Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Hasonló volt a szitu nálam is, bár lehetett állítani, csak atom nagy volt a hézag ahhoz hogy jó legyen.Én átépítettem tranzisztoros gyújtásúra, így a megszakítóhézag már nem korlátozó tényező.Mivel a megszakító csak jelet ad a tranyónak.

üdv
Helló!

Így ahogy mondod, csak nagyobb hézaggal megy jól. Tudsz mutatni elektronikát amit megépítettél?

Köszi!
Matthej01
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1133
Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
MZ-d típusa: ETZ 250,150
Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Matthej01 »

Én etz-nél jártam úgy hogy ami a bütyköt rögzíti a helyén kis kiszögelés letört és a bütyök elforgot körbe körbe. A generátor forgórészén van egy kis darab anyag kihajtva és a bütyök furatába meg horony, nekem onnan kapitulált a kis aranyos.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Megint itt vagyok. A gyújtásról kérdeznék, létezett esetleg több féle megszakító bütyök, állórész és forgórész a TS 150-hez? Én állítottam már be gyújtást más motorokon, de ezen csak utógyújtást tudok beállítani. Szélső helyzetben is csak akkor szakít a megszakító amikor már lefelé megy a dugattyú.

Csináltam egy képet, hátha valakinek feltűnik valami nem odavaló.

Kép

Megszakító bütyökkel találkoztam olyannal aminek máshol volt a kiemelő pontja.

Köszönöm a segítséget!

Az etz-é más szerintem. Rá próbáltam a ts-re de nem lehetett be állítani. Én vettem egy új bütyköt, az sokat használt.
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Úgy látszik előre ittam a medve bőrére...megint nem ok...
Megint hol ad szikrát hol nem. De most hozzáérintettem a tirisztornak a piros kábelét a forgó részhez a generátoron belül és akkor megint folyamatosan adott szikrát. Letisztítottuk az érintkezőket akkor sem működött.. Újraforrasztottuk azt a kis kábelt ami becsatlakozik a műanyag házba (ami össze van kötve a piros kábel érintkező sarujával arról a kis kábelről beszélek) és akkor sem adott rendesen szikrát...
Mit kell akkor most kicserélnem rajta? Itt teljesen megvagyok lőve sajnos..foggalmam sincs erről a részéről, mi hibázhat. :( :| :cry:
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Thomas10100 írta:
csdani írta:

Lehet az kopott főtengócsapágy is!
Nem kotyog a főtengely?
Azt most cseréltem ki újra, nincsen semmi kotyogása.

Hasonló volt a szitu nálam is, bár lehetett állítani, csak atom nagy volt a hézag ahhoz hogy jó legyen.Én átépítettem tranzisztoros gyújtásúra, így a megszakítóhézag már nem korlátozó tényező.Mivel a megszakító csak jelet ad a tranyónak.

üdv
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Köszönöm mindenkinek aki segített!!! Működik a motorom! :D Tényleg gyertya baja volt,de azért kicseréltem a tirisztort és a trafót is:D
Rendesen pöcc-röff re indul:D Már csak az alapjáratot kell beállítani,de ahhoz már találtam leírást!
húúú utoljára a sikeres vizsgáimnak örültem ennyire:D \:D/ \:D/ szóval tényleg hálás vagyok a segítségekért. :wink:
Most már csinálni fogok képeket is róla :wink:
Köszönöm még1x!
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

conus írta:
csikin írta:Nekem is ilyen szép kínai xenonom van 300%os fényerejű ;)
amíg jól meg nem b.sz a rendőr miatta :-" :mrgreen:
Conus, ha nem esett volna le akkor valójában nem világít jobban, csak ilyesmi van a dobozára írva ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

csdani írta:
Thomas10100 írta:Sziasztok!

Megint itt vagyok. A gyújtásról kérdeznék, létezett esetleg több féle megszakító bütyök, állórész és forgórész a TS 150-hez? Én állítottam már be gyújtást más motorokon, de ezen csak utógyújtást tudok beállítani. Szélső helyzetben is csak akkor szakít a megszakító amikor már lefelé megy a dugattyú.

Csináltam egy képet, hátha valakinek feltűnik valami nem odavaló.

Kép

Megszakító bütyökkel találkoztam olyannal aminek máshol volt a kiemelő pontja.

Köszönöm a segítséget!


Lehet az kopott főtengócsapágy is!
Nem kotyog a főtengely?
Azt most cseréltem ki újra, nincsen semmi kotyogása.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csdani »

Thomas10100 írta:Sziasztok!

Megint itt vagyok. A gyújtásról kérdeznék, létezett esetleg több féle megszakító bütyök, állórész és forgórész a TS 150-hez? Én állítottam már be gyújtást más motorokon, de ezen csak utógyújtást tudok beállítani. Szélső helyzetben is csak akkor szakít a megszakító amikor már lefelé megy a dugattyú.

Csináltam egy képet, hátha valakinek feltűnik valami nem odavaló.

Kép

Megszakító bütyökkel találkoztam olyannal aminek máshol volt a kiemelő pontja.

Köszönöm a segítséget!


Lehet az kopott főtengócsapágy is!
Nem kotyog a főtengely?
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

Sziasztok!

Megint itt vagyok. A gyújtásról kérdeznék, létezett esetleg több féle megszakító bütyök, állórész és forgórész a TS 150-hez? Én állítottam már be gyújtást más motorokon, de ezen csak utógyújtást tudok beállítani. Szélső helyzetben is csak akkor szakít a megszakító amikor már lefelé megy a dugattyú.

Csináltam egy képet, hátha valakinek feltűnik valami nem odavaló.

Kép

Megszakító bütyökkel találkoztam olyannal aminek máshol volt a kiemelő pontja.

Köszönöm a segítséget!
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

csikin írta:Nekem is ilyen szép kínai xenonom van 300%os fényerejű ;)
amíg jól meg nem b.sz a rendőr miatta :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Feketemz sztem is gyerta hiba lessz. A regi gyertyad sztem a rossz, es amint mar mondtam az N15YC tol ne varj megvaltast mivel az 4 utemu motrokhoz van. Vegyel egy uj Brisk N14C vagy N15C es sztem az ujjal siman fog menni. Es most h igy mondod nekem is ez volt a baj miutan osszeraktak a blokkot, beindul kicsit ragazolsz lehorog es kampec. Volt szikra nincs szikra. Gyertya! :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Nekem is ilyen szép kínai xenonom van 300%os fényerejű ;)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

Ugye az új izzó buráját nem fogtad meg zsíros kézzel vagy ha használtat raktál be eltakarítottad berakás előtt?
Én elég sok ilyet láttam már.


gabsic írta:Na ilyet még nem ba....
Szóval akarom mondani ilyet még nem láttam.
Tegnap éjjel hazafelé Magyarpolányból valami furcsa volt... Elég rosszul láttam. Meg a tompítottnak olyan fura sárga színe is volt. A reflektor az oké, szép kékesfehér, de a tompítottal alig láttam.

Ma délután meglestem a lámpát hogy mi lehet a baj?

Hááááát.... láttam már furcsa dolgokat, na de ilyet...

Kép

Hát megolvadt az üveg vazze! Most őszintén, ez miez?
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Üdv!
Keress valami jó régi trabigyertyát, vegyél 2-3 darab újat, és próbáld azokkal. Nézd meg kicserélt gyertyapipával is!
Nézd meg a megszakító rugóját, hogy milyen erős. Ha túl gyengén zár az nem jó. Ha már itt tartasz, nézd meg hogy nem szikrázik-e a megszakító járó motornál rendszeresen, erősen. Ha igen, cserélj kondit!
Köszönöm a segítséget holnap nekiállok akkor keresgélni.
meg átnézni amit írtál. Remélem javulni fog a helyzet.
Köszmég1x.

szerkesztve : A gyújtás tirisztoros ,nem mechanikus, a hibát holnaptól egy kicsit másképp közelítem meg mert, ha gyertyapipát leveszem és a trafókábelt érintem a blokkhoz olyan szikrát csinál a motor milyen még augusztus 20.-án sincs, ha ráteszem a gyertyát továbbra sincs szikra, de kisülés hangot lehet hallani szóval rejtély. Holnap gyertya csere lesz ha sikerül .
Az új gyertya is Brisk n14c lesz valószínűleg. Sajnos a közelben nincs trabant amiből gyertyát lehetne bugázni vagy akár kölcsönkérni . Ha ez sikerül már csak a töltésre leszek kíváncsi hogy minden menni fog -e . De ezzel majd később zaklatlak titeket ha szabad . Kösz mindent még egyszer
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

kiszsebi írta:
Owerlord írta:Szevasztok!

TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?

Kapcsolónál valahol?

köszi
Nem, a dinamó álló részén. Gyárilag.

Én nem szedtem ki semmit. Működik így is.
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

feketemz írta:Sziasztok!
megint szereltük ma a motort és ugyan az a probléma-->
Eleinte ad szépen szikrát aztán beindul ,járatjuk egy kicsit.l
Aztán felhörög és leáll és utánna már hol van szikránk hol nincs.
Szóval le lett ellenőrizve a gyújtás kábelek és minden a helyére van kötve. Ma vettem új trafót meg új tilisztort is.
A trafó nem meglegszik fel nem zárlatos. Szerintem Japán gyártmányú. A gyergyám: Brisk N14C
nem tudom már mi lehet a baj... karburátor is hibátlan megnéztük 2x is. Fúvókákkal minden rendben a lyukakon szépen átlehetett fulyni a levegőt. Megcsináltuk másik gyerzyával is egy N15YC vel is és ugyan ezt csinálta....
nem tudom már mi a fene lehet vele.. jah igen még a trafó kábele is vadi újra lett cserélve..
Ha valakinek van ötlete kérem nyugodtan álljon elő vele..nekem már nincs..
Üdv!
Keress valami jó régi trabigyertyát, vegyél 2-3 darab újat, és próbáld azokkal. Nézd meg kicserélt gyertyapipával is!
Nézd meg a megszakító rugóját, hogy milyen erős. Ha túl gyengén zár az nem jó. Ha már itt tartasz, nézd meg hogy nem szikrázik-e a megszakító járó motornál rendszeresen, erősen. Ha igen, cserélj kondit!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Sziasztok!
megint szereltük ma a motort és ugyan az a probléma-->
Eleinte ad szépen szikrát aztán beindul ,járatjuk egy kicsit.l
Aztán felhörög és leáll és utánna már hol van szikránk hol nincs.
Szóval le lett ellenőrizve a gyújtás kábelek és minden a helyére van kötve. Ma vettem új trafót meg új tilisztort is.
A trafó nem meglegszik fel nem zárlatos. Szerintem Japán gyártmányú. A gyergyám: Brisk N14C
nem tudom már mi lehet a baj... karburátor is hibátlan megnéztük 2x is. Fúvókákkal minden rendben a lyukakon szépen átlehetett fulyni a levegőt. Megcsináltuk másik gyerzyával is egy N15YC vel is és ugyan ezt csinálta....
nem tudom már mi a fene lehet vele.. jah igen még a trafó kábele is vadi újra lett cserélve..
Ha valakinek van ötlete kérem nyugodtan álljon elő vele..nekem már nincs..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Köszönöm, megvan! :mrgreen:
MZ TS 150 sportvarázs
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2863
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Owerlord írta:Szevasztok!

TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?

Kapcsolónál valahol?

köszi
Nem, a dinamó álló részén. Gyárilag.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Owerlord
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 57
Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
Tartózkodási hely: Vác

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Owerlord »

Szevasztok!

TS Mz-nél vágja valaki hogy hol van az az ellenállás amit ki kell iktatni, hogy az elektronikus fesszabályzó ne menjen tönkre?

Kapcsolónál valahol?

köszi
MZ TS 150 sportvarázs
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Ha az egyenirányító jó meleg az természetes?
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

KILL3R etz írta:De akkor szerintem nem adna szikrát... Ha működik nehogy hozzányúlj! :D
OK OK :mrgreen:
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

De akkor szerintem nem adna szikrát... Ha működik nehogy hozzányúlj! :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

KILL3R etz írta:affaire!

Előbb utóbb zárlatos lesz valószínű. Nemlehet hogy fordítva van bekötve neked? :-k
nincs rosszul bekötve milliószor ellenőriztem...
Akkor lehet zárlatos...
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

coco írta:Na varj.Felre ertettuk egymast. Allo motornal kell vilagitson ahogy elforditod a kulcsot tehat az nem baj! De ahogy beinditod a motrot ki kell aludjon, tehat ezzel jelzi h toltes van. Ha nem alszik ki es vilagit tovabb akkor az gaz. Te is igy montad csak felre ertettem. srry :P Szenkefeket nezted? Multkor nalam ez volt a problema, olyan volt mintha leket kapott volna s csopogne el az aram es az en akksim is uj. 1 hetembe kerult mig rajottem h az egyik szenkefe rovid volt....
A szénkefék rendben...
Megpróbálom ujrahuzom a gyujtás részt mert elég öregek elvetemedettek a zsinorok.
Meg kipróbálom másik állórésszel forgórésszel mindent meg kell próbálni...
Olyan nincs hogy ha minden rajz szerint van bekötve és ne töltsön...
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Na varj.Felre ertettuk egymast. Allo motornal kell vilagitson ahogy elforditod a kulcsot tehat az nem baj! De ahogy beinditod a motrot ki kell aludjon. Te is igy montad csak felre ertettem srry :P Csak az elejen ugy irtad le mintha az akkufeszt mutatna es ezert ertettem felre.

Szenkefeket nezted? Multkor nalam ez volt a problema, olyan volt mintha leket kapott volna s csopogne el az aram es az en akksim is uj. 1 hetembe kerult mig rajottem h az egyik szenkefe rovid volt.... Es asszem amiatt is lehet ez az egesz, meg persze trafo miatt a szikra...
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára coco 2010.06.27. 20:56-kor.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Lámpagyárban dolgozom és ilyen akkor fordulhat elő ha azon a puklis részen már gyártás közben elvékonyodott az üveg és a magas hőmérséklet + a belső nyomás miatt kifúj az üveg (ilyenkor tud ám durranni de mi egy kicsit nagyobb lámpákkal dolgozunk.)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Na ilyet még nem ba....
Szóval akarom mondani ilyet még nem láttam.
Tegnap éjjel hazafelé Magyarpolányból valami furcsa volt... Elég rosszul láttam. Meg a tompítottnak olyan fura sárga színe is volt. A reflektor az oké, szép kékesfehér, de a tompítottal alig láttam.

Ma délután meglestem a lámpát hogy mi lehet a baj?

Hááááát.... láttam már furcsa dolgokat, na de ilyet...

Kép

Hát megolvadt az üveg vazze! Most őszintén, ez miez?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Jah igen az aksi újonnan lett véve. 12V-os. Nem hiszem hogy aksival lenne a baj..
de az lehet,hogy valami leszívja.. de nem tudom akkor hogy micsoda..
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

coco írta:Feketemz. A Brisk N15YC negyutemu gyertya. Probald sima N15C vel, a masik pedig az hogy a lenti rajz a szines az jo,nekem aszerint van megcsinalva es mukodik. Es jol ertem hogy a toltes jelzod mindig vilagit? ha kicsit is vilagit, tokmindegy mien erosen, akkor gebasz van! Az nem az akkufeszt mutatja, arra ott az akkuor. Ne tevezd ossze :P Ha pedig nem igy van akkor nem szoltam. :D A masik hogy nem lehet h szar az akksid? Ha ilyen gyakran tolteni kell? Berugasoktol nem kene hetente tolteni...
Köszönöm a tanácsot!
A A Brisk N15YC gyertyát egy p12es Pannóniából kaptuk,hogy megnézzük,hogy most a gyertyával van e baj vagy pedig a vezetékekkel.
És nem a gyertyával volt a gond sajnos... hol ad szikrát hol nem. Megnéztük a vezetékeket is,hogy jól lett-e bekötve ,de jó helyen vannak.. Érintkezéseket is megnéztük ott volt egy kis probléma a trafónál de utánna rendesen rögzítettük,de úgy sem működött rendesen.. Most elvileg holnap megyek egy új trafóért. Ez az egy még nem volt kicserélve a motoron...meg az index relé,de gondolom annak nem sok köze van a gyújtáshoz. De akkor visszatérve Most akkor probléma,hogyha állóhelyzetben világít a töltés visszajelzőm? Úgy olvastam,hogy az járó motornál baj.
Nem akarom szapulni a rajzot ,csak én az alapján nem tudtam összerakni tényleg. De itt lelehet tölteni a szerviz könyvet ahol van egy bonyolultabb ábra magyarítással is azt használtam szerintem sokkal pontosabb és részletesebb.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Feketemz. A Brisk N15YC negyutemu gyertya. Probald sima N15C vel, a masik pedig az hogy a lenti rajz a szines az jo,nekem aszerint van megcsinalva es mukodik. Es jol ertem hogy a toltes jelzod mindig vilagit? ha kicsit is vilagit, tokmindegy mien erosen, akkor gebasz van! Az nem az akkufeszt mutatja, arra ott az akkuor. Ne tevezd ossze :P Ha pedig nem igy van akkor nem szoltam. :D A masik hogy nem lehet h szar az akksid? Ha ilyen gyakran tolteni kell? Berugasoktol nem kene hetente tolteni...
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

affaire!

Előbb utóbb zárlatos lesz valószínű. Nemlehet hogy fordítva van bekötve neked? :-k
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Feketemz: Ha egy 3A-es biztosítékon 3A-nél nagyobb áram akar folyni akkor az a biztosíték kiold. Okkal van ott 16A-es.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Miért ha meleg a trafó az mit jelent?
Nálam meleg mint állat de van szikra viszont nincs töltés :D
Ez x-akta...
Amugy lehet olyan hogy az állórész nem jó és azért nem tölt?
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

KILL3R etz írta:Valószínű hogy trafó. Vagy rosszul van bekötve, vagy zárlatos alapból. Vagy mindkettő. :twisted:
Amikor nem ad szikrát akkor nem meleg a trafó?
Hideg a trafó mint a jégcsap :D
Most néztük meg megint a motort.
Végignéztük a lehetőségeket ,hogy mi hibázhat. Hát amit vettünk bele biztosítékot az a ludas...
nem vitte át az áramot. Egy vacak kis 3A-biztosíték miatt nem indul be a motor.
Holnap már megyek venni is egyet. Esetleg ha tudtok valami olyan,aminek néhány hónapnál hosszab az élettartalma akkor nagyon hálás lennék. Akkor olyat veszek.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Valószínű hogy trafó. Vagy rosszul van bekötve, vagy zárlatos alapból. Vagy mindkettő. :twisted:
Amikor nem ad szikrát akkor nem meleg a trafó?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Akkor én is kérnék egy kis segítséget!
Szóval az a problémánk,hogy hol van szikra a gyertyán hol nincs.
Jellemző ,hogy hideg állapotban mindig van
Ilyen gyertyát használunk: Brisk N14C
Pórábltuk Brisk N15YC gyetyával is ,de mind kettőnél ugyan azt csinálta. Az elején adott szikrát szépen aztán kb 2perc járás után már hol adott hol nem...
Amikor kis gázt adtunk neki akkor felpörögött,de amikor kicsit jobban odahúztuk akkor meg felhörgött és leállt.
A motor tirisztoros gyújtású nem kondenzátoros vagy is legalább is mi nem találtuk meg benne.
Amire gyanakszunk: Gyújtótrafó( de annak a kábele kilett cserélve újra)
gyújtás jeladó doboz.
Kérdés:
Ha mindenez jók az előgyújtás beállítása befolyásolja-e a szikraadás milyenségét.
Előre is köszönöm a segítséget!
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Óóó te jó ééééég... :lol:

Miért merülne le az akksi az indítástól? Nem önindítós az ETZ :D:D:D

Töltésjelző lámpa nem azért van, hogy azt lásd hogy mennyi töltés van az akksiban! Az pusztán a töltés hiányát jelzi.

Működése: ahhoz hogy az égő világítson, ÁRAMnak kell FOLYNIA rajta. Az áramot a feszültég hozza létre.
Az izzószál egyik vége 15-ösre van kötve, ami gyújtáskor van áram alatt. Tehát akkor világít ha gyújtás be van kapcsolva,és test (vagy a közeli) potenciálon van a másik vége.
Innentől kezdve egyszerű a dolog: hozzákötjük az égőt a DF körhöz. Ha nincs felgerjedve a generátor, akkor ez testközeli potenciálon van, az égő világít, az árama átfolyik a forgórész tekercsén is, így segítve a generátor felgerjedését. (Emiatt fontos az izzó teljesítménye)
Felgerjedt generátor esetén az izzószál mindkét vége +12V potenciálon van, így nem folyik áram, nem világít az égő.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

feketemz írta:
Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
Várjál ha most jól értem akkor neked akkor is erősen világít a töltés visszajelződ amikor nincs töltésed?
ez hm mondhatni probléma nem? Elvileg a töltés visszajelző arra szolgál,hogy láthasd,hogy épp kb mennyi töltés van még az aksiban.
A legtöbb energiát az veszi el amikor berúgod,mert akkor kell az energia a szikrához ,hogy beinduljon a motor. Akár hogy is legalább a 30. vagy a 20. berúgás után már az lenne a normális ha egy kicsit halványodna az a piros visszajelző.
Mert ugye berúgod akkor várni kell amíg eléri azt a bizonyos fordulat számot és akkor kikell aludnia a töltés visszajelzőnek.
Mivel nincs elég töltés ezért jóhogy erősen világít.
És 6-8v-nál nem fog még halványodni se mert annyira gyenge az az áram...
Amugy meg most ez 55 amperos akssiról megy tehát nem merül le pár berugástól...
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
Várjál ha most jól értem akkor neked akkor is erősen világít a töltés visszajelződ amikor nincs töltésed?
ez hm mondhatni probléma nem? Elvileg a töltés visszajelző arra szolgál,hogy láthasd,hogy épp kb mennyi töltés van még az aksiban.
A legtöbb energiát az veszi el amikor berúgod,mert akkor kell az energia a szikrához ,hogy beinduljon a motor. Akár hogy is legalább a 30. vagy a 20. berúgás után már az lenne a normális ha egy kicsit halványodna az a piros visszajelző.
Mert ugye berúgod akkor várni kell amíg eléri azt a bizonyos fordulat számot és akkor kikell aludnia a töltés visszajelzőnek.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
Thomas10100
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
MZ-d típusa: MZ TS 150

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Thomas10100 »

MrDok írta:Üdv! A tekercs ellenállása 4.5 ohm, testre semmi, csak a két vég között.
Bekötése:
Kép
Tekercselés:
Kép
Még annyit kérdeznék, hogy ennek mi a szerepe a töltésben?
Köszi a képeket!
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

feketemz írta:
Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).
Ezért nem értem...
Én is kicseréltem ezeket és nekem működik.
Lehet az ab aj,hogy leszívja valahol egy másik kábel amivel össze van kötve.
Ha nem olyan fényesen világít hanem picit halványabban az nem olyan nagy probléma. Attól még menni fog a motor.
Amúgy az is lehet,hogy az aksi nincs feltöltve rendesen. Legalábbis nekem akkor szokott elhalványulni nagyon.
kb hetente tölteni szoktam,mert most szerelem és eléggé igénybe veszem az aksit is.
Amúgy hogyha halványabban világít és még is rendesen van szikrád a gyertyában akkor sztem az nem probléma.
Ha betudod így is rúgni a motort akkor nincs baj.
Attól hogy nincs feltöltve az akksi attol még kéne töltenie nem csak 6-8v-ot...
A visszajelző egyformán világít jó erős fénnyel amikor nincs töltés!
Arra énis gondoltam hogy valami lefoghatja de fogalmam sincs mi mert átnéztem már vagy 5x és minden zsinór a helyén van.
Van baj mert ha megyek vele és lemerül az akksi akkor baszhatom...
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).
Ezért nem értem...
Én is kicseréltem ezeket és nekem működik.
Lehet az ab aj,hogy leszívja valahol egy másik kábel amivel össze van kötve.
Ha nem olyan fényesen világít hanem picit halványabban az nem olyan nagy probléma. Attól még menni fog a motor.
Amúgy az is lehet,hogy az aksi nincs feltöltve rendesen. Legalábbis nekem akkor szokott elhalványulni nagyon.
kb hetente tölteni szoktam,mert most szerelem és eléggé igénybe veszem az aksit is.
Amúgy hogyha halványabban világít és még is rendesen van szikrád a gyertyában akkor sztem az nem probléma.
Ha betudod így is rúgni a motort akkor nincs baj.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

feketemz írta:
Köszi a rajzot de én ezen nem nagyon igazodok ki Nem vagyok 1 elektromos ember inkább a mechanikához értek jobban.
Ezért csináltam a színes rajzról az egyszerűbb!
Amugy meg nálam stimmeltek a kábel színek.
---------------
Én is úgy nyúltam először hozzá ,hogy fogalmam sincs mi micsoda de van hozzá magyarítás és pontos jelölés ,hogy mit hova kell ,eleinte nehéz ,de utána belerázódsz könnyen.
Hidd el én is azzal kezdtem el amit most Te használsz ,de az nem stimmel. Nem tudtam vele megcsinálni.
Küld el nekem az email címed és elküldöm neked azt amivel megtudtam csinálni.
Hidd el nem akarok rosszat nem azért ajánlom ezt a bonyolultabbat mert megakarlak szívatni,csak tudom,hogy azzal nem fogod tudni megfelelően egyberakni.
affaire811@gmail.com
a képet is küld ujra mert nagyon kicsi amit ide linkeltél és ha nagyítom elhomályosodik.
Avatar
feketemz
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 172
Csatlakozott: 2010.06.23. 10:00
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Szentendre

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: feketemz »

Köszi a rajzot de én ezen nem nagyon igazodok ki Nem vagyok 1 elektromos ember inkább a mechanikához értek jobban.
Ezért csináltam a színes rajzról az egyszerűbb!
Amugy meg nálam stimmeltek a kábel színek.
---------------
Én is úgy nyúltam először hozzá ,hogy fogalmam sincs mi micsoda de van hozzá magyarítás és pontos jelölés ,hogy mit hova kell ,eleinte nehéz ,de utána belerázódsz könnyen.
Hidd el én is azzal kezdtem el amit most Te használsz ,de az nem stimmel. Nem tudtam vele megcsinálni.
Küld el nekem az email címed és elküldöm neked azt amivel megtudtam csinálni.
Hidd el nem akarok rosszat nem azért ajánlom ezt a bonyolultabbat mert megakarlak szívatni,csak tudom,hogy azzal nem fogod tudni megfelelően egyberakni.
,,amikor dörög az ég, odafent húzzák a gázt a tesók ! "
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

MrDok írta:
affaire írta:Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Fesszabályzót kicserélted? :lol: Lehet 6 V-os.....
Persze azért írtam gyári 12 v-os békebeli vadi új fesszab van rajta (14v15A).
Ezért nem értem...
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

affaire írta:Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Fesszabályzót kicserélted? :lol: Lehet 6 V-os.....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2330
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Üdv! A tekercs ellenállása 4.5 ohm, testre semmi, csak a két vég között.
Bekötése:
Kép
Tekercselés:
Kép
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Másik!
Olyan problémám van hogy átalakítottam a /1est 12v-ra és minden müxik de nincs elég töltés.
Ebben kérném a segítségeteket mert én már nem tudom miért nincs!
Vadonat új gyári nem elektronikus feszab van rajta cseréltem már egyenirányítót is.
És mérve fordulaton max olyan 6-8v-ot tölt.
Lehet hogy az állórész a nem frankó?
Vagy mi lehet az oka?
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég