Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
Üdv!
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
Aki megcsinálta már a Sub-ee féle optós gyújtást, azt tudna valami műszakirajzot, vagy leírást küldeni a forgó lemezről?
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaVarga1488 írta:Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!
Nagyon egyszerű beszerelni.
piros-fekete vezeték gyújtórafó 15-re
zöld vezeték gyújtótrafó 1-re
barna vezeték testre 31
jeladóra:
zöld vezeték 7-re
piros vezeték 15g-re
fehér vezeték 31g-re
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
csikin írta:B+ = 51 = akksi pozitív és az az elágazó vezeték ami a töltéslámpához megy az a 61
Szia Csikin
Légysz küldd el nekem az MZ láncfeszítőről a DWG fájlokat is, mindenképp kell a gyártáshoz egy nyomtatott méretezett formátum is, enélkül nem vágnak semmit.
Az e-mail címem: muller_szabolcs@citromail.hu
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
B+ = 51 = akksi pozitív és az az elágazó vezeték ami a töltéslámpához megy az a 61
Re: Elektronika
Üdv!
Néztem elektronikus fesszabot. Kérdésem, mi a fenének a 61 és a B+ rajta? Oda miket kell kötözni? Valaki ebben tudna segíteni? Addig okés, hogy átdugom a df, d+, d- madzagokat, és a másik kettő lábra mit kell tenni? És ha bent van, csak indítok és minden zsírul müködik?
Néztem elektronikus fesszabot. Kérdésem, mi a fenének a 61 és a B+ rajta? Oda miket kell kötözni? Valaki ebben tudna segíteni? Addig okés, hogy átdugom a df, d+, d- madzagokat, és a másik kettő lábra mit kell tenni? És ha bent van, csak indítok és minden zsírul müködik?
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
SziaSasa88 írta:Sziasztok!
Vagy egy fél éve lehet, hogy a csetben' érdeklődtem én 250/1főtengely végére bütyökért, ami a megszakítót nyissa'!
Nagyon megköszönném, ha valaki felvenné velem a kapcsolatot, akinek van gyári...nekem van három...de mindegyik ide oda van köszörülve, most jönne az a szöveg, hogy nem én követtem el, ami igaz is, de még nem ismertek...tudom, hogy ez nem az adok veszek topik, de ha valakinek esetleg kallódik valahol...pudo88@freemail.hu Előre is köszönöm. És persze elnézést az offért!
Én nemrég cseréltem a /1-en Pécsen vettem az MZ-s boltban . Az árára már nem emlékszem. Nem biztos hogy használt gyárit kell keresned.
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
Nekem ETZ-n Riga gyújtás van nem kell tologatni rúgásra indul
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
Ez az indexes tetszik
Akkor a kapcsolóba benyomom középre a trafót és a sima pozitívot vagy a fesszabról jövőt kapcssolhatom, a többi dolgot meg a rajz szerint bekötöm. Az akku helyére milyen elemet rakjak?
Akkor a kapcsolóba benyomom középre a trafót és a sima pozitívot vagy a fesszabról jövőt kapcssolhatom, a többi dolgot meg a rajz szerint bekötöm. Az akku helyére milyen elemet rakjak?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
gabsic: ez egy ötletes megoldás
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Pontosítás: A trafó 1-re megy a mextől a kábel, és a 15-re az akksi.Sasa88 írta:
Szia!
Akksi nélkül a gyári gyula nem fog menni, csak tolással tudod beindítani. Mi épp a minap úgy csináltuk meg haver kis TS-ét, hogy a kondenzátorról megy egy kábel a trafó asszem 15-ös pontjára, a trafó egyes pontjára megy az akksi plussza, az aksi negatívja meg megy testre. Csak ezzel vigyázni kell, mert ha nem jár a motor, elcsöppenhet a trafó, szal az akksi pozitívja és a trafó közé kell egy kapcsoló, amivel megszakítod az áramkört amikor leállítod a motort.
Tipp: akku nélkül is megoldható, én anno a réti ts-emet akksi híján így működtettem:
az indexkapcsolóra volt kötve minden, direktbe kötve a dinamó állandóra (mint ahogy a betolásos gyújtáskapcsoló helyzet adná).
jobbra "indexelve" üzemi állás, fesszabról ment a + a trafóra
középállás: pillanatleállító, minden kikapcsolva
balra "indexelve": berúgási állás laposelemről, az elemről ment a + a trafóra miután beindult át kellett kapcsolni "jobbra indexelésre" hogy ne merüljön le az elem
Gázt vagy szorulósra állítod a szorítócsavarral, vagy pedig akkora alapjárat kell hogy ne álljon le, kb 1800 körül.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Elektronika
Szia!Sai írta:Sziasztok!
1 kis segítségre lenne szükségem:
Van 1 125ös Ts-em, amit "kicsit" át akarok alakítani. Minden elektromos cucc eredeti és (elvileg) működőképes. A lényeg az lenne, hogy minél kevesebb fogyasztó legyen rajta és így üzembiztosabb lenne- lagalábbis remélem .
Akksi nélkül működhet, ha csak a gyújtás kap áramot?
Hogy kéne összekötögetni, h csak gyújtása legyen?- most egy darab kábel sincs rajta. Próbáltam kapcsolási rajz alapján, de ehhez én kevés vok
Természetesen 6voltos...
Akksi nélkül a gyári gyula nem fog menni, csak tolással tudod beindítani. Mi épp a minap úgy csináltuk meg haver kis TS-ét, hogy a kondenzátorról megy egy kábel a trafó asszem 15-ös pontjára, a trafó egyes pontjára megy az akksi plussza, az aksi negatívja meg megy testre. Csak ezzel vigyázni kell, mert ha nem jár a motor, elcsöppenhet a trafó, szal az akksi pozitívja és a trafó közé kell egy kapcsoló, amivel megszakítod az áramkört amikor leállítod a motort.
Re: Elektronika
Sziasztok!
1 kis segítségre lenne szükségem:
Van 1 125ös Ts-em, amit "kicsit" át akarok alakítani. Minden elektromos cucc eredeti és (elvileg) működőképes. A lényeg az lenne, hogy minél kevesebb fogyasztó legyen rajta és így üzembiztosabb lenne- lagalábbis remélem .
Akksi nélkül működhet, ha csak a gyújtás kap áramot?
Hogy kéne összekötögetni, h csak gyújtása legyen?- most egy darab kábel sincs rajta. Próbáltam kapcsolási rajz alapján, de ehhez én kevés vok
Természetesen 6voltos...
1 kis segítségre lenne szükségem:
Van 1 125ös Ts-em, amit "kicsit" át akarok alakítani. Minden elektromos cucc eredeti és (elvileg) működőképes. A lényeg az lenne, hogy minél kevesebb fogyasztó legyen rajta és így üzembiztosabb lenne- lagalábbis remélem .
Akksi nélkül működhet, ha csak a gyújtás kap áramot?
Hogy kéne összekötögetni, h csak gyújtása legyen?- most egy darab kábel sincs rajta. Próbáltam kapcsolási rajz alapján, de ehhez én kevés vok
Természetesen 6voltos...
Re: Elektronika
Sziasztok!
Vagy egy fél éve lehet, hogy a csetben' érdeklődtem én 250/1főtengely végére bütyökért, ami a megszakítót nyissa'!
Nagyon megköszönném, ha valaki felvenné velem a kapcsolatot, akinek van gyári...nekem van három...de mindegyik ide oda van köszörülve, most jönne az a szöveg, hogy nem én követtem el, ami igaz is, de még nem ismertek...tudom, hogy ez nem az adok veszek topik, de ha valakinek esetleg kallódik valahol...pudo88@freemail.hu Előre is köszönöm. És persze elnézést az offért!
Vagy egy fél éve lehet, hogy a csetben' érdeklődtem én 250/1főtengely végére bütyökért, ami a megszakítót nyissa'!
Nagyon megköszönném, ha valaki felvenné velem a kapcsolatot, akinek van gyári...nekem van három...de mindegyik ide oda van köszörülve, most jönne az a szöveg, hogy nem én követtem el, ami igaz is, de még nem ismertek...tudom, hogy ez nem az adok veszek topik, de ha valakinek esetleg kallódik valahol...pudo88@freemail.hu Előre is köszönöm. És persze elnézést az offért!
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Ohh ez akkor jó szerintem nemsokára ha motorikusan helyre jön és műszaki és a festés meglesz utána jöhet a nagy bevásárlás Sub-eenél:)
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Ha le akarjátok váltani a mexát (amit melegen ajánlok), akkor egyben kérjétek. Egyébként mindkettő tökéletesen működik. A kicsiben mexa vezérlésű, a nagyban Hall- jeladós van. Szebb, és pontosabb szikrát ad. Nyomatékosabb lesz a gép, és mintha valamivel kevesebbet is kajolna, ha nem kenem neki.
Én ajánlom a cuccot. Nálam bevállt.
Én ajánlom a cuccot. Nálam bevállt.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Varga1488 írta:Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!
Ha a Sub-ee féle elektronikára gondolsz, azt csak be kell kötni a gyári elektronika helyére, semmi műszaki tudás nem kell, hozzá. Kapcsolási rajzot is ad Szabolcs.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára matt1989 2010.05.04. 21:25-kor.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Elektronika
Hát nem akarok okoskodni de nekem egy évig volt gondom a fesz. szabokkal. Vettem fekete dobozost, kék dobozost, bisz-basz csillagszóróst de egyik sem volt jó. Egyszerűen nem volt töltésem vagy ha mégis volt akkor az csak pár km-ig. /Emiatt egyszer ott kellett hagynom Szigligeten a motort egy napig/ Végül meguntam ezt az egészet és vettem 1500ft-ért gyári 30-éves mechanikust, aztán azt úgy ahogy volt pókhálósan porosan beletettem a ts-be és láss csodát azóta eltelt egy évben nem volt töltés gondom.Máté írta:szerintem mindenképpen valamilyen elektronikusat tegyél be, mert sokkal pontosabban be lehet állítani, megbízhatóbb szóval minden szempontból jobb. lehet kicsit hosszabb idő építeni egy fesszabot, de ha kész van soha nem kell hozzányúlnod.
Van most is 3db 6v-os elektronikus szabályzóm ha valakinek kell ingyen odaadom.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Sanyi50: Neked a "Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtás" kell és jeladót és kérj hozzá.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Tranzisztoros (hall jeladós) elektronikus gyújtáshoz mit szóltok mennyire nehéz a beépítése és még mi kell hozzá ha a hagyományos gyújtást akarom lecserélni... ez a kérdés főleg Sub-eenek szól meg akinek van már ilyen gyujtás terén tapasztalata! Köszönöm előre is!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Re: Elektronika
Hali emberek !
Az lenne a kérdésem hogy láttam az oldalon hogy subee árul tranzisztoros gyujtás kitteket és arra lennék kíváncsi hogy nekem ezt mind a 2-őt meg kell vennem:Univerzális 12V-os elektronikus(tranzisztoros) gyújtás kit, Univerzális 12V-os elektronikus(tranzisztoros) jeladós gyújtóegység kit ? Most mexakítós gyujtásom van és ha megvenném ezeket a kiteket akkor kell még valamit vennem az átalakításhoz ?
Választ előre is köszönöm üdv: Sanyi50
Az lenne a kérdésem hogy láttam az oldalon hogy subee árul tranzisztoros gyujtás kitteket és arra lennék kíváncsi hogy nekem ezt mind a 2-őt meg kell vennem:Univerzális 12V-os elektronikus(tranzisztoros) gyújtás kit, Univerzális 12V-os elektronikus(tranzisztoros) jeladós gyújtóegység kit ? Most mexakítós gyujtásom van és ha megvenném ezeket a kiteket akkor kell még valamit vennem az átalakításhoz ?
Választ előre is köszönöm üdv: Sanyi50
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Nekem 2 éve a fekete van, sose volt még vele gond. Ja Bambi megforrasztott rajta valamit ami szétjönni készült amikor a blokk generálon volt nála, de az csak gyártási hiba.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Csakhogy összezavarjak mindenkit: Nekem olyan kék dobozos sárga matricás MEGA fesszabályzóm van és 2 éve működik tökéletesen Azért vettem mert úgy tudtam ezt a kanunikhoz csinálták, de ez nem biztos. Mofakerből vettem 3000huf körül, de már ott nincs ilyen. Ha megdöglene csinálok egyet magamnak , de amíg jó addig jó.
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
A magyar elektronikust(fekete doboz fehér matricával) kevesebben szidják, mint amennyien dícsérik, vagy vehetsz subee-tól is. A piactér hirdetései között megtalálhatod. Egy biztosat tudok neked ajánlani amivel nekem van személyes tapasztalatom: Kék dobozos, sárga matricás(Product of MEGA feliratút) NE VEGYÉL, mert szar.Lóri írta:Üdv!
Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?
Köszi Lóri
Re: Elektronika
SziaLóri írta:Üdv!
Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?
Köszi Lóri
Szerintem felejzsd el a régi szabályzót és cseréld elektronikusra.Az bisztos hogy pontosabb és annyit biztos ki fog birni mint a hagyományos.Én ma rendeltem elektronikusat Sub ee-től.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára daranyi68 2010.05.04. 19:57-kor.
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Elektronika
szerintem mindenképpen valamilyen elektronikusat tegyél be, mert sokkal pontosabban be lehet állítani, megbízhatóbb szóval minden szempontból jobb. lehet kicsit hosszabb idő építeni egy fesszabot, de ha kész van soha nem kell hozzányúlnod.
Lóri írta:Üdv!
Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?
Köszi Lóri
Re: Elektronika
Üdv!
Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?
Köszi Lóri
Van nékem egy olyan problémám, hogy: ma motoroztam (MZ Trophy 6V) kb 6 km-t, és a vége körül kigyulladt a töltés lámpám. Hazaértem, és megnéztem a fesszabot, és láttam, hogy az egyik érintkezője össze van ragadva a párjával, nem a lámpakioltó relé, hanem a másik, illetve leégett teljesen az ellenállástekercs a dinamónál. Ez amiatt égett le, mert összeégett a fesz. szab? Cseréljek fesz szabályzót, vagy csak reszeljem meg? Ha cseréljek, akkor milyet javasoltok, elektronikusat?
Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Elektronika
Szianyemi írta:Azért ne általánosítsunk. Bőven elég oda az a tranzisztor. Láthatnánk, a tied kapcsolását hátha teljesen más beállításba üzemel a tranzisztor.
Látom gyülnek a Békés megyeiek én ehez nem tudok mit mondani,de az biztos hogy a beirásaitokból sokat lehet tanulni!!Áttérek én is az elektromos szabájozásra mert nekem az jött le hogy az pontosabb és jobb is.
daranyi68
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Azért ne általánosítsunk. Bőven elég oda az a tranzisztor. Láthatnánk, a tied kapcsolását hátha teljesen más beállításba üzemel a tranzisztor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Elektronika
Én is lecseréltem a mechanikusat, mert többször lemerült az akkum. (így utólag előjele is volt, tavaly már gyengének és kelekótyának éreztem a fényszórómat, de még bírta) Egy rossz magyar kisiparit kaptam még 2004ben (aminek a főoldalon is fent van a rajza), de eddig elégedett voltam a régivel. Most megjavítottam: a teljesítménytranzisztort vezérlő 0,1Amperes pici tranzisztor nem bírta a megpróbáltatásokat. Kicseréltem egy 3 amperesre és most jó. Persze mit látok az itt ajánlott kapcsoláson: ugyanolyan pici 0,1 ampereset - az sem lesz örök élet. Sokszor max100 Ft-nyi félvezetőn múlik, hogy egy kapcsolás 2-5 vagy 20-50 évet bír-e ki.
Megnéztem a régit is: az érintkezők felégve (25ezer km), ezeket megcsiszolva nem is kellett állítani. Azért maradt benne az elektronikus: kicsi, könnyű, pontos. De ha az árok partján lesz probléma 100x fogom megbánni...
Megnéztem a régit is: az érintkezők felégve (25ezer km), ezeket megcsiszolva nem is kellett állítani. Azért maradt benne az elektronikus: kicsi, könnyű, pontos. De ha az árok partján lesz probléma 100x fogom megbánni...
Re: Elektronika
Szia
Ha öreg már a fesszab, hiába állítod, sohasem lesz már pontos, elsősorban a kalapácsok miatt, főleg ha már meg is vannak égve.
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Szia!
Igazad van mert a leirtak alapján próbáltam állítani rajta de a csavar adta lehetőségeken túl nagyon durva hajlitás után is csak anyyit értem el hogy alapjárattol 4000-es fordulatig jó a feszültség.6000-es fordulaton 15.6v ami még mindíg sok szerintem.Én nem kisérletezek tovább,marad a csere lehetősége.
daranyi68
Ha öreg már a fesszab, hiába állítod, sohasem lesz már pontos, elsősorban a kalapácsok miatt, főleg ha már meg is vannak égve.
Üdv.:Sub-ee[/quote]
Szia!
Igazad van mert a leirtak alapján próbáltam állítani rajta de a csavar adta lehetőségeken túl nagyon durva hajlitás után is csak anyyit értem el hogy alapjárattol 4000-es fordulatig jó a feszültség.6000-es fordulaton 15.6v ami még mindíg sok szerintem.Én nem kisérletezek tovább,marad a csere lehetősége.
daranyi68
- nyemi
- Simsonos
- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Ha szeretne valaki építeni magának itt egy kapcsolás. Egy ezresből bőven kijön. Link:http://www.elektroworld.info/ftp/index. ... %20sz..jpg
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
A szerelési útmutató azt írja,h. az 1-es a feszültség, a 2-essel jelölt pedig az áram szabályozására alkalmas. A 2-es jelű nekem teljesen hozzáér a fülhöz,szóval nincs hézag,holott 1,4-1,5-nek kellene lenni,ezt nem bántottam,maradt így!nyakas írta:nam az (a) tavolsagot kell allitani hanem a kettessel jelolt meelett levo alulemez fulet kell fesziteni vagy lazitani a lemezrugo elleneben ,tizedmilimeterek is szamitanak a beallitas erteke 14,2v kb haronnagyed gazallasnal lampa nelkul utana ellenorizd lampaval is es ha keves lampaval a fesz allitsd 13,8-14v ra ugyancsak haromnegyed gazallasnalFittboy írta:sziasztok
Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.
Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
Amúgy az áramnak hány A-nek kellene lenni,ezt még nem mértem meg?!
Subee:
Jó állapotban van, nincs elkopva,de sajnos nem gyári értéken van,valaki már hozzányúlt látszik a csavarokon.
Így beállítva,az alapjárat problémám is megoldódott,most már van,be lehet állítani,tökéletesr még nem volt időm kikísérletezni! Hihetetlen,de igaz!
Re: Elektronika
Sziasztok!
Úgylászik hasonló korú motorokon hasonló a meghibásodás is!Csatlakozom a behalt feszszabájozóval rendelkezők táborához.Még jó hógy hamar kiszurtam a gondt.Alapjáraton 15.5v ,fordulaton csak romlik a hejzet.egésszen 22v környékére.Atrafót úgy felhevitette hogy alig állta a kezem.Nem tudom mi romolhat még el.Már azon gondolkodom hogy hagyom a garázs végében porosodni mig ujra lessz kedvem ránézni.Idén el akartam menni egy túrára de elszálni látszik a túra
daranyi68
Úgylászik hasonló korú motorokon hasonló a meghibásodás is!Csatlakozom a behalt feszszabájozóval rendelkezők táborához.Még jó hógy hamar kiszurtam a gondt.Alapjáraton 15.5v ,fordulaton csak romlik a hejzet.egésszen 22v környékére.Atrafót úgy felhevitette hogy alig állta a kezem.Nem tudom mi romolhat még el.Már azon gondolkodom hogy hagyom a garázs végében porosodni mig ujra lessz kedvem ránézni.Idén el akartam menni egy túrára de elszálni látszik a túra
daranyi68
- sub-ee
- Elektrokirály
- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
SziaFittboy írta:sziasztok
Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.
Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
Ha öreg már a fesszab, hiába állítod, sohasem lesz már pontos, elsősorban a kalapácsok miatt, főleg ha már meg is vannak égve.
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Elektronika
nam az (a) tavolsagot kell allitani hanem a kettessel jelolt meelett levo alulemez fulet kell fesziteni vagy lazitani a lemezrugo elleneben ,tizedmilimeterek is szamitanak a beallitas erteke 14,2v kb haronnagyed gazallasnal lampa nelkul utana ellenorizd lampaval is es ha keves lampaval a fesz allitsd 13,8-14v ra ugyancsak haromnegyed gazallasnalFittboy írta:sziasztok
Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.
Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
A viz szalad, a kő marad!
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Elektronika
Pont így jártam én is!Fittboy írta:Közben beállítottam,nem bírtam magammal. Most 12,9-14,0 között mozog fordulattól függően. Viszont most villódzik a fényszóró meg minden,ha jár a motor,egyenletes gáznál is De az akksi már legalább biztonságban van
Új fesszabot nem szeretnék venni,ötlet!?
Műszer szerint minden oké volt, de mikor először mentem utána este, akkor vettem észre a villódzást. Alsó-közepes tartományban csinálta, fölötte stabil volt.
Ez beállítási hiba, de nem tudom mennyit tesz hozzá. Hogy még gyáriak a szénkefék.
Én viszont cserélni akartam a mechanikus fesz.szab.-t elektronikusra, ezért utána már nem vacakoltam a további állítással.
Szerintem Neked is le kéne cserélni, azóta sokkal egyenletesebb vele a fesz., ami ugye az akksinak is jót tesz.
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Közben beállítottam,nem bírtam magammal. Most 12,9-14,0 között mozog fordulattól függően. Viszont most villódzik a fényszóró meg minden,ha jár a motor,egyenletes gáznál is De az akksi már legalább biztonságban van
Új fesszabot nem szeretnék venni,ötlet!?
Új fesszabot nem szeretnék venni,ötlet!?
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
sziasztok
Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.
Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
Mint ahogy lentebb leírtam van kis problémám van a töltéssel(15,5V). Utánanéztem ,de teljesen nem tiszta.
Ezek szerint nekem az "a" távolságot kéne megnövelnem,ahhoz,h. a feszültség csökkenjen? Az áramot ennek függvényében nem kell állítanom?
Csak,h. minden rendben legyen,nem szeretném elrontani.
Köszönöm előre is a segítségeket.
Re: Elektronika
KösziKILL3R etz írta:Szerelési kézikönyvben pontosan le van írva. Tolómérővel egész pontosan lehet. Fontos hogy ne legyen lyukas az úszó.
Ha szétszeded rázd meg, ha lötyög benne a benzin akkor az cserés.
3-ban elpörgettem 6.600-6.700-ig, tovább nem, mert sajnáltam, de nem éreztem semmi olyat, h nem ment volna tovább.
Amint lesz időm megcsinálom.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szerelési kézikönyvben pontosan le van írva. Tolómérővel egész pontosan lehet. Fontos hogy ne legyen lyukas az úszó.
Ha szétszeded rázd meg, ha lötyög benne a benzin akkor az cserés.
Ha szétszeded rázd meg, ha lötyög benne a benzin akkor az cserés.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Az úszószintet pontosan, h kell belőniKILL3R etz írta:Friss fúrással 100 fölött kell mennie bőven...
Alacsonyabb fokozatokban kiforog szépen? 7-ig el kell hogy forogjon 2-3 ban. Ha el akkor valószínű úszószint.
Ha nem akkor gyújtás.
Látatlanban kb ennyi.
- akos02
- biciklis
- Hozzászólások: 23
- Csatlakozott: 2009.11.07. 23:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125
- Tartózkodási hely: Baracs
Re: Elektronika
Nekem pont fordítva van a gondom. 1es 2es, és még a 3as is sz@r, ha nagobbat akarok gyorsulni, akkor csak akadozva húz, 4esben meg 5ösben simán megy. Még meg sem volt fúrva, csak a gyűrűket cseréltem ki, mert nagyon szar állapotban voltak, és így 100 és 105 között van a vége. De lehet hogy az én problémám a rossz gyújtásbeállítás (legalábbis nagyon remélem).
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3885
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Friss fúrással 100 fölött kell mennie bőven...
Alacsonyabb fokozatokban kiforog szépen? 7-ig el kell hogy forogjon 2-3 ban. Ha el akkor valószínű úszószint.
Ha nem akkor gyújtás.
Látatlanban kb ennyi.
Alacsonyabb fokozatokban kiforog szépen? 7-ig el kell hogy forogjon 2-3 ban. Ha el akkor valószínű úszószint.
Ha nem akkor gyújtás.
Látatlanban kb ennyi.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
Igen légszűrő. Hát ki lett kompresszorral fújatva mikor a fényezés miatt szétszedtem, szóval tiszta.Alfa írta:A légszűrőt kihagytad
125 ösnek a 80 km/h felett már igencsak a végsebesség tartománya, ha koszos akkor sokat eszik, cserébe nem lesz elég levegője, ez okozhat rezonálási és leszabályzási tüneteket.
Amúgy meg a kondi tavaly nyáron cserélve épp annyit ér mintha sose cserélted volna egy rosszabb darab simán tönkremegy az állásban is.
Igazat megvalva apám is hasonlóan vélekedett, mint régi MZ-s. 125-ös 80 km/h felett már csinálhat ilyen, mert a végét járja a teljesítmény, de akkor sztem elfogadom ezt, hogy 90 km/h a vége. Meg amúgy nem vagyok vmi kis darab.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
A légszűrőt kihagytad
125 ösnek a 80 km/h felett már igencsak a végsebesség tartománya, ha koszos akkor sokat eszik, cserébe nem lesz elég levegője, ez okozhat rezonálási és leszabályzási tüneteket.
Amúgy meg a kondi tavaly nyáron cserélve épp annyit ér mintha sose cserélted volna egy rosszabb darab simán tönkremegy az állásban is.
125 ösnek a 80 km/h felett már igencsak a végsebesség tartománya, ha koszos akkor sokat eszik, cserébe nem lesz elég levegője, ez okozhat rezonálási és leszabályzási tüneteket.
Amúgy meg a kondi tavaly nyáron cserélve épp annyit ér mintha sose cserélted volna egy rosszabb darab simán tönkremegy az állásban is.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Elektronika
Hello Mindenki!
Nem tudom pontosan, hogy melyik topikba írjam.
Még mindig azt csinálja a motorom, mint amit pár hete írtam, de fogalmam sincs, hogy mi lehet az.
85-90 km/h felett elkezd rezegő hangot adni és olyan mintha nem kapna üzemanyagot, vagy nem tudná elégetni. 70 km/h-ig vissza kell lassítanom, hogy újra a normális kerékvágásba visszaálljon minden. Pedig most lett megfúratva és úgy járattam be ahogy itt a fórumban ajánlották. Ezen kívül új gyertya, új akksi, beállítottam a gyújtást, tavaly nyáron cseréltem kondit és megszakítót, újra lett kábelezve a télen, a trafó majdnem 2 éves, de ha az lenne a baj nem is pörögne igaz Gyújtókábel és pipa még amivel vettem, nem kizárt, hogy gyári. Más probléma nincs is vele, szépen pörög és húz is. Gyújtás állítás előtt mondjuk megevett városban kb 5 litert, de most talán kevesebbet eszik, főleg városan kívül 70-80 km/h-ás tempónál.
Tanácsotokat kérem, hogy mi lehet a gond.
Nem tudom pontosan, hogy melyik topikba írjam.
Még mindig azt csinálja a motorom, mint amit pár hete írtam, de fogalmam sincs, hogy mi lehet az.
85-90 km/h felett elkezd rezegő hangot adni és olyan mintha nem kapna üzemanyagot, vagy nem tudná elégetni. 70 km/h-ig vissza kell lassítanom, hogy újra a normális kerékvágásba visszaálljon minden. Pedig most lett megfúratva és úgy járattam be ahogy itt a fórumban ajánlották. Ezen kívül új gyertya, új akksi, beállítottam a gyújtást, tavaly nyáron cseréltem kondit és megszakítót, újra lett kábelezve a télen, a trafó majdnem 2 éves, de ha az lenne a baj nem is pörögne igaz Gyújtókábel és pipa még amivel vettem, nem kizárt, hogy gyári. Más probléma nincs is vele, szépen pörög és húz is. Gyújtás állítás előtt mondjuk megevett városban kb 5 litert, de most talán kevesebbet eszik, főleg városan kívül 70-80 km/h-ás tempónál.
Tanácsotokat kérem, hogy mi lehet a gond.
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Köszi, utánanézek. Remélem nem lesz rosszabb
Re: Elektronika
Sztem sok az 15,25V. A régi fasszabot lehet állítani. Fejből nem tom, h hogyan, de a gyári leírásban benne van, amit a Főoldalon megtalálsz.Fittboy írta:Sziasztok.
A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim Emiatt lehet valami problémám?
- Fittboy
- Simsonos
- Hozzászólások: 65
- Csatlakozott: 2008.04.22. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250,250 ja és250
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Elektronika
Sziasztok.
A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim Emiatt lehet valami problémám?
A töltésem 15,25 V körül mozog,semmi nincs bekapcsolva.Az nagyon sok? Még a régi hagyományos fesszab van benne,ezen esetleg lehetne állítani!? Tudom,h. 13,8 körül kéne lennie a maximumnak. És mikor leállítom lehet hallani,h. sistereg az akksim Emiatt lehet valami problémám?
Re: Elektronika
Másik probléma Az miért lehet h 250-es ETZ-nél sorra halnak meg a kondenzátorok pár hónapos futamidő után függetlenül attól h gyári DDR vagy után-gyártott? Valahol túlfeszültséget kaphat? És ha igen akkor honnan? Előre is köszönöm a válaszokat!
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég