Blokk
Re: Blokk
Hello
Azzal a problémával találtam magam szembe ,hogy a gyújtásvezetékeimről a kép nincs meg amin látszódott hova mi van kötve és hát valakinek nincs ötlete a kapcsolási rajzon kívül mert most újítottam fel és most rakom össze (etz 125)
Válaszotokat előre is köszönöm
Azzal a problémával találtam magam szembe ,hogy a gyújtásvezetékeimről a kép nincs meg amin látszódott hova mi van kötve és hát valakinek nincs ötlete a kapcsolási rajzon kívül mert most újítottam fel és most rakom össze (etz 125)
Válaszotokat előre is köszönöm
Re: Blokk
Lehet kapni éket is az bicikli pedál ék az jó a berugókarhoz is max veszel bicaj boltba de lehet kapni tuti.hekus írta:Először az ék szakadhatott el.Hol tört el?
Aztán szétnyílt az egész ott tőben.
Elforgott a tengelyen.
Néztem egy üzlet honlapján, hogy berúgókar van olcsón, de éket nem láttam. Lehat azt is kapni?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Először az ék szakadhatott el.Hol tört el?
Aztán szétnyílt az egész ott tőben.
Elforgott a tengelyen.
Néztem egy üzlet honlapján, hogy berúgókar van olcsón, de éket nem láttam. Lehat azt is kapni?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Hol tört el? Felrakni nem tudod, vagy előfeszíteni? Ha volna egy bemetszés a tengelyen akkor elő tudnád feszíteni. Egyedül nem könnyű.hekus írta:Kérdés:
Eltört a berúgókarom.
Recseg a racsni menet közben, használhatatlan a motor.
Fel lehet rakni egy újat a dekni lebontása nélkül?
Van rá valami fortély, vagy marad a hagyományos technika: le a deknivel?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Kérdés:
Eltört a berúgókarom.
Recseg a racsni menet közben, használhatatlan a motor.
Fel lehet rakni egy újat a dekni lebontása nélkül?
Van rá valami fortély, vagy marad a hagyományos technika: le a deknivel?
Eltört a berúgókarom.
Recseg a racsni menet közben, használhatatlan a motor.
Fel lehet rakni egy újat a dekni lebontása nélkül?
Van rá valami fortély, vagy marad a hagyományos technika: le a deknivel?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Pl adok-veszek topik vagy privát üzit küldesz neki vagy http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=65 itt a lap alján van 1 telószám szerintem azon is ő jelentkezik be Bambi team.xxgabikaxx írta:ja bocs az kérdés akart lenni amit írtamcoco írta:xxgabikaxx ha mar mert lenne sok leszedve? 125os hengereket siman fel lehet furni 150re es a furatok is megmaradnak.Szóval akkor simán jó az a cucc is?
Akkor viszont csak 1 kérdésem van, hol vagy hogyan lehet elérni bambit?
Üdv.:Robi
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
ja bocs az kérdés akart lenni amit írtamcoco írta:xxgabikaxx ha mar mert lenne sok leszedve? 125os hengereket siman fel lehet furni 150re es a furatok is megmaradnak.

Akkor viszont csak 1 kérdésem van, hol vagy hogyan lehet elérni bambit?
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
valószinű a gyárba is így csinálták annak idelyén kicsit nagyobb lukat azt csókolom :dcoco írta:xxgabikaxx ha mar mert lenne sok leszedve? 125os hengereket siman fel lehet furni 150re es a furatok is megmaradnak.
olajfolyás
sziasztok!
Nemrég vettem egy 251-est és az a legnagyobb gondom vele,hogy az üresjárati gomba(kapcsoló)mellett vagy legalább is azon a részen engedi az olajat.Ezt a kapcsolót már kicseréltem,de sajna nem szűnt meg a folyás. Valami ötlet? Köszi a segítséget. kertesz67@msn.com
Nemrég vettem egy 251-est és az a legnagyobb gondom vele,hogy az üresjárati gomba(kapcsoló)mellett vagy legalább is azon a részen engedi az olajat.Ezt a kapcsolót már kicseréltem,de sajna nem szűnt meg a folyás. Valami ötlet? Köszi a segítséget. kertesz67@msn.com
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Akkor árulás van. Vannak http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... &Itemid=18sanyez írta:Lehet, hogy Én néztem el nagyon valamit, de a gyári kézikönyvben is az van a képeken, sőt ami a letöltések között van a "blokk összeszerelés" néven abban is zárt van. Ráadásul Én is zártat vettem ki belőle.
itt az oldal alján videók azokat nézd meg és rögtön meglátod hogy azok egyik sem zárt ami a blokkban van.
Üdv.:Robi
Re: Blokk
Lehet, hogy Én néztem el nagyon valamit, de a gyári kézikönyvben is az van a képeken, sőt ami a letöltések között van a "blokk összeszerelés" néven abban is zárt van. Ráadásul Én is zártat vettem ki belőle.
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
conus írta:én a helyedben megvenném tőle ezt a szettet,
http://picasaweb.google.hu/bambi.alkatr ... 3253434898
és megdumálnám vele h számítsa be a 125-ös hengert+hengerfejt.![]()
na de semmi se kötelező, egyik régi drogos ismerősömet idézem: 'kinek a pap, kinek a paplan'.
Azt olvastam valahol, hogy ha nagyon meg van fúrva akkor hamarabb kopik, mert a henger külseje keményebb anyagból van mint a belseje.Szóval szerintem ebből sok anyagot szedtek le.
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

Re: Blokk
Erre énis kíváncsi vagyok sztem valamit NAGYON elnézhetett!conus írta:sanyez,
figyelj, linkeld már be légyszíves h hol láttál te zárt csapágyra való jelölést?![]()
egyébként szedheted szét.
Re: Blokk
Ne haragudj de zárt csapágy a főtengelyhez?
Dúúúúúrva!
Szedd szét és ha nem akarsz újat venni bele akkor szüntesd meg a zártságot!
Dúúúúúrva!
Szedd szét és ha nem akarsz újat venni bele akkor szüntesd meg a zártságot!

- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
sanyez írta:Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne. Összeraktam az ETZ 250 blokkot FAG nagyfordulatra való ZÁRT csapágyakkal, mivel a szerelési kézikönyv zártat ír elő. Viszont sokan mondják, hogy nyitott kell bele. Mi az igazság?
Ezt jól elcseszted, szedheted szét!
Mindenhova nyitott kell a blokkba a kerekekbe kell zárt.
Ha a blokkba zártat raksz a hő hatására megolvad a zsír benne, ami kifolyik belőle, megszűnik a kenés és kb 100 kilométeren belől atomjaira mennek szét a csapágyak. Esetleg elszabadul a főtengely ilyenkor, vagy valamelyik váltótengely és szétveri a blokkházadat.
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Amúgy nemtom ilyenkor mi van, ha a zárt csapágy mondjuk acél porvédővel zárt és élettartamkenéssel van ellátva (ez így szokott lenni), akkor érdekes lenne egy próbát tenni vele. Lehet hogy még működne is
Bár annyira nincs sok értelme, mert a 2T olajat nem lehet kispórolni, a csapszegeket is az keni...

Bár annyira nincs sok értelme, mert a 2T olajat nem lehet kispórolni, a csapszegeket is az keni...

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Nem vagyok nagy szaki de ha zárt a csapágy akkor ha jól gondolom az éltető nedü az olaj nem jut a kenendő részekhez.
Üdv.:Robi
Üdv.:Robi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
sanyez,
figyelj, linkeld már be légyszíves h hol láttál te zárt csapágyra való jelölést?
egyébként szedheted szét.
figyelj, linkeld már be légyszíves h hol láttál te zárt csapágyra való jelölést?

egyébként szedheted szét.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Sziasztok!
A kérdésem a következő lenne. Összeraktam az ETZ 250 blokkot FAG nagyfordulatra való ZÁRT csapágyakkal, mivel a szerelési kézikönyv zártat ír elő. Viszont sokan mondják, hogy nyitott kell bele. Mi az igazság?
A kérdésem a következő lenne. Összeraktam az ETZ 250 blokkot FAG nagyfordulatra való ZÁRT csapágyakkal, mivel a szerelési kézikönyv zártat ír elő. Viszont sokan mondják, hogy nyitott kell bele. Mi az igazság?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
én a helyedben megvenném tőle ezt a szettet,
http://picasaweb.google.hu/bambi.alkatr ... 3253434898
és megdumálnám vele h számítsa be a 125-ös hengert+hengerfejt.
na de semmi se kötelező, egyik régi drogos ismerősömet idézem: 'kinek a pap, kinek a paplan'.
http://picasaweb.google.hu/bambi.alkatr ... 3253434898
és megdumálnám vele h számítsa be a 125-ös hengert+hengerfejt.

na de semmi se kötelező, egyik régi drogos ismerősömet idézem: 'kinek a pap, kinek a paplan'.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Helló!
Etz 125-ös blokkot szeretnék furatni.Említettétek, hogy ezen az oldalon van olyan ember aki csinál ilyet és jól dolgozik.
Sajna elfelejtettem a nevét, legyetek szívesek leírni fórumba.Habár nem tudom, hogy milyen messze lakik innen.Veszprémi vagyok.
Még 1 kérdés:
Ha új dugót veszek akkor milyet ajánlotok?Nem nagyon értek hozzá ugyanis ez lesz az első furatásom.
Válaszokat előre is köszönöm.
Etz 125-ös blokkot szeretnék furatni.Említettétek, hogy ezen az oldalon van olyan ember aki csinál ilyet és jól dolgozik.
Sajna elfelejtettem a nevét, legyetek szívesek leírni fórumba.Habár nem tudom, hogy milyen messze lakik innen.Veszprémi vagyok.
Még 1 kérdés:
Ha új dugót veszek akkor milyet ajánlotok?Nem nagyon értek hozzá ugyanis ez lesz az első furatásom.
Válaszokat előre is köszönöm.
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Sztem a bloktartó vasat.hekus írta:Két dolog!
Az egyik, hogy az innen letölthető alkatrészkatalógusban megadott csavarméretek hibásak.
Elkövettem azt, hogy kiírkáltam a 250-es ETZ kuplung felőli deknijének meg a fordszámmérő csigás fedélnek a csavarméreteit és bementem a csavarboltba és jól bevásároltam frankó imbuszos acélcsavarokból.
Összerakáskor ért a meglepetés, hogy a 3db hosszú csavar nem elég hosszú.
Legközelebb mindent megmérek előre.
Másik:
Észrevettem, hogy a blokkom eléggé el van húzódva jobb oldalra.
Ilyenkor mi megy el? A blokktartó vasak vagy a szilentek?
Mit cseréljek?
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Két dolog!
Az egyik, hogy az innen letölthető alkatrészkatalógusban megadott csavarméretek hibásak.
Elkövettem azt, hogy kiírkáltam a 250-es ETZ kuplung felőli deknijének meg a fordszámmérő csigás fedélnek a csavarméreteit és bementem a csavarboltba és jól bevásároltam frankó imbuszos acélcsavarokból.
Összerakáskor ért a meglepetés, hogy a 3db hosszú csavar nem elég hosszú.
Legközelebb mindent megmérek előre.
Másik:
Észrevettem, hogy a blokkom eléggé el van húzódva jobb oldalra.
Ilyenkor mi megy el? A blokktartó vasak vagy a szilentek?
Mit cseréljek?
Az egyik, hogy az innen letölthető alkatrészkatalógusban megadott csavarméretek hibásak.
Elkövettem azt, hogy kiírkáltam a 250-es ETZ kuplung felőli deknijének meg a fordszámmérő csigás fedélnek a csavarméreteit és bementem a csavarboltba és jól bevásároltam frankó imbuszos acélcsavarokból.
Összerakáskor ért a meglepetés, hogy a 3db hosszú csavar nem elég hosszú.
Legközelebb mindent megmérek előre.
Másik:
Észrevettem, hogy a blokkom eléggé el van húzódva jobb oldalra.
Ilyenkor mi megy el? A blokktartó vasak vagy a szilentek?
Mit cseréljek?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
úgy hogy azóta eltelt 20 év, rengeteget fejlődött a matematika és a mérnöki tudomány.





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
A fórumokon C3-as csapágyakat olvastam, a szerelési kézikönyv mindenhová C 4-est ír .Hogy van ez?
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
AZ egy dolog ferodolos lamella 5 volt benne de nem ferodolos az meg csak 3nyakas írta:meg van ekelve a kuplung es valoszinu ,hogy utangyartott vastag lamellak vannak beszerelve azert van csak 4 benneSeri19 írta:Ma haverral szétszedtük a blokkot és elég érdekes felfedezést tettünk, íme pár kép, nah ki veszi észre a turpisságot.
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00060. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00061. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00062. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00066. ... es.hu_.jpg
jah és a kuplungból is hiányzott 1 lamella lehet hogy pont emiatt, de majd kiderül.

-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
meg van ekelve a kuplung es valoszinu ,hogy utangyartott vastag lamellak vannak beszerelve azert van csak 4 benneSeri19 írta:Ma haverral szétszedtük a blokkot és elég érdekes felfedezést tettünk, íme pár kép, nah ki veszi észre a turpisságot.
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00060. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00061. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00062. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00066. ... es.hu_.jpg
jah és a kuplungból is hiányzott 1 lamella lehet hogy pont emiatt, de majd kiderül.

A viz szalad, a kő marad!
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Blokk
Ma haverral szétszedtük a blokkot és elég érdekes felfedezést tettünk, íme pár kép, nah ki veszi észre a turpisságot.
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00060. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00061. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00062. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00066. ... es.hu_.jpg
jah és a kuplungból is hiányzott 1 lamella lehet hogy pont emiatt, de majd kiderül.
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00060. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00061. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00062. ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100708/DSC00066. ... es.hu_.jpg
jah és a kuplungból is hiányzott 1 lamella lehet hogy pont emiatt, de majd kiderül.
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Holnap valamit alkotok vele, de még mindig nem értem, ma is mentem vele csak falun belül kb 10-15 km-t és semmi kifújás tiszta a hengergabsic írta:A 4 sarkon lévő támasztó fület lereszelted? Nekem az okozta anno a kifújást.frensis írta:Üdv !
Köszönöm mindenkinek a segítséget !
Tudom, nem volt gyárilag semmi a hengerfej és a henger közt, de ha egyszer kifúj valamit kell vele csinálni.
Egy kis dúcolást talán elbír, 150-es henger 125-ös hengerfej kombóval járok![]()
Egyébként elég érdekes a betegsége, mivel falun belül ha motorozok 50-nel megyek álltalában 4.-ben akkor egy csepp nem jön ki.
(max akkor megyek gyorsabban ha a simsonosokat alázom)
De ha megyek mondjuk 10 km-t főúton a szomszéd településig utazótempóval (70-80) akkor meg tiszta fekete trutyi a henger
Ja és szerintem 150es hengerhez 150es hengerfej kellene, próbálj szerezni egyet...

Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sztem összeragadtak a lamelláid az állásban.rohrwilderik írta:üdv mindenkinek!
kuplungproblémáim adódtak. most raktam bele a felújított blokkot a gépembe (másfél évet állt ez a blokk a polcon miután meg lett csinálva). pöcc röffre indult, szép a hangja, de a kuplungja nagyon furcsa.
olyan mintha túl kiemelne, de nem, mert inkább csúszik. ráállítok, behúzom rakom a sebességet és lefullad a gép. kis állítás után márcsak megugrik, nem fullad le, de hiába engedem a kuplungot, nem akar indulni. gázadásra elkezd megindulni, mint egy robogó.
találkozott valaki ilyennel? primer lánc cserénél szét kellett szednem a kuplungot, de nemtudom h mit ronthattam el. szétszerelés előtt tökéletesen működött, mégcsak nem is csúszott.
valaki kérem mondjon valami okosságot. nem akarom szétszedni a blokkot, ha nem muszáj, főleg hogy az előző tulaj felhegesztette a lábtartót, így csak úgy jön le a kuplung felőli dekni, ha lekapom a blokkot.
köszönöm!
Menet közben iktass be kuplungcsúsztatást párszor.
Kis tz-nél úgy érdemes állítani a kuplungot, hogy fölül teljesen becsavarod az állítót, az alsó pedig annyira tekered be, hogy éppen hogy csak hozzáérjen a kinyomó rúdhoz. Látni fogod, illetve érezhető is. Ezután ha már fresh oil van a motorban és mentél vele annyit, hogy üzemmeleg legyen finomhangolsz a felső állító csavaron.
9-es kulcs fogja.
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Igazad van ezt én is nagyon jól tudom ezért is szedetem le a hengerfelyból kb 0,5mm ert és sikköszörülve is volt már elöte igy szerintem a sűritési tér maradt de igy legalább faxszán tömit.Owerlord írta:Nem kötözködésből mondom,de ha így nyomod akkor a préstér hézagot odavágod, csökken a kompresszió, csökken a teljesítmény.kupi írta:Igen erre annó én is gondoltam már de sajnos tul kemény(lehet nem tiszta alu)én egy nyomdász barátomtol kaptam valami vékony 0,3-0,4 es lemezt azt hiszem erre nyomják a probát talán?..Nekem ez vált be.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- rolleres
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2009.06.16. 19:39
- MZ-d típusa: ETZ 125
Re: Blokk
üdv mindenkinek!
kuplungproblémáim adódtak. most raktam bele a felújított blokkot a gépembe (másfél évet állt ez a blokk a polcon miután meg lett csinálva). pöcc röffre indult, szép a hangja, de a kuplungja nagyon furcsa.
olyan mintha túl kiemelne, de nem, mert inkább csúszik. ráállítok, behúzom rakom a sebességet és lefullad a gép. kis állítás után márcsak megugrik, nem fullad le, de hiába engedem a kuplungot, nem akar indulni. gázadásra elkezd megindulni, mint egy robogó.
találkozott valaki ilyennel? primer lánc cserénél szét kellett szednem a kuplungot, de nemtudom h mit ronthattam el. szétszerelés előtt tökéletesen működött, mégcsak nem is csúszott.
valaki kérem mondjon valami okosságot. nem akarom szétszedni a blokkot, ha nem muszáj, főleg hogy az előző tulaj felhegesztette a lábtartót, így csak úgy jön le a kuplung felőli dekni, ha lekapom a blokkot.
köszönöm!
kuplungproblémáim adódtak. most raktam bele a felújított blokkot a gépembe (másfél évet állt ez a blokk a polcon miután meg lett csinálva). pöcc röffre indult, szép a hangja, de a kuplungja nagyon furcsa.
olyan mintha túl kiemelne, de nem, mert inkább csúszik. ráállítok, behúzom rakom a sebességet és lefullad a gép. kis állítás után márcsak megugrik, nem fullad le, de hiába engedem a kuplungot, nem akar indulni. gázadásra elkezd megindulni, mint egy robogó.
találkozott valaki ilyennel? primer lánc cserénél szét kellett szednem a kuplungot, de nemtudom h mit ronthattam el. szétszerelés előtt tökéletesen működött, mégcsak nem is csúszott.
valaki kérem mondjon valami okosságot. nem akarom szétszedni a blokkot, ha nem muszáj, főleg hogy az előző tulaj felhegesztette a lábtartót, így csak úgy jön le a kuplung felőli dekni, ha lekapom a blokkot.
köszönöm!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A 4 sarkon lévő támasztó fület lereszelted? Nekem az okozta anno a kifújást.frensis írta:Üdv !
Köszönöm mindenkinek a segítséget !
Tudom, nem volt gyárilag semmi a hengerfej és a henger közt, de ha egyszer kifúj valamit kell vele csinálni.
Egy kis dúcolást talán elbír, 150-es henger 125-ös hengerfej kombóval járok![]()
Egyébként elég érdekes a betegsége, mivel falun belül ha motorozok 50-nel megyek álltalában 4.-ben akkor egy csepp nem jön ki.
(max akkor megyek gyorsabban ha a simsonosokat alázom)
De ha megyek mondjuk 10 km-t főúton a szomszéd településig utazótempóval (70-80) akkor meg tiszta fekete trutyi a henger
Ja és szerintem 150es hengerhez 150es hengerfej kellene, próbálj szerezni egyet...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
kupi írta:Üdv Frensis"
Igen gyárilag nincs is tömités a hengerfely alat de mivel nekem is kifujt(pedig sik köszörültetem is már)én csináltam alá vékony alulemezböl tömitést már kb 10 éve igy járok vele és soha semmi bajt nem okozott.Ha érdekel leirom a készités folyamatét is.
Szia !
Privátban kérlek írd meg !
Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- frensis
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 167
- Csatlakozott: 2009.06.22. 21:11
- MZ-d típusa: MZ TS 125
- Tartózkodási hely: Szalkszentmárton
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv !
Köszönöm mindenkinek a segítséget !
Tudom, nem volt gyárilag semmi a hengerfej és a henger közt, de ha egyszer kifúj valamit kell vele csinálni
.
Egy kis dúcolást talán elbír, 150-es henger 125-ös hengerfej kombóval járok
Egyébként elég érdekes a betegsége, mivel falun belül ha motorozok 50-nel megyek álltalában 4.-ben akkor egy csepp nem jön ki.
(max akkor megyek gyorsabban ha a simsonosokat alázom
)
De ha megyek mondjuk 10 km-t főúton a szomszéd településig utazótempóval (70-80) akkor meg tiszta fekete trutyi a henger
Köszönöm mindenkinek a segítséget !
Tudom, nem volt gyárilag semmi a hengerfej és a henger közt, de ha egyszer kifúj valamit kell vele csinálni

Egy kis dúcolást talán elbír, 150-es henger 125-ös hengerfej kombóval járok

Egyébként elég érdekes a betegsége, mivel falun belül ha motorozok 50-nel megyek álltalában 4.-ben akkor egy csepp nem jön ki.
(max akkor megyek gyorsabban ha a simsonosokat alázom

De ha megyek mondjuk 10 km-t főúton a szomszéd településig utazótempóval (70-80) akkor meg tiszta fekete trutyi a henger

Üdv.: Feri
Feel My MZ Power !!
Feel My MZ Power !!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Nem rossz ötlet,köszi!Stravkó írta:Ha ott nem szivárog az olaj,akkor ne ott engedd le! Az oldaldekni alsó csavarjánál is lejön lassan,csak oldalra kell dönteni a motort! Vagy a váltórögzítő csavarnál,csak figyelj a golyóra!festékes írta:Sziasztok!Bakker most látom,hogy az olajleeresztőcsavarnál,a blokk pereméből a menetnél le van törve egy darabmostmár én is.Előző,gondos gazdája ugy oldotta meg,hogy agyontömitőzte. Na ez igy elég kókány
Közben jó lenne olajat is cserélni,de nem igy visszacsinálni
Szerintetek mi a megoldás? Várom a válaszokat köszi!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sok anyagot kap azon a gázálláson. Hogy áll a gázkar, kb milyen álláson csinálja? Ha 1/4 körül, akkor az alapjárati fúvóka nagy, ha ez felett akkor a tűt tedd lejjebb.lavez írta:Sziasztok!
Olyan problámám van , ami nagyon hasonló egy pár hozzászólással ezelőttihez, de nem ugynolyan.
A motorom jól indul és az alapjárat is faja. Folyamatos gyorsításnál semmi sem tapasztalható, viszont ha pl városban 4. ben 50-55-60-al szeretnék menni 3000 fordulaton egyenletes gázállással akkor olyan rángatást tapasztalok mintha ráhúznám a szívatót.Ezt kisebb sebességnél ugyanezen a fordulaton harmadikban is megcsinálja. Vagy 5.-ben 70 körül. Ha gázt húzok akkor abbahagyja, de nem lehet folyamatosan gyorsítani-lassítani.
A segítséget előre is köszi.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Blokk
Ha ott nem szivárog az olaj,akkor ne ott engedd le! Az oldaldekni alsó csavarjánál is lejön lassan,csak oldalra kell dönteni a motort! Vagy a váltórögzítő csavarnál,csak figyelj a golyóra!festékes írta:Sziasztok!Bakker most látom,hogy az olajleeresztőcsavarnál,a blokk pereméből a menetnél le van törve egy darabmostmár én is.Előző,gondos gazdája ugy oldotta meg,hogy agyontömitőzte. Na ez igy elég kókány
Közben jó lenne olajat is cserélni,de nem igy visszacsinálni
Szerintetek mi a megoldás? Várom a válaszokat köszi!

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok!Bakker most látom,hogy az olajleeresztőcsavarnál,a blokk pereméből a menetnél le van törve egy darab
mostmár én is.Előző,gondos gazdája ugy oldotta meg,hogy agyontömitőzte. Na ez igy elég kókány
Közben jó lenne olajat is cserélni,de nem igy visszacsinálni
Szerintetek mi a megoldás? Várom a válaszokat köszi!

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Blokk
Nem kötözködésből mondom,de ha így nyomod akkor a préstér hézagot odavágod, csökken a kompresszió, csökken a teljesítmény.kupi írta:Igen erre annó én is gondoltam már de sajnos tul kemény(lehet nem tiszta alu)én egy nyomdász barátomtol kaptam valami vékony 0,3-0,4 es lemezt azt hiszem erre nyomják a probát talán?..Nekem ez vált be.
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Blokk
Sziasztok!
Olyan problámám van , ami nagyon hasonló egy pár hozzászólással ezelőttihez, de nem ugynolyan.
A motorom jól indul és az alapjárat is faja. Folyamatos gyorsításnál semmi sem tapasztalható, viszont ha pl városban 4. ben 50-55-60-al szeretnék menni 3000 fordulaton egyenletes gázállással akkor olyan rángatást tapasztalok mintha ráhúznám a szívatót.Ezt kisebb sebességnél ugyanezen a fordulaton harmadikban is megcsinálja. Vagy 5.-ben 70 körül. Ha gázt húzok akkor abbahagyja, de nem lehet folyamatosan gyorsítani-lassítani.
A segítséget előre is köszi.
Olyan problámám van , ami nagyon hasonló egy pár hozzászólással ezelőttihez, de nem ugynolyan.
A motorom jól indul és az alapjárat is faja. Folyamatos gyorsításnál semmi sem tapasztalható, viszont ha pl városban 4. ben 50-55-60-al szeretnék menni 3000 fordulaton egyenletes gázállással akkor olyan rángatást tapasztalok mintha ráhúznám a szívatót.Ezt kisebb sebességnél ugyanezen a fordulaton harmadikban is megcsinálja. Vagy 5.-ben 70 körül. Ha gázt húzok akkor abbahagyja, de nem lehet folyamatosan gyorsítani-lassítani.
A segítséget előre is köszi.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Igen erre annó én is gondoltam már de sajnos tul kemény(lehet nem tiszta alu)én egy nyomdász barátomtol kaptam valami vékony 0,3-0,4 es lemezt azt hiszem erre nyomják a probát talán?..Nekem ez vált be.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 809
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Blokk
Üdv Frensis"
Igen gyárilag nincs is tömités a hengerfely alat de mivel nekem is kifujt(pedig sik köszörültetem is már)én csináltam alá vékony alulemezböl tömitést már kb 10 éve igy járok vele és soha semmi bajt nem okozott.Ha érdekel leirom a készités folyamatét is.
Igen gyárilag nincs is tömités a hengerfely alat de mivel nekem is kifujt(pedig sik köszörültetem is már)én csináltam alá vékony alulemezböl tömitést már kb 10 éve igy járok vele és soha semmi bajt nem okozott.Ha érdekel leirom a készités folyamatét is.
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Tömítés kisTS-nél nincs!frensis írta:Üdv emberek !
Kis TS-nek mit érdemes rakni hengerfejtömítésnek ?
Összeraktam pasztával, de az 500 km-t bírt ki...
Ahogy mondták üveglapra rakj finom szemcséjű smirglit (vízpapír) és csiszold fel szépen a felületeket.
Továbbá tapasztalat: a hengerfejen a csavarfuratoknál kívülről lévő 4 kis támasztó kiemelkedést célszerű reszelővel picit megszedni, csak azután különösen kell figyelni a felrakáskor a folyamatos, lépésenkénti, átlós meghúzásra! (ne tudjon megbillenni a hengerfej)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
sík üveglapon csiszold fel mindkettőt.frensis írta:Üdv emberek !
Kis TS-nek mit érdemes rakni hengerfejtömítésnek ?
Összeraktam pasztával, de az 500 km-t bírt ki...
a csavarokat meg átlósan húzd meg.


10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 4
- Csatlakozott: 2010.06.27. 11:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125 lesz majd
Re: Blokk
köszi szépenMatthej01 írta:Ha úgy rángat hogy meg tortyanva visszadurrogva akkor gyújtás.és kissé fulladozva.affaire írta: Melyik sebességbe?
És milyen tipusú rángatás a blokkból jön vagyinkább gyujtás féleség(na most ezt jól megaszontam).
Mert én a sebesség kopást mondanám így elsőre! Olyan mintha kihajigálná a sebességet...
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Ha úgy rángat hogy meg tortyanva visszadurrogva akkor gyújtás.és kissé fulladozva.affaire írta:Melyik sebességbe?miki12 írta:Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy az mitől lehet, hogy ha 4000 fölé pörög a motor, akkor elkezd rángatni a motor?
Annyit tudni kell, hogy a fordulatszámmérő spirálnál folyik az olaj.
És milyen tipusú rángatás a blokkból jön vagyinkább gyujtás féleség(na most ezt jól megaszontam).
Mert én a sebesség kopást mondanám így elsőre! Olyan mintha kihajigálná a sebességet...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 0 vendég