Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Na itt kezdődik Sub-ee felelőssége. Egy olyan gyújtást adott el neked ami nem volt rendesen kipróbálva, le tesztelve, dokumentálva.
Az a helyzet hogy ez próba darab!Nem az elektronika miatt melegedett a trafó,rámutattál hogy az álltalam szerkesztett vezérlő tárcsa volt a hibás a melegedésben!Sub-ee mondta hogy ez prototipus.Szóval tudtam hogy nem kripróbált darab.De a vezérlés az úgy tudom hogy kipróbált darab,az optokapu az uj dolog.De a próbaút után többet fogok tudni mondani Szia,darany68
Az a helyzet hogy ez próba darab!Nem az elektronika miatt melegedett a trafó,rámutattál hogy az álltalam szerkesztett vezérlő tárcsa volt a hibás a melegedésben!Sub-ee mondta hogy ez prototipus.Szóval tudtam hogy nem kripróbált darab.De a vezérlés az úgy tudom hogy kipróbált darab,az optokapu az uj dolog.De a próbaút után többet fogok tudni mondani Szia,darany68
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
"
Na itt kezdődik Sub-ee felelőssége. Egy olyan gyújtást adott el neked ami nem volt rendesen kipróbálva, le tesztelve, dokumentálva. Tegye össze a két kezét Sub-ee hogy a trafó melegedésből nem lett baleset. Mert ugye tudjuk a közlekedés nem játék. Na ezért ajánlottam ezeket a gyári elektronikákat.Én már rég nem építek pont ezek az okok miatt meg persze a sok gagyi alkatrész miatt is. Egyedül még CDI-ket csinálok amik alkatrészeit sok szétszedett gyári elektronika tanulmányozása után állítom össze bennük található alkatrész típusok figyelembe vételével. Így próbálom tönkremenetelt minimálisra csökkenteni. Üdv nyemi.
"Én a gyujtást Sub-ee-től vettem kompletten. A jeladó rögzítését,a vezérlő tárcsát nekem kellett megcsinálni hozzá,illetve a tárcsa rögzítését is ki kellett tanálni.Csak az a baj hogy én nem vagyok műszaki ember.
Na itt kezdődik Sub-ee felelőssége. Egy olyan gyújtást adott el neked ami nem volt rendesen kipróbálva, le tesztelve, dokumentálva. Tegye össze a két kezét Sub-ee hogy a trafó melegedésből nem lett baleset. Mert ugye tudjuk a közlekedés nem játék. Na ezért ajánlottam ezeket a gyári elektronikákat.Én már rég nem építek pont ezek az okok miatt meg persze a sok gagyi alkatrész miatt is. Egyedül még CDI-ket csinálok amik alkatrészeit sok szétszedett gyári elektronika tanulmányozása után állítom össze bennük található alkatrész típusok figyelembe vételével. Így próbálom tönkremenetelt minimálisra csökkenteni. Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika
Szia Nyemi!Én a gyujtást Sub-ee-től vettem kompletten. A jeladó rögzítését,a vezérlő tárcsát nekem kellett megcsinálni hozzá,illetve a tárcsa rögzítését is ki kellett tanálni.A célom az volt hogy ne alakítsak át nagyon semmit,ha kell pillanatok alatt vissza lehessen alakítani mindent.Ez sikerült is.Csak az a baj hogy én nem vagyok műszaki ember.A zárásszög fel sem merült a fejemben,csak a melegedéssel nem tudtam mit kezdeni.Hétvégén ha az idő engedi megyek egy nagyobb próbaútra.A linkedet néztem de át kell alaposabban rágnom magam rajta mert őszintén,egyelőre nem nagyon értem.Az idő és alapos átolvasás álltalában segít.Ha nem értek valamit,akkor majd kérdezlek!Amúgy az elektronikával elégedett vagyok nagyon!Tökéletesebb az égés,ezt a gyertyából látom és korán sem füstöl annyira.Joban húz és 5-ikben alacsonyabb fordulaton is szépen egyenletesen jár a motor.A feszültségszabájozót is sub csinálta.A tipusról többet nem tudok irni,arról Szabolcsot kédezd.Szia daranyi68
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Örülök hogy segíthettem. A további csökkentését nem javaslom mer akkor a nagyobb fordulaton csökkenhet a szikra energiája. Ez amiatt van hogy kevés idő marad a trafó mágneses terének fel állítására. Amúgy milyen elektronikád van gyári vagy készített? Linkelem amit én szoktam használni, ez egy gyári zárásszög vezérléssel és automatikus trafó áram lekapcsolással. Két ezer az ára bontóba(4T Trabant-Wartburg) általában a csatlakozóját is elhozom. Hal jeladóval vezérlem csak az a problémám hogy elégé el kel távolodni a generátortól mer képes bezavarni a halt ezért lehet én is kipróbálom az optika kaput. Ha lehet írd már le a típusát. Üdv nyemi.
Link:http://docs.google.com/viewer?url=http% ... %2F4.4.pdf
Link:http://webshop.langauto.hu/frmMuszaki.aspx
Link:http://docs.google.com/viewer?url=http% ... %2F4.4.pdf
Link:http://webshop.langauto.hu/frmMuszaki.aspx
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika
Nyemi!Király vagy!!Előzetes próbautam után azt kell mondanom hogy megoldottad a problémát!Most 180° a zárásszög,ugyanakkora próbaút után szinte jelentéktelen a trafó melegedése!! lLehet hogy ha tovább csökkenteném a zárásszöget mégkevesebb lenne a hevülés.Bár nem tudom hogy mennyire melegszik egy jó mex gyujtással.Lehet hogy ez a kb.35c° már jó 8 km után.Szóval köszönöm a jó ötletet!!nyemi írta:Akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Mert amikor ki van takarva a fotodióda akkor folyik áram a trafón keresztül és neked ez túl sokáig tart. Ahogy látom ez legalább 210°, ez rengeteg a gyári elektronikusnál 180° a zárásszög. Szerintem ez az érték neked is elég lesz sőt ha valami jobb félvezető dolgozik a gyújtásodban mint a gyáriban akkor még az is sok lehet. Ezt ki kel kísérletezni. Üdv nyemi.
Re: Elektronika
A tanácsodat köszönöm!Akkor ha jól értelmezem,a teli részt akár közel felére csökkenthetem.Akkor holnap ráállok a témára.üdv darany68nyemi írta:Akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Mert amikor ki van takarva a fotodióda akkor folyik áram a trafón keresztül és neked ez túl sokáig tart. Ahogy látom ez legalább 210°, ez rengeteg a gyári elektronikusnál 180° a zárásszög. Szerintem ez az érték neked is elég lesz sőt ha valami jobb félvezető dolgozik a gyújtásodban mint a gyáriban akkor még az is sok lehet. Ezt ki kel kísérletezni. Üdv nyemi.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Mert amikor ki van takarva a fotodióda akkor folyik áram a trafón keresztül és neked ez túl sokáig tart. Ahogy látom ez legalább 210°, ez rengeteg a gyári elektronikusnál 180° a zárásszög. Szerintem ez az érték neked is elég lesz sőt ha valami jobb félvezető dolgozik a gyújtásodban mint a gyáriban akkor még az is sok lehet. Ezt ki kel kísérletezni. Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Kérdezném hogy A vagy B jelnél képződik a szikra (felfutó élnél vagy lefutó élnél ).
Mert ha az "A"- nál akkor a kivágott rész a nagy. Ha meg "B"-nél akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Persze ez csak akkor igaz ha a forgás jelölésem jó. Üdv nyemi.
Mert ha az "A"- nál akkor a kivágott rész a nagy. Ha meg "B"-nél akkor meg a teli résznek nagy a fok értéke. Persze ez csak akkor igaz ha a forgás jelölésem jó. Üdv nyemi.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2010.05.13. 17:39-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
Re: Elektronika
Kösz a tanácsot,de nem tudom hogy csökkentsem a zárásszöget.Esetleg arra gondolsz hogy túl nagy az ablak amit kivágtam?Ez ügyben tudnál tanácsot adni?Szia daranyi68nyemi írta:Azért melegszik a trafó mert túl nagy a zárásszög .Látom optós elektronikus gyújtásod van, akkor vezérlő tárcsán változtatni kéne.Üdv nyemi.
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Azért melegszik a trafó mert túl nagy a zárásszög .Látom optós elektronikus gyújtásod van, akkor vezérlő tárcsán változtatni kéne.Üdv nyemi.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én is fel akarom szerkeszteni a Wayteq 820-asomat a motorra is, de én a tapadókorongban ennyire nem bízok meg, a skodában nem volt baj mikor elengedte a szélvédőt, csak a lábamhoz esett le, de motoron azért necces lenne ha leesne
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Nem, az a fesszab. Sub-ee féle cumó.
Jah és 8750 Ft volt. Akku-Elelm Kft-től ha jól emlékszem.
Jah és 8750 Ft volt. Akku-Elelm Kft-től ha jól emlékszem.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára KILL3R etz 2010.05.13. 14:29-kor.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1425
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Baszki!
Nekem az 5 amperes akksi alig fér be a sok kábeltől.
Mennyiért vetted?
A baloldali kis doboz a biztosítéktáblád?
Nekem az 5 amperes akksi alig fér be a sok kábeltől.
Mennyiért vetted?
A baloldali kis doboz a biztosítéktáblád?
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
matt!
Nagyon komolyan néz ki. Igazi túragép.Nekem is ez a célom.
Az első lépést meg is tettem:
12V/12Ah.... 5.5 kiló...
Nagyon komolyan néz ki. Igazi túragép.Nekem is ez a célom.
Az első lépést meg is tettem:
12V/12Ah.... 5.5 kiló...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Sziasztok!
Vettem egy elektronikus fesz. szabot. a baj, hogy a dinamónál lévő ellenállástekercs megsült. Így visszatettem a régi mechanikus szabályzót. A mechanikussal alapjáraton a töltés 5,8-6,2 V, világítással pedig 6,8-7,2V. Ez megfelelő így?
Ja, a gépezet egy ES 125 / 1 6V-os rendszerrel.
Vettem egy elektronikus fesz. szabot. a baj, hogy a dinamónál lévő ellenállástekercs megsült. Így visszatettem a régi mechanikus szabályzót. A mechanikussal alapjáraton a töltés 5,8-6,2 V, világítással pedig 6,8-7,2V. Ez megfelelő így?
Ja, a gépezet egy ES 125 / 1 6V-os rendszerrel.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Elektronika
Oké köszi,csak már nem merek messzebre menni mert baromira utálok motort tolnibambi írta:A melegedés természetes,a lényeg,hogy ne áljon le .daranyi68 írta: Kicseréltem egy ujra de ez is melegszik.Kb.mennyire melegedhet a trafó menetközen?Az ujjal több mint 5km mentem gond nélkül de ez is kezdett melegedni.Válaszokat köszönöm!
Re: Elektronika
A melegedés természetes,a lényeg,hogy ne áljon le .daranyi68 írta:Kicseréltem egy ujra de ez is melegszik.Kb.mennyire melegedhet a trafó menetközen?Az ujjal több mint 5km mentem gond nélkül de ez is kezdett melegedni.Válaszokat köszönöm!daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Re: Elektronika
Kicseréltem egy ujra de ez is melegszik.Kb.mennyire melegedhet a trafó menetközen?Az ujjal több mint 5km mentem gond nélkül de ez is kezdett melegedni.Válaszokat köszönöm!daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Re: Elektronika
Sajnos motoros boltokban kapható trafóknál,előfordul,hogy újonnan sem működnek jól,vagy egyáltalán be sem indulvele a motor[/quote]bambi írta:Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.daranyi68 írta:Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó
Bambi igazad lehet a minőséggel mert kiszedtem és kifolyt belőlle valami olaj
Re: Elektronika
Sajnos motoros boltokban kapható trafóknál,előfordul,hogy újonnan sem működnek jól,vagy egyáltalán be sem indulvele a motor[/quote]bambi írta:Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.daranyi68 írta:Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó
Kösz a tanácsot,holnap felhajtok egy másikat.Elég gáz hogy ennyit birnak az új alkatrészek.Idén utolért a 23 év.Még 150km nem sikerült gurulnom.Szerintem idén sem kell menni túrára
Re: Elektronika
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.[/quote]daranyi68 írta:Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó
Sajnos motoros boltokban kapható trafóknál,előfordul,hogy újonnan sem működnek jól,vagy egyáltalán be sem indulvele a motor
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Én olvastam valahol (az oldalon) hogy ez a tünete ha fordítva kötöd a vezetékeket (1-15 felcserélve ugye a 15 lenne az áram, az 1-es a jel). Nézd meg még egyszer. Esetleg próbáld meg direkt megcserélni......... Ha tényleg nem az, akkor trafócsere.daranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafó [/quote]
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.
Nemrég cseréltem,ebben az ujj trafóban nincs 100km.A kulcsot nem hagyom benne,így a gyujtás se marad rajta.Kicsit ez is dadog a vége felé,utánna ál le.
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Csere esetleg? Valszeg menetzárlatos, nekem is így volt miután egyszer rajtmaradt a gyújtás egy éjszakára Bár nekem nem állt meg sose, csak fordulaton dadogott, meg k.rva meleg volt a trafódaranyi68 írta:Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Sziasztok!
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Ki tud abban segíteni hogy melegszik a gyujtótrafó!4-5km után leáll és forró a trafó de ha lehül egy rugásra indul.A vezetékek nincsennek felcserélve!Válaszokat előrre is köszönöm.
daranyi 68
Re: Elektronika
köszi!
Re: Elektronika
Szia! Én azért így irtam mert a kész tárcsa adja a jeladó helyét.Amikor megvan a jeladó helye utánna lehet kivágni a tárcsából az ablakot.Tulajdonképpen az ablaknak nem kell ekkorának lennie.Lehet feleakkora is min az enyém.Arra kell vigyázni de nagyon hogy az optokapuba ne érjen bele egy picit sem mert az kinyirja az optokaput.De végül is úgy is jó ahogy leirtad,legfeljebb másabb mérete lessz a tárcsának.MrDok írta:Szia! szerintem először tedd fel a jeladót, figyelj rá hogy ne érjen a dekni belsejéhez, ha ez megvan, akkor tudsz mérni egy sugarat a főtengely közepétől az optokapuig. Ez alapján meglesz az átmérő amekkorára a tárcsát kell csináld daranyi68 leírása alapján.boors írta:Üdv!
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Szia! szerintem először tedd fel a jeladót, figyelj rá hogy ne érjen a dekni belsejéhez, ha ez megvan, akkor tudsz mérni egy sugarat a főtengely közepétől az optokapuig. Ez alapján meglesz az átmérő amekkorára a tárcsát kell csináld daranyi68 leírása alapján.boors írta:Üdv!
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Elektronika
Szia Máté!Máté írta:Ehhez lenne egy kérdésem: hogyan lehet a főtengely végén lévő bötyköstengelyet leszedni. a tengely végén van egy hatlapfejű csavar, próbáltam villáskulccsal lazítani de forgattam az egész motort. hogyan lehet kilazítani? a büykös tengely a főtengelyen csak egy "külső hüvely"? szóval azt le tudom szedni külön róla? van valami pozicionálás a tengelyen hogy nem tudjon elfordulni?
köszi előre is
Máté
Fogsz egy darab motorláncot aminek az egyik végére rögzítesz egy laposvasat vagy zártszelvényt ami később fel tud feküdni stabilan a blokkon.A láncot rárakod a lánckerékre.Berakod 1-be.Ahogy lazítod a csavart a lánc megfeszül,az ütköző zártszelvény miatt és megvan oldva a csavar.Visszafele fordítva.Amikor a csavar kint van csupasz kézzek le lehet venni a bütyköt.Van egy poziccionálás belül,ez atta a lemez rögzítésének az ötletet.Az is hasonló megoldás,majd meglátod.Remélem tudtam segíteni.
daranyi68
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
Ehhez lenne egy kérdésem: hogyan lehet a főtengely végén lévő bötyköstengelyet leszedni. a tengely végén van egy hatlapfejű csavar, próbáltam villáskulccsal lazítani de forgattam az egész motort. hogyan lehet kilazítani? a büykös tengely a főtengelyen csak egy "külső hüvely"? szóval azt le tudom szedni külön róla? van valami pozicionálás a tengelyen hogy nem tudjon elfordulni?
köszi előre is
Máté
köszi előre is
Máté
Re: Elektronika
A tárcsa 63mm átmérőjű,és 1-es lemezből van.Rajzoltam rá egy belső kört ami 10mm-rel kissebb a külsőnél.A bütyköstengelybe egy ék alak lett köszörülve.Amikor meghatároztam a gyujtás helyét,a tárcsán bejelöltem filcel az ék alakú beköszörülés helyét és az optokapu kb.közepét majd a bügyköstengejt levettem és üllőn egy dornival a bejelölt helyen beütöttem.az így kapott dudor hivatott megakadájozni az elfordulást.A külső jelölésnél keztem kivágni az ablakot a képen látható méretüre aminek a méjségét adja a 10mm-rel kissebb belső kör.Az optokaput egy réz szalagra popszegecseltem.A szalag az küszöb védő különben.A felső csavar az alaplap olajzó filc helyére csavaroztam,az alsó pedig egy régi megszakítónak a szigetelt rugótámasztó tengely csavarja.Amegszakítóról levettem a kalapácsot és levágtam az üllőt is.Nem tudok csinálni műszaki rajzot.Leültem elé és néztem és elkeztem megcsinálni az adott anyagokból amim volt.Ez lett belőlle.Csatoltam pár képet rólla.
daranyi 68
http://www.youtube.com/v/yvLu4ZkN2cU
daranyi 68
http://www.youtube.com/v/yvLu4ZkN2cU
Re: Elektronika
Megtörtént!sub-ee írta:Sziaboors írta:Üdv!
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Darányit kérdezd!
Üdv.:Sub-ee
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sziaboors írta:Üdv!
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Darányit kérdezd!
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Re: Elektronika
Kell még minimum egy villogtató relé (mechanikus, vagy elektronikus), valamint egy három állású kapcsoló.trike írta:sziasztok mégcsk kezdővagyok ebben a dolgokban tehát vettem magamnak egy etz 250 es hibridet amit épitgettem.és szeretnékrá kötni indexet de semmim sincsen elöszöris mik kellenek hozzá.indexek már megvannak és még?
Re: Elektronika
sziasztok mégcsk kezdővagyok ebben a dolgokban tehát vettem magamnak egy etz 250 es hibridet amit épitgettem.és szeretnékrá kötni indexet de semmim sincsen elöszöris mik kellenek hozzá.indexek már megvannak és még?
Re: Elektronika
Üdv!
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaVarga1488 írta:Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!
Nagyon egyszerű beszerelni.
piros-fekete vezeték gyújtórafó 15-re
zöld vezeték gyújtótrafó 1-re
barna vezeték testre 31
jeladóra:
zöld vezeték 7-re
piros vezeték 15g-re
fehér vezeték 31g-re
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
csikin írta:B+ = 51 = akksi pozitív és az az elágazó vezeték ami a töltéslámpához megy az a 61
Szia Csikin
Légysz küldd el nekem az MZ láncfeszítőről a DWG fájlokat is, mindenképp kell a gyártáshoz egy nyomtatott méretezett formátum is, enélkül nem vágnak semmit.
Az e-mail címem: muller_szabolcs@citromail.hu
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
B+ = 51 = akksi pozitív és az az elágazó vezeték ami a töltéslámpához megy az a 61
Re: Elektronika
Üdv!
Néztem elektronikus fesszabot. Kérdésem, mi a fenének a 61 és a B+ rajta? Oda miket kell kötözni? Valaki ebben tudna segíteni? Addig okés, hogy átdugom a df, d+, d- madzagokat, és a másik kettő lábra mit kell tenni? És ha bent van, csak indítok és minden zsírul müködik?
Néztem elektronikus fesszabot. Kérdésem, mi a fenének a 61 és a B+ rajta? Oda miket kell kötözni? Valaki ebben tudna segíteni? Addig okés, hogy átdugom a df, d+, d- madzagokat, és a másik kettő lábra mit kell tenni? És ha bent van, csak indítok és minden zsírul müködik?
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
SziaSasa88 írta:Sziasztok!
Vagy egy fél éve lehet, hogy a csetben' érdeklődtem én 250/1főtengely végére bütyökért, ami a megszakítót nyissa'!
Nagyon megköszönném, ha valaki felvenné velem a kapcsolatot, akinek van gyári...nekem van három...de mindegyik ide oda van köszörülve, most jönne az a szöveg, hogy nem én követtem el, ami igaz is, de még nem ismertek...tudom, hogy ez nem az adok veszek topik, de ha valakinek esetleg kallódik valahol...pudo88@freemail.hu Előre is köszönöm. És persze elnézést az offért!
Én nemrég cseréltem a /1-en Pécsen vettem az MZ-s boltban . Az árára már nem emlékszem. Nem biztos hogy használt gyárit kell keresned.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Nekem ETZ-n Riga gyújtás van nem kell tologatni rúgásra indul
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Ez az indexes tetszik
Akkor a kapcsolóba benyomom középre a trafót és a sima pozitívot vagy a fesszabról jövőt kapcssolhatom, a többi dolgot meg a rajz szerint bekötöm. Az akku helyére milyen elemet rakjak?
Akkor a kapcsolóba benyomom középre a trafót és a sima pozitívot vagy a fesszabról jövőt kapcssolhatom, a többi dolgot meg a rajz szerint bekötöm. Az akku helyére milyen elemet rakjak?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
gabsic: ez egy ötletes megoldás
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pontosítás: A trafó 1-re megy a mextől a kábel, és a 15-re az akksi.Sasa88 írta:
Szia!
Akksi nélkül a gyári gyula nem fog menni, csak tolással tudod beindítani. Mi épp a minap úgy csináltuk meg haver kis TS-ét, hogy a kondenzátorról megy egy kábel a trafó asszem 15-ös pontjára, a trafó egyes pontjára megy az akksi plussza, az aksi negatívja meg megy testre. Csak ezzel vigyázni kell, mert ha nem jár a motor, elcsöppenhet a trafó, szal az akksi pozitívja és a trafó közé kell egy kapcsoló, amivel megszakítod az áramkört amikor leállítod a motort.
Tipp: akku nélkül is megoldható, én anno a réti ts-emet akksi híján így működtettem:
az indexkapcsolóra volt kötve minden, direktbe kötve a dinamó állandóra (mint ahogy a betolásos gyújtáskapcsoló helyzet adná).
jobbra "indexelve" üzemi állás, fesszabról ment a + a trafóra
középállás: pillanatleállító, minden kikapcsolva
balra "indexelve": berúgási állás laposelemről, az elemről ment a + a trafóra miután beindult át kellett kapcsolni "jobbra indexelésre" hogy ne merüljön le az elem
Gázt vagy szorulósra állítod a szorítócsavarral, vagy pedig akkora alapjárat kell hogy ne álljon le, kb 1800 körül.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Szia!Sai írta:Sziasztok!
1 kis segítségre lenne szükségem:
Van 1 125ös Ts-em, amit "kicsit" át akarok alakítani. Minden elektromos cucc eredeti és (elvileg) működőképes. A lényeg az lenne, hogy minél kevesebb fogyasztó legyen rajta és így üzembiztosabb lenne- lagalábbis remélem .
Akksi nélkül működhet, ha csak a gyújtás kap áramot?
Hogy kéne összekötögetni, h csak gyújtása legyen?- most egy darab kábel sincs rajta. Próbáltam kapcsolási rajz alapján, de ehhez én kevés vok
Természetesen 6voltos...
Akksi nélkül a gyári gyula nem fog menni, csak tolással tudod beindítani. Mi épp a minap úgy csináltuk meg haver kis TS-ét, hogy a kondenzátorról megy egy kábel a trafó asszem 15-ös pontjára, a trafó egyes pontjára megy az akksi plussza, az aksi negatívja meg megy testre. Csak ezzel vigyázni kell, mert ha nem jár a motor, elcsöppenhet a trafó, szal az akksi pozitívja és a trafó közé kell egy kapcsoló, amivel megszakítod az áramkört amikor leállítod a motort.
Re: Elektronika
Sziasztok!
1 kis segítségre lenne szükségem:
Van 1 125ös Ts-em, amit "kicsit" át akarok alakítani. Minden elektromos cucc eredeti és (elvileg) működőképes. A lényeg az lenne, hogy minél kevesebb fogyasztó legyen rajta és így üzembiztosabb lenne- lagalábbis remélem .
Akksi nélkül működhet, ha csak a gyújtás kap áramot?
Hogy kéne összekötögetni, h csak gyújtása legyen?- most egy darab kábel sincs rajta. Próbáltam kapcsolási rajz alapján, de ehhez én kevés vok
Természetesen 6voltos...
1 kis segítségre lenne szükségem:
Van 1 125ös Ts-em, amit "kicsit" át akarok alakítani. Minden elektromos cucc eredeti és (elvileg) működőképes. A lényeg az lenne, hogy minél kevesebb fogyasztó legyen rajta és így üzembiztosabb lenne- lagalábbis remélem .
Akksi nélkül működhet, ha csak a gyújtás kap áramot?
Hogy kéne összekötögetni, h csak gyújtása legyen?- most egy darab kábel sincs rajta. Próbáltam kapcsolási rajz alapján, de ehhez én kevés vok
Természetesen 6voltos...
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 1 vendég