Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Pedig Simónál anno nagyon kemény volt a "sport" légszűrő. Olyan torok hangja volt a motornak hogy jajj. :lol:

Na ne OFF oljunk tovább. Kimoderálom magam. Holnap tesztelek, aztán beszámolok. Köszi a segítséget srácok! :wink:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Nem fog sokat változni :roll:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Igaz. Megpróbálom. Kiváncsi leszek a hangjára! :twisted: 8)
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:Alfa!

Gondoltam rá én is, egyel lejjebb tettem a tűt, és ugyanaz.
De nem is bőg le, csak kihagy.
Mondjuk nálam mind2 esetben a levegő kevéssége okozta a dolgot. Ha üzemanyagellátás a dolgok forrása, annak ki kell derülnie így:

vedd ki a gumicsővet a szívóoldalról (magyarul kösd ki a légszűrőt), a karbi szívjon közvetlen a levegőből. Így kevés benzint és sok levegőt fog kapni, nem fog messzire pörögni, de kihagyni sem. Szegényen fog járni, de nem érdekel senkit másfél perc erejéig. Ha így is ugyanaz, akkor lehet nézni az elektronikát.

ppont olyan mintha kihagyna, de ettől még korántsem biztos h az a baj!
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Trafót még nem cseréltem, de tényleg csak az marad.

Sub-ee szerint ez a gyújtás vagy működik, vagy nem. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Máté
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 675
Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Máté »

KILL3R etz írta:Üdv!

Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...

Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.

A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.

Valakinek ötlet?

Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.

Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom... :evil:
Ha a karbi nem okozza akkor próbáld meg az elktronikai oldalt. Trafó majd gyújtáselektronika és jeladó.
Az előgyújtás esetleg nem állítódott el? Tudom hallosnál nem szokott elállítódni de talán.
Nincs más ötletem.
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Sziasztok nekem robogónál volt hogy nem pörgott ki. és kipufogó dugulás volt, tisztára olyan volt mintha sokat kapott volna.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Gondoltam rá én is, egyel lejjebb tettem a tűt, és ugyanaz.
De nem is bőg le, csak kihagy.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Olyan mintha üresben pörgetnéd? Nem is tudom hogy írjam le, hallani kell... olyan kb, hogy a húzás (vrúúúúm) átmegy ilyen tittiritittiritittiri hangba :D , és közben nem húz a motor. Ha ez, akkor ez 2 esetben fordult elő velem:

1. régen sportlégszűrő, eltömődött (túlfújtam) és 3000 felett ez volt
2. most, túl dús, hidegen nem bírja feldolgozni és 6000 felett ezt csinálja (először azt hittem a gyújtás, de melegen kipörög szépen)

Mindkét eset gyakorlatilag az, hogy a keverési arány nagyon dús, kevés a levegő. Vedd szegényebbre a tűt, segítenie kell a dolgon.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Üdv!

Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...

Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.

A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.

Valakinek ötlet?

Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.

Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom... :evil:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
medvegyke
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.04.16. 12:25
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: medvegyke »

a gyertyát kicseréltem, a kontaktokat is átnéztem és a gyújtást is próbáltuk állítani azzal sincs baj, és vissza se akar tölteni
medvegyke
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 3
Csatlakozott: 2010.04.16. 12:25
MZ-d típusa: ETZ 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: medvegyke »

hello van egy kis bajom a 150-esemmel kihagy a gyujtása 4000-res fordulat felett, tirisztoros és lövésem sincs hogy mi lehet a baja ha valakinek van valami tippe akk írja már meg légyszives előre is köszönöm
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

nova001155 írta:
fzooltan írta:Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Nemvagyok nagy elektro zseni ezért nemtudom mi a baja de ha megkérdezed a tervezőt akkor lehet tud mondani valami okosságot.
Üdv.
Nekem is ez volt az első lépésen,de egyenelőre még választ nem kaptam, gondoltam megkérdezem itt is hátha tud valaki segíteni.Azért kösz! Üdv.:Z
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

fzooltan írta:Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Nemvagyok nagy elektro zseni ezért nemtudom mi a baja de ha megkérdezed a tervezőt akkor lehet tud mondani valami okosságot.
Üdv.
Avatar
fzooltan
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
Tartózkodási hely: Zalaszentgrót

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fzooltan »

Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Igazad van, amit tudom szerzek bele megfelelő biztit, és visszaépítem.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Alfa írta:Értemmár, akkor már csak azt kell kideríteni hogy lehet a generátort túlterhelni. Sok fogyasztó? (közelében se vagyok) Gyenge akksi? (vadiúj, és a régi cellazárlatossal sem volt semmi probléma, ami szinte semmi töltést nem vett fel) Más dolgok? Rövidzárlat esetén levágja a főbiztit, amiatt nem aggódok.
Mondjuk kontakthibás gerjesztőkörrel, vacak szénkefékkel, már eleve sérült (pl. menetzárlatos) forgórésszel.
Ezen felül oxidos csatlakozók a motoron minden felé. Így nem biztos, hogy kimegy a főbiztosíték. Hiszen az csak az akku felől/felé folyó áramot korlátozza.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

kiszsebi írta:
Alfa írta:Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram? :D )? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Ha túlterhelnéd a generátort, akkor a gerjesztő körre is nagyobb áram menne, ezért azt is le kell védeni. Ha ez nem lenne így, akkor az állórész, sőt, a forgórész is le tudna égni. Már jártam így. :oops:
Értemmár, akkor már csak azt kell kideríteni hogy lehet a generátort túlterhelni. Sok fogyasztó? (közelében se vagyok) Gyenge akksi? (vadiúj, és a régi cellazárlatossal sem volt semmi probléma, ami szinte semmi töltést nem vett fel) Más dolgok? Rövidzárlat esetén levágja a főbiztit, amiatt nem aggódok.
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Fittboy írta:köszi a hozzászólásokat,h. mindenkinek tiszta legyen itt a kép a biztosítékról:
Kép
Amúgy nekem is a két másik 250-esen,ugyan olyan ez a biztosíték mint a többi.

Még egy újabb kérdésem lenn,h. hogy lehet az,h. a féklámpám akkor is ég mikor nincs gyújtáson a motor. Hol vagy mit kell átkötnöm?
A féklámpával kapcsolatban: kapd le az ülést, majd kövesd végig a hátsó féklámpa kapcsolótól a kábelt az ülés alatt lévő késes csatlakozósorig. Innen megy egy kábel tovább az első féklámpa kapcsolóhoz, egy pedig a biztosíték táblához. Na, ezt a vezetéket tedd át arra a biztosítékra, amelyik nem az akkutól kapja a delejt. Elvileg ez a 4A biztosíték. Azt hiszem, gyárilag ez volt az üvegbiztosíték mellett.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

köszi a hozzászólásokat,h. mindenkinek tiszta legyen itt a kép a biztosítékról:
Kép
Amúgy nekem is a két másik 250-esen,ugyan olyan ez a biztosíték mint a többi.

Még egy újabb kérdésem lenn,h. hogy lehet az,h. a féklámpám akkor is ég mikor nincs gyújtáson a motor. Hol vagy mit kell átkötnöm?
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Alfa írta: ...
de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Ha nem találsz, legalább 4-5A-est tegyél oda, az is jobb, mint a 16-os.
Amúgy is ha jól tudom, 4A az ajánlott a 2A helyett. Ennek az okát én nem tudom, de így emlékszem. :-k
beci58
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 120
Csatlakozott: 2010.05.29. 19:18
MZ-d típusa: ETZ125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: beci58 »

Én a tegnapi 6v.-os témához írnám, az akkumulátornak 2,4v a cellafeszültsége(7.2v az össz.)tehát világítással a feszültségszabályozót
erre kéne beállítani. A világítással leálló motornál 0,4mm gyertyahézagot állítanék be próbára.
Az én bajom pedig az, hogy a városban rendesen működik az ETZ de az országúton 30Km után megáll és csak nagyon kis gyertyahézaggal
hajlandó továbbmenni.Lehet, hogy a trafó? Mennyire szabad a trafónak melegnek lenni?
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Alfa írta:Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram? :D )? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Ha túlterhelnéd a generátort, akkor a gerjesztő körre is nagyobb áram menne, ezért azt is le kell védeni. Ha ez nem lenne így, akkor az állórész, sőt, a forgórész is le tudna égni. Már jártam így. :oops:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
tlosz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.12.09. 18:29
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tlosz »

Koszi a velemenyeket,tanacsokat.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram? :D )? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

mindegy tacskóban lehet venni, pár száz forint egy ilyen kb a5-ös kartonlap rajta sok színes henger alakú biztosíték mindenféle amperértékű.
varjúhoz vettünk egy ilyen készletet. egyébként nekem az a 2A-s biztosíték is fehér kerámiatestű :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

conus írta:
Fittboy írta:Sziasztok

kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
a legtöbb tacskóban lehet venni műanyag henger alakút aminek mindkét vége kúpos.
apropó-apró popó... te milyen üveges biztosítékról beszélsz :shock: :o
eredetileg fehér kerámiatestű biztosítékok voltak az etz-kben gyárilag, egy szál réz dróttal, mindkét végükön kúpos réz sapkával... :-({|= :mrgreen:
Igen, de a gerjesztésé gyárilag 2A üveg biztosíték (van valami + jelölése, ez talán a gyors kiolvadást jelenti emlékeim szerint - mérget nem vennék rá).
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

Fittboy írta:Sziasztok

kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
a legtöbb tacskóban lehet venni műanyag henger alakút aminek mindkét vége kúpos.
apropó-apró popó... te milyen üveges biztosítékról beszélsz :shock: :o
eredetileg fehér kerámiatestű biztosítékok voltak az etz-kben gyárilag, egy szál réz dróttal, mindkét végükön kúpos réz sapkával... :-({|= :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

revlimit írta:
nova001155 írta:Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Látszik hogy nem volt még 6V-os MZ-d... :-# :|
Csak hogy helyesbítselek:
-a nagy TS-nek nem ugyanolyan a dinamó felőli deklije, mint a kis TS-nek, sőt még a blokkfél mérete sem olyan...
-annak idején(fél évszázaddal ezelőtt) jó is volt, csak a mai igények már megviselik a 6V-os rendszert(tompított állandóan égjen)
-40/45W-os izzóval akkor látsz jól ha nem a sima bogyó izzót használod a hozzávaló foncsorral, hanem 6V-os MZ-n lecseréled ETZ/Trabi H4 foncsorra és HS135/35W izzóra.
Ennyit akartam mondani, és ez nem talán, meg biztos lehetséges hanem az igazság.
Ebben a dolgokban igazad van én cask a saját véleményemet osztottam meg.
Üdv
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Cickány írta:
http://www.pinkauto.hu
Itt hétvégén és éjjel is lehet mindenféle ilyesmit kapni- persze ez megint csak a környékbelieknek kedvez...

És jó kis átalakítókat lehet venni, hogy a 12V-os kütyüket 220-ról is lehessen üzemeltetni. :D
Áram meg többnyire mindenütt van.
Ez igaz!
Maradjon a 6V. :D :D :D :smt023
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Fittboy
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 65
Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Fittboy »

Sziasztok

kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
Avatar
Cickány
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 360
Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
Tartózkodási hely: UK, Skócia

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Cickány »

zsakfos írta:A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
http://www.pinkauto.hu
Itt hétvégén és éjjel is lehet mindenféle ilyesmit kapni- persze ez megint csak a környékbelieknek kedvez...

És jó kis átalakítókat lehet venni, hogy a 12V-os kütyüket 220-ról is lehessen üzemeltetni. :D
Áram meg többnyire mindenütt van.
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Arról nem is beszélve hogy ma már egyre több dolgot használunk ami 12V-os.
GPS,telefontöltő,matracpumpa,kompresszor stb.

Na persze ezek nélkül is van élet :D ,viszont megkönnyitik a túrázást.
Ja és még valami.Ha netalán kiég az izzónk és még a pótizzónk is(mert ugye az mindenkinek van),akkor a benzinkutakon lehet hozzá venni.A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

nova001155 írta:Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Látszik hogy nem volt még 6V-os MZ-d... :-# :|
Csak hogy helyesbítselek:
-a nagy TS-nek nem ugyanolyan a dinamó felőli deklije, mint a kis TS-nek, sőt még a blokkfél mérete sem olyan...
-annak idején(fél évszázaddal ezelőtt) jó is volt, csak a mai igények már megviselik a 6V-os rendszert(tompított állandóan égjen)
-40/45W-os izzóval akkor látsz jól ha nem a sima bogyó izzót használod a hozzávaló foncsorral, hanem 6V-os MZ-n lecseréled ETZ/Trabi H4 foncsorra és HS135/35W izzóra.
Ennyit akartam mondani, és ez nem talán, meg biztos lehetséges hanem az igazság.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Szerintem a kis Ts-be nem jó az Etz generátor.
Nem fér el :(
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

tlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Van a TS-nek elekrtonikája :shock: ?

Nagy TS-eket többen itt a fórumon is alakítottak át, ETZ generátorosra. A kis és nagy ETZ-ben azonos a generátor, gondolom a kisTS-be is belemegy a jó kis 3 fázisú.

De míg a 12 Voltos rendszerre nyilvánvalóan nem véletlenül tértek át:

6Voltra is vannak jó dolgok: elektronikus töltésszabályzó, (-indexrelé), -gyújtás, minőségi saválló(?) csúszósaru, késes biztosítéktábla, (ledes index, hátsó- és féklámpa). Ezek nélkül a 12Voltos rendszer is kényes, persze sokkal kevésbé. Fő szempont lehet, hogy 6Voltra milyen fényszóróizzót tudsz használni és szükséged van-e H4-re.

A 6voltnak is vannak előnyei: betolható, lehetséges akku nélküli üzem, már alapjáraton is van egy kevés töltés, míg az ETZ generátor 1300-as fordulatig a saját (20wattos) gerjesztését sem tudja energiával ellátni.
Kép
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

tlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Lehetséges, de minek. Ha működik, akkor jó. Egy régi veterán motor gyári állapotában a legszebb, véleményem szerint :!: Utángyártott alkatrészek nagy része nem ér semmit, inkább használt gyárit szoktam venni.
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

tlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Lehetséges átalakítani többen írták hogy átalakították de én azt mondom ha megy így ahogy van akkor hagyd úgy:s nekem 12 volt van de abból ami köjön az 0 :s.
tlosz
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 5
Csatlakozott: 2009.12.09. 18:29
MZ-d típusa: Ts 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tlosz »

Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

oké köszi hogy a sérülések ellenére is megmérted :D
hát jah akkor lehet hogy kevés :?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:oké azt megköszönném ha megmérnéd hogy neked mennyit tölt gyújtáson vagy világításon az mind1

itt a nyár ez a jó idő 8) :D
Na siker megmértem jól megégettem a jobb mutató ujjamat minny becsinálok. na mind1 nem az a lényeg elég üres volt az akkuja szegénykének megsem nyikkant vele szikra sem volt rádobtam a töltőra annyi időre míg kivettem a gyertyáját megtisztítottam majd visszaraktam kb 2-3 perc azt visszaraktam ekkor égettem meg magam rövidzárlat balf@sz voltam beröffent lámpák nélkül 7 V volt a töltés mikor pörgött jobban és lámpával is nemjárattam sokáig de szerintem több is lett volna ha járatom egyszóval olyan 7 volt körül kéne lennie terhelés alatt is.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

oké azt megköszönném ha megmérnéd hogy neked mennyit tölt gyújtáson vagy világításon az mind1

itt a nyár ez a jó idő 8) :D
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:az már megtörtént oldalt minden érintkezőt megcsiszoltam és és jól rányomtam a helyére a biztosíték táblát is elszedtem megcsiszoltam,a biztosítékokat is,a lámpába is emgnéztem ott is minden rendben semmi nincs lecsúszva,minden passzol,megszakítóhézag is ok,

nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek :roll: :oops:
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,

nem tudom lehet hogy kevés :roll: leírást sehol nem találtam hogy mennyinek kéne lenni, nemtom mi lehet a baja :roll:
Elvileg 60 wattot nyom a dinamó de sajnos pontos számadatot én sem tudok mondani :s de lehet minnyá kimegyek megnézem a ts-emen hogy mit mutat a multiméter feltéve ha nem sűlök meg a melegben :s
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

az már megtörtént oldalt minden érintkezőt megcsiszoltam és és jól rányomtam a helyére a biztosíték táblát is elszedtem megcsiszoltam,a biztosítékokat is,a lámpába is emgnéztem ott is minden rendben semmi nincs lecsúszva,minden passzol,megszakítóhézag is ok,

nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek :roll: :oops:
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,

nem tudom lehet hogy kevés :roll: leírást sehol nem találtam hogy mennyinek kéne lenni, nemtom mi lehet a baja :roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:nem biztos hogy marhaság :D meg én amúgy sem igazán értek ehez az elektronikához :oops:

nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam :D
mind1 kitoltam ráraktam és mértem

ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem

1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V

:roll:
Szerintem ez kevés :s nézd át a kontaktokat hátha valahol levan lazulva na meg a biztosítékokat is nézd át azok is csinálhatnak galibát.
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

nem biztos hogy marhaság :D meg én amúgy sem igazán értek ehez az elektronikához :oops:

nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam :D
mind1 kitoltam ráraktam és mértem

ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem

1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V

:roll:
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Avatar
nova001155
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 728
Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
Tartózkodási hely: Bácsbokod

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nova001155 »

Andrá$ írta:hát nem tudom de hogyha nem lenne töltés akkor mikor elindítom égnie kéne a töltés jelző lámpának :?: , nekem pedig jó mert kialszik
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V

ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés, :roll: bár nemtom mennyinek kéne lennie a gyári adatnak :roll:
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
Szerintem nézd meg világitással mert ugye akkor jelentkezik az álltalad említett gondok és ha ott 6 alá megy akkor valami nemjó :S szerintem de persze lehet hogy egy szaki fogja a felyét a monitor elött "hogy tud valaki ekkora marhaságot írni" xd.
Avatar
tiger1342
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 453
Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
MZ-d típusa: MZ TS250/1
Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tiger1342 »

Andrá$ írta: (jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
Akkor mérd meg tompítottal / refivel is, mert a leírtak alapján ott van a gebasz! :)
TS powa!
Kép
Avatar
Andrá$
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1308
Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Andrá$ »

hát nem tudom de hogyha nem lenne töltés akkor mikor elindítom égnie kéne a töltés jelző lámpának :?: , nekem pedig jó mert kialszik
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V

ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés, :roll: bár nemtom mennyinek kéne lennie a gyári adatnak :roll:
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég