
Na ne OFF oljunk tovább. Kimoderálom magam. Holnap tesztelek, aztán beszámolok. Köszi a segítséget srácok!

Mondjuk nálam mind2 esetben a levegő kevéssége okozta a dolgot. Ha üzemanyagellátás a dolgok forrása, annak ki kell derülnie így:KILL3R etz írta:Alfa!
Gondoltam rá én is, egyel lejjebb tettem a tűt, és ugyanaz.
De nem is bőg le, csak kihagy.
Ha a karbi nem okozza akkor próbáld meg az elktronikai oldalt. Trafó majd gyújtáselektronika és jeladó.KILL3R etz írta:Üdv!
Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...
Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.
A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.
Valakinek ötlet?
Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.
Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom...
Nekem is ez volt az első lépésen,de egyenelőre még választ nem kaptam, gondoltam megkérdezem itt is hátha tud valaki segíteni.Azért kösz! Üdv.:Znova001155 írta:Nemvagyok nagy elektro zseni ezért nemtudom mi a baja de ha megkérdezed a tervezőt akkor lehet tud mondani valami okosságot.fzooltan írta:Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Üdv.
Nemvagyok nagy elektro zseni ezért nemtudom mi a baja de ha megkérdezed a tervezőt akkor lehet tud mondani valami okosságot.fzooltan írta:Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Mondjuk kontakthibás gerjesztőkörrel, vacak szénkefékkel, már eleve sérült (pl. menetzárlatos) forgórésszel.Alfa írta:Értemmár, akkor már csak azt kell kideríteni hogy lehet a generátort túlterhelni. Sok fogyasztó? (közelében se vagyok) Gyenge akksi? (vadiúj, és a régi cellazárlatossal sem volt semmi probléma, ami szinte semmi töltést nem vett fel) Más dolgok? Rövidzárlat esetén levágja a főbiztit, amiatt nem aggódok.
Értemmár, akkor már csak azt kell kideríteni hogy lehet a generátort túlterhelni. Sok fogyasztó? (közelében se vagyok) Gyenge akksi? (vadiúj, és a régi cellazárlatossal sem volt semmi probléma, ami szinte semmi töltést nem vett fel) Más dolgok? Rövidzárlat esetén levágja a főbiztit, amiatt nem aggódok.kiszsebi írta:Ha túlterhelnéd a generátort, akkor a gerjesztő körre is nagyobb áram menne, ezért azt is le kell védeni. Ha ez nem lenne így, akkor az állórész, sőt, a forgórész is le tudna égni. Már jártam így.Alfa írta:Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram?)? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
A féklámpával kapcsolatban: kapd le az ülést, majd kövesd végig a hátsó féklámpa kapcsolótól a kábelt az ülés alatt lévő késes csatlakozósorig. Innen megy egy kábel tovább az első féklámpa kapcsolóhoz, egy pedig a biztosíték táblához. Na, ezt a vezetéket tedd át arra a biztosítékra, amelyik nem az akkutól kapja a delejt. Elvileg ez a 4A biztosíték. Azt hiszem, gyárilag ez volt az üvegbiztosíték mellett.Fittboy írta:köszi a hozzászólásokat,h. mindenkinek tiszta legyen itt a kép a biztosítékról:
Amúgy nekem is a két másik 250-esen,ugyan olyan ez a biztosíték mint a többi.
Még egy újabb kérdésem lenn,h. hogy lehet az,h. a féklámpám akkor is ég mikor nincs gyújtáson a motor. Hol vagy mit kell átkötnöm?
Ha nem találsz, legalább 4-5A-est tegyél oda, az is jobb, mint a 16-os.Alfa írta: ...
de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Ha túlterhelnéd a generátort, akkor a gerjesztő körre is nagyobb áram menne, ezért azt is le kell védeni. Ha ez nem lenne így, akkor az állórész, sőt, a forgórész is le tudna égni. Már jártam így.Alfa írta:Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram?)? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Igen, de a gerjesztésé gyárilag 2A üveg biztosíték (van valami + jelölése, ez talán a gyors kiolvadást jelenti emlékeim szerint - mérget nem vennék rá).conus írta:a legtöbb tacskóban lehet venni műanyag henger alakút aminek mindkét vége kúpos.Fittboy írta:Sziasztok
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
apropó-apró popó... te milyen üveges biztosítékról beszélsz![]()
![]()
eredetileg fehér kerámiatestű biztosítékok voltak az etz-kben gyárilag, egy szál réz dróttal, mindkét végükön kúpos réz sapkával...![]()
a legtöbb tacskóban lehet venni műanyag henger alakút aminek mindkét vége kúpos.Fittboy írta:Sziasztok
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
Ebben a dolgokban igazad van én cask a saját véleményemet osztottam meg.revlimit írta:Látszik hogy nem volt még 6V-os MZ-d...nova001155 írta:Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.![]()
![]()
Csak hogy helyesbítselek:
-a nagy TS-nek nem ugyanolyan a dinamó felőli deklije, mint a kis TS-nek, sőt még a blokkfél mérete sem olyan...
-annak idején(fél évszázaddal ezelőtt) jó is volt, csak a mai igények már megviselik a 6V-os rendszert(tompított állandóan égjen)
-40/45W-os izzóval akkor látsz jól ha nem a sima bogyó izzót használod a hozzávaló foncsorral, hanem 6V-os MZ-n lecseréled ETZ/Trabi H4 foncsorra és HS135/35W izzóra.
Ennyit akartam mondani, és ez nem talán, meg biztos lehetséges hanem az igazság.
Ez igaz!Cickány írta:
http://www.pinkauto.hu
Itt hétvégén és éjjel is lehet mindenféle ilyesmit kapni- persze ez megint csak a környékbelieknek kedvez...
És jó kis átalakítókat lehet venni, hogy a 12V-os kütyüket 220-ról is lehessen üzemeltetni.![]()
Áram meg többnyire mindenütt van.
http://www.pinkauto.huzsakfos írta:A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
Látszik hogy nem volt még 6V-os MZ-d...nova001155 írta:Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Van a TS-nek elekrtonikájatlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Lehetséges, de minek. Ha működik, akkor jó. Egy régi veterán motor gyári állapotában a legszebb, véleményem szerinttlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Lehetséges átalakítani többen írták hogy átalakították de én azt mondom ha megy így ahogy van akkor hagyd úgy:s nekem 12 volt van de abból ami köjön az 0 :s.tlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Na siker megmértem jól megégettem a jobb mutató ujjamat minny becsinálok. na mind1 nem az a lényeg elég üres volt az akkuja szegénykének megsem nyikkant vele szikra sem volt rádobtam a töltőra annyi időre míg kivettem a gyertyáját megtisztítottam majd visszaraktam kb 2-3 perc azt visszaraktam ekkor égettem meg magam rövidzárlat balf@sz voltam beröffent lámpák nélkül 7 V volt a töltés mikor pörgött jobban és lámpával is nemjárattam sokáig de szerintem több is lett volna ha járatom egyszóval olyan 7 volt körül kéne lennie terhelés alatt is.Andrá$ írta:oké azt megköszönném ha megmérnéd hogy neked mennyit tölt gyújtáson vagy világításon az mind1
itt a nyár ez a jó idő![]()
Elvileg 60 wattot nyom a dinamó de sajnos pontos számadatot én sem tudok mondani :s de lehet minnyá kimegyek megnézem a ts-emen hogy mit mutat a multiméter feltéve ha nem sűlök meg a melegben :sAndrá$ írta:az már megtörtént oldalt minden érintkezőt megcsiszoltam és és jól rányomtam a helyére a biztosíték táblát is elszedtem megcsiszoltam,a biztosítékokat is,a lámpába is emgnéztem ott is minden rendben semmi nincs lecsúszva,minden passzol,megszakítóhézag is ok,
nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek![]()
![]()
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,
nem tudom lehet hogy kevésleírást sehol nem találtam hogy mennyinek kéne lenni, nemtom mi lehet a baja
Szerintem ez kevés :s nézd át a kontaktokat hátha valahol levan lazulva na meg a biztosítékokat is nézd át azok is csinálhatnak galibát.Andrá$ írta:nem biztos hogy marhaságmeg én amúgy sem igazán értek ehez az elektronikához
![]()
nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam![]()
mind1 kitoltam ráraktam és mértem
ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem
1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V
Szerintem nézd meg világitással mert ugye akkor jelentkezik az álltalad említett gondok és ha ott 6 alá megy akkor valami nemjó :S szerintem de persze lehet hogy egy szaki fogja a felyét a monitor elött "hogy tud valaki ekkora marhaságot írni" xd.Andrá$ írta:hát nem tudom de hogyha nem lenne töltés akkor mikor elindítom égnie kéne a töltés jelző lámpának, nekem pedig jó mert kialszik
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V
ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés,bár nemtom mennyinek kéne lennie a gyári adatnak
![]()
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
Akkor mérd meg tompítottal / refivel is, mert a leírtak alapján ott van a gebasz!Andrá$ írta: (jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég