Blokk
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
3. kérdésedre a válasz: 1116, Budapest Kondorosi út 7., 1119, Budapest Andor u. 60.
4. -"- : tátra túra élménybeszámolóban 40e km-t se bírt ki a DKF csapágy.
faterom mesélte, h amikor elbontották a vasfüggönyt, a dkf gyár küldött egy szállítmány csapágyat a vw-nek.
a vw-nél megcsinálták a futáspróbát, aztán gyorsan visszaküldték az egész hóbelemancot.
én nem nosztalgiáznék a helyedben.

4. -"- : tátra túra élménybeszámolóban 40e km-t se bírt ki a DKF csapágy.
faterom mesélte, h amikor elbontották a vasfüggönyt, a dkf gyár küldött egy szállítmány csapágyat a vw-nek.
a vw-nél megcsinálták a futáspróbát, aztán gyorsan visszaküldték az egész hóbelemancot.
én nem nosztalgiáznék a helyedben.





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.01.28. 01:07
- MZ-d típusa: mz ts250/1
- Tartózkodási hely: Budapest
Blokk
Sziasztok
Négy kérdésem volna.
Az egyik h melyiket érdemes venni taiwani vagy török főtengely felujjító szettet 250-es ETZ főtengelyhez.
A másik kérdés:
Ugy tudom h régen az mz-k gyártásakor a 250/1-eseket 0,03mm -rel illesztették a dugót és a hengert.
Viszont ha most fúrat valaki és magyar dugót vesz bele akkor 0.06-re szokták illeszteni.
Nekem vaterán egy sráctól sikerült eredeti német javítóméretes dugót talnom. Na most a kérdés az volna h ezt ilesztethetem e 0,03mm-re vagy engedjem h az esztergályos ezt is 0,06-ra illesze.
A harmadik:
Pesten hol lehet venni emberi áron jó szimeringet és csapágyat?
És végül a negyedik.
Szintén a vaterán vagy egy srác aki komplet csapágy garniturát árul mz-hez és ebben DKF csapágy található.
Mit tudtok erröl? Gyárilag ténleg DKF csapágy van benne, és azzal az én MZ-t több mint 70 ezer kilométert kihuzott.
Ez amit most árul lehet ugyan olyan jó? vagy vegyek bele valami márkásat (kojo skf)
Válaszokat elöre is köszönöm
További szép napot
Üdv Paqka
Négy kérdésem volna.
Az egyik h melyiket érdemes venni taiwani vagy török főtengely felujjító szettet 250-es ETZ főtengelyhez.
A másik kérdés:
Ugy tudom h régen az mz-k gyártásakor a 250/1-eseket 0,03mm -rel illesztették a dugót és a hengert.
Viszont ha most fúrat valaki és magyar dugót vesz bele akkor 0.06-re szokták illeszteni.
Nekem vaterán egy sráctól sikerült eredeti német javítóméretes dugót talnom. Na most a kérdés az volna h ezt ilesztethetem e 0,03mm-re vagy engedjem h az esztergályos ezt is 0,06-ra illesze.
A harmadik:
Pesten hol lehet venni emberi áron jó szimeringet és csapágyat?
És végül a negyedik.
Szintén a vaterán vagy egy srác aki komplet csapágy garniturát árul mz-hez és ebben DKF csapágy található.
Mit tudtok erröl? Gyárilag ténleg DKF csapágy van benne, és azzal az én MZ-t több mint 70 ezer kilométert kihuzott.
Ez amit most árul lehet ugyan olyan jó? vagy vegyek bele valami márkásat (kojo skf)
Válaszokat elöre is köszönöm
További szép napot
Üdv Paqka
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Motorszámra mindenképp figyelj kereséskor, mert kisTS blokk kétféle volt!zsakfos írta:Tessék itt kikeresgetheted:mrkuplungwerbung írta:Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
http://www.mz-b.com/ts150/dts150.htm
Ez a szükséges csapágyakat is befolyásolja!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Tessék itt kikeresgetheted:mrkuplungwerbung írta:Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
http://www.mz-b.com/ts150/dts150.htm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 11
- Csatlakozott: 2009.06.03. 20:29
- MZ-d típusa: simson/mz
- Tartózkodási hely: celldömölk
Re: Blokk
Szevasztok! Vki letudná nekem irni hogy mz ts 125 mien csapágyak vannak ?(méreteik)
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
Gondolok it fötengelyre ,kuplungrészre egészen kihajtásig .
elöre is kösz .
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hát fogalmam sincs.conus írta:tehát akkor ezzel nem lehet orvosolni azt a főtengelyt ami a csapágy belső gyűrűjétől kopott le úgy, h az új csapágy hidegen is leesik róla?![]()
Azt tudom hogy szimmering által berágódott felületre nagyon jó.A cégnél használunk néha ilyet,csak kissé nagyobb méretben.
Ezért is tudtam hogy létezik ilyen azSkf-nél,dehogy megkopott csapágyfelülethez jó-e azt nem tudom.Hülyeséget meg nem akarok mondani.Viszont én tutira esztergályoshoz mennék ilyen gonddal.A csapágy által megkoptatott részből leszedni amennyit kell.Egy közbetét szorosan illesztve a leszabályozott felületre azt kész.Valami jó anyagból.Rozsdamentes acélból pld.
Szerintem.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
tehát akkor ezzel nem lehet orvosolni azt a főtengelyt ami a csapágy belső gyűrűjétől kopott le úgy, h az új csapágy hidegen is leesik róla?





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Csapágy esetében a mérettel van a gond,hisz a gyári tengelyméretnél nagyobb lesz a persellyel.conus írta:zsaky![]()
ez konkrét kérdés.![]()
A szimmering ugye elbírja,sőt még jobban rászorul a tengelyre ami még plusszban javitja a tömitést.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
zsaky
ez konkrét kérdés.
Geri
akkor elnézést, elnéztem


ez konkrét kérdés.

Geri

akkor elnézést, elnéztem




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Conus!
A motor nem BAZ megyei. Édesapám hozta Drezdából 73-ban.
kb 10 évet pihent aztán gondoltam megcsinálom OT-sre.
41 ezer kilométer van benne.
Zaky,
egy felni kb 6 óra volt onnantól, hogy szétfűztem. Kis csiszolás aztán fúrógépbe fogható rongykoronggal políroztam. Lehetetlen nincs, ha van elég időd és türelmed!
(de azért pénz sem árt...
)
A motor nem BAZ megyei. Édesapám hozta Drezdából 73-ban.
kb 10 évet pihent aztán gondoltam megcsinálom OT-sre.
41 ezer kilométer van benne.
Zaky,
egy felni kb 6 óra volt onnantól, hogy szétfűztem. Kis csiszolás aztán fúrógépbe fogható rongykoronggal políroztam. Lehetetlen nincs, ha van elég időd és türelmed!


- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ez most beugratós kérdés?conus írta:
zsaky![]()
nem szimering hanem csapágy alá is be mernéd tenni![]()
![]()

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hát ez valami eszméletlen szép!
Gratula.
Nem semmi munkát végeztél.
Az a kerékpolirozás az eszméletlen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
OFF
ezt a motort VÉLETLENÜL nem az első tulajtól vetted BAZ megyéből?
mert ha igen akkor ezt én is meg akartam venni annó, csak úgy akartam felújítani, h a blokkot /1-esre cserélem...


ON


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
zsakyzsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf

nem szimering hanem csapágy alá is be mernéd tenni





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
illetve nem szívesen cserélném le taiwaniraGeritoo írta:zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
Húúú ez jó ötlet!A tengelyben amúgy 40eKm van szóval nem szívesen húzatnám szét....
Köszi a jó ötletet!
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
zsakfos írta:Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
Húúú ez jó ötlet!

Köszi a jó ötletet!

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Értem.
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf
Esetleg meglehetne próbálni az Skf javitóhüvelyével.Nagyon jó kis találmány.
Házilag felrakható.
Kb 2-3000 ft/db,bár lehet hogy még ennyi sem.Megkell érdeklődni.
http://www.karb-tech.hu/index.php?m=hir ... 4413816501
http://www.skf.com/files/866277.pdf
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.09.25. 12:18-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
zsakfos írta:Nem igazán van róla tapasztalat mert senki nem áldoz ennyi pénzt rá.Szerintem.Geritoo írta:Sziasztok,
4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
Leglábbis nem emlékszem hogy valaki is irt volna már ilyen tapasztalatról.Inkább mindenki felújittatja a régit,mert az klasszissal olcsóbb megoldás.
Annyira szar már a sajátja,hogy felújitani sem érdemes?
Igazából még gyári szimering volt benne ami annyira kemény volt már, hogy szépen bemarta a tengelyt.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Nem igazán van róla tapasztalat mert senki nem áldoz ennyi pénzt rá.Szerintem.Geritoo írta:Sziasztok,
4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
Leglábbis nem emlékszem hogy valaki is irt volna már ilyen tapasztalatról.Inkább mindenki felújittatja a régit,mert az klasszissal olcsóbb megoldás.
Annyira szar már a sajátja,hogy felújitani sem érdemes?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Sziasztok,
4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
4 sebességes TS250-hez szeretnék főtengelyt, lehetőleg újat vagy felújítottat. Hol és melyiket érdemes megvenni. Gondolom a sok helyen kapható TW gyártmány nem hosszú életű. Tapasztalatok érdekelnének.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
Gabsic! ha kell tudok adni nagy ferdefogaskereket ha kell INGYÉ!gabsic írta:Szimering:Gyújtás oldalon a sonka felé néz a rugó, túloldalon a főtengelyen levő lánckerék felé. Kihajtásnál a váltó felé néz a rugó.smate írta:helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?
Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)
Más:
KERESEK ETZ 250 MALOMKEREKET (KUPLUNG NAGYFOGASKEREKET) CSAK JÓ ÁLLAPOTÚT!!!!!! (ja és lehetőleg olcsóért...)![]()
Tátra túrán derült ki, hogy az enyémnek ki van törve egy foga, hát vettem egyet vaterán... Szemre jónak tűnt, bár láthatóan kopottabb mint az eredeti... Tegnap összeraktam az újjal, de használhatatlan... nagyobb a foghézag, és olyan szinten sivít, hogy mikor mentem az utcán egy kört vele, a szomszéd is aki kint beszélgetett befogta a fülét olyan hangos...![]()
1500-tól 3000ig a motor hangját nem is hallani, csak mintha egy rossz, csapágyas kínai flex sivítana....
A viz szalad, a kő marad!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Hali!
Egy kis fejlemény:Ugye mivel a az ETZ-ben a váltó ismét nem volt jó (kb 3 hónapot bírt) most azt csinálta (ismét a 3. sebesség) most megvolt csak éppen olyan volt mintha nem akadt volna össze rendesen mintha elugrott volna vagy fene tudja
.Ma szét lett szedve a váltó, és lám a 3. fogaskerék egyben van csak 2 fogaskerékből van 1-1 fok kitörve meg a berúgó fogaskerék van "elnyomódva".Nah és itt jön amin meglepődtem a léptetővillák főleg a 10-s számú ha jól emlékszem mintha szétégett volna az egész elszíneződött szép kék meg elgyűrődött az egész
,meg ugyanígy járt a másik kettő is csak azoknak a felülete elkékült
.Lehetséges hogy ez okozta a hibát?(sztem igen mert más rendellenséget nem találtam)
Itt van róla pár kép nem túl jó de azért a lényeget látni



Egy kis fejlemény:Ugye mivel a az ETZ-ben a váltó ismét nem volt jó (kb 3 hónapot bírt) most azt csinálta (ismét a 3. sebesség) most megvolt csak éppen olyan volt mintha nem akadt volna össze rendesen mintha elugrott volna vagy fene tudja




Itt van róla pár kép nem túl jó de azért a lényeget látni



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Én fogtam egy 20*3-as laposvasat, csináltam egy sliccet az egyik végére, a másikra pedig T alakban ráhegesztettem egy másik darab laposvasat, így könnyen ki tudom szedni a rugókat.gabsic írta: Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)
Első, útszéli megoldásom egy asztalos szorító ilyetén átalakítása volt

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szimering:Gyújtás oldalon a sonka felé néz a rugó, túloldalon a főtengelyen levő lánckerék felé. Kihajtásnál a váltó felé néz a rugó.smate írta:helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?
Kuplung: nyomócsapszeg híján kombináltfogóval is megoldható. (csak fogóval 2 emberes a dolog, nyomócsapszeggel meg 1 ember is röhögve megcsinálja)
Más:
KERESEK ETZ 250 MALOMKEREKET (KUPLUNG NAGYFOGASKEREKET) CSAK JÓ ÁLLAPOTÚT!!!!!! (ja és lehetőleg olcsóért...)

Tátra túrán derült ki, hogy az enyémnek ki van törve egy foga, hát vettem egyet vaterán... Szemre jónak tűnt, bár láthatóan kopottabb mint az eredeti... Tegnap összeraktam az újjal, de használhatatlan... nagyobb a foghézag, és olyan szinten sivít, hogy mikor mentem az utcán egy kört vele, a szomszéd is aki kint beszélgetett befogta a fülét olyan hangos...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk
helló kis ts-nél hogy, milyen írányba kell nézniük a szimmeringeknek a főtengelyen és a lánckeréknél ?, nem voltak benne, valamelyik okos anélkül rakta össze, és hogy lehet levenni a kuplungot nyomócsapszeg nélkül ?
Re: Blokk
Na, megráztam a fáradtolajos kannát, és tényleg zörgött benne valami: a kapcsolásrögzítő golyó.
Visszarak, kipróbál, működik.
Tehát:
1. Az a golyó szerintem nem csak az üres fokozat rögzítésére szolgál.
2. SOHA DE SOHA NE TEKERD KI AZT A CSAVART! (de ezt már mások is megmondták)

Visszarak, kipróbál, működik.

Tehát:
1. Az a golyó szerintem nem csak az üres fokozat rögzítésére szolgál.
2. SOHA DE SOHA NE TEKERD KI AZT A CSAVART! (de ezt már mások is megmondták)
Re: Blokk
Ha kuplungot kiemelem, akkor nem érzem hogy húzni próbálna a motor.
hykomol 80w90 volt benne, és lecseréltem OMV 15w40re. Ezután éreztem hogy nagyon szar a váltó, visszacseréltem hykomol 80w90re. Most az jutott eszembe, hogy mi van ha a golyó kifolyt az olajjal...
megyek és megnézem a kannában. Lehet esetleg az a gond hogy 9deci helyett belement az 1 liter?
Olajcsere és a csavar kiszedése és visszarakása mellett berúgókar rugó csere történt, de ennek nem kéne a váltóra hatással lennie.
hykomol 80w90 volt benne, és lecseréltem OMV 15w40re. Ezután éreztem hogy nagyon szar a váltó, visszacseréltem hykomol 80w90re. Most az jutott eszembe, hogy mi van ha a golyó kifolyt az olajjal...

Olajcsere és a csavar kiszedése és visszarakása mellett berúgókar rugó csere történt, de ennek nem kéne a váltóra hatással lennie.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
torokb!
A nem esett ki az szerintem egyenlő azzal, hogy nincs benne...
De ha jóltudom, akkor az csak az üreset pozícionálja.
A kuplung kiemel rendesen, nem tapadnak a lamellák össze? Ettől is lehet a nehézkes váltogatás. Nem tudod teljesen tehermentesíteni a váltót.
Milyen olaj volt benne, és milyen került bele?
A nem esett ki az szerintem egyenlő azzal, hogy nincs benne...
De ha jóltudom, akkor az csak az üreset pozícionálja.
A kuplung kiemel rendesen, nem tapadnak a lamellák össze? Ettől is lehet a nehézkes váltogatás. Nem tudod teljesen tehermentesíteni a váltót.
Milyen olaj volt benne, és milyen került bele?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ 250-em van, olajcsere óta bajos a vissza-váltás, csak sokadszorra sikerül. Főleg 4ből 3ba, és kettőből 1be. Újabban a fokozatok közti üreset is sokkal könnyebb megtalálni. Olajcserekor történt egy kis baki: figyelmetlenül a "sohanecsavardki" fokozatrögzítő csavart is kivettük az olajleeresztéshez. Golyó nem esett ki, rugót alátétet csavart visszaraktuk.
Ezek után okozhatja a fokozatrögzítő a hibát? Ha igen, akkor szét kell húzni a blokkot a rendberakáshoz?
ETZ 250-em van, olajcsere óta bajos a vissza-váltás, csak sokadszorra sikerül. Főleg 4ből 3ba, és kettőből 1be. Újabban a fokozatok közti üreset is sokkal könnyebb megtalálni. Olajcserekor történt egy kis baki: figyelmetlenül a "sohanecsavardki" fokozatrögzítő csavart is kivettük az olajleeresztéshez. Golyó nem esett ki, rugót alátétet csavart visszaraktuk.
Ezek után okozhatja a fokozatrögzítő a hibát? Ha igen, akkor szét kell húzni a blokkot a rendberakáshoz?
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Blokk
horhaus írta:Sunbim
Szerintem a benzin szagú olaj is árulkodó jel a szimering problémára. Azok mellet amit leírtál.
Ahha. Jó 5let! +vizslatom!

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Ezzel a módszerrel biztos hogy nem. Pont ez a pláne benne. Működik, bevált, és nem cseszi szét a központfuratot. Soha nem vágtam gallyra a lehúzóimmal egy főtengelyt sem. Le is karmolnám magamatnyakas írta:es agoyloval a fotengely kupjat le is rendezed egyuttalRR_ZOZY írta:Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap

Egyébként mindenki úgy csinálja ahogy akarja.....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
van is egy rugó,de közben megtaláltam azt a pálcát,úgyhogy holnap veszek váltóolajat,aztán remélem már indíthatom a Mocit
:D már nagyon régóta várok rá,és úgy látszik hogy a végére értem a felújításnak.

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez általában egy örökéletű alkatrész, bontóból biztosan tudsz szerezni. De miért nem megy vissza a kulpungkar? A kinyomószerkezetnél kell lennie egy rugónak.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
közben vettem észre,hogy van egy ilyen pálca amit ugye benyom az a "dolog" amit meghúz a bovden,nah auz nálam nincsen,vagy elveszett...nem tudjátok mi annak a neve,és honnan lehet olyat venni?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Blokk
az a helyzet hogy egyáltalán nem emel ki,tehát amikor behúzom a kart akkor alig érzem hogy lenne bármi is amit meghúz a bovden,meg ha behúzom a kart akkor nem húzódik vissza ha elengedem,ezért nem is tudok elindulni se vele,csak kuplung nélkül de az meg nem tesz jót a motornak.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
ha melegen nem emel ki, akkor a kuplung agynál a 3 db M6-os csavar alól vegyél ki alátétet.mark222 írta:mitől lehet az hogy a kuplung nem emel ki rendesen?
mit ellenőrizzek/cseréljek ki???



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
es agoyloval a fotengely kupjat le is rendezed egyuttalRR_ZOZY írta:Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap

A viz szalad, a kő marad!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Jók a bolti lehúzók, de nem árt megcsinálni a hegyes csavarvéget golyósra, akkor aztán örök élet + 1 nap 

Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Mofakerben vettem lehúzót tökéletesen működik.Kázmér írta:A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?
Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?
Üdv: Kzmr
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Szerintem mással ne próbálkozz abból gond lehetKázmér írta:A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?
Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?
Üdv: Kzmr

-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Blokk
A különböző motorosboltokban kapható kuplung lehúzó szerszámok milyen hatékonysággal használhatóak?
Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?
Üdv: Kzmr
Érdemes inkább másfajta szerszámmal próbálkozni?
Üdv: Kzmr
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
felso tugorgonel csapszeget is cserelj.
tugorgot csapagy boltban vegyel: ina vagy prox markajut.
egyebkent itt van a magyar nyelvu szerelesi kezikonyv, ugy toltsd le, h jobb klikk es cel mentese mas neven: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
tugorgot csapagy boltban vegyel: ina vagy prox markajut.
egyebkent itt van a magyar nyelvu szerelesi kezikonyv, ugy toltsd le, h jobb klikk es cel mentese mas neven: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Helló!
Főtengelyes kérdésem lenne.Zörög a tűgörgöcsapágy a főtengelyben és azt szeretném kérdezni,hogy szét tudom e szedni én otthon és ha igen ennek mi a pontos menete?Valaki szánna rá 1 kevés időt leírni és képekkel illusztrálni azt nagyon meg tudnám köszönni.Nem szeretném szerelőhöz vinni mert átbaxósfajta szinte az összes.
Mit érdemes venni? csak tűgörgőt vagy hajtókart is vagy hogyan működik ez pontosan?
A fent írtak alapján kezdőbuherátornak tűnök, de valamennyi tapasztalatom van a motorszerelésben
lásd a gépemet lent 
A válaszokat előre is köszönöm!!
Főtengelyes kérdésem lenne.Zörög a tűgörgöcsapágy a főtengelyben és azt szeretném kérdezni,hogy szét tudom e szedni én otthon és ha igen ennek mi a pontos menete?Valaki szánna rá 1 kevés időt leírni és képekkel illusztrálni azt nagyon meg tudnám köszönni.Nem szeretném szerelőhöz vinni mert átbaxósfajta szinte az összes.
Mit érdemes venni? csak tűgörgőt vagy hajtókart is vagy hogyan működik ez pontosan?
A fent írtak alapján kezdőbuherátornak tűnök, de valamennyi tapasztalatom van a motorszerelésben


A válaszokat előre is köszönöm!!
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
Nandor,
olvasd lentebb zozy írását. segítségképp: gyári dugókat 0,03 körül illesztették, az utángyártott magyar dugattyút meg 0,06 körülre szokás illeszteni, ha jól emlékszem. de ha nem így van akkor valaki javítson ki.
olvasd lentebb zozy írását. segítségképp: gyári dugókat 0,03 körül illesztették, az utángyártott magyar dugattyút meg 0,06 körülre szokás illeszteni, ha jól emlékszem. de ha nem így van akkor valaki javítson ki.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Volt egy ETZ-m amit 500km-ig járattam /4e fölé nem pörgettem/. Amikor meglett az 500 folyamatosan szinte nyélgázon közlekedve hajtottam egy évig /amíg össze nem törtem de ez egy másik történet
/, sőt ugyanez a blokk még egy másik ETZ-ben is szolgált.
Ilyet hogy szintetikus motorolaj meg dúsabb olajú keverék még hírből sem hallottam, a kúton kapható 91K-t tankoltam bele gondolom a legolcsóbb olajból /MOL-kút révén valószínű Arol/, még sem szorult meg soha.
Tavaly a ts-t is fel akartam fúratni, de azt mondta a szerelő, hogy annyira még nem kopott.
Látva, hogy sok márkatársnak óvatos bejáratás mellett is megszorult fúrás után a gépe, nem bántam meg.
Viszont most már kíváncsi lennék, hogy mitől van ez. Már csak azért is mert jövőre tervezek egy fúratást, de így egy kicsit tartok tőle.
14-éve jobb minőségűek voltak a dugattyúk?

Ilyet hogy szintetikus motorolaj meg dúsabb olajú keverék még hírből sem hallottam, a kúton kapható 91K-t tankoltam bele gondolom a legolcsóbb olajból /MOL-kút révén valószínű Arol/, még sem szorult meg soha.
Tavaly a ts-t is fel akartam fúratni, de azt mondta a szerelő, hogy annyira még nem kopott.
Látva, hogy sok márkatársnak óvatos bejáratás mellett is megszorult fúrás után a gépe, nem bántam meg.
Viszont most már kíváncsi lennék, hogy mitől van ez. Már csak azért is mert jövőre tervezek egy fúratást, de így egy kicsit tartok tőle.
14-éve jobb minőségűek voltak a dugattyúk?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
conus!
És ha 2000 km-ert járatod akkor utána mi változik szted?
Azon kívül hogy elkokszolod a kipuffot, ellustítod a motort?
Ha ez előtt nem forgattad 4000 fölé akkor ne csodálkozz....
De én se akarok senkit megtéríteni, én 4x járattam így motort és soha nem volt probléma, és erőben sincs hiány. Aki pedig látott már pályán az tudja, hogy nem papázok....
És ha 2000 km-ert járatod akkor utána mi változik szted?
Azon kívül hogy elkokszolod a kipuffot, ellustítod a motort?
Ha ez előtt nem forgattad 4000 fölé akkor ne csodálkozz....

De én se akarok senkit megtéríteni, én 4x járattam így motort és soha nem volt probléma, és erőben sincs hiány. Aki pedig látott már pályán az tudja, hogy nem papázok....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég