Olajok (hajtómû, 2T... )
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Akinek jó a Hykomol is váltóba az keressen meg privátban.
occsó!!!!!
occsó!!!!!
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Érdekes módon nekem 80w90 van (és volt mindig), és a kuplung 1 ujjas, a váltó soha még csak nem is kattan (csak 1be rakva), 95%ban megtalálja az ürest, állás közben is. Lamellák sose ragadnak, hidegen kb 100al kisebb az alapjárat ha 1 ben van és kuplungolok épp, mint üresben.
Tegyük hozzá, Bambi rakta össze az egészet.
nem olaj, hanem szerelésfüggőek ezek a dolgok. Az biztos, hogy gyárilag semmi bajának nem kéne lennie.
Tegyük hozzá, Bambi rakta össze az egészet.
nem olaj, hanem szerelésfüggőek ezek a dolgok. Az biztos, hogy gyárilag semmi bajának nem kéne lennie.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Látom megy a para a váltóolaj témában. Én próbáltam már hígabbat is, de most MOL Hyokmol 80w90 van benne, és eddig messze ez a legjobb. Lamellák nem ragadnak max 1 nagyon picit indításkor. Üreset egyesből nehezen, de kettesből egy kis pöccintésre, patentra veszi
de nekem már eléggé buherált a váltó.

Relax, don't do it
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
háttt... marha jó kérdés... eleve más a rugózása az első villának mint az összes többi típusnál...pviktor írta:Milyen olajat rakjak az ES 250-es teleszkópjába? Hogy történik ezeknél a csere? Köszi




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ezt a wikin találtam:pviktor írta:Milyen olajat rakjak az ES 250-es teleszkópjába? Hogy történik ezeknél a csere? Köszi
Teleszkóp:
"hagyományos MOL- os hidraulikaolaj
Tapasztalt/ajánlott márkák:
Mol lökésgátló olaj 15W"
- pviktor
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.10.07. 16:36
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Kőröstetétlen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Milyen olajat rakjak az ES 250-es teleszkópjába? Hogy történik ezeknél a csere? Köszi
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na akkor maradunk az agipnál 80-90-es! Ha nálatok bevált,biztos jó lesz nekem is 

- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
festékes írta:Hali,azért érdeklődtem annyira a castol actevo iránt,mert mikor vettem a gépet múlt télen,volt gazdája emlitette,hogy nemrég cserélt olajat, mikor nivót ellenőriztem észrevettem,hogy higabb mint a hagyományos általam ismert 80-90-es olajak.Viszont olyan jól szuperál a kuplung és a váltó,mint még egy Mz-mnél sem,pedig volt vadi új etz-m is anno. pl könnyedén kivehető üresbe állóhelyzetbe is,hidegen melegen egyaránt.Viszont a régi tulaj elérhetősége már nincs meg,igy nem tudom milyen van benne.
Viszont már illene olajat cserélni,na ez a nagy helyzet.
Az árúház ajánlása:
Castrol actevo 4T
félszintetikus 10w40 motorolaj 4ütemű városi és túra gépekbe...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Kicsit keresgettem a neten...
váltó olaj, régi keleti motorokhoz, ásványi. MZ-ETZ-SIMSON_JAWA blokkokba
980,-Ft.

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=194
váltó olaj, régi keleti motorokhoz, ásványi. MZ-ETZ-SIMSON_JAWA blokkokba
980,-Ft.

http://www.futarmotorosbolt.hu/product_ ... cts_id=194
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Lényeg hogy a viszkozitása jó és ha nem csúszik a kuplung akkor király.
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Itt meg a rotra, lényegébe a tulajdonságokba full ugyan azt írja mint amit én használok... én meg vagyok vele elégedve:nem csúszik, egy ujjal be lehet húzni a kuplungot, állásba is simán pakolom az üreset.
http://www.com-oil.hu/userdata/docs/AGI ... HY%20c.pdf
http://www.com-oil.hu/userdata/docs/AGI ... HY%20c.pdf
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Viszkozitás szempontjából sztem jó. bár én inkább olyat teszek bele ami kifejezetten motorba való mégpedig a kuplung miatt. azért elég kényes tud lenni.
bár killer klubtárs nemrég olyan olajat ajánlott ami nem kifejezetten motorba való bár neki jól működik. motorja és embere válogatja.
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is Agip sprint 10W-40 es motorolajat használok a simsonba is meg a mözöbe is de még eddig semmi probléma
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali,azért érdeklődtem annyira a castol actevo iránt,mert mikor vettem a gépet múlt télen,volt gazdája emlitette,hogy nemrég cserélt olajat, mikor nivót ellenőriztem észrevettem,hogy higabb mint a hagyományos általam ismert 80-90-es olajak.Viszont olyan jól szuperál a kuplung és a váltó,mint még egy Mz-mnél sem,pedig volt vadi új etz-m is anno. pl könnyedén kivehető üresbe állóhelyzetbe is,hidegen melegen egyaránt.
Viszont a régi tulaj elérhetősége már nincs meg,igy nem tudom milyen van benne.
Viszont már illene olajat cserélni,na ez a nagy helyzet.


- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nem azért írtam hogy vissza hogy fogd be csak utánanéztem (utánaolvastam) és a 10w40-es motorolaj áll legközelebb a megfelelő viszkozitáshoz. amúgy castrol actevo 4t-t vettem.young boys írta:Máté írta: Na most Uram!![]()
Tudom hogy milyen olaj milyen. De ha megnézed az mz szerelés könyvet wiki-n vagy visszaolvasol a fórumon akkor meglátod hogy sokan ajánlják a 15w40-es olajat, mert ennek a viszkozitása van a legközelebb a megfelelő értékhez. Másrészt ezekben az olajokban szokott lenni kupunk megcsúszás elleni adalék ami elég jó.
Most 80w90-es hajtóműolaj van benne, na most tegnap gurultam és a hideg miatt alig lehetett kuplungolni mert ragadtak a lamellák. nem akarom szétoffolni a fórumot, de azért olvass vissza párszor.
Na jó!
Akkor befogom a pofám!
Mindenki úgy cseszi el a motorját ahogy akarja.
Csak gondoltam segítek mert láttam már ilyen olyan motort és váltót belülről(spec most épp törött kulccsonttal és bordával cseréltem hengerfelyet az autómon).
De ha nem akkor nem.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én ezt használom Mol hykomol k 80w-90 mikor megvettem valami ultra híg olaj volt benne az nem volt valami jó de miután beletettem ezt nagyon jó lett.
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Párat végigpróbáltam már de nekem egyértelműen ez vált be legjobban eddig: agip rotra hy 80w-90
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
agip rotra hy 80w-90 kb 1200-1500 Ft. felesleges ennél jobbat beletenni a müzübe.





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Hali! Holnap veszek hajtómüolajat,a castrol actevo x-tra 4T 10-40-est ajánlja nagyon a bótos 2800 piz, dehát ugye neki eladó
Tapasztalat van valakinek?Mintha valaki már pozitivan nyilatkozott volna róla ugy emlékszem 


- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Csak annyit tennék még hozzá hogy eddig minden motoromban 80W90-es olajat használtam és semmi bajom nem volt.
Se a Rigával se a Simsonnal...
Se a Rigával se a Simsonnal...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Máté írta:Na most Uram!young boys írta:Na most úraim!
A 15W40 az 4 ütemü MOTOROLAJ!
Ma cseréltem olajat(is) a kocsimon és azt raktam bele.
A 80W90 pedig HAJTÓMŰ OLAJ!
Ez van a kocsim váltójában.
Tehát ha az MZ váltójába motorolajat raktok ne csodálkozzatok váltó meg kuplung problémákon.
YB![]()
Tudom hogy milyen olaj milyen. De ha megnézed az mz szerelés könyvet wiki-n vagy visszaolvasol a fórumon akkor meglátod hogy sokan ajánlják a 15w40-es olajat, mert ennek a viszkozitása van a legközelebb a megfelelő értékhez. Másrészt ezekben az olajokban szokott lenni kupunk megcsúszás elleni adalék ami elég jó.
Most 80w90-es hajtóműolaj van benne, na most tegnap gurultam és a hideg miatt alig lehetett kuplungolni mert ragadtak a lamellák. nem akarom szétoffolni a fórumot, de azért olvass vissza párszor.
Na jó!
Akkor befogom a pofám!
Mindenki úgy cseszi el a motorját ahogy akarja.
Csak gondoltam segítek mert láttam már ilyen olyan motort és váltót belülről(spec most épp törött kulccsonttal és bordával cseréltem hengerfelyet az autómon).
De ha nem akkor nem.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én is beállok a sorba,
A kifejezett hajtómű olajjal (kuplungadalékos)
Hidegen a kuplung összeragad(sztenderen váltogatni kell járó motorral hogy szétjöjjön..)
Sima 10w40 Magas fordulaton csúszik a kuplung..
Magas fordulaton megcsúszó kuplung
4 olajcserém volt eddig a motoron 2 ilyen 2 olyan
És mindig ugyanez
csak egy rövid(?)szünet volt amikor újak voltak a lamelláim
A kifejezett hajtómű olajjal (kuplungadalékos)
Hidegen a kuplung összeragad(sztenderen váltogatni kell járó motorral hogy szétjöjjön..)
Sima 10w40 Magas fordulaton csúszik a kuplung..
Magas fordulaton megcsúszó kuplung
4 olajcserém volt eddig a motoron 2 ilyen 2 olyan
És mindig ugyanez
csak egy rövid(?)szünet volt amikor újak voltak a lamelláim
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Krepp 2010.10.17. 21:45-kor.
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Szerintem nincsen... De ha jó akkor? 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ebben is van olyan kuplungmegcsúszás gátló adalék? Mert írták hogy dieselhez is jó csak nem tudom mz kuplung is szereti e. bár ha azt mondod jó, elhiszem neked.KILL3R etz írta:Nincsmit!![]()
Látom a másikkal ragadt. Ezzel nem fog. Nekem már 9000 km körül van ebben az olajban, és semmi baja. Vaj finom a váltó, álló helyzetben kiveszem üresbe.
Nem ragad, nem csúszik. Sztem tökéletes olaj...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nincsmit!
Látom a másikkal ragadt. Ezzel nem fog. Nekem már 9000 km körül van ebben az olajban, és semmi baja. Vaj finom a váltó, álló helyzetben kiveszem üresbe.
Nem ragad, nem csúszik. Sztem tökéletes olaj...

Látom a másikkal ragadt. Ezzel nem fog. Nekem már 9000 km körül van ebben az olajban, és semmi baja. Vaj finom a váltó, álló helyzetben kiveszem üresbe.
Nem ragad, nem csúszik. Sztem tökéletes olaj...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nem 1l-es volt. a nagykörösi úti kútnál néztem, eléggé meg is voltam döbbenve. de az jó ár amit belinkeltél. köszi
rendéltél már innen? normálisak?
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na most Uram!young boys írta:Na most úraim!
A 15W40 az 4 ütemü MOTOROLAJ!
Ma cseréltem olajat(is) a kocsimon és azt raktam bele.
A 80W90 pedig HAJTÓMŰ OLAJ!
Ez van a kocsim váltójában.
Tehát ha az MZ váltójába motorolajat raktok ne csodálkozzatok váltó meg kuplung problémákon.
YB

Tudom hogy milyen olaj milyen. De ha megnézed az mz szerelés könyvet wiki-n vagy visszaolvasol a fórumon akkor meglátod hogy sokan ajánlják a 15w40-es olajat, mert ennek a viszkozitása van a legközelebb a megfelelő értékhez. Másrészt ezekben az olajokban szokott lenni kupunk megcsúszás elleni adalék ami elég jó.
Most 80w90-es hajtóműolaj van benne, na most tegnap gurultam és a hideg miatt alig lehetett kuplungolni mert ragadtak a lamellák. nem akarom szétoffolni a fórumot, de azért olvass vissza párszor.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Máté írta:sziasztok!
mol dynamic moto street 4t 15w40 vagy castrol actevo 4t 15w40-es olajokról van valakinek tapasztalata? vagy tudtok ajánlani valami jó 15w40-es olajat jó áron. esetleg budapesti vagy budapest környéki boltot ahol lehet kapni? omv bixxolt néztem de ott elég dárgának tartottam (5000).
köszi előre is.
Máté
Mind a kettő 4 ÜTEMÜ motorolaj!
Kimondottan nagyteljesitményü (12000-14000 ford/min) 4 ütemü motorkerékpárokhoz kifejlesztve.
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na most úraim!
A 15W40 az 4 ütemü MOTOROLAJ!
Ma cseréltem olajat(is) a kocsimon és azt raktam bele.
A 80W90 pedig HAJTÓMŰ OLAJ!
Ez van a kocsim váltójában.
Tehát ha az MZ váltójába motorolajat raktok ne csodálkozzatok váltó meg kuplung problémákon.
YB
A 15W40 az 4 ütemü MOTOROLAJ!
Ma cseréltem olajat(is) a kocsimon és azt raktam bele.
A 80W90 pedig HAJTÓMŰ OLAJ!
Ez van a kocsim váltójában.
Tehát ha az MZ váltójába motorolajat raktok ne csodálkozzatok váltó meg kuplung problémákon.
YB
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sziasztok!
mol dynamic moto street 4t 15w40 vagy castrol actevo 4t 15w40-es olajokról van valakinek tapasztalata? vagy tudtok ajánlani valami jó 15w40-es olajat jó áron. esetleg budapesti vagy budapest környéki boltot ahol lehet kapni? omv bixxolt néztem de ott elég dárgának tartottam (5000).
köszi előre is.
Máté
mol dynamic moto street 4t 15w40 vagy castrol actevo 4t 15w40-es olajokról van valakinek tapasztalata? vagy tudtok ajánlani valami jó 15w40-es olajat jó áron. esetleg budapesti vagy budapest környéki boltot ahol lehet kapni? omv bixxolt néztem de ott elég dárgának tartottam (5000).
köszi előre is.
Máté
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Visszacseréltem 80w90-re, de nem javult meg.Seri19 írta:
Nah nekem is dettó ugyan ez van, érdeklődéssel várom hogy mi lessz a megoldás.
Folyt. a blokkszerelés topicban.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ja kösz nekem is gyanús volt nemhiába volt egy raklappal,gondolom ebben az árban nagyon viszikKILL3R etz írta:festékes!
Ott ne vedd meg sztem. Én tavaly 1800 ért vettem....
Nemhiszem hogy ennyit drágult volna...

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
festékes!
Ott ne vedd meg sztem. Én tavaly 1800 ért vettem....
Nemhiszem hogy ennyit drágult volna...
Ott ne vedd meg sztem. Én tavaly 1800 ért vettem....
Nemhiszem hogy ennyit drágult volna...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Na én is kiváncsi vagyok,most akartam venni bixxol 10-40-est az omv nél csak már nem maradt lé nálam annyi,3800 ft de eddig mindenki dicsérte akkor most mi a helyzetSeri19 írta:Nah nekem is dettó ugyan ez van, érdeklődéssel várom hogy mi lessz a megoldás.torokb írta:Sziasztok!
Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)

- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Én részemről 80W90-et használok, és méghozzá azért, mert a 10W40 az motorolaj. Sokak szerint jó az is, én ezt nem vitatom, viszont az autóknál a motorolaj csak a siklócsapágyakat és a henger falát keni, a váltóban, ahol viszont fogaskerekek vannak, ott rendes hajtóműolaj van.Seri19 írta:Nah nekem is dettó ugyan ez van, érdeklődéssel várom hogy mi lessz a megoldás.torokb írta:Sziasztok!
Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)
Nekem Castol EP 80W90 van benne, eddig nem volt vele gondom.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Nah nekem is dettó ugyan ez van, érdeklődéssel várom hogy mi lessz a megoldás.torokb írta:Sziasztok!
Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)
Hajtóműolajat cseréltem a minap: az MZszerelés című wikilap tanácsai alapján 15w40 került a váltóba. Namost indulásnál nincs semmi gond, szépen váltogatok felfelé, majd amikor némi utazás után lassítani kell, és visszaváltogatnék, akkor 4be visszatudok váltani, de négytől lefelé már csak több nekifutással sikerül leváltani. Hidegen könnyebb a visszaváltás. Eddig nem volt ilyen problémám, szépen vette a gép az összes fokozatot (ritkán a harmadikat kidobta, de ezzel szerintem más is találkozott már). Csere előtt Hykomol 80W90 volt benne.
Cserével egy időben annyi történt hogy kuplung oldali deknit lekaptam mert rugót kellett cserélnem az indítószerkezetben. Szerintem a váltót ezzel nem tudhattam tönkretenni.
Én most magamtól visszacserélném az olajat 80w90-re, de ha van más ötletetek, akkor szóljatok. (Csak csodálkozom, hogy a 15w40 a wiki szerint közelebb áll a gyárilag ajánlotthoz... persze lehet hogy 25 év alatt megváltoztak a motor igényei.)
-
- biciklis
- Hozzászólások: 45
- Csatlakozott: 2007.07.18. 13:34
- MZ-d típusa: ETZ-150, CB 500
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Sziasztok!
Kétütemű motorolajok közül régebben Arol 2T-t használtam, de nagyon kormol, a kipumat eltömítette, köpte hátul az olajat.
Igazából törtem az agyamat, hogy mi legyen helyette. Drágát nem akartam, anno bejáratásnál fullszintetikusat használtam, de a gatyám ráment állandóan.
Itt Fehérváron ajánlottak egy motorosboltot, a Budai úton a Köfémmel szemben van egy Esso-s olajbolt. Igazából mindenféle kenőanyagot lehet kapni, és az árak sztem korrektek. Vettem Oest Super 2T olajat, rész-szintetikus, 1560 Ft volt egy 1L-es flakonnal. Tanúsítványai: API-TC, JASO FC, ISO-L-EGD. Füstje minimális, 1:50-el tökéletes jól megy vele a gépem.
A hajtóműbe 10W-40-es rész-szintetikusat használok, évente tavasszal cserélem, kuplung problémát nem tapasztaltam sohasem, csak itt a fórumon visszaolvasva láttam, hogy létezik ilyen...
Kétütemű motorolajok közül régebben Arol 2T-t használtam, de nagyon kormol, a kipumat eltömítette, köpte hátul az olajat.
Igazából törtem az agyamat, hogy mi legyen helyette. Drágát nem akartam, anno bejáratásnál fullszintetikusat használtam, de a gatyám ráment állandóan.

Itt Fehérváron ajánlottak egy motorosboltot, a Budai úton a Köfémmel szemben van egy Esso-s olajbolt. Igazából mindenféle kenőanyagot lehet kapni, és az árak sztem korrektek. Vettem Oest Super 2T olajat, rész-szintetikus, 1560 Ft volt egy 1L-es flakonnal. Tanúsítványai: API-TC, JASO FC, ISO-L-EGD. Füstje minimális, 1:50-el tökéletes jól megy vele a gépem.
A hajtóműbe 10W-40-es rész-szintetikusat használok, évente tavasszal cserélem, kuplung problémát nem tapasztaltam sohasem, csak itt a fórumon visszaolvasva láttam, hogy létezik ilyen...
Az Mz egy életstílus. Aki nem próbálta ki azért, aki meg ismeri azért pattanjon egy Ndk kétkerekû volánja mögé 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
OMW kutakon szokott lennni, mivel OMW termék. De autósboltban is megkapod sztem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Ez félszinti? Hol lehet ilyet kapni? Én még az életbe nem láttamKILL3R etz írta:MisterQ!
Bixxol 10w40. Tökéletes hidegen, melegen. Nem csipegeti, nincs váltóhang. Szóval tökéletes olaj sztem.
Legalábbis nálam bevállt.

Relax, don't do it
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
Az ólomadaléknak elsősorban oktánszám növelő hatása van, mely az MZ-nél nem sok jelentőséggel bír (a 95-ös is bőven túlteljesíti az előírt 88-ast!!!). Másrészt a szelepes motorok (itt a régiekre gondolok 250-es Simson, Zsiguli, Skoda stb. melyeknek szelepei még lágyabb anyagból készültek) szelepeinek kenésére ill. hőelvezetésére hivatott.z25z írta:sztem nem elsosorban a kornyezetszennyezesert kapod, hanem mert tokre felesleges az olmadalek, ugyanis nem szelepes motorrol van szo....legalabbis szerintemAndrá$ írta:tudom tudom....![]()
környezetszennyező vagyok meg a többi...
![]()
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
sztem nem elsosorban a kornyezetszennyezesert kapod, hanem mert tokre felesleges az olmadalek, ugyanis nem szelepes motorrol van szo....legalabbis szerintemAndrá$ írta:tudom tudom....![]()
környezetszennyező vagyok meg a többi...
![]()

- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
tudom tudom....
környezetszennyező vagyok meg a többi...





"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
ólompótlóért






10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
csikin: Jah hát igen, bár nem a legolcsóbb olajok közé tartozik azért is rendeltem most internetről
nova001155: igen az ólompótló adalék ez a kb 2 deci 250 literhez elég

nova001155: igen az ólompótló adalék ez a kb 2 deci 250 literhez elég

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Olajok (hajtómû, 2T... )
András: Jó olaj, ilyennel mentünk 24óráson.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot], Google [Bot] valamint 5 vendég