Kontakt hiba, kondenzátor, megszakító hézag, trafó, pipa, gyertya... nem feltétlen ebben a sorrendben.frensis írta:Üdv !
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv !
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ok! Ezt feljegyzem..... , bár mindig kicsit félve írok a látatlanban távszerviz dolgokra....annyi minden lehet a probléma.Alfa írta:MrDok! Ez volt akkor is, amikor 145 ös fúvóka volt benne. Most lecsökkentettem 130-ra, és korszakokkal jobban megy mindenhol. Tiszta az egész, enni lehetne róla![]()
Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110etÉs nem hörög.
De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
MrDok! Ez volt akkor is, amikor 145 ös fúvóka volt benne. Most lecsökkentettem 130-ra, és korszakokkal jobban megy mindenhol. Tiszta az egész, enni lehetne róla
Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et
És nem hörög.
De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik

Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et

De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Alfa!
Bambi féle csövet használod ugye? Mert nekem ugyanez volt elsőre a "kifogásom". De bandázsolás után, nekérdezd miért, bárhol bármikor tudja a 120-at. És 100-ról még érezhetően húz. Persze lehet nem emiatt, csak jó napjai vannak mostanában de ezt kétlem
Valaki hozzáértő írja már le lécci, hogy valóban beleszólhat-e ennyire a teljesítménybe...
Ja és sztem sokkal komolyabb hangja is lett tőle. Nem döng annyira, csak ordít.
Bambi féle csövet használod ugye? Mert nekem ugyanez volt elsőre a "kifogásom". De bandázsolás után, nekérdezd miért, bárhol bármikor tudja a 120-at. És 100-ról még érezhetően húz. Persze lehet nem emiatt, csak jó napjai vannak mostanában de ezt kétlem

Valaki hozzáértő írja már le lécci, hogy valóban beleszólhat-e ennyire a teljesítménybe...
Ja és sztem sokkal komolyabb hangja is lett tőle. Nem döng annyira, csak ordít.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia! Mint írtad, 2/3-ad gáznál már hörög csak: kicsi a főfúvókád, vagy részlegesen tömődött. Mindenképpen szegény a keveréked, teszteld egy nagyobbal....Alfa írta:Nos az a helyzetem már elég régóta, hogy alul baromijól megy a gép ( kb 10-15 km/h 3 asban, 1500 fordulaton, minden gond nélkül), de fent meg megtorpan. Ez most gyújtás lenne? halálpontosan 3mm-en van.
Ezzel együtt az is jár hogy 100 felett nem akar menni. Na nem mintha sokat akarnám úgy hajtani, de egyszerűen nem megy ott. (kb 4500 tól felfele gyengül le). Nem az a gond h nem forog ki, mert nem szaggat, rángat, stb, de pl kettesben sem szeret húzni magas fordulaton.
Na most, én ezt az alapjárati nyomatékot szívesen elcserélném egy magas fordulati jobb teljesítményre. Ekkor előgyújtást vegyem lentebb pl 2,5-re?
Azt nem hiszem h ne lenne kompresszió, mert 90-95 ön pl fennvagyok elég gyorsan, meg nagyon lent nagyon jó, de ott fent hirtelen nem akar tovább menni.
jah és +: kb 2/3 gáznál fentebb már inkább csak hörög (mélyül a hangja és nem húz). Ez most túl sok, túl kevés benzin, vagy a szikra a gondja, súbertű vagy mi?
Ötlet?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
alfa!
mi lenne ha vágnál bele kringeritből tömítést?

mi lenne ha vágnál bele kringeritből tömítést?




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Alfa írta: Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat?
[/quote]
Szerintem fordítva. Minél nagyobb a fordulat, annál nagyobb előgyújtás kell (lásd:röpsúlyos ill. vákuumos előgyújtás állító pl.:Trabi)

Szerintem fordítva. Minél nagyobb a fordulat, annál nagyobb előgyújtás kell (lásd:röpsúlyos ill. vákuumos előgyújtás állító pl.:Trabi)
Re: Elektronika
Én úgy szoktam állítani a gyújtást ha nincs rá egy egész napom kísérletezgetni,hogy leveszem a deknit valamelyik irányba állítok az alaplapon kb 1 mm-t.Majd zsebre teszek egy csavarhúzót és irány próba,persze dekni nélkül.Ha érzem,hogy jobb lett megállok és mozdítok még egy mm-t ugyanabba az irányba.Ezt addig csinálom amíg a legjobb nem lessz.Ha az első próbánál rosszabb mint volt akkor az ellenkező irányba kezdem álligatni.Kb 5 km oda 5 km vissza út alatt be van állítva.Utána sem szoktam megmérni,hogy hány mm mert nem az számít hanem,hogy a motor itt megy a legjobban.Ezzel a módszerrel megspórolom azt a rengeteg gyertya ki,mérőóra be majd mérőóra ki gyertya be utána próbakör idejét.Próbáld ki ezt a módszert hátha beválik.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha kirakod a napra szárítani a tömítést visszamegy az eredeti méretre.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az a baj h a sub-ee féle gyulában már nem kap szerepet a megszakítóhézag Most épp megszakítóval üzemel, de csak kapcsoló funkciót lát el, áram nem folyik rajta. Pontosabban, ez a jó, 1 el kevesebb a gond 
Előgyújtást fogom holnap variálni az tuti.
A karbihoz azért nem nyúlok szívesen, mert a tömítések akkora fosok, hogy 1 szétszedés = másfélszeresére ugrik = mehet bele új. És 450 ft nem tűnik nagy pénznek, de ha 5 ször kell cserélni egy nap beállítgatás miatt, már nem olyan barátságos... (lehet vhol normális anyagból levő tömítést kapni?)
Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat?

Előgyújtást fogom holnap variálni az tuti.
A karbihoz azért nem nyúlok szívesen, mert a tömítések akkora fosok, hogy 1 szétszedés = másfélszeresére ugrik = mehet bele új. És 450 ft nem tűnik nagy pénznek, de ha 5 ször kell cserélni egy nap beállítgatás miatt, már nem olyan barátságos... (lehet vhol normális anyagból levő tömítést kapni?)
Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat?

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem rá kell szánnni egy napot és némi benzint, és kipróbálni minden beállítással. Elindulni azegyik irányba és amikor már kezd rosszabb lenni előtte megállni. PL. előgyújtást tizedenként mondjuk 3ról lefelé, aztán megszakítóhézagot ötszázadonként 0,4-ről. Ezt variálva mindenféle tűállásokkal és 5 százados főfúvókasorral. A nap végére tökéletes lesz.
Aztán csak meg kell jegyezni h saját teknikád (műszered) alapján mi jó a motornak.
Nálam pl:
előgyújtás: 2,85
megsz. hézag: 0,35
főfuvi: 115
alapjárati: az túl kicsi, de a levegőcsavart cserébe tökig tekertem .
tű pedig legszegényebben
Aztán csak meg kell jegyezni h saját teknikád (műszered) alapján mi jó a motornak.
Nálam pl:
előgyújtás: 2,85
megsz. hézag: 0,35
főfuvi: 115
alapjárati: az túl kicsi, de a levegőcsavart cserébe tökig tekertem .

tű pedig legszegényebben
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nos az a helyzetem már elég régóta, hogy alul baromijól megy a gép ( kb 10-15 km/h 3 asban, 1500 fordulaton, minden gond nélkül), de fent meg megtorpan. Ez most gyújtás lenne? halálpontosan 3mm-en van.
Ezzel együtt az is jár hogy 100 felett nem akar menni. Na nem mintha sokat akarnám úgy hajtani, de egyszerűen nem megy ott. (kb 4500 tól felfele gyengül le). Nem az a gond h nem forog ki, mert nem szaggat, rángat, stb, de pl kettesben sem szeret húzni magas fordulaton.
Na most, én ezt az alapjárati nyomatékot szívesen elcserélném egy magas fordulati jobb teljesítményre. Ekkor előgyújtást vegyem lentebb pl 2,5-re?
Azt nem hiszem h ne lenne kompresszió, mert 90-95 ön pl fennvagyok elég gyorsan, meg nagyon lent nagyon jó, de ott fent hirtelen nem akar tovább menni.
jah és +: kb 2/3 gáznál fentebb már inkább csak hörög (mélyül a hangja és nem húz). Ez most túl sok, túl kevés benzin, vagy a szikra a gondja, súbertű vagy mi?
Ötlet?
Ezzel együtt az is jár hogy 100 felett nem akar menni. Na nem mintha sokat akarnám úgy hajtani, de egyszerűen nem megy ott. (kb 4500 tól felfele gyengül le). Nem az a gond h nem forog ki, mert nem szaggat, rángat, stb, de pl kettesben sem szeret húzni magas fordulaton.
Na most, én ezt az alapjárati nyomatékot szívesen elcserélném egy magas fordulati jobb teljesítményre. Ekkor előgyújtást vegyem lentebb pl 2,5-re?
Azt nem hiszem h ne lenne kompresszió, mert 90-95 ön pl fennvagyok elég gyorsan, meg nagyon lent nagyon jó, de ott fent hirtelen nem akar tovább menni.
jah és +: kb 2/3 gáznál fentebb már inkább csak hörög (mélyül a hangja és nem húz). Ez most túl sok, túl kevés benzin, vagy a szikra a gondja, súbertű vagy mi?
Ötlet?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az szinte biztos, hogy nem az új megszakítótól. Esélyesebb a mégis beakadt-fennakadt-elakadt bowden és subertű. Avagy fals levegőt kap a motor, leginkább gyújtásoldali szimmeringnél (meg egyéb helyeken is) jön ez ki ilyen hirtelen. Csere.
Re: Elektronika
Hello!
Lenne egy olyan kérdésem hogy: Megszakítom beégett, kicseréltem és a motor fordulata 5ezere megy fel, gáz nincs beragadva. Volt olyan is hogy nagyon lassan járt a motor. Mitől van?
Köszönöm
Lenne egy olyan kérdésem hogy: Megszakítom beégett, kicseréltem és a motor fordulata 5ezere megy fel, gáz nincs beragadva. Volt olyan is hogy nagyon lassan járt a motor. Mitől van?
Köszönöm
Re: Elektronika
Hello!
Lenne egy olyan kérdésem hogy: Megszakítom beégett, kicseréltem és a motor fordulata 5ezere megy fel, gáz nincs beragadva. Volt olyan is hogy nagyon lassan járt a motor. Mitől van?
Köszönöm
Lenne egy olyan kérdésem hogy: Megszakítom beégett, kicseréltem és a motor fordulata 5ezere megy fel, gáz nincs beragadva. Volt olyan is hogy nagyon lassan járt a motor. Mitől van?
Köszönöm
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Hali!Szeretném a /1-esemet átalakkitatni 12voltosra!Na mármost ugye kell az összes cucc hozzá,meg aki királyul megoldja és a hozzávalók beszerzésében is jártas.Kérdésem,hogy mennyibe lenne ez nekem,ősz vége felé lenne aktuális,dobhattok egy pü-t is,ha lehet azért ne a térkép másik végéről
mert ugye a gépet oda is kellene vinni ez időben lehet problema na meg nov végén már lehet kezdenek röpködni a minuszok,ha nincs szerencsém 


Re: Elektronika
Nálam is gyári, viszont abban kispórolták ezt az extrát!!!kiszsebi írta:Nekem még gyárim van, a 6. szerintem a különleges, Bruce Willis-es cuccokhoz kell. Pl. zurückszaké írta: Seri! Amiről beszélsz,az benne van az ötben! Mark a hatodik(!!!!!) állásról beszél. Szerintem a "kisipari"-ba tettek +1 állást "extrákhoz" (merülő forralóhoz, el.grillsütőhöz, részecske gyorsítóhoz ... stb.)
Conus pedig megírta a tutit:
"annak a kulcsállásnak nincs jelentősége, 6V-os ts-eken abban az állásban be lehet tolni a motort."
na persze az ES-eken is
és az ETS-eken is

(Biztos, hogy a magyar szerződéses munkavállaló elé a műszak vége előtt került a gépem. Fáradt volt már és az esze is azon járt, hogy mennyi levehető ajtajú turmixgépet és csokit fog haza vinni bizniszbe

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Nekem még gyárim van, a 6. szerintem a különleges, Bruce Willis-es cuccokhoz kell. Pl. zurückszaké írta: Seri! Amiről beszélsz,az benne van az ötben! Mark a hatodik(!!!!!) állásról beszél. Szerintem a "kisipari"-ba tettek +1 állást "extrákhoz" (merülő forralóhoz, el.grillsütőhöz, részecske gyorsítóhoz ... stb.)

Conus pedig megírta a tutit:
"annak a kulcsállásnak nincs jelentősége, 6V-os ts-eken abban az állásban be lehet tolni a motort.

na persze az ES-eken is

és az ETS-eken is

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Elektronika
Üdv Urak
Hogy lehet egy 6V-os állórészt kiszerelt állapotban leellenőrizni. Van egy gyári előgyújtás szabályozós állórészem, de jó lenne valahogy leellenőrizni.
Köszi
Hogy lehet egy 6V-os állórészt kiszerelt állapotban leellenőrizni. Van egy gyári előgyújtás szabályozós állórészem, de jó lenne valahogy leellenőrizni.
Köszi
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Enyémbe is van egy 6. mondjuk.szaké írta:Seri! Amiről beszélsz,az benne van az ötben! Mark a hatodik(!!!!!Seri19 írta: Az jobbra lévő állás az úgyan úgy helyzet jelző csak itt ki tudod venni a kulcsot is.) állásról beszél. Szerintem a "kisipari"-ba tettek +1 állást "extrákhoz" (merülő forralóhoz, el.grillsütőhöz, részecske gyorsítóhoz ... stb.)
Re: Elektronika
Seri! Amiről beszélsz,az benne van az ötben! Mark a hatodik(!!!!!Seri19 írta:Az jobbra lévő állás az úgyan úgy helyzet jelző csak itt ki tudod venni a kulcsot is.mark222 írta:Két kérdésem lenne:
Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?
És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...
viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
ha h4-es izzó van elől akkor az 5Ah-s akksi igencsak kevés lesz. egyébként leginkább olyan akksit vegyél, ami belefér a gyári tálcábamark222 írta:Két kérdésem lenne:
Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?
És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...
viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?

annak a kulcsállásnak nincs jelentősége, 6V-os ts-eken abban az állásban be lehet tolni a motort.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Elektronika
Az jobbra lévő állás az úgyan úgy helyzet jelző csak itt ki tudod venni a kulcsot is.mark222 írta:Két kérdésem lenne:
Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?
És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...
viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?
-
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Szombathely
Re: Elektronika
Két kérdésem lenne:
Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?
És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...
viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?
Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?
És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...
viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én már a legelején erre gyanakodtam, mert ahogy birizgáltam, néha jobb lett. Persze előtte trafót és gyujtókondit cseréltem, meg megszakítót csiszoltam. 
Azt mivel nem lett jó, maradt az első megérzés.
De "biztos" voltam a gyenge szikrában.

Azt mivel nem lett jó, maradt az első megérzés.

De "biztos" voltam a gyenge szikrában.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3156
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igaz, hogy nem teljesen találtam el - ugye én a trafót mondtam - de majdnem sikerült megmondanom a hibát : -)Dénes írta:Okulásul azoknak, akik esőben is motoroznak és, vagy bő vízzel mossák a motort. Conus, te ne olvasd tovább.
Tünet: Gázhúzásra hörög, motorfékezik csak. Bármikor leállhat, spontán gyújtáskihagyások. (gyenge szikra)
Egy lehetséges hiba: Gyertyapipa belseje és gyújtókábel vége szét van rohadva.
Megoldás: Kábelt visszavágni és új pipát feltenni.
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Kőfi, Köfí 

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Üdv kicsit lessed át a főoldalt.punisher írta:Sziasztok!
Egy kicsit eltérnék az előző kérdéstől. (Sorry)![]()
Valaki nem tud valamilyen elektronikus benzinszintmérőről amit akár házilag is ellehet készíteni?
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=484
jó építést.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Okulásul azoknak, akik esőben is motoroznak és, vagy bő vízzel mossák a motort. Conus, te ne olvasd tovább. 
Tünet: Gázhúzásra hörög, motorfékezik csak. Bármikor leállhat, spontán gyújtáskihagyások. (gyenge szikra)
Egy lehetséges hiba: Gyertyapipa belseje és gyújtókábel vége szét van rohadva.
Megoldás: Kábelt visszavágni és új pipát feltenni.

Tünet: Gázhúzásra hörög, motorfékezik csak. Bármikor leállhat, spontán gyújtáskihagyások. (gyenge szikra)
Egy lehetséges hiba: Gyertyapipa belseje és gyújtókábel vége szét van rohadva.
Megoldás: Kábelt visszavágni és új pipát feltenni.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy kicsit eltérnék az előző kérdéstől. (Sorry)
Valaki nem tud valamilyen elektronikus benzinszintmérőről amit akár házilag is ellehet készíteni?
Egy kicsit eltérnék az előző kérdéstől. (Sorry)

Valaki nem tud valamilyen elektronikus benzinszintmérőről amit akár házilag is ellehet készíteni?

Re: Elektronika
Ezeket már megnéztem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Szia!Egyszer ugy jártam,hogy a kondiról lecsúszott a sarucsipu írta:van minden csak szikra nincs. Kontak hibára gondoltam de az nem lehet.



Re: Elektronika
van minden csak szikra nincs. Kontak hibára gondoltam de az nem lehet.
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
csipu írta:Sziasztok!
Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???
Köszönöm!
Szerintem sok minden lehet. Megnézném van e szikra, ha nincs, gyujtás irányába indulnék el. Ha van szikra akkor megpróbálnám új gyertyával, mert van hogy nyomás alatt nem működik. Ha új gyertyával sem indul be megnézném benzines-e a gyertya. Ha nem, nem kap üzemanyagot. Karbi vagy csap tisztítás. Ezek a legkézenfekvőbb problémák. Ha ezzel megvagy már tudni lehet hogy milyen irányba kell menni.
Szerintem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Szia! konkrétan szikra nincs,máshol van feszültség?Vagy se kép se hang?csipu írta:Sziasztok!
Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???
Köszönöm!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???
Köszönöm!
Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???
Köszönöm!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???
Köszönöm!
Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???
Köszönöm!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ha nincs gyujtásod akkor megszakítást nézzétek meg először szerintem hogy van e egyáltalán? Ha van akkot trafó meg kondi csere. De persze ez feltöltött akku mellet próbálgassátok. Az is lehet hogy valahol áthúz egy kábel vagy a megszakító zárlatos.
Szerk.: Csupi ez neked szól.
Szerk.: Csupi ez neked szól.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nova001155 2010.08.07. 18:35-kor.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Alfa!
Úgy csináltam ahogy mondtad.Bár tűt ebbe a csomagba nem raktak,de természetesen ez nem akadályozott meg a tett végrehajtásában.
Már benn figyel a mociban
12,84V a feszültség.
Kösz a segitséget mégegyszer.
Úgy csináltam ahogy mondtad.Bár tűt ebbe a csomagba nem raktak,de természetesen ez nem akadályozott meg a tett végrehajtásában.
Már benn figyel a mociban

12,84V a feszültség.
Kösz a segitséget mégegyszer.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nem kell, teljesen feltöltött állapotban lesz, én 12,7 V-ot mértem benne az összeszerelés után. Beraktam a mociba és huss már mentem is 
Amúgy én a Mofaker melletti mocisboltban vettem, ott direkt kinyitották a használati utasítást és már-már túl szájbarágósan elmagyarázták mit miért hogyan kell.

Amúgy én a Mofaker melletti mocisboltban vettem, ott direkt kinyitották a használati utasítást és már-már túl szájbarágósan elmagyarázták mit miért hogyan kell.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Alfa!Alfa írta:Óvatosan. Leszeded a védőfóliát az akkuról ha van rajta, fogod az ampullás tasakot (amiben a sav van), fejreállítod és belenyomod a helyére. Az akku fogja átszakítani annak a csomagolását. Kiszúrod fent egy tűvel (adnak is hozzá, ott van a csomagban), ekkor kibugyog belőle. Kiteszed kb negyed órára (megvárod h a pezsgés alábbhagyjon) nyitva, majd azt a hosszúkás gumit amit szintén adtak hozzá rárakod. Erre rá van írva h "never open", na ezért gondozásmentes zártEzután már használható is.
Kösz a választ.Na ezt szeretem amikor valaki ilyen szép részletesen leirja,úgy hogy még meg is értem.Mégegyszer kösz.
ui.még egy kérdés:töltőre rátegyem vagy nem kell?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Óvatosan. Leszeded a védőfóliát az akkuról ha van rajta, fogod az ampullás tasakot (amiben a sav van), fejreállítod és belenyomod a helyére. Az akku fogja átszakítani annak a csomagolását. Kiszúrod fent egy tűvel (adnak is hozzá, ott van a csomagban), ekkor kibugyog belőle. Kiteszed kb negyed órára (megvárod h a pezsgés alábbhagyjon) nyitva, majd azt a hosszúkás gumit amit szintén adtak hozzá rárakod. Erre rá van írva h "never open", na ezért gondozásmentes zárt
Ezután már használható is.

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na megjött az akksi amit rendeltem.
Conus jól látta :6Ah a 7Ah-nak hirdetett.
Sebaj.
Viszont amit nem értek és ebben segitsen valaki légyszi,mert jó szokás szerint semmi Magyar utmutatót nem adtak hozzá.
Szóval az akksival külstek ampullákat is valami löttyel(talán sav???).
Most ezt belekéne töltenem az akksiba?
Ha igen,akkor viszont mitől"zárt"?
Vagy esetleg ezt arra az esetre adják ha már haldokolna az akksi,akkor lehessen még javitani rajt?
Szóval aki látott vagy csinált már ilyet az irja meg mit kell tennem vele?
Csakúgy kiváncsiságból rámértem:3,41 V van benne.

A 3Ah ne zavarjon senkit,a képet a netről szedtem,de amit küldtek nekem az detto ugyanilyen csak 6Ah-ás.
Conus jól látta :6Ah a 7Ah-nak hirdetett.

Sebaj.
Viszont amit nem értek és ebben segitsen valaki légyszi,mert jó szokás szerint semmi Magyar utmutatót nem adtak hozzá.
Szóval az akksival külstek ampullákat is valami löttyel(talán sav???).
Most ezt belekéne töltenem az akksiba?
Ha igen,akkor viszont mitől"zárt"?
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

Vagy esetleg ezt arra az esetre adják ha már haldokolna az akksi,akkor lehessen még javitani rajt?
Szóval aki látott vagy csinált már ilyet az irja meg mit kell tennem vele?
Csakúgy kiváncsiságból rámértem:3,41 V van benne.

A 3Ah ne zavarjon senkit,a képet a netről szedtem,de amit küldtek nekem az detto ugyanilyen csak 6Ah-ás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Kösz a választ valami bővebbet esetleg tudnál?
Hogy van e valamilyen bolt ahol tudnék venni.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
gyari
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Olvastam korábban többször is, hogy egyeseknek a forgórészen levő szén csúszógyűrű kitöredezik. És szívás van vele rendesen.
Korábban írtam, hogy nekem sem akart lámpával alapjáratom lenni, a töltésre gyanakodtam, és minden alkatrészét kicseréltem. Az, hogy nem a töltés miatt nem ment, az más kérdés.
Először egy forgórész cserével kezdtem, mivel nekem is csorba volt a szén csúszógyűrű.

A motorom mellé kaptam még egy másikat is, kosárban, abban volt egy forgórész, amin...
(hatásszünet)
réz csúszógyűrűk vannak.

Na ilyet sem láttam még!
Ez gyári megoldás, vagy valaki házilag oldotta meg?
(nekem gyárinak tűnik)
Elektromérnök barátom azt mondta, hogy a szénnel szemben valamivel rosszabb lesz a kontakt, de erre a célra bőven elég.
Korábban írtam, hogy nekem sem akart lámpával alapjáratom lenni, a töltésre gyanakodtam, és minden alkatrészét kicseréltem. Az, hogy nem a töltés miatt nem ment, az más kérdés.
Először egy forgórész cserével kezdtem, mivel nekem is csorba volt a szén csúszógyűrű.

A motorom mellé kaptam még egy másikat is, kosárban, abban volt egy forgórész, amin...
(hatásszünet)
réz csúszógyűrűk vannak.

Na ilyet sem láttam még!
Ez gyári megoldás, vagy valaki házilag oldotta meg?
(nekem gyárinak tűnik)
Elektromérnök barátom azt mondta, hogy a szénnel szemben valamivel rosszabb lesz a kontakt, de erre a célra bőven elég.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég