Köszönöm az ötleteket, ebből aztán válogathatok kedvemre
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mégegyszer kösz,
kr
Hol van a neten kuplung könnyítés? Én még soha nem láttam, pedig érdekes téma. (illetve a szocimotoroson van egy, de az inkább vicc)Seclusion írta:Bambi mester! A rugókat sejtettem, hogy cserélni kell, lamellákban annyit terveztem, hogy magát a kuplungot kikönnyíttetem a neten található leírás alapján. Most már csak azt kell kiimádkoznom, hogy jó minőségű főtengőt összehozzak egy ugyanilyen jó kuplunggal, mert az egyelőre nincs. Az egy darabot (ha az jó egyáltalán), ami van, az megy az utcai motorba. Ebből a szempontból ő fontosabb
Andrá$! Ezt pedig azt hiszem a személyes tapasztalat mondatja veledDe puding próbája az evés, majd ha előttem lesz a gép, minden kiderül. Addig pedig még van kis idő
Nem vagyok motorszerelő, szóval hosszú évek szoktak eltelni két csapágycsere között. Egy rendes műhelyben cső meg idom az mindig van, mindenféle metszett furat meg 10-es keménységű szár az nincs.young boys írta:Szerintem ezzel egészitsd ki...Atilla írta: Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
" A csapágy belső gyűrűjébe egy metszett furattal ellátott betétet kell tenni, "
A többi megoldás jó.
Javaslom hogy egy erősebb-vagy (csavar erősségben) 10-es keménységű-szár kell.
Csak a 2 végén legyen menet.És kellene egy tömör vas anyag.Abban egy furat...A többit meg már tudod hisz használod.
40 LE is ki bír simán a kúp,nem kell semmilyen segéd megoldás.Viszont rugókat cserélni kell,a lamellák maradhatnak.Seclusion írta:Köszönöm a válaszokat! Az a probléma, hogy az álmom az nem mindössze 30 lóerő, annál valamivel többMinimum 40 fölé szeretném föltornászni, bár nem tudom mekkora reális esélye van ennek. Gyorsulási versenyekre szeretném használni a gépet, esetleg Balassagyarmaton kipróbálni magam vele
Kellőképp felmelegited a blokkfelet és akkor magától kiesikkr írta:Üdv Urak!
Olyan csapágyat, ami csak 1 oldalról hozzáférhető, hogyan szednétek ki? ES 250/2 váltó.
Szerintem akkor lesznek még ott gondok a váltóval isSeclusion írta:Köszönöm a válaszokat! Az a probléma, hogy az álmom az nem mindössze 30 lóerő, annál valamivel többMinimum 40 fölé szeretném föltornászni, bár nem tudom mekkora reális esélye van ennek. Gyorsulási versenyekre szeretném használni a gépet, esetleg Balassagyarmaton kipróbálni magam vele
Szerintem ezzel egészitsd ki...Atilla írta: Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
Nem rossz módszer. (tulképp a kasztnisok horpadás-kihúzója lekoppintva...)Atilla írta:Én úgy szoktam kiszedni, hogy a csapágy belső gyűrűjével kb megegyező méretű vas vízvezetékcsövet 3-4 hefttel odahegesztem a csapágyhoz. (amilyen csövet épp találok, a tökéletes a kb 30-40 cm-es egy oldalán menettel) Ráhúzok a csőre egy jóval rövidebb és egy mérettel vastagabb csövet (ami csúszkál rajta) és a cső túl végére rátekerek valamilyen idomot ütközőnek. Megfogom a csúszkáló külső csövet, nekiverem az ütközőnek és szép párhuzamosan kijön a csapágy.
Égjen a pofám a barbár módszereim miatt mi?
Nekem egyszer pörgött le kuplung 16-vagy 17 éves koromban. Utána megtanultam fölrakni.Seclusion írta:Sziasztok!
Nem vagyok aktív olvasója a topiknak, így lehet, hogy már feltett kérdéssel fordulok hozzátok. Leforgott a 250es ETZ-men a kuplung, és az az ötlet merült föl bennem, hogy mi lenne, ha megcsináltatnám ékesre? Későbbiekben fogok építeni egy tuning ETZ-t is, és erre is ezt a megoldást gondoltam, ott akár dupla ékesen is meg lehetne csinálni. Szeretném kikérni a véleményeteket! - Az önzáró kúpot mindenféleképpen meg akarom fejelni valami plusz rögzítéssel, mert nem igazán bízok meg benne, szóval a lebeszélést kérlek hanyagoljátokKöszönöm!
kisMZ-k kb 20-30ezer km-t. utána szétverődik a főtengely a csapágyban. de ha 5 Ft-os kínai csapágyat tettél bele akkor jóval hamarabbLóri írta:Üdv!
Kérdésem az lenne mennyi km-t megy el egy főtengely? nemrég lett felújítva, fúrva, csapágyazva...stb.
Csak úgy a kíváncsiság kedvéért kérdezem a tapasztalatokat!
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: Mz
milyen motor ?milyen hajtokar?Lóri írta:Üdv!
Kérdésem az lenne mennyi km-t megy el egy főtengely? nemrég lett felújítva, fúrva, csapágyazva...stb.
Csak úgy a kíváncsiság kedvéért kérdezem a tapasztalatokat!
Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: Mz
Igen!Pontosan ez a szitú!csikin írta:"Lehet centírozás kéne" Ez könnyen lehet.
Egy darabból vannak kimunkálva a sonkák, lehet eltört a főtengelyed?
Szóval ha a sonkákat fogod kézzel a blokkhoz és nem mozognak, és mozgatod a főtengely (nem a forgórész) végét akkor minden irányban lötyög?
Kill3r tanácsád ellenőrizd le!!!young boys írta:Napi használatban van a gép.Úgy hogy nem egyszerü mutatvány lenne a "szétboritás"!
Az jól van fent.Egyenletes a hézag mindenhól.Töltés van.Hangja nincs.Se álló se forgó helyzetben nem üt.KILL3R etz írta:Nem lehet, hogy a forgórészed van fent csálén a főtengelyen?
Napi használatban van a gép.Úgy hogy nem egyszerü mutatvány lenne a "szétboritás"!csikin írta: Szerintem szét kéne borítanod télire,
Lehet, hogy csak egy főtengely centírozás kéne?young boys írta:Nem csapágyas a motor...Bambi mester azt mondta hogy tegyek rá elektronikus gyújtást(ez az olcsobbik javitási mód és elmegy vele a nagyjavitásig) vagy cseréljek főtengelyt...
Ez útóbbit most még nem szeretnék...
Az az érdekes hogy a karterban meg nem mozog a főtengely...conus írta:a kalimpáló tengely mellett könnyen falsot szívhat a motor. de ha nem kezdesz valamit a kalimpálással, nagyon ráb... fázol.young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
a kalimpáló tengely mellett könnyen falsot szívhat a motor. de ha nem kezdesz valamit a kalimpálással, nagyon ráb... fázol.young boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
Mivel tanácstalan vagyok és csak ezekre tudok tippelni ezért 2 helyen is megkérdeztem...kiszsebi írta:előbb a kipufogó topikban is ezt kérdeztedyoung boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
csak másképp.
adódhat
sőt, sok minden mástól. de a gyújtás az baromi fontos!!!!
előbb a kipufogó topikban is ezt kérdeztedyoung boys írta:A következőre lettem figyelmes a motoromnál...
terhelés alatt 5.-ben 75-80 km/h-ig gyönyörüen húz semmi gond de ezútán elerőtlenedik.
A megszakitó hézag folyton változik (0,3-2 mm) mert a tengelyvég kalimpál.
Adódhat ez ebből?
Vagy máshol keressem a problémát?
YB
Szia ok rendben!kr írta:Szia festékes,
Van nagy TZ-m, úgyhogy megtartom. Amúgy neten rendeltem utánvéttel. Már belehegesztettem 2cm-t egy kis TS lánckerék lehúzóba, az pont rámegy, erre meg a 12-es menetes szár fossa el magát, amivel lehajtanám. Kib@szott mód rá van szopódva. Érdemes a kuplungot hőlégfúvóval megmelegíteni?
kr
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég