Blokk
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szia! Tippelek egyet: Vedd le a bal deknit ( alsó csvarjánál előbb engedd le az olajat), és nézd meg hogy a nagy fogaskerék mögött a kis görgős L alakú rúd rendesen működik-e . Ez segít a váltásnál tovább fordítani a villamozgató hengert. Ha az rendben van, akkor blokkbontás.hekus írta:Üdv!
Új vagyok itt.
2 hete van egy ETZ 250-esem.
A hibajelenség a következő:
Váltáskor gyakran előfordul, hogy nem veszi a következő fokozatot.
Üresen jár a váltókar. Aztán egyszer csak megakad és berakja a következő fokozatot.
1-2-ben soha, de 3,4,5 fokozatnál gyakran előfordul.
Úgy csinál a váltókar, mint amikor már 5-ben van és csak üresen jár felfelé.
Böngésztem a fórumot, de nem találtam ilyen kérdést sehol.
Volt már valakinek ilyen?
Gyaníthatom, hogy blokkot kell húznom?
Köszönettel.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 53
- Csatlakozott: 2010.06.10. 21:14
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Üdv!
Új vagyok itt.
2 hete van egy ETZ 250-esem.
A hibajelenség a következő:
Váltáskor gyakran előfordul, hogy nem veszi a következő fokozatot.
Üresen jár a váltókar. Aztán egyszer csak megakad és berakja a következő fokozatot.
1-2-ben soha, de 3,4,5 fokozatnál gyakran előfordul.
Úgy csinál a váltókar, mint amikor már 5-ben van és csak üresen jár felfelé.
Böngésztem a fórumot, de nem találtam ilyen kérdést sehol.
Volt már valakinek ilyen?
Gyaníthatom, hogy blokkot kell húznom?
Köszönettel.
Új vagyok itt.
2 hete van egy ETZ 250-esem.
A hibajelenség a következő:
Váltáskor gyakran előfordul, hogy nem veszi a következő fokozatot.
Üresen jár a váltókar. Aztán egyszer csak megakad és berakja a következő fokozatot.
1-2-ben soha, de 3,4,5 fokozatnál gyakran előfordul.
Úgy csinál a váltókar, mint amikor már 5-ben van és csak üresen jár felfelé.
Böngésztem a fórumot, de nem találtam ilyen kérdést sehol.
Volt már valakinek ilyen?
Gyaníthatom, hogy blokkot kell húznom?
Köszönettel.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Bambi mestert idézem, mert én is Tőle kérdeztem.
Ha az a Yoko h.kar, akkor 20e.-t ki fog bírni (de lehet többet is, ugye attól függ, mennyire hajtod).
Néztem én már másfajtát, de nem nagyon találtam, ami sokkal jobb lenne. Nemrég beszéltünk itt róla, hogy a Prox az kicsit jobb, az én értelmezésemben akár 25e.-t is kibír, na de közel 30e. Ft...
Annyiból vesz az ember fia másik főtengelyt + kart + csapágyakat + felső tűgörgőt, megcsináltatja, és 20e. km múlva kicseréli kompletten az egészet...
SZERINTEM!
Ha az a Yoko h.kar, akkor 20e.-t ki fog bírni (de lehet többet is, ugye attól függ, mennyire hajtod).
Néztem én már másfajtát, de nem nagyon találtam, ami sokkal jobb lenne. Nemrég beszéltünk itt róla, hogy a Prox az kicsit jobb, az én értelmezésemben akár 25e.-t is kibír, na de közel 30e. Ft...

Annyiból vesz az ember fia másik főtengelyt + kart + csapágyakat + felső tűgörgőt, megcsináltatja, és 20e. km múlva kicseréli kompletten az egészet...
SZERINTEM!

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Gyurmooo 2010.06.24. 21:50-kor.
Re: Blokk
Hali emberek !
Főtengelyemet szeretném felújítani és láttam mofakernél 5000ft-ért felújító szettet és az lenne a kérdésem hány km-t bír az ki ? meg ha lehet jobbat vásárolni hol találok ? választ előre is köszönöm üdv : Sanyi50
Főtengelyemet szeretném felújítani és láttam mofakernél 5000ft-ért felújító szettet és az lenne a kérdésem hány km-t bír az ki ? meg ha lehet jobbat vásárolni hol találok ? választ előre is köszönöm üdv : Sanyi50
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Én megmondom őszintén hogy 40 kg környékére raktam volna a blokkot mert a postás nem hozta ki a házhoz hanem tesóméknak kellett lemenni érte a postára
2 dobozba volt de meg kellett álniuk 1 szer pihenni 


- punisher
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 196
- Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Göd
Re: Blokk
Szervusztok!
Lenne két kérdésem:
Az egyik hogy az mitől van hogyha menet közben 1-esből 2-esbe akarnék váltani akkor üresbe dobja magát a gép?
A másik: Mitől van ha az 5.-ik egyszerűen mintha nem is lenne abszolút nem húz csak gurít és nem is érzem hogy kattanna sebességbe rakáskor!
Lenne két kérdésem:
Az egyik hogy az mitől van hogyha menet közben 1-esből 2-esbe akarnék váltani akkor üresbe dobja magát a gép?
A másik: Mitől van ha az 5.-ik egyszerűen mintha nem is lenne abszolút nem húz csak gurít és nem is érzem hogy kattanna sebességbe rakáskor!
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Blokk
Házilag nem érdemes próbálkozni, tudomásom szerint, esztergapadon szokták végezni a műveletet.affaire írta:Mz vagy akár simson főtengelyt hogy lehet házilag egyszerűen kicentírozni?
Vagy van e valami gép hozzá?
_____________________________________________________________________________________
Az én kérdésem felétek:
MZ Trophy ES 250/2-re fel lehet tenni valahogy a TS gázkonzolját?
Ugye a 'Trofié belül megy a kormányban és a csúszka húzza a gázt, a TS-é pedig körbe csavarodik.
Meg lehet valahogy oldani?
Üdv,
Ĵani
Vigyázz a motoromra Viktor!
Re: Blokk
Mz vagy akár simson főtengelyt hogy lehet házilag egyszerűen kicentírozni?
Vagy van e valami gép hozzá?
Vagy van e valami gép hozzá?
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ugy kb.15 eve amikor csak a kuplungoldali reszek kellettek volna, majdnem vettem egy komplett blokkot kilora (lehet rohogni, de tenyleg) 32-t mutatott a merleg, megvettem inkabb mashonnan a kuplungreszt kulon, mert 700 Ft-al bentebb voltam anyagilag, ma mar verem a fejem a falba....
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Blokk
Ha nem veszed le a deknit, akkor egy méretes csavarhúzóval húzd fel a rugót a tengelyen és utána üsd ki a csapszeget. Vigyázz kemény a rugó! Utána lassan engedd vissza és az új felrakása előtt húzd fel a rugót ugyanabba az állásba és be a csapszeg! Ha van segítséged úgy könnyebb! 

A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Hátimotor
Echte 
Egyébként Perec verziója lesz közelebb a valósághoz, most már látom



Egyébként Perec verziója lesz közelebb a valósághoz, most már látom


Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- kobra
- Alapító tag
- Hozzászólások: 955
- Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)
Re: Blokk
Tudna valaki segíteni abban ,hogy a berúgókar levételekor ,(250ETZ -nél) csak simán ki kell ütni a stiftet? Vagy van vmi trükkje is?
Tudtam venni ,egy leharcolt gyárit. És ezt a gagyi után gyártottat,.ami nem csukódik vissza..ki akarom cserélni.
Tudtam venni ,egy leharcolt gyárit. És ezt a gagyi után gyártottat,.ami nem csukódik vissza..ki akarom cserélni.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
LOL ilyet még nemláttam MZ motorral 40 kg :S 30 ra saccoltam volna.Perec írta:Igazatok van, hátimotorként kompletten is csak 40 kg, de nekem gyanús, hogy könnyítve lehet. http://www.expressz.hu/auto/legijarmu/h ... -21245040/
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Igazatok van, hátimotorként kompletten is csak 40 kg, de nekem gyanús, hogy könnyítve lehet. http://www.expressz.hu/auto/legijarmu/h ... -21245040/
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
A gyűrűzés témához:
Csapszeg csere után összerakáskor eltört egy gyűrű. Vettem három újat és beraktam. Szerintem jobb volt mint előtte. Nem szorult meg, pedig nem nagyon volt módom járatni, mert menni kellett a Pilis túrára. Pestig ami a csövön kifért. (200 km) plusz a túra plusz haza 200.
Csapszeg csere után összerakáskor eltört egy gyűrű. Vettem három újat és beraktam. Szerintem jobb volt mint előtte. Nem szorult meg, pedig nem nagyon volt módom járatni, mert menni kellett a Pilis túrára. Pestig ami a csövön kifért. (200 km) plusz a túra plusz haza 200.
Re: Blokk
Üdv!
Én 1 soros kuplungláncot tudtam venni, igaz, hogy beletoldott a gépműhely. (Gyöngyösön Tátrai...), ha ez segített, 2100 Ft volt.
Én 1 soros kuplungláncot tudtam venni, igaz, hogy beletoldott a gépműhely. (Gyöngyösön Tátrai...), ha ez segített, 2100 Ft volt.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
-
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.06.20. 10:35
- MZ-d típusa: MZ TS 150
Re: Blokk
Sziasztok!
Ts 150 motorról lenne szó. Az van vele hogy egyszer csak leállt, és sehogy sem akar elindulni. Szikra elég erős van, gyertya hézag ok. megszakítóhézag ok. Rúgásra csak egy tüsszentés hallatszik a kipufogóból(levéve a kipufogót durranás).
Elsőre nekem gyújtás beállításnak tűnt, de bárhova állítva a gyújtás időpontot, meg se nyikkan, csak ez a puffogás van.
Azóta szét lett húzva blokk, csapágy csere miatt. Lett cserélve főtengely szimering is, de nem vagyok benne biztos hogy jól lett berakva. A szimering talpának merre felé kell állnia a két oldalon? Mert a primer hajtáson a csapágy felé áll, a másik oldalon meg kifelé. Az a fajta blokk ez, amiben kivülről ki lehet szedni a két szimeringet, és a primer lánckeréknél nem anya van, hanem csavar.
A másik pedig a hengertalptömítés, hogyan kell hézagolni? Mit kell figyelni?
Köszönöm a segítséget előre is!
Ts 150 motorról lenne szó. Az van vele hogy egyszer csak leállt, és sehogy sem akar elindulni. Szikra elég erős van, gyertya hézag ok. megszakítóhézag ok. Rúgásra csak egy tüsszentés hallatszik a kipufogóból(levéve a kipufogót durranás).
Elsőre nekem gyújtás beállításnak tűnt, de bárhova állítva a gyújtás időpontot, meg se nyikkan, csak ez a puffogás van.
Azóta szét lett húzva blokk, csapágy csere miatt. Lett cserélve főtengely szimering is, de nem vagyok benne biztos hogy jól lett berakva. A szimering talpának merre felé kell állnia a két oldalon? Mert a primer hajtáson a csapágy felé áll, a másik oldalon meg kifelé. Az a fajta blokk ez, amiben kivülről ki lehet szedni a két szimeringet, és a primer lánckeréknél nem anya van, hanem csavar.
A másik pedig a hengertalptömítés, hogyan kell hézagolni? Mit kell figyelni?
Köszönöm a segítséget előre is!
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Pont ezért mondtam hogy nem tudom és lehet keveset mondtam. Piki tartalék blokkját emeltem már, régen volt de 50kiló.....az kicsit soknak tűnik elsőre...de úgyis nemsokára "lehull a lepel" és kiderül az igazság.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Majdnem 1 kilóval könnyebb mint olajjalnova001155 írta:Üdv
Nem igazán javítás kérdés de végülis blokk de kb hány kiló egy ETZ 250-es blokk? olaj nélkül.

egyébként passz, kb. 10-15kg lehet....
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
Mi Simson kopott hengerbe is gyűrűztünk rá, de sokat kellett tréningezzünk mire hozzá sikerült hántolni-csiszolni a hengert. Utána vagy 40ezret elfutott. Ennek ellenére egy ekecs félmegoldás...ha szerencséd van hozzákopik a gyűrű a henger falához...ha nincs akkor nem, de normális kompresszióra nem nagyon van esély. Jobb furatni, de ismerem az érzést amikor az ember egyszerűsíteni akar...csak nem biztos hogy a gyors megoldás a jó megoldás.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára RR_ZOZY 2010.06.22. 16:41-kor.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Üdv
Nem igazán javítás kérdés de végülis blokk de kb hány kiló egy ETZ 250-es blokk? olaj nélkül.
Nem igazán javítás kérdés de végülis blokk de kb hány kiló egy ETZ 250-es blokk? olaj nélkül.
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Blokk
hali! én gyürüztem ujra kopott motort. igaz hogy az oválosra kopott hengerben a gyürü nem tömit jól, de csak az első körig utánna hozzákopik és akkor megint nincsen gyürü hézagom passzos és felvette az ovalitást is. csak szépen finmomann kell az első köröknél és nem króm gyürüvel mert az megöli azonnal . rövidtávu megoldásnak jó sokáig nemtart tapasztalatom szerint esetleg még egy új dugó ha nem nagy a kopás
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem nem normális, határozott ellenállást kéne érezni a berugókaron, de nem a lábaddal kell mérni hanem manóméterrel
Az egyébként normális hogy hosszú idő alatt elszökik a nyomás, de üzemi körülmények között nincs ennyi ideje a gázoknak erre 


- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Blokk
Ma vettem észre, hogy ha rajta tartom a lábam a berúgókaron egy perc alatt 2x is átfordult a lábam súlya alatt. Ez normális? Máskor mintha lejtőn is megtartotta volna a kompresszió...500km-rel ezelőtt volt széthúzva, akkor le voltak ragadva a gyűrűk, de széthúzás előtt erősebbnek éreztem.
- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Már az első induláskór is csörgött.Kicseréltem a felső tűgörgőt,az alsőt ne makartam emrt akko emgint szét kellett volna kapni a blokkot.Azóta is csörög.
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Az MZ hogyan tovább szerint lefutott hengerbe nem szabad új gyűrűt berakni mert az ovális hengerben a körkörös gyűrű nem tömít, lefúj mellette, és megszorulhat.
Annó kis 18 éves hülyegyerekkoromban is már olvastam. miiiii? nem lehet meggyűrűzni? hát micsoda hülyeség ez???
Majd én megmutatom hogy lehet!
Aztán mikor az új gyűrűk felrakása után 70km-rel egy hirtelen nyikkanással váratlanul megállt alattam a hátsó kerék, akkor már nem is hülyéztem le annyira a német mérnököket
Valamit tudtak mégiscsak amit én nem
Egyébként szerintem is inkább a tűgörgőt hallod.... Ha meg mégis kopott akkor fúrni kell. Annyit megérdemel az MZ. Csak valami normális dugót vegyél bele...
Szerk: ha a gyűrű kopott akkor kompresszió se nagyon van, ergó erőtlen a gép. Ha egyébként jó erőben van akkor nem valószínű a gyűrű.
/OFF
Ja és a hárlis cuccra nem érdemes ráizgulni, az csak a magamutogató langyimangyi műmotorosok parádéja... SZERINTEM
/ON
Annó kis 18 éves hülyegyerekkoromban is már olvastam. miiiii? nem lehet meggyűrűzni? hát micsoda hülyeség ez???
Majd én megmutatom hogy lehet!
Aztán mikor az új gyűrűk felrakása után 70km-rel egy hirtelen nyikkanással váratlanul megállt alattam a hátsó kerék, akkor már nem is hülyéztem le annyira a német mérnököket


Egyébként szerintem is inkább a tűgörgőt hallod.... Ha meg mégis kopott akkor fúrni kell. Annyit megérdemel az MZ. Csak valami normális dugót vegyél bele...
Szerk: ha a gyűrű kopott akkor kompresszió se nagyon van, ergó erőtlen a gép. Ha egyébként jó erőben van akkor nem valószínű a gyűrű.
/OFF
Ja és a hárlis cuccra nem érdemes ráizgulni, az csak a magamutogató langyimangyi műmotorosok parádéja... SZERINTEM

/ON
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
xxgabikaxx:
Ha oválra kopott már a hengered akkor nem úszható meg a fúrás és egészen biztos hogy semmit sem érsz önmagában az új gyűrűkkel. Vedd szét és kiderül mi a baj. Csapszeg/tűgörgő is szólhat.
Ha oválra kopott már a hengered akkor nem úszható meg a fúrás és egészen biztos hogy semmit sem érsz önmagában az új gyűrűkkel. Vedd szét és kiderül mi a baj. Csapszeg/tűgörgő is szólhat.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

- xxgabikaxx
- Simsonos
- Hozzászólások: 109
- Csatlakozott: 2009.12.13. 21:28
- MZ-d típusa: ETZ 125
- Tartózkodási hely: Veszprém
Re: Blokk
Helló!
Az ETZ 125-öm blokkja nagyon csörgött.Páran mondták,hogy a gyűrűk rosszak.Közeledett a Harly felvonulás Alsóörsön és én abból nem akartam kimaradni szóval elmentem vele úgy. 75 km után picit jobban csörög.Az lenne a kérdésem,hogy a hengert vajon megviselte e a dolog? Számoljak e a fúrással vagy elég dugógyűrűket venni?
Az ETZ 125-öm blokkja nagyon csörgött.Páran mondták,hogy a gyűrűk rosszak.Közeledett a Harly felvonulás Alsóörsön és én abból nem akartam kimaradni szóval elmentem vele úgy. 75 km után picit jobban csörög.Az lenne a kérdésem,hogy a hengert vajon megviselte e a dolog? Számoljak e a fúrással vagy elég dugógyűrűket venni?
Szemem fénye
=> http://www.sportmotor.hu/motoros_kepek/motor/?dr=35256

- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Blokk
Igen? De érdekes... Akkor a motorosboltokban miért ilyen néven lehet kapni?gabsic írta:/OFF
Hagyjátok már ezt a kommutátorozást, olyan nincs az ETZ-n!!!!
Kommutátor a dinamó forgórészén van, generátorén pedig csúszógyűrű!
Rohadtul nem mindegy! Olyan mint ha egy karburátoros motornál MAP-szenzorról, meg befecskendezőszelepekről lenne szó...
/ON
Amúgy szvsz jobban jársz ha bemész a legközelebbi boltba és meghozatod velük a csúszógyűrűt.
Utánvétnél bárhonnan jön, kapásból minimum kb 850Ft postát fizetsz...

Én elhiszem, hogy csúszógyűrű, de mégis miért ilyen néven tartják?
Vigyázz a motoromra Viktor!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
RR_ZOZY írta:laci0609: Ugyanez a probléma szivatott meg Gyurm@ túráról hazafelé. Zsaki balesete amikor megtörtént. Mögötte behúztam a kuplungot mire az úgy maradt. Az ok: a durvaállító lap el tudott forogni. Ott az út mellett levettem a kisdeknit és visszaállítottam, leszorítottam. Hazáig kitartott. Szintbe kellett reszelni a felfekvő felületeket (külső perem fogott erősebben mint a belső, ami az állítólapot fogja. Csavarokat meghúztam, azóta nincs baj....tehát Nálad is ez lehet a gond. Vagy csak egyszerűen kilazultak a kisdeknid csavarjai.
hogy tud kilazulni a kisdekni csavarja? el sem tudom képzelni...


maximum ha eleve nem húzza meg valaki!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Nem leforgott a kuplung és elbaszta az agyat meg a főtengőt is :S de talán megtudom javítani sufni tuningal inkább nem írom le hogy hogyan mert a mesterek meglátnák valószinű kiröhögnének de ha érdekel privátban elmondomkr írta:Nova!
Új lamellák is kerültek bele?

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
/OFF
Hagyjátok már ezt a kommutátorozást, olyan nincs az ETZ-n!!!!
Kommutátor a dinamó forgórészén van, generátorén pedig csúszógyűrű!
Rohadtul nem mindegy! Olyan mint ha egy karburátoros motornál MAP-szenzorról, meg befecskendezőszelepekről lenne szó...
/ON
Amúgy szvsz jobban jársz ha bemész a legközelebbi boltba és meghozatod velük a csúszógyűrűt.
Utánvétnél bárhonnan jön, kapásból minimum kb 850Ft postát fizetsz...
Hagyjátok már ezt a kommutátorozást, olyan nincs az ETZ-n!!!!
Kommutátor a dinamó forgórészén van, generátorén pedig csúszógyűrű!
Rohadtul nem mindegy! Olyan mint ha egy karburátoros motornál MAP-szenzorról, meg befecskendezőszelepekről lenne szó...
/ON
Amúgy szvsz jobban jársz ha bemész a legközelebbi boltba és meghozatod velük a csúszógyűrűt.
Utánvétnél bárhonnan jön, kapásból minimum kb 850Ft postát fizetsz...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Blokk
ETZ 250-hez keresek kommutátort a forgórész végére.
Tud valaki ajánlani jó boltot, ami leküldi postával, persze nem 1500ft-os postadíjjal, mert egy apró dologról van szó.
Előre is köszi!
Üdv, KJ
Tud valaki ajánlani jó boltot, ami leküldi postával, persze nem 1500ft-os postadíjjal, mert egy apró dologról van szó.
Előre is köszi!
Üdv, KJ
Vigyázz a motoromra Viktor!
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Szia!Nézdd meg a videót a blokkszéthuzásról a letöltéseknél!Kuplunglehuzó alap,de nem árt egy szerelőhid sem,kérdezzd Mr Dok-ot ő ugy emlékszem csinált ilyet.Olajat sztem mindenki mást mondd,nekem castrol x-tra 10-40-es jön be nagyon szereti a hatómü és a váltó szuper még hidegen is!KantulyJani írta:Sziasztok!
ETZ 250 blokk generál előtt állok és kérnék pár információt!
A blokk szétszedéséhez kellenek-e célszerszámok?
Az összes csapágy és szimering cserélve lesz, mennyi és milyen méretűek kellenének?
Generál után mennyi és milyen fajtájú olajjal töltsem fel a blokkot?
Egy probléma: A főtengely végén van két szénnek látszó karika a gyújtás oldalán, ami a szénkefékhez ér.
Ennek egy része le van pattanva. Így kaptam, lehet rá venni másikat?
Egyik barátomnak csinálom a blokkot, nekem ES-em van, ezért kérdezek ennyit.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. KJ
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
KantulyJani írta:Sziasztok!
ETZ 250 blokk generál előtt állok és kérnék pár információt!
A blokk szétszedéséhez kellenek-e célszerszámok?
Az összes csapágy és szimering cserélve lesz, mennyi és milyen méretűek kellenének?
Generál után mennyi és milyen fajtájú olajjal töltsem fel a blokkot?
Egy probléma: A főtengely végén van két szénnek látszó karika a gyújtás oldalán, ami a szénkefékhez ér.
Ennek egy része le van pattanva. Így kaptam, lehet rá venni másikat?
Egyik barátomnak csinálom a blokkot, nekem ES-em van, ezért kérdezek ennyit.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. KJ
Szerintem a blokk széthúzáshoz mindenképpen.
- KantulyJani
- biciklis
- Hozzászólások: 48
- Csatlakozott: 2009.10.14. 15:46
- MZ-d típusa: Nincs már MZ-m!
- Tartózkodási hely: Vásárosnamény
Re: Blokk
Sziasztok!
ETZ 250 blokk generál előtt állok és kérnék pár információt!
A blokk szétszedéséhez kellenek-e célszerszámok?
Az összes csapágy és szimering cserélve lesz, mennyi és milyen méretűek kellenének?
Generál után mennyi és milyen fajtájú olajjal töltsem fel a blokkot?
Egy probléma: A főtengely végén van két szénnek látszó karika a gyújtás oldalán, ami a szénkefékhez ér.
Ennek egy része le van pattanva. Így kaptam, lehet rá venni másikat?
Egyik barátomnak csinálom a blokkot, nekem ES-em van, ezért kérdezek ennyit.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. KJ
ETZ 250 blokk generál előtt állok és kérnék pár információt!
A blokk szétszedéséhez kellenek-e célszerszámok?
Az összes csapágy és szimering cserélve lesz, mennyi és milyen méretűek kellenének?
Generál után mennyi és milyen fajtájú olajjal töltsem fel a blokkot?
Egy probléma: A főtengely végén van két szénnek látszó karika a gyújtás oldalán, ami a szénkefékhez ér.
Ennek egy része le van pattanva. Így kaptam, lehet rá venni másikat?
Egyik barátomnak csinálom a blokkot, nekem ES-em van, ezért kérdezek ennyit.
Előre is köszönöm a válaszokat!
Üdv. KJ
Vigyázz a motoromra Viktor!
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Blokk
Üdv nekem is kuplungal van bajom :s leforgott és az agy használhatatlan lett vettem újat összerakom mindent a videó szerint csináltam és nem akar kiemelni már mindent próbáltam a kuplungot szétnyomja de nemcsúszik meg valamiért ötlet valakinek?
Üdv.:Robi
Üdv.:Robi
- laci0609
- biciklis
- Hozzászólások: 32
- Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
- MZ-d típusa: etz250
- Tartózkodási hely: Bátonyterenye
Re: Blokk
RR_ZOZY Igazad van a durvabeálítót a 3 csavarral rögzítem, és ha nem megfelelően van meghúzva "behúztam úgy maradt" maradt kiemelve. A bovden lógott mert nem tudott visszamenni .Köszönöm a segítséget.És ugye megcsinálhattam volna helyszinen is
én meg hazatoltam éjszaka ,nembaj tanultam belőle.

én meg hazatoltam éjszaka ,nembaj tanultam belőle.

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Nyúlik a bowden?csdani írta:Szevasztok!
Nekem épp ellenkezője van: időközönként megnő a holtjáték és mindig utána kell húzni a kuplungkarnál.
Tipp? A fordulatszámmérő-kihajtás 3 csavarja rendesen meg van húzva, olaj van a váltóban
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- csdani
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 169
- Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
- MZ-d típusa: ETZ-251
- Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém
Re: Blokk
Szevasztok!
Nekem épp ellenkezője van: időközönként megnő a holtjáték és mindig utána kell húzni a kuplungkarnál.
Tipp? A fordulatszámmérő-kihajtás 3 csavarja rendesen meg van húzva, olaj van a váltóban
Nekem épp ellenkezője van: időközönként megnő a holtjáték és mindig utána kell húzni a kuplungkarnál.
Tipp? A fordulatszámmérő-kihajtás 3 csavarja rendesen meg van húzva, olaj van a váltóban
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Google [Bot] valamint 5 vendég