Nekem is ez volt az első lépésen,de egyenelőre még választ nem kaptam, gondoltam megkérdezem itt is hátha tud valaki segíteni.Azért kösz! Üdv.:Znova001155 írta:Nemvagyok nagy elektro zseni ezért nemtudom mi a baja de ha megkérdezed a tervezőt akkor lehet tud mondani valami okosságot.fzooltan írta:Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Üdv.
Elektronika topik - a pokol kapuja
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nemvagyok nagy elektro zseni ezért nemtudom mi a baja de ha megkérdezed a tervezőt akkor lehet tud mondani valami okosságot.fzooltan írta:Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Üdv.
- fzooltan
- Simsonos
- Hozzászólások: 129
- Csatlakozott: 2010.06.29. 20:46
- MZ-d típusa: ES125,TS125,ES250/2
- Tartózkodási hely: Zalaszentgrót
Re: Elektronika
Sziasztok!Egy kis segítségre lenne szükségem. Megalkottam a Sub-ee féle 6v-os fesszabályzót,de nem igazán akar működni.Többször átnéztem és át is nézettem, az összeszerelés ok,mégsem jól müködik. Bekötés után ha nincs gyújtáson akkor ég a töltéslámpa ha gyújtásra teszem akkor elalszik,ezalatt melegedni kezd a 2db 10A-es dióda.
Hogyan tovább?Előre is kösz!
Hogyan tovább?Előre is kösz!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Igazad van, amit tudom szerzek bele megfelelő biztit, és visszaépítem.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Mondjuk kontakthibás gerjesztőkörrel, vacak szénkefékkel, már eleve sérült (pl. menetzárlatos) forgórésszel.Alfa írta:Értemmár, akkor már csak azt kell kideríteni hogy lehet a generátort túlterhelni. Sok fogyasztó? (közelében se vagyok) Gyenge akksi? (vadiúj, és a régi cellazárlatossal sem volt semmi probléma, ami szinte semmi töltést nem vett fel) Más dolgok? Rövidzárlat esetén levágja a főbiztit, amiatt nem aggódok.
Ezen felül oxidos csatlakozók a motoron minden felé. Így nem biztos, hogy kimegy a főbiztosíték. Hiszen az csak az akku felől/felé folyó áramot korlátozza.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Értemmár, akkor már csak azt kell kideríteni hogy lehet a generátort túlterhelni. Sok fogyasztó? (közelében se vagyok) Gyenge akksi? (vadiúj, és a régi cellazárlatossal sem volt semmi probléma, ami szinte semmi töltést nem vett fel) Más dolgok? Rövidzárlat esetén levágja a főbiztit, amiatt nem aggódok.kiszsebi írta:Ha túlterhelnéd a generátort, akkor a gerjesztő körre is nagyobb áram menne, ezért azt is le kell védeni. Ha ez nem lenne így, akkor az állórész, sőt, a forgórész is le tudna égni. Már jártam így.Alfa írta:Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram? )? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
A féklámpával kapcsolatban: kapd le az ülést, majd kövesd végig a hátsó féklámpa kapcsolótól a kábelt az ülés alatt lévő késes csatlakozósorig. Innen megy egy kábel tovább az első féklámpa kapcsolóhoz, egy pedig a biztosíték táblához. Na, ezt a vezetéket tedd át arra a biztosítékra, amelyik nem az akkutól kapja a delejt. Elvileg ez a 4A biztosíték. Azt hiszem, gyárilag ez volt az üvegbiztosíték mellett.Fittboy írta:köszi a hozzászólásokat,h. mindenkinek tiszta legyen itt a kép a biztosítékról:
Amúgy nekem is a két másik 250-esen,ugyan olyan ez a biztosíték mint a többi.
Még egy újabb kérdésem lenn,h. hogy lehet az,h. a féklámpám akkor is ég mikor nincs gyújtáson a motor. Hol vagy mit kell átkötnöm?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Ha nem találsz, legalább 4-5A-est tegyél oda, az is jobb, mint a 16-os.Alfa írta: ...
de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Amúgy is ha jól tudom, 4A az ajánlott a 2A helyett. Ennek az okát én nem tudom, de így emlékszem.
Re: Elektronika
Én a tegnapi 6v.-os témához írnám, az akkumulátornak 2,4v a cellafeszültsége(7.2v az össz.)tehát világítással a feszültségszabályozót
erre kéne beállítani. A világítással leálló motornál 0,4mm gyertyahézagot állítanék be próbára.
Az én bajom pedig az, hogy a városban rendesen működik az ETZ de az országúton 30Km után megáll és csak nagyon kis gyertyahézaggal
hajlandó továbbmenni.Lehet, hogy a trafó? Mennyire szabad a trafónak melegnek lenni?
erre kéne beállítani. A világítással leálló motornál 0,4mm gyertyahézagot állítanék be próbára.
Az én bajom pedig az, hogy a városban rendesen működik az ETZ de az országúton 30Km után megáll és csak nagyon kis gyertyahézaggal
hajlandó továbbmenni.Lehet, hogy a trafó? Mennyire szabad a trafónak melegnek lenni?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Ha túlterhelnéd a generátort, akkor a gerjesztő körre is nagyobb áram menne, ezért azt is le kell védeni. Ha ez nem lenne így, akkor az állórész, sőt, a forgórész is le tudna égni. Már jártam így.Alfa írta:Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram? )? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
Koszi a velemenyeket,tanacsokat.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mi a szerepe amúgy a gerjesztés biztosítékának (mikor tud ott elszabaduli az áram? )? Bambival beszélgettem múltkor az elektronikáról, és ő mondta h igazából 2 bizti elég a motorba, akksi + és - 16A. Át is építettem ilyenre, de ha a gerjesztésé annyira fontos (életemben nem volt 2A biztim, mindig 16A volt ott és soha semmi gond) akkor azt visszarakom és szerzek 2A-est.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
mindegy tacskóban lehet venni, pár száz forint egy ilyen kb a5-ös kartonlap rajta sok színes henger alakú biztosíték mindenféle amperértékű.
varjúhoz vettünk egy ilyen készletet. egyébként nekem az a 2A-s biztosíték is fehér kerámiatestű
varjúhoz vettünk egy ilyen készletet. egyébként nekem az a 2A-s biztosíték is fehér kerámiatestű
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Igen, de a gerjesztésé gyárilag 2A üveg biztosíték (van valami + jelölése, ez talán a gyors kiolvadást jelenti emlékeim szerint - mérget nem vennék rá).conus írta:a legtöbb tacskóban lehet venni műanyag henger alakút aminek mindkét vége kúpos.Fittboy írta:Sziasztok
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
apropó-apró popó... te milyen üveges biztosítékról beszélsz
eredetileg fehér kerámiatestű biztosítékok voltak az etz-kben gyárilag, egy szál réz dróttal, mindkét végükön kúpos réz sapkával...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
a legtöbb tacskóban lehet venni műanyag henger alakút aminek mindkét vége kúpos.Fittboy írta:Sziasztok
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
apropó-apró popó... te milyen üveges biztosítékról beszélsz
eredetileg fehér kerámiatestű biztosítékok voltak az etz-kben gyárilag, egy szál réz dróttal, mindkét végükön kúpos réz sapkával...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Ebben a dolgokban igazad van én cask a saját véleményemet osztottam meg.revlimit írta:Látszik hogy nem volt még 6V-os MZ-d...nova001155 írta:Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Csak hogy helyesbítselek:
-a nagy TS-nek nem ugyanolyan a dinamó felőli deklije, mint a kis TS-nek, sőt még a blokkfél mérete sem olyan...
-annak idején(fél évszázaddal ezelőtt) jó is volt, csak a mai igények már megviselik a 6V-os rendszert(tompított állandóan égjen)
-40/45W-os izzóval akkor látsz jól ha nem a sima bogyó izzót használod a hozzávaló foncsorral, hanem 6V-os MZ-n lecseréled ETZ/Trabi H4 foncsorra és HS135/35W izzóra.
Ennyit akartam mondani, és ez nem talán, meg biztos lehetséges hanem az igazság.
Üdv
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ez igaz!Cickány írta:
http://www.pinkauto.hu
Itt hétvégén és éjjel is lehet mindenféle ilyesmit kapni- persze ez megint csak a környékbelieknek kedvez...
És jó kis átalakítókat lehet venni, hogy a 12V-os kütyüket 220-ról is lehessen üzemeltetni.
Áram meg többnyire mindenütt van.
Maradjon a 6V.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasztok
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
kiment a motoromban, az üveges biztosíték,ilyet lehet még valahol kapni.Gondolkodom a késes biztosíték táblán,de addig is kéne valami megoldás. És a tompítottam és a hátsó helyzetjelző is kiégett! Elektronikus fesszab. van benne.
- Cickány
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 360
- Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
- Tartózkodási hely: UK, Skócia
Re: Elektronika
http://www.pinkauto.huzsakfos írta:A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
Itt hétvégén és éjjel is lehet mindenféle ilyesmit kapni- persze ez megint csak a környékbelieknek kedvez...
És jó kis átalakítókat lehet venni, hogy a 12V-os kütyüket 220-ról is lehessen üzemeltetni.
Áram meg többnyire mindenütt van.
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Arról nem is beszélve hogy ma már egyre több dolgot használunk ami 12V-os.
GPS,telefontöltő,matracpumpa,kompresszor stb.
Na persze ezek nélkül is van élet ,viszont megkönnyitik a túrázást.
Ja és még valami.Ha netalán kiég az izzónk és még a pótizzónk is(mert ugye az mindenkinek van),akkor a benzinkutakon lehet hozzá venni.A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
GPS,telefontöltő,matracpumpa,kompresszor stb.
Na persze ezek nélkül is van élet ,viszont megkönnyitik a túrázást.
Ja és még valami.Ha netalán kiég az izzónk és még a pótizzónk is(mert ugye az mindenkinek van),akkor a benzinkutakon lehet hozzá venni.A 6V-os izzókhoz már nem olyan könnyű hozzájutni az úton,főleg nem hétvégén.Ez is apróság,de figyelemreméltó.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Látszik hogy nem volt még 6V-os MZ-d...nova001155 írta:Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Csak hogy helyesbítselek:
-a nagy TS-nek nem ugyanolyan a dinamó felőli deklije, mint a kis TS-nek, sőt még a blokkfél mérete sem olyan...
-annak idején(fél évszázaddal ezelőtt) jó is volt, csak a mai igények már megviselik a 6V-os rendszert(tompított állandóan égjen)
-40/45W-os izzóval akkor látsz jól ha nem a sima bogyó izzót használod a hozzávaló foncsorral, hanem 6V-os MZ-n lecseréled ETZ/Trabi H4 foncsorra és HS135/35W izzóra.
Ennyit akartam mondani, és ez nem talán, meg biztos lehetséges hanem az igazság.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Nekem fogalmam sincs hogy befér-e tz generátor a ts be de valószinű igen mivel a nagy ts hez is ugyan azt a dinamót használták mint a kicsihez. Én óva intelek hogy átalakísd ha működik kifogástalanul kitalálták annakidelyén azt a németek hogy jó legyen kevesebb hibalehetőség mint a tz-n (egyenirányító) igaz kissebb a teljesítménye de a 40/45 wattos izzóval is lehet látni. Ahogy elöttem is említették gyakorlatilag minden van 6V-ra is kezdve a hall jeladós gyujtástól a ledes lámpákig. Persze ez csak a saját véleményem lehet más mást gondol szerintem azt kérdezd meg aki már átalakította.
Üdv.
Üdv.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Szerintem a kis Ts-be nem jó az Etz generátor.
Nem fér el
Nem fér el
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Van a TS-nek elekrtonikája ?tlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Nagy TS-eket többen itt a fórumon is alakítottak át, ETZ generátorosra. A kis és nagy ETZ-ben azonos a generátor, gondolom a kisTS-be is belemegy a jó kis 3 fázisú.
De míg a 12 Voltos rendszerre nyilvánvalóan nem véletlenül tértek át:
6Voltra is vannak jó dolgok: elektronikus töltésszabályzó, (-indexrelé), -gyújtás, minőségi saválló(?) csúszósaru, késes biztosítéktábla, (ledes index, hátsó- és féklámpa). Ezek nélkül a 12Voltos rendszer is kényes, persze sokkal kevésbé. Fő szempont lehet, hogy 6Voltra milyen fényszóróizzót tudsz használni és szükséged van-e H4-re.
A 6voltnak is vannak előnyei: betolható, lehetséges akku nélküli üzem, már alapjáraton is van egy kevés töltés, míg az ETZ generátor 1300-as fordulatig a saját (20wattos) gerjesztését sem tudja energiával ellátni.
Re: Elektronika
Lehetséges, de minek. Ha működik, akkor jó. Egy régi veterán motor gyári állapotában a legszebb, véleményem szerint Utángyártott alkatrészek nagy része nem ér semmit, inkább használt gyárit szoktam venni.tlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Lehetséges átalakítani többen írták hogy átalakították de én azt mondom ha megy így ahogy van akkor hagyd úgy:s nekem 12 volt van de abból ami köjön az 0 :s.tlosz írta:Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Re: Elektronika
Sziasztok
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
Mi a velemenyetek erdemes ujracsinalni egy Ts150 elektronikajat, tudjak mai alkatreszekel potolni a regieket?
6v a jelenlegi rendszer lehetseges 12V atalakitani?
Kosz a velemenyekert.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
oké köszi hogy a sérülések ellenére is megmérted
hát jah akkor lehet hogy kevés
hát jah akkor lehet hogy kevés
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Na siker megmértem jól megégettem a jobb mutató ujjamat minny becsinálok. na mind1 nem az a lényeg elég üres volt az akkuja szegénykének megsem nyikkant vele szikra sem volt rádobtam a töltőra annyi időre míg kivettem a gyertyáját megtisztítottam majd visszaraktam kb 2-3 perc azt visszaraktam ekkor égettem meg magam rövidzárlat balf@sz voltam beröffent lámpák nélkül 7 V volt a töltés mikor pörgött jobban és lámpával is nemjárattam sokáig de szerintem több is lett volna ha járatom egyszóval olyan 7 volt körül kéne lennie terhelés alatt is.Andrá$ írta:oké azt megköszönném ha megmérnéd hogy neked mennyit tölt gyújtáson vagy világításon az mind1
itt a nyár ez a jó idő
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
oké azt megköszönném ha megmérnéd hogy neked mennyit tölt gyújtáson vagy világításon az mind1
itt a nyár ez a jó idő
itt a nyár ez a jó idő
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Elvileg 60 wattot nyom a dinamó de sajnos pontos számadatot én sem tudok mondani :s de lehet minnyá kimegyek megnézem a ts-emen hogy mit mutat a multiméter feltéve ha nem sűlök meg a melegben :sAndrá$ írta:az már megtörtént oldalt minden érintkezőt megcsiszoltam és és jól rányomtam a helyére a biztosíték táblát is elszedtem megcsiszoltam,a biztosítékokat is,a lámpába is emgnéztem ott is minden rendben semmi nincs lecsúszva,minden passzol,megszakítóhézag is ok,
nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,
nem tudom lehet hogy kevés leírást sehol nem találtam hogy mennyinek kéne lenni, nemtom mi lehet a baja
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
az már megtörtént oldalt minden érintkezőt megcsiszoltam és és jól rányomtam a helyére a biztosíték táblát is elszedtem megcsiszoltam,a biztosítékokat is,a lámpába is emgnéztem ott is minden rendben semmi nincs lecsúszva,minden passzol,megszakítóhézag is ok,
nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,
nem tudom lehet hogy kevés leírást sehol nem találtam hogy mennyinek kéne lenni, nemtom mi lehet a baja
nemtom hogy kevés-e én ehez nem értek
de ugye tompítottnál:40W+4W+5W+1,2W+1,2W+1,2W+1,2W=53,8W
ugye akkor ez állóhelybe 53,8W azért ez nem kevés a 6W-os dinamóhoz +még a szikra és akkor még töltse is az aksit és ezen nincs irányjelző meg féklámpa,
nem tudom lehet hogy kevés leírást sehol nem találtam hogy mennyinek kéne lenni, nemtom mi lehet a baja
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Szerintem ez kevés :s nézd át a kontaktokat hátha valahol levan lazulva na meg a biztosítékokat is nézd át azok is csinálhatnak galibát.Andrá$ írta:nem biztos hogy marhaság meg én amúgy sem igazán értek ehez az elektronikához
nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam
mind1 kitoltam ráraktam és mértem
ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem
1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
nem biztos hogy marhaság meg én amúgy sem igazán értek ehez az elektronikához
nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam
mind1 kitoltam ráraktam és mértem
ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem
1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V
nah közbe már fölraktam a deknit,betoltam
mind1 kitoltam ráraktam és mértem
ezek az adatok tompítottnál voltak meg néha reflektorral is néztem
1500 fordulatnál:~5,8V
1700-1800:~6,03V
3000:~6,9-6,12V
4000:~6,42V
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Szerintem nézd meg világitással mert ugye akkor jelentkezik az álltalad említett gondok és ha ott 6 alá megy akkor valami nemjó :S szerintem de persze lehet hogy egy szaki fogja a felyét a monitor elött "hogy tud valaki ekkora marhaságot írni" xd.Andrá$ írta:hát nem tudom de hogyha nem lenne töltés akkor mikor elindítom égnie kéne a töltés jelző lámpának , nekem pedig jó mert kialszik
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V
ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés, bár nemtom mennyinek kéne lennie a gyári adatnak
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
- tiger1342
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 453
- Csatlakozott: 2007.07.18. 17:16
- MZ-d típusa: MZ TS250/1
- Tartózkodási hely: Budapest XIII. ker.
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Akkor mérd meg tompítottal / refivel is, mert a leírtak alapján ott van a gebasz!Andrá$ írta: (jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
hát nem tudom de hogyha nem lenne töltés akkor mikor elindítom égnie kéne a töltés jelző lámpának , nekem pedig jó mert kialszik
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V
ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés, bár nemtom mennyinek kéne lennie a gyári adatnak
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
de amit mondtál azon felbúzdúlva kimentem rádugtam a multiméter 2 végét az aksira és mértem
nyugalmi állapotban:~ 6,10V-6,12V
gyújtás ráadásakor:~5,93V-5,95V
1200 fordulaton:~6,18V
2800:~6,53V
3000:~6,7V-6,8V
4000:~7,42V
ezek nem halálpontos adatok mert azért közbe kicsit változott
de ezek alapján szerintem van töltés, bár nemtom mennyinek kéne lennie a gyári adatnak
(jah igen és ezek sima gyújtásnál tehát világítás nélkül néztem)
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Zéró töltés :s szerintem mongyuk tudod anélkül hogy én ezt mondtam volna én is 0 töltéssel vagyok és nemtudom mi a gond :sAndrá$ írta:Valaki segíthetne nekem is
a probléma sajnos nem oldódott meg már nemtom mi lehet megnéztem az érintkezőket, megcsiszoltam őket biztosítéktáblát is fesszabályzón is. de ugyanolyan mivel tegnap is sötét be kellet motorozni megint előjött,igaz hogy az alapjárat sem túl tökéletes de kétlem hogy amiatt lenne ilyen.nem egyszer volt olyan hogy szépen parkolóba vagy éppen fordultam ki tompított volt rajta szépen lassan egyszer csak "bőőő" mintha levették volna a gyújtást vagy nemtom hiába húztam gázt semmi gyorsan visszakapcsoltam gyújtásra és jó volt aztán kihúzattam fölkapcsoltam tompítottat akkor jó,ugyanez van irányjelzőnél tompítottnál irányjelezőt rákapcsolom és ahogy villognak az irányjelzők úgy rángat a motor mintha akkor levennék a gyújtást vagy nem bírná el
áj én már nem tudom,
Bármilyen ötletet szívesen fogadok..
Szer.: Valaki megtudja mondani hogy mekkora ellenállésnak kell lennie a tz generátor forgórészén a csúszógyúrűn mérve.
Meg mekkora ellenállásnak kell lennie az állórész kivezetésein egymás között?
Üdv.:Robi
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Valaki segíthetne nekem is
a probléma sajnos nem oldódott meg már nemtom mi lehet megnéztem az érintkezőket, megcsiszoltam őket biztosítéktáblát is fesszabályzón is. de ugyanolyan mivel tegnap is sötét be kellet motorozni megint előjött,igaz hogy az alapjárat sem túl tökéletes de kétlem hogy amiatt lenne ilyen.nem egyszer volt olyan hogy szépen parkolóba vagy éppen fordultam ki tompított volt rajta szépen lassan egyszer csak "bőőő" mintha levették volna a gyújtást vagy nemtom hiába húztam gázt semmi gyorsan visszakapcsoltam gyújtásra és jó volt aztán kihúzattam fölkapcsoltam tompítottat akkor jó,ugyanez van irányjelzőnél tompítottnál irányjelezőt rákapcsolom és ahogy villognak az irányjelzők úgy rángat a motor mintha akkor levennék a gyújtást vagy nem bírná el
áj én már nem tudom,
Bármilyen ötletet szívesen fogadok..
a probléma sajnos nem oldódott meg már nemtom mi lehet megnéztem az érintkezőket, megcsiszoltam őket biztosítéktáblát is fesszabályzón is. de ugyanolyan mivel tegnap is sötét be kellet motorozni megint előjött,igaz hogy az alapjárat sem túl tökéletes de kétlem hogy amiatt lenne ilyen.nem egyszer volt olyan hogy szépen parkolóba vagy éppen fordultam ki tompított volt rajta szépen lassan egyszer csak "bőőő" mintha levették volna a gyújtást vagy nemtom hiába húztam gázt semmi gyorsan visszakapcsoltam gyújtásra és jó volt aztán kihúzattam fölkapcsoltam tompítottat akkor jó,ugyanez van irányjelzőnél tompítottnál irányjelezőt rákapcsolom és ahogy villognak az irányjelzők úgy rángat a motor mintha akkor levennék a gyújtást vagy nem bírná el
áj én már nem tudom,
Bármilyen ötletet szívesen fogadok..
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Az enyémen így van a bekötés (125 TS)tugyipi1 írta:Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Előtét ellenállást kell bekötnöm a TS150 motoromba. Azt nem tudom, hogy a képen bekarikázva látható állórész tekercs egyik kivezetését hová kell kötni. Forrasztva volt valahová vagy csavar alá kell rögzíteni? Én úgy gondolom az 1-es csavar alá, jól gondolom?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát az lehet.Én ugyan nem néztem az elemet,hisz amig működik addig nem cserélem.De most hogy mondod,megmérem majd az elem feszültségét.Sose lehet tudni.conus írta:zsaky,
figyelj már ide... múltkor mondtad h a kis multimétered h megszívatott... 1 hete a cégnél én is néztem nagyot amikor bedugtam a 230V-ba és 350 V-ot írt ki...
kiderült h le volt merülve benne az elem... nem lehet h neked is csak az elem merült le benne?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Sziasztok!
Egy kis segítségre lenne szükségem. Előtét ellenállást kell bekötnöm a TS150 motoromba. Azt nem tudom, hogy a képen bekarikázva látható állórész tekercs egyik kivezetését hová kell kötni. Forrasztva volt valahová vagy csavar alá kell rögzíteni? Én úgy gondolom az 1-es csavar alá, jól gondolom?
Egy kis segítségre lenne szükségem. Előtét ellenállást kell bekötnöm a TS150 motoromba. Azt nem tudom, hogy a képen bekarikázva látható állórész tekercs egyik kivezetését hová kell kötni. Forrasztva volt valahová vagy csavar alá kell rögzíteni? Én úgy gondolom az 1-es csavar alá, jól gondolom?
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
zsaky,
figyelj már ide... múltkor mondtad h a kis multimétered h megszívatott... 1 hete a cégnél én is néztem nagyot amikor bedugtam a 230V-ba és 350 V-ot írt ki...
kiderült h le volt merülve benne az elem... nem lehet h neked is csak az elem merült le benne?
figyelj már ide... múltkor mondtad h a kis multimétered h megszívatott... 1 hete a cégnél én is néztem nagyot amikor bedugtam a 230V-ba és 350 V-ot írt ki...
kiderült h le volt merülve benne az elem... nem lehet h neked is csak az elem merült le benne?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Már megint beszart az első féklámpakapcsolóm.
Itt az ideje reléznem.
Illetve egyszer valaki itt emlitette a tranzisztoros megoldást.
Milyen tipust kéne venni tranzisztorból és pontosan hogyan kéne bekötni?
Itt az ideje reléznem.
Illetve egyszer valaki itt emlitette a tranzisztoros megoldást.
Milyen tipust kéne venni tranzisztorból és pontosan hogyan kéne bekötni?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Kész van a hátsó lámpa 30 db SMD LED felhasználásával, egyelőre jónak tűnik.
Most még normál izzós az index, ami villogáskor eléggé szívja az akksit, így kicsit pulzál alapjáraton (bár ebben közrejátszik az alig 12V-os akku fesz. így pár nap állás után). Ha az index is ledes lesz, felrakom a képeket róluk. Közepes és magas fordulaton nagyon jó fénye van, alapjáraton is tudja az izzó fényerejét.
Most még normál izzós az index, ami villogáskor eléggé szívja az akksit, így kicsit pulzál alapjáraton (bár ebben közrejátszik az alig 12V-os akku fesz. így pár nap állás után). Ha az index is ledes lesz, felrakom a képeket róluk. Közepes és magas fordulaton nagyon jó fénye van, alapjáraton is tudja az izzó fényerejét.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
nekem is ennyi, de bambi megnyugtatott hogy alapjáraton rásegít az akku. Épp ma mértem ki..conus írta:emberek !
egy kis segítséget kérek:
újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.
most akkor ez így elég vagy kevés?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal
Alapjárat (1200): 12,4
1500: 12,7
1700: 13,5
felette (1800+) konstans 13,8. Vadiúj fesszab és egyenirányító. Mind tompítottal persze.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Alfa 2010.07.13. 17:28-kor.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
sunbim, Perec:
nem tudom srácok... fingom sincs h mi a gebasz...
de már bambinál van a motor, kénytelen voltam bevinni, mert délelőtt kőbányán a bal első teleszkópból a szimering az egyik kátyúban kidetonált...
tudtam h ez a fekete szimering egy rakás sz.r, de nem lehetett 2évvel ezelőtt kapni semmilyen alternatívát a környéken...
nem tudom srácok... fingom sincs h mi a gebasz...
de már bambinál van a motor, kénytelen voltam bevinni, mert délelőtt kőbányán a bal első teleszkópból a szimering az egyik kátyúban kidetonált...
tudtam h ez a fekete szimering egy rakás sz.r, de nem lehetett 2évvel ezelőtt kapni semmilyen alternatívát a környéken...
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Azt tudom, hogy lehet.Perec írta: Ha jól számolom 0,6V*0,21A=0,126Watt
Látható a relé késleltetése, ha figyeled? Nekem jól látszik ahogy a LED pótféklámpa azonnal reagál, míg az izzó csak a segédrelé kapcsolása után kezd felizzani. Megérte agyalni, profi lett.
2 led sorba:3,5V, áramgenerátor 1,5V = 5 Volttól már van akkor helyzetjelződ, teljes fényerővel, TS-be is megfelelne...
Hatásfok=3,5/12= 29% de az izzónál még így is fényévekkel jobb...
A párhuzamos átkötésen azt értem, hogy míg az indexnél csak függőlegesen mennek a drótok az ábrán a ledek között, itt vízszintesen is, ami pedig szükségtelen, de még a ledek egyenetlen terhelését is fokozza kis mértékben.
Gyurmooonak üzenek, hogy fettel is lehet áramgenerátort csinálni, meg lm317-el is ami szinte tönkretehetetlen tok, hő, túláram, rövidzár és még ki tudja mit kibír. Ja és tele van az internet led-es kapcsolásokkal, abból a legegyszerűbb a legjobb. Az MZ-ben is ezt szeretjük: egyszerűség, túlméretezettség. Ezért futnak még mindig. A 13 volt nem az igazi, nem lehet kettesével sorosan kapcsolni? Számít a hatásfok? Pár watt a 200Wattos generátornak?
...
Nem hiszem, hogy 2x2-be tudom kötni, így van fixen az alu nyákra ragasztva. Direkt csillag verziót vettem, csak nem tudtam, hogy soros v. párhuzamos lesz. Mivel kicsi a különbség a LED által igényelt és a motor által biztosított fesz. között, egyszerű multifuse is elég lenne (ha jól tudom a szükséges áram fele lenne az ideális értéke), de stabilabb áramot szeretnék.
LM2576-os áramgenerátort is fogok csinálni, amit 3A-ig tudok állítani (na ehhez lenne jó párhuzamban az MC-E! 2.8A ugye akkor), és NE555-ös kapcsolásom is van negyed-félkész...
Még esetleg át tudom kötni a ledet talán 2x2-be...
Szerk.: kész a nyák, holnap összerakom a hátsó lámpát.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Ha jól számolom 0,6V*0,21A=0,126Wattsunbim írta: De az 5Wos ellenállás helyett jó kisebb értékű pl 2Wos is,egyáltalán nem melegszik.
Sokat agyaltam hogy milyen elosztásban gyulladjanak fel a LEDek
2led sorba,ebből 7dbpárhuzamba, és ebből a csoportból 2db párhuzamba. Ne félj, melegszik is az áramgenerátora!
Látható a relé késleltetése, ha figyeled? Nekem jól látszik ahogy a LED pótféklámpa azonnal reagál, míg az izzó csak a segédrelé kapcsolása után kezd felizzani. Megérte agyalni, profi lett.
2 led sorba:3,5V, áramgenerátor 1,5V = 5 Volttól már van akkor helyzetjelződ, teljes fényerővel, TS-be is megfelelne...
Hatásfok=3,5/12= 29% de az izzónál még így is fényévekkel jobb...
A párhuzamos átkötésen azt értem, hogy míg az indexnél csak függőlegesen mennek a drótok az ábrán a ledek között, itt vízszintesen is, ami pedig szükségtelen, de még a ledek egyenetlen terhelését is fokozza kis mértékben.
Gyurmooonak üzenek, hogy fettel is lehet áramgenerátort csinálni, meg lm317-el is ami szinte tönkretehetetlen tok, hő, túláram, rövidzár és még ki tudja mit kibír. Ja és tele van az internet led-es kapcsolásokkal, abból a legegyszerűbb a legjobb. Az MZ-ben is ezt szeretjük: egyszerűség, túlméretezettség. Ezért futnak még mindig. A 13 volt nem az igazi, nem lehet kettesével sorosan kapcsolni? Számít a hatásfok? Pár watt a 200Wattos generátornak?
conus: ekkora töltés alapjáraton??? Az nem normális. Nem az akkud túl új még? Nekem simán legerjed a generátor 1300 alatt és csak 1600 körül gerjed vissza, a városi tötyögést sem bírja tompítottal.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég