Na ne OFF oljunk tovább. Kimoderálom magam. Holnap tesztelek, aztán beszámolok. Köszi a segítséget srácok!
Elektronika topik - a pokol kapuja
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Pedig Simónál anno nagyon kemény volt a "sport" légszűrő. Olyan torok hangja volt a motornak hogy jajj.
Na ne OFF oljunk tovább. Kimoderálom magam. Holnap tesztelek, aztán beszámolok. Köszi a segítséget srácok!
Na ne OFF oljunk tovább. Kimoderálom magam. Holnap tesztelek, aztán beszámolok. Köszi a segítséget srácok!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Igaz. Megpróbálom. Kiváncsi leszek a hangjára!

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mondjuk nálam mind2 esetben a levegő kevéssége okozta a dolgot. Ha üzemanyagellátás a dolgok forrása, annak ki kell derülnie így:KILL3R etz írta:Alfa!
Gondoltam rá én is, egyel lejjebb tettem a tűt, és ugyanaz.
De nem is bőg le, csak kihagy.
vedd ki a gumicsővet a szívóoldalról (magyarul kösd ki a légszűrőt), a karbi szívjon közvetlen a levegőből. Így kevés benzint és sok levegőt fog kapni, nem fog messzire pörögni, de kihagyni sem. Szegényen fog járni, de nem érdekel senkit másfél perc erejéig. Ha így is ugyanaz, akkor lehet nézni az elektronikát.
ppont olyan mintha kihagyna, de ettől még korántsem biztos h az a baj!
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Trafót még nem cseréltem, de tényleg csak az marad.
Sub-ee szerint ez a gyújtás vagy működik, vagy nem.
Sub-ee szerint ez a gyújtás vagy működik, vagy nem.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző

- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Ha a karbi nem okozza akkor próbáld meg az elktronikai oldalt. Trafó majd gyújtáselektronika és jeladó.KILL3R etz írta:Üdv!
Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...
Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.
A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.
Valakinek ötlet?
Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.
Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom...
Az előgyújtás esetleg nem állítódott el? Tudom hallosnál nem szokott elállítódni de talán.
Nincs más ötletem.
Re: Elektronika
Sziasztok nekem robogónál volt hogy nem pörgott ki. és kipufogó dugulás volt, tisztára olyan volt mintha sokat kapott volna.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Alfa!
Gondoltam rá én is, egyel lejjebb tettem a tűt, és ugyanaz.
De nem is bőg le, csak kihagy.
Gondoltam rá én is, egyel lejjebb tettem a tűt, és ugyanaz.
De nem is bőg le, csak kihagy.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Olyan mintha üresben pörgetnéd? Nem is tudom hogy írjam le, hallani kell... olyan kb, hogy a húzás (vrúúúúm) átmegy ilyen tittiritittiritittiri hangba
, és közben nem húz a motor. Ha ez, akkor ez 2 esetben fordult elő velem:
1. régen sportlégszűrő, eltömődött (túlfújtam) és 3000 felett ez volt
2. most, túl dús, hidegen nem bírja feldolgozni és 6000 felett ezt csinálja (először azt hittem a gyújtás, de melegen kipörög szépen)
Mindkét eset gyakorlatilag az, hogy a keverési arány nagyon dús, kevés a levegő. Vedd szegényebbre a tűt, segítenie kell a dolgon.
1. régen sportlégszűrő, eltömődött (túlfújtam) és 3000 felett ez volt
2. most, túl dús, hidegen nem bírja feldolgozni és 6000 felett ezt csinálja (először azt hittem a gyújtás, de melegen kipörög szépen)
Mindkét eset gyakorlatilag az, hogy a keverési arány nagyon dús, kevés a levegő. Vedd szegényebbre a tűt, segítenie kell a dolgon.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Üdv!
Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...
Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.
A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.
Valakinek ötlet?
Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.
Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom...
Segítségre lenne szükségem! Már nagyon kezdem elunni...
Szóval a hiba: 4500-as fordulattól elkezd kimaradozni egy-egy ütem. Tovább forog, de rángatva, kihagyva. világításssal, anélkül. Hidegen, melegen. A gyertyakép őzbarna, ahogy kell. 4500 alatt mint a svájcióra. Tökéletesen indul, húz, nem fogyaszt kirívóan.
A gyújtás sub-ee féle Hall-jeladós tranzisztoros elektronikával.
Csatos karbi, 133-as főfuvival, tű alulról a 2. rovátkában.
Valakinek ötlet?
Gyertya (Brisk, NGK), pipa(NGK,ellenállás nélküli), kábel(Sodrott réz) cserélve. Kábelek, csatlakozások átnézve.
Már gondolkoztam rakta hogy felgyújtom...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
a gyertyát kicseréltem, a kontaktokat is átnéztem és a gyújtást is próbáltuk állítani azzal sincs baj, és vissza se akar tölteni
Re: Elektronika
hello van egy kis bajom a 150-esemmel kihagy a gyujtása 4000-res fordulat felett, tirisztoros és lövésem sincs hogy mi lehet a baja ha valakinek van valami tippe akk írja már meg légyszives előre is köszönöm
- fzooltan
- Simsonos

- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Nekem is ez volt az első lépésen,de egyenelőre még választ nem kaptam, gondoltam megkérdezem itt is hátha tud valaki segíteni.Azért kösz! Üdv.:Znova001155 írta:Nemvagyok nagy elektro zseni ezért nemtudom mi a baja de ha megkérdezed a tervezőt akkor lehet tud mondani valami okosságot.fzooltan írta:Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Üdv.
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nemvagyok nagy elektro zseni ezért nemtudom mi a baja de ha megkérdezed a tervezőt akkor lehet tud mondani valami okosságot.fzooltan írta:Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Üdv.
- fzooltan
- Simsonos

- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Hogyan tovább?Előre is kösz!
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igazad van, amit tudom szerzek bele megfelelő biztit, és visszaépítem.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2894
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Mondjuk kontakthibás gerjesztőkörrel, vacak szénkefékkel, már eleve sérült (pl. menetzárlatos) forgórésszel.Alfa írta:Értemmár, akkor már csak azt kell kideríteni hogy lehet a generátort túlterhelni. Sok fogyasztó? (közelében se vagyok) Gyenge akksi? (vadiúj, és a régi cellazárlatossal sem volt semmi probléma, ami szinte semmi töltést nem vett fel) Más dolgok? Rövidzárlat esetén levágja a főbiztit, amiatt nem aggódok.
Ezen felül oxidos csatlakozók a motoron minden felé. Így nem biztos, hogy kimegy a főbiztosíték. Hiszen az csak az akku felől/felé folyó áramot korlátozza.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Értemmár, akkor már csak azt kell kideríteni hogy lehet a generátort túlterhelni. Sok fogyasztó? (közelében se vagyok) Gyenge akksi? (vadiúj, és a régi cellazárlatossal sem volt semmi probléma, ami szinte semmi töltést nem vett fel) Más dolgok? Rövidzárlat esetén levágja a főbiztit, amiatt nem aggódok.kiszsebi írta:Ha túlterhelnéd a generátort, akkor a gerjesztő körre is nagyobb áram menne, ezért azt is le kell védeni. Ha ez nem lenne így, akkor az állórész, sőt, a forgórész is le tudna égni. Már jártam így.Alfa írta:Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram?)? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2894
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
A féklámpával kapcsolatban: kapd le az ülést, majd kövesd végig a hátsó féklámpa kapcsolótól a kábelt az ülés alatt lévő késes csatlakozósorig. Innen megy egy kábel tovább az első féklámpa kapcsolóhoz, egy pedig a biztosíték táblához. Na, ezt a vezetéket tedd át arra a biztosítékra, amelyik nem az akkutól kapja a delejt. Elvileg ez a 4A biztosíték. Azt hiszem, gyárilag ez volt az üvegbiztosíték mellett.Fittboy írta:köszi a hozzászólásokat,h. mindenkinek tiszta legyen itt a kép a biztosítékról:
Amúgy nekem is a két másik 250-esen,ugyan olyan ez a biztosíték mint a többi.
Még egy újabb kérdésem lenn,h. hogy lehet az,h. a féklámpám akkor is ég mikor nincs gyújtáson a motor. Hol vagy mit kell átkötnöm?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Gyurmooo
- versenyző

- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Ha nem találsz, legalább 4-5A-est tegyél oda, az is jobb, mint a 16-os.Alfa írta: ...
de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Amúgy is ha jól tudom, 4A az ajánlott a 2A helyett. Ennek az okát én nem tudom, de így emlékszem.
Re: Elektronika
Én a tegnapi 6v.-os témához írnám, az akkumulátornak 2,4v a cellafeszültsége(7.2v az össz.)tehát világítással a feszültségszabályozót
erre kéne beállítani. A világítással leálló motornál 0,4mm gyertyahézagot állítanék be próbára.
Az én bajom pedig az, hogy a városban rendesen működik az ETZ de az országúton 30Km után megáll és csak nagyon kis gyertyahézaggal
hajlandó továbbmenni.Lehet, hogy a trafó? Mennyire szabad a trafónak melegnek lenni?
erre kéne beállítani. A világítással leálló motornál 0,4mm gyertyahézagot állítanék be próbára.
Az én bajom pedig az, hogy a városban rendesen működik az ETZ de az országúton 30Km után megáll és csak nagyon kis gyertyahézaggal
hajlandó továbbmenni.Lehet, hogy a trafó? Mennyire szabad a trafónak melegnek lenni?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2894
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ha túlterhelnéd a generátort, akkor a gerjesztő körre is nagyobb áram menne, ezért azt is le kell védeni. Ha ez nem lenne így, akkor az állórész, sőt, a forgórész is le tudna égni. Már jártam így.Alfa írta:Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram?)? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Koszi a velemenyeket,tanacsokat.
- Alfa
- Keljfeljancsi

- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram?
)? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
mindegy tacskóban lehet venni, pár száz forint egy ilyen kb a5-ös kartonlap rajta sok színes henger alakú biztosíték mindenféle amperértékű.
varjúhoz vettünk egy ilyen készletet. egyébként nekem az a 2A-s biztosíték is fehér kerámiatestű
varjúhoz vettünk egy ilyen készletet. egyébként nekem az a 2A-s biztosíték is fehér kerámiatestű
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2894
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Igen, de a gerjesztésé gyárilag 2A üveg biztosíték (van valami + jelölése, ez talán a gyors kiolvadást jelenti emlékeim szerint - mérget nem vennék rá).conus írta:a legtöbb tacskóban lehet venni műanyag henger alakút aminek mindkét vége kúpos.Fittboy írta:Sziasztok
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
apropó-apró popó... te milyen üveges biztosítékról beszélsz![]()
![]()
eredetileg fehér kerámiatestű biztosítékok voltak az etz-kben gyárilag, egy szál réz dróttal, mindkét végükön kúpos réz sapkával...![]()
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
a legtöbb tacskóban lehet venni műanyag henger alakút aminek mindkét vége kúpos.Fittboy írta:Sziasztok
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
apropó-apró popó... te milyen üveges biztosítékról beszélsz
eredetileg fehér kerámiatestű biztosítékok voltak az etz-kben gyárilag, egy szál réz dróttal, mindkét végükön kúpos réz sapkával...
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ebben a dolgokban igazad van én cask a saját véleményemet osztottam meg.revlimit írta:Látszik hogy nem volt még 6V-os MZ-d...nova001155 írta:Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.![]()
![]()
Csak hogy helyesbítselek:
-a nagy TS-nek nem ugyanolyan a dinamó felőli deklije, mint a kis TS-nek, sőt még a blokkfél mérete sem olyan...
-annak idején(fél évszázaddal ezelőtt) jó is volt, csak a mai igények már megviselik a 6V-os rendszert(tompított állandóan égjen)
-40/45W-os izzóval akkor látsz jól ha nem a sima bogyó izzót használod a hozzávaló foncsorral, hanem 6V-os MZ-n lecseréled ETZ/Trabi H4 foncsorra és HS135/35W izzóra.
Ennyit akartam mondani, és ez nem talán, meg biztos lehetséges hanem az igazság.
Üdv
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez igaz!Cickány írta:
http://www.pinkauto.hu
Itt hétvégén és éjjel is lehet mindenféle ilyesmit kapni- persze ez megint csak a környékbelieknek kedvez...
És jó kis átalakítókat lehet venni, hogy a 12V-os kütyüket 220-ról is lehessen üzemeltetni.![]()
Áram meg többnyire mindenütt van.
Maradjon a 6V.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Fittboy
- Simsonos

- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasztok
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
- Cickány
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 360
- Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
- Tartózkodási hely: UK, Skócia
Re: Elektronika
http://www.pinkauto.huzsakfos írta:A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
Itt hétvégén és éjjel is lehet mindenféle ilyesmit kapni- persze ez megint csak a környékbelieknek kedvez...
És jó kis átalakítókat lehet venni, hogy a 12V-os kütyüket 220-ról is lehessen üzemeltetni.
Áram meg többnyire mindenütt van.
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Arról nem is beszélve hogy ma már egyre több dolgot használunk ami 12V-os.
GPS,telefontöltő,matracpumpa,kompresszor stb.
Na persze ezek nélkül is van élet
,viszont megkönnyitik a túrázást.
Ja és még valami.Ha netalán kiég az izzónk és még a pótizzónk is(mert ugye az mindenkinek van),akkor a benzinkutakon lehet hozzá venni.A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
GPS,telefontöltő,matracpumpa,kompresszor stb.
Na persze ezek nélkül is van élet
Ja és még valami.Ha netalán kiég az izzónk és még a pótizzónk is(mert ugye az mindenkinek van),akkor a benzinkutakon lehet hozzá venni.A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- revlimit
- Simsonos

- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Látszik hogy nem volt még 6V-os MZ-d...nova001155 írta:Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Csak hogy helyesbítselek:
-a nagy TS-nek nem ugyanolyan a dinamó felőli deklije, mint a kis TS-nek, sőt még a blokkfél mérete sem olyan...
-annak idején(fél évszázaddal ezelőtt) jó is volt, csak a mai igények már megviselik a 6V-os rendszert(tompított állandóan égjen)
-40/45W-os izzóval akkor látsz jól ha nem a sima bogyó izzót használod a hozzávaló foncsorral, hanem 6V-os MZ-n lecseréled ETZ/Trabi H4 foncsorra és HS135/35W izzóra.
Ennyit akartam mondani, és ez nem talán, meg biztos lehetséges hanem az igazság.
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Üdv.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szerintem a kis Ts-be nem jó az Etz generátor.
Nem fér el
Nem fér el
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Perec
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Van a TS-nek elekrtonikájatlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Nagy TS-eket többen itt a fórumon is alakítottak át, ETZ generátorosra. A kis és nagy ETZ-ben azonos a generátor, gondolom a kisTS-be is belemegy a jó kis 3 fázisú.
De míg a 12 Voltos rendszerre nyilvánvalóan nem véletlenül tértek át:
6Voltra is vannak jó dolgok: elektronikus töltésszabályzó, (-indexrelé), -gyújtás, minőségi saválló(?) csúszósaru, késes biztosítéktábla, (ledes index, hátsó- és féklámpa). Ezek nélkül a 12Voltos rendszer is kényes, persze sokkal kevésbé. Fő szempont lehet, hogy 6Voltra milyen fényszóróizzót tudsz használni és szükséged van-e H4-re.
A 6voltnak is vannak előnyei: betolható, lehetséges akku nélküli üzem, már alapjáraton is van egy kevés töltés, míg az ETZ generátor 1300-as fordulatig a saját (20wattos) gerjesztését sem tudja energiával ellátni.
Re: Elektronika
Lehetséges, de minek. Ha működik, akkor jó. Egy régi veterán motor gyári állapotában a legszebb, véleményem szerinttlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Lehetséges átalakítani többen írták hogy átalakították de én azt mondom ha megy így ahogy van akkor hagyd úgy:s nekem 12 volt van de abból ami köjön az 0 :s.tlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Re: Elektronika
Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
oké köszi hogy a sérülések ellenére is megmérted
hát jah akkor lehet hogy kevés
hát jah akkor lehet hogy kevés
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Na siker megmértem jól megégettem a jobb mutató ujjamat minny becsinálok. na mind1 nem az a lényeg elég üres volt az akkuja szegénykének megsem nyikkant vele szikra sem volt rádobtam a töltőra annyi időre míg kivettem a gyertyáját megtisztítottam majd visszaraktam kb 2-3 perc azt visszaraktam ekkor égettem meg magam rövidzárlat balf@sz voltam beröffent lámpák nélkül 7 V volt a töltés mikor pörgött jobban és lámpával is nemjárattam sokáig de szerintem több is lett volna ha járatom egyszóval olyan 7 volt körül kéne lennie terhelés alatt is.Andrá$ írta:oké azt megköszönném ha megmérnéd hogy neked mennyit tölt gyújtáson vagy világításon az mind1
itt a nyár ez a jó idő![]()
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
oké azt megköszönném ha megmérnéd hogy neked mennyit tölt gyújtáson vagy világításon az mind1
itt a nyár ez a jó idő

itt a nyár ez a jó idő
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Elvileg 60 wattot nyom a dinamó de sajnos pontos számadatot én sem tudok mondani :s de lehet minnyá kimegyek megnézem a ts-emen hogy mit mutat a multiméter feltéve ha nem sűlök meg a melegben :sAndrá$ írta:az már megtörtént oldalt minden érintkezőt megcsiszoltam és és jól rányomtam a helyére a biztosíték táblát is elszedtem megcsiszoltam,a biztosítékokat is,a lámpába is emgnéztem ott is minden rendben semmi nincs lecsúszva,minden passzol,megszakítóhézag is ok,
nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek![]()
![]()
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,
nem tudom lehet hogy kevésleírást sehol nem találtam hogy mennyinek kéne lenni, nemtom mi lehet a baja
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
az már megtörtént oldalt minden érintkezőt megcsiszoltam és és jól rányomtam a helyére a biztosíték táblát is elszedtem megcsiszoltam,a biztosítékokat is,a lámpába is emgnéztem ott is minden rendben semmi nincs lecsúszva,minden passzol,megszakítóhézag is ok,
nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,
nem tudom lehet hogy kevés
leírást sehol nem találtam hogy mennyinek kéne lenni, nemtom mi lehet a baja 
nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,
nem tudom lehet hogy kevés
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Szerintem ez kevés :s nézd át a kontaktokat hátha valahol levan lazulva na meg a biztosítékokat is nézd át azok is csinálhatnak galibát.Andrá$ írta:nem biztos hogy marhaságmeg én amúgy sem igazán értek ehez az elektronikához
![]()
nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam![]()
mind1 kitoltam ráraktam és mértem
ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem
1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nem biztos hogy marhaság
meg én amúgy sem igazán értek ehez az elektronikához
nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam
mind1 kitoltam ráraktam és mértem
ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem
1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V

nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam
mind1 kitoltam ráraktam és mértem
ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem
1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző

- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Szerintem nézd meg világitással mert ugye akkor jelentkezik az álltalad említett gondok és ha ott 6 alá megy akkor valami nemjó :S szerintem de persze lehet hogy egy szaki fogja a felyét a monitor elött "hogy tud valaki ekkora marhaságot írni" xd.Andrá$ írta:hát nem tudom de hogyha nem lenne töltés akkor mikor elindítom égnie kéne a töltés jelző lámpának, nekem pedig jó mert kialszik
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V
ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés,bár nemtom mennyinek kéne lennie a gyári adatnak
![]()
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
- tiger1342
- nagy ETZ-s

- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor mérd meg tompítottal / refivel is, mert a leírtak alapján ott van a gebasz!Andrá$ írta: (jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
hát nem tudom de hogyha nem lenne töltés akkor mikor elindítom égnie kéne a töltés jelző lámpának
, nekem pedig jó mert kialszik
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V
ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés,
bár nemtom mennyinek kéne lennie a gyári adatnak
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V
ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés,
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég



