Nézd át újra az egészet. Kezded az árammal, hogy eljut-e ahova kell.affaire írta:Ha minden a kapcsolási rajz szerint van bekötve és mégsincs isteni szikra akkor mi lehet a problem??
250/1ből ETZ gyújtás. Már nincs ötletem...
Elektronika topik - a pokol kapuja
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Zsakfos: Skoda fesszabot énis szereltem már be, tökéletesen működik. Ha érdekel leírom hogy kötöttem be. Trafó is jó minden ami 12voltos.
Gyurmooo: Biztosan jó lehet ez a nagyteljesítményű, de én maradok a hagyományos ledeknél. Egy hátsó helyzetjelző+féklámpához 30-40 LED elég (12Ft/db) 8000mcd fényerő, kb 30° látószög. És az egész fogyasztás 3W körül alakul.
Gyurmooo: Biztosan jó lehet ez a nagyteljesítményű, de én maradok a hagyományos ledeknél. Egy hátsó helyzetjelző+féklámpához 30-40 LED elég (12Ft/db) 8000mcd fényerő, kb 30° látószög. És az egész fogyasztás 3W körül alakul.
Re: Elektronika
Ha minden a kapcsolási rajz szerint van bekötve és mégsincs isteni szikra akkor mi lehet a problem??
250/1ből ETZ gyújtás. Már nincs ötletem...
250/1ből ETZ gyújtás. Már nincs ötletem...
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Részemről nagyon jónak tartom hogy a felmerülő alternativákat valaki így leirja.Köszönöm.gabsic írta:Ha feszszabról van szó, még mindig a jó öreg szoci technikát ajánlom:
tehát vagy LADA, vagy SKODA külső feszültésgszabályzó!!!!!
Mindegyikből raktam már be ETZ-kbe, nyugodtan használjátok, sokakl olcsóbbak és megbízhatóbbak a kisipari "ETZ szabályzóknál".
Ennek mintájára esetleg a trafóra is tudnál lehetőségeket?
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Cree MC-E: 4 chip egy tokban, 10W névleges max. telj.felvétel, ekkor min. ~700lm a fényáram.
Nem kell neki túl nagy hűtőfelület, de esztétikusra szeretném csinálni.

Nem kell neki túl nagy hűtőfelület, de esztétikusra szeretném csinálni.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Milyen ledeket akarsz te hogy hűteni is kell?
a mezei nagyfényűek is kiütik a szemed 


- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Már én is nagyon, de folyton csúszik a dolog.gabsic írta: Gyurmooo: erre a ledes cuccra kíváncsi leszek. Ahhoz amúgy kizárt h kellene zavarszűrés, nálam csak a pda szórakozott, de a töltőkre alapból is érzékeny.

Már minden van hozzá, csak a LED hűtéséhez kell valamit kitalálni.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Alfa: nekem a bringaóra folyton reset-elt a mellette menő féklámpakapcsoló-vezetéktől mikor elengedtem a féket (relé tekercs önindukciója miatt) A dióda ezen segített.
Perec: vegyél skoda szabályzót, azzal marad a töltésvisszajelző. Ladánál csillagponti kivezetésről volt megoldva a töltésjelzés, tök máshogy mint az ETZ-n. Skoda viszont ugyanaz. Gerjesztés van folyton, nálam 1400 körül felgerjed a generátor (elalszik a lámpa), 1000-1100 körül gyullad fel újra.
Autón a forgórész nagyobb pólusszáma és a generátor jóval nagyobb fordulatszáma miatt van alapjáraton töltés.
Gyurmooo: erre a ledes cuccra kíváncsi leszek. Ahhoz amúgy kizárt h kellene zavarszűrés, nálam csak a pda szórakozott, de a töltőkre alapból is érzékeny.
Perec: vegyél skoda szabályzót, azzal marad a töltésvisszajelző. Ladánál csillagponti kivezetésről volt megoldva a töltésjelzés, tök máshogy mint az ETZ-n. Skoda viszont ugyanaz. Gerjesztés van folyton, nálam 1400 körül felgerjed a generátor (elalszik a lámpa), 1000-1100 körül gyullad fel újra.
Autón a forgórész nagyobb pólusszáma és a generátor jóval nagyobb fordulatszáma miatt van alapjáraton töltés.
Gyurmooo: erre a ledes cuccra kíváncsi leszek. Ahhoz amúgy kizárt h kellene zavarszűrés, nálam csak a pda szórakozott, de a töltőkre alapból is érzékeny.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Ha a 250/1 est átalakítom 12v-ra akkor a gyujtáskapcsolót és minden egyebek ki kell cserélni/ujrakötni?
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Autó fesszab: Az autóknak alapjáraton is van töltése, mz-nek nincs. Ezek a szabályzók nem gerjesztenek akkuról állandóan, vagy marad valahogy az öngerjesztés, mert akkor maradna a töltés visszajelző is?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem elektronikus fordulatmérőm és km órám (bringaóra) van, még eddig (kb 10 km alatt, bambitól haza) semmiféle rendelleneset nem tapasztaltam.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Akkor egyelőre nem teszek bele. Lesz majd nekem is szivargyújtó, és egy ledes segédfény, egy 10W-os (kb. 50W halogén fénye) LED-ből. Ha annak a tápját valami zavarná, akkor megy be a kondí. 

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha elektronikus feszszab van és nincs semmi extra a motoron akkor igazából felesleges a kondi.Gyurmooo írta:Az én mocimban (ETZ 251) nincs kondí az akksi + biztosíték és a fesz.szab. közt. Érdemes lenne tenni oda?
Ha igen, milyen paraméterekkel rendelkező legyen?
Én zavarszűrésnek raktam már a trafó15 höz, meg a diódahídról az akksira menő vezetékhez is. Nekem le van relézve a féklámpa, meg a fényszórókapcsoló is, azoknál diódával szűrtem ki az önindukciós feszt. Alapesetben felesleges lenne, de mivel nekem már van szivargyújtó csatim, amire vagy a pda, vagy a gps van rádugva, óvatosságból csináltam, mert néha megbolondult a pda töltés-jelző ledje, mióta kiszűrtem a zavarokat azóta minden okés.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Na épp erről beszéltünk Bambival ternap. Olyasmit mondott, hogy a régi mechanikus fesszabokkal ha valami töltés gond volt, akkor kinyírhatta az akksit (lehet h nem, de valamit kinyírhatott
), és az a kondi ezt védte.
Elektronikusnál viszont ilyen már nincs, tehát az oda teljesen felesleges. Attól függ mi van a gépedben.

Elektronikusnál viszont ilyen már nincs, tehát az oda teljesen felesleges. Attól függ mi van a gépedben.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Csatlakozom, kiegészítve azzal, hogy ezek mellett még kiváló a Wartburg fesz.szab. is.gabsic írta:Ha feszszabról van szó, még mindig a jó öreg szoci technikát ajánlom:
tehát vagy LADA, vagy SKODA külső feszültésgszabályzó!!!!!
LADA esetén újat érdemes venni mindenképp, de az ukránt 850Ft-ért nem szabad megvenni, inkább a magyart (Bészi-Ker gyártmány) az sokkal megbízhatóbb! Ára boltban 1500-1600Ft. A töltés 14,2-14,4 körül lesz lámpával is! Bekötése egyszerű, sok madzag eltűnik, hátránya hogy a gyári töltésjelző lámpa funkcióját veszti (a lada generátor 6 diódás volt). Ha esetleg tudtok szerezni gyári, nem utángyártott elektronikus külső lada feszszabot az is jó, de a kicsi ukrán utángyártott az felejtős!! Ezt viszont vehetitek nyugodtan:
SKODA szabályzó már drágább a boltban, 2800-3000Ft. Annyit szerintem NEM érdemes adni érte, sokkal jobban megéri gyári eredeti bontott skoda 120 szabályzót venni bontóban. 800-1000Ft körül adják. Töltés 14,2 V körül lámpa nélkül, 13,8 lámpával+mindennel. Bekötése szinte ugyanaz mint a gyárinak (1 vezetéket kivéve), és a töltésjelző is működik (a skoda generátor is 9 diódás volt) Arra kell figyelni a bontóban, hogy elektronikus szabot vegyetek, ne az 1981ig szerelt oszlopos szabályzót. JA és ugye nekünk külső szabályzó kell, tehát a favoritoknál is használt belső szabályzó nem jó! azt dobozolni kellene stb, olyat ne vegyetek! Ez a jó ami a képen is van:
Mindegyikből raktam már be ETZ-kbe, nyugodtan használjátok, sokakl olcsóbbak és megbízhatóbbak a kisipari "ETZ szabályzóknál".
Hogy melyiket rakjátok be az rajtatok múlik... A lada szabályzó sokkal "ridegebb" szabályzást végez, jellezően városi, sok alapjárat és kis fordulaton való tötymörgésnél picit jobb töltést eredményez, de világítás nélkül pörgetve a feszültség esetleg megszaladhat 14.4V fölé, amit esetleg egyes zárt rendszerű akksik nem igazán szeretnek. A kresz szerint mindig kötelező világítást használva viszont ilyen gond viszont nincs,csak a tökéletes stabil töltésnek kell örülni. A skoda szabályzó lágyabb szabályzást biztosít, ezáltal biztos nem tölt túl semmilyen esetben sem, városban viszont kevésbé előnyös.

- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Az én mocimban (ETZ 251) nincs kondí az akksi + biztosíték és a fesz.szab. közt. Érdemes lenne tenni oda? 
Ha igen, milyen paraméterekkel rendelkező legyen?

Ha igen, milyen paraméterekkel rendelkező legyen?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ha feszszabról van szó, még mindig a jó öreg szoci technikát ajánlom:
tehát vagy LADA, vagy SKODA külső feszültésgszabályzó!!!!!
LADA esetén újat érdemes venni mindenképp, de az ukránt 850Ft-ért nem szabad megvenni, inkább a magyart (Bészi-Ker gyártmány) az sokkal megbízhatóbb! Ára boltban 1500-1600Ft. A töltés 14,2-14,4 körül lesz lámpával is! Bekötése egyszerű, sok madzag eltűnik, hátránya hogy a gyári töltésjelző lámpa funkcióját veszti (a lada generátor 6 diódás volt). Ha esetleg tudtok szerezni gyári, nem utángyártott elektronikus külső lada feszszabot az is jó, de a kicsi ukrán utángyártott az felejtős!! Ezt viszont vehetitek nyugodtan:

SKODA szabályzó már drágább a boltban, 2800-3000Ft. Annyit szerintem NEM érdemes adni érte, sokkal jobban megéri gyári eredeti bontott skoda 120 szabályzót venni bontóban. 800-1000Ft körül adják. Töltés 14,2 V körül lámpa nélkül, 13,8 lámpával+mindennel. Bekötése szinte ugyanaz mint a gyárinak (1 vezetéket kivéve), és a töltésjelző is működik (a skoda generátor is 9 diódás volt) Arra kell figyelni a bontóban, hogy elektronikus szabot vegyetek, ne az 1981ig szerelt oszlopos szabályzót. JA és ugye nekünk külső szabályzó kell, tehát a favoritoknál is használt belső szabályzó nem jó! azt dobozolni kellene stb, olyat ne vegyetek! Ez a jó ami a képen is van:

Mindegyikből raktam már be ETZ-kbe, nyugodtan használjátok, sokakl olcsóbbak és megbízhatóbbak a kisipari "ETZ szabályzóknál".
Hogy melyiket rakjátok be az rajtatok múlik... A lada szabályzó sokkal "ridegebb" szabályzást végez, jellezően városi, sok alapjárat és kis fordulaton való tötymörgésnél picit jobb töltést eredményez, de világítás nélkül pörgetve a feszültség esetleg megszaladhat 14.4V fölé, amit esetleg egyes zárt rendszerű akksik nem igazán szeretnek. A kresz szerint mindig kötelező világítást használva viszont ilyen gond viszont nincs,csak a tökéletes stabil töltésnek kell örülni. A skoda szabályzó lágyabb szabályzást biztosít, ezáltal biztos nem tölt túl semmilyen esetben sem, városban viszont kevésbé előnyös.
tehát vagy LADA, vagy SKODA külső feszültésgszabályzó!!!!!
LADA esetén újat érdemes venni mindenképp, de az ukránt 850Ft-ért nem szabad megvenni, inkább a magyart (Bészi-Ker gyártmány) az sokkal megbízhatóbb! Ára boltban 1500-1600Ft. A töltés 14,2-14,4 körül lesz lámpával is! Bekötése egyszerű, sok madzag eltűnik, hátránya hogy a gyári töltésjelző lámpa funkcióját veszti (a lada generátor 6 diódás volt). Ha esetleg tudtok szerezni gyári, nem utángyártott elektronikus külső lada feszszabot az is jó, de a kicsi ukrán utángyártott az felejtős!! Ezt viszont vehetitek nyugodtan:

SKODA szabályzó már drágább a boltban, 2800-3000Ft. Annyit szerintem NEM érdemes adni érte, sokkal jobban megéri gyári eredeti bontott skoda 120 szabályzót venni bontóban. 800-1000Ft körül adják. Töltés 14,2 V körül lámpa nélkül, 13,8 lámpával+mindennel. Bekötése szinte ugyanaz mint a gyárinak (1 vezetéket kivéve), és a töltésjelző is működik (a skoda generátor is 9 diódás volt) Arra kell figyelni a bontóban, hogy elektronikus szabot vegyetek, ne az 1981ig szerelt oszlopos szabályzót. JA és ugye nekünk külső szabályzó kell, tehát a favoritoknál is használt belső szabályzó nem jó! azt dobozolni kellene stb, olyat ne vegyetek! Ez a jó ami a képen is van:

Mindegyikből raktam már be ETZ-kbe, nyugodtan használjátok, sokakl olcsóbbak és megbízhatóbbak a kisipari "ETZ szabályzóknál".
Hogy melyiket rakjátok be az rajtatok múlik... A lada szabályzó sokkal "ridegebb" szabályzást végez, jellezően városi, sok alapjárat és kis fordulaton való tötymörgésnél picit jobb töltést eredményez, de világítás nélkül pörgetve a feszültség esetleg megszaladhat 14.4V fölé, amit esetleg egyes zárt rendszerű akksik nem igazán szeretnek. A kresz szerint mindig kötelező világítást használva viszont ilyen gond viszont nincs,csak a tökéletes stabil töltésnek kell örülni. A skoda szabályzó lágyabb szabályzást biztosít, ezáltal biztos nem tölt túl semmilyen esetben sem, városban viszont kevésbé előnyös.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaHaPi írta:Olyan kapcsrajza esetleg nincs vkinek, amelyik elektronikus gyújtáshoz jóPersze 12V.
Itt ez az ETZ 251 kapcsolási rajz, ezen rajta van az elektronikus gyújtás bekötése is, mondjuk igen egyszerű:

Ez egy kép az összekötésről:

Bekötés:
Jeladó:
15g-piros vezeték tápfesz
31g-fehér vezeték test
7-zöld vezeték jel
Gyújtóegység:
Trafó 15-ösre piros-fekete vezeték
Trafó 1-esre zöld vezeték
Ülés alatti testcsomópontra barna vezeték
Remélem tudtam segíteni.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Olyan kapcsrajza esetleg nincs vkinek, amelyik elektronikus gyújtáshoz jó
Persze 12V. 


- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Hát a 3. a rögzítési pont ha jól emléxem, amit le kell testelni, szóval végeredményben 3 is lehetcsikin írta:Három az a kettő nem?(a füle)

És nem alu, fekete műanyag a borítása.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Igen kicsit eltévedtem a rajzba de a te rajzod mennyei
Köszönöm Szépen Meg oldodott a probléma vagyis ugy nézki gyujtást ráadom és kigyulad a töltés vissza jelző lámpa . Beinditani sajnos nem tudtam még a szomszédokra tekintettel
mert a dob még nincs rajta
Még egyszer Köszi . Sziasztok



Még egyszer Köszi . Sziasztok
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3125
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Elektronika
Csaba, nézd meg a ,,zárásidőt" is, nézd meg ,,makróban" /jó közelrőlmolcsaba írta:Van egy gondom! Hátha tudja valaki a megoldást. Tavaly kifolyt a trafóm, majd ezt követően cseréltem, és megfigyeltem, hogy forró -kézzel érintve nagyon meleg, szinte éget- már rövid használat után is. Keresem a megoldást még mielőtt nagyobb bajt okozna. ETZ 250-es. A töltés jó (13.7 V), új kábelköteg van, új lett a megszakító, és a kondi is tavaly év elején. Azelőtt nem figyeltem a trafót, mert nem volt probléma. A motor egyébként jól működik, megtettem vele így is 4-5 ezer km-t.![]()
Előre is köszönöm a válaszokat!


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Azt a kicsi aluminium fesz.szab.-ot raktad be?Alfa írta:Nah megoldódott a töltés gondom (kis fordulaton halvány és vibrál, töltésjelző nem világít).
Az egyenirányító volt rossz, hogy mi a hibája nem tudtuk meg. De Bambi adott másikat. Az egész motort szétkaptuk, felét újrasaruztuk, és összeraktuk
A fesszabot végülis nem mértük ki, mert ami Bambinak van (kicsi, 2 kimenet, stb), 3500 ft ért ajándék, nagyon ráizgultam. Végül az került bele. A vezetékállományom a felére csökkent.
(blokkból áttettem ide, véletlen oda írtam)
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Három az a kettő nem?
(a füle)

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nah megoldódott a töltés gondom (kis fordulaton halvány és vibrál, töltésjelző nem világít).
Az egyenirányító volt rossz, hogy mi a hibája nem tudtuk meg. De Bambi adott másikat. Az egész motort szétkaptuk, felét újrasaruztuk, és összeraktuk
A fesszabot végülis nem mértük ki, mert ami Bambinak van (kicsi, 2 kimenet, stb), 3500 ft ért ajándék, nagyon ráizgultam
. Végül az került bele. A vezetékállományom a felére csökkent. 
(blokkból áttettem ide, véletlen oda írtam
)
Az egyenirányító volt rossz, hogy mi a hibája nem tudtuk meg. De Bambi adott másikat. Az egész motort szétkaptuk, felét újrasaruztuk, és összeraktuk

A fesszabot végülis nem mértük ki, mert ami Bambinak van (kicsi, 2 kimenet, stb), 3500 ft ért ajándék, nagyon ráizgultam


(blokkból áttettem ide, véletlen oda írtam

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Bezártad magad a rajzba?tibi1992 írta:a kapcsolási rajzból nem igazán tudok kimenni![]()

Töltésvisszajelző lámpa egyik vezetéke megy a gyujtáskapcsoló 61 és a fesszabályzó 61 pontjára(ez a három pont össze van kötve).
A másik vezeték pediglen a gyujtáskapcsoló 15/54 pontjára megy(ezen a ponton a gyujtás ráadása után van pozitiv).
Nem tudom milyen rajzod van,de ezen szépen látszik hogy melyik vezeték hova megy.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Hali Valaki letudná irni hogy hová kell a töltés vissza jelzőt bekötni mert a kapcsolási rajzból nem igazán tudok kimenni

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Elektronika
Az én ETZ250-semben évek óta 5 Ah-ás aksi van, és probléma mentesen működik. 

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Alapvetően az akku csak az indításhoz kell. Mindegy, mekkorát raksz be. DE!!!HaPi írta:ETZ 250-be a leírás szerint 9Aó-s akksi kell, ha 8Aó-s van benne akkor az járhat vmilyen következmennyel vagy nem olyan vészes 1Aó-i különbség
Mint itt a fórumon nem egyszer leírták Klubtársaink, hogy érdemes a nagyobbat berakni: ha elromlik a töltés valami miatt, akkor nagyobb akkuval nagyobb távot tudsz megtenni.
Szóval, nem okozol problémát a motornak, az elektromos rendszerének, használhatsz 8 Ah-s akkut is. Viszont tarts szem előtt a fent leírtakat!
(Azért ne akarj giganagy akkut, mert akkor meg a +súllyal fogsz szívni

Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- pekbalazs
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Ha felpörög és nehezen esik a fordulat akkor valahol falsol, vagy nem jól van beállítva a karburátor; ha kopott a karburátor akkor nem lehet beállítani rendesen az alapjáratot, a durrogás lehet vizes benzintől is stb.kugi írta:A főtengely nem kotyog. Ilyenkor mi lehet még?
Re: Elektronika
ETZ 250-be a leírás szerint 9Aó-s akksi kell, ha 8Aó-s van benne akkor az járhat vmilyen következmennyel vagy nem olyan vészes 1Aó-i különbség 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nem kell annak nagyon kotyognia.... Valószínű fals levegőt szív valahol a motor. Ez, amit írtál, leginkább a gyújtás oldali szimmeringre utal. De lehet máshol is. Nem állt sokat a motor? Mikor volt generálozva, milyen alkatrészekkel? Ha a gyújtásoldalon benzinszagot érzel, esetleg olajfolyást látsz a főtengelynél, akkor valószínű. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2863
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
keresd meg a motor kapcsolási rajzát (az MZ-k szerelési útmutatói, kapcs. rajzai a főöldalon megtalálhatóak), ott le van rajzolva.tibi1992 írta:Hali. Help töltés vissza jelzőt szeretnék kötni valaki esteleg mit hova kössek?!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Elektronika
A főtengely nem kotyog. Ilyenkor mi lehet még?
Re: Elektronika
Hali. Help töltés vissza jelzőt szeretnék kötni valaki esteleg mit hova kössek?! 

Re: Elektronika
Az egyenirányítót hol helyezted el a motoron? Arról tudnál képet linkelni?tibi84 írta:Sziasztok!
Megosztanám veletek az én verziómat a "generátort a TS-re "feladatra. Célom volt hogy minél kevesebb anyagot távolítsak el a blokkból. Ezért egy egyszerű módszert választottam. Első próbafelhelyezéskor gondosan megmértem a szénkefék, és a kommutátor gyűrűk közti tengelyirányú távolságot. Ezután CNC gépen megmartam a generátor öntvény háza részére a felfekvő felületet. 4 db alátámasztás adódott, egyformán, egymással 90 fokos szögeket bezárva. Az állórész tekercseinek férőhelyet martam az öntvénybe, ezután jól passzolt a generátor a helyére. Két átmenő M6 csavarral fogattam le a blokk nyúlványát keresztül fúrva. Az egyik felső, rövid blokk-összefogató csavart kicseréltem egy általam esztergált hatszög anyagra, ami a menetes oldalával helyettesíti azt. A nyersen megmaradt másik oldalába pedig szereléskor fúrtam M5 menetet. Ez a generátor harmadik rögzítési pontja.
Két éve használom így a motort, azóta az elektromos hibái majdnem teljesen megszűntek. Megérte átalakítani. Véleményeiteket, észrevételeiteket szívesen veszem.
Üdv Mindenkinek!
Tibi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
a gyújtás oldalon a főtengely végét ha fel le rángatod nem kottyan? 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Elektronika
Válaszodat köszönöm. Közben a másik ETZ-hez is kérnék egy kis segítséget. Ő azt csinálja, hogy nehezen esik vissza a fordulat, durrog, és nem lehet alapjáratot állítani. Már cse4réltem megszakítót, kondit, és a gyári szerelési könyv alapján állítottam. valakinek valami ötlet? 

- pekbalazs
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Amikor én mértem akkor még megszakítós gyújtásom volt, zavarszűrő kondi nem volt, a multiméter a műszerfalra volt rögzítve.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ott van ni!MP1 írta:Zsakfos!
Lehet, hogy amelyik motoron van zavarszűrő kondi, a Te műszered is jó értéket mutat. Az ETZ-ken gyárilag van, a tiéd átépített 250/1. Van benne kondi?
Üdv: P.

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Na ez érdekes.Ezt kifogom próbálni!daranyi68 írta: Csatlakozom én is. Nekem is ilyen sárga multiméterem van,és nekem is ugrált az érték.De azt tapasztaltam ha a motortol távolabb tartottam akkor kevésbé ugrált,minnél közelebb volt a motorhoz annál nagyobb volt az ingadozás.Szerintem megzavarja az elektromos gyujtás.
Trabant elektronikus gyujtásom van és a mérőműszer kb 15cm-re volt tőle.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 87
- Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
- MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
- Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék
Re: Elektronika
Zsakfos!
Lehet, hogy amelyik motoron van zavarszűrő kondi, a Te műszered is jó értéket mutat. Az ETZ-ken gyárilag van, a tiéd átépített 250/1. Van benne kondi?
Üdv: P.
Lehet, hogy amelyik motoron van zavarszűrő kondi, a Te műszered is jó értéket mutat. Az ETZ-ken gyárilag van, a tiéd átépített 250/1. Van benne kondi?
Üdv: P.
Re: Elektronika
[quote="pekbalazs"]Üdv! Nekem is ilyen (sárga) multiméterem van. Tavaly nyáron mértem mentet közben az akksi feszültségét és nekem nem ugrált és nem akadt ki. Lámpával is 13V körül volt. Örülök hogy nincs a gépednek töltésgondja
Csatlakozom én is. Nekem is ilyen sárga multiméterem van,és nekem is ugrált az érték.De azt tapasztaltam ha a motortol távolabb tartottam akkor kevésbé ugrált,minnél közelebb volt a motorhoz annál nagyobb volt az ingadozás.Szerintem megzavarja az elektromos gyujtás.


Csatlakozom én is. Nekem is ilyen sárga multiméterem van,és nekem is ugrált az érték.De azt tapasztaltam ha a motortol távolabb tartottam akkor kevésbé ugrált,minnél közelebb volt a motorhoz annál nagyobb volt az ingadozás.Szerintem megzavarja az elektromos gyujtás.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Lehetséges hogy kifogtam én egy rossz multimétert.Nem kell hogy minden ilyen mérő rossz legyen.pekbalazs írta:Üdv! Nekem is ilyen (sárga) multiméterem van. Tavaly nyáron mértem mentet közben az akksi feszültségét és nekem nem ugrált és nem akadt ki. Lámpával is 13V körül volt. Örülök hogy nincs a gépednek töltésgondja![]()
![]()
Sőt.
Még ezenfelül sincs kizárva hogy esetleg az én motoromon valami nem stimmel.
Ez akkor fog kiderülni ha valakinek az Etz generátors gépén mérek egyet a szar multiméteremmel.
Egyébként a kétség azért még bennem van mert az Ndk talin mértem egyet Molcsaba ugyanilyen műszerével a Piki gépén és azon tökéletes stabil feszültség volt látható.
Arra nem emlékszem hogy az enyémet is mértem-e ugyanakkor.

Viszont a képek azért megnyugtatóan mutatják hogy nagy baj semmiképp nincs,ráadásul esti motorozás közben sem vettem észre hogy mondjuk az izzók jobban világitanának néha.Ja és nem égett ki még egy sem az elmúlt 1 évben.
Na majd meglátjuk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Elektronika
Nézd meg, h a trafónál nincsenek-e felcserélve a kábelek. Itt az oldalon találsz színes kapcsolási rajzot. Azt is megnézheted, hogy járó motornál mekkora a feszültség, 14 V-nál nem kéne magasabbnak lennie. Lehet rossz a feszültségszabájozód, ill. ha régi mechanikus be kell állítani, ha még lehet.kugi írta:Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy ETZ-hez. Azt csinálja a motor, hogy ha jár akkor melegszik a trafó de elég jól, és, mintha "kiégne" a kis kondenzátor egy idő után, mert elmegy a gyújtás, teszek bele egy új kondenzátort akkor megint van gyújtás, megint elmegy, megint új kondi megint gyújtás, megint elmegy és ez így mehetne a végtelenségig. Ötlet valakinek?
Re: Elektronika
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni egy ETZ-hez. Azt csinálja a motor, hogy ha jár akkor melegszik a trafó de elég jól, és, mintha "kiégne" a kis kondenzátor egy idő után, mert elmegy a gyújtás, teszek bele egy új kondenzátort akkor megint van gyújtás, megint elmegy, megint új kondi megint gyújtás, megint elmegy és ez így mehetne a végtelenségig. Ötlet valakinek? 

- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
zsakfos: ez tanulságos..... akkor lehet hogy a fesszab amit 3éve építettem mégis jó? 

- pekbalazs
- biciklis
- Hozzászólások: 31
- Csatlakozott: 2010.02.13. 22:45
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Dorog
Re: Elektronika
Üdv! Nekem is ilyen (sárga) multiméterem van. Tavaly nyáron mértem mentet közben az akksi feszültségét és nekem nem ugrált és nem akadt ki. Lámpával is 13V körül volt. Örülök hogy nincs a gépednek töltésgondja


zsakfos írta:Töltési problémám leküzdve.Tulajdonképp nem is volt![]()
Okulásul másoknak pár fotó hogy ne méricskéljenek olcsó multiméterekkel töltést.![]()
A kis multiméter a sajátom,ezzel mértem eddig,a nagy az céges(kicsit komolyabb).
Mindkettő műszer az akksira kötve:Ja és a szivargyujtós szarságon most is ugrált összevissza az érték,ezek szerint ezt a motor dolgot nem szereti.Autóban tökéletes.
1 kép:motor áll gyujtás lekapcsolva,itt tök egyforma a mérés
2 kép:motor áll gyujtás ráadva itt már kicsit eltér
3 kép:motor 2500 fordulaton na itt aztán már elszabadult a hülyeség![]()
4 kép motor 4500 fordulaton,ennél magasabb fordulaton is maradt az az érték 13,82V a nagy műszeren,a kicsi kiakadt!!!!
Re: Elektronika
Hát nekem pécs egy kicsit messze van, Tiszaújvárosban lakom, borsod megye, azt hittem újonan már nem lehet kapni, na majd körülnézek itt is, köszi a segítséget!horhaus írta:SziaSasa88 írta:
Én nemrég cseréltem a /1-en Pécsen vettem az MZ-s boltban . Az árára már nem emlékszem. Nem biztos hogy használt gyárit kell keresned.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég