Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

bladzser írta:Helló!
Vettem egy ETZ 125-öset.
Nincs töltés, folyamatosan ég a töltés jelző lámpa.
Amikor megvettem már akkor sem volt töltés.
Átnéztem a vezetékeket, kiméregettem szakadásmérővel mi hova megy, sarukat felcsiszoltam.
A vezetékelés fix, hogy jó. Gondoltam diódahíd is hibás lehet. Kiszedtem a diódahidat egy 250-es ETZ-ből, és beraktam ebbe a motorba. (Meg ami benne volt tiszta szutyok volt, amit pedig beleraktam rendbe olt szedve, letakarítva)

Ezen a mocin még régifajta mechanikus fesz.szabályzó van. Levettem a burkolatot róla (alusapka) és láttam hogy az egyik tekercs ami vastagdrótból van és mindössze csak pár menetet (max. 10-15) tartalmaz, le van törve a forrasztásnál. Fogtam és csavart fellazítottam kiszedtem.

Megint elsétáltam a 250-eshez, kiszedtem belőle az elektronikus fesz.szabályzót (12V) és helyesen bekötöttem.

Leszedtem a blokkoldaláról a deknit, és rámértem a szénkefére is hogy nem e szakadás vagy valami...
5Ohm-ot mértem a két szénkefe között, úgyhogy ez is jó.

BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez??? (Ugyebár ha kiveszem a biztosítékot nem ég a lámpa, nincs gerjesztés, és járó motornál nem keletkezik örvényáram ami feszültséget indukálna az állórészben?! ; Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed, rámértem a forgórész tekercsébe 100mA áram folyik. A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész? Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett. Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)


Illetve ha lehúzom a fesz.szab. D- ról asarut, nem történik semmi.

A fesz. szab. és az egyenirányító diódahíd működőképes motorból lett kivéve. Ezekkel a cuccokkal a 250-esben volt töltés.

Most téleg már mi lehet hibás reggel 6-tól ezen turnézok de nem jövök rá. Most estére már sikerült belefáradnom.

Valaki valami ötlet?
Helo a forgórésznél ne a szénkefére mérj rá hanem a csúszógyűrűkre úgy hogy mind a 2 szénkefét vagy kiveszed vagy lekötöd
ott a gyári adat 4,2+-0,3 Ohm nekem pl 5,6 van az én forgórészemnél és van töltés majd nézd meg hogy nem-e vaszáratos multi egyikfele az egyik csúszógyűrűre a másik meg testre ha ott mutat valamit akkor vaszárlat van. Az állórészt meg úgy tudod megnézni jó e hogy megméred a kivezetések között az ellenállást gyári adat 0,32 Ohm nekem itt 1,3 van ha valamelyik kettő között nincs azaz végtelen az ellenállás akkor az szakadt ezt is nézd meg vaszálatos e multi egyikfele az egyik kivezetésre másik meg a testre vagyis az állórész lemezkötegére és nézed meg mind a 3 kivezetést így és ha mutat valamit akkor vaszálatos. Mivel azt írtad hogy működő motorról lett lekapva az elektronikus fesszab meg a diódahíd ezért annak csak jónak kéne lennie. Hírtelen ennyit tudtam összeszedni. ha nem jön be ezek eggyike sem akkor nem tudom mi lehet a bibi. Majd talán más :roll: .
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helló!
Vettem egy ETZ 125-öset.
Nincs töltés, folyamatosan ég a töltés jelző lámpa.
Amikor megvettem már akkor sem volt töltés.
Átnéztem a vezetékeket, kiméregettem szakadásmérővel mi hova megy, sarukat felcsiszoltam.
A vezetékelés fix, hogy jó. Gondoltam diódahíd is hibás lehet. Kiszedtem a diódahidat egy 250-es ETZ-ből, és beraktam ebbe a motorba. (Meg ami benne volt tiszta szutyok volt, amit pedig beleraktam rendbe olt szedve, letakarítva)

Ezen a mocin még régifajta mechanikus fesz.szabályzó van. Levettem a burkolatot róla (alusapka) és láttam hogy az egyik tekercs ami vastagdrótból van és mindössze csak pár menetet (max. 10-15) tartalmaz, le van törve a forrasztásnál. Fogtam és csavart fellazítottam kiszedtem.

Megint elsétáltam a 250-eshez, kiszedtem belőle az elektronikus fesz.szabályzót (12V) és helyesen bekötöttem.

Leszedtem a blokkoldaláról a deknit, és rámértem a szénkefére is hogy nem e szakadás vagy valami...
5Ohm-ot mértem a két szénkefe között, úgyhogy ez is jó.

BIZTOSÍTÉKTÁBLA: A DF szálhoz tartozó biztosíték nincs kiégve, vezet. De ha kiveszem akkor kialszik a töltés visszajelző lámpa, normális ez??? (Ugyebár ha kiveszem a biztosítékot nem ég a lámpa, nincs gerjesztés, és járó motornál nem keletkezik örvényáram ami feszültséget indukálna az állórészben?! ; Ugyebár folyamatosan ég a lámpa, ha be van téve a bizti, ezekszerint a tekercs felgerjed, rámértem a forgórész tekercsébe 100mA áram folyik. A tekercs felgerjed de forgás során az állórészben nem alakul ki feszültség. Rossz az állórész? Az állór. tekercsek között kb 1 ohmot ha mértem...
Váltakozó szempontból (járó motornál) azthiszem az u-w fesz. volt a legnagyobb valami 2,8V... ez édeskevés szerintem. A többi tekercspárosításon ettől csak kevesebb fesz. jelentkezett. Hány Ohmot kell mérnem az állórész tekercskivezetései és a motor váza (test) között???)


Illetve ha lehúzom a fesz.szab. D- ról asarut, nem történik semmi.

A fesz. szab. és az egyenirányító diódahíd működőképes motorból lett kivéve. Ezekkel a cuccokkal a 250-esben volt töltés.

Most téleg már mi lehet hibás reggel 6-tól ezen turnézok de nem jövök rá. Most estére már sikerült belefáradnom.

Valaki valami ötlet?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

kiszsebi írta:
nova001155 írta:...Barátom te szerintem rossz fesszabot néztél mivel a tophy az dinamós meg 6 voltos ezért annak nincs külön gerjesztő áramköre.
te szerintem ezt nézted : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0 de ez 12v generátoros gépekhez van tied meg dinamós.
A tiedhez ez kell csak lehúzod a régit és feltolod az újat . : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0
nova001155! A dinamónak is van gerjesztő áramköre, mégpedig az állórész az. A dinamónál a forgórészről szedik le az egyenáramot, a kommutátorok segítségével. Épp ezért nem lehet akkora teljesítményt elérni vele, mint a generátoroknál.
Igen utánanéztem az elöbb csak már nemvolt kedvem kijavítani :oops: :oops: de ha minden igaz a többi része a hozzászólásnak megfelel a valóságnak.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

nova001155 írta:...Barátom te szerintem rossz fesszabot néztél mivel a tophy az dinamós meg 6 voltos ezért annak nincs külön gerjesztő áramköre.
te szerintem ezt nézted : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0 de ez 12v generátoros gépekhez van tied meg dinamós.
A tiedhez ez kell csak lehúzod a régit és feltolod az újat . : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0
nova001155! A dinamónak is van gerjesztő áramköre, mégpedig az állórész az. A dinamónál a forgórészről szedik le az egyenáramot, a kommutátorok segítségével. Épp ezért nem lehet akkora teljesítményt elérni vele, mint a generátoroknál.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Jimmy írta:Sziasztok!

Természetesen én is elektronikai analfabéta vagyok,ezért kellene 1 kis segítség.
A mechanikus feszültségszabályzót szeretném lecserélni elektromosra (Trophy 6V) de a lábkiosztások kisebb gondot okoznak.A D+ ; 61 ; DF az ugyan az,de az 51-es sarut melyik helyettesíti a B+ vagy a D-?
Barátom te szerintem rossz fesszabot néztél mivel a tophy az dinamós meg 6 voltos ezért annak nincs külön gerjesztő áramköre.
te szerintem ezt nézted : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0 de ez 12v generátoros gépekhez van tied meg dinamós.
A tiedhez ez kell csak lehúzod a régit és feltolod az újat . : http://1691048173534234022-a-1802744773 ... edirects=0
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

B+
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Jimmy
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2009.06.20. 11:17
MZ-d típusa: MZ TS 250/2

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Jimmy »

Sziasztok!

Természetesen én is elektronikai analfabéta vagyok,ezért kellene 1 kis segítség.
A mechanikus feszültségszabályzót szeretném lecserélni elektromosra (Trophy 6V) de a lábkiosztások kisebb gondot okoznak.A D+ ; 61 ; DF az ugyan az,de az 51-es sarut melyik helyettesíti a B+ vagy a D-?
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

nova001155 írta:
miki12 írta:Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Én is csatlakozom az elöttem szólóhoz csak egy ilyennel kiegészítem :D
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Nekem is csinált már 1-2 dolgot \:D/ .

Csak lusta voltam megkeresni... :oops: :oops: :oops:
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

miki12 írta:Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Én is csatlakozom az elöttem szólóhoz csak egy ilyennel kiegészítem :D
http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika
Nekem is csinált már 1-2 dolgot \:D/ .
Avatar
young boys
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 545
Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: young boys »

Máté írta:
miki12 írta:Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Egy boltot tudok erzsébeten a jókai utcában ahol tudsz venni nyák paneleket, de ott csak panel van, magát az áramkört kialakítani neked kell rajta.
Keresd meg Sub-ee-t!Akár itt akár PÜ-ben.
Ő mindenféle MZ-s okosságot csinál.
Index, Hátsó lámpa (ledes), fesszabályozó, gyújtás stb...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

miki12 írta:Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Egy boltot tudok erzsébeten a jókai utcában ahol tudsz venni nyák paneleket, de ott csak panel van, magát az áramkört kialakítani neked kell rajta.
miki12
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2010.06.27. 11:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 125 lesz majd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: miki12 »

Sziasztok!
Dél-Pest környékén hol tudok venni készen a ledes világításhoz (hátsó lámpa, index, esetleg első lámpa) paneleket?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

nyakas írta:
nova001155 írta:[quote="Seri19"
Nem esett bele egy kis csavar a hengerbe? Vagy vmi más szemét?
Nem esett bele semmi csak egyik pillanatról a másikra elkezdte enni a gyetyákat.
Én méretnék egy kompressziót abban a hengerben. Hány kilóméter van a kocsiban?[/quote]
160e körül mozog de hangja szép és erő is akad benne bőven.[/quote]
Fiat Ford Francia sit :mrgreen:[/quote]

Mindenki ezt mongya :D
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

nova001155 írta:[quote="Seri19"
Nem esett bele egy kis csavar a hengerbe? Vagy vmi más szemét?
Nem esett bele semmi csak egyik pillanatról a másikra elkezdte enni a gyetyákat.[/quote]

Én méretnék egy kompressziót abban a hengerben. Hány kilóméter van a kocsiban?[/quote]
160e körül mozog de hangja szép és erő is akad benne bőven.[/quote]
Fiat Ford Francia sit :mrgreen:
A viz szalad, a kő marad!
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

[quote="plunk"]@sunbim: Köszi szépen! Ugye azt jól tudom hogy ugye jön ki a 3 fázis U, V, W és bármelyik kettő között nézhetem a feszültséget? (pl U-V közt ugyanaz mint U-W közti feszültség :-k , három fázisról most szerzek bővebb ismereteket)

"U-V közt ugyanaz mint U-W közti feszültség,, Így van :!:
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

[quote="Seri19"
Nem esett bele egy kis csavar a hengerbe? Vagy vmi más szemét?[/quote]

Nem esett bele semmi csak egyik pillanatról a másikra elkezdte enni a gyetyákat.[/quote]

Én méretnék egy kompressziót abban a hengerben. Hány kilóméter van a kocsiban?[/quote]
160e körül mozog de hangja szép és erő is akad benne bőven.
Avatar
nagyarpi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 242
Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Mátraszentistván

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nagyarpi »

Szilárd írta:Az lenne a problémám hogy van egy ETZ-250-enesem és műszakis meg minden hibátlan 2-éve mocizok vele és szeretem de most olyat csinál hogy 1500-1600-os fordulaton kigyullad a töltés lámpa eszelőt még alapjáraton 1000-1100-se gyulladt ki menet közben pedig 2000-fordulat körül is már kigyullad és fel kell pörgetni 4000-ezerig hogy kialudjon átnéztem a vezetékeket nincs lecsúszva sehol elektromos fezszabályzó van benne szóval azon se tudok állítani valakinek van ötlete mi lehet vele. Minden ötletet szívesen fogadok. ](*,) :lol:
Szia! Nálam is hasonlóak voltak a problémák.Az álló rész és a szénkefe csere megoldotta.Üdv!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

nova001155 írta:
Seri19 írta: Nem esett bele egy kis csavar a hengerbe? Vagy vmi más szemét?
Nem esett bele semmi csak egyik pillanatról a másikra elkezdte enni a gyetyákat.
Én méretnék egy kompressziót abban a hengerben. Hány kilóméter van a kocsiban?
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Seri19 írta:
nova001155 írta:Üdv szerintetek miért lehet az hogyha eltörik a gyertya porcelánja az a része ami az égéstér felé néz?
Nem MZ-n történt meg az eset hanem egy Fiat punto személygépkocsin. De nem először.
Nem esett bele egy kis csavar a hengerbe? Vagy vmi más szemét?
Nem esett bele semmi csak egyik pillanatról a másikra elkezdte enni a gyetyákat.
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

nova001155 írta:Üdv szerintetek miért lehet az hogyha eltörik a gyertya porcelánja az a része ami az égéstér felé néz?
Nem MZ-n történt meg az eset hanem egy Fiat punto személygépkocsin. De nem először.
Nem esett bele egy kis csavar a hengerbe? Vagy vmi más szemét?
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk »

@sunbim: Köszi szépen! Ugye azt jól tudom hogy ugye jön ki a 3 fázis U, V, W és bármelyik kettő között nézhetem a feszültséget? (pl U-V közt ugyanaz mint U-W közti feszültség :-k , három fázisról most szerzek bővebb ismereteket)

@jura györgy:
Szintén hálás vagyok neked is! Azt hittem nem elég a 2A-es méréshatárom a műszeren ilyen feladatra, söntellenállásost meg nem akartam játszani.

Hú nagyon örülök a sok segítségnek! \:D/ Már van ötletem, hogy miket és milyen sorrendben csináljak. Kép

További kellemes napot mindegyikőtöknek!

Üdv.
plunk
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

sziasztok plünk szerintem neked kevés a TÖLTŐÁRAM tompított+index bekapcsolva motort meg pörgetve kilenc amperórás aksi esetén nulla egész kilenc ampernek kell lennie ampermérőt sorba kell kötni az aksival üdv juragy
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

4000-4500ös fordulatnál a generátor már bőőőven 100%os teljesítménnyel tölt! 1500 környékén már elalszik a töltéslámpa, de akkor még kevés a ,,delej" , pl városban araszoláskor, tompítottat folyamatosan használva, indexelve, fékezgetve! Feszültségmérővel mérj rá teljes terhelésen: tompított, index, féklámpa, hogy milyen fordulattól kezd a feszültség 13,5-14V-ra emelkedni, nagyjából 3000es fordulat lesz az.
Mérj még rá az egyenirányítónál (ülés alatt találod), a fekete kábeles saruknál (3db van ebből: a 3 fázis :wink: ) (váltóáramú feszültségmérő állás!) , hogy kijön e a generátorból mind a 3 fázison a feszültség, egy-egy saru között mérj, egyforma értékeket kell hogy kapj, kb 12 volt környékén.
Ha nem Így van akkor vagy kábelhiba: szakadás/zárlat, v. állórész szakadás/zárlat. (lent a generátornál ahol kijön a tekercs huzalvég és a saruk között van ugye a forrasztás, nekem az engedett el egy két alkalommal, és igaz hogy volt töltés, csak kb. 30%kal kevesebb,és ez már okoz6 bajt! -> kevés amper)
Én is elektronikus fesszabot javaslok! Én kisipari fekete dobozost használok évek óta , nem volt gond vele! De Sub-ee biztosan még üzembiztosabbat gyárt neked :mrgreen: Akksi savszintet ellenőrizni, a leírtak alapján, sav fokot/sűrűséget ellenőrizni! ... ha 5évnél idősebb az akkumulátorod lehet ez már nem segít = szeméttárolóedénytöltelék.Ja, most olvasom hogy most vetted, (attól még lehet gyári hibás :smt029 , de ne így legyen 8) )

Üdv.:Sunbim
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Én is járatom a gépemet 4000-4500 nál elváltogatok kivéve előzés mert akkor 7000 :twisted:
nekem ilyen gondom nemvolt miután belekerült az új fesszab.
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk »

Teknőc írta:Sziasztok!

Elnézést, ha megengeditek, hozzászólnék.
Elmondásod alapján az akksid lemerült. Fel kell tölteni egy estét.
Lehet, hogy olyan alacsony fordulaton használod a gépet, hogy nem töltődik az „áramforrásod”. Ha meg ráadod a többi fogyasztást, persze, elvész a maradék energia is.

Milyen akksi az? Savas? Ha igen, azért nézz néha rá, elektrolit szintje, (-ioncserélt vízzel pótolni) s néha tölteni se árt. S télen meleg helyre tenni, ekkor havonta egyszer tölteni.
De megéri bíbelődni vele, akkor rendesen megnő az élettartalma….

Teknőc
Köszönöm szépen neked is! Igen fel fogom tölteni, lehet a bejáratás viccelődik velem, most eléggé kímélem menet közben (2000-4500ig szaladgál a fordulatmérőm). Igen savas, a sav/desztvíz keverék benne a tetejéig van, az nem gond. Így majd ha a bejáratás megszűnik lehet a gondom is elmúlik. Nagyon köszönöm az ötleteket! :smt023

Szerk: Most látom a válasz dömpinget! Szintén köszönöm nektek is. Már lesz ötletem mivel folytassam. Hálám üldözni fog titeket, csak bírjátok sebességgel. :D
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

plunk írta:Hali!

Igen, áramforrás alatt az akksit értettem. Úgy néz ki most jutott el oda, hogy apránként leszívjon az akksiból annyit, hogy már furán viselkedjen. Megbontani jobban nem akartam csak a "szerszámtartó" fedelet vettem le, amúgy minden gyári rajt (kivéve hajtókar, főtengely, 2 fogaskerék és 2 kapcsolóvilla), szerintem akkor mechanikus lesz. Láttam abban a jó kis szerelési könyvben hogy hézagokat kell/lehet állítani az optimális működés érdekében. Jól tudom hogy elektronikus fesszabályzót utólag szoktak venni? :-k Amúgy világítás nélkül járattam és szépen nőtt az aksi feszültség úgy hogy semmit se kapcsoltam be rajt. Majd ha az egyetem is engedi bővebben megnézem. Köszönöm előző válaszod. :) Azt hiszem kicsit tölteni kell az akksin. Vagy kisebb teljesítményű/fogyasztású izzó kell az indexbe.

Üdv.
plunk
Ha minden kafa akkor nem kel töltögetni az akkut pl.: nekem 5 Ah-s akksi van még nem hagyott cserben egyszer sem mechanikus fesszabhoz én nem értek az enyém pihen a polcon nekem elektronikus van Subee féle http://sites.google.com/site/muellerele ... lektronika ő készít okosságokat mz hez meg simóhoz nekem az ő fesszabja üzemel az enyémben kb 2-3 hónapja mióta beállítottam semmi baja.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Rendes fesszabbal, jó kontaktokkal 1500-as fordulaton már tudnia kell 13 felett tölteni...
Nem izzókat kell cserélni, hanem a probléma forrását kéne megoldani. Szerintem inkább szerezz be egy elektronikus fesszabot, azzal valószínű jó lesz.
A mechanikusat szerintem képtelenség jól beállítani. :? Legalábbis nekem sosem sikerült... :lol:
Szerk.: Nekem is Sub-ee féle fesszab van. Szép egyenletes töltést ad. :wink:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.10.17. 17:58-kor.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Sziasztok!

Elnézést, ha megengeditek, hozzászólnék.
Elmondásod alapján az akksid lemerült. Fel kell tölteni egy estét.
Lehet, hogy olyan alacsony fordulaton használod a gépet, hogy nem töltődik az „áramforrásod”. Ha meg ráadod a többi fogyasztást, persze, elvész a maradék energia is.

Milyen akksi az? Savas? Ha igen, azért nézz néha rá, elektrolit szintje, (-ioncserélt vízzel pótolni) s néha tölteni se árt. S télen meleg helyre tenni, ekkor havonta egyszer tölteni.
De megéri bíbelődni vele, akkor rendesen megnő az élettartalma….

Teknőc
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk »

Hali!

Igen, áramforrás alatt az akksit értettem. Úgy néz ki most jutott el oda, hogy apránként leszívjon az akksiból annyit, hogy már furán viselkedjen. Megbontani jobban nem akartam csak a "szerszámtartó" fedelet vettem le, amúgy minden gyári rajt (kivéve hajtókar, főtengely, 2 fogaskerék és 2 kapcsolóvilla), szerintem akkor mechanikus lesz. Láttam abban a jó kis szerelési könyvben hogy hézagokat kell/lehet állítani az optimális működés érdekében. Jól tudom hogy elektronikus fesszabályzót utólag szoktak venni? :-k Amúgy világítás nélkül járattam és szépen nőtt az aksi feszültség úgy hogy semmit se kapcsoltam be rajt. Majd ha az egyetem is engedi bővebben megnézem. Köszönöm előző válaszod. :) Azt hiszem kicsit tölteni kell az akksin. Vagy kisebb teljesítményű/fogyasztású izzó kell az indexbe.

Üdv.
plunk
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

plunk írta:Sziasztok!

Még új vagyok az MZ-k világában, villamossághoz nem sokat konyítok, így azt szeretném megtudni, hogy mennyire természetes dolog, hogy folyamatos tompított világítás és a Kresznek megfelelő indexelés ( :) ) mellett leáll a motor, illetve kihagy a gyújtás. Pl hosszabb üresben gurulás után ha indexelek és gázt adok az első index villanásra kihagy a gyújtás. Most nyár elején került bele egy vadiúj áramforrás és ha állóhelyzetben rámérek használat után (100km menet után, az akksi két csatlakozósarujánál), akkor 11,6V feszültséget mutat, ami szerintem kicsit kevés. Egyhelyben járatva, ahogy a könyv is írja 3000rpm-nél 14-14,3 V feszültséget mérek világítás nélkül, de tompított fénnyel és indexel ugyanez már csak 12,3 V. Gondolom a nagyobb áramfelvétel miatt esik a feszültség. Piros lámpánál leállás annyire nem, de ez a gyújáts kihagyás kicsit aggaszt. Töltésjelző nem világít ha megy a motor, akármilyen kicsi is a fordulat. Szerintetek ezek normális értékek, nem kéne aggódni?

Elnézést kérek hogy ha hülyeségeket mértem, illetve kérdeztem. Keresni is próbáltam fórumban, de csak most szeptember végéig adott találatot. Kicsit röstellem, hogy így mutatkozom, be hogy egyből kérdezgetek, de remélem majd egy guruláson/túrán részt tudok venni.

SZERK: Egy '83-as 250 ETZ-ről van szó.

Üdv.
plunk
Üdv áramforrás alatt az akku-t érted? szerintem az rossz és nem veszi fel a töltést ugye alapjárat nekem kb 1500 ha már meleg a motor akkor világítás index + féklámpa elég sok kakaót levesz nade ilyenkor segít be az akkumlátor a dolgokba ha üres az akku akkor nincs ami lejöjjön onnan 3000-es fordulatnál az a töltés szerintem jó 13,8-14,5 között jó a töltés amúgy elektronikus a fesszabod vagy mechanikus?
Ide fűződik hasnló eset mikor vizsgáztam nagymotorból városi arra rárakott az oktatom egy autó ventit a 150-es etz re na nagyon melegek voltak és a városban meg ne szoruljon a lámpáknál a motor csak arra nemszámított hogy annyi áramot levett hogy beindítottam a motort világítás meg a venti ez így még jóvolt de ha hozzájött féklámpa vagy index akkor rögtön megállt alapjáraton nem is ment rendesen.
Annak a motornak is üres volt az akkuja.
Remélem tudtam segíteni Üdv.
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Köszönöm a segítséget most már világos a gerjesztés hát ha az van akkor kicserélem a szénkeféket újra és remélem megszűnik ez a baj még egyszer köszi a tippeket. :) \:D/
Avatar
plunk
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 61
Csatlakozott: 2010.10.10. 12:52
MZ-d típusa: † ETZ250 DeLuxe †
Tartózkodási hely: Budapest XI

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: plunk »

Sziasztok!

Még új vagyok az MZ-k világában, villamossághoz nem sokat konyítok, így azt szeretném megtudni, hogy mennyire természetes dolog, hogy folyamatos tompított világítás és a Kresznek megfelelő indexelés ( :) ) mellett leáll a motor, illetve kihagy a gyújtás. Pl hosszabb üresben gurulás után ha indexelek és gázt adok az első index villanásra kihagy a gyújtás. Most nyár elején került bele egy vadiúj áramforrás és ha állóhelyzetben rámérek használat után (100km menet után, az akksi két csatlakozósarujánál), akkor 11,6V feszültséget mutat, ami szerintem kicsit kevés. Egyhelyben járatva, ahogy a könyv is írja 3000rpm-nél 14-14,3 V feszültséget mérek világítás nélkül, de tompított fénnyel és indexel ugyanez már csak 12,3 V. Gondolom a nagyobb áramfelvétel miatt esik a feszültség. Piros lámpánál leállás annyire nem, de ez a gyújáts kihagyás kicsit aggaszt. Töltésjelző nem világít ha megy a motor, akármilyen kicsi is a fordulat. Szerintetek ezek normális értékek, nem kéne aggódni?

Elnézést kérek hogy ha hülyeségeket mértem, illetve kérdeztem. Keresni is próbáltam fórumban, de csak most szeptember végéig adott találatot. Kicsit röstellem, hogy így mutatkozom, be hogy egyből kérdezgetek, de remélem majd egy guruláson/túrán részt tudok venni.

SZERK: Egy '83-as 250 ETZ-ről van szó.

Üdv.
plunk
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hát igen a vaszárlatot és a szakadást megnézni elég 1 ellem + 1 izzó de ha menetzárlat van azt csak speciális műszerrel lehet nekem is volt ilyen töltés problémám állórészt cseréltem (az volt)1ből jó lett üdv.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Szilárd írta:Igen a szénkefét is néztem így szemmel láthatólag érintkezett. Gerjesztés mit értesz gerjesztés alatt?
Kicsit egszerűbb módszer hogy van e gerjesztés véletlenül fedeztem fel "kalimpátam" a csavarhúzóval a megszakítónál és hoppá itt mágnes van és vonzotta tehát van gerjesztésem nyugtáztam csak járómotornál működik és csak saját felelősségre mivel ha véletlen átcsak a szikrapeti akkor megbizserget :D de nem kell pont a megszakítónál az állórész öntvényénél is érezhető :d mz szerelési könyvben benne van hogy hogyan lehet ellenőrizni hogy nem-e vaszárlatos a forgó vagy állórész meg azt is hogy van e benne szakadás.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Szilárd írta:Igen a szénkefét is néztem így szemmel láthatólag érintkezett. Gerjesztés mit értesz gerjesztés alatt?
Szia

A generátor egy gerjesztett – ritkán állandómágnes – forgórészből és egy tekercsrendszerrel ellátott állórészből tevődik össze. A gerjesztett forgórészt mechanikai energiával forgatják. (MZ-nél főtengely) Ennek a hatására a forgórész indukcióvonalai metszik az állórész tekercsrendszerét, és abban feszültséget indukálnak.

Az állórész általában háromrészes tekercseléssel készül. A forgórészben a külső forrásból bevezetett egyenáram, vagy a rövidrezárt forgórészben kialakult örvényáram gerjeszt a működéshez szükséges mágneses teret.

A generátor előnye a dinamóval szemben az az, hogy az indukált feszültséget keferendszer nélkül közvetlenül az állórészről veszik le, így nagy áramok esetén sem kell a mozgó alkatrészek (szénkefék) sérülésétől tartani. A további előnye az az, hogy az előállított váltakozó feszültség transzformátor segítségével átalakítható, és minimális veszteséggel szállítható.

Egyszóval a forgórész gerjesztése után az állórészben váltakozó feszültség jelenik meg, melyet az egyenirányítóval egyenirányítunk, (MZ-nél az ülés altt található) majd a feszültség szabályozóval a kívánt feszültségre szabályozzuk. A feszültség szabályozó jobb rendszerű gépeknél a gerjesztés lekapcsolásást szabályozza és ezzel állítja be a töltőfeszültséget.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Üdv szerintetek miért lehet az hogyha eltörik a gyertya porcelánja az a része ami az égéstér felé néz?
Nem MZ-n történt meg az eset hanem egy Fiat punto személygépkocsin. De nem először.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

a gerjesztés nézd meg próbalámpával van villany a szénkeféken járómotorral mer ha nincs akkor mondjuk nincs gerjesztés az 1ik kefe testre van kötve a másik a szabályozóról kap villanyt üdv.
Avatar
jura györgy
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 802
Csatlakozott: 2010.08.04. 19:09
MZ-d típusa: ETZ250 de luxe
Tartózkodási hely: Kissomlyó

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: jura györgy »

hali tedd vissza a gyári szabályzót( gondolom mechanikus )ha azzal jó akkor a elektronikus szabályozó a rossz üdv.. juragy
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Igen a szénkefét is néztem így szemmel láthatólag érintkezett. Gerjesztés mit értesz gerjesztés alatt?
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Szilárd írta:Az lenne a problémám hogy van egy ETZ-250-enesem és műszakis meg minden hibátlan 2-éve mocizok vele és szeretem de most olyat csinál hogy 1500-1600-os fordulaton kigyullad a töltés lámpa eszelőt még alapjáraton 1000-1100-se gyulladt ki menet közben pedig 2000-fordulat körül is már kigyullad és fel kell pörgetni 4000-ezerig hogy kialudjon átnéztem a vezetékeket nincs lecsúszva sehol elektromos fezszabályzó van benne szóval azon se tudok állítani valakinek van ötlete mi lehet vele. Minden ötletet szívesen fogadok. ](*,) :lol:
Szénkeféket megnézted? Érintkeznek rendesen? A gerjesztésnél keresd a problémát!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Szilárd
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 13
Csatlakozott: 2010.01.03. 19:58
MZ-d típusa: ETZ-250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Szilárd »

Az lenne a problémám hogy van egy ETZ-250-enesem és műszakis meg minden hibátlan 2-éve mocizok vele és szeretem de most olyat csinál hogy 1500-1600-os fordulaton kigyullad a töltés lámpa eszelőt még alapjáraton 1000-1100-se gyulladt ki menet közben pedig 2000-fordulat körül is már kigyullad és fel kell pörgetni 4000-ezerig hogy kialudjon átnéztem a vezetékeket nincs lecsúszva sehol elektromos fezszabályzó van benne szóval azon se tudok állítani valakinek van ötlete mi lehet vele. Minden ötletet szívesen fogadok. ](*,) :lol:
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Kedves Subbe!
....
Írok PÜ-t!
Teknőc
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Forrest írta:Üdv Urak

A 6V-os forgórészek csereszabatosak? Pl. ES250/2 és TS125 között. Esetleg az előgyújtás szabályozós ES250/2 gyújtással?
Szia

Minden csereszabatos!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Teknőc írta:Sziasztok!
"Vagy a japán NGK!"
Ez volt nekem a tutti!
Iszonyat mit, s mennyit kibírt ez a gyertya! =D> \:D/
Több mint 8 évig használtam, míg ki nem adta a lelkét. El is tettem emlékbe,... :oops:
Látszik rajta, hogy mennyit használtam. Hű de kéne, ha lenne még egy jó!
Nagyon pörgős volt vele a motor. Soha nem kellett még télen se szívatni. [-X
Nagyon vennék, ha lehetne valahol.... :roll:
Manapság champion, s brisk azóta befutó, de egyik se igazi a nagy őshöz képest!
De, ma már nincs ilyen sehol se. :evil:

Nálam rengeteg gyertya van, :shock: de csak mementóként hordom állandóan magammal. :wink: [-(
Minek is? #-o Babonából azt hiszem, :smt119 nincs rá még nekem se magyarázat. :smt043 Ez hoz szerencsét? :smt003 :smt003
Ja, és nem vagyok Babonás, de mindig akkor kell valami ha nincs,......
Teknőc
Szia

Nálunk lehet venni JAPÁN NGK-t minden típust!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Teknőc
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 354
Csatlakozott: 2009.07.14. 07:36
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szeged

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Teknőc »

Sziasztok!
"Vagy a japán NGK!"
Ez volt nekem a tutti!
Iszonyat mit, s mennyit kibírt ez a gyertya! =D> \:D/
Több mint 8 évig használtam, míg ki nem adta a lelkét. El is tettem emlékbe,... :oops:
Látszik rajta, hogy mennyit használtam. Hű de kéne, ha lenne még egy jó!
Nagyon pörgős volt vele a motor. Soha nem kellett még télen se szívatni. [-X
Nagyon vennék, ha lehetne valahol.... :roll:
Manapság champion, s brisk azóta befutó, de egyik se igazi a nagy őshöz képest!
De, ma már nincs ilyen sehol se. :evil:

Nálam rengeteg gyertya van, :shock: de csak mementóként hordom állandóan magammal. :wink: [-(
Minek is? #-o Babonából azt hiszem, :smt119 nincs rá még nekem se magyarázat. :smt043 Ez hoz szerencsét? :smt003 :smt003
Ja, és nem vagyok Babonás, de mindig akkor kell valami ha nincs,......
Teknőc
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv Urak

A 6V-os forgórészek csereszabatosak? Pl. ES250/2 és TS125 között. Esetleg az előgyújtás szabályozós ES250/2 gyújtással?
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

Nekem NGK BP 8HS-s gyertyám van, 17 ezer kilóméterkorok raktam bele most 22 ezer körül van :D tavasszal kiveszem megnézem megvan-e még aztán ennyi :-# :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Alfa írta:Nálam az az érthetetlen dolog történik, hogy a gyertya 400 km után tetszhalál állapotába kerül. vagyis megáll a motor (általában ez úgy néz ki h nem indul), kiveszem, tök száraz és jó a gyertyakép (már amikor menet közben áll meg), majd kicserélem egy másikra, és megy tovább. 400 km után ez is behal (nem számít mennyit megyek vele egyfolytában), ekkor visszacserélem az előzőre, és pöcc röff. 2 gyertyát cserélgetek már mióta az eszemet tudom, meg van 1-2 új is, a biztonság kedvéért.
Ez mutatja azt, hogy milyen jók is ezek a mai gyertyák, igazi minőségi termékek.

Mindenki aki megteheti vegyen BOSCH-t az még ér valamit. Vagy a japán NGK! Franciát senki ne vegyen, volt olyan nekem ami 3km-tert ment.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

De az máááás. :lol:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Dénes írta: Nemtom mi nálatok ez a gyertyafetisizmus. :D
Kb ugyanaz mint nálad a fuvókafetisizmus :D :D :D
Kinek ez a mániája,kinek meg más. :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég