek ki? ES 250/2 váltó.
Kellőképp felmelegited a blokkfelet és akkor magától kiesik
Vagy veszel csavarboltban egy belevaló dübelt,kicseréled a benne lévő csavart hosszabra(előtte ráhajtasz egy anyát tövig),berakod a csapágyba,jól meghúzod hogy megfeszüljön és akkor jöhet a Gabsic által javallot csődarab az alátéttel és szépen kihuzatod egy anyával.Nem kell hegesztgetni semmit.
De ha 100 C fok köré felmelegited a blokkfelet akkor egy kis kézzel ütögetésre kiesik a helyéről.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Seclusion írta:Köszönöm a válaszokat! Az a probléma, hogy az álmom az nem mindössze 30 lóerő, annál valamivel több Minimum 40 fölé szeretném föltornászni, bár nem tudom mekkora reális esélye van ennek. Gyorsulási versenyekre szeretném használni a gépet, esetleg Balassagyarmaton kipróbálni magam vele
Szerintem akkor lesznek még ott gondok a váltóval is
Köszönöm a válaszokat! Az a probléma, hogy az álmom az nem mindössze 30 lóerő, annál valamivel több Minimum 40 fölé szeretném föltornászni, bár nem tudom mekkora reális esélye van ennek. Gyorsulási versenyekre szeretném használni a gépet, esetleg Balassagyarmaton kipróbálni magam vele
Atilla írta: Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
Szerintem ezzel egészitsd ki...
" A csapágy belső gyűrűjébe egy metszett furattal ellátott betétet kell tenni, "
A többi megoldás jó.
Javaslom hogy egy erősebb-vagy (csavar erősségben) 10-es keménységű-szár kell.
Csak a 2 végén legyen menet.És kellene egy tömör vas anyag.Abban egy furat...A többit meg már tudod hisz használod.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog! "Két kar, két kerék"
Atilla írta:Én úgy szoktam kiszedni, hogy a csapágy belső gyűrűjével kb megegyező méretű vas vízvezetékcsövet 3-4 hefttel odahegesztem a csapágyhoz. (amilyen csövet épp találok, a tökéletes a kb 30-40 cm-es egy oldalán menettel) Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
Égjen a pofám a barbár módszereim miatt mi?
Nem rossz módszer. (tulképp a kasztnisok horpadás-kihúzója lekoppintva...)
Az én módszerem is hasonló: csavart szoktam belehegeszteni a csapágyba (az említett csapágynál 10-es vagy 12-es csavar), kell egy nagy átmérőjű cső, amibe a csapágy külső gyűrűje belefér, ezt a csavarra rádugni, majd egy nagy alátét ami nagyobb mint a cső, utána anya a csavarra, és az anyát hajtva szépen kijön a csapágy. Ha közben a blokkfél a rezsón pihen, akkor könnyebb a kihúzatás.
Ha nem kétévente egyszer kell onnan kivenni a csapágyat megéri elkészíteni ezt a 3-4 darabból álló szerkentyűt. Hegesztés nem valami kíméletes, de működik.
Én úgy szoktam kiszedni, hogy a csapágy belső gyűrűjével kb megegyező méretű vas vízvezetékcsövet 3-4 hefttel odahegesztem a csapágyhoz. (amilyen csövet épp találok, a tökéletes a kb 30-40 cm-es egy oldalán menettel) Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
Speciális célszerszámmal kell kiszedni a zsákfuratból. A csapágy belső gyűrűjébe egy metszett furattal ellátott betétet kell tenni, ebbe hajtod be a belevalót, így befeszíted a gyűrűbe a betétet. Ennél a csavarnál fogva ki tudod húzni, melegítés mellett.
Vagy kenyérrel is lehet, de kiszakadhat a blokk.
Az ék az erőzárásra van kitalálva, úgy mint a kúp, a retesz pedig alakzárásra, nyírásra.
Olyan csapágyat, ami csak 1 oldalról hozzáférhető, hogyan szednétek ki? ES 250/2 váltó.
És csatlakozom az előttem szólókhoz, az éket egy perc alatt nyírná el kuplung. Sajnos olyan a főtengely kialakítása és mérete, hogy nem tesz lehetővé más megoldást. Nekem se tetszik, ez van.
Ha ékelni akarnád az rosszabb lenne mint a gyári kúp, és elmegy a centrikusság is. Íves reteszt viszont simán lehet csinálni, egy darab megfelelő méretű is elég lehet, csak a horony eléggé gyengíti a tengelyt, ezért nem is érdemes ilyet csinálni, csak az a 3dolog kell amit lentebb írt Alfa.
Szóval meg lehet csinálni és működni is fog egy ideig.
Bordástengely legjobb dolog, viszont krva drága. Főleg ha csak egy egyedi darab kell
Gépészeti szempontból pedig a dupla ék sem megoldás, mert nem tudod úgy megmunkálni h ugyanakkora terhelést vegyenek fel (nem tudsz pontosan 180 fokot beállítani).
Ahol a kpl. nem kúpos, ott 1 félét használnak: bordástengely. Ilyenre viszont nem tudom, hogy lehetne gazdaságosan átalakítani.
Amúgy a gyári kúp ha jól van feltéve, 30 lovat is simán elbír, van itt egy angol mz tuning könyv (le lehet tölteni), abban írják. 3 dolog kell hozzá: jó főtengely, jó kuplung, megfelelő nyomaték.
Nem vagyok aktív olvasója a topiknak, így lehet, hogy már feltett kérdéssel fordulok hozzátok. Leforgott a 250es ETZ-men a kuplung, és az az ötlet merült föl bennem, hogy mi lenne, ha megcsináltatnám ékesre? Későbbiekben fogok építeni egy tuning ETZ-t is, és erre is ezt a megoldást gondoltam, ott akár dupla ékesen is meg lehetne csinálni. Szeretném kikérni a véleményeteket! - Az önzáró kúpot mindenféleképpen meg akarom fejelni valami plusz rögzítéssel, mert nem igazán bízok meg benne, szóval a lebeszélést kérlek hanyagoljátok Köszönöm!
Nekem egyszer pörgött le kuplung 16-vagy 17 éves koromban. Utána megtanultam fölrakni. Szerintem az a kúp tökéletesen jó oda, de hanyagollak a lebeszéléssel.
Mivel az egy kúp, ha megcsúszik hosszirányban is lecsúszik a tengelyről. Szóval nem tehetsz oda éket, mert az nem ér semmit.
Nem vagyok aktív olvasója a topiknak, így lehet, hogy már feltett kérdéssel fordulok hozzátok. Leforgott a 250es ETZ-men a kuplung, és az az ötlet merült föl bennem, hogy mi lenne, ha megcsináltatnám ékesre? Későbbiekben fogok építeni egy tuning ETZ-t is, és erre is ezt a megoldást gondoltam, ott akár dupla ékesen is meg lehetne csinálni. Szeretném kikérni a véleményeteket! - Az önzáró kúpot mindenféleképpen meg akarom fejelni valami plusz rögzítéssel, mert nem igazán bízok meg benne, szóval a lebeszélést kérlek hanyagoljátok Köszönöm!
Kérdésem az lenne mennyi km-t megy el egy főtengely? nemrég lett felújítva, fúrva, csapágyazva...stb.
Csak úgy a kíváncsiság kedvéért kérdezem a tapasztalatokat!
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: Mz
kisMZ-k kb 20-30ezer km-t. utána szétverődik a főtengely a csapágyban. de ha 5 Ft-os kínai csapágyat tettél bele akkor jóval hamarabb
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
A következő lennne a problémám: Van egy MZ TS 125-ösöm, amin egy ETZ 150 karburátor van (már így vettem). A motornak nincs alapjárata csak hidegen, amikor rajta van a szivató. Amikor már meleg, és levettem a szivatót, ha megállok üresben folyamatos gázfröccsökkel kell megakadályoznom a lefulladást. Kezdetben még motorfékes üzemben szépen püffögött, de már csak búg. Amúgy jól húz, csak ez az alapjárati problémája van. Ha valaki tud, kérem segítsen!
Oké, de nem biztos, hogy a forgástengelyre merőleges a törés, ezért alakzáróan átviszi a nyomatékot, a csapágy meg összetartja.
Kocogtasd meg a tengelyvéget oldalról, és ha erős ellenállása van és szépen cseng, akkor jó, de ha csak tompa a kopogás akkor meg kéne próbálni kicsit húzni kifelé, lehet kiesik, ha törött akkor úgyis mindegy.
csikin írta:"Lehet centírozás kéne" Ez könnyen lehet.
Egy darabból vannak kimunkálva a sonkák, lehet eltört a főtengelyed ?
Szóval ha a sonkákat fogod kézzel a blokkhoz és nem mozognak, és mozgatod a főtengely (nem a forgórész) végét akkor minden irányban lötyög?
Igen!Pontosan ez a szitú!
És ha ráteszem a kulcsot akkor simán áttekerem a motort vele.Ezért nem gyanakszom törésre.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog! "Két kar, két kerék"
"Lehet centírozás kéne" Ez könnyen lehet.
Egy darabból vannak kimunkálva a sonkák, lehet eltört a főtengelyed ?
Szóval ha a sonkákat fogod kézzel a blokkhoz és nem mozognak, és mozgatod a főtengely (nem a forgórész) végét akkor minden irányban lötyög?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára csikin 2010.11.18. 23:29-kor.
Nem tudom...
Olyan mintha az a tengely vég vagy minek nevezzem külön lenne felrakva...
Szinte teljesen külön életet él kivéve a forgást.
Nekem olyannak tünik mintha 2 darabból lenne és a "külső" darab nem illeszkedik a belsőn és ezért lóg.
Simán tudom minden irányban mozgatni miközben a főtengely áll mint a cövek...
egyszerüen nem értem hogy mi van...
Nem bánnám ha valaki tudna egy főtengely fotót berakni hogy jobban lássam hogy hogyan is néz ki és mi lehet a bibi...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog! "Két kar, két kerék"
young boys írta:Nem csapágyas a motor...Bambi mester azt mondta hogy tegyek rá elektronikus gyújtást(ez az olcsobbik javitási mód és elmegy vele a nagyjavitásig) vagy cseréljek főtengelyt...
Ez útóbbit most még nem szeretnék...
Nem csapágyas a motor.
Levettem a hengert és ahogy mozgattam a megszakitó bütyköt (benyulva a blokkba) nem éreztem a főtengely elmozdulását.Nem tudom hogyan van megoldva a főtengely jobb oldala de nekem úgy tünik mintha nem 1 darabból lenne.
A másik hogy a generátor forgórésze se mozdúl meg (és menet közben se hallom hogy surlódna a forgórész) ha mozgatom a tengely véget.
Szóval nem értem hogy miért lóg.
Csapágy csere ezen tünetek alapján még nem indokólt!
Bambi mester azt mondta hogy tegyek rá elektronikus gyújtást(ez az olcsobbik javitási mód és elmegy vele a nagyjavitásig) vagy cseréljek főtengelyt...
Ez útóbbit most még nem szeretnék...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog! "Két kar, két kerék"
A főtengely egyáltalán nem lóghat, nemhogy még kalimpáljon is. Szerintem szét kéne borítanod télire, és csapágycsere, vagy főtengelyjavítás/csere. Akármilyen gyújtást is teszel rá nem lesz az igazi. A gyári megoldású jeladót is szétkoptatja 1-2mm ütés, nem beszélve a hajtórúdról, alsó felső csapágyáról stb...
Szóval én szétszedném:)
young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
a kalimpáló tengely mellett könnyen falsot szívhat a motor. de ha nem kezdesz valamit a kalimpálással, nagyon ráb... fázol.
Az az érdekes hogy a karterban meg nem mozog a főtengely...
A Sub-ee féle halos gyújtást teszem rá mert az csapágyazva van és megvezeti a főtengely végét és akkor már nem kalimpál.De kitalálok addig is valamit rá...
Már naggyából megvan fejben hogy mit is kellene csinálni vele...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog! "Két kar, két kerék"
young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
a kalimpáló tengely mellett könnyen falsot szívhat a motor. de ha nem kezdesz valamit a kalimpálással, nagyon ráb... fázol.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
előbb a kipufogó topikban is ezt kérdezted
csak másképp.
adódhat
sőt, sok minden mástól. de a gyújtás az baromi fontos!!!!
Mivel tanácstalan vagyok és csak ezekre tudok tippelni ezért 2 helyen is megkérdeztem...
Azt tudom hogy a gyújtás nagyon fontos...
De egyenlőre csak gyüjtök Subb-ee féle elektronikus kütyükre...(több mindent akarok majd egyszerre venni)
Köszi a segitséget!
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog! "Két kar, két kerék"
young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
előbb a kipufogó topikban is ezt kérdezted
csak másképp.
adódhat
sőt, sok minden mástól. de a gyújtás az baromi fontos!!!!
A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog! "Két kar, két kerék"
bejáratásra meg van egy leírásom, Dénes nagy örömömre alá tudja támasztani h működik, ha érdekel akkor priviben elküldöm.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! 10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <----------------------- Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Van nagy TZ-m, úgyhogy megtartom. Amúgy neten rendeltem utánvéttel. Már belehegesztettem 2cm-t egy kis TS lánckerék lehúzóba, az pont rámegy, erre meg a 12-es menetes szár fossa el magát, amivel lehajtanám. Kib@szott mód rá van szopódva. Érdemes a kuplungot hőlégfúvóval megmelegíteni?
kr
Szia ok rendben!
Nekem még eddig lejött,de olyanról is hallottam,hogy vörösre melegitették, akkor sem adta meg magát,lehet hogy fémragasztóval,vagy a jó ég tudja mivel barmolták rá!
Persze próbáldd meg, reméhetőleg sikerrel jársz,ha mégse vannak itt igazi szerelő guruk ilyenkor ha elakadok mindig segitenek,most is biztos lesz egy-két tippjük!
Van nagy TZ-m, úgyhogy megtartom. Amúgy neten rendeltem utánvéttel. Már belehegesztettem 2cm-t egy kis TS lánckerék lehúzóba, az pont rámegy, erre meg a 12-es menetes szár fossa el magát, amivel lehajtanám. Kib@szott mód rá van szopódva. Érdemes a kuplungot hőlégfúvóval megmelegíteni?