
Blokk
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Igazából nem mivel meg lett nézve mindegyik léptetővilla hogy nem-e kopott vagy ilyesmi azt nem mondom 100%-ra hogy nem volt megégve 

"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Sztem esélyes egy újboli széthúzás. A 10es villa nem volt megégve amikor széthúztad?Andrá$ írta:sziasztok
Egy kis segítségre lenne szükségem, ugye van ez a "mezei" ETZ körbelül nyár elején lett széthúzva a blokk mert nem volt benne sebesség csak 1 meg 2 akkor lettek benne cserélve kapcsolókörmök meg a 3. fogaskerék ami rirpityára tört.Most van egy olyan érzésem hogy vmi megint elment a váltóba de ennyi idő alatt?először csak a 3. sebességbe csinálta hogy mintha elugrana a lánc olyasmi volt de nem ugrott el mintha a váltóba vmi nem akadt volna össze rendesen vagy nem tudom és húztam neki és csak darált meg vmi nem ugrott össze rendesen aztán neki állta csinálni többi fokozatba de szerencsére vhogy hazaértem azóta nem is néztem feléje.
valakinek vmi ötlet?megint szét kéne húzni![]()
vagy ez mitől lehet de nagyon idegesít ennyit nem bírna ki....
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
sziasztok
Egy kis segítségre lenne szükségem, ugye van ez a "mezei" ETZ körbelül nyár elején lett széthúzva a blokk mert nem volt benne sebesség csak 1 meg 2 akkor lettek benne cserélve kapcsolókörmök meg a 3. fogaskerék ami rirpityára tört.Most van egy olyan érzésem hogy vmi megint elment a váltóba de ennyi idő alatt?
először csak a 3. sebességbe csinálta hogy mintha elugrana a lánc olyasmi volt de nem ugrott el mintha a váltóba vmi nem akadt volna össze rendesen vagy nem tudom és húztam neki és csak darált meg vmi nem ugrott össze rendesen aztán neki állta csinálni többi fokozatba de szerencsére vhogy hazaértem azóta nem is néztem feléje.
valakinek vmi ötlet?megint szét kéne húzni
vagy ez mitől lehet de nagyon idegesít ennyit nem bírna ki....
Egy kis segítségre lenne szükségem, ugye van ez a "mezei" ETZ körbelül nyár elején lett széthúzva a blokk mert nem volt benne sebesség csak 1 meg 2 akkor lettek benne cserélve kapcsolókörmök meg a 3. fogaskerék ami rirpityára tört.Most van egy olyan érzésem hogy vmi megint elment a váltóba de ennyi idő alatt?

valakinek vmi ötlet?megint szét kéne húzni


"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Üdv!
Olyannyira, hogy máshonnan nem is tudod.
Olyannyira, hogy máshonnan nem is tudod.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Blokk
Nekem 10.000-ért furták fel 125-ös +1-ről 150 utolsó előtti méretre. Benne volt a hengerfej igazítás is. tehát 500 ft difi. (de nem akarom agyon fényezni Táboriékat,félreértés ne essék)
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Én táboriról hallottam ezt azt, az öreg tábori az tényleg lelkiismeretes meg minden de a fia kevésbé. Jah és egy 10%kkal drágáb a tábori a 4 kelemennél, mind2höt járok, táborinál csak a kisebb cuccokat veszem mert itt van tőlünk 10 percnyire.szaké írta:Tábori Feri Bácsit tudom ajánlani(IV.Templom utca 3.) Precízen, lelkiismeretesen dolgoznak. Nem drágábbak,mint a 4kelemen. Ja,és ami nagyon fontos: ÉRTENEK HOZZÁ. (a 4kelemennél hallottam olyan "jó tanácsot",hogy a fülem ketté állt.Seri19 írta: Én a 4 kelemennél furattam, és semmi gond nincs vele, de haveromnak pl ledobta az alsó gyűrűt, mondjuk hosszas városi használat után álló helyzetben lámpánál. De más rosszat nem hallottam róluk. Főtengelyt is velük újjítattam fel.
Re: Blokk
Sziasztok!
Hengerfúrás után a kb. 350ik km.-től fura csörgőhang jön a henger felől . Nagyon finoman járatom az elejétől fogva. Amikor feltettem a hengert, olyan hangja volt mint az óraműnek. Most meg csörög
Olaj van rendesen (majdnem 1:20! nem bízom a véletlenre
Repsol Sintetico ). Azt viszont nem tartom valószínűnek,hogy a súber "hipp-hopp" ennyire megkopott volna.
Valaki járt már hasonlóan?
Hengerfúrás után a kb. 350ik km.-től fura csörgőhang jön a henger felől . Nagyon finoman járatom az elejétől fogva. Amikor feltettem a hengert, olyan hangja volt mint az óraműnek. Most meg csörög

Olaj van rendesen (majdnem 1:20! nem bízom a véletlenre

Valaki járt már hasonlóan?
Re: Blokk
Tábori Feri Bácsit tudom ajánlani(IV.Templom utca 3.) Precízen, lelkiismeretesen dolgoznak. Nem drágábbak,mint a 4kelemen. Ja,és ami nagyon fontos: ÉRTENEK HOZZÁ. (a 4kelemennél hallottam olyan "jó tanácsot",hogy a fülem ketté állt.Seri19 írta:Én a 4 kelemennél furattam, és semmi gond nincs vele, de haveromnak pl ledobta az alsó gyűrűt, mondjuk hosszas városi használat után álló helyzetben lámpánál. De más rosszat nem hallottam róluk. Főtengelyt is velük újjítattam fel.hekus írta:Üdv!
A következő történt:
M7-es, érdi emelkedő, tempósan felfelé.
Csörgés, hátsó kerék beblokkolás, majdnem feckloás.
Még a helyszínen megnéztem, és láttam, hogy a láncom leugrott az első lánckerékről, letörve pár fogat. Akkor még reméltem, hogy ennyi a baja és a már korábban említett bolkkelhúzódás miatt van.
Hazaérve levettem a hengert és sajnos teljesen gallyra ment. A dugón és a hüvelyen is mély karcok vannak. A gyűrűk teljesen beépültek a dugóba.
A csapszeg felső felülete lemattulva, érezhető vállal rendelkezik. Tűgörgő nem hiányzik, a kosár egyben van.
Elképzelésem szerint nem szabadult el bent semmi, "csak" megragadt a dugó.
Kérdésem:
Ha már hengert kell vennem, milyet javasoltok?
A 4 Kelemennél 9500.- ért fúrnak, magyar dugót felhasználva.
A lengyel utángyártott szett 24e Ft.
Szeretném, hogy tartós legyen, amit felrakok.
Ki mit javasol?
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Én a 4 kelemennél furattam, és semmi gond nincs vele, de haveromnak pl ledobta az alsó gyűrűt, mondjuk hosszas városi használat után álló helyzetben lámpánál. De más rosszat nem hallottam róluk. Főtengelyt is velük újjítattam fel.hekus írta:Üdv!
A következő történt:
M7-es, érdi emelkedő, tempósan felfelé.
Csörgés, hátsó kerék beblokkolás, majdnem feckloás.
Még a helyszínen megnéztem, és láttam, hogy a láncom leugrott az első lánckerékről, letörve pár fogat. Akkor még reméltem, hogy ennyi a baja és a már korábban említett bolkkelhúzódás miatt van.
Hazaérve levettem a hengert és sajnos teljesen gallyra ment. A dugón és a hüvelyen is mély karcok vannak. A gyűrűk teljesen beépültek a dugóba.
A csapszeg felső felülete lemattulva, érezhető vállal rendelkezik. Tűgörgő nem hiányzik, a kosár egyben van.
Elképzelésem szerint nem szabadult el bent semmi, "csak" megragadt a dugó.
Kérdésem:
Ha már hengert kell vennem, milyet javasoltok?
A 4 Kelemennél 9500.- ért fúrnak, magyar dugót felhasználva.
A lengyel utángyártott szett 24e Ft.
Szeretném, hogy tartós legyen, amit felrakok.
Ki mit javasol?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
nem érdemes poliamid kosarút beletenni.
jobb csapágyboltban lehet kapni vitont.
jobb csapágyboltban lehet kapni vitont.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Geritoo
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.03.18. 08:56
- MZ-d típusa: TS 250 '73
- Tartózkodási hely: Gödöllő
Re: Blokk
Sziasztok,
Egy '73-as 4 sebességes TS250 blokkját húztam szét tegnap felújítás miatt. Még gyári poliamid kosaras DKF csapágyak voltak benne amiket szeretnék kicserélni. Kicsit utánanézve csak SKF-ből láttam polimadkosaras csapágyakat TN-9 jelöléssel és C3-as illesztéssel. Viszont ezek jóval drágábbak mint a fémkosaras társaik. Érdemes megfizetni vagy pedig mehet bele a fémkosaras?
A másik azt már kérdeztem tőletek régebben, hogy milyen szimmeringeket érdemes belerakni és jött válasz is hogy viton anyagú a tuti. Viton anayagút hol érdemes beszerezni? Itt Gödöllőn hirtelen nem találtam. Esetleg pest megyében tudtok ajánlani valami jó beszerzési forrást?
Egy '73-as 4 sebességes TS250 blokkját húztam szét tegnap felújítás miatt. Még gyári poliamid kosaras DKF csapágyak voltak benne amiket szeretnék kicserélni. Kicsit utánanézve csak SKF-ből láttam polimadkosaras csapágyakat TN-9 jelöléssel és C3-as illesztéssel. Viszont ezek jóval drágábbak mint a fémkosaras társaik. Érdemes megfizetni vagy pedig mehet bele a fémkosaras?
A másik azt már kérdeztem tőletek régebben, hogy milyen szimmeringeket érdemes belerakni és jött válasz is hogy viton anyagú a tuti. Viton anayagút hol érdemes beszerezni? Itt Gödöllőn hirtelen nem találtam. Esetleg pest megyében tudtok ajánlani valami jó beszerzési forrást?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Hát, Szomszéd! Nekem Bambi mester intézte.hekus írta:Üdv!
Kérdésem:
Ha már hengert kell vennem, milyet javasoltok?
A 4 Kelemennél 9500.- ért fúrnak, magyar dugót felhasználva.
A lengyel utángyártott szett 24e Ft.
Szeretném, hogy tartós legyen, amit felrakok.
Ki mit javasol?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv!
A következő történt:
M7-es, érdi emelkedő, tempósan felfelé.
Csörgés, hátsó kerék beblokkolás, majdnem feckloás.
Még a helyszínen megnéztem, és láttam, hogy a láncom leugrott az első lánckerékről, letörve pár fogat. Akkor még reméltem, hogy ennyi a baja és a már korábban említett bolkkelhúzódás miatt van.
Hazaérve levettem a hengert és sajnos teljesen gallyra ment. A dugón és a hüvelyen is mély karcok vannak. A gyűrűk teljesen beépültek a dugóba.
A csapszeg felső felülete lemattulva, érezhető vállal rendelkezik. Tűgörgő nem hiányzik, a kosár egyben van.
Elképzelésem szerint nem szabadult el bent semmi, "csak" megragadt a dugó.
Kérdésem:
Ha már hengert kell vennem, milyet javasoltok?
A 4 Kelemennél 9500.- ért fúrnak, magyar dugót felhasználva.
A lengyel utángyártott szett 24e Ft.
Szeretném, hogy tartós legyen, amit felrakok.
Ki mit javasol?
A következő történt:
M7-es, érdi emelkedő, tempósan felfelé.
Csörgés, hátsó kerék beblokkolás, majdnem feckloás.
Még a helyszínen megnéztem, és láttam, hogy a láncom leugrott az első lánckerékről, letörve pár fogat. Akkor még reméltem, hogy ennyi a baja és a már korábban említett bolkkelhúzódás miatt van.
Hazaérve levettem a hengert és sajnos teljesen gallyra ment. A dugón és a hüvelyen is mély karcok vannak. A gyűrűk teljesen beépültek a dugóba.
A csapszeg felső felülete lemattulva, érezhető vállal rendelkezik. Tűgörgő nem hiányzik, a kosár egyben van.
Elképzelésem szerint nem szabadult el bent semmi, "csak" megragadt a dugó.
Kérdésem:
Ha már hengert kell vennem, milyet javasoltok?
A 4 Kelemennél 9500.- ért fúrnak, magyar dugót felhasználva.
A lengyel utángyártott szett 24e Ft.
Szeretném, hogy tartós legyen, amit felrakok.
Ki mit javasol?
Re: Blokk
Sziasztok,
par napja csinalja a 251-esem, hogy 1800-2000 fordulat kozott rendesen vibral/rezonal a blokk. Legalabbis gondolom onnan ered. Ez pont a varosi totymorges korul van, ugyhogy zavaro.
Kibir meg par ezer kilometert amig osz lesz es elviszem Bambihoz
vagy addigra szetraz mindent?
Miki
par napja csinalja a 251-esem, hogy 1800-2000 fordulat kozott rendesen vibral/rezonal a blokk. Legalabbis gondolom onnan ered. Ez pont a varosi totymorges korul van, ugyhogy zavaro.
Kibir meg par ezer kilometert amig osz lesz es elviszem Bambihoz

Miki
Re: Blokk
Enyem is ugyanezt csinalja amiota utangyartott kuplungkosar lett berakva. 
Ha van otletetek szoljatok!
Amugy nekem nem nagyon zavaro, de lehet csak maert jol hangszigetel a bukom?

Ha van otletetek szoljatok!
Amugy nekem nem nagyon zavaro, de lehet csak maert jol hangszigetel a bukom?

revlimit írta:Nekem pont ilyen mint a videón. Akkor ez most mitől is van?? Engem spec. zavar, mert bazi hangosan kerreg ha nincs behúzva a kuplung. Mi erre a gyógyír?? Ha eláll ez a rohadt eső csinálok én is egy videót rólaAlfa írta:Így kell érteni:
http://www.youtube.com/watch?v=zfnsRlC4nLQ
Amikor ki van engedve kotyog, amikor be van húzva nincs hangja
Re: Blokk
kapcsoló körmök lekoptak, ezért dobálja. ha mihamarabb megcsinálod, lehet hogy nem kell léptető villát cserélni.természetesen blokkot szét kell húzni.zolander írta:Üdv!
Egy ETZ 251-es büszke tulajdonosa vagyok. Olyan kérdésem volna, hogy második fokozatban, nem kidobja a sebességet,tehát nem pörög fel, mintha üresben lenne, hanem az esetek 50 százalékában mintha "nem akadna be rendesen a kettes", és utána egy két másodperc múlva ránt egyet a motor magán és bekattan. Nem mindig csinálja, igazából le is tojnám, de ennek nem így kéne lennie gondolom én.szerintem léptetővilla kopott azért csinálhatja...mi a véleményetek? egy léptetővillacseréhez gondolom szét kell húzni egész blokkot igaz..? (azt pedig egyáltalán nem akarom, mert 4000 kilóméter óta megy a motor szerelés nélkül.)
előre is köszi a fejtegetéseket!:D
zol
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
Üdv! 
Egy ETZ 251-es büszke tulajdonosa vagyok. Olyan kérdésem volna, hogy második fokozatban, nem kidobja a sebességet,tehát nem pörög fel, mintha üresben lenne, hanem az esetek 50 százalékában mintha "nem akadna be rendesen a kettes", és utána egy két másodperc múlva ránt egyet a motor magán és bekattan. Nem mindig csinálja, igazából le is tojnám, de ennek nem így kéne lennie gondolom én.
szerintem léptetővilla kopott azért csinálhatja...mi a véleményetek? egy léptetővillacseréhez gondolom szét kell húzni egész blokkot igaz..? (azt pedig egyáltalán nem akarom, mert 4000 kilóméter óta megy a motor szerelés nélkül.)
előre is köszi a fejtegetéseket!:D
zol

Egy ETZ 251-es büszke tulajdonosa vagyok. Olyan kérdésem volna, hogy második fokozatban, nem kidobja a sebességet,tehát nem pörög fel, mintha üresben lenne, hanem az esetek 50 százalékában mintha "nem akadna be rendesen a kettes", és utána egy két másodperc múlva ránt egyet a motor magán és bekattan. Nem mindig csinálja, igazából le is tojnám, de ennek nem így kéne lennie gondolom én.

előre is köszi a fejtegetéseket!:D
zol
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk

A sebesség beragadásra mit tudtok mondani? Ezt írtam, bemásolom:
"lassításkor, ugye váltok vissza, mondjuk...4, 3, 2.... és van úgy hogy beragad kettesbe, és nem megy se le, se fel. Ilyenkor (pl. lámpánál) kettesbe szépen elindulok, aztán veszi a 3-at rendesen. Tipp?"
Ehhez még hozzáfűzném, hogy ha mégis venné az 1-est, akkor lehetetlen járó motornál üresbe tenni. Tipp?

Relax, don't do it
Re: Blokk
zavaró-zavaró...MiszterQ írta:És ez nagyon vészes probléma? Vagy lehet vele élni?Forrest írta: Kuplung belső menesztő nem megfelelő axiális játéka vagy a kuplungtárcsák beverődése is csörgést okozhat.
engem úgy bosszant hogy majd belehülyülök.. na de hát ha hiába válogatok kuplung lamellákat, vagy hiába köszörülgetem a futógyűrűket úgy hogy ne lötyögjön köztük a menesztő, akkor is zörög




ez van, ha tudsz vele együtt élni, akkor jó, ha nem akkor meg kísérletezz. baj ebből sose lesz.
Bokodi Áron- WARESZ
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Nem nekem máshogy csörög. Úgy néz ki a dolog, hogy húzom neki és váltok: Tehát: húúúúúúúúúz, kuplung, váltás előtt pöfög visszább a motor, és ezzel ütemesen csörög. 

Relax, don't do it
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Nekem pont ilyen mint a videón. Akkor ez most mitől is van?? Engem spec. zavar, mert bazi hangosan kerreg ha nincs behúzva a kuplung. Mi erre a gyógyír?? Ha eláll ez a rohadt eső csinálok én is egy videót rólaAlfa írta:Így kell érteni:
http://www.youtube.com/watch?v=zfnsRlC4nLQ
Amikor ki van engedve kotyog, amikor be van húzva nincs hangja

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Így kell érteni:
http://www.youtube.com/watch?v=zfnsRlC4nLQ
Amikor ki van engedve kotyog, amikor be van húzva nincs hangja
http://www.youtube.com/watch?v=zfnsRlC4nLQ
Amikor ki van engedve kotyog, amikor be van húzva nincs hangja
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Ezt most pontosan nem tudom hogy behúzva-kiengedve van e különbség? Kiengedve biztos, behúzva meglátjuk. Majd megnézem.Alfa írta:Üresben is okozza ha felpörgeted és lassul? Kpl. behúzva-kiengedve van különbség? Ha a válasz Igen és Nem, arról sztem krepp tudna bővebben beszélni, és az nem kpl, hanem mondjuk alsó csap...
Relax, don't do it
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üresben is okozza ha felpörgeted és lassul? Kpl. behúzva-kiengedve van különbség? Ha a válasz Igen és Nem, arról sztem krepp tudna bővebben beszélni, és az nem kpl, hanem mondjuk alsó csap...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
És ez nagyon vészes probléma? Vagy lehet vele élni?Forrest írta:Kuplung belső menesztő nem megfelelő axiális játéka vagy a kuplungtárcsák beverődése is csörgést okozhat.MiszterQ írta: Másik: csőrgő hangot okozhat a kuplungfogaskerék? Vagy azon az oldalon valami? A hang különösen motorféknél jön, meg felváltás előtt, ha behúzom a kuplungot és lassul a fordulat. Tipp?
Relax, don't do it
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
Kuplung belső menesztő nem megfelelő axiális játéka vagy a kuplungtárcsák beverődése is csörgést okozhat.MiszterQ írta: Másik: csőrgő hangot okozhat a kuplungfogaskerék? Vagy azon az oldalon valami? A hang különösen motorféknél jön, meg felváltás előtt, ha behúzom a kuplungot és lassul a fordulat. Tipp?
Re: Blokk
Sziasztok!Nálam is baj van a sebváltóval.A 3-ast nagyon nehezen,vagy egyáltalán nem akarja bevenni.A kar könnyedén mozog.Ha hideg a blokk, akkor könnyebben megy a váltás.5-ből lefelé semmi gond,egyedül a 3-as sebesség vacakol!Köszönöm a segítséget előrre is!
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Blokk
Én is küzdök becsülettel, én is látom a fényt
na most nekem meg az a vasnak az új heppje (ugye megkapta a régebbi blokkomból kompletten a váltót), hogy lassításkor, ugye váltok vissza, mondjuk...4, 3, 2.... és van úgy hogy beragad kettesbe, és nem megy se le, se fel. Ilyenkor (pl. lámpánál) kettesbe szépen elindulok, aztán veszi a 3-at rendesen. Tipp?
Másik: csőrgő hangot okozhat a kuplungfogaskerék? Vagy azon az oldalon valami? A hang különösen motorféknél jön, meg felváltás előtt, ha behúzom a kuplungot és lassul a fordulat. Tipp?


Másik: csőrgő hangot okozhat a kuplungfogaskerék? Vagy azon az oldalon valami? A hang különösen motorféknél jön, meg felváltás előtt, ha behúzom a kuplungot és lassul a fordulat. Tipp?

Relax, don't do it
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Ne szomorkodj ne add fel én vettem a motort kb 1 hónapja vagy már több is lehet azóta leforgott a kuplung szétment az első fék és nincs töltés az utóbbi kettővel még mindig kűzdök nem mentem a motorral 100km el szerintem de talán már látom a fényt az alagút végén remélem nem vonat az :pUrobert írta:Hát, köszönöm srácok! Meg kell hagyni nem örülök... Valóban elég rossz állapotban voltak a blokkfelek (az új csapágyakat meg kellett "macerálni" hegesztővel, hogy szoruljanak a perselyekben) de erre nem gondoltam. Megint szétszedni a szó szerint véglegesre összerakott blokkot... Hát nem tudom. Nem beszélve a főtengely felújítás idejéről és költségeiről...Szomorú vagyok... Azt hiszem újra meg kell néznem az Easy Rider-t a folytatáshoz. Ha lesz egyáltalán.
Re: Blokk
Hát, köszönöm srácok! Meg kell hagyni nem örülök... Valóban elég rossz állapotban voltak a blokkfelek (az új csapágyakat meg kellett "macerálni" hegesztővel, hogy szoruljanak a perselyekben) de erre nem gondoltam. Megint szétszedni a szó szerint véglegesre összerakott blokkot... Hát nem tudom. Nem beszélve a főtengely felújítás idejéről és költségeiről...
Szomorú vagyok... Azt hiszem újra meg kell néznem az Easy Rider-t a folytatáshoz. Ha lesz egyáltalán. 


- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Blokk
Urobert, előfordulhat hogy a főtengely vége kicsit el van nyalva, így nem lehet a forgórészt ütésmentesen feltenni rá. Vedd le a forgórészt, és ha van a tengely végének "válla", hát, nos, azt el kell dolgozni.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Szetm kapd le az egész generátort vedd ki a gyertyát és rugdosd meg közbe figyeld a főtengelyt meglátod ha esetleg a főtengely van elferdülve.Urobert írta:Megmérni, nem mértem meg, de szerintem anélkül jó látszik a dolog. Még "nem indul" csak kézzel, gyertya nélkül lökdösöm, és pl. mozog a szénkefe is.![]()
a probléma a képen látható csavarra és annak a "foglalatára" vonatkozik.
Ugye a kérdés: mi lehet a baj? Egy főtengely nem ferdül csak el ennyire. Vagy nem tudom.
Re: Blokk
Megmérni, nem mértem meg, de szerintem anélkül jó látszik a dolog. Még "nem indul" csak kézzel, gyertya nélkül lökdösöm, és pl. mozog a szénkefe is.
a probléma a képen látható csavarra és annak a "foglalatára" vonatkozik.

Ugye a kérdés: mi lehet a baj? Egy főtengely nem ferdül csak el ennyire. Vagy nem tudom.

a probléma a képen látható csavarra és annak a "foglalatára" vonatkozik.

Ugye a kérdés: mi lehet a baj? Egy főtengely nem ferdül csak el ennyire. Vagy nem tudom.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Urobert írta:Üdv!
problémám lenne...
az, hogy minden smakkol, de a főtengely gyújtásfelöli vége (a szénkeféknél stb.) kicsit üt?
mi ekkor a teendő?
ui.: kicsit üt = excentrikus forgás
Megmérted vagy szemre úgy tűnik?
Mert szemre úgy tűnik a blokk remegése miatt.
Ha megszakítós, akkor a bütyök is megzavarja a szemet forgás közben.
Ha megmérted, akkor oké, ha nem akkor mérd meg!
Re: Blokk
Üdv!
problémám lenne...
az, hogy minden smakkol, de a főtengely gyújtásfelöli vége (a szénkeféknél stb.) kicsit üt?
mi ekkor a teendő?
ui.: kicsit üt = excentrikus forgás
problémám lenne...
az, hogy minden smakkol, de a főtengely gyújtásfelöli vége (a szénkeféknél stb.) kicsit üt?
mi ekkor a teendő?
ui.: kicsit üt = excentrikus forgás
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
meglőztelekfrensis írta:A gyári műanyag kosaras csapágyat vetted ki belőle, és az tényleg úgy néz ki, mintha zárt lenne, legalábbis az egyik oldala. Megpróbálok majd csinálni a közeljövőben róla képet.sanyez írta:Lehet, hogy Én néztem el nagyon valamit, de a gyári kézikönyvben is az van a képeken, sőt ami a letöltések között van a "blokk összeszerelés" néven abban is zárt van. Ráadásul Én is zártat vettem ki belőle.


na ilyen ni. az egyik oldala jobban nyitott mint a másik, de az sem teljesen zárt, ott körben a kosár mellett végig van egy kb 1mm-es hézag.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Roncskutya
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2010.07.08. 13:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1,Simson
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Blokk
mikor meg vettem nekem sem volt benne golyó ezért mikor mentem vele és letettem üresbe és le állitottam beugrott sebbeségbe és inditás elött ellenörözni kellett mikor szétszedtem kerestem a golyót de nem volt most pótoltam a hiányt 1-2-3 lehet kapcsolni utána meg kell forgatni a fötengelyt és lehet 4-5 kapcsolni viszont 1 és 2 között nincs üres akár mit csinálok de tudomásom szerint nem lehet semmit forditva össze rakni bennePerec írta:Én azok nélkül vettem a motort, és volt üresem: ha nem is kimondottan álló helyzetben, de ki lehetett venni sebességből...kiszsebi írta: üresjárás rögzítő csavarnál a golyó és a rugó bent van-e?
Viszont mielőtt szétszedtem csinált olyat az etz250, hogy csak akkor volt üres, ha felváltottam 5.-ig, aztán vissza le üresig. (kellett kis idő mire rutint szereztem) Később teljesen el is szabadult az egyik váltókerék egy kinyúlt zéger miatt és rendszeresen csinálni kezdte, hogy 2. helyett 3.-at vett, 2x. Üres helyén melyik fokozat van?
MZ TS 250/1 Mindhalálig!!
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A gyári műanyag kosaras csapágyat vetted ki belőle, és az tényleg úgy néz ki, mintha zárt lenne, legalábbis az egyik oldala. Megpróbálok majd csinálni a közeljövőben róla képet.sanyez írta:Lehet, hogy Én néztem el nagyon valamit, de a gyári kézikönyvben is az van a képeken, sőt ami a letöltések között van a "blokk összeszerelés" néven abban is zárt van. Ráadásul Én is zártat vettem ki belőle.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Ha nagyon keresztben van a blokk, akkor szerintem ne halogasd, b@ssz@ a láncot is!hekus írta: ...
A következő munka, ami kinéz, az a blokktartó lemezek cseréje lesz, mert eléggé keresztben van benne a blokk. Azt megpróbálom őszig elhalogatni.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Szerintem ez pontosan igy van ahogy irod.Gondolom jó irányban forgattad,úgy ahogy a videón van.hekus írta:
Vagy lehet, hogy jól csináltam, csak a rugó volt elgyengülve?
Előfordul hogy eltörik.Én is jártam már így valamikor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Na.
Ma vettem berúgókart és éket is.
Este nekiálltam megcsinálni.
Dekni le, berúgótengelyt satuba befogtam és próbáltam úgy csinálni, ahogy azt a gyári összerakási videón láttam.
Ott úgy tűnt, kicsit többet, mint egy fordulatot tekernek a deknin, aztán meg fel rá a kar.
Én is így próbáltam.
Még nem forgattam egy fordulatot, amikor eltört a berúgókar visszahúzó rugója.
Aki csinált ilyet, kérem írja le, hogy hogy csinálta, mi a szakszerű összeszerelési módja a berúgószerkezetnek!
Vagy lehet, hogy jól csináltam, csak a rugó volt elgyengülve?
Kicsit unom már a deknilebondogatást, ezért is kérdeztem, hogy anélkül meg lehet-e csinálni.
Egy hónapja van meg a motor, de nem is tudom már, hányszor vettem le a deknit.
1. váltószerkezet himbáját ellenőrizni, azt helyére visszarakni
2. másnap, mert ugyanolyan lett a váltó, mint előtte
3. kuplungot lehúztam, léptetőcsillagot összeraktam
4. mindezek után folyt az olaj, tömítőpasztával kinyomtam
5. ma a berúgókar cseréje miatt
Kezdem unni az állandó olajleengedést......
Ma jött egy haverom, hogy "kicsit sokat szopsz ezzel a motorral, nem?"
Mert ő csak azt látja, valahányszor elmegy a garázs előtt, ég a villany, olajos vagyok és lent van a dekni.
Remélem, hogy ezzel a rugócserével egy darabig elfelejthetem a deknilebontogatást.
A következő munka, ami kinéz, az a blokktartó lemezek cseréje lesz, mert eléggé keresztben van benne a blokk. Azt megpróbálom őszig elhalogatni.
Ma vettem berúgókart és éket is.
Este nekiálltam megcsinálni.
Dekni le, berúgótengelyt satuba befogtam és próbáltam úgy csinálni, ahogy azt a gyári összerakási videón láttam.
Ott úgy tűnt, kicsit többet, mint egy fordulatot tekernek a deknin, aztán meg fel rá a kar.
Én is így próbáltam.
Még nem forgattam egy fordulatot, amikor eltört a berúgókar visszahúzó rugója.
Aki csinált ilyet, kérem írja le, hogy hogy csinálta, mi a szakszerű összeszerelési módja a berúgószerkezetnek!
Vagy lehet, hogy jól csináltam, csak a rugó volt elgyengülve?
Kicsit unom már a deknilebondogatást, ezért is kérdeztem, hogy anélkül meg lehet-e csinálni.
Egy hónapja van meg a motor, de nem is tudom már, hányszor vettem le a deknit.
1. váltószerkezet himbáját ellenőrizni, azt helyére visszarakni
2. másnap, mert ugyanolyan lett a váltó, mint előtte
3. kuplungot lehúztam, léptetőcsillagot összeraktam
4. mindezek után folyt az olaj, tömítőpasztával kinyomtam
5. ma a berúgókar cseréje miatt
Kezdem unni az állandó olajleengedést......
Ma jött egy haverom, hogy "kicsit sokat szopsz ezzel a motorral, nem?"
Mert ő csak azt látja, valahányszor elmegy a garázs előtt, ég a villany, olajos vagyok és lent van a dekni.
Remélem, hogy ezzel a rugócserével egy darabig elfelejthetem a deknilebontogatást.
A következő munka, ami kinéz, az a blokktartó lemezek cseréje lesz, mert eléggé keresztben van benne a blokk. Azt megpróbálom őszig elhalogatni.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Én azok nélkül vettem a motort, és volt üresem: ha nem is kimondottan álló helyzetben, de ki lehetett venni sebességből...kiszsebi írta:üresjárás rögzítő csavarnál a golyó és a rugó bent van-e?Roncskutya írta:kérdés:frissen össze rakott blokkomban meg található mind az 5 sebbeség fokozat viszont az üres nincs sehol mi lehet ennek az oka?
Viszont mielőtt szétszedtem csinált olyat az etz250, hogy csak akkor volt üres, ha felváltottam 5.-ig, aztán vissza le üresig. (kellett kis idő mire rutint szereztem) Később teljesen el is szabadult az egyik váltókerék egy kinyúlt zéger miatt és rendszeresen csinálni kezdte, hogy 2. helyett 3.-at vett, 2x. Üres helyén melyik fokozat van?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
üresjárás rögzítő csavarnál a golyó és a rugó bent van-e?Roncskutya írta:kérdés:frissen össze rakott blokkomban meg található mind az 5 sebbeség fokozat viszont az üres nincs sehol mi lehet ennek az oka?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Ja én is ott vettem!affaire írta:Lehet kapni éket is az bicikli pedál ék az jó a berugókarhoz is max veszel bicaj boltba de lehet kapni tuti.hekus írta: Először az ék szakadhatott el.
Aztán szétnyílt az egész ott tőben.
Elforgott a tengelyen.
Néztem egy üzlet honlapján, hogy berúgókar van olcsón, de éket nem láttam. Lehat azt is kapni?

- Roncskutya
- biciklis
- Hozzászólások: 26
- Csatlakozott: 2010.07.08. 13:34
- MZ-d típusa: MZ TS 250/1,Simson
- Tartózkodási hely: Pécs
Re: Blokk
kérdés:frissen össze rakott blokkomban meg található mind az 5 sebbeség fokozat viszont az üres nincs sehol mi lehet ennek az oka?
MZ TS 250/1 Mindhalálig!!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég