Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

frensis írta:Üdv !

Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Kontakt hiba, kondenzátor, megszakító hézag, trafó, pipa, gyertya... nem feltétlen ebben a sorrendben.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
frensis
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 167
Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
MZ-d típusa: MZ TS 125
Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: frensis »

Üdv !

Mi lehet az oka annak, hogy a megszakítóm illetve a szénkefék nagyobb fordulaton 5 cm-s szikrákat produkálnak ?
Zárlatos lehet az forgórész, vagy esetleg a megszakító ?
Néha ki-ki hagy.
Üdv.: Feri

Feel My MZ Power !!
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:MrDok! Ez volt akkor is, amikor 145 ös fúvóka volt benne. Most lecsökkentettem 130-ra, és korszakokkal jobban megy mindenhol. Tiszta az egész, enni lehetne róla :roll:

Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et :D És nem hörög.

De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik :twisted:
Ok! Ezt feljegyzem..... , bár mindig kicsit félve írok a látatlanban távszerviz dolgokra....annyi minden lehet a probléma.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

MrDok! Ez volt akkor is, amikor 145 ös fúvóka volt benne. Most lecsökkentettem 130-ra, és korszakokkal jobban megy mindenhol. Tiszta az egész, enni lehetne róla :roll:

Amúgy a problémám megoldódott: nagy előgyújtás. Pontosabban, az eddigi 2,83 mm helyett 2,94 mm. Enyhe emelkedőn tudja a 110et :D És nem hörög.

De hogy 0,1 mm ennyit számítson... Talán még a bandázsolást is megpróbálom, amúgy a melegebb levegőben gyorsabban terjedő nyomáshullámok gyorsítják a csövet. Elméletben. Vagyis fent jobb lesz -> nagyobb végsebesség. Nem hittem volna h a gyakorlatban is működik :twisted:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Bambi féle csövet használod ugye? Mert nekem ugyanez volt elsőre a "kifogásom". De bandázsolás után, nekérdezd miért, bárhol bármikor tudja a 120-at. És 100-ról még érezhetően húz. Persze lehet nem emiatt, csak jó napjai vannak mostanában de ezt kétlem :D

Valaki hozzáértő írja már le lécci, hogy valóban beleszólhat-e ennyire a teljesítménybe...

Ja és sztem sokkal komolyabb hangja is lett tőle. Nem döng annyira, csak ordít. :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:Nos az a helyzetem már elég régóta, hogy alul baromijól megy a gép ( kb 10-15 km/h 3 asban, 1500 fordulaton, minden gond nélkül), de fent meg megtorpan. Ez most gyújtás lenne? halálpontosan 3mm-en van.

Ezzel együtt az is jár hogy 100 felett nem akar menni. Na nem mintha sokat akarnám úgy hajtani, de egyszerűen nem megy ott. (kb 4500 tól felfele gyengül le). Nem az a gond h nem forog ki, mert nem szaggat, rángat, stb, de pl kettesben sem szeret húzni magas fordulaton.

Na most, én ezt az alapjárati nyomatékot szívesen elcserélném egy magas fordulati jobb teljesítményre. Ekkor előgyújtást vegyem lentebb pl 2,5-re?

Azt nem hiszem h ne lenne kompresszió, mert 90-95 ön pl fennvagyok elég gyorsan, meg nagyon lent nagyon jó, de ott fent hirtelen nem akar tovább menni.

jah és +: kb 2/3 gáznál fentebb már inkább csak hörög (mélyül a hangja és nem húz). Ez most túl sok, túl kevés benzin, vagy a szikra a gondja, súbertű vagy mi?

Ötlet?
Szia! Mint írtad, 2/3-ad gáznál már hörög csak: kicsi a főfúvókád, vagy részlegesen tömődött. Mindenképpen szegény a keveréked, teszteld egy nagyobbal....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

alfa!

mi lenne ha vágnál bele kringeritből tömítést? :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szaké »

Alfa írta: Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat? :roll:[/quote]




Szerintem fordítva. Minél nagyobb a fordulat, annál nagyobb előgyújtás kell (lásd:röpsúlyos ill. vákuumos előgyújtás állító pl.:Trabi)
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

Én úgy szoktam állítani a gyújtást ha nincs rá egy egész napom kísérletezgetni,hogy leveszem a deknit valamelyik irányba állítok az alaplapon kb 1 mm-t.Majd zsebre teszek egy csavarhúzót és irány próba,persze dekni nélkül.Ha érzem,hogy jobb lett megállok és mozdítok még egy mm-t ugyanabba az irányba.Ezt addig csinálom amíg a legjobb nem lessz.Ha az első próbánál rosszabb mint volt akkor az ellenkező irányba kezdem álligatni.Kb 5 km oda 5 km vissza út alatt be van állítva.Utána sem szoktam megmérni,hogy hány mm mert nem az számít hanem,hogy a motor itt megy a legjobban.Ezzel a módszerrel megspórolom azt a rengeteg gyertya ki,mérőóra be majd mérőóra ki gyertya be utána próbakör idejét.Próbáld ki ezt a módszert hátha beválik.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Ha kirakod a napra szárítani a tömítést visszamegy az eredeti méretre.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az a baj h a sub-ee féle gyulában már nem kap szerepet a megszakítóhézag Most épp megszakítóval üzemel, de csak kapcsoló funkciót lát el, áram nem folyik rajta. Pontosabban, ez a jó, 1 el kevesebb a gond :D

Előgyújtást fogom holnap variálni az tuti.

A karbihoz azért nem nyúlok szívesen, mert a tömítések akkora fosok, hogy 1 szétszedés = másfélszeresére ugrik = mehet bele új. És 450 ft nem tűnik nagy pénznek, de ha 5 ször kell cserélni egy nap beállítgatás miatt, már nem olyan barátságos... (lehet vhol normális anyagból levő tömítést kapni?)

Amúgy valahol mintha azt láttam volna hogy nem törvényszerű a "kis előgyújtás = nagy fordulaton jó, nagy előgyújtás = kis fordulat". Erről valami info vagy tapasztalat? :roll:
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Szerintem rá kell szánnni egy napot és némi benzint, és kipróbálni minden beállítással. Elindulni azegyik irányba és amikor már kezd rosszabb lenni előtte megállni. PL. előgyújtást tizedenként mondjuk 3ról lefelé, aztán megszakítóhézagot ötszázadonként 0,4-ről. Ezt variálva mindenféle tűállásokkal és 5 százados főfúvókasorral. A nap végére tökéletes lesz.
Aztán csak meg kell jegyezni h saját teknikád (műszered) alapján mi jó a motornak.

Nálam pl:

előgyújtás: 2,85
megsz. hézag: 0,35
főfuvi: 115
alapjárati: az túl kicsi, de a levegőcsavart cserébe tökig tekertem .:)
tű pedig legszegényebben
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nos az a helyzetem már elég régóta, hogy alul baromijól megy a gép ( kb 10-15 km/h 3 asban, 1500 fordulaton, minden gond nélkül), de fent meg megtorpan. Ez most gyújtás lenne? halálpontosan 3mm-en van.

Ezzel együtt az is jár hogy 100 felett nem akar menni. Na nem mintha sokat akarnám úgy hajtani, de egyszerűen nem megy ott. (kb 4500 tól felfele gyengül le). Nem az a gond h nem forog ki, mert nem szaggat, rángat, stb, de pl kettesben sem szeret húzni magas fordulaton.

Na most, én ezt az alapjárati nyomatékot szívesen elcserélném egy magas fordulati jobb teljesítményre. Ekkor előgyújtást vegyem lentebb pl 2,5-re?

Azt nem hiszem h ne lenne kompresszió, mert 90-95 ön pl fennvagyok elég gyorsan, meg nagyon lent nagyon jó, de ott fent hirtelen nem akar tovább menni.

jah és +: kb 2/3 gáznál fentebb már inkább csak hörög (mélyül a hangja és nem húz). Ez most túl sok, túl kevés benzin, vagy a szikra a gondja, súbertű vagy mi?

Ötlet?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Az szinte biztos, hogy nem az új megszakítótól. Esélyesebb a mégis beakadt-fennakadt-elakadt bowden és subertű. Avagy fals levegőt kap a motor, leginkább gyújtásoldali szimmeringnél (meg egyéb helyeken is) jön ez ki ilyen hirtelen. Csere.
csipu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.08.06. 19:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csipu »

Hello!

Lenne egy olyan kérdésem hogy: Megszakítom beégett, kicseréltem és a motor fordulata 5ezere megy fel, gáz nincs beragadva. Volt olyan is hogy nagyon lassan járt a motor. Mitől van?

Köszönöm
csipu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.08.06. 19:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csipu »

Hello!

Lenne egy olyan kérdésem hogy: Megszakítom beégett, kicseréltem és a motor fordulata 5ezere megy fel, gáz nincs beragadva. Volt olyan is hogy nagyon lassan járt a motor. Mitől van?

Köszönöm
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Hali!Szeretném a /1-esemet átalakkitatni 12voltosra!Na mármost ugye kell az összes cucc hozzá,meg aki királyul megoldja és a hozzávalók beszerzésében is jártas.Kérdésem,hogy mennyibe lenne ez nekem,ősz vége felé lenne aktuális,dobhattok egy pü-t is,ha lehet azért ne a térkép másik végéről :D mert ugye a gépet oda is kellene vinni ez időben lehet problema na meg nov végén már lehet kezdenek röpködni a minuszok,ha nincs szerencsém :(
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szaké »

kiszsebi írta:
szaké írta: Seri! Amiről beszélsz,az benne van az ötben! Mark a hatodik(!!!!! :-k ) állásról beszél. Szerintem a "kisipari"-ba tettek +1 állást "extrákhoz" (merülő forralóhoz, el.grillsütőhöz, részecske gyorsítóhoz ... stb.)
Nekem még gyárim van, a 6. szerintem a különleges, Bruce Willis-es cuccokhoz kell. Pl. zurück :D

Conus pedig megírta a tutit:
"annak a kulcsállásnak nincs jelentősége, 6V-os ts-eken abban az állásban be lehet tolni a motort. :mrgreen: "
na persze az ES-eken is :D
és az ETS-eken is :D
Nálam is gyári, viszont abban kispórolták ezt az extrát!!! :cry:
(Biztos, hogy a magyar szerződéses munkavállaló elé a műszak vége előtt került a gépem. Fáradt volt már és az esze is azon járt, hogy mennyi levehető ajtajú turmixgépet és csokit fog haza vinni bizniszbe :mrgreen:)
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

szaké írta: Seri! Amiről beszélsz,az benne van az ötben! Mark a hatodik(!!!!! :-k ) állásról beszél. Szerintem a "kisipari"-ba tettek +1 állást "extrákhoz" (merülő forralóhoz, el.grillsütőhöz, részecske gyorsítóhoz ... stb.)
Nekem még gyárim van, a 6. szerintem a különleges, Bruce Willis-es cuccokhoz kell. Pl. zurück :D

Conus pedig megírta a tutit:
"annak a kulcsállásnak nincs jelentősége, 6V-os ts-eken abban az állásban be lehet tolni a motort. :mrgreen: "
na persze az ES-eken is :D
és az ETS-eken is :D
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Forrest »

Üdv Urak
Hogy lehet egy 6V-os állórészt kiszerelt állapotban leellenőrizni. Van egy gyári előgyújtás szabályozós állórészem, de jó lenne valahogy leellenőrizni.
Köszi
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

szaké írta:
Seri19 írta: Az jobbra lévő állás az úgyan úgy helyzet jelző csak itt ki tudod venni a kulcsot is.
Seri! Amiről beszélsz,az benne van az ötben! Mark a hatodik(!!!!! :-k ) állásról beszél. Szerintem a "kisipari"-ba tettek +1 állást "extrákhoz" (merülő forralóhoz, el.grillsütőhöz, részecske gyorsítóhoz ... stb.)
Enyémbe is van egy 6. mondjuk.
szaké
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2010.07.27. 18:14
MZ-d típusa: etz 125 e

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: szaké »

Seri19 írta:
mark222 írta:Két kérdésem lenne:

Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?

És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...

viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?
Az jobbra lévő állás az úgyan úgy helyzet jelző csak itt ki tudod venni a kulcsot is.
Seri! Amiről beszélsz,az benne van az ötben! Mark a hatodik(!!!!! :-k ) állásról beszél. Szerintem a "kisipari"-ba tettek +1 állást "extrákhoz" (merülő forralóhoz, el.grillsütőhöz, részecske gyorsítóhoz ... stb.)
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

mark222 írta:Két kérdésem lenne:

Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?

És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...
viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?
ha h4-es izzó van elől akkor az 5Ah-s akksi igencsak kevés lesz. egyébként leginkább olyan akksit vegyél, ami belefér a gyári tálcába :!: én 9Ah-s Yuasa-t vettem, 7,7 ropiért helyben felsavazva, sz.r unibat akksi leadva, oszt jónapot.

annak a kulcsállásnak nincs jelentősége, 6V-os ts-eken abban az állásban be lehet tolni a motort. :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Seri19
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 157
Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
MZ-d típusa: MZ Etz 251
Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Seri19 »

mark222 írta:Két kérdésem lenne:

Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?

És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...

viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?
Az jobbra lévő állás az úgyan úgy helyzet jelző csak itt ki tudod venni a kulcsot is.
mark222
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 31
Csatlakozott: 2010.06.17. 10:22
MZ-d típusa: MZ ETZ 125
Tartózkodási hely: Szombathely

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: mark222 »

Két kérdésem lenne:

Az egyik kérdés:Van egy ETZ 125-ösöm(nem hiszem hogy ez most sokat számít)és ugye elvileg abban a gyújtáskapcsolónak öt állása van.na most nálam van egy hatodik is,méghozzá az öttől jobbra,és fogalmam sincs hogy ez mi lehet...tudnátok segíteni?

És a másik kérdés:vettem egy Poweroad 12V-s 5Ah-s aksit,és rákötöttem a motorra.elkezdtem tesztelgetni,hogy mennek-e a lámpák,meg hasonló,de mire eljutottam volna odáig,hogy elindítsam a motort,lemerült az akksi:O ez nagyjából fél órát jelent,és közben nem mentek folyamatosan a lámpák,csak néha-néha pár másodpercre.annyit még mondanék,hogy az akksit két hónapja vettem,de mivel épp felújítottam a motort,ezért csak most jutottam el oda,hogy be is szerelem...még amikor a régi állapotában megvolt a motor,akkor is megpróbáltam egyszer berakni,de akkor szikrázott,amikor a második sarut is hozzáérintettem akkor szikrázott,úgyhogy inkább hagytam...jah meg akkor mértünk is benne valamennyi feszültséget a barátommal,pedig nem is volt még töltőn,meg semmi,csak épp hogy felsavaztuk...viszont tegnap délelőtt töltőn volt,és elég nehezen vette fel az áramot...úgyhogy nem tudom mi van,lehet hogy az akksi a rossz,de lehet hogy én hibáztam valamit...

viszont ha az akksi a rossz akkor azt is megmondhatnátok,hogy legközelebb milyen akkksit vegyek?
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én már a legelején erre gyanakodtam, mert ahogy birizgáltam, néha jobb lett. Persze előtte trafót és gyujtókondit cseréltem, meg megszakítót csiszoltam. :D
Azt mivel nem lett jó, maradt az első megérzés. :D
De "biztos" voltam a gyenge szikrában.
Avatar
Gexxx
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3156
Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
Tartózkodási hely: Cegléd
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gexxx »

Dénes írta:Okulásul azoknak, akik esőben is motoroznak és, vagy bő vízzel mossák a motort. Conus, te ne olvasd tovább. :D

Tünet: Gázhúzásra hörög, motorfékezik csak. Bármikor leállhat, spontán gyújtáskihagyások. (gyenge szikra)

Egy lehetséges hiba: Gyertyapipa belseje és gyújtókábel vége szét van rohadva.

Megoldás: Kábelt visszavágni és új pipát feltenni.
Igaz, hogy nem teljesen találtam el - ugye én a trafót mondtam - de majdnem sikerült megmondanom a hibát : -)
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Kőfi, Köfí :oops:
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

punisher írta:Sziasztok!
Egy kicsit eltérnék az előző kérdéstől. (Sorry) :cry:
Valaki nem tud valamilyen elektronikus benzinszintmérőről amit akár házilag is ellehet készíteni? :roll:
Üdv kicsit lessed át a főoldalt.
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=484
jó építést.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Okulásul azoknak, akik esőben is motoroznak és, vagy bő vízzel mossák a motort. Conus, te ne olvasd tovább. :D

Tünet: Gázhúzásra hörög, motorfékezik csak. Bármikor leállhat, spontán gyújtáskihagyások. (gyenge szikra)

Egy lehetséges hiba: Gyertyapipa belseje és gyújtókábel vége szét van rohadva.

Megoldás: Kábelt visszavágni és új pipát feltenni.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Sziasztok!
Egy kicsit eltérnék az előző kérdéstől. (Sorry) :cry:
Valaki nem tud valamilyen elektronikus benzinszintmérőről amit akár házilag is ellehet készíteni? :roll:
csipu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.08.06. 19:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csipu »

Ezeket már megnéztem.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

csipu írta:van minden csak szikra nincs. Kontak hibára gondoltam de az nem lehet.
Szia!Egyszer ugy jártam,hogy a kondiról lecsúszott a saru #-o Egy félnapig agyaltam miért nincs szikra mire észrevettem :D Azóta,ha elektromos gond van először a sarukat vezetékeket nézem át,fogó+kontatk spré,hátha ez a gond,ha nem akkor lépek tovább :D
csipu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.08.06. 19:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csipu »

van minden csak szikra nincs. Kontak hibára gondoltam de az nem lehet.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

csipu írta:Sziasztok!

Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???

Köszönöm!

Szerintem sok minden lehet. Megnézném van e szikra, ha nincs, gyujtás irányába indulnék el. Ha van szikra akkor megpróbálnám új gyertyával, mert van hogy nyomás alatt nem működik. Ha új gyertyával sem indul be megnézném benzines-e a gyertya. Ha nem, nem kap üzemanyagot. Karbi vagy csap tisztítás. Ezek a legkézenfekvőbb problémák. Ha ezzel megvagy már tudni lehet hogy milyen irányba kell menni.
Szerintem.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

csipu írta:Sziasztok!

Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???

Köszönöm!
Szia! konkrétan szikra nincs,máshol van feszültség?Vagy se kép se hang?
csipu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.08.06. 19:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csipu »

Sziasztok!

Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???

Köszönöm!
csipu
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.08.06. 19:00
MZ-d típusa: etz 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csipu »

Sziasztok!

Nekem egy etz 250-em van. A próblémám az hogy mikor mentem nagyobb túrákra, megállt a motor de be tudtam indítani és utána jó volt bármennyit is mentem vele de később mikor megint mentem akkor úgyan az volt egyszer megállt és megint ment. 1 hónapja tettem le és most már be sem tudtam inditani. Gyertya csere. Nincs gyújtásom. Tanács???

Köszönöm!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Ha nincs gyujtásod akkor megszakítást nézzétek meg először szerintem hogy van e egyáltalán? Ha van akkot trafó meg kondi csere. De persze ez feltöltött akku mellet próbálgassátok. Az is lehet hogy valahol áthúz egy kábel vagy a megszakító zárlatos.
Szerk.: Csupi ez neked szól.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nova001155 2010.08.07. 18:35-kor.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa!
Úgy csináltam ahogy mondtad.Bár tűt ebbe a csomagba nem raktak,de természetesen ez nem akadályozott meg a tett végrehajtásában.
Már benn figyel a mociban :D
12,84V a feszültség.

Kösz a segitséget mégegyszer.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem kell, teljesen feltöltött állapotban lesz, én 12,7 V-ot mértem benne az összeszerelés után. Beraktam a mociba és huss már mentem is :D

Amúgy én a Mofaker melletti mocisboltban vettem, ott direkt kinyitották a használati utasítást és már-már túl szájbarágósan elmagyarázták mit miért hogyan kell.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Alfa írta:Óvatosan. Leszeded a védőfóliát az akkuról ha van rajta, fogod az ampullás tasakot (amiben a sav van), fejreállítod és belenyomod a helyére. Az akku fogja átszakítani annak a csomagolását. Kiszúrod fent egy tűvel (adnak is hozzá, ott van a csomagban), ekkor kibugyog belőle. Kiteszed kb negyed órára (megvárod h a pezsgés alábbhagyjon) nyitva, majd azt a hosszúkás gumit amit szintén adtak hozzá rárakod. Erre rá van írva h "never open", na ezért gondozásmentes zárt :D Ezután már használható is.
Alfa!
Kösz a választ.Na ezt szeretem amikor valaki ilyen szép részletesen leirja,úgy hogy még meg is értem.Mégegyszer kösz.
ui.még egy kérdés:töltőre rátegyem vagy nem kell?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Óvatosan. Leszeded a védőfóliát az akkuról ha van rajta, fogod az ampullás tasakot (amiben a sav van), fejreállítod és belenyomod a helyére. Az akku fogja átszakítani annak a csomagolását. Kiszúrod fent egy tűvel (adnak is hozzá, ott van a csomagban), ekkor kibugyog belőle. Kiteszed kb negyed órára (megvárod h a pezsgés alábbhagyjon) nyitva, majd azt a hosszúkás gumit amit szintén adtak hozzá rárakod. Erre rá van írva h "never open", na ezért gondozásmentes zárt :D Ezután már használható is.
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

Bele kellene töltened a löttyöt.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Na megjött az akksi amit rendeltem.
Conus jól látta :6Ah a 7Ah-nak hirdetett. :(
Sebaj.
Viszont amit nem értek és ebben segitsen valaki légyszi,mert jó szokás szerint semmi Magyar utmutatót nem adtak hozzá.
Szóval az akksival külstek ampullákat is valami löttyel(talán sav???).
Most ezt belekéne töltenem az akksiba?
Ha igen,akkor viszont mitől"zárt"? ](*,) :-k
Vagy esetleg ezt arra az esetre adják ha már haldokolna az akksi,akkor lehessen még javitani rajt?

Szóval aki látott vagy csinált már ilyet az irja meg mit kell tennem vele?
Csakúgy kiváncsiságból rámértem:3,41 V van benne.


Kép
A 3Ah ne zavarjon senkit,a képet a netről szedtem,de amit küldtek nekem az detto ugyanilyen csak 6Ah-ás.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

bambi írta:
affaire írta:Sziasztok!

SOS be kéne nekem segítség ez 1 Cagiva sx 125 os trafója.
Hol kapok ilyet sürgősen???
Kép mellékelve!
Kép
Sok olasz motort szereltek ilyen gyújtással,még a krosz cetka is szerelte gyárilag.Lehet szélesebb körben is keresni.
Kösz a választ valami bővebbet esetleg tudnál?
Hogy van e valamilyen bolt ahol tudnék venni.
Avatar
bambi
Mágus
Mágus
Hozzászólások: 2535
Csatlakozott: 2007.07.21. 11:33

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bambi »

affaire írta:Sziasztok!

SOS be kéne nekem segítség ez 1 Cagiva sx 125 os trafója.
Hol kapok ilyet sürgősen???
Kép mellékelve!
Kép
Sok olasz motort szereltek ilyen gyújtással,még a krosz cetka is szerelte gyárilag.Lehet szélesebb körben is keresni.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Sziasztok!

SOS be kéne nekem segítség ez 1 Cagiva sx 125 os trafója.
Hol kapok ilyet sürgősen???
Kép mellékelve!
Kép
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

gyari
hekus
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 53
Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Százhalombatta
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: hekus »

Olvastam korábban többször is, hogy egyeseknek a forgórészen levő szén csúszógyűrű kitöredezik. És szívás van vele rendesen.

Korábban írtam, hogy nekem sem akart lámpával alapjáratom lenni, a töltésre gyanakodtam, és minden alkatrészét kicseréltem. Az, hogy nem a töltés miatt nem ment, az más kérdés.

Először egy forgórész cserével kezdtem, mivel nekem is csorba volt a szén csúszógyűrű.
Kép

A motorom mellé kaptam még egy másikat is, kosárban, abban volt egy forgórész, amin...


(hatásszünet)





réz csúszógyűrűk vannak.

Kép

Na ilyet sem láttam még!
Ez gyári megoldás, vagy valaki házilag oldotta meg?
(nekem gyárinak tűnik)

Elektromérnök barátom azt mondta, hogy a szénnel szemben valamivel rosszabb lesz a kontakt, de erre a célra bőven elég.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég