Elektronika topik - a pokol kapuja
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Írtam a leálló motorról, meg előgyújtásról.
Lassan prózai a kérdés, hiszen számolok visszafelé az elektronikus gyújtásig, /subee/ de megkérdezem.
A gyári érték 2, 5. Erre lett beállítva, /előtte 2 volt, probléma nélkül, de ugye a gyári értékek…/, és megzabálta az aksit. Az új aksit!
Nem vett fel töltést, és leállt mindig a gép. Most vissza lett állítva 2 re, erőtlenebb a gép viszont stabil. /nem áll le a lámpánál!/ És nem utolsó sorban a 4,5 éves leharcolt aksit úgy megtöltötte, de úgy..............!
Elméletileg semmi köze a gyújtásnak a töltéshez. / ha jól tudom/- De ha mégis van, akkor az tényleg képes kinyírni az aksit? Vagy rossz volt az új aksim eleve?
Vagy csak a gyári érték nálam nem jött be?
Ki érti ezt…
Lassan prózai a kérdés, hiszen számolok visszafelé az elektronikus gyújtásig, /subee/ de megkérdezem.
A gyári érték 2, 5. Erre lett beállítva, /előtte 2 volt, probléma nélkül, de ugye a gyári értékek…/, és megzabálta az aksit. Az új aksit!
Nem vett fel töltést, és leállt mindig a gép. Most vissza lett állítva 2 re, erőtlenebb a gép viszont stabil. /nem áll le a lámpánál!/ És nem utolsó sorban a 4,5 éves leharcolt aksit úgy megtöltötte, de úgy..............!
Elméletileg semmi köze a gyújtásnak a töltéshez. / ha jól tudom/- De ha mégis van, akkor az tényleg képes kinyírni az aksit? Vagy rossz volt az új aksim eleve?
Vagy csak a gyári érték nálam nem jött be?
Ki érti ezt…
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha nincs baja akkor ne cseréld ki, esetleg elektródahézagot ellenőrizz. A pót meg legyen nálad:)
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nekem is tökéletes csak mondom csak lassan 7-8 ezer kilóméter óta van benne mondom nem ártana kicserélni és véletlen rosszat hoztam



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
http://www.ngk.com/sparkplug411_manufac ... cturerID=1
Egy kis angol kell hozzá
NGK B8HS nekem is mindig jó, évekig ki se kell venni, csak amikor kíváncsi vagyok mi a helyzet.
Az a P Projected Insulatort jelöl valami a szigeteléssel van, szerintem nem sokat számít.
Egy kis angol kell hozzá

NGK B8HS nekem is mindig jó, évekig ki se kell venni, csak amikor kíváncsi vagyok mi a helyzet.
Az a P Projected Insulatort jelöl valami a szigeteléssel van, szerintem nem sokat számít.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
vki nem tudja mekkora különbség van az NGK B8HS és az NGK BP8HS azon kívül hogy a sima B8HS-nek a belső pólusa bent van a máiknak meg kint
?

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Igazán nincs mit!Sörtank írta: Etz-m van de a link alapján már megtaláltam ami kellett nekem! Még egyszer köszi!

Nekem eddig legjobban az NGK B8HS vált be, de ha főleg városban jársz, a B7HS jobb lehet. SZERINTEM. (Mindkét típust használtam, jók voltak.)
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Nandor!Majd légyszi irdd már meg,hogy megszünt e a gond kondicsere után, mert az enyémnél is ua. a probléma! KösziNandor írta:Igen megszakítós.Alfa írta:Ha megszakítós, próbáld a kondit. az tud ilyet.
Köszi Alfa megpróbálom.

- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Igen megszakítós.Alfa írta:Ha megszakítós, próbáld a kondit. az tud ilyet.
Köszi Alfa megpróbálom.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha megszakítós, próbáld a kondit. az tud ilyet.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hello
Tudja valaki mit kell kicserélni ha 4e-felett rángat meg kihagy? A gyertyával már próbálkoztam de az újjal sem lett jó. 4e- felett teljes gáznál legyengül a motor és furcsa hangja is van, ha visszaengedem a gázt és lassan húzom rá akkor egy kicsit tovább lehet pörgetni.
Tudja valaki mit kell kicserélni ha 4e-felett rángat meg kihagy? A gyertyával már próbálkoztam de az újjal sem lett jó. 4e- felett teljes gáznál legyengül a motor és furcsa hangja is van, ha visszaengedem a gázt és lassan húzom rá akkor egy kicsit tovább lehet pörgetni.
Re: Elektronika
Etz-m van de a link alapján már megtaláltam ami kellett nekem! Még egyszer köszi!Gyurmooo írta:http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... ktromosság
Igaz, a "wiki - MZ szerelés" nem tér ki külön a TS/ES/ETS típusokra, de Te nem is írtad milyen mocid van.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
http://hu.wikibooks.org/wiki/Motor_szer ... ktromosság
Igaz, a "wiki - MZ szerelés" nem tér ki külön a TS/ES/ETS típusokra, de Te nem is írtad milyen mocid van.
Igaz, a "wiki - MZ szerelés" nem tér ki külön a TS/ES/ETS típusokra, de Te nem is írtad milyen mocid van.

Re: Elektronika
Bocsi az előbb nem vettem észre a linket! Köszi szépen a segítséget így már elboldogulok!Gyurmooo írta:Sörtank!
Már tényleg lerágott csont, de először a wiki-t kellene elolvasni, sok alap dolog jól le van írva.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Sörtank!
Már tényleg lerágott csont, de először a wiki-t kellene elolvasni, sok alap dolog jól le van írva.
Már tényleg lerágott csont, de először a wiki-t kellene elolvasni, sok alap dolog jól le van írva.

Re: Elektronika
Hali!
Van egy 150 ccm Mz-m. Az lenne a kérdésem hogy milyen gyertyát ajánlanátok bele? (Márka) És milyen hőértéke legyen a gyertyának! Mert úgy tudom az se mindegy!
Van egy 150 ccm Mz-m. Az lenne a kérdésem hogy milyen gyertyát ajánlanátok bele? (Márka) És milyen hőértéke legyen a gyertyának! Mert úgy tudom az se mindegy!
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Építsek neked egy működőképeset, olyat amin állítható a töltőfesz is?
Üdv.:Sub-ee[/quote][/quote][/quote]
Köszi,az jó lenne,én már mégegyszer nem állok neki barkácsolni!
Írd meg légyszi a részleteket mikorra lenne meg és hogy rendezzük.Addig meg motorozok a kölcsönkapott szabályzóval.címem: titanic kukac c2 pont hu.
Előre is kösz!
Üdv.:fzooltan
Üdv.:Sub-ee[/quote][/quote][/quote]
Köszi,az jó lenne,én már mégegyszer nem állok neki barkácsolni!
Írd meg légyszi a részleteket mikorra lenne meg és hogy rendezzük.Addig meg motorozok a kölcsönkapott szabályzóval.címem: titanic kukac c2 pont hu.
Előre is kösz!
Üdv.:fzooltan
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Építsek neked egy működőképeset, olyat amin állítható a töltőfesz is?fzooltan írta:sub-ee írta:
Üdv!
Köszi a választ! Most aztán végképp nem tudom mit tegyek. A mechanikus szabályzóm végleg bedöglött.Talán ma tudok egy másik elektronikusat szerezni aztán ha azzal sem megy akkor ..................újabb 26 év pihenőre ítélem én meg visszaülök a Schwalbe nyergébe,azzal 18évig nem nyüglödtem ennyi mint ezzel az mz fesszabályzással.
Üdv.:z
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
fzooltan nem vagy egyedül a problémákkal! én motoromon cseréltem vatta új forgórész használt de jó állórészt ugyanúgy dióda hidat mácsak a fesszab a mechanikus gyári remélem az a rossz me ha nem akkor nemtudom mit fogok csinálni ja probléma nicns töltés.
Üdv
Üdv
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Kiszseb!iMár erre is gondoltam,egy műszerész ismerősőm kiforrasztotta az alkatrészeket és tesztelte őket azt mondta mindegyik jó, illetve annyi hibát talált hogy az R330-as valójában csak R300-as volt,ezt újra cserélte,de a hiba ugyanaz maradt.Délutánra ígártek egy "gyárit"
kiprobálálsra,aztán majd kiderül azzal mit mutat, hogy mire jutottam mindenképp megírom. Kösz! Üdv.:z


- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Lehet, hogy forrasztáskor túl nagy hőt adtál az alkatrészeknek?fzooltan írta:Üdv!
Köszi a választ! Most aztán végképp nem tudom mit tegyek. A mechanikus szabályzóm végleg bedöglött.Talán ma tudok egy másik elektronikusat szerezni aztán ha azzal sem megy akkor ..................újabb 26 év pihenőre ítélem én meg visszaülök a Schwalbe nyergébe,azzal 18évig nem nyüglödtem ennyi mint ezzel az mz fesszabályzással.
Üdv.:z
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
sub-ee írta:
Szia
Érdekes, bocsánat, hogy nem írtam vissza még nem volt időm, megnéztem én is a fotókat, valóban jól szerelted össze.
A D+ és a DF közti sönt nem zavarhatja az elektronikus gyújtást, túl kevés ahhoz a menetszáma.
Üdv.:Sub-ee
Üdv!
Köszi a választ! Most aztán végképp nem tudom mit tegyek. A mechanikus szabályzóm végleg bedöglött.Talán ma tudok egy másik elektronikusat szerezni aztán ha azzal sem megy akkor ..................újabb 26 év pihenőre ítélem én meg visszaülök a Schwalbe nyergébe,azzal 18évig nem nyüglödtem ennyi mint ezzel az mz fesszabályzással.

Üdv.:z
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaSzia Sub-ee!!
Igen én kerestelek ezügyben. Nem tudom mi lehet a baj.Elvittem a szerkezetet, a rajzot és a leírást egy műszerész barátomhoz hogy nézze át minden jól raktam e be.Azt mondta a rajz és leírás szerint minden ok,mégis beszerelés után ha nincs gyújtáson akkor ég a visszajelző ha gyújtásra teszem elalszik.Annyi változás történt hogy a KY708 helyett 25V 10A diódákat adtak a boltban.
Még egy kérdésem lenne,dinamónál lévő D+ és DF közötti ellenállás zavarhatja az elektronikus gyújtást? Üdv.:z
Érdekes, bocsánat, hogy nem írtam vissza még nem volt időm, megnéztem én is a fotókat, valóban jól szerelted össze.
A D+ és a DF közti sönt nem zavarhatja az elektronikus gyújtást, túl kevés ahhoz a menetszáma.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
arról hogy van-e töltés, a töltésvisszajelző árulkodik. te csináltál magadnak még egy töltésvisszajelzőt. izzóval ezt nem lehet mérni. vegyél egy 1000ftos gagyi müszert, az jó leszThomas10100 írta:Sziasztok!
TS MZ-n megnéztem próbalámpával a töltést. Rákötöttem egy 6V-os izzót az 51 és a +6V közé. Gyújtást ráadva világít, majd amikor indítok kialszik. Ez elvileg arra utal hogy van töltésem? Hogyan tudom még ellenőrizni?
Multiméterem még mindig kiakad ha rámérek(automata méréshatár miatt szerintem).
Köszönöm!
Bokodi Áron- WARESZ
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
TS MZ-n megnéztem próbalámpával a töltést. Rákötöttem egy 6V-os izzót az 61es és az 51es pont közé. Gyújtást ráadva világít, majd amikor indítok kialszik. Ez elvileg arra utal hogy van töltésem? Hogyan tudom még ellenőrizni?
Multiméterem még mindig kiakad ha rámérek(automata méréshatár miatt szerintem).
Köszönöm!
TS MZ-n megnéztem próbalámpával a töltést. Rákötöttem egy 6V-os izzót az 61es és az 51es pont közé. Gyújtást ráadva világít, majd amikor indítok kialszik. Ez elvileg arra utal hogy van töltésem? Hogyan tudom még ellenőrizni?
Multiméterem még mindig kiakad ha rámérek(automata méréshatár miatt szerintem).
Köszönöm!
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Üdv Mindenkinek!
Szia Sub-ee!!
Igen én kerestelek ezügyben. Nem tudom mi lehet a baj.Elvittem a szerkezetet, a rajzot és a leírást egy műszerész barátomhoz hogy nézze át minden jól raktam e be.Azt mondta a rajz és leírás szerint minden ok,mégis beszerelés után ha nincs gyújtáson akkor ég a visszajelző ha gyújtásra teszem elalszik.Annyi változás történt hogy a KY708 helyett 25V 10A diódákat adtak a boltban.
Még egy kérdésem lenne,dinamónál lévő D+ és DF közötti ellenállás zavarhatja az elektronikus gyújtást? Üdv.:z
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
medvegyke írta:a gyertyát kicseréltem, a kontaktokat is átnéztem és a gyújtást is próbáltuk állítani azzal sincs baj, és vissza se akar tölteni
Szia
Mivel nincs töltésed, az okozhat gyújtáskimaradást 4000 felett!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziafzooltan írta:Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.fzooltan írta:Sziasztok! Kb. fél éve nyergeltem Mz-re ,de úgy látom ez a fesszabályzó dolog vissztérő téma. Én is a napokban küzdöttem vele és egy régi szakkönyvben találtam rá a beállításra.
Felrakom a beszkennelt képet hátha valakinek segít.
Amúgy én most a Sub-ee féle elektronikus szabályzóval küzdök ...sajna sikertelenül.
Te vagy aki megépítette fesszabot és nem működött neki?
Én most építettem 3db-ot és mindhárom tökéletes.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na remélem, hogy mostmár vége lesz a szenvedéseimnek.
Mikor elhoztam (kábé egy hónapja) a tézét, már hazafelé elkezdte csinálni, hogy lámpával nem akart járni a motor. De nem csak alapjáraton, hanem olykor fordulaton is ledadogott, leállt, nem indult el, csinált érdekes dolgokat.
Először a töltés oldaláról közelítettem meg a dolgot. Cseréltem forgórészt, mert a réginek ki volt pikkelyesedve helyenként a csúszógyűrűje. Beraktam egyet, amin ez rézből van.
Nem lett megoldás.
Cseréltem fesszabályzót, régi mechanikusat ugyanolyanra. Semmi.
Cseréltem diódahidat, kábelsarukat.
Trafót.
Tettem bele egy lada fesszabályzót.
Minden ugyanaz.
Tegnap vettem bele egy akkut.
Semmi változás.
Átgondoltam, hogy mit nem cseréltem még:
állórészt, kondit, megszakítót, gyertyát.
Na ma ezt mind egyben szépen lecseréltem.
Így már sosem fogom megtudni, konkrétan mi volt a hunyó.
(de lehet sejteni, vagy állórész vagy kondi vagy megszakító vagy gyertya)
Mindenesetre eddig úgy tűnik, megoldódott a problémám.
Szépen ketyeg alapjáraton is lámpával (+féklámpával + indexszel is)
Mikor elraktam, hagytam is pár percig ketyegni elektromosan terhelve, de egyetlen munkaütem nem maradt ki.
Szerencsére amitől féltem, hogy nem lesz menet a gyertyának, nem jött be, tökéletes a menet, így végre tudtam pontosan gyújtást is állítani.
Úgy megy a gép, mint eddig soha.
Korábban állítgattam fülre, de egyik beállítással sem volt ilyen jó. Viszont volt akkora utógyújtásom is, hogy akkorát lőtt, mint egy ágyú.
Ennek egy haszna volt, megjavult a zörgő belű utángyártott kipufogóm.
Mikor elhoztam (kábé egy hónapja) a tézét, már hazafelé elkezdte csinálni, hogy lámpával nem akart járni a motor. De nem csak alapjáraton, hanem olykor fordulaton is ledadogott, leállt, nem indult el, csinált érdekes dolgokat.
Először a töltés oldaláról közelítettem meg a dolgot. Cseréltem forgórészt, mert a réginek ki volt pikkelyesedve helyenként a csúszógyűrűje. Beraktam egyet, amin ez rézből van.
Nem lett megoldás.
Cseréltem fesszabályzót, régi mechanikusat ugyanolyanra. Semmi.
Cseréltem diódahidat, kábelsarukat.
Trafót.
Tettem bele egy lada fesszabályzót.
Minden ugyanaz.
Tegnap vettem bele egy akkut.
Semmi változás.
Átgondoltam, hogy mit nem cseréltem még:
állórészt, kondit, megszakítót, gyertyát.
Na ma ezt mind egyben szépen lecseréltem.
Így már sosem fogom megtudni, konkrétan mi volt a hunyó.
(de lehet sejteni, vagy állórész vagy kondi vagy megszakító vagy gyertya)
Mindenesetre eddig úgy tűnik, megoldódott a problémám.
Szépen ketyeg alapjáraton is lámpával (+féklámpával + indexszel is)
Mikor elraktam, hagytam is pár percig ketyegni elektromosan terhelve, de egyetlen munkaütem nem maradt ki.
Szerencsére amitől féltem, hogy nem lesz menet a gyertyának, nem jött be, tökéletes a menet, így végre tudtam pontosan gyújtást is állítani.
Úgy megy a gép, mint eddig soha.
Korábban állítgattam fülre, de egyik beállítással sem volt ilyen jó. Viszont volt akkora utógyújtásom is, hogy akkorát lőtt, mint egy ágyú.
Ennek egy haszna volt, megjavult a zörgő belű utángyártott kipufogóm.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Andrá$!Zsakfos! Legkésőbb hétfőig szkennelem és küldöm. Üdv.:Z
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
fzooltan: nekem is elküldheted
andras4@citromail.hu előre is köszi

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hogy mik vannak!fzooltan írta:
Ha leírom hogy hol találtam akkor lehet hogy egy kicsit elszörnyülködik mindenki.
Ez a könyv egy 1967-ben kiadott "ipari szakkönyvtár " sorozat tagja.
A címe: "Mezőgazdasági Gépek Villamosberendezéseinek javítása".
Van benne egy fesszabályzós rész ami külön fogalakozik a magyar,szovjet,német és cseh gyármányú szabályzókkal.,más egyéb,motorokkal kapcsolatos dolog nincs benne.
Ha valakit mégis érdekel ez a fesszabályzós rész akkor szívesen beszkennelem csak dobjatok egy mailt hogy hova küldjem. Címem: titanic kukac c2 pont hu
Beszarás!

Akár nekem is küldheted hevizms@gmail.com és kirakom a honlapomrahttp://hevizms.tvn.hu/.Nézz körül ott is.Van 1-2 dolog ami érdekelhet.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
zsakfos írta:Dehogy irogatsz hülyeségeket!fzooltan írta:
Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.
Naná hogy hasznát veszi mindenki!
Milyen könyvben vannak ezek egyébként?
Esetleg azt a könyvet valahogy nem tudnád beszkennelve elküldeni Samunak?
Vagy valahova?
Ha leírom hogy hol találtam akkor lehet hogy egy kicsit elszörnyülködik mindenki.

Ez a könyv egy 1967-ben kiadott "ipari szakkönyvtár " sorozat tagja.
A címe: "Mezőgazdasági Gépek Villamosberendezéseinek javítása".
Van benne egy fesszabályzós rész ami külön fogalakozik a magyar,szovjet,német és cseh gyármányú szabályzókkal.,más egyéb,motorokkal kapcsolatos dolog nincs benne.
Ha valakit mégis érdekel ez a fesszabályzós rész akkor szívesen beszkennelem csak dobjatok egy mailt hogy hova küldjem. Címem: titanic kukac c2 pont hu
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
zsaki!
Titok. Utókornak szánom. Időkapszula.
Köszi, próbálok. De utálom az ilyen problémákat.... Egyszerűen nem tudok rájönni mivan...
Dénes!
Gyári cső, 3,7 kg a súlya. Szal még eltömődve se lehet elvileg.
Sajnos kicsit messze vagy, de azért kipróbálnám azt a csövet.
Remélem lassan kész lesznek a rendelt darabok...
Titok. Utókornak szánom. Időkapszula.

Köszi, próbálok. De utálom az ilyen problémákat.... Egyszerűen nem tudok rájönni mivan...
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Dénes!
Gyári cső, 3,7 kg a súlya. Szal még eltömődve se lehet elvileg.
Sajnos kicsit messze vagy, de azért kipróbálnám azt a csövet.
Remélem lassan kész lesznek a rendelt darabok...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Akkor passz.hekus írta:A tyutyi multiméterekkel nehéz fordulaton feszültséget mérni.Hát ez nagyon úgy néz ki mintha töltés gondja lenne és a világitás megterheli az akkut és nem kap elég feszkót a gyújtás.
Töltésjelző lámpa elalszik?
Mérted multival a feszültséget?
Leállítás után közvetlenül 13.4- 13,7V-ot mérek az akkun.
A lada fesszabályzó miatt rendes töltéslámpám nincsen, de olyan fesszabályzót raktam be, amin van két kis SMD led.
Az ülés alatt van a szabályzó, a tank és az ülés között frankón látszanak a fényei.
Világítással 2000 fordulat felett már töltést jelez.


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A tyutyi multiméterekkel nehéz fordulaton feszültséget mérni.Hát ez nagyon úgy néz ki mintha töltés gondja lenne és a világitás megterheli az akkut és nem kap elég feszkót a gyújtás.
Töltésjelző lámpa elalszik?
Mérted multival a feszültséget?
Leállítás után közvetlenül 13.4- 13,7V-ot mérek az akkun.
A lada fesszabályzó miatt rendes töltéslámpám nincsen, de olyan fesszabályzót raktam be, amin van két kis SMD led.
Az ülés alatt van a szabályzó, a tank és az ülés között frankón látszanak a fényei.
Világítással 2000 fordulat felett már töltést jelez.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát ez nagyon úgy néz ki mintha töltés gondja lenne és a világitás megterheli az akkut és nem kap elég feszkót a gyújtás.hekus írta:Kezdem kicsit megunni a TéZé hülyeségeit.
Következő:
Ha világítással megyek, szeret leállni. Alapjáraton és kicsivel afelett is.
Amikor leállós kedvében van, akkor a huzatást sem szereti, ledadog a végén.
Már szinte mindent cseréltem.
Cseréltem forgórészt (réz csúszógyűrűsre)
Cseréltem kábelsarukat,
diódahidat
fesszabályzót (2 db mechanikus és most egy lada)
trafót
és ma vettem bele egy új akkut.
Egyvalamihez nem nyúltam még és az a gyertya.
Mikor elkezdtem kitekerni, eléggé kérette magát, féltem tőle, hogy kijön a menet (vagy már nincs is benne).
Ma vettem megszakítót, kondenzátort, gyertyát.
Vész esetére előkészítem a tartalék hengerfejemet, hátha elmegy a menet.
Tételezzük fel, hogy töltésem van rendesen.
Ebben az esetben mi okozhatja a világítás és az alapjárat érdekellentétét?
Töltésjelző lámpa elalszik?
Mérted multival a feszültséget?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
etz 250 gyújtás beállítás.
kinek milyen érték vált be?
nálam a normál beállítás erőtlen gépet eredményezett.
a kicsit magasabb előgyújtás + 20 lóerőt adott
viszont így melegben néha önálló életre kel a gép. értem ezalatt, hogy indokolatlanul leáll, aztán vagy beindul, vagy nem.
kinek milyen érték vált be?
nálam a normál beállítás erőtlen gépet eredményezett.
a kicsit magasabb előgyújtás + 20 lóerőt adott

viszont így melegben néha önálló életre kel a gép. értem ezalatt, hogy indokolatlanul leáll, aztán vagy beindul, vagy nem.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kezdem kicsit megunni a TéZé hülyeségeit.
Következő:
Ha világítással megyek, szeret leállni. Alapjáraton és kicsivel afelett is.
Amikor leállós kedvében van, akkor a huzatást sem szereti, ledadog a végén.
Már szinte mindent cseréltem.
Cseréltem forgórészt (réz csúszógyűrűsre)
Cseréltem kábelsarukat,
diódahidat
fesszabályzót (2 db mechanikus és most egy lada)
trafót
és ma vettem bele egy új akkut.
Egyvalamihez nem nyúltam még és az a gyertya.
Mikor elkezdtem kitekerni, eléggé kérette magát, féltem tőle, hogy kijön a menet (vagy már nincs is benne).
Ma vettem megszakítót, kondenzátort, gyertyát.
Vész esetére előkészítem a tartalék hengerfejemet, hátha elmegy a menet.
Tételezzük fel, hogy töltésem van rendesen.
Ebben az esetben mi okozhatja a világítás és az alapjárat érdekellentétét?
Következő:
Ha világítással megyek, szeret leállni. Alapjáraton és kicsivel afelett is.
Amikor leállós kedvében van, akkor a huzatást sem szereti, ledadog a végén.
Már szinte mindent cseréltem.
Cseréltem forgórészt (réz csúszógyűrűsre)
Cseréltem kábelsarukat,
diódahidat
fesszabályzót (2 db mechanikus és most egy lada)
trafót
és ma vettem bele egy új akkut.
Egyvalamihez nem nyúltam még és az a gyertya.
Mikor elkezdtem kitekerni, eléggé kérette magát, féltem tőle, hogy kijön a menet (vagy már nincs is benne).
Ma vettem megszakítót, kondenzátort, gyertyát.
Vész esetére előkészítem a tartalék hengerfejemet, hátha elmegy a menet.
Tételezzük fel, hogy töltésem van rendesen.
Ebben az esetben mi okozhatja a világítás és az alapjárat érdekellentétét?
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Kipufogód gyári? Ha az égesd ki, ha nem kérj kölcsön egy biztosan jót. Ha felém jársz odaadom a Bambi-rezót kipróbálásra.KILL3R etz írta:Nos Uraim!
Ma cseréltem karbit, légszűrő nélkül mindkettőt. Könyökből nem vágtam mert gyári, és a bilincsig ér.
Próbáltam Honda trafóval, úgy se.
Bambi pedig nyaral....Asszem elásom a motort...
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
oh
conus köszi szépen majd vmiben megegyezünk
fzooltan: nem hülyeség sőt nekem pont ilyesmire van szükségem szóval köszönöm neked is
azt hiszem valamelyik nap megpróbálom beállítani



fzooltan: nem hülyeség sőt nekem pont ilyesmire van szükségem szóval köszönöm neked is

azt hiszem valamelyik nap megpróbálom beállítani

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Dehogy irogatsz hülyeségeket!fzooltan írta:
Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.
Naná hogy hasznát veszi mindenki!
Milyen könyvben vannak ezek egyébként?
Esetleg azt a könyvet valahogy nem tudnád beszkennelve elküldeni Samunak?
Vagy valahova?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hova??KILL3R etz írta:Nos Uraim!
Ma cseréltem karbit, légszűrő nélkül mindkettőt. Könyökből nem vágtam mert gyári, és a bilincsig ér.
Próbáltam Honda trafóval, úgy se.
Bambi pedig nyaral....Asszem elásom a motort...
Kérném a GPS koordinátákat.
Ne add fel!
Egyszer csak megjön Bambi és ő biztos megoldja.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Itt a leírás is amit találtam. .......Bocs hogy csak így írogatok(lehet hogy hülyeségeket),de hátha valaki hasznát veszi.fzooltan írta:Sziasztok! Kb. fél éve nyergeltem Mz-re ,de úgy látom ez a fesszabályzó dolog vissztérő téma. Én is a napokban küzdöttem vele és egy régi szakkönyvben találtam rá a beállításra.
Felrakom a beszkennelt képet hátha valakinek segít.
Amúgy én most a Sub-ee féle elektronikus szabályzóval küzdök ...sajna sikertelenül.


- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nos Uraim!
Ma cseréltem karbit, légszűrő nélkül mindkettőt. Könyökből nem vágtam mert gyári, és a bilincsig ér.
Próbáltam Honda trafóval, úgy se.
Bambi pedig nyaral....
Asszem elásom a motort... 
Ma cseréltem karbit, légszűrő nélkül mindkettőt. Könyökből nem vágtam mert gyári, és a bilincsig ér.
Próbáltam Honda trafóval, úgy se.
Bambi pedig nyaral....


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Sziasztok! Kb. fél éve nyergeltem Mz-re ,de úgy látom ez a fesszabályzó dolog vissztérő téma. Én is a napokban küzdöttem vele és egy régi szakkönyvben találtam rá a beállításra.
Felrakom a beszkennelt képet hátha valakinek segít.
Amúgy én most a Sub-ee féle elektronikus szabályzóval küzdök ...sajna sikertelenül.

Felrakom a beszkennelt képet hátha valakinek segít.
Amúgy én most a Sub-ee féle elektronikus szabályzóval küzdök ...sajna sikertelenül.


- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
bandika,
én egy másik fórumról csapdáztam egy 6V-os fesszab beállítást cirka 1 éve.

Na berajzoltam a képen egypár dolgot.A baloldali piros csikok az alapállásban levő fesszabnak a két érintkező közti hézagát mutatja.Ott 0.3-0.4mm nek kell lenni a hézagnak.Ha stimmel akkor jó.A jobb oldali két érintkező közti hézagnak is hasonlónak kell lennie azt nem kell olyan pontosan beállitani de olyan 0.3-0.5mm hézag legyen nyitott állapotban .Ha gyári a fesszabod talán nem nyult még hozzzá senki akkor a hézagok jók.A sárga csikkal jelölt kábelokat többször is dugd rá a helyére h jobban érintkezzenek.Ahova kék csikot raktam 2 helyre oda arugó és az alu lemez közé dugjál be csiszolópapirt és jol csiszold meg,mert nekem is ott volt beoxidálva.Ezután a csiszolás után azért kipróbálnám.Ha nem jó még mindig akkor amit zöld csikkal jelöltem azon a fülön kell nyomni egy nagyon picit abba az irányba ahogy látod ezáltal az érintkező majd jobban nekifeszül a bal oldali érintkezőjének és nagyobb feszültségnél fog leszabályozni.De ehhez csak ha van műszered akkor nyulj hozzá.Töltsd fel az akksidat először aztán Ha már van műszered inditsd el a motort kapcsold fel a tompitottlámpát és mérd meg mennyivel tölt a motor.Az akksi + és - ára tedd a műszert.HA mondjuk magasabb fordulaton is csak olyan 6.5 volt akkor a zöld csikkal jelölt fülön nyomj abba az irányba de az ujjaddal nyomj mert ha itt fogóval próbálkozol járó motornál hamar zárlatot csinálsz.Egy picit(0.5-1)mm t nyomj rajta.Majd mérj rá mivel tölt.Ha emelkedett akkor jó irányba haladsz.Ha eléri a 7 voltot ott állj meg toább ne nyomd már.Ezeket az értékeket nagyobb gáznál nézd gázfröcsökkel olyan 3-4000 fordulaton nézd meg.HA lámpával 7 volt on van nagyobb fordulaton akkor jó lesz.Azért nem javaslom a 7.2 voltot mert ha nem kapcsolsz tompitottat hanem gyujtáson közlekednél beéghet a fesszab mert nincs nagy fogyasztó és a tölts elérheti a 7.6 v ot is és akár beéghet.Ezért én mindig miután elinditom a motoromat félperc után rákapcsolom a tompitottat.És mindig azzal közlekedek.Ha motorozol 1-2 órát folyamatban esetleg vidd magaddal a műszert és vhol az ut szélén mérj rá mennyivel tölt.Mert emelkedhet ,ha lámpával felmenne esetleg 7.2 v ra akkor nyomj egy igen igen picit vissza vagyis jobbra azon az alu fülön.Hameg esetleg még kevés lenne a töltés akkor balra nyomj rajta.Többször is mérj azért majd az ut alatt.És olyan 80 körül közlekedj városon kívül mert akkor jól tölt.A motoron csak ugy vedd le a fesszab aluház fedelét h vmelyik akksi sarut lehuzod a biztositéknál mert nekem már sikerült levételkor zárlatot csinálni.Kábelt huzd le fedelet leveszed majd kábel vissza.És akkor indits és mérj.
majd még eldöntöm h mit kérek érte cserébe: sört; csokit; jó karosszériájú, keveset használt, megunt bnőt; stb.

én egy másik fórumról csapdáztam egy 6V-os fesszab beállítást cirka 1 éve.

Na berajzoltam a képen egypár dolgot.A baloldali piros csikok az alapállásban levő fesszabnak a két érintkező közti hézagát mutatja.Ott 0.3-0.4mm nek kell lenni a hézagnak.Ha stimmel akkor jó.A jobb oldali két érintkező közti hézagnak is hasonlónak kell lennie azt nem kell olyan pontosan beállitani de olyan 0.3-0.5mm hézag legyen nyitott állapotban .Ha gyári a fesszabod talán nem nyult még hozzzá senki akkor a hézagok jók.A sárga csikkal jelölt kábelokat többször is dugd rá a helyére h jobban érintkezzenek.Ahova kék csikot raktam 2 helyre oda arugó és az alu lemez közé dugjál be csiszolópapirt és jol csiszold meg,mert nekem is ott volt beoxidálva.Ezután a csiszolás után azért kipróbálnám.Ha nem jó még mindig akkor amit zöld csikkal jelöltem azon a fülön kell nyomni egy nagyon picit abba az irányba ahogy látod ezáltal az érintkező majd jobban nekifeszül a bal oldali érintkezőjének és nagyobb feszültségnél fog leszabályozni.De ehhez csak ha van műszered akkor nyulj hozzá.Töltsd fel az akksidat először aztán Ha már van műszered inditsd el a motort kapcsold fel a tompitottlámpát és mérd meg mennyivel tölt a motor.Az akksi + és - ára tedd a műszert.HA mondjuk magasabb fordulaton is csak olyan 6.5 volt akkor a zöld csikkal jelölt fülön nyomj abba az irányba de az ujjaddal nyomj mert ha itt fogóval próbálkozol járó motornál hamar zárlatot csinálsz.Egy picit(0.5-1)mm t nyomj rajta.Majd mérj rá mivel tölt.Ha emelkedett akkor jó irányba haladsz.Ha eléri a 7 voltot ott állj meg toább ne nyomd már.Ezeket az értékeket nagyobb gáznál nézd gázfröcsökkel olyan 3-4000 fordulaton nézd meg.HA lámpával 7 volt on van nagyobb fordulaton akkor jó lesz.Azért nem javaslom a 7.2 voltot mert ha nem kapcsolsz tompitottat hanem gyujtáson közlekednél beéghet a fesszab mert nincs nagy fogyasztó és a tölts elérheti a 7.6 v ot is és akár beéghet.Ezért én mindig miután elinditom a motoromat félperc után rákapcsolom a tompitottat.És mindig azzal közlekedek.Ha motorozol 1-2 órát folyamatban esetleg vidd magaddal a műszert és vhol az ut szélén mérj rá mennyivel tölt.Mert emelkedhet ,ha lámpával felmenne esetleg 7.2 v ra akkor nyomj egy igen igen picit vissza vagyis jobbra azon az alu fülön.Hameg esetleg még kevés lenne a töltés akkor balra nyomj rajta.Többször is mérj azért majd az ut alatt.És olyan 80 körül közlekedj városon kívül mert akkor jól tölt.A motoron csak ugy vedd le a fesszab aluház fedelét h vmelyik akksi sarut lehuzod a biztositéknál mert nekem már sikerült levételkor zárlatot csinálni.Kábelt huzd le fedelet leveszed majd kábel vissza.És akkor indits és mérj.
majd még eldöntöm h mit kérek érte cserébe: sört; csokit; jó karosszériájú, keveset használt, megunt bnőt; stb.





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nemtom nekem írtad-e de az első rész mintha rám vonatkoznabeci58 írta:Én a tegnapi 6v.-os témához írnám, az akkumulátornak 2,4v a cellafeszültsége(7.2v az össz.)tehát világítással a feszültségszabályozót
erre kéne beállítani. A világítással leálló motornál 0,4mm gyertyahézagot állítanék be próbára.
Az én bajom pedig az, hogy a városban rendesen működik az ETZ de az országúton 30Km után megáll és csak nagyon kis gyertyahézaggal
hajlandó továbbmenni.Lehet, hogy a trafó? Mennyire szabad a trafónak melegnek lenni?
igen én is erre gondoltam hogy világítással is többet kéne tölteni-e de sehol nem találtam 125 TS feszültségszabályozó beállítást




"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Köszi!
Akkor gumi nélküli légszűrő ----> trafó csere ---> könyök rövidítés. De ha nemjó akko neked dugom fel autópályás menet után Dénes....
Akkor gumi nélküli légszűrő ----> trafó csere ---> könyök rövidítés. De ha nemjó akko neked dugom fel autópályás menet után Dénes....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ne gyújtsd! Én már végigzongoráztam ezt. Drasztikusan kisebb főfúvókával eredményeket érhetsz el. Egyébként nálam a kipufogó cseréje oldotta meg a problémát. Előszöris Bambi átdöfte a hangtompító részt egy rúddal, jobb lett. Levágtunk kb. 3 centit a könyökből és sokkal-sokkal jobb lett. (bambi rezó mégjobb, de azt most esztétikai okokból nem használom, megvárom fricit hogy festi leKILL3R etz írta:Üdv!
Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...
Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.
A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.
Valakinek ötlet?
Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.
Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom...

Tehát próbáld meg: vágj a könyökből (főleg ha utángyártott). Ha nemjó...akkor amiket írtam. és dugd fel magadnak a szétcseszett könyököt.


Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég