Kék v. barna színű, úgy emlékszem 10x20x7-es szimmeringet tegyél bele. A belső kis karmantyú az jó szokott lenni.nova001155 írta:Hello
Szeretnék minőségi karmatyúkat a fékemhez hol lehet ilyet rendelni mert a réget feloldotta az olaj ...
Űdv.:Robi
Fékek
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Fékek
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
A kolléga jól mondja! 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Fékek
Én úgy tudom felül lelégteleníteni hogy csak aprókat huzigálok a fékkaron (óvatosan) és a főfékhengerben az egyik pici lyukból (a fékkartól távolabbik) pumpálódik ki a levegő.affaire írta:Nekem is ez a problémám olyan puha a fék mikor behúzom!KILL3R etz írta:Le van légtelenítve? Alul, felül? Ha "felpumpálod", akkor jobban fog?
De hogy érted hogy alul felül?
Felül is lekell légteleníteni?
Oszt hogyan?
Re: Fékek
Nekem is ez a problémám olyan puha a fék mikor behúzom!KILL3R etz írta:Le van légtelenítve? Alul, felül? Ha "felpumpálod", akkor jobban fog?
De hogy érted hogy alul felül?
Felül is lekell légteleníteni?
Oszt hogyan?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
elméletileg levan légtelenítve felpumpálom akkor jó de megnézem még 1 szer hol van e benne levegő.KILL3R etz írta:Le van légtelenítve? Alul, felül? Ha "felpumpálod", akkor jobban fog?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Nekem is volt olyan fékcsőcsere után, hogy a fék néha beton, néha meg beesik. Sőt ez azzal súlyosbítva hogy ha állt kicsit, akkor beesett, de ha sokat fékezgettem kemény maradt. A kormány helyzetétől is függött a fékerő és a puhaság. Levegő volt valami rejtett zugában, a karmantyú hibátlan, 2-3 hét alatt a jelenség magától megszűnt.
Gyanakortam az új fékcsőre, karmantyúra, mindenre, de egyik se volt rossz. Trükkös helyen maradhatott egy buborék...
Gyanakortam az új fékcsőre, karmantyúra, mindenre, de egyik se volt rossz. Trükkös helyen maradhatott egy buborék...
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Le van légtelenítve? Alul, felül? Ha "felpumpálod", akkor jobban fog?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Üdv minekni én is haladtam a fékemmel most az a helyzet hogy kinyomtuk a fékdugattyúkat meglettek csiszolva visszalettek rakva és mindig súrlódik egy pcit de korán sem annyira amennyit surlódik az má a féktárcsa sajátossága szerintem de viszont olyat csinál hogy valamikor behúzom és jól fékez valamikor meg tövig csupálom és alig van fékhatás szerintem a főfékhengerben mehetett ki a kissebbik karmenytú hol lehetr valami olaly állót szerezni? üdv.: Robi
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Fékek
Megnéztem és nincs az sem eltömődve.MrDok írta:Ebben igazad van, az is lehet. És esetleg a főfékhenger "visszaeresztő" (fentről nézve 2 furat van, az amelyik a fékcső felé esek. mozog rajta az olaj?)furatát, nincs-e eltömődve.nyakas írta: milyen a fekfolyadek,dot 4 vagy dot 5? ha ilyen ,es meg is csinalja akkor szetszed lent fent atnezgumifekcsovel jartam ugy,hogy osszeszukult es csak lassan engedte vissza az olajat

Tehát: Főfékhenger új
Fékcső új
Lyukak nincsenek eltömődve
Féknyereg szét lett szedve
Dugattyúk át lettek mozgatva
Fékfolyadék DOT 4-es
Szerintem maradjunk annyiban hogy ez egy örök relytéj marad...



- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Ebben igazad van, az is lehet. És esetleg a főfékhenger "visszaeresztő" (fentről nézve 2 furat van, az amelyik a fékcső felé esek. mozog rajta az olaj?)furatát, nincs-e eltömődve.nyakas írta: milyen a fekfolyadek,dot 4 vagy dot 5? ha ilyen ,es meg is csinalja akkor szetszed lent fent atnezgumifekcsovel jartam ugy,hogy osszeszukult es csak lassan engedte vissza az olajat
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Fékek
Most jön a feketeleves mert új a fékcső és új a főfékhenger, egyszer megszorult a féknyereg (kb.2 hónapja) és akkor az is szét lett szedve, kipucolva, átjárava és DOT4- et használok.
Állandóan az elsőfékkel szenvedek, valami mindíg van, de most már tényleg feladta a leckét!
Állandóan az elsőfékkel szenvedek, valami mindíg van, de most már tényleg feladta a leckét!

-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Fékek
milyen a fekfolyadek,dot 4 vagy dot 5? ha ilyen ,es meg is csinalja akkor szetszed lent fent atnezMrDok írta:Ideje alaposan átnézni a fékrendszered (belűről is).punisher írta:Szervusztok!
Az a helyzet hogy állandóan megszorul a fékem, nagyon felkeményedikés úgy vettem észre hogy ezt akkor csinálja amikor már nagyon felmelegszik a féktárcsám.
Képes annyira bekeményedni hogy az elsőkerék meg se moccan, hogyha eltelik egy kis idő (kb. 20perc) utánna megint normálisan müködik!
Elképzelhető hogy a meleg a féktárcsa okozza ezt???


A viz szalad, a kő marad!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Ideje alaposan átnézni a fékrendszered (belűről is).punisher írta:Szervusztok!
Az a helyzet hogy állandóan megszorul a fékem, nagyon felkeményedikés úgy vettem észre hogy ezt akkor csinálja amikor már nagyon felmelegszik a féktárcsám.
Képes annyira bekeményedni hogy az elsőkerék meg se moccan, hogyha eltelik egy kis idő (kb. 20perc) utánna megint normálisan müködik!
Elképzelhető hogy a meleg a féktárcsa okozza ezt???
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Fékek
Szervusztok!
Az a helyzet hogy állandóan megszorul a fékem, nagyon felkeményedik
és úgy vettem észre hogy ezt akkor csinálja amikor már nagyon felmelegszik a féktárcsám.
Képes annyira bekeményedni hogy az elsőkerék meg se moccan, hogyha eltelik egy kis idő (kb. 20perc) utánna megint normálisan müködik!
Elképzelhető hogy a meleg a féktárcsa okozza ezt???
Az a helyzet hogy állandóan megszorul a fékem, nagyon felkeményedik

Képes annyira bekeményedni hogy az elsőkerék meg se moccan, hogyha eltelik egy kis idő (kb. 20perc) utánna megint normálisan müködik!
Elképzelhető hogy a meleg a féktárcsa okozza ezt???

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
A fékbetét könnyen "szalad" de a dugattyú :s ma szedtem éppen szét bocsánat hogy nem írtam hamarabb na szóval szétszedtem de a dugattyúk olyan nehezen mozognak hogy leszereltem üres nincs benne olaj és nemlehetettbenyomni..... majd holnapután ellesz víve egy autószerelőhöz levegővel megpróbáljuk kinyomni és megtisztítani. Ma mentem vene kb 10 km -ert és utána olyanvolt az elsőkerék hogy kézzel alig lehetett fordítani szóval ezt megkell csinálni így nemhasználható. A fékpófa nem a legszebb de szerintem még használható.Perec írta:Könnyen kell járnia a fékbetéteknek is, kézzel ki kell tudni húzni, szinte zörögnie kell ! Leheletnyi zsírt is kaphat az oldala, mert a vas megeszi az alut és újra szorulni fog.MrDok írta: Könnyen kell járnia a dugattyúknak! Ha nem mennek könnyen, akkor nem tud visszahúzódni a fékbetét, és erősebben súrlódik.
Üdv.:Robi
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Fékek
Könnyen kell járnia a fékbetéteknek is, kézzel ki kell tudni húzni, szinte zörögnie kell ! Leheletnyi zsírt is kaphat az oldala, mert a vas megeszi az alut és újra szorulni fog.MrDok írta:Könnyen kell járnia a dugattyúknak! Ha nem mennek könnyen, akkor nem tud visszahúzódni a fékbetét, és erősebben súrlódik.nova001155 írta:Most kicsit off leszek de feldobom a kérdést fog a fékem az első nagyon jól csak az a baj hogy surlódik a tárcsához a betét nagyon erősen kézzel megforgatom a kereket azonnal megáll hogy elehet ezen segíteni?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Könnyen kell járnia a dugattyúknak! Ha nem mennek könnyen, akkor nem tud visszahúzódni a fékbetét, és erősebben súrlódik.nova001155 írta:Most kicsit off leszek de feldobom a kérdést fog a fékem az első nagyon jól csak az a baj hogy surlódik a tárcsához a betét nagyon erősen kézzel megforgatom a kereket azonnal megáll hogy elehet ezen segíteni?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Sehogy. Ilyen. Kész.nova001155 írta:Most kicsit off leszek de feldobom a kérdést fog a fékem az első nagyon jól csak az a baj hogy surlódik a tárcsához a betét nagyon erősen kézzel megforgatom a kereket azonnal megáll hogy elehet ezen segíteni?

Ha ezek megvannak akkor csak az ima segít.
Ja és még valami, nálam nagyobb kedvel megy vissza akkor a dugattyú a nyeregben, ha már vékony (kopott) a fékbetét, vagyis amikor a dugattyú jobban kiáll. Nemtudom mi az oka, de így van.
- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Fékek
Van egy számomra érthetetlen kérdésem!
Az mitől van ha mielőtt elindulnék akkor az elsőfék paszentosan ott fog ahol kell, de mire beérek a melóhelyre olyan hogyha fél centit húzok rajta majdnem fejreállok. (Nem levegős, utángyártott főfékhenger) tudom állítani a fékkarnál, de akkor mindíg csavargassam ki-be?
Az mitől van ha mielőtt elindulnék akkor az elsőfék paszentosan ott fog ahol kell, de mire beérek a melóhelyre olyan hogyha fél centit húzok rajta majdnem fejreállok. (Nem levegős, utángyártott főfékhenger) tudom állítani a fékkarnál, de akkor mindíg csavargassam ki-be?

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Most kicsit off leszek de feldobom a kérdést fog a fékem az első nagyon jól csak az a baj hogy surlódik a tárcsához a betét nagyon erősen kézzel megforgatom a kereket azonnal megáll hogy elehet ezen segíteni?
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
nyilván am szereztem motorosbolti vackot próbaként gondoltam ha a főfékhenger ment szét minek vegyek akkor normális szimeringet öszzeraktam tettem bele olajat a fékhatás megfelelő de a nagyobbik karmantyú az lópikula szinte azonnal elkezdett szivárogni nemsoká megyek normális szimeringé.conus írta:o-gyűrűvel. ugye tigri?nova001155 írta: Ittvan kiszedtem őket a bal oldalit egyértelműen lehet szimeringel cserélni de a jobbot :S nemtudom hogy azt mivel lehet.![]()

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Fékek
o-gyűrűvel. ugye tigri?nova001155 írta: Ittvan kiszedtem őket a bal oldalit egyértelműen lehet szimeringel cserélni de a jobbot :S nemtudom hogy azt mivel lehet.




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Na majd holnap elmegyek szimering boltba és megtudakolom van e valami hasonlójuk e vagy nincs nagyon remélem nem ment szét a főfékhenger :SkobraCode írta:A jobb oldalit szerintem csak ugyan olyanra tudod kicserélni. de nem biztos, talán valaki más tud alternatívát.nova001155 írta:Ittvan kiszedtem őket a bal oldalit egyértelműen lehet szimeringel cserélni de a jobbot :S nemtudom hogy azt mivel lehet.
köszönöm a segítséget
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
kobraCode írta:szimeringet tegyél be mert a fékkarmantyú szintén az utángyártott remekművek közé tartozik.nova001155 írta:omg
http://www.mofaker.hu/?termek_id=301350
ez kell oda vagy a kissebbik?
Amúgy szimering biztos hogy rossz szerintem mivel szivárog.
10x20x7-es szimering kell ha jól tudom

Ittvan kiszedtem őket a bal oldalit egyértelműen lehet szimeringel cserélni de a jobbot :S nemtudom hogy azt mivel lehet.
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Fékek
szimeringet tegyél be mert a fékkarmantyú szintén az utángyártott remekművek közé tartozik.nova001155 írta:omg
http://www.mofaker.hu/?termek_id=301350
ez kell oda vagy a kissebbik?
Amúgy szimering biztos hogy rossz szerintem mivel szivárog.
10x20x7-es szimering kell ha jól tudom
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
omg
http://www.mofaker.hu/?termek_id=301350
ez kell oda vagy a kissebbik?
Amúgy szimering biztos hogy rossz szerintem mivel szivárog.
http://www.mofaker.hu/?termek_id=301350
ez kell oda vagy a kissebbik?
Amúgy szimering biztos hogy rossz szerintem mivel szivárog.
Re: Fékek
Először cserélj a főfékhengerbe karmantyút,és szimmeringet,és ha nem javul,akkor főfékhenger csere sajnanova001155 írta:Üdv minekinek.
Valki tudna nekem abban segíteni hogy az első fékemnek mi a baja?
Tünetei teljesen behúzom a fékkart és fékhatás alig van de ha hírtelen húzom meg a fékkart akkor meg fog fék rendesen 250 etz de luxe a motorom. Segítségeteket előre is köszönöm.

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Fékek
Üdv minekinek.
Valki tudna nekem abban segíteni hogy az első fékemnek mi a baja?
Tünetei teljesen behúzom a fékkart és fékhatás alig van de ha hírtelen húzom meg a fékkart akkor meg fog fék rendesen 250 etz de luxe a motorom. Segítségeteket előre is köszönöm.
Valki tudna nekem abban segíteni hogy az első fékemnek mi a baja?
Tünetei teljesen behúzom a fékkart és fékhatás alig van de ha hírtelen húzom meg a fékkart akkor meg fog fék rendesen 250 etz de luxe a motorom. Segítségeteket előre is köszönöm.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Elvileg 4.5mm (rá van írva szép nagy betűkkel), gyakorlatban kb 4-ig is lemehetsz.revlimit írta:Mi a minimum amire le lehet szedni az MZ féktárcsát, mert üt az enyém és már idegesít.
De ha méret alá menne akkor inkább vegyél egyet, én is nemrég vettem vaterán 5.2mm vastag frissen szabályzott tárcsát 1800ért...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Fékek
Köszi, a válaszokat. Holnap lesz csak a műszaki. Remélem nem lesz gond. Gondolom, abba nem köt bele a rend őre ha megállít műszakira menet. Bár még soha nem állítottak meg, de amilyen szerencsétlen vagyok, úgyis lesz valami. 

Re: Fékek
Milyen fékbetétet ajánlotok előre a tárcsához 

- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Fékek
ETZ 250 tárcsaféket hol lehet venni?
egyáltalán lehet valahol venni?
egyáltalán lehet valahol venni?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Fékek
Szeva! Menny vele 200 métert, állj meg hátsófékkel és pörögni fog, ahogy mész kiüti egy kicsit a kerék a féket.berzerke írta:Sziasztok. Régebben írtam, h beragadt a munkahenger. Sikerült kiszedni kompresszorral.
Kitisztítottam, pucoltam, kicseréltem a gumikarikát, összeraktam, és most ott tartok, h kicsit szorít. Ha megpörgetem a kereket kb kettőt pörög és megáll. Holnap kéne műszakira menni. Így átmegy? Lehet így használni, vagy van ötletetek?

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Laczkó 2010.06.03. 20:42-kor.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
A tárcsafék egy kicsit mindig súrlódikberzerke írta:Sziasztok. Régebben írtam, h beragadt a munkahenger. Sikerült kiszedni kompresszorral.
Kitisztítottam, pucoltam, kicseréltem a gumikarikát, összeraktam, és most ott tartok, h kicsit szorít. Ha megpörgetem a kereket kb kettőt pörög és megáll. Holnap kéne műszakira menni. Így átmegy? Lehet így használni, vagy van ötletetek?

Mekkora erővel pörgeted meg, hogy két fordulatot menjen?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Fékek
Sziasztok. Régebben írtam, h beragadt a munkahenger. Sikerült kiszedni kompresszorral.
Kitisztítottam, pucoltam, kicseréltem a gumikarikát, összeraktam, és most ott tartok, h kicsit szorít. Ha megpörgetem a kereket kb kettőt pörög és megáll. Holnap kéne műszakira menni. Így átmegy? Lehet így használni, vagy van ötletetek?
Kitisztítottam, pucoltam, kicseréltem a gumikarikát, összeraktam, és most ott tartok, h kicsit szorít. Ha megpörgetem a kereket kb kettőt pörög és megáll. Holnap kéne műszakira menni. Így átmegy? Lehet így használni, vagy van ötletetek?
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Fékek
Ha a kuplung és a fék azonos vastagságú bowdenhuzalból van, akkor esetleg kis TS kuplung bowdenből tudsz csinálni! Az csak pár centivel rövidebb, talán elég lesz.
Ha nem elég a kb. 13 cm út, amit a kis TS kuplungbowden enged, akkor leforrasztod a bowden végét, és rövidítesz 2 cm-t a házon. Utána a krómos kupak vissza, és összeforrasztod.
Csak tökéletes munkát végezve, ugye itt fékről van szó!!!
Ha nem elég a kb. 13 cm út, amit a kis TS kuplungbowden enged, akkor leforrasztod a bowden végét, és rövidítesz 2 cm-t a házon. Utána a krómos kupak vissza, és összeforrasztod.
Csak tökéletes munkát végezve, ugye itt fékről van szó!!!
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Fékek
Kicsit OFF:gezaf írta:Köszönöm a választ!Szintereztetni szeretném, ahhoz meg a műanyagot el kell távolítani. Akkor csak ez a fúrós(amivel a tartály használhatatlan lesz) megoldás van?
nem, Murphy törvénye szerint:
ha nem megy. erőltesd. Ha úgy sem, végy egy nagyobb kalapácsot.
Szóval, a meleg víz az jó ötlet, aztán piciket, finoman kocogtatva tengelyirányban (mert a tartály egy 'henger', annak meg van tengelye) próbáld meg az összerágódást - vagy a ragasztót - szétválasztani. Ez után könnyebben megindul a menet...
Azt kihagytam, hogy a tartály alját támadd egy műanyag rúddal (danamid?), melynek a végét legalább hasonló ívűre képezed ki, mint amilyen a tartály aljának van.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Fékek
Pedig csavaros. Miért akarod kiszedni? Lehet valaki beragasztotta, vagy ilyesmi, mert folyott az olaj. Ha le akarod cserélni akkor fúrd át, bele csavarhúzó és úgy tekerd.
- gezaf
- rolleres
- Hozzászólások: 13
- Csatlakozott: 2010.01.31. 19:28
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Pilis-Budapest
Re: Fékek
Sziasztok! Nem tudjátok, hogy az eredeti főfékhengerből hogyan lehet kivenni a műanyag tartályt? Már próbáltam forró vízben melegíteni, de úgy sem tudtam kicsavarni. Lehet olyan példány is, amelyik nem menetes? Köszönöm!
Re: Fékek
Kösz a válaszokat akkor a lényeg hogy 4.5ig biztosan szabályozható... De sztem még a 4 is belefér...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
Ez igaz...
Lehet hogy az oldalirányú terhelés miatt... Gondolom ott már nem egységes erővel nyomják a dugattyúk.
Tényleg nem tudom, erre emlékszem, hogy hallottam.


Lehet hogy az oldalirányú terhelés miatt... Gondolom ott már nem egységes erővel nyomják a dugattyúk.
Tényleg nem tudom, erre emlékszem, hogy hallottam.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Fékek
A gyári minimum érték valóban 4.5 mm. De több helyről hallottam már, hogy 3.5 ig el lehet menni. Akkor sem a törés a veszélyes, hanem hogy kiverődik az agyból... Mert ha jól tudom két darabból van összerakva, maga a tárcsa és az agy.
Javítsatok ki ha rosszul emlékszem....
A fék nem játék, szóval inkább várd meg mások válaszát is.
Javítsatok ki ha rosszul emlékszem....

A fék nem játék, szóval inkább várd meg mások válaszát is.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 8 vendég