
Futómű
- molcsaba
- Paparazzi
- Hozzászólások: 1407
- Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
- Tartózkodási hely: Pécel
Re: Futómű
Az enyém is ily módon alig áll meg 18-as kerekekkel. Bambi a hegesztést javasolta a probléma megoldása gyanánt. Egy bizonyos vastagságú lemezt a vizszintes részre. 

Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
Én befognám a satuba középen, keresztbe egy vascső, és szépen lassan lehet rajta hajtani sztem. Vagy átfúrni, és "magassarkot" tenni rá 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ha meghajlítod nekem, fizetek egy sört
Az enyém olyan masszív, hogy nemtom mivel lehetne egyáltalán...

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Futómű
ŐŐŐŐŐ mi lenne, ha nagyobb szögbe hajlítanátok a végét? Szerintem ez lehet a probléma forrása is...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nekem is pontosan ugyanez a problémám, ha 2 személyre rakom, már tök simán billeg középsztenderen, egy szél is elfújhatja ha erősebb.
Megoldás: a sztender vízszintes felfekvő csövére felapplikálni valamit. Hegesztést kihagynám, holnap némi rongyot (feketét) csavarok fel, és pár gyorskötözővel rögzítem, talán feljebb emeli. Az igazi megoldás persze a lábtartó csavarjaira vasat felrakni ami lejjebb ér, de igazából annyira nem érdekel ez a probléma, hogy lusta vagyok xD
Megoldás: a sztender vízszintes felfekvő csövére felapplikálni valamit. Hegesztést kihagynám, holnap némi rongyot (feketét) csavarok fel, és pár gyorskötözővel rögzítem, talán feljebb emeli. Az igazi megoldás persze a lábtartó csavarjaira vasat felrakni ami lejjebb ér, de igazából annyira nem érdekel ez a probléma, hogy lusta vagyok xD
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
nincs
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Nincs megemelve a teleszkópod?z25z írta:hirtelen nem talaltam jobb topicot, a kerdesem az lenne, hogy mitol van az, hogy kozepsztenderen mindket kerek eri a talajt, es mit lehet ezellen tenni?
ugy hogy 16"-os kerek van a motoromban elol nincs vesz, de juli 6-an viszem muszakira es vissza kell tennem a 18"-ast azzal mar baj van
ha nincs valami javitasi modszer csak kozepsztender csere, esetleg elfekvoben valakinek?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
hirtelen nem talaltam jobb topicot, a kerdesem az lenne, hogy mitol van az, hogy kozepsztenderen mindket kerek eri a talajt, es mit lehet ezellen tenni?
ugy hogy 16"-os kerek van a motoromban elol nincs vesz, de juli 6-an viszem muszakira es vissza kell tennem a 18"-ast azzal mar baj van
ha nincs valami javitasi modszer csak kozepsztender csere, esetleg elfekvoben valakinek?
ugy hogy 16"-os kerek van a motoromban elol nincs vesz, de juli 6-an viszem muszakira es vissza kell tennem a 18"-ast azzal mar baj van
ha nincs valami javitasi modszer csak kozepsztender csere, esetleg elfekvoben valakinek?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Én olcsóbban vettem náluk a Heidenaut, mint a klubos kedvezményes ár a Mofában. Ja, és Gergő nagyon jó fej volth0o2a7j6 írta:18"-os kerékbe milyen hosszú küllők vannak?
(ES 125)
Tudtok valakit, aki jó áron ad új Heidenau gumikat?
Náluk olcsóbbat nem találtam. http://www.strauszgumi.hu/motor/heidenau_motor.html
K33 és K39 kellene nekem.

A Strauszt csak ajánlani tudom!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
h0o2a7j6 írta:18"-os kerékbe milyen hosszú küllők vannak?
(ES 125)
160mm-es fékdob és 18" kerék esetén 148 mm a küllő.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2009.06.02. 21:10
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
Ez igaz, írok is nekik egy mailt, hogy aktuálisak-e még az ottani árak.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
én azért óvatos lennék ezekkel az árakkal.
3 hónapos árjegyzék van azon az oldalon, azóta meg rendesen mozgott az eur/huf.
mofaker annyiból jó h ott minden nap reggel 7:30kor van árjegyzék frissítés
3 hónapos árjegyzék van azon az oldalon, azóta meg rendesen mozgott az eur/huf.
mofaker annyiból jó h ott minden nap reggel 7:30kor van árjegyzék frissítés



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Futómű
Én innen rendeltem már 2x is: http://tapadas.hu/h0o2a7j6 írta:18"-os kerékbe milyen hosszú küllők vannak?
(ES 125)
Tudtok valakit, aki jó áron ad új Heidenau gumikat?
Náluk olcsóbbat nem találtam. http://www.strauszgumi.hu/motor/heidenau_motor.html
K33 és K39 kellene nekem.
-
- rolleres
- Hozzászólások: 19
- Csatlakozott: 2009.06.02. 21:10
- MZ-d típusa: ES 125/1
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Futómű
18"-os kerékbe milyen hosszú küllők vannak?
(ES 125)
Tudtok valakit, aki jó áron ad új Heidenau gumikat?
Náluk olcsóbbat nem találtam. http://www.strauszgumi.hu/motor/heidenau_motor.html
K33 és K39 kellene nekem.
(ES 125)
Tudtok valakit, aki jó áron ad új Heidenau gumikat?
Náluk olcsóbbat nem találtam. http://www.strauszgumi.hu/motor/heidenau_motor.html
K33 és K39 kellene nekem.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Gyurmooo írta:Most voltam Koyo árak után érdeklődni, másnapra itt lenne. Kerék- és blokk csapágyak is ezek lennének.bg írta:na fent van a gumi. meg bent a villába.![]()
![]()
![]()
![]()
végül is maradt a 3. 00× 18 as gumi a hátsó felnin elől. egyrészt rettentő király módon néz ki, másrészt a stabilitásban sokat várok tőle.![]()
sajna még nem tudtam megnézni, talán holnapra össze van rakva blokk. és majd akkor.
habár addig még ki kell cseréltetnem a rám-sózottkínai csapágyakat minimum FAG ra.
Kerék-csapágy normál illesztés, ugye?
normál bizony!
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Most voltam Koyo árak után érdeklődni, másnapra itt lenne. Kerék- és blokk csapágyak is ezek lennének.bg írta:na fent van a gumi. meg bent a villába.![]()
![]()
![]()
![]()
végül is maradt a 3. 00× 18 as gumi a hátsó felnin elől. egyrészt rettentő király módon néz ki, másrészt a stabilitásban sokat várok tőle.![]()
sajna még nem tudtam megnézni, talán holnapra össze van rakva blokk. és majd akkor.
habár addig még ki kell cseréltetnem a rám-sózottkínai csapágyakat minimum FAG ra.
Kerék-csapágy normál illesztés, ugye?

- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
na fent van a gumi. meg bent a villába.
végül is maradt a 3. 00× 18 as gumi a hátsó felnin elől. egyrészt rettentő király módon néz ki, másrészt a stabilitásban sokat várok tőle.
sajna még nem tudtam megnézni, talán holnapra össze van rakva blokk. és majd akkor.
habár addig még ki kell cseréltetnem a rám-sózott
kínai csapágyakat minimum FAG ra. 




végül is maradt a 3. 00× 18 as gumi a hátsó felnin elől. egyrészt rettentő király módon néz ki, másrészt a stabilitásban sokat várok tőle.


habár addig még ki kell cseréltetnem a rám-sózott
](./images/smilies/eusa_wall.gif)

bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
3,00-t én nem tennék fel arra a felnire semmiféleképp. 3,25-nél meg a mérettáblázatból nézd meg h pontosan hány mm körül van a szélessége és h belefér-e még az első villába. bár elvileg bele kéne h férjen mert sokan úgy csinálják h kisTZ hátó felnijét fűzik be amire 3,25*16-os gummát tesznek fel. ennél többet nem tudok segíteni. 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
conus írta:bg nem értelek.
ha valami oda van írva, akkor az azért van odaírva mert az úgy jó és kész.
3,50x18 vagy 110/80*18 való neked hátra.
tehát a kérdésedre a válasz: NEM.
nem hátra akarok. az első agyra van fűzve a hátsó felni, merthogy amivel vettem a gépet az kuka.
bevallom nem tudtam adni 14 000 Ft ot egy új felniért, így aztán szereztem egy felnit. de csak hátsót tudtam, viszont ez vadiúj. és ingyen volt. igaz hogy 24 éves.
szóval most tudok venni egy új gumit előre, de milyet vegyek?
milyen széleset? elég a 3,00, vagy legyen 3,25 ?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
3.25 ugye 2.15-ös felnire a gyári, és ettől el lehet térni +/- egy méretet gond nélkül.bg írta: lea kuplung = lejla herceghnő. /a herceghnő és a kuplung azonos szavak állatéknál/.
a kérdésem azonban még él.
Miért akarsz amúgy 3.00-ast?

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
bg nem értelek.
ha valami oda van írva, akkor az azért van odaírva mert az úgy jó és kész.
3,50x18 vagy 110/80*18 való neked hátra.

tehát a kérdésedre a válasz: NEM.
ha valami oda van írva, akkor az azért van odaírva mert az úgy jó és kész.
3,50x18 vagy 110/80*18 való neked hátra.
tehát a kérdésedre a válasz: NEM.



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
lea kuplung = lejla herceghnő. /a herceghnő és a kuplung azonos szavak állatéknál/.Gyurmooo írta:Azt sem tudja az ilyen, hol jár épp...conus írta:bg,
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s
csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek?![]()
![]()
Most már "GUMIK:" a címke.
Amúgy mi az a " lea kuplumg" ?
a kérdésem azonban még él.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Azt sem tudja az ilyen, hol jár épp...conus írta:bg,
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s
csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek?![]()

Most már "GUMIK:" a címke.
Amúgy mi az a " lea kuplumg" ?

- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
conus írta:bg,
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s
csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek?![]()
ez nekem is megvan.
a kérdésem az hogy etz hátsó felnire, elég -e a 300×18 as gumi méret. merthogy a hátsó szélesebb mint az első.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
bg,
http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s
csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek?

http://hu.wikibooks.org/wiki/MZ_szerel%C3%A9s
csak valami baromarcú kitörölte a Gumik címkét és ezt a baromságot írta oda: "blok sziasztokk miért nem jön lea kuplumg felöli dekni"
de alatta ott vannak a gumi méretek etz250-re.
csak tudnám h az ilyenek miért élnek?




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
nem tudom tud-e valaki infoval szolgálni.
hol, és milyen mérettáblázatban lehet megtalálni a felni +gumi párosítást?
tehát pl. 18 colos ETZ hátsó felnire, mi a legkissebb, és legnagyobb gumi méret, /úgy mint 2,75 3,00 3,25 3,50/ amit rá lehet tenni?
hol, és milyen mérettáblázatban lehet megtalálni a felni +gumi párosítást?
tehát pl. 18 colos ETZ hátsó felnire, mi a legkissebb, és legnagyobb gumi méret, /úgy mint 2,75 3,00 3,25 3,50/ amit rá lehet tenni?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A súlyozás önmagában kevés! Szerintem hamar keress itt egy mestert aki a közeledben van, és meg tudja csinálni neked, elég életveszélyesen hangzik amit írsz!!!!!Perec írta:Irigyellek! Nekem is ide-oda rángat, de olyan szinten, egy kézzel, már ijesztően próbálja a kormány magát kicibálni a kezemből. 30-40 a rezonancia sebesség, városban ezt meglehetősen sokszor átlépem. A kormányt még soha nem engedtem el. Azóta van, mióta rátettem egy jó masszív Mitas-t. Próbáltam centíroztatni dinamikusan, de minden gumis elhajtott. A súlyozóst megcsináltam, az nem ér sokat. Akkor ez nem számít normálisnak?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
Perec írta:Irigyellek! Nekem is ide-oda rángat, de olyan szinten, egy kézzel, már ijesztően próbálja a kormány magát kicibálni a kezemből. 30-40 a rezonancia sebesség, városban ezt meglehetősen sokszor átlépem. A kormányt még soha nem engedtem el. Azóta van, mióta rátettem egy jó masszív Mitas-t. Próbáltam centíroztatni dinamikusan, de minden gumis elhajtott. A súlyozóst megcsináltam, az nem ér sokat. Akkor ez nem számít normálisnak?
gabsic írta:
valószínű megoldódott. a felni volt beteg. de nagyon. gödör, vagy egyéb mélyedés volt a bűnös. még a felnibe is belemart, és hiányossá tette....
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Futómű
Irigyellek! Nekem is ide-oda rángat, de olyan szinten, egy kézzel, már ijesztően próbálja a kormány magát kicibálni a kezemből. 30-40 a rezonancia sebesség, városban ezt meglehetősen sokszor átlépem. A kormányt még soha nem engedtem el. Azóta van, mióta rátettem egy jó masszív Mitas-t. Próbáltam centíroztatni dinamikusan, de minden gumis elhajtott. A súlyozóst megcsináltam, az nem ér sokat. Akkor ez nem számít normálisnak?
gabsic írta:bg írta:kérdésem 250 ETZ ről.
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja.
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
mi a vélemény arról ha az etz első kerekét, ami gyárilag 18 colos, átfűzöm egy 16 colos hátsó kerékre? kapna egy 3,25 ös gumit. állítólag sokkal stabilabbá válik... erősebb felni, és nagyobb gumi.
van élménye valakinek ilyen cselről?
van élménye valakinek ilyen cselről?
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Üdv! A kormánycsapágyat úgy nézd meg, hogy középállványra emelt motornál (első kerék ne érje a földet) megpróbálod előre hátra mozgatni a kereket, kicsit a villaszárak is kotyognak, de biztos észreveszed ha a csapágy is.bg írta:kérdésem 250 ETZ ről.
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja. elméletileg borulásmentes a gép, esve sem volt vele. /elméletileg/.
kormánycsapágy? első teleszkóp? akár első teleszkópban a rugó? vagy egy borulás utózöngéje? mert arra gondolok hogy ha megveszem a kormánycsapágyat, elkezdem a teleszkópokat, szimeringek , rúgók, stb. és még mindig rossz, akkor bizony komplett csere marad. de ez esetben kidobtam + legalább egy tízest.
ja még annyit. talán mintha baromi könnyű volna a teleszkóp elől. menet közben nem, de amikor pl, sztenderről leveszem, akkor mintha fémesen kottyanna valahol, vagy inkább billen, fene tudja de furcsa. minden esetre nem akarom hogy 100 nál tudjam meg az igazi okot... talán van tapasztalata valakinek ez ügyben. volt aki azt mondta hogy minden ETZ szitál mert nagyon könnyű elől. én ezt nem hiszem el.
várom a segítséget. csütörtökön műszakira kéne vinnem a gépet...
Amúgy elég ha rendesen kicentíroztatod azt a kereket, 8-as, tojás kiszedés, és sújjozás...... még újonnan is van ütése a keréknek........
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Műszakin ettől biztosan átmegy ha más hibát nem látsz.bg írta:kérdésem 250 ETZ ről.
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja. elméletileg borulásmentes a gép, esve sem volt vele. /elméletileg/.
kormánycsapágy? első teleszkóp? akár első teleszkópban a rugó? vagy egy borulás utózöngéje? mert arra gondolok hogy ha megveszem a kormánycsapágyat, elkezdem a teleszkópokat, szimeringek , rúgók, stb. és még mindig rossz, akkor bizony komplett csere marad. de ez esetben kidobtam + legalább egy tízest.
ja még annyit. talán mintha baromi könnyű volna a teleszkóp elől. menet közben nem, de amikor pl, sztenderről leveszem, akkor mintha fémesen kottyanna valahol, vagy inkább billen, fene tudja de furcsa. minden esetre nem akarom hogy 100 nál tudjam meg az igazi okot... talán van tapasztalata valakinek ez ügyben. volt aki azt mondta hogy minden ETZ szitál mert nagyon könnyű elől. én ezt nem hiszem el.
várom a segítséget. csütörtökön műszakira kéne vinnem a gépet...
Az első kereked nem üt egyébként? Az szokott ilyet.
Sztenderre rántáskor szokott kicsit koppanni a villa, főleg ha sima hidraulikaolaj van benne, de persze nem tudom neked mégis mekkorát koppan...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Futómű
kérdésem 250 ETZ ről.
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja. elméletileg borulásmentes a gép, esve sem volt vele. /elméletileg/.
kormánycsapágy? első teleszkóp? akár első teleszkópban a rugó? vagy egy borulás utózöngéje? mert arra gondolok hogy ha megveszem a kormánycsapágyat, elkezdem a teleszkópokat, szimeringek , rúgók, stb. és még mindig rossz, akkor bizony komplett csere marad. de ez esetben kidobtam + legalább egy tízest.
ja még annyit. talán mintha baromi könnyű volna a teleszkóp elől. menet közben nem, de amikor pl, sztenderről leveszem, akkor mintha fémesen kottyanna valahol, vagy inkább billen, fene tudja de furcsa. minden esetre nem akarom hogy 100 nál tudjam meg az igazi okot... talán van tapasztalata valakinek ez ügyben. volt aki azt mondta hogy minden ETZ szitál mert nagyon könnyű elől. én ezt nem hiszem el.
várom a segítséget. csütörtökön műszakira kéne vinnem a gépet...
a kormányt ha elengedem, akkor szitál, ide oda rángat. olyan 40- 50 körül mertem kipróbálni, gyorsabban nem./ szerintem úgy becsóválna hogy beborítana/ ha megfogom akár lágyan is, azonnal elhagyja. elméletileg borulásmentes a gép, esve sem volt vele. /elméletileg/.
kormánycsapágy? első teleszkóp? akár első teleszkópban a rugó? vagy egy borulás utózöngéje? mert arra gondolok hogy ha megveszem a kormánycsapágyat, elkezdem a teleszkópokat, szimeringek , rúgók, stb. és még mindig rossz, akkor bizony komplett csere marad. de ez esetben kidobtam + legalább egy tízest.
ja még annyit. talán mintha baromi könnyű volna a teleszkóp elől. menet közben nem, de amikor pl, sztenderről leveszem, akkor mintha fémesen kottyanna valahol, vagy inkább billen, fene tudja de furcsa. minden esetre nem akarom hogy 100 nál tudjam meg az igazi okot... talán van tapasztalata valakinek ez ügyben. volt aki azt mondta hogy minden ETZ szitál mert nagyon könnyű elől. én ezt nem hiszem el.
várom a segítséget. csütörtökön műszakira kéne vinnem a gépet...
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Üdv! Ha szörcsög, akkor kevés benne az olaj.balintmz írta:sziasztok
Nekiálltam a hátso telok szerelésének. Elolvastam amit feltettetek hogy is kell és az alapján jártam el. ment is minden csak az összerakás után jött a baj. elkezdte nyomni az olajat a teleszkopnál. Gondoltam a szomeringböl vett ki vmit a menet mikor rátettem. kicsiréltem megint. aztán gondolkodtam és rájöttem hogy nem a szimering volt a ludas hanem az oldalso gumikarika. Tettem oda piros szilikont, összeraktam. na most már nem nyomja az olajat csak szörcsög még mindig. Már igen felb@szott a dolog. szerintem levegö kerülhetett be. Nincs vmi tanácsotok? Lehet a szilikon nem tömit annyit, oda kellene vmi gumigyürü, vagy kevés az olaj? én már nem tudom.
Bálint
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Futómű
Jaja kell egy 25*3-as O gyűrű, a cikkbe nem írtam bele elfelejtettem, ha lesz idő és kedv pótolóm és elküldöm Samunak, vagy beleírja magától. 

Re: Futómű
sziasztok
Nekiálltam a hátso telok szerelésének. Elolvastam amit feltettetek hogy is kell és az alapján jártam el. ment is minden csak az összerakás után jött a baj. elkezdte nyomni az olajat a teleszkopnál. Gondoltam a szomeringböl vett ki vmit a menet mikor rátettem. kicsiréltem megint. aztán gondolkodtam és rájöttem hogy nem a szimering volt a ludas hanem az oldalso gumikarika. Tettem oda piros szilikont, összeraktam. na most már nem nyomja az olajat csak szörcsög még mindig. Már igen felb@szott a dolog. szerintem levegö kerülhetett be. Nincs vmi tanácsotok? Lehet a szilikon nem tömit annyit, oda kellene vmi gumigyürü, vagy kevés az olaj? én már nem tudom.
Bálint
Nekiálltam a hátso telok szerelésének. Elolvastam amit feltettetek hogy is kell és az alapján jártam el. ment is minden csak az összerakás után jött a baj. elkezdte nyomni az olajat a teleszkopnál. Gondoltam a szomeringböl vett ki vmit a menet mikor rátettem. kicsiréltem megint. aztán gondolkodtam és rájöttem hogy nem a szimering volt a ludas hanem az oldalso gumikarika. Tettem oda piros szilikont, összeraktam. na most már nem nyomja az olajat csak szörcsög még mindig. Már igen felb@szott a dolog. szerintem levegö kerülhetett be. Nincs vmi tanácsotok? Lehet a szilikon nem tömit annyit, oda kellene vmi gumigyürü, vagy kevés az olaj? én már nem tudom.
Bálint
Re: Futómű
Halilucu28 írta:Köszönöm a reakciókat!
Köszi Bambi a kereket. Ha jól látom tárcsás, ugye? Kérdés az ára?
7000ft
De ha alkudozni szeretnél akkor Dodival kell,mert övék,én csak kitettem,mert nálam van.
üdv bambi
Re: Futómű
Köszönöm a reakciókat!
Köszi Bambi a kereket. Ha jól látom tárcsás, ugye? Kérdés az ára?
Köszi Bambi a kereket. Ha jól látom tárcsás, ugye? Kérdés az ára?
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2856
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
A perdületi erő is jobb a nagyobb átmérőnél. Főleg ezért alkalmazzák a terepre készült motoroknál is, nem pedig a magasabban lévő tengely miatt.
A perdületi erő segíti a motorost, bringást az egyensúly megtartásában (ez miatt nehéz álló kerekekkel egy helyben állni két keréken)
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Papszi
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 439
- Csatlakozott: 2008.03.02. 12:12
- MZ-d típusa: Honda CBR600F
- Tartózkodási hely: Kecskemét, Tiszaföldvár
Re: Futómű
Nekem sokáig volt bent 16-os kerék. (150-es ETZ hátsó kereke van átfűzve, el is akartam adni, de aztán rájöttem , hogy pótkeréknek első osztályú). Nagyon jól néz ki a nagy ETZ a 16"-os keréktől, olyan supermotos az eleje, csak nekem az nem tetszett benne, pont a defekt után éreztem azt hogy billeg tőle a motor, 16os kerék van bent ami eléggé púpos(íves, gömbölyű) és nem "terül"szét a gumi az aszfalton mint a 18"as keréknél. Ja és kanyarba se éreztem olyan biztonságosnak a 16"os kereket. Szerintem a nagyobb kerék=nagyobb stabilitás ebben az esetben bejön! Csináltam egy képet (18-as gumi nagyobb felületen fekszik fel szerintem az úton,mint a 16-os)lucu28 írta:Üdv Mindenki!
16"-os első kereket szeretnék az ETZ-be. Vélemény? Tapasztalat?
Érdemesebb beruházni egy komplettbe (ami ritka mint a fehér holló), vagy inkább fűzetni egyet. Ha az utóbbi, akkor mi a jó küllőméret, és az merre fellelhető?
Széles utat![]()


Üdv.: Papszi



Re: Futómű
Üdv Mindenki!
16"-os első kereket szeretnék az ETZ-be. Vélemény? Tapasztalat?
Érdemesebb beruházni egy komplettbe (ami ritka mint a fehér holló), vagy inkább fűzetni egyet. Ha az utóbbi, akkor mi a jó küllőméret, és az merre fellelhető?
Széles utat
16"-os első kereket szeretnék az ETZ-be. Vélemény? Tapasztalat?
Érdemesebb beruházni egy komplettbe (ami ritka mint a fehér holló), vagy inkább fűzetni egyet. Ha az utóbbi, akkor mi a jó küllőméret, és az merre fellelhető?
Széles utat

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Köszi z25z! Ma meg is oldom
Üdv

Üdv
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Amire gondolsz az nem olajleereszto csavar, a tamcso jon at az also villaszaron es kivulrol csavarral rogzul, az tartja egyben a 2 villaszarat, ha azt kitekered akkor tudod kihuzni a kromozott villaszarat az alsobol. De azokhoz a csavarokhoz amugy is csak ugy fersz hozza, ha kihuzod az elso tengelyt. Raadasul a tamcsovon belul van meg egy tomites is hogy ne szivarogjon az olaj, es ha az leugrik azt maceras lesz fejjel lefele visszaugyeskedni.festékes írta:Sziasztok!Lecserélném az első telókban az olajat,de olyan rég csináltam,hogy már nem nagyon emlékszem hol kell kiengedni a régit.Valami rémlik,hogy alul a telóház alján levő csavart kell kitekerni,de nem vagyok biztos benne.Gondolom nem kell mindenestől szétszedni.Köszi előre is a segitséget!
De hogy ne kelljen totalisan szetszedni mindent : en legutoljara ugy csinaltam, hogy levettem a feknyerget (ETZ) aztan ki a zarocsavarokat majd oldottam a rogzitest az also kiflinel, igy kicsuszott a komplett eleje, fejreallitottam es kicsurgattam az olajat. Talan igy a legkevesbe maceras muvelet.
udv
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Futómű
Sziasztok!Lecserélném az első telókban az olajat,de olyan rég csináltam,hogy már nem nagyon emlékszem hol kell kiengedni a régit.Valami rémlik,hogy alul a telóház alján levő csavart kell kitekerni,de nem vagyok biztos benne.Gondolom nem kell mindenestől szétszedni.Köszi előre is a segitséget!
Re: Futómű
Első telóról beszélek...z25z írta:affaire írta:Igaz az hogy a simson teloba 0.34dl olaj kell? Nagyon kevésnek tűnik de a szakirodalom 34köbcentit ír és az elméletileg 0.34dl.
Jól számolok?
valojaban kezdhetted volna igy: OFF
amugy jol szamolsz....es meg a 34 ml is ugyanannyi...de mondjuk azt nem irtad, hogy elso vagy hatso teleszkoprol van szo
csak viszonyitaskepp az mz hatsoba 49 ccm kell
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Futómű
affaire írta:Igaz az hogy a simson teloba 0.34dl olaj kell? Nagyon kevésnek tűnik de a szakirodalom 34köbcentit ír és az elméletileg 0.34dl.
Jól számolok?
valojaban kezdhetted volna igy: OFF
amugy jol szamolsz....es meg a 34 ml is ugyanannyi...de mondjuk azt nem irtad, hogy elso vagy hatso teleszkoprol van szo
csak viszonyitaskepp az mz hatsoba 49 ccm kell
Re: Futómű
Igaz az hogy a simson teloba 0.34dl olaj kell? Nagyon kevésnek tűnik de a szakirodalom 34köbcentit ír és az elméletileg 0.34dl.
Jól számolok?
Jól számolok?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Ha valami belement a gumiba és simán kiszúrta, és mondjuk nem egy 200as szög, azt megcsinálja. Szakadás esetén (pl megforog és a szelepnél eltépődik)teljesen hatástalantams9 írta:üdvAlfa írta:Ne is mondd, múltkor (egyetlen egyszer) 6 órát baszakodtam vele, kiszúrtam a belsőt vagy 3 helyen, aztán elvittem a szomszédba a gumishoz és 5 perc volt![]()
Hiába, ha senki sem ismeri a családban a téma fogásait, úgy baromi nehéz... és akkor én az mz-ről is kb annyit tudtam h 2 kereke van és gurulA gumikról most se tudok többet, de defektspré a barátom
Ha már szóba került a defektspray, meg tudnátok mondani, hogy mennyire használható tömlős gumival? mi a tapasztalat? Úgy tudom tömlőshöz kevésbé hatékony. igaz ez?
Ha érdemes venni akkor milyen a jó?
köszi

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég