Alapjáraton ne várj egetverő töltést! Ez normális. Ha 2-3000 fordszámnál is ennyi akkor lehet aggódni!conus írta:emberek !
egy kis segítséget kérek:
újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.
most akkor ez így elég vagy kevés?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal
Elektronika topik - a pokol kapuja
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Szerintem az kevés mert még indexelsz féklámpa és már nincs is elég töltés!conus írta:emberek !
egy kis segítséget kérek:
újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.
most akkor ez így elég vagy kevés?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal
Nekem tompítottal 13.5v
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
emberek !
egy kis segítséget kérek:
újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.
most akkor ez így elég vagy kevés?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal
egy kis segítséget kérek:
újrasaruzás után töltésem alapjáraton:
tompított nélkül: ~13,5 V,
tompítottal: ~12,5 V.
most akkor ez így elég vagy kevés?
előtte elfelejtettem rámérni még az oxidálódott sarukkal
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Sunbim!
Amúgy ez a két tranyós táp miben tér el egy nFET+NPN+2 ellenállás táptól?
Kísértetiesen hasonlít rá!
(Lelkes amatőr vagyok, nem profi "elekto-junkie" )
Van egy Cree MC-E ledem, abból szeretnék segéd-fényszórót kreálni. Sorba van kötve a négy mag, tehát 13,2V lenne neki ideális. Ekkor kap 700 mA-t. Olyan táp kellene, ami ez alatt áteresztő, fölötte pedig leszabályozna.
Valakinek van erre ötlete?
Készül már egy kapcsolóüzemű tápegységem, de ezen az áteresztő megoldáson akadtam el.
Hátul "módosított Sub-ee féle" helyzetjelző+féklámpa lesz, azt viszonylag egyszerű kivitelezni, mert pozitív a 251-es féklámpa kapcsoló elől-hátul. Ha kész, bemutatom.
Amúgy ez a két tranyós táp miben tér el egy nFET+NPN+2 ellenállás táptól?
Kísértetiesen hasonlít rá!
(Lelkes amatőr vagyok, nem profi "elekto-junkie" )
Van egy Cree MC-E ledem, abból szeretnék segéd-fényszórót kreálni. Sorba van kötve a négy mag, tehát 13,2V lenne neki ideális. Ekkor kap 700 mA-t. Olyan táp kellene, ami ez alatt áteresztő, fölötte pedig leszabályozna.
Valakinek van erre ötlete?
Készül már egy kapcsolóüzemű tápegységem, de ezen az áteresztő megoldáson akadtam el.
Hátul "módosított Sub-ee féle" helyzetjelző+féklámpa lesz, azt viszonylag egyszerű kivitelezni, mert pozitív a 251-es féklámpa kapcsoló elől-hátul. Ha kész, bemutatom.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
"Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!,,Perec írta:sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék.
És nagyjából követi az indexbúra sugárirányú barázdáit bár ez nem volt fő cél,inkább azt mondanám ,,így jött ki".
Körzővel húztam 3db kört,azok mentén helyeztem el úgy hogy lehetőleg minnél közelebb legyenek a ledek,és így ennyi fért el max,36db, de ez is bevilágítja a garázst villogáskor.
Amúgy még ezzel a bazinagy 5Wos porcelán ellenállással is elfér az indexbúrában a cucc úgy, hogy nem kell kiszerelni a gyári izzófoglalatot,tehát olyan lapos!
De az 5Wos ellenállás helyett jó kisebb értékű pl 2Wos is,egyáltalán nem melegszik. A panelra csak két rögzítő furatot fúrtam, amin az indexbúra rögzítő csavarok mennek át, és így egy kis sziló segítségével megoldódik a rögzítés is, bár ezen dolgozok még egy kicsit.
(amúgy két panelt máshogy ,,faragtam" mert még nem láttam át ennek a megoldásnak a lehetőségét )
,,A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. ,,
Sokat agyaltam hogy milyen elosztásban gyulladjanak fel a LEDek, és úgy gondoltam hogy a gyári hatást is megtartva, ez lesz a legjobb +oldás, így a tipust ismerők és nem ismerők is könnyebben láthatják ha fékezek.
,,Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan ...,,
2led sorba,ebből 7dbpárhuzamba, és ebből a csoportból 2db párhuzamba. Ne félj, melegszik is az áramgenerátora!
Aha, szerintem te a helyzetjelző kapcs.-ra gondoltál, mert így jött ki a ledek száma miatt, ennyi db-om volt, hát igen el is mehettem volna venni pár db-ot, de nem mentem . Lehetett volna 7x4es csoportot is csinálni, de ez most ilyen lett
,,...és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. ,,
Vigyázz! A ,,panelterv" néhol még nekem is kacifántos ,amit átkötésnek látsz lehet hogy nem is az!
,,A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! ,,
Igen erre törekedtem, nem a teljes árammal hajtom meg őket.
,,(nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Simán! HajráGyurmooo írta:OFF: Nem, csak annyit írtál másik topicban, hogy voltál aznap Budakalászon LED-ért a "xenon pókoddal". Akkor kérdeztem.sunbim írta: Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom
...vagy akkor még nem volt terv? emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék.
ON: én csak sima fesz.stab.-os esetleg nFET-NPN-2R áramgenyát gondoltam, vagy azt sem. De a Tiéd tök egyszerű, használhatom?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
Értettem a célzást Főnök Apró finomítások vannak még hátra,meg egy nagy tesztkörút. Egy dolog hátráltat csupán, 2. fokúra égettem magam a strandon, alig bírok járni xD De már fennt figyel minden a TápoSon: ) Úgyhogy Igyekszem, kérem alássan!
Perec írta:Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék.
A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! (nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)
ui: jó volna látni azt a 6V-os rendszerhez készült GPS töltőt is (ha valaki magára ismer).
MZ TS 150 sportvarázs
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Az akksi két saruján kell mérni a töltést, ezt elhibáztad . Töltőfeszültséget kell mérni, a megfelelő az 13,6-13,8V között van!MiszterQ írta:Szeva! Tudom hogy te voltál. Majd megnézem azt a kontaktot. Töltést holl kell mérni? Gondolom nem az akksin. Töltőáram vagy töltő feszültség? A motorról: elvittem ismerőshöz, aki vállal szerelést és szerszámai is vannak, azóta szét van bombázva a blokk, most a régi blokkomból meg a túrás blokkomból lesz összerakva, ha minden jó lesz akkor jó lesz az illető szerint semmi gond a kondival és a megszakítóval, lehet hogy egy meglazult kábel okozta a gondot. Már nem emlékszem hol volt. Ha elektronikus gyújtást akarok, akkor mit kell venni, mennyi szereléssel jár, mit kell kivenni, mit hova...stb? Kösz a segítségetsub-ee írta: Szia
Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!
Üdv.:Sub-ee
Az elektronikus gyújtás tulajdonképpen ennyi alkatrészből áll:
Így néz ki motoron a jeladó:
Nagyon egyszerű felszerelni és beállítani ezt a gyújtást és minden megvan hozzá ami a beszereléséhez szükséges, még leírás is van!
Amúgy a megszakítód tényleg rossz, nem hülyeségből mondtam!
Itt van egy video is a gyújtás működéséről:
http://www.youtube.com/watch?v=euFRxv9_Apc
Ezzel az elektronikus gyújtással, jobban húz a motor, minden esetben könnyen indul, jobb az alapjárat, szebb a hangja. Mivel tisztább az égés, így az üzemanyag kihasználtság jobb, nem olajos kipufogó, kevesebb a fogyasztás, átlagosan 1 literrel!
Szerelés ügyileg maximum 1 óra a beépítése, de akkor nagyon lassan és kényelmesen dolgozik az ember.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
OFF: Nem, csak annyit írtál másik topicban, hogy voltál aznap Budakalászon LED-ért a "xenon pókoddal". Akkor kérdeztem.sunbim írta: Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom
...vagy akkor még nem volt terv? emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék.
ON: én csak sima fesz.stab.-os esetleg nFET-NPN-2R áramgenyát gondoltam, vagy azt sem. De a Tiéd tök egyszerű, használhatom?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Az index szép megoldás, egyből le is mentettem a dokumentációt, fotón nézve szép homogén a fénye is és biztos nagyon bivaly is. Gratulálok!!!sunbim írta:Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék.
A hátsóval a relés gondolat ötletes, megbízható és még feltűnőbb is lehet, ha egy-két tizedmásodperc késleltetéssel villan fel a búra két fele. Nekem ez az elrendezés jobban tetszik, mint amikor mindig világít a két fél. Ott kevésbé látható mikor fékez az illető, de azért nekem az egyértelműség kedvéért pótféklámpám van mióta egy zsigulis blokkolt mögöttem az autópályán. Nem volt világos viszont, hogy ott miért kettő LEDet kapcsoltál csak sorosan és a párhuzamos átkötéseken is csodálkoztam. A végeredmény viszont szép lett és főleg hasznos, amennyire a méretezést láttam örök életű is! (nekem már elfogyott néhány helyzetjelzőm és ment már ki a biztosítékom fék+index+tompított használata közben!)
ui: jó volna látni azt a 6V-os rendszerhez készült GPS töltőt is (ha valaki magára ismer).
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Pénteken egy kisseb 150 km túra közepén leállt a gép. Kisebb 10 másodperces kutakodás után kiderült hogy áram probléma van. Nevezetesen az akkumulátorból kijövő – kanóc ellenállása döglődött. Kiiktattam, azóta nagyon jól megy. Annyira hogy most értünk haza egy 400 km es kétszemélyes túráról. Semmi gond sem volt, simán húzott a gép 2 személlyel 90-100 as utazótempót. Talán még jobban is megy mióta kiiktatódott az a csúnya ellenállás.
Kérdésem. Ha így marad, akkor mi baj lehet?
Az index ellenállás is ki van iktatva. Az már régebben. /azóta van index is/
Kérdésem. Ha így marad, akkor mi baj lehet?
Az index ellenállás is ki van iktatva. Az már régebben. /azóta van index is/
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Szeva! Tudom hogy te voltál. Majd megnézem azt a kontaktot. Töltést holl kell mérni? Gondolom nem az akksin. Töltőáram vagy töltő feszültség? A motorról: elvittem ismerőshöz, aki vállal szerelést és szerszámai is vannak, azóta szét van bombázva a blokk, most a régi blokkomból meg a túrás blokkomból lesz összerakva, ha minden jó lesz akkor jó lesz az illető szerint semmi gond a kondival és a megszakítóval, lehet hogy egy meglazult kábel okozta a gondot. Már nem emlékszem hol volt. Ha elektronikus gyújtást akarok, akkor mit kell venni, mennyi szereléssel jár, mit kell kivenni, mit hova...stb? Kösz a segítségetsub-ee írta:SziaMiszterQ írta:Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na?
Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!
Üdv.:Sub-ee
Relax, don't do it
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1681
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Elektronika
Kettő éves akksim valószínű zárlatos lett! Télen melegen volt vigyáztam rá mégis döglődik!
Nekem úgy tűnik az ólom rossz helyen van!
Nekem úgy tűnik az ólom rossz helyen van!
A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziaaffaire írta:Nem tudom milyen az a sub-ee féleKILL3R etz írta:affaire!
Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal.
És ez 6v-nál volt 12 Vosat nem tudom hogy viselkedik most 1 gyári vadi új van fennt.
Itt a cikk, olvasd el, építsd meg magadnak, nagyon egyszerű kis kapcsolás:
http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... iew&id=321
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaMiszterQ írta:Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na?
Én javítottam Bakony-túrán a mocidat, megy már aztóta?
A kérdésedre a válasz: Azért égnek ki az irányjelző izzóid, mert vagy rossz a kontakt és hirtelen nagy áramot kapnak, vagy túltöltésed van!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- MiszterQ
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 273
- Csatlakozott: 2010.01.31. 12:57
- MZ-d típusa: ETZ 250, BMW F650ST
- Tartózkodási hely: Pápa
Re: Elektronika
Sziasztok! Az mitől lehet hogy az index izzókat sűrűn kell cserélni? És mindíg valamelyik hátsó. Idáig még rendben volt, mert régi izzók mentek bele. De most egy új se bírta sokáig. Na?
Relax, don't do it
Re: Elektronika
Én mondtampedro121 írta:Igen 50-es simson ezt el is felejtettem leírni. Ma szétszedtem és bakker a zsír új kondinak forgott a közepe Hát mondom ilyen nincs...
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Bezzeg amikor kérdeztem, hogy hol, milyet és mennyiért veszed a LED-et, nem válaszoltál...Gyurmooo írta:sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással!
...
Amúgy szép munka, az áramgenerátor ötlete az tetszik.[
Ígeen?! Akkor most megfedem magam, és a lenti írással pótolom
...vagy akkor még nem volt terv? emtom,... :smt102sorry.
Azért szereltem áramgenerátorral az összes ák-t , mert stabil hunyorgásmentes fényt szeretnék.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Bezzeg amikor kérdeztem, hogy hol, milyet és mennyiért veszed a LED-et, nem válaszoltál...sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással!
...
Amúgy szép munka, az áramgenerátor ötlete az tetszik.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Ahogyan mondja Kend! kb.210mA-es 2tranyós áramgenerátor. Látom értessz hozzá. Az index LED csoport kb. 36Cd fényerőt tud,a 21w-os izzós ~22Cd-val szemben Ezeket vettem egy LED nagykerben: http://www.percept.hu/ A LEDek tipusa: UL-F5UYC . Az indexrelé, egy Ford tipusból lett kimentve, már egy pár éve itt rejtegettem a fiókomban. (Mármint a relét, nem a Fordot ) Ezt tudtam átalakítani "Ledes üzeművé,, az áramfigyelő sönt beállításával, ami 0,27Ohm-ra cserélődött le. Így ugyanúgy felgyorsul a villogás ha valami probléma lépne fel a hátsó v. első indexeknél.Perec írta:Nem semmi!!! Úgy látom nem törekedtél az egyszerűségre. Szólnál pár szót a kapcsolásokról is?
Az index kéttranzisztoros áramgenerátor 0,2A-ra (2,8Watt), a hátsólámpa pedig valami még bonyolultabb ? Hány volttól kezd világítani?
sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni
a kapcs rajzon a 2,7kOhm, ugye az 2,7Ohm akarna lenni, kicsit elírtam
A féklámpa/helyzetjelző kapcs. kicsit bonyolultabb. Alapjában véve ugyanaz mint az index,kisebb változtatásokkal:
A féklámpa résznél az áramgen.os LEDsoron kívül még 1db, 1ák.ös omron relét is működtet a féklámpakapcsoló, ami a helyzetjelző LEDek áramát emeli meg fékezéskor, kb 4szer akkora áramot adva nekik,tehát az a LED csoport 4x akkora fénnyel világít fékezéskor mint helyzetjelző üzemmódban A két ák.-t azért kellett relével szétválasztani, mert ugye a fék az kapcsolt negatívról üzemel, a helyzetjelző pozitívról.
A helyzetjelző LEDek, 2db pótféklámpa alkatrészei,szépen kitermelve a panelokról
A féklámpa LEDek egy karambolos Audi féklámpa alkatrészei,ilyeneket nem is találtam az elektronikai boltokban,brutál a fényerejük!
A rendszámvilágítás fehér LEDjei egy ledes steklámpa alkatrészei ,a gyűjtőlencsét egyszerűen leflexeltem hogy jobban szórjon
,
szintén áramgenerátoros meghajtással, kb. 60mA-es áramgenerátorral.
A rajzokhoz képest ezen változtattam a nagyobb fényerő érdekében.
Pontosan nem mértem melyik Led sor hány voltnál kezd teljes fényerővel működni, kb. ~8-10volttól már az összes teljes fényerővel üzemel.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
Re: Elektronika
Igen 50-es simson ezt el is felejtettem leírni. Ma szétszedtem és bakker a zsír új kondinak forgott a közepe Hát mondom ilyen nincs...
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Re: Elektronika
Nem tudom milyen az a sub-ee féleKILL3R etz írta:affaire!
Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal.
És ez 6v-nál volt 12 Vosat nem tudom hogy viselkedik most 1 gyári vadi új van fennt.
Re: Elektronika
Milyen simson? 50v.51 mert nem mindegy?pedro121 írta:Csáó mindenki! Igaz h simsonos kérdésem van de sztem 1 kutya. Szerintetek miért van az h dadog a motor ha üresben teljes gázt adok neki? Ez kihat természetesen menet közben is: 1-es végén dadog be és 2-es közepén. Cseréltünk már kondit, állítottunk előgyújtást (1,8 mm), megszakítóhézagot (0,4 mm), teljesen új karbit tettünk fel rá és még akkor is bedadogott amikor nagyon sokat kapott meg akkor is amikor nagyon keveset szal nem hiszem h karbi lenne. Én valami gyújtáskihagyásra, lendkeréknél való áthúzásra gondolok. Szerintetek mi lehet ez?? Köszi előre is a válaszokat.
De az 1.8 mm az 50 esre utal! Ebben az esetben tedd csak nyugodtan 1.5 re a gyújtást és ha még nem cseréltél akkor cserélj gyertyát!
Amugy nézted a megszakító nem szikrázik vagy ilyesmi?(a 0.4 az jó)
Valamelyik zsinor áthúzhat!(lehet ez is baja)
Amugy az hogy kondit cseréltél nem jelent semmit. Az utángyártott szinte mind szar énis most szívtam meg ezzel!
Itt olvastam a fórumom hogy ezt a kondit "javasolták" 220nF/630V MKT elektronikai boltba lehet kapni sztem nem drágább mint a sima és jobb!
Sok sikert!
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Nah ,hál Istennek csak a fesszabom volt rossz...kicsit..
Most már nekem is Bambi féle fesszab dolgozik benne becsülettel.
Most már nekem is Bambi féle fesszab dolgozik benne becsülettel.
Re: Elektronika
Csáó mindenki! Igaz h simsonos kérdésem van de sztem 1 kutya. Szerintetek miért van az h dadog a motor ha üresben teljes gázt adok neki? Ez kihat természetesen menet közben is: 1-es végén dadog be és 2-es közepén. Cseréltünk már kondit, állítottunk előgyújtást (1,8 mm), megszakítóhézagot (0,4 mm), teljesen új karbit tettünk fel rá és még akkor is bedadogott amikor nagyon sokat kapott meg akkor is amikor nagyon keveset szal nem hiszem h karbi lenne. Én valami gyújtáskihagyásra, lendkeréknél való áthúzásra gondolok. Szerintetek mi lehet ez?? Köszi előre is a válaszokat.
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Nem semmi!!! Úgy látom nem törekedtél az egyszerűségre. Szólnál pár szót a kapcsolásokról is?
Az index kéttranzisztoros áramgenerátor 0,2A-ra (2,8Watt), a hátsólámpa pedig valami még bonyolultabb ? Hány volttól kezd világítani?
Az index kéttranzisztoros áramgenerátor 0,2A-ra (2,8Watt), a hátsólámpa pedig valami még bonyolultabb ? Hány volttól kezd világítani?
sunbim írta:Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Foton ágyú grat jól néznek ki.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Ha minden jól megy 2héten belül a végleges helyére kerül a saját fejlesztésű & gyártású LEDes helyzet/féklámpám, és indexem, műgyantás impregnálással! Reményeim szerint Sástóra már így tudunk menni
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A töltés 13,8 ig jó, szóval az okés. Városban se lesz kevés, alapjáraton szinte csak a lámpáknál állsz, az enyém (Bambi féle) 1200on nem tölt semmit, 1500 on viszont már igen. Bambi szerint ezeknek alapjáraton nincs túl sok töltése, ott rásegít az akksi.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Én úgy vettem a TZ-t hogy a fekete dobozos magyar elektronikus volt benne. Most hogy cseréltem az akksit néztem, hogy csak 13,6V-al tölt fordulaton. Alapjáraton és környékén meg semmit. Villog is a töltésjelzőm alapjáraton. Ez nem kevés, úgy hogy főleg városban rövid, és extra rövid utakon használom?? Mondjuk most megyek az éjszakai túrára, meg amúgy is új még az akksi(gondozásmentes Yuasa 5Ah), csak azt szeretném ha jó sokáig tartana.KILL3R etz írta:affaire!
Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
alfa
ma voltam akksit venni, 12 V 9 Ah-s Yuasa, helyben felsavazva, a f.stalicska unibat-ot otthagyva 7700 Ft. szerintem
ma voltam akksit venni, 12 V 9 Ah-s Yuasa, helyben felsavazva, a f.stalicska unibat-ot otthagyva 7700 Ft. szerintem
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Alfa!
Ma megyek érte a Mesterhez! De köszönöm a felajánlást
Remélem az a baja....
Ma megyek érte a Mesterhez! De köszönöm a felajánlást
Remélem az a baja....
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
affaire!
Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal.
Nekem sub-ee féle elektronikus van. 1200-6000+ ig fixen 13,65-öt tölt. 3-4 tized eltérés persze van, de ezt csináld meg mechanikussal.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem működött 2 évig, csak lecseréltem Bambi-félére. Ha akarod éjszakaira elviszem neked és ingyé odaadomkobra írta:Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
Jah ha már itt tartunk. Vedd meg a kicsit Bambitól inkább, ugyanannyi kb mint a motorosboltos, de örök élet.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Azt nem tudom milyen de a tapasztalatom az volt vele kapcsolatban(1xvolt elektromos feszabom)kobra írta:Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
Hogy szar. Nem töltött eleget vele a motor ezért vissza lett rakva a mechanikus feszab azt be tudtuk állítani hogy jó legyen.
Es akkor vettem vagy 7000 ért biztos.
Tehát én nem vennék!
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Futár motorosboltbak kapható 3600ft elektromos fesszabról van vmi vélemény?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Úgy érted mechanikus? Mert akkor az lehet be van égve, el van állítva stb...
Szerintem próbálj szerezni egy elektronikusat. A rossz töltés ki fogja nyírni hamar az új akksit is.
Szerintem próbálj szerezni egy elektronikusat. A rossz töltés ki fogja nyírni hamar az új akksit is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Már minden szemmel átnézhető dolgot átnéztem. Meg is tisztítottam, csiszoltam.
Gyári fesszabom van.
Gyári fesszabom van.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szerintem nézd át a bakelitre szegecselt csatlakozókat a generátor alatt. Nekem ott engedett el egy forrasztás, és hasonló dolgokat produkált.
Milyen fesszabod van?
Milyen fesszabod van?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Elektronika
Tudna valaki abba segíteni ,hogy magasabb fordulaton miért kezd el pislákolni a töltés visszajelző lámpám?
Üresen ha ráadom a gyújtást teljesen normálisan ég az üres visszajelző és a töltés lámpa is.
Beindítom még mindig normális, elalszik. Húzok egy erősebb gázt ,és elkezd pislákolni... Rámértem ,az aksiba 9.7V volt, gáz adáskor (kb 4000 1/min) 12.8V .De ez is ingadozik erősen. Az aksim 1hónapos 9A Juosa.
Tegnap este lettem rá figyelmes.Hogy amikor leállok a piros lámpánál ,és ég a tompítottam ,alapjáraton leáll.. Viszont ha lekapcsolom a tompítottat jár szépen. :S
Köszi
Üresen ha ráadom a gyújtást teljesen normálisan ég az üres visszajelző és a töltés lámpa is.
Beindítom még mindig normális, elalszik. Húzok egy erősebb gázt ,és elkezd pislákolni... Rámértem ,az aksiba 9.7V volt, gáz adáskor (kb 4000 1/min) 12.8V .De ez is ingadozik erősen. Az aksim 1hónapos 9A Juosa.
Tegnap este lettem rá figyelmes.Hogy amikor leállok a piros lámpánál ,és ég a tompítottam ,alapjáraton leáll.. Viszont ha lekapcsolom a tompítottat jár szépen. :S
Köszi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
riasztó, szünetmentes pc tápegységek UTÁNGYÁRTOTT akksijai 2 év alatt bekrepálnak.
azért hangsúlyozom az UTÁNGYÁRTOTT szót, mert egyrészt gyári originalt nehéz szerezni, és kb 4-5x áron vannak az utángyárottal szemben, de azok is kifinganak 4-5 éven belül.
azért hangsúlyozom az UTÁNGYÁRTOTT szót, mert egyrészt gyári originalt nehéz szerezni, és kb 4-5x áron vannak az utángyárottal szemben, de azok is kifinganak 4-5 éven belül.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Kíváncsi lettem az 1000 km-re töltés nélkül:)
90%os töltöttséggel és a nagyobb kisütőáram miatti kisebb kapacitással 4Ah/1,1A=3,6h *70km/h=250km ha kikötöd a féklámpát és 100 körül tudsz haladni. Ha nem vagy ilyen szerencsés akkor is simán tud 100km-t és abba már belefér néhány piros lámpa meg index, fékezés.
Ha még ráadjuk a tompítottat akkor meg kb. 20 km után támaszthatjuk le a motort pl. éjszaka.
A kopasz gyújtásnak tényleg kicsi az energiaigénye: 13-17Watt 50%zárásszögnél.
A gond inkább alapjárat (fék)-index-tompított-gyújtás: (7)-8 Amper
Ez már egy meleg(?) motorral való folyamatos önindítózás terhelésének környékén lehet autóakkunál. Pl: 50Ah-80Amper (tipp).
Ez nem simán meríti az akkut, hanem szép lassan kivégzi sajnos. - kérdés, hogy mikor, remélem majd beszámolsz róla!
Ha nem lenne ez a világítási meg H4-es kényszer akkor lenne tök felesleges a 8Ah.
más: A fogyasztásodnak már más oldalon is híre ment...
90%os töltöttséggel és a nagyobb kisütőáram miatti kisebb kapacitással 4Ah/1,1A=3,6h *70km/h=250km ha kikötöd a féklámpát és 100 körül tudsz haladni. Ha nem vagy ilyen szerencsés akkor is simán tud 100km-t és abba már belefér néhány piros lámpa meg index, fékezés.
Ha még ráadjuk a tompítottat akkor meg kb. 20 km után támaszthatjuk le a motort pl. éjszaka.
A kopasz gyújtásnak tényleg kicsi az energiaigénye: 13-17Watt 50%zárásszögnél.
A gond inkább alapjárat (fék)-index-tompított-gyújtás: (7)-8 Amper
Ez már egy meleg(?) motorral való folyamatos önindítózás terhelésének környékén lehet autóakkunál. Pl: 50Ah-80Amper (tipp).
Ez nem simán meríti az akkut, hanem szép lassan kivégzi sajnos. - kérdés, hogy mikor, remélem majd beszámolsz róla!
Ha nem lenne ez a világítási meg H4-es kényszer akkor lenne tök felesleges a 8Ah.
más: A fogyasztásodnak már más oldalon is híre ment...
Alfa írta:Szerintem tök felesleges bele 8ah akku, én 5 öset vettem múltkor. Gyújtáson 1000 km-t is elmegy így is , tompítottal meg mind2 lemerül ha töltésgond van. Jóval olcsóbb, próbálok okosítani valahonnan, ha nem megy akkor 3500-4000 ft körüli az ára. GOndozásmentes természetesen, mert attól h elrontottam még lehet jó a cucc
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Persze, hamar merül ha nincs töltés, ezt aláírom. Ha ez is megdöglik 2 éven belül, elgondolkozok valami más megoldáson, pl a riasztóakksin.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
H4-es tompítottnál 55w + hátsó lámpa 5w az 60 w+ gyújtás ja és még lehet h megy is az index + féklámpa.
szal alsó hangon 60w -ot zabál alapjáraton, amit egy 5Ah-s akksit hamar kiszipojoz. de te tudod.
szal alsó hangon 60w -ot zabál alapjáraton, amit egy 5Ah-s akksit hamar kiszipojoz. de te tudod.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szerintem tök felesleges bele 8ah akku, én 5 öset vettem múltkor. Gyújtáson 1000 km-t is elmegy így is , tompítottal meg mind2 lemerül ha töltésgond van. Jóval olcsóbb, próbálok okosítani valahonnan, ha nem megy akkor 3500-4000 ft körüli az ára. GOndozásmentes természetesen, mert attól h elrontottam még lehet jó a cuccconus írta:és milyen akksit veszel bele?
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280
ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
KILL3Retz írta:hekus!
Álló motornál mérj rá az akksira, úgy hogy semmi sincs bekapcsolva. Utána kapcsold fel a tompítottat, ha így 11V alá csökken, akkor valószínű cellazárlatos az akksid...
Ha csak keveset zuhan, és utána tart egy értéket 11V felett akkor még használható.
30km motorozás után bekapcsolt fényszóróval 11,7V-ra esik az akku feszültsége.
Onnan lassan lépked lefelé.
Viszont most vettem észre, hogy a gyújtás ráadásakor kattan egyet az indexrelém.
Nem villan semmi, csak kattan. Esik is 0,2V-ot a feszültség.
Utánajárok, hogy ez normális-e.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára hekus 2010.07.08. 16:11-kor.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
és milyen akksit veszel bele?
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280
ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft.
én költségkímélés és a motor köv szezon eleji eladása végett
http://www.mofaker.hu/?termek_id=213280
ezen gondolkozom. tagságival csak 5652 Ft.
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
bekrepált a mocsok, pedig Unibat és jó sokba került. Épp nem garis már (vajon miért ). Gyanítom az 1 évig tartó alultöltés miatt. (az egyenirányítóm is elfáradt, az előbb mint az akksi, sőt nem is tudom volt e valaha jó mióta nálam van a motor, és 11Vnál nagyobb töltést nem adott neki).conus írta:alfa azt mondtad h gondozásmentes akksid van. akkor ezek szerint mégiscsak bekrepált?
Még úgy megpróbálom életre kelteni hogy ráteszem a töltőre, hátha az tud vele kezdeni valamit, de nem fűzök hozzá sok reményt. Éjszakaira sztem már zsír új akksival megyek.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
alfa azt mondtad h gondozásmentes akksid van. akkor ezek szerint mégiscsak bekrepált?
ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Bajnak számít, ha haza kell tolnod?
2 módon szokott tönkremenni egy akku: cellazárlat, vagy megnövekedett belső ellenállás. A tied cellazárlatnak tűnik, erre már olvastam itt kimosásos módszert. Ha zárlat, akkor a maradék 5 cella nem húzza sokáig a 13,5 Voltos töltéssel. A generátor nem szokott leégni, izzóknak, gyújtásnak bírnia kell a kisebb feszültséget, esetleg a sav kezelheti le a lengővillát. Azért egy kilenc voltos elemet hordjál magaddal, meg legyen kondi a 12V-on, ha kikönyökölne az akku haza tudj menni- bár én még nem próbáltam....3600-ért van pl. a vaterán 12v7ah (kicsit hosszabb a gyáritól és sarus) zselés akku, én olyat nyúzok 6 éve, de ha tudnál szerezni szünetmentesből, bringából, riasztóból kiszedettet ingyen, ami tartja a feszkót és el tudod helyezni az is kihúzhat pár évet. Kérdezz pl. informatikusokat, szervizeket, boltot, ahová vissza is lehet vinni.
2 módon szokott tönkremenni egy akku: cellazárlat, vagy megnövekedett belső ellenállás. A tied cellazárlatnak tűnik, erre már olvastam itt kimosásos módszert. Ha zárlat, akkor a maradék 5 cella nem húzza sokáig a 13,5 Voltos töltéssel. A generátor nem szokott leégni, izzóknak, gyújtásnak bírnia kell a kisebb feszültséget, esetleg a sav kezelheti le a lengővillát. Azért egy kilenc voltos elemet hordjál magaddal, meg legyen kondi a 12V-on, ha kikönyökölne az akku haza tudj menni- bár én még nem próbáltam....3600-ért van pl. a vaterán 12v7ah (kicsit hosszabb a gyáritól és sarus) zselés akku, én olyat nyúzok 6 éve, de ha tudnál szerezni szünetmentesből, bringából, riasztóból kiszedettet ingyen, ami tartja a feszkót és el tudod helyezni az is kihúzhat pár évet. Kérdezz pl. informatikusokat, szervizeket, boltot, ahová vissza is lehet vinni.
Alfa írta:Lehet attól bajom, ha az akksim elfáradt? a töltés fényszóróval bőven 13,5V felett van, Bambival rendberaktuk az egészet, de az akkuban hosszabb menet után sem mérek 10-11 V-nál többet sosem. Igaz, a fényszóró rákapcsolásakor sem esik lejjebb a fesz csak 1-2 tizedet (ha nem jár a motor).
Indítani tudok simán, nem is áll le alapjáraton sem, csak kicsit halványabbak a fények akkor (alapjáraton). Tönkretehet valami részegységet a fáradt akku?
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 2 vendég