Helo a forgórésznél ne a szénkefére mérj rá hanem a csúszógyűrűkre úgy hogy mind a 2 szénkefét vagy kiveszed vagy lekötödbladzser írta:Helló!
Vettem egy ETZ 125-öset.
Nincs töltés, folyamatosan ég a töltés jelző lámpa.
Amikor megvettem már akkor sem volt töltés.
Átnéztem a vezetékeket, kiméregettem szakadásmérővel mi hova megy, sarukat felcsiszoltam.
A vezetékelés fix, hogy jó. Gondoltam diódahíd is hibás lehet. Kiszedtem a diódahidat egy 250-es ETZ-ből, és beraktam ebbe a motorba. (Meg ami benne volt tiszta szutyok volt, amit pedig beleraktam rendbe olt szedve, letakarítva)
Ezen a mocin még régifajta mechanikus fesz.szabályzó van. Levettem a burkolatot róla (alusapka) és láttam hogy az egyik tekercs ami vastagdrótból van és mindössze csak pár menetet (max. 10-15) tartalmaz, le van törve a forrasztásnál. Fogtam és csavart fellazítottam kiszedtem.
Megint elsétáltam a 250-eshez, kiszedtem belőle az elektronikus fesz.szabályzót (12V) és helyesen bekötöttem.
Leszedtem a blokkoldaláról a deknit, és rámértem a szénkefére is hogy nem e szakadás vagy valami...
5Ohm-ot mértem a két szénkefe között, úgyhogy ez is jó.
BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez??? (Ugyebár ha kiveszem a biztosítékot nem ég a lámpa, nincs gerjesztés, és járó motornál nem keletkezik örvényáram ami feszültséget indukálna az állórészben?! ; Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed, rámértem a forgórész tekercsébe 100mA áram folyik. A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész? Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett. Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)
Illetve ha lehúzom a fesz.szab. D- ról asarut, nem történik semmi.
A fesz. szab. és az egyenirányító diódahíd működőképes motorból lett kivéve. Ezekkel a cuccokkal a 250-esben volt töltés.
Most téleg már mi lehet hibás reggel 6-tól ezen turnézok de nem jövök rá. Most estére már sikerült belefáradnom.
Valaki valami ötlet?
ott a gyári adat 4,2+-0,3 Ohm nekem pl 5,6 van az én forgórészemnél és van töltés majd nézd meg hogy nem-e vaszáratos multi egyikfele az egyik csúszógyűrűre a másik meg testre ha ott mutat valamit akkor vaszárlat van. Az állórészt meg úgy tudod megnézni jó e hogy megméred a kivezetések között az ellenállást gyári adat 0,32 Ohm nekem itt 1,3 van ha valamelyik kettő között nincs azaz végtelen az ellenállás akkor az szakadt ezt is nézd meg vaszálatos e multi egyikfele az egyik kivezetésre másik meg a testre vagyis az állórész lemezkötegére és nézed meg mind a 3 kivezetést így és ha mutat valamit akkor vaszálatos. Mivel azt írtad hogy működő motorról lett lekapva az elektronikus fesszab meg a diódahíd ezért annak csak jónak kéne lennie. Hírtelen ennyit tudtam összeszedni. ha nem jön be ezek eggyike sem akkor nem tudom mi lehet a bibi. Majd talán más
