Csak én is a Tátra túrás problémádra gondoltam, "nehogymánetuggyemenni"kisbocsi írta: De köszi, lehet élek még a te lehetőségeddel
Fékek
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
Mint hazafelé is említettem, nekem van egy, kölcsön oda tudom adni. Karmantyúkat lehet, hogy kell cserélni...kisbocsi írta:Üdv skacok!
Még mindig keresnék fékolajtartályt működőképeset, nem folyósat...
Kérlek segítsetek, mert így veszélybe kerül a Tátra túrám...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
erre még nem is gondoltam hogy levegő mehet ott vissza.. van itt tőlem nem messze 2 motorbontó majd meglátogatom őket hogy mit tudnak nekem ajánlani :dKILL3R etz írta:nova!
Ha kifelé jön a fékfolyadék, akkor utána levegő megy vissza. Ezért fog neked, úgy ahogy. Valami nem stimmel neked ott. Lehet kopott a dugattyú, vagy a ház. Előbb ezt próbáld kiküszöbölni sztem.
Egyébként a motort már így vettem, nemtudom az árakat. De sztem vatera, express, képesmotor, motorbontó.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
nova!
Ha kifelé jön a fékfolyadék, akkor utána levegő megy vissza. Ezért fog neked, úgy ahogy. Valami nem stimmel neked ott. Lehet kopott a dugattyú, vagy a ház. Előbb ezt próbáld kiküszöbölni sztem.
Egyébként a motort már így vettem, nemtudom az árakat. De sztem vatera, express, képesmotor, motorbontó.
Ha kifelé jön a fékfolyadék, akkor utána levegő megy vissza. Ezért fog neked, úgy ahogy. Valami nem stimmel neked ott. Lehet kopott a dugattyú, vagy a ház. Előbb ezt próbáld kiküszöbölni sztem.
Egyébként a motort már így vettem, nemtudom az árakat. De sztem vatera, express, képesmotor, motorbontó.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Főfékmunkahenger-t szeretném kezdésnek kicserélni mert ami rajta van az gatya szerintem mert a tipikis jelét mutatja az öregedésnek gonolok itt lassan húzom be alig vagy nincs is fékhatás ha viszont hírtelen meghúzom vagy felpumpálom akkor megjelenik a fékhatás. A nyerget meg azért akarom kicsirélni mert idáig folyt most megállt a folyásban vagy lagalább is nem olyan vészesen folyik dugattyú mellet folyt de most is lehet látni hogy mikor meghúzom egy kevés folyadék kimegy a dugattyú mellett. De az nem vészes már cseréltem benne vagy 7 szer gumitömítést 100-szor néztem hogy jólvan e benne. Tárcsát azt nembíztos hogy kiakarom cserélni mivel még elég vastag igaz kicsit csíkos de attól még fognia kéne.KILL3R etz írta:nova!
Nekem is Grimeca főfékhengerem van, fémfonatos csővel. Gyári munkahenger+tárcsa.
A tárcsa ki van marva + villamerevítő. Így olyat fog a fékem, hogy kb 40-nél besatuztak előttem, én reflexből rányúltam a fékre, és csikorgott az első gumi. Hozzáteszem Heidenau K65 RSW-m van. Szóval nem kicsit fog a cucc így.![]()
Fölösleges kicserélned a munkahengert, meg a tárcsát. Gyárilag is jó, de lehet rajta finomítani...
Menyi pénzért szerezted be a főfékhengered? Új volt vagy használt amúgy?
Üdv
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
nova!
Nekem is Grimeca főfékhengerem van, fémfonatos csővel. Gyári munkahenger+tárcsa.
A tárcsa ki van marva + villamerevítő. Így olyat fog a fékem, hogy kb 40-nél besatuztak előttem, én reflexből rányúltam a fékre, és csikorgott az első gumi. Hozzáteszem Heidenau K65 RSW-m van. Szóval nem kicsit fog a cucc így.
Fölösleges kicserélned a munkahengert, meg a tárcsát. Gyárilag is jó, de lehet rajta finomítani...
Nekem is Grimeca főfékhengerem van, fémfonatos csővel. Gyári munkahenger+tárcsa.
A tárcsa ki van marva + villamerevítő. Így olyat fog a fékem, hogy kb 40-nél besatuztak előttem, én reflexből rányúltam a fékre, és csikorgott az első gumi. Hozzáteszem Heidenau K65 RSW-m van. Szóval nem kicsit fog a cucc így.

Fölösleges kicserélned a munkahengert, meg a tárcsát. Gyárilag is jó, de lehet rajta finomítani...

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Fékek
Üdv!
Olyan problémám van, mintha szorulna az első fék, de nem a normális módon, hanem (véleményem szerint) jobban (csak akkor forog a kerék ha pörgetem, egyéb esetben azonnal megszorul, megáll)! Már próbáltam a munkahengereket egy kissé macerálni: leszedtem őket a helyükről, pumpáltam rajtuk, befújtam csavarlazítóval, majd nagy birkózás után visszatuszkoltam őket. Ezt vagy 3-4x megismételtem, de sok változást nem tapasztaltam.
Mi lehet a baj?
Milyen mértékig normális az effajta szorulás?
Olyan problémám van, mintha szorulna az első fék, de nem a normális módon, hanem (véleményem szerint) jobban (csak akkor forog a kerék ha pörgetem, egyéb esetben azonnal megszorul, megáll)! Már próbáltam a munkahengereket egy kissé macerálni: leszedtem őket a helyükről, pumpáltam rajtuk, befújtam csavarlazítóval, majd nagy birkózás után visszatuszkoltam őket. Ezt vagy 3-4x megismételtem, de sok változást nem tapasztaltam.
Mi lehet a baj?
Milyen mértékig normális az effajta szorulás?
Re: Fékek
Sziasztok!
Az első dobfékben gyárilag milyen vastagságú volt a fékbetéten a kopóréteg? Milyen vastagságig használható? A szakirodalom ezekről nem tesz említést.
Ha felújítom, hány mm-es réteget érdemes felragaszttatni felszabályozott dobhoz?
Az első dobfékben gyárilag milyen vastagságú volt a fékbetéten a kopóréteg? Milyen vastagságig használható? A szakirodalom ezekről nem tesz említést.
Ha felújítom, hány mm-es réteget érdemes felragaszttatni felszabályozott dobhoz?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Fékek
köszi cic





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Cickány írta:http://autojavito.net/doc681/conus írta:tárcsafékbetét is fel lehet?
vagy az már veszélyes?![]()
Itt asszem valami 1000Ft darabja a betétnek- mármint a ferodolozásnak.
Ha esetlelg az MZsek (vagy OFFosok) közül kéne valakinek olcsó fékbetét, akkor itt segítenek.
Ha nincs a polcon előkészített, akkor ott kell hagyni a kopasz talpat és csinálnak rá, amilyet kér.
A gyári fékbetétre is ragasztva van a ferodol.
Ha azonos technológiával készül a felújítás is, akkor nincs különbség.
- Cickány
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 360
- Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
- Tartózkodási hely: UK, Skócia
Re: Fékek
http://autojavito.net/doc681/conus írta:tárcsafékbetét is fel lehet?
vagy az már veszélyes?![]()
Itt asszem valami 1000Ft darabja a betétnek- mármint a ferodolozásnak.
Ha esetlelg az MZsek (vagy OFFosok) közül kéne valakinek olcsó fékbetét, akkor itt segítenek.
Ha nincs a polcon előkészített, akkor ott kell hagyni a kopasz talpat és csinálnak rá, amilyet kér.
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Fékek
tárcsafékbetét is fel lehet?
vagy az már veszélyes?

vagy az már veszélyes?




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Fékek
Azt hittem van valami aranykezű bejáratott mesterember a zsákban 

kr írta:Mondjuk ahol féket újítanak fel, ott általában foglalkoznak vele. Keress rá neten, kérdezz utána.
MZ TS 150 sportvarázs
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Fékek
kr írta:Jobban jársz ha az eredetit ferodoloztatod újra. Nem csak betét minősége miatt, hanem gyakran van félrefúrva a fékpofa. Kérsz rá 4mm vastagon betétet, utána becsiszolod a dobba, és kész. Ha a dob vállas, azt is szabályoztasd fel.
Üdv!
Hol lehet ferodoloztatni?
MZ TS 150 sportvarázs
- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Fékek
Jobban jársz ha az eredetit ferodoloztatod újra. Nem csak betét minősége miatt, hanem gyakran van félrefúrva a fékpofa. Kérsz rá 4mm vastagon betétet, utána becsiszolod a dobba, és kész. Ha a dob vállas, azt is szabályoztasd fel.
Üdv!
Üdv!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Miért akarsz dugattyút venni bele? Összenyomtad, megsértetted?punisher írta:Ma szétszedtem a féknyerget és vizes 1000-es csisz. papírral lecsiszoltam a dugattyúkat, megnéztem azokat a szögletes profilú gumikarikákat de nem láttam rajtuk szerintem semmi rendelleneset, de miután az egészet összeraktam és próbáltam lelégteleníteni akkor elkezdett átereszteni a karika
![]()
. Gondolom most kéne vennem másikat és akkor már dugattyúkat is
.
A kérdés: tudja-e valaki hogy vásárlásnál mikre kellene figyelnem?
http://www.mofaker.hu/?termek_id=301360Ez a tömítés. Valószínűleg ezt kapod mindenhol, javítson ki aki tud jó minőségűt!
Ha vásárolni akarsz itt a piactéren http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... Itemid=159 a legtöbb dolgot megtalálod a motorhoz... így fékmunkahengert is.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Fékek
Ma szétszedtem a féknyerget és vizes 1000-es csisz. papírral lecsiszoltam a dugattyúkat, megnéztem azokat a szögletes profilú gumikarikákat de nem láttam rajtuk szerintem semmi rendelleneset
, de miután az egészet összeraktam és próbáltam lelégteleníteni akkor elkezdett átereszteni a karika
. Gondolom most kéne vennem másikat és akkor már dugattyúkat is
.
A kérdés: tudja-e valaki hogy vásárlásnál mikre kellene figyelnem?




A kérdés: tudja-e valaki hogy vásárlásnál mikre kellene figyelnem?

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nem O gyűrű van benne, hanem szögletes profilu gumikarika, és a megfelelő szakboltban kapsz.....(általában pontatlan méretűt, hogy jól szoruljon a dugattyú).punisher írta:Sziasztok!
Tudja valaki a féknyeregben lévő O gyűrű méretét?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
szépGyurmooo írta:Nem épp, de ilyen is jó lenne, mondjuk újonnan.Seri19 írta: Ilyet? http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 47245.html![]()
Én erre gondoltam:

de már a fékem az agyamra megy meg a kisipari termékek lelégtelenítem fa*án és akkor is csak úgy fog rendesen ha felpumpálom ha lasasn húzom be akkor vagy nincs vagy alig van fékhatás:s
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Fékek
Nem épp, de ilyen is jó lenne, mondjuk újonnan.Seri19 írta: Ilyet? http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 47245.html

Én erre gondoltam:

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Seri19 írta:Ilyet? http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 47245.htmlGyurmooo írta:Eredeti Brembo-t kellene szerezni...
Na az lehet nem menne szét egyhamar!
Ez se rossz.
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Fékek
Ilyet? http://auto-motor.vatera.hu/alkatresz_f ... 47245.htmlGyurmooo írta:Eredeti Brembo-t kellene szerezni...
Na az lehet nem menne szét egyhamar!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
No én DOT3-ast használok: literes kiszerelésben 960Ft.
Ja és nem, nem vagyok hülye, nem az MZ-hez veszek literes kiszerelést, hanem az autókhoz elmegy évente 2-3 flakon literes DOT3-as, és ha már kéznél volt, ez került a tézébe is
Ja és nem, nem vagyok hülye, nem az MZ-hez veszek literes kiszerelést, hanem az autókhoz elmegy évente 2-3 flakon literes DOT3-as, és ha már kéznél volt, ez került a tézébe is

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Fékek
nem ugyanannyiba kerül jóval drágább a dot 4.
És hidd el van dot 3 olyan kék kis üvegcsébe biztos látott már mindenki.
Az igaz hogy jobb a 4 mint a 3. De felesleges.
És hidd el van dot 3 olyan kék kis üvegcsébe biztos látott már mindenki.
Az igaz hogy jobb a 4 mint a 3. De felesleges.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Én még sose láttam dot 3 at, de az mz kezelési utasítás még annál is kisebbet ír. Ettől függetlenül ha már van dot4 és ugyanannyi mint a többi, akkor azt kell venni
A rendszernek tuti nem árt.

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Hiddel lehet DOT3 is kapnicsikin írta:MZ-hez elég DOT3 de szerintem 4 alatt nem is lehet már kapni.

Re: Fékek
Ne haragudjatok de szerintem nagy tévedésben vagytok mikor dot 4ről "vitatkoztok"!punisher írta:És ha forrni kezd vagy felmelegszik akkor az miben jelentkezne?
Szerintetek volt már abban az időben dot 4 mikor az mz ket gyártották:D
Dot 4 hidraulikus abs es fékremdszerbe való!
Nem kell attól félni hogy felfórr a dot 3!
2évente recseréled oszt jvan nem értem miért kell túlbonyolítani...
Dot 4 Mz be

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Gyanítom hogy a buborékok miatt levegős lenne a fék, ami ahogy már a hettita álmoskönyv is megondta, nem egy életbiztosítás 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Fékek
Magasabb a forráspontja a nagyobb DOT értékű fékolajnak. Tehát nagyobb a hőtűrő képessége is, több erős fékezést is jobban elvisel, anélkül, hogy a benne lévő víztől forrni kezdene.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Fékek
És a DOT 4 és DOT5 között?nova001155 írta:Az lehet hogy nem menne szétGyurmooo írta:Eredeti Brembo-t kellene szerezni...
Na az lehet nem menne szét egyhamar!de nemtudom hogy lehet e eredetit szerezni valahol de ha lehet is valószinű jó ára van :S
Szer.: Jut eszembe mi a külömbség a Dot3 Meg a Dot4 fékolaj között?

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Az lehet hogy nem menne szétGyurmooo írta:Eredeti Brembo-t kellene szerezni...
Na az lehet nem menne szét egyhamar!

Szer.: Jut eszembe mi a külömbség a Dot3 Meg a Dot4 fékolaj között?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Igen a felső karmantyút tudom hogy ezzel ki lehet váltani már megtettem de nekem a belső kicsi ment szét meg lent a féknyeregben a dugattyúknál lévő köszönöm üdv.:RobiGyurmooo írta:Kék v. barna színű, úgy emlékszem 10x20x7-es szimmeringet tegyél bele. A belső kis karmantyú az jó szokott lenni.nova001155 írta:Hello
Szeretnék minőségi karmatyúkat a fékemhez hol lehet ilyet rendelni mert a réget feloldotta az olaj ...
Űdv.:Robi
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég