Gyárilag 3.50-es ezt nyilván tudod,elvileg bemegy a 4,10-es,csak nem tom 16-osba van e,de miért akarsz szélesebbet?
![Think :-k](./images/smilies/eusa_think.gif)
1/4 coll (6,35mm). Talán 21db megy egybe, de összerakásnál kiderül. Az alkatrészjegyzékben benne van pontosan mennyi kell, de vegyél leejtésre is.pviktor írta:ES250/2-es kormány csapágyához mekkora csapágy golyókat kell venni és mennyit? Köszi
A kormánysúlynak nincs köze ehhez.Forrest írta: Én úgy tudom, a szitálásra van kitalálva a kormánylengéscsillapító, és a kormányszorítós is.
Kormányvégsúlynak is ilyesmi funkciója van szerintem.
Motor vagy autó? Mondjuk MZ-felnit kár görgőzni, mert a munka többe kerül mint egy új felni.jarumasz írta:HELP!!! Valaki tud alu felni görgőzést??????
Inkább Győr, vagy Tatabánya környékén.
Milyen árban mennek ezek?
Akkor nyugodt vagyok azóta nem is próbáltam a végét nem is szitált egyszer sem annyi baja van szerintem a telómnak hogy a szimeringje gatya mikor álló motornál behúzott elsőfékkel lökdösöm "szörcsög" az olaj nagy fékezéskor meg nagyon előre"bukik" a motor az meg lehet hogy rugó?KILL3R etz írta:Nagy sebességnél akár egy kis széllökés, vagy egy hirtelen megszűnő oldalszél (pl kamion előzés) is okozhatja. Egyszer egy ninját láttam magam előtt kocsiból, olyan 140 körül, ahogy beszitál... Hát hamar elvettem a gázról a lábam. Nagyon veszélyesnek tűnt hátulról. Szóval ott se hiszem, hogy műszaki probléma volt...nova001155 írta: Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?
Nagy sebességnél akár egy kis széllökés, vagy egy hirtelen megszűnő oldalszél (pl kamion előzés) is okozhatja. Egyszer egy ninját láttam magam előtt kocsiból, olyan 140 körül, ahogy beszitál... Hát hamar elvettem a gázról a lábam. Nagyon veszélyesnek tűnt hátulról. Szóval ott se hiszem, hogy műszaki probléma volt...nova001155 írta:Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?Dénes írta:Nade kormányszorító jó a szitálás ellen?
Hu szitálás nagyon rossz nekem egyszer szitált be akkor is akkor mikor próbáltam mit megy 120 km/h nál tette majdnem bebarnítottam az alsót. Nézted az első kereket nincs e benne ütés nyolcas és társai ?Dénes írta:Nade kormányszorító jó a szitálás ellen?
sunbim írta:Young boys jobbulást kívánunk!
Üdv.: Sunbim
gabsic írta:Hát az utóbbi a legkisebb melót igénylő.young boys írta: Köszönöm a választ!
Biztam benne hogy van valami olyan módszer amihez nem kell nagyon szétszedni...de ezek szerint nincs...
Na ha kicsit rendbe jöttem akkor neki állok ennek a müveletnek.
Üdv YB
Féknyerget leveszed.
Zárócsavart felül kicsavarod, alsó kifliben a 8-as csavarokat meglazítod és kiveszed cakkompakli az egészet sárvédőstül, kerekestül. Ekkor is megforgatod a krómszárat és látszik ha nagy hiba van benne.
Egyébként erről eszembe jutott egy sztori:
Dani haverom a születésnapjára kapott (simson-szerű) Puch mopeddel részegen egyenesen nekiment a koli falánakA villa az alsó kiflinél megrogyott, kb 10 centivel hátrébb került az első kerék. Nagy ügyet nem csinált belőle mikor másnap kijózanodott, egyszerűen felült rá és bement vele az egyetemre.
Mindez kb 5 éve. Azóta is görbe a villa, pöppet más a villaszög mint gyárilag, a kerék üt, de a motor ettől még megy
![]()
![]()
(MZ az más kategória, mindenképpen csináld csak meg, mivel az ETZ nem 40es végsebességgel hasít)
Hát az utóbbi a legkisebb melót igénylő.young boys írta: Köszönöm a választ!
Biztam benne hogy van valami olyan módszer amihez nem kell nagyon szétszedni...de ezek szerint nincs...
Na ha kicsit rendbe jöttem akkor neki állok ennek a müveletnek.
Üdv YB
redocstomi írta:Szevasztok!
Lenne egy olyan kérdésem hogy az első kerekemben mindkét csapágy lötyög a helyén, gondolom kikopott a csapágyház. És hogy ezzel mit lehetne kezdeni hogy jó legyen. Mert erősebb fékezéskor berázza a motort
Előre is kösz.
gabsic írta:A precíz:a telót szétszedve a krómszár két végét prizmába rakva indikátorórával mérni.young boys írta:Köszönöm a gyors választ Mester!
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
Az egyszerű, ha nincs prizma meg óra: szétszedve a telót SÍK felületen görgetve a krómos szárat látható benne a görbület.
A nagyon egyszerű: kihúzod a teleszkópot a villafejből, de szét nem szeded. Satuba fogod a csúszócsövet (az aluminiumot), és a krómszárat forgatod. A végén látható ha görbe (üt). Ez kopott telónál már nem pontos módszer!!!
A precíz:a telót szétszedve a krómszár két végét prizmába rakva indikátorórával mérni.young boys írta:Köszönöm a gyors választ Mester!
Még egy kérdés...
Hogy tudom megmérni a görbülését?
Haliyoung boys írta:Bambi Mester!
Nemrégiben beszéltünk telefonon és értékes segitséget nyújtottál a kis ETZ-hez(125) gyújtás ügyben.
Most mással fordulok hozzád ill. a fórumozókhoz.
Most hétfőn egy kivilágitatlan kerékpárosmiatt eldobtam a gépet...
![]()
![]()
A motoron a következő sérülések láthatók:
-Fényszóró elgörbült
-Letört a fordszámmérő.Eltört a tartó.
-Elhajolt a lábtartó
-Ledarálodod a kuplung kar
-Letört a tükör
Az indexek nem sérültek...
Ezen kivil a nem látható sérülések 2 db borda és 1 db kulcscsont tört még el a balesetben(nálam).
Kérdés:
Az első futómüben milyen károsodás eshetet amit én nem látok de nagy a valószinüsége...
Az alsó kormánykiflit cserélni kell?Nagyon csálé a lámpa az ütötte le a fordszámmérőt...
A krómozott futómü szár sérülhetett?
Ezen kivül mit nézzek meg még?
Köszönettel
Kupecz Sánor/Young Boys
Na most belémtetted az ideget.gabsic írta:
Ja egyébként a küllő.... A tavasszal berakott csodás utángyártott MO-FUCK-ER-es küllő adta meg magát, nem pedig egy gyári. Milyen meglepő, nem?
Gyorskötözővel megoldottam, így esztétikusabb voltnyakas írta: A szigetelöszalag is jó
A szigetelöszalag is jógabsic írta:Még Tátra túra előtt valakinek elszakadt egy küllője, és beesett a fékdobba, ott pedig összegyűrődött.
Akkor csak pislogtam: hát ez meg hogy? Ilyen is van???![]()
Aztán Nyakas paripáján láttam erre a gyorskötözős megoldást, gondoltam, na ezt majd megcsinálom én is.
Eddig ez eddig terv is maradt...
Tegnap viszont mikor toltam hátra a motort az udvarban, furcsa csilingelés jött hátulról, először azt hittem csak a kulcs az a dobozon.
Odanyúlok: nincs rajt kulcs.
Rosszat sejtve megállok, középsztenderre fel, kerék megpörget: és igen, egy elszabadult küllő csapkolódik össze-visszaA küllőanya feje leszakadt, a küllő pedig csapkolódott mindenfelé, szerencsére a fékdobba még nem esett be. Egyelőre szigszalaggal megfogattam a másik küllőhöz
![]()
Tehát a tanulság: a Nyakas-féle megoldás ERŐSEN ajánlott mindenkinek! Reggel vettem 100-as csomag gyorskötözőt, mégiscsak szebb mint ha szigszalaggal tekernék össze mindent...
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 0 vendég