Köszönöm a köszönetet szívesen segítettem (főleg egy földimnek ). De sajnos egy kicsit megint durva leszek. Én mástól várnám a köszönetet, de nem is magamnak, ha nem neked, aki megoldottad a problémát, amit neki kellet volna. Mert, ahogy olvasom nem csak ez az egyetlen gyújtás, ami készült. Szerencse a szerencsétlenségbe hogy az még nem üzemelt. Szóval én várnák egy hozzászólást egy illetőtől, gondolom, mindenki tudja, kiről van szó.
Megvolt a próbaút!!Egyelőre 31km, 2 személlyel csutka gáz ahol lehetett.Nyemi tanácsának köszönhetően megszünt a melegedés.Mindenkinek szeretném megköszönni a türelmét és a sok hasznos tanácsot!!Mostmár úgy érzem megvan a végleges verzió,szerintem én már nem változtatok rajta.rajzolgatni próbáltam,most fel is rakom az oldalra. http://www.youtube.com/watch?v=tAkYuCEbvNY
daranyi68 írta:
Szia!Egyelőre a próbaútra várok csak mocskosul esik az eső.De ha megvan értesitelek.A vezetéket a láncvédő gumi mögött vittem be,a dörzsölődés kivédése végett a kritikus helyre zsugorcsövet raktam.
Őőő jól értem, hogy a vezeték a lánctól kb 1 centire megy el? Ez nagyon durva... És ha kileng a lánc és bekapja?
Belől a kábelkorbácshoz van rögzítve panduittal és a láncvédő gumi mögött vezettem ki.Tervezem a kábelkorbács mellett kivezetni ha másképp nem megy a gyári tömítést kiveszem és gumiánpasztával kenem körbe
Üdv! Tudna valaki képet tenni a sub-ee féle gyújtás dobozának elhelyezéséről? Nem nagyon tudtam bepréselni sehova.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
De oldalirányban ha kileng a lánc, akkor ott már nagy gond van... A blokkon belül meg gondolom hozzá van kötegelve a gyári kábelkorbácshoz. Legalábbis én így csinálnám...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
daranyi68 írta:
Szia!Egyelőre a próbaútra várok csak mocskosul esik az eső.De ha megvan értesitelek.A vezetéket a láncvédő gumi mögött vittem be,a dörzsölődés kivédése végett a kritikus helyre zsugorcsövet raktam.
Őőő jól értem, hogy a vezeték a lánctól kb 1 centire megy el? Ez nagyon durva... És ha kileng a lánc és bekapja?
Én ma csináltam meg az egyedi opto gyújtást, bár kipróbálni még nem volt időm. A tárcsán a kivágást az alapján állítottam be, hogy odaillesztettem mellé a bütykös tengelyt, és ott vágtam ki ahol a megszakító nem ér a tengelyhez.
Holnap beállítom és teszek fel róla képeket. kiváncsi vagyok milyen lesz mert hasonló mint daranyié, bár nekem máshol van a gyújtás pillanata szerintem. de holnap próba...
Alfa írta:Na még szerencse hogy az enyémet nem tudtam még idő hiányában beépíteni
Ha készen lesz a tárcsa, akkor a kapu szögét amivel végül jó lett (ahol átmegy a fény) pls írjátok le, sőt akár wikibe is bemehet, mert pl nekem (és a további tulajoknak) is meg kell majd csinálni.
Jah és a másik... A vezetékköteget hogy vezettétek be a blokkba? a sima vezetékeknek való nyíláson szerintem nem fér be, ha kiveszem a szigetelő gumit, akkor sem, vagy mégis?
Szia!Egyelőre a próbaútra várok csak mocskosul esik az eső.De ha megvan értesitelek.A vezetéket a láncvédő gumi mögött vittem be,a dörzsölődés kivédése végett a kritikus helyre zsugorcsövet raktam.
Na még szerencse hogy az enyémet nem tudtam még idő hiányában beépíteni
Ha készen lesz a tárcsa, akkor a kapu szögét amivel végül jó lett (ahol átmegy a fény) pls írjátok le, sőt akár wikibe is bemehet, mert pl nekem (és a további tulajoknak) is meg kell majd csinálni.
Jah és a másik... A vezetékköteget hogy vezettétek be a blokkba? a sima vezetékeknek való nyíláson szerintem nem fér be, ha kiveszem a szigetelő gumit, akkor sem, vagy mégis?
Na itt kezdődik Sub-ee felelőssége. Egy olyan gyújtást adott el neked ami nem volt rendesen kipróbálva, le tesztelve, dokumentálva.
Az a helyzet hogy ez próba darab!Nem az elektronika miatt melegedett a trafó,rámutattál hogy az álltalam szerkesztett vezérlő tárcsa volt a hibás a melegedésben!Sub-ee mondta hogy ez prototipus.Szóval tudtam hogy nem kripróbált darab.De a vezérlés az úgy tudom hogy kipróbált darab,az optokapu az uj dolog.De a próbaút után többet fogok tudni mondani Szia,darany68
Én a gyujtást Sub-ee-től vettem kompletten. A jeladó rögzítését,a vezérlő tárcsát nekem kellett megcsinálni hozzá,illetve a tárcsa rögzítését is ki kellett tanálni.Csak az a baj hogy én nem vagyok műszaki ember.
"
Na itt kezdődik Sub-ee felelőssége. Egy olyan gyújtást adott el neked ami nem volt rendesen kipróbálva, le tesztelve, dokumentálva. Tegye össze a két kezét Sub-ee hogy a trafó melegedésből nem lett baleset. Mert ugye tudjuk a közlekedés nem játék. Na ezért ajánlottam ezeket a gyári elektronikákat.Én már rég nem építek pont ezek az okok miatt meg persze a sok gagyi alkatrész miatt is. Egyedül még CDI-ket csinálok amik alkatrészeit sok szétszedett gyári elektronika tanulmányozása után állítom össze bennük található alkatrész típusok figyelembe vételével. Így próbálom tönkremenetelt minimálisra csökkenteni. Üdv nyemi.
Szia Nyemi!Én a gyujtást Sub-ee-től vettem kompletten. A jeladó rögzítését,a vezérlő tárcsát nekem kellett megcsinálni hozzá,illetve a tárcsa rögzítését is ki kellett tanálni.A célom az volt hogy ne alakítsak át nagyon semmit,ha kell pillanatok alatt vissza lehessen alakítani mindent.Ez sikerült is.Csak az a baj hogy én nem vagyok műszaki ember.A zárásszög fel sem merült a fejemben,csak a melegedéssel nem tudtam mit kezdeni.Hétvégén ha az idő engedi megyek egy nagyobb próbaútra.A linkedet néztem de át kell alaposabban rágnom magam rajta mert őszintén,egyelőre nem nagyon értem.Az idő és alapos átolvasás álltalában segít.Ha nem értek valamit,akkor majd kérdezlek!Amúgy az elektronikával elégedett vagyok nagyon!Tökéletesebb az égés,ezt a gyertyából látom és korán sem füstöl annyira.Joban húz és 5-ikben alacsonyabb fordulaton is szépen egyenletesen jár a motor.A feszültségszabájozót is sub csinálta.A tipusról többet nem tudok irni,arról Szabolcsot kédezd.Szia daranyi68
Örülök hogy segíthettem. A további csökkentését nem javaslom mer akkor a nagyobb fordulaton csökkenhet a szikra energiája. Ez amiatt van hogy kevés idő marad a trafó mágneses terének fel állítására. Amúgy milyen elektronikád van gyári vagy készített? Linkelem amit én szoktam használni, ez egy gyári zárásszög vezérléssel és automatikus trafó áram lekapcsolással. Két ezer az ára bontóba(4T Trabant-Wartburg) általában a csatlakozóját is elhozom. Hal jeladóval vezérlem csak az a problémám hogy elégé el kel távolodni a generátortól mer képes bezavarni a halt ezért lehet én is kipróbálom az optika kaput. Ha lehet írd már le a típusát. Üdv nyemi.
nyemi írta:Akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Mert amikor ki van takarva a fotodióda akkor folyik áram a trafón keresztül és neked ez túl sokáig tart. Ahogy látom ez legalább 210°, ez rengeteg a gyári elektronikusnál 180° a zárásszög. Szerintem ez az érték neked is elég lesz sőt ha valami jobb félvezető dolgozik a gyújtásodban mint a gyáriban akkor még az is sok lehet. Ezt ki kel kísérletezni. Üdv nyemi.
Nyemi!Király vagy!!Előzetes próbautam után azt kell mondanom hogy megoldottad a problémát!Most 180° a zárásszög,ugyanakkora próbaút után szinte jelentéktelen a trafó melegedése!! lLehet hogy ha tovább csökkenteném a zárásszöget mégkevesebb lenne a hevülés.Bár nem tudom hogy mennyire melegszik egy jó mex gyujtással.Lehet hogy ez a kb.35c° már jó 8 km után.Szóval köszönöm a jó ötletet!!
nyemi írta:Akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Mert amikor ki van takarva a fotodióda akkor folyik áram a trafón keresztül és neked ez túl sokáig tart. Ahogy látom ez legalább 210°, ez rengeteg a gyári elektronikusnál 180° a zárásszög. Szerintem ez az érték neked is elég lesz sőt ha valami jobb félvezető dolgozik a gyújtásodban mint a gyáriban akkor még az is sok lehet. Ezt ki kel kísérletezni. Üdv nyemi.
A tanácsodat köszönöm!Akkor ha jól értelmezem,a teli részt akár közel felére csökkenthetem.Akkor holnap ráállok a témára.üdv darany68
Akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Mert amikor ki van takarva a fotodióda akkor folyik áram a trafón keresztül és neked ez túl sokáig tart. Ahogy látom ez legalább 210°, ez rengeteg a gyári elektronikusnál 180° a zárásszög. Szerintem ez az érték neked is elég lesz sőt ha valami jobb félvezető dolgozik a gyújtásodban mint a gyáriban akkor még az is sok lehet. Ezt ki kel kísérletezni. Üdv nyemi.
Kérdezném hogy A vagy B jelnél képződik a szikra (felfutó élnél vagy lefutó élnél ).
Mert ha az "A"- nál akkor a kivágott rész a nagy. Ha meg "B"-nél akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Persze ez csak akkor igaz ha a forgás jelölésem jó. Üdv nyemi.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2010.05.13. 17:39-kor.
nyemi írta:Azért melegszik a trafó mert túl nagy a zárásszög .Látom optós elektronikus gyújtásod van, akkor vezérlő tárcsán változtatni kéne.Üdv nyemi.
Kösz a tanácsot,de nem tudom hogy csökkentsem a zárásszöget.Esetleg arra gondolsz hogy túl nagy az ablak amit kivágtam?Ez ügyben tudnál tanácsot adni?Szia daranyi68
matt1989 írta:Felkerült a szivargyújtó és a GPS a motoromra.
Én is fel akarom szerkeszteni a Wayteq 820-asomat a motorra is, de én a tapadókorongban ennyire nem bízok meg, a skodában nem volt baj mikor elengedte a szélvédőt, csak a lábamhoz esett le, de motoron azért necces lenne ha leesne
Vettem egy elektronikus fesz. szabot. a baj, hogy a dinamónál lévő ellenállástekercs megsült. Így visszatettem a régi mechanikus szabályzót. A mechanikussal alapjáraton a töltés 5,8-6,2 V, világítással pedig 6,8-7,2V. Ez megfelelő így?
Ja, a gépezet egy ES 125 / 1 6V-os rendszerrel.
daranyi68 írta:
Kicseréltem egy ujra de ez is melegszik.Kb.mennyire melegedhet a trafó menetközen?Az ujjal több mint 5km mentem gond nélkül de ez is kezdett melegedni.Válaszokat köszönöm!
A melegedés természetes,a lényeg,hogy ne áljon le .
Oké köszi,csak már nem merek messzebre menni mert baromira utálok motort tolni
daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Kicseréltem egy ujra de ez is melegszik.Kb.mennyire melegedhet a trafó menetközen?Az ujjal több mint 5km mentem gond nélkül de ez is kezdett melegedni.Válaszokat köszönöm!
A melegedés természetes,a lényeg,hogy ne áljon le .
daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Kicseréltem egy ujra de ez is melegszik.Kb.mennyire melegedhet a trafó menetközen?Az ujjal több mint 5km mentem gond nélkül de ez is kezdett melegedni.Válaszokat köszönöm!
daranyi68 írta:Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.
Sajnos motoros boltokban kapható trafóknál,előfordul,hogy újonnan sem működnek jól,vagy egyáltalán be sem indulvele a motor[/quote]
Bambi igazad lehet a minőséggel mert kiszedtem és kifolyt belőlle valami olaj
daranyi68 írta:Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.
Sajnos motoros boltokban kapható trafóknál,előfordul,hogy újonnan sem működnek jól,vagy egyáltalán be sem indulvele a motor[/quote]
Kösz a tanácsot,holnap felhajtok egy másikat.Elég gáz hogy ennyit birnak az új alkatrészek.Idén utolért a 23 év.Még 150km nem sikerült gurulnom.Szerintem idén sem kell menni túrára
daranyi68 írta:Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.[/quote]
Sajnos motoros boltokban kapható trafóknál,előfordul,hogy újonnan sem működnek jól,vagy egyáltalán be sem indulvele a motor
daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Én olvastam valahol (az oldalon) hogy ez a tünete ha fordítva kötöd a vezetékeket (1-15 felcserélve ugye a 15 lenne az áram, az 1-es a jel). Nézd meg még egyszer. Esetleg próbáld meg direkt megcserélni......... Ha tényleg nem az, akkor trafócsere.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó [/quote]
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.
daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó
Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Szia! szerintem először tedd fel a jeladót, figyelj rá hogy ne érjen a dekni belsejéhez, ha ez megvan, akkor tudsz mérni egy sugarat a főtengely közepétől az optokapuig. Ez alapján meglesz az átmérő amekkorára a tárcsát kell csináld daranyi68 leírása alapján.
Szia! Én azért így irtam mert a kész tárcsa adja a jeladó helyét.Amikor megvan a jeladó helye utánna lehet kivágni a tárcsából az ablakot.Tulajdonképpen az ablaknak nem kell ekkorának lennie.Lehet feleakkora is min az enyém.Arra kell vigyázni de nagyon hogy az optokapuba ne érjen bele egy picit sem mert az kinyirja az optokaput.De végül is úgy is jó ahogy leirtad,legfeljebb másabb mérete lessz a tárcsának.
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Szia! szerintem először tedd fel a jeladót, figyelj rá hogy ne érjen a dekni belsejéhez, ha ez megvan, akkor tudsz mérni egy sugarat a főtengely közepétől az optokapuig. Ez alapján meglesz az átmérő amekkorára a tárcsát kell csináld daranyi68 leírása alapján.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm Idom és szerszámok
Máté írta:Ehhez lenne egy kérdésem: hogyan lehet a főtengely végén lévő bötyköstengelyet leszedni. a tengely végén van egy hatlapfejű csavar, próbáltam villáskulccsal lazítani de forgattam az egész motort. hogyan lehet kilazítani? a büykös tengely a főtengelyen csak egy "külső hüvely"? szóval azt le tudom szedni külön róla? van valami pozicionálás a tengelyen hogy nem tudjon elfordulni?
köszi előre is
Máté
Szia Máté!
Fogsz egy darab motorláncot aminek az egyik végére rögzítesz egy laposvasat vagy zártszelvényt ami később fel tud feküdni stabilan a blokkon.A láncot rárakod a lánckerékre.Berakod 1-be.Ahogy lazítod a csavart a lánc megfeszül,az ütköző zártszelvény miatt és megvan oldva a csavar.Visszafele fordítva.Amikor a csavar kint van csupasz kézzek le lehet venni a bütyköt.Van egy poziccionálás belül,ez atta a lemez rögzítésének az ötletet.Az is hasonló megoldás,majd meglátod.Remélem tudtam segíteni.
daranyi68
Ehhez lenne egy kérdésem: hogyan lehet a főtengely végén lévő bötyköstengelyet leszedni. a tengely végén van egy hatlapfejű csavar, próbáltam villáskulccsal lazítani de forgattam az egész motort. hogyan lehet kilazítani? a büykös tengely a főtengelyen csak egy "külső hüvely"? szóval azt le tudom szedni külön róla? van valami pozicionálás a tengelyen hogy nem tudjon elfordulni?
köszi előre is
Máté
A tárcsa 63mm átmérőjű,és 1-es lemezből van.Rajzoltam rá egy belső kört ami 10mm-rel kissebb a külsőnél.A bütyköstengelybe egy ék alak lett köszörülve.Amikor meghatároztam a gyujtás helyét,a tárcsán bejelöltem filcel az ék alakú beköszörülés helyét és az optokapu kb.közepét majd a bügyköstengejt levettem és üllőn egy dornival a bejelölt helyen beütöttem.az így kapott dudor hivatott megakadájozni az elfordulást.A külső jelölésnél keztem kivágni az ablakot a képen látható méretüre aminek a méjségét adja a 10mm-rel kissebb belső kör.Az optokaput egy réz szalagra popszegecseltem.A szalag az küszöb védő különben.A felső csavar az alaplap olajzó filc helyére csavaroztam,az alsó pedig egy régi megszakítónak a szigetelt rugótámasztó tengely csavarja.Amegszakítóról levettem a kalapácsot és levágtam az üllőt is.Nem tudok csinálni műszaki rajzot.Leültem elé és néztem és elkeztem megcsinálni az adott anyagokból amim volt.Ez lett belőlle.Csatoltam pár képet rólla.
daranyi 68
trike írta:sziasztok mégcsk kezdővagyok ebben a dolgokban tehát vettem magamnak egy etz 250 es hibridet amit épitgettem.és szeretnékrá kötni indexet de semmim sincsen elöszöris mik kellenek hozzá.indexek már megvannak és még?
Kell még minimum egy villogtató relé (mechanikus, vagy elektronikus), valamint egy három állású kapcsoló.
sziasztok mégcsk kezdővagyok ebben a dolgokban tehát vettem magamnak egy etz 250 es hibridet amit épitgettem.és szeretnékrá kötni indexet de semmim sincsen elöszöris mik kellenek hozzá.indexek már megvannak és még?