Blokk
Re: Blokk
Sziasztok!Az a problémám hogy hiába cserélgetem a gumi gyűrűket a 150-es tz terugó tengelynél mindíg keni az olajat de elég keményen.Ti mit csináltok hogy ne szivárogjon?Kösz a válaszokat.daranyi68
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
hali es hogy all kompresszio nem tavozott a kipufogoncoco írta:Sziasztok. Kis segitsegre lenne szuksegem. Szoval a blokkot rendbe rakattam, kuplung,valto,dugo,gyuru s tarsai.... Az oregem lement es hazahozta szervizbol, azt mondta nincs semmi gond jol megy, es masnap el is vitte verifikalasra. 2 nap pihenoje volt a motornak, es mire en hazaertem meg se roffen. Fater mondta hogy pocroff volt. Toltam, rugtam, gyertyat kivettem, mindent elkovettem de meg se roffen. Aram van es szikra is. Ja es benzin isOtletek?

A viz szalad, a kő marad!
- coco
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 303
- Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
- MZ-d típusa: ETZ 150
- Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sziasztok. Kis segitsegre lenne szuksegem. Szoval a blokkot rendbe rakattam, kuplung,valto,dugo,gyuru s tarsai.... Az oregem lement es hazahozta szervizbol, azt mondta nincs semmi gond jol megy, es masnap el is vitte verifikalasra. 2 nap pihenoje volt a motornak, es mire en hazaertem meg se roffen. Fater mondta hogy pocroff volt. Toltam, rugtam, gyertyat kivettem, mindent elkovettem de meg se roffen. Aram van es szikra is. Ja es benzin is
Otletek?

-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Blokk
henger perselyt kár hogy nem lehet kinyomatni, mert akkor könnyen megoldanám a kipuff menetet ..de a hengerfejet már rég leesztergálta nekem haverom .. nem kopog nemtom mennyit vett le de jobb sem lett tőle ..esetleg elképzelhető az hogy egy ilyen miatt nem nagyonn marad nyomatékom 4esbe?
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
a perselyt nemtudod kinyomni, a hengerfejjel ovatosan a konnyen kopogossa valik az eges ha tul nagy a kompresszio es azt saccra necsinald :!:kobolni kell!!!Rocksoldier írta:hali! nem ide tartozik a téma. de valaki nem tudja esetleg hogy 250 ts nél javítja a teljesítményt. ha leesztergálom a hengerfejet vagy rontja?és hogy a hengerből a perselyt ki lehet e nyomatni?köszi!
A viz szalad, a kő marad!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Blokk
hali! nem ide tartozik a téma. de valaki nem tudja esetleg hogy 250 ts nél javítja a teljesítményt. ha leesztergálom a hengerfejet vagy rontja?és hogy a hengerből a perselyt ki lehet e nyomatni?köszi!
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
nem bírtam ki megnéztem próbáltam állítgatni kuplungon de így sincs semmi változás semmit nem vesz be
üresbe se lehet
rakni talán 2-be 3-ba lehet 



"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Hmm köszi, ez sem rossz ötletMrDok írta: Egyszerű a javítás. Ha amúgy minden jó (hézagok, beállítások), de mégis csúszik, elfáradhattak a rugók a kuplungban. Kuplung szétszed, rugókat 2- 3 mm-el megnyújtod (lényeges hogy egyformák legyenek, összeszereléskor kiemeléspróba! ne emeljen ferdén!). ETZ 250, TS 125-150 kuplungját már csináltam így.
Rugó nyújtás: egy csípőfogóval (nem homlokcsípő) a rugómenetek közé feszítesz, közben a rugót forgatva, hogy egyenletesen táguljon.

Majd szétszedem és megnézem, de most semmi időm erre, talán pár hét múlva, addig majd óvatosan előzök

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Egyszerű a javítás. Ha amúgy minden jó (hézagok, beállítások), de mégis csúszik, elfáradhattak a rugók a kuplungban. Kuplung szétszed, rugókat 2- 3 mm-el megnyújtod (lényeges hogy egyformák legyenek, összeszereléskor kiemeléspróba! ne emeljen ferdén!). ETZ 250, TS 125-150 kuplungját már csináltam így.gabsic írta:Nekem is csúszik a kuplung... ha kb 3800 felett hirtelen csavarok egy nagy gázt felpörög a motor.
Csak azt nem értem miért...
levettem a bal oldali deknit, lamella elkopva nincs, még jó 2mm van a nyomólap és az agy között. Blokk szétszedve még soha nem volt, a dekni visszarakása után 105Nm-el húztam meg az anyát.
amíg 80w-90 olaj volt benne nem csúszott, viszont váltásnál recsegett, csattogott.
lecseréltem hogy ne recsegjen, 10w-40-re erre elkezdett csúszni.
csere ismét, 15w-40-re még mindig csúszik.
Kezdem unni a dolgot...
Ha így folytatja kap megint hykomolt aztán hadd recsegjen, de legalább nem csúszik.
Esetleg más ötlet?
Ja... 251-esről van szó, 300as hengerrel...
Rugó nyújtás: egy csípőfogóval (nem homlokcsípő) a rugómenetek közé feszítesz, közben a rugót forgatva, hogy egyenletesen táguljon.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Blokk
tudom, hogy nem ide tartozik, de nem találok megfelelő topicot.
ilyen km órája van valakinek?
http://www.youtube.com/watch?v=Aae9-Vt2gF4
régi TS óra de 80ig skálázva... hiányzik még a gyűjteményemből.
ilyen km órája van valakinek?
http://www.youtube.com/watch?v=Aae9-Vt2gF4
régi TS óra de 80ig skálázva... hiányzik még a gyűjteményemből.
Bokodi Áron- WARESZ
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Píha, annak nem örülnék... most nem nagyon hiányozna ilyen...KILL3R etz írta:gabsic!
Én most értem haza a Mestertől. Ugyanez a problémám, valószínű púposak a lamellák. Jövő héten megy kuplung cserére....
Egyelőre marad ilyen, végülis csak előzéskor szokott gondot okozni, de akkoris picit visszább veszem a gázt aztán megszűnik a csúszás.
Egyébként normál esetben mikor csúszna meg a 250-esé?
Mert ugye kicsinél (125) kb fél centit húztam a karon és akkor lehetett hallani hogy gázadásra megcsúszik. Itt ha elkezdeném húzni a kart, ha megfeszül a bowden (holtjáték eltűnik), és húzni nem húzok rajta, csak éppen annyira feszesen tartom a bowdent hogy picit erősebben húzva már kezdene kiemelni, na szal már ilyen feszesen tartott bowdennél is csúszkál.
Álló motornál ha behúzom a kart majd kiengedem, és hirtelen, egy másodpercen belül rárúgok akkor csúszik a kuplung, nem fordítja a főtengőt, de utána 1-2 másodperccel megszűnik a csúszás. Próbáltam álló helyben ötödikben féken állva kiengedni a kuplungot hogy csúszik-e, de akárhogy pörgettem vagy húztam is a gázt, egyből lefulladt. Akkor nem csúszott
Szal én ezt már nem értem...
Maximum kap 80w-90-es olajat, mert azzal nem csúszkált, csak hidegen csattogott, meg míg hideg volt, álló helyben nem lehetett üresbe tenni.Azt meg úgyis mindig kiveszem még gurulás közben szal nem olyan vészes...
Majd nyáron szétszedem, addig csak kibírja így is...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
gabsic!
Én most értem haza a Mestertől. Ugyanez a problémám, valószínű púposak a lamellák. Jövő héten megy kuplung cserére....
Én most értem haza a Mestertől. Ugyanez a problémám, valószínű púposak a lamellák. Jövő héten megy kuplung cserére....
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nekem is csúszik a kuplung... ha kb 3800 felett hirtelen csavarok egy nagy gázt felpörög a motor.
Csak azt nem értem miért...
levettem a bal oldali deknit, lamella elkopva nincs, még jó 2mm van a nyomólap és az agy között. Blokk szétszedve még soha nem volt, a dekni visszarakása után 105Nm-el húztam meg az anyát.
amíg 80w-90 olaj volt benne nem csúszott, viszont váltásnál recsegett, csattogott.
lecseréltem hogy ne recsegjen, 10w-40-re erre elkezdett csúszni.
csere ismét, 15w-40-re még mindig csúszik.
Kezdem unni a dolgot...
Ha így folytatja kap megint hykomolt aztán hadd recsegjen, de legalább nem csúszik.
Esetleg más ötlet?
Ja... 251-esről van szó, 300as hengerrel...
Csak azt nem értem miért...
levettem a bal oldali deknit, lamella elkopva nincs, még jó 2mm van a nyomólap és az agy között. Blokk szétszedve még soha nem volt, a dekni visszarakása után 105Nm-el húztam meg az anyát.
amíg 80w-90 olaj volt benne nem csúszott, viszont váltásnál recsegett, csattogott.
lecseréltem hogy ne recsegjen, 10w-40-re erre elkezdett csúszni.
csere ismét, 15w-40-re még mindig csúszik.
Kezdem unni a dolgot...
Ha így folytatja kap megint hykomolt aztán hadd recsegjen, de legalább nem csúszik.
Esetleg más ötlet?
Ja... 251-esről van szó, 300as hengerrel...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Blokk

Re: Blokk
A könyv szerint lett ,de nem vezet érdemleges eredményre
.
Köszönöm szépen a segítséget mindenkitől!!

Köszönöm szépen a segítséget mindenkitől!!
Re: Blokk
A könyv szerint lett beállítva?fenkri írta:kihézagoltam de így sem jóbambi írta: Valószinű,hogy kevés a hézagoló lemez,a tányárrugó előtt.vagy a lamellák lehetnek kopottak vagy az alumínium fedlap a tányérrugó alatt lehet elcsempülve.Szerintetek mi lehet?Előre is kösz!!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Köszönöm az infót így már tudom kérni a boltban.zsakfos írta: Arra gondolsz ami a blokk bal oldalánál van a 2 tengelykimenetnél a dekniben?
Az mindkettő gumigyűrű.Méreteik:14x2,ill 17x2,5.
Re: Blokk
kihézagoltam de így sem jóbambi írta:Valószinű,hogy kevés a hézagoló lemez,a tányárrugó előttfenkri írta:hello!tudna valaki segíteni mi lehet a gond a kuplungommal?150-es etz-m van és elcsúszik a kuplung.Az állító csavarral nem jutok semmire :p.Én a tányérrugóra gyanakszom mert a lamellák nem kopottak.előre is kösz a segítséget!

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Arra gondolsz ami a blokk bal oldalánál van a 2 tengelykimenetnél a dekniben?Nandor írta:Valaki tudna abban segíteni, hogy hol találom meg azt hogy a 4-sebes. ts-be milyen méretű váltó és berúgó tengely szimering kell?
Ja és köszönöm conus a tömítőpasztás tanácsot.
Az mindkettő gumigyűrű.Méreteik:14x2,ill 17x2,5.
A jobb oldalon ahol a kis lánckerék tengelye van ott pedig szimmering található:25x37x7
Amúgy itt találsz alkatrészjegyzéket:
http://www.ostmotorrad.de/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Valaki tudna abban segíteni, hogy hol találom meg azt hogy a 4-sebes. ts-be milyen méretű váltó és berúgó tengely szimering kell?
Ja és köszönöm conus a tömítőpasztás tanácsot.
Ja és köszönöm conus a tömítőpasztás tanácsot.

Re: Blokk
sziasztok érdeklödnék hogy:van egy 250-es etz -m most vettem azt mondták hogy váltot cseréltek benne nos... az elöbb mentem vele és tökéletesen veszi mind az 5-sebességet,de a 3.-ba olyan mintha szalajtana....valaki tud nekem tanácsot adni hogy mit kellen benne kicserélni vagy mi lehet a baja?
Elöre is köszönöm ....
Elöre is köszönöm ....
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Blokk
Nem a karburátor az ha pici gázt húzok is csöndes a gép de mihelyt eljő a 3000
szép lassan ahogy emelem a fordulatot nő a csörgés is... amugy a karbit nemrég vettem egy bácsitól gyári ndk még nem volt motoron... kösz Üdv!

KILL3R etz írta:Üdv!
Esetleg lehet karbi is. Bár az folyamatosan csörög, egyedül alapjáraton csöndesebb picit. Próbáld meg hogy alapjáraton hallgatod és csak egy pici gázt húzol, hogy éppen elemelje a súbert. Ha akkor változik a csörgés akkor megvan a bűnös.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
Üdv!
Esetleg lehet karbi is. Bár az folyamatosan csörög, egyedül alapjáraton csöndesebb picit. Próbáld meg hogy alapjáraton hallgatod és csak egy pici gázt húzol, hogy éppen elemelje a súbert. Ha akkor változik a csörgés akkor megvan a bűnös.
Esetleg lehet karbi is. Bár az folyamatosan csörög, egyedül alapjáraton csöndesebb picit. Próbáld meg hogy alapjáraton hallgatod és csak egy pici gázt húzol, hogy éppen elemelje a súbert. Ha akkor változik a csörgés akkor megvan a bűnös.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Laczkó
- Simsonos
- Hozzászólások: 91
- Csatlakozott: 2009.12.11. 18:47
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Sárvár
Re: Blokk
Üdv! Amikor télen megvettem a motort 3000-res fordulat felett elkezdett csörögni a hengerbe valami na elvittük megfurattuk első túlméretre és csak egy kicsit csöndesedett de még mindig elég hangos főleg 4000-től felfele. Azt beszéltük apuval, hogy valószínű a hajtókar kophatott ki, és hogy majd télen megperselyezzük. Erről szeretném a véleményeteket kérni, vagy esetleg okozhatja e más a csörgést. Köszönöm előre is Üdv /bocs ha ez már "lerágott csont"
/

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
kb 1 mm vastagon vidd fel a mutató ujjaddal arra a blokkfélre amibe beleraktad a főtengyelt, váltót stb majd a felmelegített blokkfelet ráteszed.
száradási idő kb 15-20 perc, onnan fogod tudni hogy ha hozzáérsz az ujjaddal már nem ragad rá a felkent paszta, de még érzed h puha.
papírtömítés fölösleges és tilos is ilyenkor használni, de legyen alapos a felületi zsírtalanítás
száradási idő kb 15-20 perc, onnan fogod tudni hogy ha hozzáérsz az ujjaddal már nem ragad rá a felkent paszta, de még érzed h puha.
papírtömítés fölösleges és tilos is ilyenkor használni, de legyen alapos a felületi zsírtalanítás



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Sziasztok
Vettem egy ilyen tömítő pasztát de sajnos csak lengyel használati utasítás van hozzá.
http://ifa.realdream.hu/de/tartalom/rag ... e-pro-seal
Valaki tudna segíteni a használatát illetően? Ilyesmire gondolok mint pl. száradási idő vagy hogy a papír tömítést bent kell-e hagyni stb.
Vettem egy ilyen tömítő pasztát de sajnos csak lengyel használati utasítás van hozzá.
http://ifa.realdream.hu/de/tartalom/rag ... e-pro-seal
Valaki tudna segíteni a használatát illetően? Ilyesmire gondolok mint pl. száradási idő vagy hogy a papír tömítést bent kell-e hagyni stb.
Re: Blokk
Valószinű,hogy kevés a hézagoló lemez,a tányárrugó előttfenkri írta:hello!tudna valaki segíteni mi lehet a gond a kuplungommal?150-es etz-m van és elcsúszik a kuplung.Az állító csavarral nem jutok semmire :p.Én a tányérrugóra gyanakszom mert a lamellák nem kopottak.előre is kösz a segítséget!
Re: Blokk
hello!tudna valaki segíteni mi lehet a gond a kuplungommal?150-es etz-m van és elcsúszik a kuplung.Az állító csavarral nem jutok semmire :p.Én a tányérrugóra gyanakszom mert a lamellák nem kopottak.előre is kösz a segítséget!
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Blokk
nem egyeznek az ETZ 10-es aTS 8mm es ha szetnezek valoszinu van bontottRocksoldier írta:hali! nemtudja valaki hogy a 250 ETZ henger tőcsavar egyezik e a 250 ts el? hogyha enm akkor hol kapok ts tőcsavart?köszi !

A viz szalad, a kő marad!
-
- biciklis
- Hozzászólások: 40
- Csatlakozott: 2010.02.20. 20:51
- MZ-d típusa: MZ250TS
- Tartózkodási hely: Nagysimonyi
Re: Blokk
hali! nemtudja valaki hogy a 250 ETZ henger tőcsavar egyezik e a 250 ts el? hogyha enm akkor hol kapok ts tőcsavart?köszi !
- Gyurmooo
- versenyző
- Hozzászólások: 652
- Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
- MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Blokk
Kuti!
Ideiglenesen így is lehet:
http://www.postimage.org/image.php?v=gx3M0M9
(Majd sz.gépről rendesen beírom a kódot, mobil nem engedi v.miért...)
Ideiglenesen így is lehet:
http://www.postimage.org/image.php?v=gx3M0M9
(Majd sz.gépről rendesen beírom a kódot, mobil nem engedi v.miért...)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1133
- Csatlakozott: 2008.02.26. 20:51
- MZ-d típusa: ETZ 250,150
- Tartózkodási hely: Székesfehérvár-Börgöndpuszta
Re: Blokk
Hát kuti nekem már volt ilyen problémám. Az a lényege hogy az ollósrugó egyik szára letörött (valószínű hogy neked is). Ezt az előttem szóló mondta jól szét kell cincálni a blokkot. Nem nagy meló egy délelőtt megvan. De egy alap felszereltség nélkül szipi szopedli. Sajna és azt is figyelni kell hogyan és hova kell akasztani én előszőr nem találtam el a "rengetegbe".
Mindenesetre jó munkát.
Mindenesetre jó munkát.

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
kuti!
Ollórugó, sajnos szét kell húzni a blokkot hozzá.
Ollórugó, sajnos szét kell húzni a blokkot hozzá.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kuti
- Aki nem csak motorral tud elesni
- Hozzászólások: 666
- Csatlakozott: 2008.02.26. 15:12
- MZ-d típusa: Etz125, Ts250/1
- Tartózkodási hely: Pápa, s Bakony kanyarjai...
Re: Blokk
Segítség!
Ma a váltókarom egy gyors váltás után nem ugrott vissza a helyére. Működik, de nem ugrik vissza. Erről a dekni levétele után látható csigaszerű spirál gondoskodik? Vagy az csak a berugókaré? Ha bonyolult, akkor nem döntöm szét a hétvégi motorostalálkozó előtt.
Köszi! Ja és kis TZ 



-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
ÉN kérek elnézést, nem beszólni akartam vagy hasonló csak eszembe jutottak érdekes dolgok a suliból és inkább azon röhögtem.Varga1488 írta:Bocsi hogy hülyeséget írtam, én még régebben hallotam ezt... de legalább pár embernek feldobtam a kedvét!:D![]()

](./images/smilies/eusa_wall.gif)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Bocsi hogy hülyeséget írtam, én még régebben hallotam ezt... de legalább pár embernek feldobtam a kedvét!:D



Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ha ezt nálunk a suliban zh-ban írta volna, felkerült volna ide: http://rs1.sze.hu/~szauter/arany.htmlcsikin írta: Bocsi Varga1488, de azt a megszorul a dugó, ne legyen baja a váltónak dolgot ne mondd el senkinek:)
No nem megsérteni akarok senkit, de tényleg jót mosolyogtam rajta


-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Köszi, az infót, kb én is így voltambela700 írta: Én húsz évvel ezelőtt vettem a /1-et és ugyanezeket eljátszottam vele.Először hajtómű olaj,de az sűrű volt.Álló helyben nem lehetett üresbe tenni és egyesbe kapcsoláskor ugrott egyet.Utána jó gazdája lévén tettem bele minőségi motorolajat,gondoltam megérdemli,de ezzel meg csúszott a kuplung.Ekkor egy régi MZ-és tanácsolta,hogy a legolcsóbb 15w40-es motorolajat tegyem bele és azzal jó lessz.Ugyanis a drága minőségi olajokban olyan adalékok vannak ami a csúszást könnyíti,hogy minnél tartósabb legyen a motor.Azóta én ilyet használok és semmi gond a kuplungommal.Most például a melóhelyről szereztem munkagépekbe való olajat és azzal is jól működik.De jó a tescós gagyi olaj is.

Még a 125ös TS-nél szoptam a hykomollal, aztán abba utána teszkós 15W40 került.
MEgvettem a 251-et, gondoltam ebbe rakok valami normálisabb olajat. Erre puff neki.
Holnap megyek egy kört a vassal hogy meleg legyen a blokk és leeresztem, aztán megy bele teszkós...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
A kúposság miatt kialakuló erőzáró kötés viszi át a nyomatékot. A csavaranya a szükséges előfeszítőerőt biztosítja.
Bocsi Varga1488, de azt a megszorul a dugó, ne legyen baja a váltónak dolgot ne mondd el senkinek:) Azért jó mert erős, és olcsó, nem arra lett kitalálva, hogy otthon bárki is szerelje, ezt szervizekben szerelték, és ott megfelelő körülmények voltak. Persze már nincsenek MZ márkaszervízek
és otthon is lehet megfelelő körülményeket teremteni.
Bocsi Varga1488, de azt a megszorul a dugó, ne legyen baja a váltónak dolgot ne mondd el senkinek:) Azért jó mert erős, és olcsó, nem arra lett kitalálva, hogy otthon bárki is szerelje, ezt szervizekben szerelték, és ott megfelelő körülmények voltak. Persze már nincsenek MZ márkaszervízek

- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Hát a kúpos rendszer azért van ha megszorul a dugó és a lefordul a kuplung és a váltónak nem lesz semmi baj am jó megoldás még lenem fordul és felnem marja a felületeket... szerintem az anya is sokat számít...nfefe írta:Anya is fogja, de a kúptól marad a helyén.
Majd valami gépészmester elmondja miért is így van pontosan. Azt tudom, hogy ez a kúpos kötés elég erős.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Blokk
Ott egy anya is odafogja nem? vagyis úgy tudom hogy anyásra csinálta meg...nfefe írta:Pontosan mire is gondolsz? Simson főtengely is kúpos. Az ék, ami igazából ívesretesz, csak pozícionál. Lendkerék, pontosan ugyanoda kerüljön ahol előtte volt stb.Varga1488 írta:Hallottam olyat hogy úgy csinálta meg az egyik srác ahogy a simsonon van megoldva annyit tudok hogy ahhoz ki kellett szabályoztatni...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Varga1488 2010.05.02. 21:47-kor.
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Blokk
Pontosan mire is gondolsz? Simson főtengely is kúpos. Az ék, ami igazából ívesretesz, csak pozícionál. Lendkerék, pontosan ugyanoda kerüljön ahol előtte volt stb.Varga1488 írta:Hallottam olyat hogy úgy csinálta meg az egyik srác ahogy a simsonon van megoldva annyit tudok hogy ahhoz ki kellett szabályoztatni...
- horhaus
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 390
- Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
- MZ-d típusa: TS 250/1
- Tartózkodási hely: Kozármisleny
Re: Blokk
Én a /1 be a 0,9-et öntöttem és a nívón bőven folyt volna, ha hagyom. Aztán az idők során csöpögött aztán leengedtem, vissza töltöttem, aztán csöpögött, aztán a gyurma túrán volt egy laza csavar és szinte folyt. Mindenhol ott hagytam egy jókora foltot. Attól féltem, hogy száraz váltóval érek haza, de másnap megnéztem és a nívón még mindig folyik. Szerintem a nívó a minimum szintet mutatja, a 0,9l pedig az optimális. (gondolom)Nandor írta:Valamit nem értek! Elvileg a nívócsavar a hajtómű optimális olajszintjét hivatott jelezni.
Viszont ha az előírt 0.9L olajat beleöntöm akkor sokkal a csavar felé kerül az olajszint.
Előfordulhat, hogy a 4 sebességes ts motorba kevesebb olaj kell?
Esetleg ne törődjek a gyári előírással csak a nívó által jelzett olajmennyiséget öntsem bele?
Re: Blokk
Én húsz évvel ezelőtt vettem a /1-et és ugyanezeket eljátszottam vele.Először hajtómű olaj,de az sűrű volt.Álló helyben nem lehetett üresbe tenni és egyesbe kapcsoláskor ugrott egyet.Utána jó gazdája lévén tettem bele minőségi motorolajat,gondoltam megérdemli,de ezzel meg csúszott a kuplung.Ekkor egy régi MZ-és tanácsolta,hogy a legolcsóbb 15w40-es motorolajat tegyem bele és azzal jó lessz.Ugyanis a drága minőségi olajokban olyan adalékok vannak ami a csúszást könnyíti,hogy minnél tartósabb legyen a motor.Azóta én ilyet használok és semmi gond a kuplungommal.Most például a melóhelyről szereztem munkagépekbe való olajat és azzal is jól működik.De jó a tescós gagyi olaj is.gabsic írta:Ha jól tudom a sima ts-be 750ml olaj való, a peregybe kell 900...Nandor írta:Valamit nem értek! Elvileg a nívócsavar a hajtómű optimális olajszintjét hivatott jelezni.
Viszont ha az előírt 0.9L olajat beleöntöm akkor sokkal a csavar felé kerül az olajszint.
Előfordulhat, hogy a 4 sebességes ts motorba kevesebb olaj kell?
Esetleg ne törődjek a gyári előírással csak a nívó által jelzett olajmennyiséget öntsem bele?
Más: mióta (2 hete) CHALLOILS Comp.GT4 10W40 olaj van benne néha csúszik a kuplungom.
Előtte hykomol volt benne mikor megvettem, de azzal recsegett váltáskor és ragadtak a lamellák, üresbe csak gurulás közben lehetett kivenni, álló helyzetben nem.
Ezért ment bele a hígabb.
Azóta azt csinálja, hogy ha mondjuk 4.ben 4500 fölött hirtelen harmadgázról teljes gázt rántok (előzés) akkor a fordulat feljebb ugrik 500al, de a motor nem gyorsul.
Berúgáskor szintén érdekes... Alapból minden rendben, be lehet rúgni, nem csúszik meg. DE ha behúzom a kuplungot és kiengedem a kart, utána pár másodpercig ha rárúgok akkor csúszik, a főtengely alig fordul. Szorulni nem szorul semmi, olajcsere előtt ilyeneket nem csinált.
Arra gondoltam talán a 15W40 segíthet?
Re: Blokk
Sziasztok!
Kérdésem az lenne, hogy közel 60.000km-nél (58.746 km), érdemes a MZ-t kuplungozni? Különösebb baja nincs, csak érdekelne, hogy saccra mennyi km-t tud egy gyárilag beszerelt kuplung.
Köszi a segítséget!
Kérdésem az lenne, hogy közel 60.000km-nél (58.746 km), érdemes a MZ-t kuplungozni? Különösebb baja nincs, csak érdekelne, hogy saccra mennyi km-t tud egy gyárilag beszerelt kuplung.
Köszi a segítséget!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég