Ha feszszabról van szó, még mindig a jó öreg szoci technikát ajánlom:
tehát vagy LADA, vagy SKODA külső feszültésgszabályzó!!!!!
LADA esetén újat érdemes venni mindenképp, de az ukránt 850Ft-ért nem szabad megvenni, inkább a magyart (Bészi-Ker gyártmány) az sokkal megbízhatóbb! Ára boltban 1500-1600Ft. A töltés 14,2-14,4 körül lesz lámpával is! Bekötése egyszerű, sok madzag eltűnik, hátránya hogy a gyári töltésjelző lámpa funkcióját veszti (a lada generátor 6 diódás volt). Ha esetleg tudtok szerezni gyári, nem utángyártott elektronikus külső lada feszszabot az is jó, de a kicsi ukrán utángyártott az felejtős!! Ezt viszont vehetitek nyugodtan:
SKODA szabályzó már drágább a boltban, 2800-3000Ft. Annyit szerintem NEM érdemes adni érte, sokkal jobban megéri gyári eredeti bontott skoda 120 szabályzót venni bontóban. 800-1000Ft körül adják. Töltés 14,2 V körül lámpa nélkül, 13,8 lámpával+mindennel. Bekötése szinte ugyanaz mint a gyárinak (1 vezetéket kivéve), és a töltésjelző is működik (a skoda generátor is 9 diódás volt) Arra kell figyelni a bontóban, hogy elektronikus szabot vegyetek, ne az 1981ig szerelt oszlopos szabályzót. JA és ugye nekünk külső szabályzó kell, tehát a favoritoknál is használt belső szabályzó nem jó! azt dobozolni kellene stb, olyat ne vegyetek! Ez a jó ami a képen is van:
Mindegyikből raktam már be ETZ-kbe, nyugodtan használjátok, sokakl olcsóbbak és megbízhatóbbak a kisipari "ETZ szabályzóknál".
Hogy melyiket rakjátok be az rajtatok múlik... A lada szabályzó sokkal "ridegebb" szabályzást végez, jellezően városi, sok alapjárat és kis fordulaton való tötymörgésnél picit jobb töltést eredményez, de világítás nélkül pörgetve a feszültség esetleg megszaladhat 14.4V fölé, amit esetleg egyes zárt rendszerű akksik nem igazán szeretnek. A kresz szerint mindig kötelező világítást használva viszont ilyen gond viszont nincs,csak a tökéletes stabil töltésnek kell örülni. A skoda szabályzó lágyabb szabályzást biztosít, ezáltal biztos nem tölt túl semmilyen esetben sem, városban viszont kevésbé előnyös.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse