Üzemanyagellátás

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Warnyúúú 2 torkú Weber karbi. Ha jól tudom ugyanezért. :roll:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

JA amúgy ma megmozgatta valami a fantáziámat... csak pont nem volt nálam a fényképező...
Szomszéd árul vaterán pannónia cuccokat, reggel jött hozzá egy fószer pár alkatrészért egy P10-essel. Persze amikor meghallottam mentem ki egyből megnézni a vasat, hááááát csak pislogtam :D
Két karburátorosra volt megcsinálva a jó öreg egyhengeres, konkrétan két darab kisETZ karbi volt rajta. Egymás mellett. Pár szót beszélgettem a faszival, hogy ez miért jó? Azt mondja sokkal kevesebbet eszik a vas (7 helyett 4.5-5), szinte minden fordulaton jobban megy, és mivel úgy van beállítva, hogy az egyik a másikhoz képest kicsit később kezd nyitni ezért nagyon fasza lágy részterhelési átmenet van.
Volt csinálva egy Y alakú csonk amire rámentek a karbik egymás mellett, valami zseniális megoldás.
ETZ gázmarkolat volt rajta, abba volt a 2db gázbowden befűzve.
Piszkálja a csőröm a 251-nél mit lehetne kezdeni egy ilyen megoldással :)
A csonkot megcsinálni nem okoz gondot, bekarbuálni viszont érdekes meló lehet :twisted: :twisted: :twisted:
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Alfa írta:Mindenkinek ezt csinálja tudtommal. Lehet rajta segíteni, dúsítani kell a keveréket, de akkor meg nehezebben fog indulni. Lehet játszani a beállításokon is, mert kis gázon beleszól az alapjárati rendszer (pl kevesebb levegőt adni neki, és akkor dúsabb lesz). Sőt, ha nincs alapjáratod, nem fog rángatni egyáltalán. De én személy szerint azt nem szeretem 8)

De leginkább azt tudom javasolni hogy 3500-4500 között járasd, ott optimális neki, 3000 alatt már semmiképp sem.

A visszapattogás meg azért van, mert a motor ha túl kis terhelést kap, akkor nem fog húzni, csak néha. Ezzel is lehet játszani. De ha üresben ráülsz, és felpörgeted 3-4000re és ott tartod, ugyanazt a hangot fogod kapni. Vagy nem egyre gondolunk? :D
Rángatás: nekem is ez volt, játszottam a karbival ahogy Alfa is írta, és szépen meg lehet szüntetni. ÉN ugye a TS-en már megszoktam hogy nem volt alapjárat, benne van a kezemben hogy annak megfelelően vezetek. (sajnos túlságosan is, múltkor 600-as CBR-t próbáltam ki, na az vicces volt mikor ösztönösen húzkodtam neki megálláskor meg visszaváltáskor a gázt mint a TS-nél :))))) De ETZ-re visszatérve: melegen 800 körüli alapjáratot lőttem be, így ha balfasz vagyok sem áll le, épphogy elpöfög még, de egyébként kézzel úgyis tartom a magasabb alapjáratot. Meg van szorítva a szoítócsavar a markolatnál, szal ha elengedem a gázt is megmarad a magasabb alapjárat.
Ilyen beállítással nekem nincs semmi rángatás! A dolog egyetlen hátránya, hogy míg hideg, addig ha visszatekerem teljesen a markolatot akkor megáll. Melegen már van rendesen alapjárata.
Visszapöfögés, négyütemezés: levegőcsavarral ezt is egész jól sikerült kiküszöbölnöm, de mióta kiégettem a kipufogót 2 hete azóta újra szeret így dadogni, majd utána kell mennem a beállításokkal a megváltozott kipufogónak..
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Mindenkinek ezt csinálja tudtommal. Lehet rajta segíteni, dúsítani kell a keveréket, de akkor meg nehezebben fog indulni. Lehet játszani a beállításokon is, mert kis gázon beleszól az alapjárati rendszer (pl kevesebb levegőt adni neki, és akkor dúsabb lesz). Sőt, ha nincs alapjáratod, nem fog rángatni egyáltalán. De én személy szerint azt nem szeretem 8)

De leginkább azt tudom javasolni hogy 3500-4500 között járasd, ott optimális neki, 3000 alatt már semmiképp sem.

A visszapattogás meg azért van, mert a motor ha túl kis terhelést kap, akkor nem fog húzni, csak néha. Ezzel is lehet játszani. De ha üresben ráülsz, és felpörgeted 3-4000re és ott tartod, ugyanazt a hangot fogod kapni. Vagy nem egyre gondolunk? :D
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Tudnátok nekem abban segíteni hogy a mocim miért csinálja azt ,hogy bármely sebeségfokozatban 2500-3000 fordulat között egyenletes tempót akarok tartani és rángat. Mintha hol kapna benzint hol meg nem. Másik ha 1 tempót akarok tartani 3-4 fokozatban pl 50km/h Nem egyenletesen hanem olyan visszapattogósan jár az ideg megöl vele.Megköszönék 1-2 tanácsot.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Sztem is!
Félek hogy csak azért barnult be az eleje,mert bedöcögtem az utcába.És a kapunál is pöfögött még...:S

4rovátka van a Bingen. És most felülről a 2.ba van.
Ha felrakom a legfelsőbe,akkor aztán tényleg nincs hova állítani tovább.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Szerintem kicsit szegény, dúsítani kéne valahogy.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2739
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Én lecserélném a gyertyát BRISK N14C -re. Gyertyaképet hogyan nézted?
Úgy mutat valós képet, ha pörgeted egy darabig, gyorsan megállsz és egyből kiszeded. Kis pöfögés már változtat a képen.

Egyébként szerintem tökéletes a színe. 250-eshez elégnek kell lennie a 118-as fúvókának.
Én sosem nézem mondjuk a gyertyát...ahol a legjobban megy ott a jó és kész. :D
Tűhelyzetet nézegesd végig, hogy a legjobb, Bingnél óriási változások vannak 1-1 rovátka között. Nameg a levegőt is tekergesd ahol a legjobban veszi a gázt.
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Bing karbi fönn van. Mentem egy próba kört. Mintha kicserélték volna a motoromat. Selymesen,szépen jár, megy. Halkabb is. És egyáltalán nem füstölök. Amúgy is fullsynt-tel járok.De a másik karbival kicsit pöfögőt.
Viszont sztem kicsit túlmelegedett a hengerem. Ki is vettem a gyertyám. Ha szemből nézzük tökéletes. ha hátulról akkor viszont szürkés fehér a szine.
Félek hogy szegény a keverék.
üdv.


Kép



Kép
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Perec »

34miliset Grafur próbálta 300-assal. Most árulja...
Túrázni biztos nem jó, rengeteget fogyasztott neki, nézd át a blogját és a hozzászólásait.
Sport célra meg lehet próbálni, de akkor sem önmagában, hanem vezérlés, felömlő, kipufogó (főtengely, kuplung, blokktartó, lánc) módosításával és nyilván nem 5500-as teljesítménymaximum hangoláskor.
Az öblítésért elsősorban a kipufogó a felelős onnan kellene indulni, az sokkal nagyobbat hangol a motoron, mint bármi más.

Amit itt a fórumon kihámoztam az egyedüli jól bevált tuning a 300-as henger, arra még nem volt panasz, még a fogyasztás sem nő, sőt! - és mindenütt erősebb, legalábbis a Bambi mester féle biztos. Én is arra váltok, ha fúrni kell.
A következő a rezó, de itt még megfelelő számú értékelhető, objektív tapasztalat sajnos nincs közzétéve.

Kawabiker írta:mikuni tm34 síktolattyús karbival tapasztalat?
Illetve akinek 30mm nél nagyobb síktolattyús karbi volt a gépen megírhatná,hogy mennyire "széria közeli rendszerrel" milyen teljesít6mény,fogyasztás,stb várható?
Találtam egy olcsó 34est és kiakarom próbálni,mert alut akár hegeszteni vagy önteni "tudok" sőr és pálinka csereértékben :) így a szivócsonk nem lesz gond.
Kép
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

kobra írta:Megvan a Bing karbim. holnap fogom felrakni. Aztán majd írok róla véleményt.
Nem irigyellek cseppet sem... :twisted: 8)
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

Megvan a Bing karbim. holnap fogom felrakni. Aztán majd írok róla véleményt.
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

csikin írta:Jók a japó karbik, de ha ki vannak kopva nem sokat érnek.
Ez a típust nem ismerem.
Mi tud kikopni rajta,ezen a típuson?
Tolattyú és tolattyú vezetőre gondolsz?
Meg mennyire kopnak ki?Esetleg felülről levegőt bírna szívni?
Még 2T síktolattyús karbiból extrém mértékben kopottal nem találkoztam de CV membrános 4T karbival eszméletlen sokkal ami kuka volt:(
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Jók a japó karbik, de ha ki vannak kopva nem sokat érnek.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Kawabiker
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 45
Csatlakozott: 2008.06.01. 14:35
MZ-d típusa: sok
Tartózkodási hely: Tápiógyörgye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Kawabiker »

mikuni tm34 síktolattyús karbival tapasztalat?
Illetve akinek 30mm nél nagyobb síktolattyús karbi volt a gépen megírhatná,hogy mennyire "széria közeli rendszerrel" milyen teljesít6mény,fogyasztás,stb várható?
Találtam egy olcsó 34est és kiakarom próbálni,mert alut akár hegeszteni vagy önteni "tudok" sőr és pálinka csereértékben :) így a szivócsonk nem lesz gond.
Mz es125/1 '74
MZ ts250/1 '80
Porsche 924i '76
Kawasaki zx7r '98 (SBK Edition villahidas)
Avatar
hell
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2170
Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
Tartózkodási hely: Nagymágocs

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: hell »

Nekem elég jól oda van a blokkja a gépemnek(etz 250), de akárhogy húzom neki 5l fölé nem megy a fogyasztás a BING-l! Megéri az árát az tuti!
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Igen, kb. 23e. a kicsi Bing is... :evil:
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyurmooo írta:No, ezt majd írja akinek van. :mrgreen:
Most így hirtelen nem jut eszembe, van-e itt a fórumon valakinek kicsire Bing. :-k
A "nagy" Bing tudomásom szerint alul kicsit erősíti a gépet, és 15-20% fogy. csökkenést lehet vele elérni.
Bocs a kekeckedésért,de amit találtam az több mint duplájába kerül mint a német minőség.Valószínű hogy cserés lessz nemsoká mert aki a javítókészletet használta az szinte mindegyik panaszkodott utánna hogy pontatlan a főfúvóka meg ijesmi.Szóval szidkozódtak utánna!Akkor inkább egy komplett csere.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

No, ezt majd írja akinek van. :mrgreen:
Most így hirtelen nem jut eszembe, van-e itt a fórumon valakinek kicsire Bing. :-k
A "nagy" Bing tudomásom szerint alul kicsit erősíti a gépet, és 15-20% fogy. csökkenést lehet vele elérni.
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Gyurmooo írta:Van kicsire is Bing karbi!
Oké,kösz.De miért jobb mint a gyári?Visszaolvastam,de nekem nem tiszta a dolog.Nem volt megyőző amit olvastam.Mármint a fogyasztás csökkenés.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Van kicsire is Bing karbi!
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!Annyit hallottam arrol a BING karburátorrol hogy mostmár kiváncsi vagyok hogy az miért jobb mint a gyári,és csak 250-esre van?
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

uhh.holnapra mondanak árat. Sztem megveszem.
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: z25z »

kobra írta:7.7/.nél nem tudom lejjebb nyomni a fogyasztásom. :S Ha a tűt lejjebb rakom akkor 3e felett dadog ,szomjas nagyon. Ha középen van (mint most) szépen megy ,de inkább felül. karbi belőve. Légszűrő tiszta.
Valami tipp esetleg? Vagy vegyek egy Bing karbit? :D
behozza az arat....most a gyurma turan 2 szemellyel megpakolva, igaz 4500 nal elvaltogattam, es 4000 fele nem porgettem, igy 3,9-el megelegedett, amugy az utazotemponk 2 szemely turacucc 5200 korul fordulaton 5 - 5,5 liter, elotte az agyonkopott 30N2-5 ossel nem tudtam 6-7 liter ala letornazni, varosban kimondani is alig merem 8,5
Avatar
kobra
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 955
Csatlakozott: 2007.11.27. 19:47
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Reading (UK), Dunakeszi (HUN)

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kobra »

7.7/.nél nem tudom lejjebb nyomni a fogyasztásom. :S Ha a tűt lejjebb rakom akkor 3e felett dadog ,szomjas nagyon. Ha középen van (mint most) szépen megy ,de inkább felül. karbi belőve. Légszűrő tiszta.
Valami tipp esetleg? Vagy vegyek egy Bing karbit? :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Kicsit ráfaragtam szombaton: elmentem Ráckeresztúrra, hogy meglátogassam az ottaniakat. Frankó is volt minden, gondoltam hazafelé kerülök egy kicsit. Igen ám, de egyszer csak lehörgött a motor. Hát, gondoltam, átteszem tartalékra. El is indult, kb 200 m-t mentem még, pont egy benzinkúthoz tartottam. Hát, a kútnál leállt a motor: porzott a tank. Szerencsém volt, hogy pont a kút bejáratánál történt a dolog, így csak néhány métert kellett tolni a morort.
Na, mindegy, tankoltam, majd hazafelé vettem az irányt. Otthon leeresztettem a benzint, majd kikaptam a csapot. Arra gondoltam, hogy a cső kirázkódott, ezért tudott minden benzin kifolyni. Sajnos, nem ez történt. Kiszerelve a csapot tüzetesen átvizsgáltam, de nem értem, mi lehet a probléma. Nem találtam semmit, amit látni lehetett volna: a gumi tömítések rendben, a csap alig 3 hónapos... Belefújva is azt mutatja, amit kell: rendes állásban a csövön jön ki a levegő (mellette nem), tartalékon pedig csak a tartalék furatán. :-k :-k :-k
Van valakinek ötlete :?: :?: :?:
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Köszönöm mindenkinek a tanácsát,jövőhéten nekifogok kiszedni.Az redményről majd beszámolok!
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2891
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csdani írta:WD-40, vagy csavarlazító első körön
és óvatos axiális ütések, amik a berágódásokat megszűntetik
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

WD-40, vagy csavarlazító első körön
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Én úgy csináltam, hogy kézi marógéppel (dremel szerű) kis ujjmaróval mélyítettem a hornyon vigyázva a testben a menetre. Ezután erőlködve kijött, megigazítottam a csavarfejet és ment vissza. Bronz a csavar és nagyon könnyen lehet csavarhúzóval faragni. :(
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Vagy 15-20 éve nem lett mozdítva,most meg nem birom mozdítani semerre.De ragasztva nem volt.A feje viszont megsérült :oops:[/quote]

Aha értem... :-k Fogóval kéne ügyezni hátha...[/quote]

Sajna az sem megy mert egy cső alján van :(
Kép
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

daranyi68 írta:
Laczkó írta: Üdv! Ilyent még nem hallottam :D Annak ki kell jönni, hacsak valami okos oda nem ragasztotta belül... :twisted:
Vagy 15-20 éve nem lett mozdítva,most meg nem birom mozdítani semerre.De ragasztva nem volt.A feje viszont megsérült :oops:
Aha értem... :-k Fogóval kéne ügyezni hátha...
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Laczkó írta:
daranyi68 írta:Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?
Üdv! Ilyent még nem hallottam :D Annak ki kell jönni, hacsak valami okos oda nem ragasztotta belül... :twisted:
Vagy 15-20 éve nem lett mozdítva,most meg nem birom mozdítani semerre.De ragasztva nem volt.A feje viszont megsérült :oops:
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

daranyi68 írta:Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?
Üdv! Ilyent még nem hallottam :D Annak ki kell jönni, hacsak valami okos oda nem ragasztotta belül... :twisted:
daranyi68

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!150-es etz alpjárat állító csavarját nem birom megmozdítani!Szerintetek mit lehet kezdeni vele?
Avatar
Laczkó
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
MZ-d típusa: MZ ETZ 250
Tartózkodási hely: Sárvár

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Laczkó »

bg írta:Azt kérdezném, hogy akkor most mi a helyzet a motorolaj ügyében.
Szintetikus vagy, nem, meg főleg Stihl olaj vagy nem? Sok embertől hallom hogy jobb, mint bármi más olaj… tapasztalatok?
#-o
Üdv! Szerintem az olaj topic-ban hamarabb választ kapnál a kérdésre. :D
Avatar
bg
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 185
Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: bg »

Azt kérdezném, hogy akkor most mi a helyzet a motorolaj ügyében.
Szintetikus vagy, nem, meg főleg Stihl olaj vagy nem? Sok embertől hallom hogy jobb, mint bármi más olaj… tapasztalatok?
#-o
bg



Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...

Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Az alapjárattal kapcsolatban lenne egy kérdésem. Nem tudom hogy valaki járt e már hasonlóan, de ha igen akkor a megoldásban segítsen nekem.
A probléma az alapjárattal van, mégpedig az hogy a kuplung behúzása után ha leveszem a gázt nem áll vissza az alapjárati fordulatra hanem folyamatos lassú emelkedéssel elkezd felpörögni. Ha ilyenkor ráhúzom a gázt aztán visszaengedem akkor rögtön visszaáll alapjáratra.
A probléma üresben alapjáraton is fennáll mondjuk vasúti átjáró előtt állva, ha alapjáraton egy minimális gázt adok aztán elveszem megint jelentkezik a lassú felpörgés kb 4ezres fordulatig aztán lassan visszaesik.
A karburátoron nem állítottam semmit ami ezt kiválthatná viszont ami gyanús, hogy amióta E85-öt tankoltam bele azóta csinál ilyeneket. Persze az etanol már rég kifogyott és azóta már kb. 30l benzint is elfüstöltem vele.

Időközben megtaláltam a hiba forrását. Elrepedt a szívócső. :(
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára Nandor 2010.06.06. 12:24-kor.
Avatar
csdani
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 169
Csatlakozott: 2009.07.19. 13:08
MZ-d típusa: ETZ-251
Tartózkodási hely: Lábatlan/Veszprém

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csdani »

Sziasztok!

A segítségeteket kérném a 300-ra fúrt ETZ-mben most van 2400 km. Lassan ideje lenne a tűt a legdúsabbhoz képest 1-el szegényíteni(a csattintós karbi gyári állása), de egyszerűen nem engedi. 5-10 km után elkezd csilingelni az öngyulladás miatt. Már 80-nál is csinálja, a henger iszonyatosan beforrósodik.

A benzin EVO NEO 99, úgyhogy azon se tudok tovább javítani. A csatosnál alapjáratkor a súber teljesen lezár, amikor kicsit nyitom a légtorkot, 1500-2000 között, elég darabosan jár, mintha kevés lenne neki. A fogyasztás 2 személy oldalcsomag, 100 km/h, stabil 5,7,l/100, de az az aggasztó, hogy egyedül 90 km/h csomag nélkül se tűnik ránézésre kevesebbnek.
A főfúvóka 145, az alapjárati gyári 50. A gyújtás 2,75 mm., a gyertya nem őzbarna, de nem is full fekete. Füstölni nem igazán füstöl.

Falsot sztem nem szívhat, normális szimmering ment bele, a gyújtástérben nincs benzinszag, világítás nélkül az 1050-1100-as alapjáratot 3 percig megtartja(tovább nem néztem), a légszűrő és a szívótorok is jól illeszkedik.

Mit lehet ilyenkor tenni?

Na megoldódott: benzinszint 1 mm-el magasabb volt a kelleténél, a 145-öst lecseréltem 140-re, a tű maradt. Szerencsére semmi öngyulladás, a gyertya ilyen:
Kép
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

Én is álitgattam ma a karbit, nekem is sikerült hogy csak 2000 alatt pöfög vissza .Méghozzá úgy hogy a levegőcsavar teljesen betekert álapotól fél fordulatra van nyitva ,és tökéletesen üzemel a gép. A gyertya szép őzbarnára ég k,i a súbertű pedig alulról a második álásban van.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amennyit nekem alapjáraton van, tökmind1 a csapágyaknak :twisted: (amikor indulok kb amíg felveszem a sisakot), lámpánál mindig játszok vele úgyis. :roll: 1500 a rezonálási pontja egész pontosan, annál szerintem minden más fordulat jobb neki, + hogy nem pöfög vissza, meg nem rángat motorféknél, jóval több kímélés mint amennyit lökdösi alapjáraton 8) legalábbis szerintem.

Azért köszi az infót, nekem egész egyenletesnek tűnt amúgy.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Alfa!

Az ilyen alacsony alapjárattal azért vigyázni kell... Lehet a csapágyak nem örülnek neki. Itt már nem folyamatos terhelést kap, hanem ütés szerűt.

Nekem a Hall-os-al 600 at is lehet állítani :twisted:
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Köszi, ezt csináltam ma, levettem teljesen az alapjáratot, csak alapjárati rendszerről megy szinte (900 az alapjárat, ez az optós gyújtás igen király :D ), és nincs visszapöfögés csak 2000 alatt 8)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

Alfa: Membrán, vagy 0 alapjárat.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
MrDok
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 2335
Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Hőgyész
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: MrDok »

Alfa írta:Amúgy a visszapöfögést (üresben túráztatod, és lepörgés közben pattog) hogy lehet kiküszöbölni? Utálom :twisted:
:D :-k Mondjuk egy gyújtásmegszakító kapcsolóval a gázkaron..... Mikor alapállásba teszed megszüntetné a gyújtást.... biztos nem pöfögne vissza. :smt023 :-"
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Amúgy a visszapöfögést (üresben túráztatod, és lepörgés közben pattog) hogy lehet kiküszöbölni? Utálom :twisted:
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

csikin írta:250-es az ilyen rángatós, a megoldás, hogy ne engedd el a gázt teljesen, csak recsegtess, és válts vissza időben.
oké Bocs a sok kérdésért mindenhol ,de utóljára gyereként volt 15 évesen etz mocim akkormeg mindegy volt hogy rángat vagy nem van e töltés vagy nincs.Mostmár más a helyzet azt is javítanám ami jól működik, csakhogy csináljak szereljek vmit rajta. :D
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: csikin »

250-es az ilyen rángatós, a megoldás, hogy ne engedd el a gázt teljesen, csak recsegtess, és válts vissza időben.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
laci0609
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 32
Csatlakozott: 2010.04.10. 13:10
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Bátonyterenye

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: laci0609 »

RR_ZOZY írta:laci0609:

Ilyen problémával sokan küzdenek, talán javít rajta ha elveszed az alapjáratot teljesen. Ha 5-ben nagyon elejtem a fordulatot akkor én is érzek hasonlót, de addigra általában már visszalököm 4-be vagy 3-ba szóval egyáltalán nem zavar.
Végülis az alapjáratot nem dobom azért el hogy nepöfögjön vissza ,úgyhogy marad igy az megnyugtat hogy másnak is van ilyen probléma nem vagyok vele egyedül de persze az lenne a jó ha senkineksem lenne.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy VÁRMEGYE

Re: Üzemanyagellátás

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

laci0609:

Ilyen problémával sokan küzdenek, talán javít rajta ha elveszed az alapjáratot teljesen. Ha 5-ben nagyon elejtem a fordulatot akkor én is érzek hasonlót, de addigra általában már visszalököm 4-be vagy 3-ba szóval egyáltalán nem zavar.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Baidu [Spider] valamint 1 vendég