Elektronika topik - a pokol kapuja
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
csúszógyűrűket 32mm átmérő alatt kell cserélni. Ha efölött van akkor oké.
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Krueger : Van egy fogas kérdésem !
A főtengely az MZ-nk ben üt a váltó oldalon a 0,012mm a generátor felőli oldalon pedig 0,08mm a kérdés ez tönkreteheti e a motor elektronikáját bizonyára van rá valamilyen hatással. Csak mert akkor feketemz mociját addig nem nyüstöljük.
A motor tirisztoros gyújtású . a kommutátor igencsak megkopott olyan mintha nyomváju lenne benne amit a szénkefék húztak. Van uj kommutátor is csak nem tudjuk hogyan kell azt kicserélni.
A generátor állórészét leszedtük és a belsejében a tekercs előtt a lamellák fekete porosak voltak nem tudom jól tettük de ezt kitakarítottuk.
várjuk válaszotokat !
Krueger , Feketemz
A főtengely az MZ-nk ben üt a váltó oldalon a 0,012mm a generátor felőli oldalon pedig 0,08mm a kérdés ez tönkreteheti e a motor elektronikáját bizonyára van rá valamilyen hatással. Csak mert akkor feketemz mociját addig nem nyüstöljük.
A motor tirisztoros gyújtású . a kommutátor igencsak megkopott olyan mintha nyomváju lenne benne amit a szénkefék húztak. Van uj kommutátor is csak nem tudjuk hogyan kell azt kicserélni.
A generátor állórészét leszedtük és a belsejében a tekercs előtt a lamellák fekete porosak voltak nem tudom jól tettük de ezt kitakarítottuk.
várjuk válaszotokat !
Krueger , Feketemz
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Tibi1992
Nem vagyok egy nagy szaki igazából, nem is feketemz vagyok hanem krueger csak még nem csekkolták vissza a fórum regisztrációm :\ .
Hasonló problémám volt és egy gyertya csere oldotta meg a mert a szikra kisülés az első néhány ütemnél normális volt utána se kép se hang akár mit csináltunk. A gyertya tipusa brisk n14c volt a kisülés a gyertyán belül kattogot pedig uj gyertyáról volt szó . (Boccs a helyesirásért, de ez nem fog változni
!)
Hogy kiszürd hogy valóban egy a gyertya illetve a gyertya pipa a ludas első lépésben annyit tennék hogy egy másik esetleg jónak gondolt és használt gyerytát próbálnék ki a blokkon való szikráztatáskor.
Ha ez nem jött be szedd le a gyertyapipát és a gyertyának a vezetékét érintsd a blokkhoz hogy úgy van e folyamatos szikra miközben kézzel a berugókart nyomod.
Követző lépés a gyertya kábel nincs e valahol sérülés rajta mert a mienkét megégette a blokk és áthúzott. (cseréltük ) 200ft métere.
Utána a trafót csekkolnám hogy jók e a kontaktok és nincs e rajta külső sérülés, ellenőrizném a trafóba menő gyergyakábelt rendesen a helyén van e. Ha ez mind oké innentől hogy mit kell ellenőrizned a gyújtás tipusodtól függ.
Én csak a tirisztorosban tudok segiteni mert ezt matattam ezt bütyköltem. De mint mondtam nem vagyok motormágus csupán józan paraszti ésszel próbáltam összehozni a mocit feketemz-vel.
az összes érintkezést nézd át a saruk hajlamossak bekorodálni ill kontaktolni . Pl mikor rugod a mocit rázkodik a blokk és lehet hogy hol érintkezik hol nem az esetlegesen hibás kábeled.
Krueger
Nem vagyok egy nagy szaki igazából, nem is feketemz vagyok hanem krueger csak még nem csekkolták vissza a fórum regisztrációm :\ .
Hasonló problémám volt és egy gyertya csere oldotta meg a mert a szikra kisülés az első néhány ütemnél normális volt utána se kép se hang akár mit csináltunk. A gyertya tipusa brisk n14c volt a kisülés a gyertyán belül kattogot pedig uj gyertyáról volt szó . (Boccs a helyesirásért, de ez nem fog változni

Hogy kiszürd hogy valóban egy a gyertya illetve a gyertya pipa a ludas első lépésben annyit tennék hogy egy másik esetleg jónak gondolt és használt gyerytát próbálnék ki a blokkon való szikráztatáskor.
Ha ez nem jött be szedd le a gyertyapipát és a gyertyának a vezetékét érintsd a blokkhoz hogy úgy van e folyamatos szikra miközben kézzel a berugókart nyomod.
Követző lépés a gyertya kábel nincs e valahol sérülés rajta mert a mienkét megégette a blokk és áthúzott. (cseréltük ) 200ft métere.
Utána a trafót csekkolnám hogy jók e a kontaktok és nincs e rajta külső sérülés, ellenőrizném a trafóba menő gyergyakábelt rendesen a helyén van e. Ha ez mind oké innentől hogy mit kell ellenőrizned a gyújtás tipusodtól függ.
Én csak a tirisztorosban tudok segiteni mert ezt matattam ezt bütyköltem. De mint mondtam nem vagyok motormágus csupán józan paraszti ésszel próbáltam összehozni a mocit feketemz-vel.
az összes érintkezést nézd át a saruk hajlamossak bekorodálni ill kontaktolni . Pl mikor rugod a mocit rázkodik a blokk és lehet hogy hol érintkezik hol nem az esetlegesen hibás kábeled.
Krueger
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Re: Elektronika
Hali olyan problémám van h hol van szikra hol nincs :S ! Levettem a pipát és csak a kábellel néztem szikrát ugyanaz egyszer van egyszer nincs . Valahol áthuzna valami kábel a vázra ? Vagy mi lehet . Valaki segitsen please !
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Hát igen ennek a fajta berakásnak ez a hátránya.affaire írta:Üdv!
Átalakítottam a /1est 12v ra ugy ahogy még régebben irta Tibi.
Egyetlen 1 problémám van ezzel egyszerűen nem tudom odarakni a gyújtást ahova kellene.
Mert ugye nem ott van az állórész de ahogy Tibi irta évek óta így használja(gondolom nem rosz gyújtással jár).
Valakinek valami ötlet hogyan tudnám beállítani?
Tibit nem érem el hiába írok neki.
Esetleg rakjak bele új megszakítót?
Itt a kép róla:
Viszont nincs veszve semmi.
A megszakitó bütyköt kell hozzáforditani a gyújtáshoz.
Ehhez viszont a forgórészből törd ki azt a pöcköt ami pozicionálja a bütyköt.
Utána már odaforditod ahova akarod és a csavarral leszoritod.
Szerintem tuti lesz.Vagy ha nagyon odébb van akkor akár új bevágást is ejthetsz a bütykön és akkor a forgórészből nem kell kiszedni a pöcköt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
nova001155 írta:én is szívesen meghallgatnámMrDok írta: Na így már egy videót is meglesnék róla, kis álló helyben járatással, csak a hangja miatt....... ha esetleg meg tudod oldani.
Igyekszem akkor vmi videjót prezentálni

MZ TS 150 sportvarázs
Re: Elektronika
Üdv!
Átalakítottam a /1est 12v ra ugy ahogy még régebben irta Tibi.
Egyetlen 1 problémám van ezzel egyszerűen nem tudom odarakni a gyújtást ahova kellene.
Mert ugye nem ott van az állórész de ahogy Tibi irta évek óta így használja(gondolom nem rosz gyújtással jár).
Valakinek valami ötlet hogyan tudnám beállítani?
Tibit nem érem el hiába írok neki.
Esetleg rakjak bele új megszakítót?
Itt a kép róla:

Átalakítottam a /1est 12v ra ugy ahogy még régebben irta Tibi.
Egyetlen 1 problémám van ezzel egyszerűen nem tudom odarakni a gyújtást ahova kellene.
Mert ugye nem ott van az állórész de ahogy Tibi irta évek óta így használja(gondolom nem rosz gyújtással jár).
Valakinek valami ötlet hogyan tudnám beállítani?
Tibit nem érem el hiába írok neki.
Esetleg rakjak bele új megszakítót?
Itt a kép róla:

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
én is szívesen meghallgatnámMrDok írta:Na így már egy videót is meglesnék róla, kis álló helyben járatással, csak a hangja miatt....... ha esetleg meg tudod oldani.Owerlord írta: Köszike
Ezek az okosságok vannak rajta,benne:
-tranzisztoros gyújtás
-elektronikus fesz. szabályzó
-elektronikus index relé
-finomított szívó és felömlő járatok
-ETZ karbi (150)
-rezó kipufogó
-henger fúrás,dugó,blokk szét/össze
-mindenhol új Koyo csapágyak

- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na így már egy videót is meglesnék róla, kis álló helyben járatással, csak a hangja miatt....... ha esetleg meg tudod oldani.Owerlord írta: Köszike
Ezek az okosságok vannak rajta,benne:
-tranzisztoros gyújtás
-elektronikus fesz. szabályzó
-elektronikus index relé
-finomított szívó és felömlő járatok
-ETZ karbi (150)
-rezó kipufogó
-henger fúrás,dugó,blokk szét/össze
-mindenhol új Koyo csapágyak
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Helló
Engem is érdekelne a dolog.
Köszi!
Engem is érdekelne a dolog.
Köszi!
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
Igen, Powered by Sub-eenova001155 írta:Gondolom az elektronika nagyrészét Sub-ee bíztosítottaOwerlord írta:
Köszike
Ezek az okosságok vannak rajta,benne:
-tranzisztoros gyújtás
-elektronikus fesz. szabályzó
-elektronikus index relé
-finomított szívó és felömlő járatok
-ETZ karbi (150)
-rezó kipufogó
-henger fúrás,dugó,blokk szét/össze
-mindenhol új Koyo csapágyak
630 kilométeren 4,1 -et kért a drágaság ~90 utazóval ,csomaggal sátorral.Azelött 70-nél szét akart hullni
szép a kipu
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Elektronika
Szia Affaire!Ha leirnád részletesen nagyon megköszönném!Egy másik kedves hölgyklubtársunknak is perese van ő is 12voltosat szeretne a gépen!Előre is kösz!
[/quote][/quote][/quote]
HOlnap lefényképezem és leírom ugyis van vele kis gondom hátha tud benne segíteni valaki...

HOlnap lefényképezem és leírom ugyis van vele kis gondom hátha tud benne segíteni valaki...
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
rendbenKILL3R etz írta:feketemz!
tirisztor=tranzisztor
generátor=HALL-jeladó
Csak hogy tisztán lássunk.![]()
![]()
Gyári, új alkatrész pedig nincsen.... Fogadd meg a többiek tanácsát. Amit boltban veszel az egy rakás sz@r. Lehet most jó, de 100km után feladja a harcot a legtöbb....Bár remélem neked nem így fog történni, de a tapasztalat ez....

Hát legalább is jobban működik mint az ami volt benne.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Szia Affaire!Ha leirnád részletesen nagyon megköszönném!Egy másik kedves hölgyklubtársunknak is perese van ő is 12voltosat szeretne a gépen!Előre is kösz!affaire írta:Én épp most alakítottam át a 250/1 esemfestékes írta: Már rég szeretném én is átalakitani a perest!Ugy tudom hogy kell egy közdarab is a generátor hoz,de ha valaki pontosan leirná a dolgok menetét én is megköszönném!![]()
Állok mindenben a rendelkezésedre.

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Gondolom az elektronika nagyrészét Sub-ee bíztosítottaOwerlord írta:nova001155 írta:Owerlord szerintem is szép a gép gg sok munka lehetett vele meg nem kevés költség de a végeredmény az kárpótol szerintem
Majd lehet hogy én is beszerzek az enyémre valami nármális gyujtást. hall jeladósat szerintem
Köszike
Ezek az okosságok vannak rajta,benne:
-tranzisztoros gyújtás
-elektronikus fesz. szabályzó
-elektronikus index relé
-finomított szívó és felömlő járatok
-ETZ karbi (150)
-rezó kipufogó
-henger fúrás,dugó,blokk szét/össze
-mindenhol új Koyo csapágyak
630 kilométeren 4,1 -et kért a drágaság ~90 utazóval ,csomaggal sátorral.Azelött 70-nél szét akart hullni

- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
nova001155 írta:Owerlord szerintem is szép a gép gg sok munka lehetett vele meg nem kevés költség de a végeredmény az kárpótol szerintem
Majd lehet hogy én is beszerzek az enyémre valami nármális gyujtást. hall jeladósat szerintem
Köszike

Ezek az okosságok vannak rajta,benne:
-tranzisztoros gyújtás
-elektronikus fesz. szabályzó
-elektronikus index relé
-finomított szívó és felömlő járatok
-ETZ karbi (150)
-rezó kipufogó
-henger fúrás,dugó,blokk szét/össze
-mindenhol új Koyo csapágyak
630 kilométeren 4,1 -et kért a drágaság ~90 utazóval ,csomaggal sátorral.Azelött 70-nél szét akart hullni


MZ TS 150 sportvarázs
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Owerlord szerintem is szép a gép gg sok munka lehetett vele meg nem kevés költség de a végeredmény az kárpótol szerintem 
Majd lehet hogy én is beszerzek az enyémre valami nármális gyujtást. hall jeladósat szerintem

Majd lehet hogy én is beszerzek az enyémre valami nármális gyujtást. hall jeladósat szerintem
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
affaire írta:Nálam.nova001155 írta:Üdv és mit mondtok hol lehet valami értelmes generátor forgórészt szerezni?
Nálad ? xd
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
MrDok írta:Megjegyzéseim:Owerlord írta:Itt a tranyós gyújtásom.Valóban Sub-ee -s
Jó pár képecske
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... /?dr=26293
Jó kis X7-es A4tech, én is azzal kattogok.
Jók az órák!
És a lényeg: én is motorbuzi vagyok, de a szobámban még nem tettem össze gépet![]()
! Nehogy kividd onnan
! Vitrinben tartás szó szerint
![]()
. Nagyon JÓ!!!!!!
Ennyi.
Köszönöm

Pedig használom a sárkányt. Már 3000 km-t tettem bele. Közte egy 630 km-es Szlovák-Szombathely túra

Széles utat!!!
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Elektronika
Nálam.nova001155 írta:Üdv és mit mondtok hol lehet valami értelmes generátor forgórészt szerezni?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Elektronika
Üdv és mit mondtok hol lehet valami értelmes generátor forgórészt szerezni?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Remélem a szénkefe nem ennyire sz@r, a gyári még 35e. után is jó, de vettem kettőt, mert nem tudom milyen vastag lehet most már. 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
feketemz!
tirisztor=tranzisztor
generátor=HALL-jeladó
Csak hogy tisztán lássunk.
Gyári, új alkatrész pedig nincsen.... Fogadd meg a többiek tanácsát. Amit boltban veszel az egy rakás sz@r. Lehet most jó, de 100km után feladja a harcot a legtöbb....
Bár remélem neked nem így fog történni, de a tapasztalat ez.... 
tirisztor=tranzisztor
generátor=HALL-jeladó
Csak hogy tisztán lássunk.


Gyári, új alkatrész pedig nincsen.... Fogadd meg a többiek tanácsát. Amit boltban veszel az egy rakás sz@r. Lehet most jó, de 100km után feladja a harcot a legtöbb....


"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Elektronika
Nagyon szép moto!


- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Megjegyzéseim:Owerlord írta:Itt a tranyós gyújtásom.Valóban Sub-ee -s
Jó pár képecske
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... /?dr=26293
Jó kis X7-es A4tech, én is azzal kattogok.
Jók az órák!
És a lényeg: én is motorbuzi vagyok, de a szobámban még nem tettem össze gépet





Ennyi.

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
De itt épp az volt a gond,hogy nem működött jól:DDénes írta:feketemz! Ez sajnos nem így működik. Inkább az látszik törvényszerűnek, hogy amit kicserélsz alkatrészt az rövid időn belül bedobja a törcsit. Pl. ki ne ismerné a karbi javítókészletet, vagy a mai megszakítókat stb. Ami eredeti és működik azt nem szabad kicserélni.
Egy tirisztor pl sztem elég hosszú ideig működik és egy jobb generátor sem éppen olyan ami hamar tönkremegy legalább is nem halottam eddig rosszat arról a fajtáról ami nekem van az elektromos. Karbi is elég jó.
De pl azzal egyet értek,hogy ami működik azt nem kell kicserélni:) De ha veszek is akkor is gyári alkatrészeket veszek hozzá.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Semmi baj nem bántónak veszem,hanem oktatónak. Szeretek olyat tanulni,amit nem tudok. Megszoktam fogadni a tanácsokat. Ez az én érdekem is és a motor érdeke is,hogy hallgassak azokra akik nálam tapasztaltabbak.zsakfos írta:Rendben vettem a lapot.feketemz írta: Hát figyelj... úgy voltam vele,hogy elég régóta benne voltak már azok az alkatrészek, amúgy is cserés lett volna,most nyilván új alkatrészt amit mát megvettem bele azt egyhamar nem fogom kicserélni ,mert valószínűleg jó(nem 100% de valószínűleg). De én most olyat cseréltem,amit nem én vettem, és már nagyon régóta nem volt cserélve. Rosszat nem tettem vele, mert szépen működik. Mellesleg igen nem vagyok egy profi különben nem kérnél tőletek segítséget. Azokat cseréltem le amit ti is javasoltatok. Gyertya, és Trafó.
A generátort az én ötletem volt és úgy néz ki bevált,mert most állandóan van szikrám.
Bocs ha ugy érzed megbántottalak.A szándékom nem ez volt.
Nekem csak félreérthető volt az üzeneted.Ennyi..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Forrasztottuk.Rendesen. De nem lett jó ezért vettem újat.KILL3R etz írta:Valószínű ott elég lett volna egyet forrasztani....
Maga a kis kábel volt szar nem a forrasztás. Valahol meglehetett törve. A generátort pedig azért nem szedem szét..
de most már úgy is mind1 mert kicseréltem:D
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Rendben vettem a lapot.feketemz írta: Hát figyelj... úgy voltam vele,hogy elég régóta benne voltak már azok az alkatrészek, amúgy is cserés lett volna,most nyilván új alkatrészt amit mát megvettem bele azt egyhamar nem fogom kicserélni ,mert valószínűleg jó(nem 100% de valószínűleg). De én most olyat cseréltem,amit nem én vettem, és már nagyon régóta nem volt cserélve. Rosszat nem tettem vele, mert szépen működik. Mellesleg igen nem vagyok egy profi különben nem kérnél tőletek segítséget. Azokat cseréltem le amit ti is javasoltatok. Gyertya, és Trafó.
A generátort az én ötletem volt és úgy néz ki bevált,mert most állandóan van szikrám.
Bocs ha ugy érzed megbántottalak.A szándékom nem ez volt.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
feketemz! Ez sajnos nem így működik. Inkább az látszik törvényszerűnek, hogy amit kicserélsz alkatrészt az rövid időn belül bedobja a törcsit. Pl. ki ne ismerné a karbi javítókészletet, vagy a mai megszakítókat stb. Ami eredeti és működik azt nem szabad kicserélni.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Valószínű ott elég lett volna egyet forrasztani.... 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Hát figyelj... úgy voltam vele,hogy elég régóta benne voltak már azok az alkatrészek, amúgy is cserés lett volna,most nyilván új alkatrészt amit mát megvettem bele azt egyhamar nem fogom kicserélni ,mert valószínűleg jó(nem 100% de valószínűleg). De én most olyat cseréltem,amit nem én vettem, és már nagyon régóta nem volt cserélve. Rosszat nem tettem vele, mert szépen működik. Mellesleg igen nem vagyok egy profi különben nem kérnél tőletek segítséget. Azokat cseréltem le amit ti is javasoltatok. Gyertya, és Trafó.zsakfos írta:Na ez az.Kicserélsz olyan dolgokat is ami lehet hogy teljesen jól működik,csak mivel a te szavaiddal élve nem vagy otthon az elektromosságban,feleslegesen költöd a pénzedet alkatrészekre.feketemz írta:
De most kicseréltem a blokkban lévő gyújtás részt és most tényleg működik.
Minden esetre ezzel ,hogy sok mindent kicseréltem rajta nem tettem rosszat.
Sőt..
Egyenlőre úgy néz ki működik.De már megtanultam,hogy" A puding próbája az evés"![]()
meglátjuk.
Na persze te tudod.
A generátort az én ötletem volt és úgy néz ki bevált,mert most állandóan van szikrám.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Sziasztok!
Vettem a dinamóhoz tekercset, be is kötöttem.
Hogy tudom ellenőrizni hogy tölti az akksit?
Multiméterem kiakadt amikor mérni próbáltam az akksit alapjáraton.
A 61-es pontra hogy tudok kötni valami jelző lámpát?
Ezen a ponton is kiakad a műszerem(digitális multiméter)
Vettem a dinamóhoz tekercset, be is kötöttem.
Hogy tudom ellenőrizni hogy tölti az akksit?
Multiméterem kiakadt amikor mérni próbáltam az akksit alapjáraton.
A 61-es pontra hogy tudok kötni valami jelző lámpát?
Ezen a ponton is kiakad a műszerem(digitális multiméter)
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ez az.Kicserélsz olyan dolgokat is ami lehet hogy teljesen jól működik,csak mivel a te szavaiddal élve nem vagy otthon az elektromosságban,feleslegesen költöd a pénzedet alkatrészekre.feketemz írta:
De most kicseréltem a blokkban lévő gyújtás részt és most tényleg működik.
Minden esetre ezzel ,hogy sok mindent kicseréltem rajta nem tettem rosszat.
Sőt..
Egyenlőre úgy néz ki működik.De már megtanultam,hogy" A puding próbája az evés"![]()
meglátjuk.
Na persze te tudod.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na én meg azt mondom hogy nem laksz te olyan messze a Mestertől!
Mér nem viszed el?, azt ott biztosan megoldódnának a problémáid.
Szép dolog az önállóság,hisz sokan csináljuk,de ami nem megy azt ne erőltesd mert a végén még hazavágod a gyujtóelektronikát is.
Szerintem
Mér nem viszed el?, azt ott biztosan megoldódnának a problémáid.
Szép dolog az önállóság,hisz sokan csináljuk,de ami nem megy azt ne erőltesd mert a végén még hazavágod a gyujtóelektronikát is.
Szerintem

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
De nekem alapból elektronikus gyújtásom van..coco írta:De ha ennyi gaz van azzal a gyujtassal, akkor mert nem teszel egy sima megszakitosat? Azzal is elmegy a motor es nem nagy melo utana allitani sem ha gaz van vele. Ja es olcso... Vagy mondok mast, tegyel megszakitot + Sub-ee fele gyujtast es kesz. Es akkor elmondhatod h elektronikus gyujtasod van.
Sztem sokkal jobb mint a mechanikus,mert nem kopik és beállítani sem nehéz, hosszú életű,hogyha arra használják a motort amire kell. Azért volt számomra bonyolult,mert nem vagyok egy elektronikus zseni most életemben először van a kezem alatt egy 125ös Mz(etz). De most kicseréltem a blokkban lévő gyújtás részt és most tényleg működik. Többször is járattam a motort és mindig pöcc-röff re indult szóval most már annyira nem lehet itt elrontani. Alapjáratot állítunk még rajta aztán mehetnek a próbakörök(hopp it egy koppanás


Sőt....

Szóval..maradjon csak így:) Egyenlőre úgy néz ki működik.De már megtanultam,hogy" A puding próbája az evés"

meglátjuk.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
De ha ennyi gaz van azzal a gyujtassal, akkor mert nem teszel egy sima megszakitosat? Azzal is elmegy a motor es nem nagy melo utana allitani sem ha gaz van vele. Ja es olcso... Vagy mondok mast, tegyel megszakitot + Sub-ee fele gyujtast es kesz. Es akkor elmondhatod h elektronikus gyujtasod van.
- feketemz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 172
- Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Szentendre
Re: Elektronika
Nah rakok már fel egy pár képet,hogy is néz ki most. Az ülést még nem raktam fel ,mert még matatni fogunk arrafelé,de sztem nem néz ki olyan rosszúl:)MrDok írta:Ezért írtam hogy több új gyertyát vegyél, vagy egy régit tegyél be.feketemz írta:Úgy látszik előre ittam a medve bőrére...megint nem ok...
Megint hol ad szikrát hol nem. De most hozzáérintettem a tirisztornak a piros kábelét a forgó részhez a generátoron belül és akkor megint folyamatosan adott szikrát. Letisztítottuk az érintkezőket akkor sem működött.. Újraforrasztottuk azt a kis kábelt ami becsatlakozik a műanyag házba (ami össze van kötve a piros kábel érintkező sarujával arról a kis kábelről beszélek) és akkor sem adott rendesen szikrát...
Mit kell akkor most kicserélnem rajta? Itt teljesen megvagyok lőve sajnos..foggalmam sincs erről a részéről, mi hibázhat.![]()
![]()
Nekem még nem sikerült új gyertyával sokat mennem.
Már igazán tehetnél egy közeli képet arról a csodagyújtásról.......
Több új gyertyát vettem,de nem a gyertya hibázik hanem a generátorban a gyújtás rész. A gyertya szépen ad szikrát Brisk N15C-t vettem. A generátorhoz kapcsolódó elektronikából vettem egy újabb szerűt,minden esetre jobb állapotban van mint az enyém

http://kepfeltoltes.hu/100630/DSC06384_ ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100630/125099987 ... es.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/100630/DSC06391_ ... es.hu_.jpg
Azt még megjegyzem,hogy még nincs kész a motor tudom,hogy egy két helyen még összekell rakni csak ameddig nem állítjuk be rendesen az alapjáratot addig úgy is csak a garázsban fog állni addig nem rakjuk össze.
Az a sárga vic-vacak is lekerül róla ami lóg:D ma vettem új gumikart. Láncvédőt is , szóval egész pofás lessz ,meg újrakell fújni sajnos a tankot,mert a fékfolyadék kicsit leszedte a teljes képen látszik,hogy leszedte a festést..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Elektronika
Itt a tranyós gyújtásom.Valóban Sub-ee -s
Jó pár képecske
http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... /?dr=26293
Jó pár képecske

http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/ ... /?dr=26293
MZ TS 150 sportvarázs
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Rájöttem mi a gond. A megszakító el van kopva.
Ezért van hogy csak nagyobb hézaggal megy. De így be is tudtam állítani az előgyújtást.
Mamámnál van másik megszakító, kipróbálom azzal majd.
Írok a fejleményekről.
Köszönöm a segítséget!
Ezért van hogy csak nagyobb hézaggal megy. De így be is tudtam állítani az előgyújtást.
Mamámnál van másik megszakító, kipróbálom azzal majd.
Írok a fejleményekről.
Köszönöm a segítséget!
Re: Elektronika
Amugy ha van minden ezt dolgod álló forgórész,fesszab,egyenirányító én cseréltem gyujtáskapcsolót is.
Plusz zsinórok.
A blokkból kikell vágni jó nagy darabokat.
Mondjuk nem tudom hogy szeretnéd közbetéttel vagy anélkül!
Én anélkül csináltam.
Meg érdemes új zsinórokkal összerakni énis ezt tettem miután nem akart töltés lenni de utána hál Istennek 2hét tömény szopás után jó lett.
Szólj ha kell segítség online vagyok
Plusz zsinórok.
A blokkból kikell vágni jó nagy darabokat.
Mondjuk nem tudom hogy szeretnéd közbetéttel vagy anélkül!
Én anélkül csináltam.
Meg érdemes új zsinórokkal összerakni énis ezt tettem miután nem akart töltés lenni de utána hál Istennek 2hét tömény szopás után jó lett.
Szólj ha kell segítség online vagyok

Re: Elektronika
Én épp most alakítottam át a 250/1 esemfestékes írta:Már rég szeretném én is átalakitani a perest!Ugy tudom hogy kell egy közdarab is a generátor hoz,de ha valaki pontosan leirná a dolgok menetét én is megköszönném!KantulyJani írta:Sziasztok!
Köszönöm az eddigi segítségeket, most újabb kérdésem lenne.
6V-os az ES 250/2-m, viszont hallottam, hogy át lehet alakítani 12V-ra.
Nos, kaptam ETZ 250 bontásból minden elektromos alkatrészt, a kérdésem az, hogy kell-e még valami az ETZ cuccain kívül az átalakításhoz?
Előre is köszönöm!
Üdv,
Jani

Állok mindenben a rendelkezésedre.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Elektronika
Már rég szeretném én is átalakitani a perest!Ugy tudom hogy kell egy közdarab is a generátor hoz,de ha valaki pontosan leirná a dolgok menetét én is megköszönném!KantulyJani írta:Sziasztok!
Köszönöm az eddigi segítségeket, most újabb kérdésem lenne.
6V-os az ES 250/2-m, viszont hallottam, hogy át lehet alakítani 12V-ra.
Nos, kaptam ETZ 250 bontásból minden elektromos alkatrészt, a kérdésem az, hogy kell-e még valami az ETZ cuccain kívül az átalakításhoz?
Előre is köszönöm!
Üdv,
Jani

- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Feketemz milyen gyertyat vettel bele?
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Thomas10100 az amirol Owerlord beszel az Sub-ee fele gyujtas. A fooldalon megtalalod a cikkek kozott... Le van irva ott minden h mit hogy kell...
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Elektronika
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi segítségeket, most újabb kérdésem lenne.
6V-os az ES 250/2-m, viszont hallottam, hogy át lehet alakítani 12V-ra.
Nos, kaptam ETZ 250 bontásból minden elektromos alkatrészt, a kérdésem az, hogy kell-e még valami az ETZ cuccain kívül az átalakításhoz?
Előre is köszönöm!
Üdv,
Jani
Köszönöm az eddigi segítségeket, most újabb kérdésem lenne.
6V-os az ES 250/2-m, viszont hallottam, hogy át lehet alakítani 12V-ra.
Nos, kaptam ETZ 250 bontásból minden elektromos alkatrészt, a kérdésem az, hogy kell-e még valami az ETZ cuccain kívül az átalakításhoz?
Előre is köszönöm!
Üdv,
Jani
Vigyázz a motoromra Viktor!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezért írtam hogy több új gyertyát vegyél, vagy egy régit tegyél be.feketemz írta:Úgy látszik előre ittam a medve bőrére...megint nem ok...
Megint hol ad szikrát hol nem. De most hozzáérintettem a tirisztornak a piros kábelét a forgó részhez a generátoron belül és akkor megint folyamatosan adott szikrát. Letisztítottuk az érintkezőket akkor sem működött.. Újraforrasztottuk azt a kis kábelt ami becsatlakozik a műanyag házba (ami össze van kötve a piros kábel érintkező sarujával arról a kis kábelről beszélek) és akkor sem adott rendesen szikrát...
Mit kell akkor most kicserélnem rajta? Itt teljesen megvagyok lőve sajnos..foggalmam sincs erről a részéről, mi hibázhat.![]()
![]()
Nekem még nem sikerült új gyertyával sokat mennem.
Már igazán tehetnél egy közeli képet arról a csodagyújtásról.......
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Üdv!Thomas10100 írta: Az jó, nincs kitörve.
Van egy másik bütyköm, azzal sehogy sem tudtam eindítani, csak durrogott. Aztán szemmel észrevettem hogy teljesen máshol van a kiemelés pontja a kettő között. De ez sem az igazi.
Pedig az a bütyök elvileg 125-ös TS-ben volt. Az enyém meg 150-es. Nem értem
Ha rendesen a helyén van a pöcök, és a vájat, de nem jó helyen szakít meg, akkor állítsd be a főtengelyt gyújtási időpontra, nézd meg hol kell álljon a bevágás, és csináld meg oda.
Kisflex vékony koronggal csodákra képes

Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Thomas10100!
A bütyköt a TS-nél fél fordulattal elforgatva is be lehet tenni!! Ha a fölső holtpont körül nyit, akkor jó. Ha az alsónál nyit, akkor meg kell fordítani.
Üdv: P.
A bütyköt a TS-nél fél fordulattal elforgatva is be lehet tenni!! Ha a fölső holtpont körül nyit, akkor jó. Ha az alsónál nyit, akkor meg kell fordítani.
Üdv: P.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Elektronika
Az jó, nincs kitörve.Matthej01 írta:Én etz-nél jártam úgy hogy ami a bütyköt rögzíti a helyén kis kiszögelés letört és a bütyök elforgot körbe körbe. A generátor forgórészén van egy kis darab anyag kihajtva és a bütyök furatába meg horony, nekem onnan kapitulált a kis aranyos.
Van egy másik bütyköm, azzal sehogy sem tudtam eindítani, csak durrogott. Aztán szemmel észrevettem hogy teljesen máshol van a kiemelés pontja a kettő között. De ez sem az igazi.
Pedig az a bütyök elvileg 125-ös TS-ben volt. Az enyém meg 150-es. Nem értem
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég