A relé tulajdonképpen egy kapcsoló eszköz. Van benne egy kis tekercs,vasmag, és egy érinkezőpár. Ha a tekercsre áramot adunk, az érintkezőpár összezár Az alapesetet tekintve van tehát 4 lába, szém szerint:z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
85 86 87 88
85 és 86 a tekercs kiveztései, egyiket testre teszed, másik pozitívot kap ahonnan kell (alapesetben)
87: érintkező egyik lába
88: érintkező másik lába
A kütyü célja, hogy nagy áramot lehessen egyszerűen kapcsolni. A kis tekercs kb 80-100mA áramot vesz fel, ekkor áramot kapcsolsz a relét működtető kapcsolóval. Az érintkezőpár általában 30A, egyes típusoknál akár 40A-ral is terhelhető. Célszerű használni ha a működtető kapcsolót meg akarod védeni a nagy áramoktól, ezáltal nem égnek be az érintkezők. Én használtam pl a féklámpa kapcsolónál, hogy a főfékhengernél lévő kapcsoló ne csak 1 hetet bírjon ki.

Vannak bonyolultabb relék ezek közül a 87A lábbal rendelkező a fontos, itt az történik, hogy a 87 láb alapesetben zárva van 87A-hoz, ha behúz a relé akkor ez megszakad és 87 láb 88hoz lesz zárva.
Persze vannak egyéb lábkiosztással is speciális célokra, de nem az az általános eset.
A mai reléknek a 85 és 86 lába közt van egy dióda, erre bekotéskor figyelni kell! A dióda célja modern autókban az elektronikák védelme a kikapcsoláskor a kis tekercsben keletkező önindukciós fesztől.
MZ-hez nem szükséges ilyen diódás relé, kivéve ha teleraktad elektronikus kütyükkel a vasat.