Etz nek van elöl is féklámpakapcsolója? Ja fenn a fékkarnál...KILL3R etz írta:OFF
Fémkalapácsolóknak olvastam...![]()
![]()
![]()
ON
Sorry
Amúgy ami középen van, az az üresjelző kapcsolója, amire a kék megy...
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Etz nek van elöl is féklámpakapcsolója? Ja fenn a fékkarnál...KILL3R etz írta:OFF
Fémkalapácsolóknak olvastam...![]()
![]()
![]()
ON
Sorry
Amúgy ami középen van, az az üresjelző kapcsolója, amire a kék megy...
gabsic írta:...A sok skodás, fehérsuzukis...
A TS-el is mindig így, folyamatos refivel jártam. Állított meg rendőr, de nem kötött bele. Idézem:conus írta:amíg a fakabát zrt le nem kapcsolgabsic írta: Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek.![]()
amíg a fakabát zrt le nem kapcsolgabsic írta: Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek.
Nappal ha süt a nap, akkor általálban felcsapom a refit, főleg városon kívül. A sok skodás, fehérsuzukis kalapos úrvezető, a szőke telefonálós plázacicák, és a fehér furgonosok talán jobban észrevesznek így ha 120-al hasítok feléjök szemből, és nem kezdenek bele mondjuk egy előzésbe ha jövök. Talán. És tapasztalatom szerint ha süt a nap senkit nem vakít el a refim sem.revlimit írta: Mi a brének kell nappal is refivel menni? Nem elég a 90W? Mert hogy sötétben jól látni vele azt elhiszem, de én pl. a 60W-al is ku**a jól látok sötétben.
A foncsor hogy bírja a 100W-os izzót?
Mi a brének kell nappal is refivel menni? Nem elég a 90W? Mert hogy sötétben jól látni vele azt elhiszem, de én pl. a 60W-al is ku**a jól látok sötétben.gabsic írta:Nekem egyelőre a 100/90W-ost is szépen elbírja. Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek. Nincs töltésgondom. Mióta benne van csak város és 10km-ről városba járás volt, tehát nem hosszú utak ahol alapból jobb a töltés. Mert persze alapjáraton szívja az akksit rendesen, de az MZ azért MZ hogy pörögjön, nem?![]()
Ja és sötétbe rohadt jól látni vele!
Persze! Nem akartam hogy a gyújtúskapcsoló vagy a fényváltó kapcsoló beégjenGyurmooo írta:Gondolom tettél relét az izzó körébe...gabsic írta:Nekem egyelőre a 100/90W-ost is szépen elbírja. Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek. Nincs töltésgondom. Mióta benne van csak város és 10km-ről városba járás volt, tehát nem hosszú utak ahol alapból jobb a töltés. Mert persze alapjáraton szívja az akksit rendesen, de az MZ azért MZ hogy pörögjön, nem?![]()
Ja és sötétbe rohadt jól látni vele!
Gondolom tettél relét az izzó körébe...gabsic írta:Nekem egyelőre a 100/90W-ost is szépen elbírja. Ráadásul a jobb észrevehetőség miatt nappal folyamatos refivel megyek. Nincs töltésgondom. Mióta benne van csak város és 10km-ről városba járás volt, tehát nem hosszú utak ahol alapból jobb a töltés. Mert persze alapjáraton szívja az akksit rendesen, de az MZ azért MZ hogy pörögjön, nem?![]()
Ja és sötétbe rohadt jól látni vele!
1989-es évjáratú a 250-es ETZ-m.z25z írta:Nem a gyujtas a lenyeg, hanem a foncsor, regebbi kiadasuak nem H4-esek voltak hanem sima duolux ego volt bennuk na abbol volt 45/40 es a rajz is valoszinuleg az a verzio a H4-esek 60/55 osok regi foncsorba lehetett aztan beletenni H4-et ugy hogy egy kis muanyag kozdarab ment a H4 izzo alaHaPi írta: Küldhetsz, engem érdekel. Amúgy milyen izzót használsz tompítottnak egy elektronikus gyújtású MZ-benMert nekem sima 60/55W H4, de mikor felkapcsolom szívja az akksit. Úgy veszem észre, h index egyre lassabban villog, duda egyszer szól egyszer nem és a motor is, ha húzom neki világítással zakatol. Amint leveszem a H4-est visszatölt a generátor és megy minden szépen. Az akksim 8AH-ás, a 125-s ETZ-be vettem most idénykezdéskor.
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.
Nem a gyujtas a lenyeg, hanem a foncsor, regebbi kiadasuak nem H4-esek voltak hanem sima duolux ego volt bennuk na abbol volt 45/40 es a rajz is valoszinuleg az a verzio a H4-esek 60/55 osok regi foncsorba lehetett aztan beletenni H4-et ugy hogy egy kis muanyag kozdarab ment a H4 izzo alaHaPi írta: Küldhetsz, engem érdekel. Amúgy milyen izzót használsz tompítottnak egy elektronikus gyújtású MZ-benMert nekem sima 60/55W H4, de mikor felkapcsolom szívja az akksit. Úgy veszem észre, h index egyre lassabban villog, duda egyszer szól egyszer nem és a motor is, ha húzom neki világítással zakatol. Amint leveszem a H4-est visszatölt a generátor és megy minden szépen. Az akksim 8AH-ás, a 125-s ETZ-be vettem most idénykezdéskor.
Azért kérdezem ezt, mert láttam a kapcs rajzon, amit küldtél, h ott 45/40W van írva.
Küldhetsz, engem érdekel. Amúgy milyen izzót használsz tompítottnak egy elektronikus gyújtású MZ-bensub-ee írta:Küldjek még pár infot a gyújtásról, vagy ennyi elég?HaPi írta: Most már igen, de mikor írtam, akkor még nem volt.
Üdv.:Sub-ee
Küldjek még pár infot a gyújtásról, vagy ennyi elég?HaPi írta:Most már igen, de mikor írtam, akkor még nem volt.nova001155 írta:Üdv.
HaPi ne a "kép" szóra akarj kattintani hanem alatta van a link.
Hali.Nekem is volt hasonló gondom,a srácok azt ajánlották először cseréljek főfuvókát,hanem jó akkor lehet sakkozni tovább mi lehet.Én is gyujtásra gyanakodtam végül megszünt a gond magától,lehet,hogy viz kerülhetett a karbibaLóri írta:Sziasztok!
Olyan problémával állok / ülök, hogy: Mz 125 / 1 motorom menet közben úgy viselkedik, mint amikor a karburátorban nincs benzin, kihagy. Ezt nem régiben kezdte csinálni. Eleinte arra gyanakodtam, hogy meg-megragad a dugattyú, mert nemrég lett megfúrva. Ma lehúztam a hengert, de nincs semmi nyoma, hogy megragadt volna. A karburátorban a benzin szint is megfelelő. Én gyújtásra gyanakszom, de nem tudom miként fogjak ennek a problémának a megoldásához. Elsőnek megszakítót, kondit, trafót cseréljek? Vagy mind hármat? Aki tud valami okosat írjon!
Köszi
Most már igen, de mikor írtam, akkor még nem volt.nova001155 írta:Üdv.
HaPi ne a "kép" szóra akarj kattintani hanem alatta van a link.
Köszi a segítségetsub-ee írta:sub-ee írta: Szia
Jól gondolod, hogy ez az elektronikus gyújtás része. Tulajdonképpen ez a gyújtóegység, feladata erősítés és a trafó kapcsolása.
Üdv.:Sub-ee
Kis segítség:
Szia
Itt ez az ETZ 251 kapcsolási rajz, ezen rajta van az elektronikus gyújtás bekötése is, mondjuk igen egyszerű:
Kép
Ez egy kép az összekötésről:
Kép
Bekötés:
Jeladó:
15g-piros vezeték tápfesz
31g-fehér vezeték test
7-zöld vezeték jel
Gyújtóegység:
Trafó 15-ösre piros-fekete vezeték
Trafó 1-esre zöld vezeték
Ülés alatti testcsomópontra barna vezeték
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.:Sub-ee
sub-ee írta:SziaHaPi írta:Elektronikus gyújtású ETZ 250-nél ahol az akksi van ott egy fekete doboz. A kábelek alapján és megszakítósnál még nem láttam ezért gondolom, hogy az elektronikus gyújtás része. Pontosan mi célt szolgál ez
Jól gondolod, hogy ez az elektronikus gyújtás része. Tulajdonképpen ez a gyújtóegység, feladata erősítés és a trafó kapcsolása.
Üdv.:Sub-ee
SziaHaPi írta:Elektronikus gyújtású ETZ 250-nél ahol az akksi van ott egy fekete doboz. A kábelek alapján és megszakítósnál még nem láttam ezért gondolom, hogy az elektronikus gyújtás része. Pontosan mi célt szolgál ez
Kösz!zsakfos írta:Hú bakker!Ezt nem egyszerű kihámozni amit irsz!affaire írta:
Átnéztem és arra jutottam hogy ahol felmegy a biztosítékhoz a pozitív vezeték ugye a másik végére a gyujtáskapcsoló szála és az a helyzet hogy ha rajta van a biztosítéktáblán akkor nincs áram de ha leveszem akkor van tehát már onnan nem megy az áram tovább vagy valami leveszi de mi veheti le ennyire hogy nuku áram pedig ez ugye közvetlen az akksitól jön...
Valami ötlet?Ha egyszerűsiteném,akkor azt mondanám hogy simán biztositékcsere!Ha jól értelmezem.
Itt már irták hogy végig kell menni a gyujtás körén.
1-akksi
2-biztositék elmenő vége
3-gyujtáskapcsoló 30-as pontja(a biztositéktól jövő)
4-gyujtáskapcsoló 15/54 pontja(innen megy a trafóhoz is)
5-trafó 15-ös pontja.
Kezdheted visszafelé is.Ha a trafó 15-ös pontján nincs fesz akkor azért nincs szikra.
Ha ott van fesz és továbbra sincs szikra,akkor megszakitó.Ezt könnyű tesztelni,hisz egyszerűen ráadott gyujtásnál alul a megszakitó vezetékét lehuzod és testhez rakod.Ha elveszed a testtől akkor szikrát kell hogy adjon.
Ennyi az egész gyujtásrész akkumulátoros gyujtásnál.Itt egy rajz amin pirossal kieemeltem a gyujtás kört.
Igen, normális, kb így van nekem is.Andrá$ írta:Akkor ezek szerint nálam is normális dolog ha alapjáraton 900 és 1100 között "parázslik",világít a töltés jelző?gabsic írta: Gerjesztés van folyton, nálam 1400 körül felgerjed a generátor (elalszik a lámpa), 1000-1100 körül gyullad fel újra.
Autón a forgórész nagyobb pólusszáma és a generátor jóval nagyobb fordulatszáma miatt van alapjáraton töltés.fölötte kialszik
Hú bakker!Ezt nem egyszerű kihámozni amit irsz!affaire írta:
Átnéztem és arra jutottam hogy ahol felmegy a biztosítékhoz a pozitív vezeték ugye a másik végére a gyujtáskapcsoló szála és az a helyzet hogy ha rajta van a biztosítéktáblán akkor nincs áram de ha leveszem akkor van tehát már onnan nem megy az áram tovább vagy valami leveszi de mi veheti le ennyire hogy nuku áram pedig ez ugye közvetlen az akksitól jön...
Valami ötlet?
Átnéztem és arra jutottam hogy ahol felmegy a biztosítékhoz a pozitív vezeték ugye a másik végére a gyujtáskapcsoló szála és az a helyzet hogy ha rajta van a biztosítéktáblán akkor nincs áram de ha leveszem akkor van tehát már onnan nem megy az áram tovább vagy valami leveszi de mi veheti le ennyire hogy nuku áram pedig ez ugye közvetlen az akksitól jön...csikin írta:Nézd át újra az egészet. Kezded az árammal, hogy eljut-e ahova kell.affaire írta:Ha minden a kapcsolási rajz szerint van bekötve és mégsincs isteni szikra akkor mi lehet a problem??
250/1ből ETZ gyújtás. Már nincs ötletem...
csikin írta:Biztosan jó lehet ez a nagyteljesítményű, de én maradok a hagyományos ledeknél. Egy hátsó helyzetjelző+féklámpához 30-40 LED elég (12Ft/db) 8000mcd fényerő, kb 30° látószög. És az egész fogyasztás 3W körül alakul.
Kösz!Persze ird le szerintem ide,hátha valaki tesz be magának Skoda fesszabot.Nekem egyébként van jó fesszabom,csak jeleztem hogy tök jó ha valaki ir alternativákat különböző dolgokra,hisz sokszor anyagilag is jóval kecsegtetőbb egy nem gyári cucc,főleg ha még jobb is.csikin írta:Zsakfos: Skoda fesszabot énis szereltem már be, tökéletesen működik. Ha érdekel leírom hogy kötöttem be. Trafó is jó minden ami 12voltos.
Akkor ezek szerint nálam is normális dolog ha alapjáraton 900 és 1100 között "parázslik",világít a töltés jelző?gabsic írta: Gerjesztés van folyton, nálam 1400 körül felgerjed a generátor (elalszik a lámpa), 1000-1100 körül gyullad fel újra.
Autón a forgórész nagyobb pólusszáma és a generátor jóval nagyobb fordulatszáma miatt van alapjáraton töltés.
Nézd át újra az egészet. Kezded az árammal, hogy eljut-e ahova kell.affaire írta:Ha minden a kapcsolási rajz szerint van bekötve és mégsincs isteni szikra akkor mi lehet a problem??
250/1ből ETZ gyújtás. Már nincs ötletem...
Részemről nagyon jónak tartom hogy a felmerülő alternativákat valaki így leirja.Köszönöm.gabsic írta:Ha feszszabról van szó, még mindig a jó öreg szoci technikát ajánlom:
tehát vagy LADA, vagy SKODA külső feszültésgszabályzó!!!!!
Mindegyikből raktam már be ETZ-kbe, nyugodtan használjátok, sokakl olcsóbbak és megbízhatóbbak a kisipari "ETZ szabályzóknál".
Már én is nagyon, de folyton csúszik a dolog.gabsic írta: Gyurmooo: erre a ledes cuccra kíváncsi leszek. Ahhoz amúgy kizárt h kellene zavarszűrés, nálam csak a pda szórakozott, de a töltőkre alapból is érzékeny.
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég