Sasa88 írta:
Szia!
Akksi nélkül a gyári gyula nem fog menni, csak tolással tudod beindítani. Mi épp a minap úgy csináltuk meg haver kis TS-ét, hogy a kondenzátorról megy egy kábel a trafó asszem 15-ös pontjára, a trafó egyes pontjára megy az akksi plussza, az aksi negatívja meg megy testre. Csak ezzel vigyázni kell, mert ha nem jár a motor, elcsöppenhet a trafó, szal az akksi pozitívja és a trafó közé kell egy kapcsoló, amivel megszakítod az áramkört amikor leállítod a motort.
Pontosítás: A trafó 1-re megy a mextől a kábel, és a 15-re az akksi.
Tipp: akku nélkül is megoldható, én anno a réti ts-emet akksi híján így működtettem:
az indexkapcsolóra volt kötve minden, direktbe kötve a dinamó állandóra (mint ahogy a betolásos gyújtáskapcsoló helyzet adná).
jobbra "indexelve" üzemi állás, fesszabról ment a + a trafóra
középállás: pillanatleállító, minden kikapcsolva
balra "indexelve": berúgási állás laposelemről, az elemről ment a + a trafóra
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
miután beindult át kellett kapcsolni "jobbra indexelésre" hogy ne merüljön le az elem
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Gázt vagy szorulósra állítod a szorítócsavarral, vagy pedig akkora alapjárat kell hogy ne álljon le, kb 1800 körül.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse