![Shocked :shock:](./images/smilies/icon_eek.gif)
A test mindenütt a helyén van!
Ja és 12v os rendszer...
Gabsic volt az, 3 oldalt lapozz vissza, és megtalálod a leírást!hekus írta:Üdv!
Korábbi böngészéseim során találtam egy írást a Lada fesszabályzó bekötéséről.
Valaki nagyon frankón leírta lépésről lépésre.
Most megpróbálkoznék vele, de órák óta sehol sem találom azt az írást.
Tud valaki segíteni, hogy hol keressem?
Köszönet!
Ja :d vannak előnyei.Andrá$ írta:Ezért jó a TS![]()
![]()
Én inkább arra alapozok hogy "csak ki ne merüljön az akku" nincs kedven tologatni ha beindul ha nem ts-t már toltab be azt gyerekjáték nagy etz-t nem probáltam de nem is akaromkiszsebi írta:Biztos. Viszont a gyakran használt motorok forgórésze felmágneseződhet, így lehet némi gerjesztés akku nélkül is. Éppen elég, hogy beinduljon.zsakfos írta:
Biztos?
Biztos. Viszont a gyakran használt motorok forgórésze felmágneseződhet, így lehet némi gerjesztés akku nélkül is. Éppen elég, hogy beinduljon.zsakfos írta:Dodi írta: Az etz-k generátorosak nincs gerjesztő áram ha kuka az akksi hiába tologatod
Biztos?
Dodi írta: Az etz-k generátorosak nincs gerjesztő áram ha kuka az akksi hiába tologatod
Ez igy van a /1-est ilyenkor üresbe megtolom,rápattanok,sebesség,kevés gáz,ha jó a gyujtás és van benzin már röffen is!molcsaba írta:Fizikailag betolható a 250-es is. A gond inkább az, hogy a trophin, és a ts-en még volt a gyújtáskapcsolónál "generátor" állás, amiben aksi nélkül is működött. Az újabb konstrukcióból ezt kihagyták, így ott szükség van az aksira, amiben van egy kis szufla.
Elméletileg belehet de egy 150-es motort ami generáloros azt nem kis meló betolni XDfeketemz írta:Elvileg aksi nélkül is bekelle pöffennie egy mz nek nem? Betolással.
Legalább is én hallottam ilyesmit,hogyha lemerül az aksi az út közepén akkor nincs más mint a betolás.![]()
![]()
de lehet rosszul tudom..
Ja csináld úgy hogy benne hagyod az akksit és ugy kötöd rá az adaptert és ugy inditsd el...conus írta:emberek!
nagy segítségre van szükségem. én nem vagyok egy elektronikai guru, csak valami halvány lila fingom van az egészhez.
az akksim már döglődik egy ideje, de ma reggel 1,5 hét állás után nem bírtam a motort beindítani(nincs szikra, töltés visszajelző se világít).
itt bent a cégnél találtam egy 13,5 V-os 60VA-s adaptert, megmértem és stabil 13,38 V-ot ad le.
kérdésem: ezzel fel tudom-e tölteni annyira az akksit h beböffenjen a müzü?![]()
tudom h nem erre találták ki, de arra gondoltam h rákötöm egy kb 15 percre, aztán visszarakom a motorba és hátha beindul.
új akksit azért nem bírok venni, mert 3 nappal ezelőtt széttört a 1,5 éve javított fogam, a helyi fogbarbárnak köszönhetően.
nagyon fontos lenne, mert így 7végén nem tudok hazamenni![]()
Nincs semmi gond vele! Mikor felkapcsolod a tompítottad a generátorra több teher jut és ezért esik a fordulat szám. Ezért van ez.EnGie írta:Üdv Mindenkinek!!!
Ha valaki találkozott már az alábbi problémával, kérem segítsen!
Az alapjáratot a feltételeknek megfelelően (üzemmeleg motor, sík terep, etc.) beállítva, szépen ketyeg az ETZ125-ösöm.
DE: ha a világítást rákapcsolom (tompított/országúti) azonnal esik a fordulatszám (csak gázfröccsökkel tartható életben a motor). Ha viszont ilyen helyzetben állítok be stabil alapjárati fordulatszámot és kikapcsolom a világítást, a motor "pörög mint állat".
Megpróbálkoztam a fényszóróba 35/35 Watt-os H4 halogént tenni - csökkentve így a generátor terhelését - hiába, a tünetek ugyanúgy jelentkeztek!
Egyébként a gépben új akku van, a csatlakozások kontakt spray-el megtisztítva, a generátor hibátlanul működik.
Viszont még az eredeti elektromechanikus fesszabályzó van beépítve (durva eltérést itt sem láttam: leégett tekercs, összeégett/oxidált érintkező). Lehet, hogy itt a bibi? Ötlet?
Karburálási "hiba" is okozhatja ezt. Kicsikét vedd el a levegőt, ha túl szegény, kevésbé bírja a terhelést a motor, kis fordulaton. Én ezt tapasztaltam.EnGie írta:Üdv Mindenkinek!!!
Ha valaki találkozott már az alábbi problémával, kérem segítsen!
Az alapjáratot a feltételeknek megfelelően (üzemmeleg motor, sík terep, etc.) beállítva, szépen ketyeg az ETZ125-ösöm.
DE: ha a világítást rákapcsolom (tompított/országúti) azonnal esik a fordulatszám (csak gázfröccsökkel tartható életben a motor). Ha viszont ilyen helyzetben állítok be stabil alapjárati fordulatszámot és kikapcsolom a világítást, a motor "pörög mint állat".
Megpróbálkoztam a fényszóróba 35/35 Watt-os H4 halogént tenni - csökkentve így a generátor terhelését - hiába, a tünetek ugyanúgy jelentkeztek!
Egyébként a gépben új akku van, a csatlakozások kontakt spray-el megtisztítva, a generátor hibátlanul működik.
Viszont még az eredeti elektromechanikus fesszabályzó van beépítve (durva eltérést itt sem láttam: leégett tekercs, összeégett/oxidált érintkező). Lehet, hogy itt a bibi? Ötlet?
Igazad van, reflexből 12V-on számolok mindent a motorra...Perec írta:Gyurmooo: az LM 350 adatlapját ajánlom figyelmedbe: 500mA-nál 1,8V, 2A-nál 2,4 V a drop, erre kellene még egy kis tartalék. Azaz 6V bemenőre 2A-nál csak 3,6Voltot tud kiizzadni magából, ez meg nem biztos, hogy jót tesz a ketyerének.
Owerlord: az LM 317 is hasonló amennyire tudom.
nyemi: megszakítóm van, fhp előtt 10mm-en, az elektronika csak késleltet, 4000 környékén csak 200-as felbontása van: 8bit, PIC-es, írtam egy linket mihez hasonló. Sajna a cucc és a program is alfa verzió, egy nagyon basic PIC-es is körberöhögne vele, nincs mutogatás. (hogy értsd: ezen kívül csak LED villogtató programot írtam, nincs megszakítás, sem táblázat, csak kókányolás), a PIC egy darlingtonon keresztül hajt egy trabigyújtás/2-t.
Gyurmooo írta:Ez csak 1.5A-es...
Owerlord írta:Sziasztok!
Hogy lehetne megoldani hogy 6V-os rendszeremről,szivargyújtón keresztül,működjön a GPS-em? 4.5 V kell neki ha jól olvastam.Valaki hasonlót csinált már?
Ez csak 1.5A-es...
Kell hozzá egy LM350 (3A-t tud), egy 820 Ohm és egy 270 Ohm ellenállás, és egy kis hűtőborda esetleg.Owerlord írta:5 V feszkó kell neki max 2000mA töltőáram megnéztem pontosan
nyemi írta: 2000-4000 közt 10milis az előgyújtásod? Na ez az amit én nem hiszek el. Meg kicsit sántít a leírásod mert előgyújtásnál általában fokokba beszélünk. Láthatnánk egy fényképet a vezérlőről.Előre is köszönöm. Üdv nyemi.
Az újabb fajta ETZ hátsó féklámpa-kapcsoló megoldása nem elég egyszerű?affaire írta:Tud valaki valami egyszerű hátsó féklámpa bekötési módszert?
Nekem olyan van ami 24v-ból csinál 12 öt...Owerlord írta:Sziasztok!
Hogy lehetne megoldani hogy 6V-os rendszeremről,szivargyújtón keresztül,működjön a GPS-em? 4.5 V kell neki ha jól olvastam.Valaki hasonlót csinált már?
Perec írta:A programozott görbe:
if indítás 8ms késleltetés. (visszarúgás ellen)
if alapjárat than 7mm
if 2000-4000 then 10mm
if 4000-5000 then 3 mm
if 5000+ then 3mm+
if >6000 then 0 mm (leszabályzás)
4500-5000 felett kell lassú emelkedés, ez a rész az érdekes, 2 kipuval sem azonos meredekség kell, de itt hallani lehet a hangján, sőt érezni az erején, az elgyengülés nem lesz olyan meredek.
Alul a 10mm a nyomatékos kipuhoz lehet, hogy sok, de a gyengébbhez kell.
A motorom is messze van a szériától. Biztos jó lenne finomítani, de 1-2 mm előgyújtás változtatás nem csinál érezhetőt alul.
Gyújtás fix 10mm-en van, de elég jó volt 7 mm-rel is, akkor az alapjárattal sem kellett szórakozni. Elvileg számíthatna, hogy hideg-e a motor, meg a terhelés mértéke, de a kis különbségeket nem tudom érzékelni.
Hell: Nem mondod komolyan, ez április végén volt vasárnap este? A hely +-20km-re stimmel!
Utassal voltam meg dobozokkal, az volt még feltűnő, hogy alacsony fogyasztású ún. blue jármű voltam esetleg kis szesz-szaggal (E85). Majd ha látok arra egy horgászt leintem egy pacsira !
Tán az is itt fórumozik, aki a szentesi lakanyából ment haza 2kor, amikor a kecskeméti MZ futam volt, egy 25-össel?
Perec írta:Nekem véletlenül van előgyújtásvezérlésem (PIC-es, ehhez hasonló: http://sportdevices.com/ignition/ignition.htm#TDI) , sőt membránom is. Fürgeséget ne várj a dologtól, mivel ahol az MZ fürge ott ideális a gyári fix érték, adsz + 1 mm-t és máris szanaszét darál-csörömpöl a blokkod. A pár decivel nem vitatkozok, az szerintem is benne van, de leginkább városban és 90 alatt. Alul tudsz adni akár +7mm előgyújtást, és kapsz is némi nyomatékot cserébe, mondjuk harmatgyenge+20%, ami sokat számít (a papi stílusban vezetőknek). Üveghangon is kísérletezhetsz némi + lóerőért, de hogy sokkal fürgébb MZ?
Ez van sajna a membránnal is: ahol az erő lakozik ott inkább csak egy fojtás a szívócsőben.
De álljon itt egy kis motiváció:
Én (egyszer) a 2010 Gyurm@ túrára menet csináltam 2,9l/100km fogyasztást országúton (stabil 75kmph, még egy etz-s horgász is leelőzött, beállt mögém 1 km-re, de aztán nem bírta cérnával). Illetve az átlagfogyasztásom 2,98l/100km volt a megtett 488km-re, Pesttel, dugóval, hegyekkel. Betöltöttem az olajat és már nem akart férni bele benzin!!! Jó kövér is lett a keverék. Hosszított könyökkel, 10mm előgyújtással, membránnal és vateráról vett 500Ft-os ocsmány kipufogóval, kopott gyári karbival. Baráti(/hihetetlen) egy 250-estől? Még egy kisköbös 4ütemű kolléga is kérdezte a gátéri kúton, hogy mennyit eszik? Mondom most éppen 3-at, de amúgy 4-et kellene neki! Úgy láttam nem loptam be magam a a szívébe, lehet, hogy azért vett valami méregdrága CBF/YBR-t, mert az kevesebbet kajál, mint a TZ...
Amennyire tudom ezzel csak Alfa tud versenyre kelni, igaz nála kevesebb átalakítás van /Jó fogyasztások listája a fórumon/:
Samu (3,4l-300ccm)
Alfa (2,9l-300ccm)
Nándor (3,5l-250/1-250ccm)
Molcsaba (3,69l-250ccm)
Grafur (3,55l, de 800km-es átlag!-300ccm)
(Aztán széthúztam a blokkot, visszaraktam a szép és alul nyomatékos utángyártott kipufogómat, kicsit karburáltam, változtatnom kellett a szívócsövön és máris visszatértem a megszokott 3,8-4,2 körüli értékre - akármilyen lassan megyek, előgyújtás ide, membrán oda...)
csdani írta:Szevasztok!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
csdani írta:Szevasztok!
Programozható előgyújtás érdekelne, csak azt nem tudom, hogy mekkora előgyújtás tartozik az adott fordulatokhoz...
Aki tud széria, vagy szériaközeli nagy ETZ-hez való előgyújtásgörbét (elvileg angol oldalakon, fórumokon van), az feltehetné. Keresztapám is meg tudná csinálni az elektronikáját, lehet, hogy olcsóbban kijönne, mint az IGC...
De én is elkezdem stopperrel kikísérletezni, kimérni a görbét.
Hátha találtok használható görbét, mert néhány decit spórolva sztem sokkal fürgébbé tehetnénk vassárkányainkat!
Az üresjelzőnek pontosan hogy kell működnie?Alfa írta:Egészpontosan:
legfelső (fekete): elsőfék kapcsolója
Középső (kék): üresjelző
Alsó (látszólag test nélkül):hátsófék kapcsolója
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég