Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
A relé tulajdonképpen egy kapcsoló eszköz. Van benne egy kis tekercs,vasmag, és egy érinkezőpár. Ha a tekercsre áramot adunk, az érintkezőpár összezár Az alapesetet tekintve van tehát 4 lába, szém szerint:
85 86 87 88
85 és 86 a tekercs kiveztései, egyiket testre teszed, másik pozitívot kap ahonnan kell (alapesetben)
87: érintkező egyik lába
88: érintkező másik lába
A kütyü célja, hogy nagy áramot lehessen egyszerűen kapcsolni. A kis tekercs kb 80-100mA áramot vesz fel, ekkor áramot kapcsolsz a relét működtető kapcsolóval. Az érintkezőpár általában 30A, egyes típusoknál akár 40A-ral is terhelhető. Célszerű használni ha a működtető kapcsolót meg akarod védeni a nagy áramoktól, ezáltal nem égnek be az érintkezők. Én használtam pl a féklámpa kapcsolónál, hogy a főfékhengernél lévő kapcsoló ne csak 1 hetet bírjon ki. :D Célszerű használni fényszórókapcsolónál, főleg ha nagyobb égő kerül be. Ehhez persze 2 db relé kell (tompitott+refi).

Vannak bonyolultabb relék ezek közül a 87A lábbal rendelkező a fontos, itt az történik, hogy a 87 láb alapesetben zárva van 87A-hoz, ha behúz a relé akkor ez megszakad és 87 láb 88hoz lesz zárva.

Persze vannak egyéb lábkiosztással is speciális célokra, de nem az az általános eset.

A mai reléknek a 85 és 86 lába közt van egy dióda, erre bekotéskor figyelni kell! A dióda célja modern autókban az elektronikák védelme a kikapcsoláskor a kis tekercsben keletkező önindukciós fesztől.
MZ-hez nem szükséges ilyen diódás relé, kivéve ha teleraktad elektronikus kütyükkel a vasat.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
A jelfogó (az angol relay kiejtése alapján: relé) elektromos áram mágneses hatására elektromos érintkezőket működtető kapcsolóelem.
Egyszerűbben: a relé egy olyan mágneskapcsoló,amit egy másik kapcsolóval hozol működésbe.
Pld:ha nagy teljesitményű a fogyasztó(pld refiizzó 100W),akkor a refikapcsoló kis keresztmetszetű alkatrészei eléghetnek a nagy áramtól.Ha relét iktatunk közbe,akkor a refikapcsolón csak a relé működtetéséshez szükséges kis áram folyik át,a nagy áram pedig a relén.Itt egy Móricka rajz:

Kép

Természetesen ez csak egy példa a relézésre,sok helyen alkalmazzák sokféle dologra.
A hozzászólást 2 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.04.19. 20:29-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Sziasztok!
Köszönöm a jó tanácsot mindenkinek,ma kicseréltem a trafót és hidegen is pöcre indul ujra!A motor szépen jár,szóval köszönöm!Egy kérdésem azért még volna.A Bulgár gyártmányú trafóról mi a véleményetek?
daranyi68
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

z25z írta:valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
Ha az index relére gondolsz, akkor annak az a feladata, hogy biztosítsa az indexek villogását. Relé nélkül nem működne az indexed. A relén 2 saru van (49 és 49a) amire kábel is megy. Az egyik kék-fekete a másik piros-fekete. Azt fejből nem tudom, hogy piros ill. kék melyik sarura megy, de a piros kábelt a biztosítéktáblára kell kötni. Kívülről a másodikra, szembe vele 2 ugyanolyan színű kábel van. Az egyik a trafóra megy a másik a hátsó lámpához. A kék kábel pedig előre megy a foncsorban lévő, gázkar felőli fekete izére (nem tom a nevét :mrgreen: ), ahová a többi kábel is megy. A belső alsó felére kell kötni egy ugyanolyan színű kábel mellé balról. Az a másik kábel az indexkapcsolóhoz megy.
Ha nem az indexrelét kérdezted, akkor sorry :!: :mrgreen:
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

zsakfos írta:Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Köszi!
Az elsőnek az adatai ugyanazok mint a németé?
Meg ha jól látom a blokkból is vettek le?
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

valaki felhomalyositana, hogy miaza rele, es egesz pontosan miert kell, valamint hogy kotitek be?
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

gabsic írta:A világításomon akarok tuningolni kicsit, mert bár a TZ sokkal jobban világít a sima 60/55-ös halogénnel is mint pl a jawa, de mivel nem rég volt szemműtétem, még sötétben így is elég sz@rul látok... Próbáltam ilyen növelt fényerejű osram +30%-ost de nem nagyon tapasztaltam különbséget a simától.
Valamilyen 100/90 -es égőre gondoltam, ilyennel van tapasztalat?
Töltés vajon mit szólna hozzá? elvileg bírnia kellene, összesen 140w körül lenne a fogyasztás féklámpa és index nélkül... Világításkapcsolót meg nyilván lerelézném...
Tapasztalat esetleg van ilyesmi égővel?
az enyemben is 100/90 es van teljesen fajin :idea:
A viz szalad, a kő marad!
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

A világításomon akarok tuningolni kicsit, mert bár a TZ sokkal jobban világít a sima 60/55-ös halogénnel is mint pl a jawa, de mivel nem rég volt szemműtétem, még sötétben így is elég sz@rul látok... Próbáltam ilyen növelt fényerejű osram +30%-ost de nem nagyon tapasztaltam különbséget a simától.
Valamilyen 100/90 -es égőre gondoltam, ilyennel van tapasztalat?
Töltés vajon mit szólna hozzá? elvileg bírnia kellene, összesen 140w körül lenne a fogyasztás féklámpa és index nélkül... Világításkapcsolót meg nyilván lerelézném...
Tapasztalat esetleg van ilyesmi égővel?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

affaire írta: Értem akkor ez nem jó megoldás!
Megvan már az ETZ generátor csak ugye nem megy fel a 6V os helyére. Hogy rámenjen ahhoz én úgygondolom kell kivágni onnan a blokkból amire felfekszik a 6v-os generátor. De az elég brutális megoldás! De hallottam olyat is hogy a síma 6v os generátor ures állapotban képes 60-70 v-ot is termelni na most ha csak ráraknék 1 12v-os fesszabot meg trafot akkor jó lehetne? Na meg persze 12v os akksi.
Minden dinamónak megszalad a feszültésge ha terheletlenül gerjeszted szabályzás nélkül, de attól a 6v-os mz dinamó nem jó 12 volthoz. A forgórész áttekercselésével (kisebb keresztmetszetű vezeték, kb 1,4szeres menetszám, pontosan már nem emlékszem hogy Jawánál mit kellett...) persze meg lehetne oldani, de költséges és problémás. Ha még senki nem csinált ilyet akor az egész tervezés és kivitelezés rád hárulna és a a dinamó hátrányai a generátorhoz képest még mindig megmaradnak.
A megoldás: vagy szétfaragod a blokkot a generátorhoz, vagy egyszerűen rendbe szeded a 6V-os rendszert (saruk, érintkezési helyek rendbetétele, feszszab beállítás, stb) és akkor többet nem lesz vele gondod. Ráadásul a 12voltosításhoz képest töredék munka.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Itt egy pár kép egy esetleges lehetőségről generátor beépitésre /1-hez.
http://hevizms.tvn.hu/download.php?view.5
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Ha arra gondolsz, amire gondolom hogy gondolsz, akkor az neked nem lesz jó.
A 6V-os trabantokban 6v-12v invertert használtak kisebb 12v-os fogyasztók, jellemzően autórádió tápellátásához. Ezek a 6v-ból csinálnak 12v-ot, kb 20-25W terhelhetőségük van, egy 5x5 centis dobozban foglal helyet az elektronika.
Neked ez nem lesz nyerő, ETZ generátorra van szükséged ha teljesen 12V-ra akarsz átállni.
(Nem tudom esetleg MZ-s témában a 6V-os dinamó forgórész áttekercselésével magasabb menetszámra foglalkozott-e valaha valaki, Jawa-hoz tudom hogy ki volt kísérletezve, de ez anyagilag és munkaráfordításban is nagyobb meló mint egy ETZ generátor beépítése.)[/quote]


Értem akkor ez nem jó megoldás!
Megvan már az ETZ generátor csak ugye nem megy fel a 6V os helyére. Hogy rámenjen ahhoz én úgygondolom kell kivágni onnan a blokkból amire felfekszik a 6v-os generátor. De az elég brutális megoldás! De hallottam olyat is hogy a síma 6v os generátor ures állapotban képes 60-70 v-ot is termelni na most ha csak ráraknék 1 12v-os fesszabot meg trafot akkor jó lehetne? Na meg persze 12v os akksi.
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

affaire írta:Azt hallottam hogy van valami átalakító amit régen a trabantok átalakításához használtak.
De fogalmam sincs hogy hoz nézhet ki vagy pontosan mit is keressek.
ha látnák róla 1 képet sokat segítene!
Vagy ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném.
Ha arra gondolsz, amire gondolom hogy gondolsz, akkor az neked nem lesz jó.
A 6V-os trabantokban 6v-12v invertert használtak kisebb 12v-os fogyasztók, jellemzően autórádió tápellátásához. Ezek a 6v-ból csinálnak 12v-ot, kb 20-25W terhelhetőségük van, egy 5x5 centis dobozban foglal helyet az elektronika.
Neked ez nem lesz nyerő, ETZ generátorra van szükséged ha teljesen 12V-ra akarsz átállni.
(Nem tudom esetleg MZ-s témában a 6V-os dinamó forgórész áttekercselésével magasabb menetszámra foglalkozott-e valaha valaki, Jawa-hoz tudom hogy ki volt kísérletezve, de ez anyagilag és munkaráfordításban is nagyobb meló mint egy ETZ generátor beépítése.)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Azt hallottam hogy van valami átalakító amit régen a trabantok átalakításához használtak.
De fogalmam sincs hogy hoz nézhet ki vagy pontosan mit is keressek.
ha látnák róla 1 képet sokat segítene!
Vagy ha valaki tudna ebben segíteni megköszönném.
Avatar
Gyurmooo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 652
Csatlakozott: 2009.06.09. 23:15
MZ-d típusa: ETZ 251 (ETZ 150)
Tartózkodási hely: Kecskemét

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Gyurmooo »

Volt már róla szó. ETZ generátort kell beépíteni. :!:
Gyakorlatilag ez a dolog legnehezebb része, a blokkba kell egy megfelelő méretű közdarabot készíteni, amire megy a generátor.
affaire
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 129
Csatlakozott: 2010.04.18. 20:05
MZ-d típusa: Mz 250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: affaire »

Szeretném az Mz 250/1 esemet 6v-ról 12 re alakítani tud ebben segíteni valaki?
Vagy valami vélemény?
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Én az öreg Trophymba Brisk Yttrium gyertyát használok, semmi baj nincs vele. De izlések és pofonok.
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado »

Hmm akkor maradok az NGK nál... nekem eddig az volt és semmi bajom nem volt vele, de érdekelt a véleményetek!
Köszi!
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Nekem is isolatorom van. DE!
Nem az új RO jelzéses (román), nem is az új aminek alig van színe. Mármint az Isolator feliratnak. Néha néha még lehet találni eredetit, de sajna ritka.

NGK-val meg vagyok elégedve, semmi problémám nem volt még vele soha. Az R jelzésű állítólag szebben ég ki és jobban beazonosítható a színe :) (nem tudom megfogalmazni, remélem értitek)
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Nekem MZ-ben eddig csak az Isolator jött be.
Pedig kísérleteztem Brisk-el, Bosch-al, sőt a Ts-ben volt talán még champion is.
Mindegyikkel volt ilyen-olyan problémám, de az isolatorral nem volt gondom még.
(kopp-kopp-kopp) Pedig már 8 éve használom az MZ-kben. Nem értem miért szidják egyesek...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado »

Értem, köszi!
És ti melyiket javasolnátok? (Am NGK-t érdemes venni, ugye?)
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

NGK-ból a B8HS felel meg nagyjából az Isolátornak. Ízlés szerint lehet bele BR8HS-t rakni. Az R-ben van zavarszűrő ellenállás is.
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

arovado írta:Üdv!
A dilemmám: Az ETZ 250 esbe eredetileg M 14/260as gyertya kellett...most én NGK-t vagy BOSH-t szeretnék beletenni... milyen lenne jó bele? mert ezeknek eléggé más a számozásuk meg miegymás...
Előre is köszi!
Ha jól tudom NGK-ból B8HS.
Avatar
arovado
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 193
Csatlakozott: 2010.02.03. 20:53
MZ-d típusa: MZ ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: arovado »

Üdv!
A dilemmám: Az ETZ 250 esbe eredetileg M 14/260as gyertya kellett...most én NGK-t vagy BOSH-t szeretnék beletenni... milyen lenne jó bele? mert ezeknek eléggé más a számozásuk meg miegymás...
Előre is köszi!
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Köszi Matt! Kicseréljük reméljük jó lesz!
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

horhaus írta:
sub-ee írta: Szia

Csináld azt, hogy gyújtásra teszed a motort és a megszakítón lévő vezetéket bárhova testre érinted és újra elveszed, ilyenkor szikrát kell adjon a gép, na nem ad, akkor majd még írok, hogy mi lehet!

Üdv.:Sub-ee
Szia
Kössz a tanácsot.
sajnos megszakadt veletek a kapcsolat, mert bevágott a villám és elfüstölt a modem. Közben vissza kötöttem gyárira és akkor beindult. Holnap kipróbálom amit tanácsoltál. Szeretném visszarakni az elektronikát, mert szerintem azzal szebben járt a motor.
Szia Sub-ee

Nem csinál semmit. Lehet ezt javítani vagy cserélni valamit benne?
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Festékes!

Nálam ugyanez a jelenség volt, hidegen rendesen üzemel, majd melegen durrog leáll. A trafómmal volt a gond, kicseréltem és azóta sincs semmi baja.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok! Barátom 250-es etz-je,megszakitós a gyujtása télen állt,most járna vele, hidegen pöpec,de ha melegszik,hörren,fullad néha leáll,gyergyacsere volt nem tudom mi lehet talán gyujtókondi. :-k Mit gondoltok?
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Alfa írta:Akkor a trafó maradt ahogy a többiek is mondták... cserélj azért gyertyát is, sokat tud számítani.
Tanácsodat köszönöm!Hétfőn fogok venni trafót,de akkor már kábelt és pipát is ujjat veszek.A gyertya az ujj!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Akkor a trafó maradt ahogy a többiek is mondták... cserélj azért gyertyát is, sokat tud számítani.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

Alfa írta:Volt már szó a kondiról? ha az szar, attól höröghet és durroghat.
sub-ee féle opto gyujtásom van!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Volt már szó a kondiról? ha az szar, attól höröghet és durroghat.
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

daranyi68 írta:
conus írta:ja nem... fater eltörte a gyűrűket, a henger oválisra volt kopva, az új gyűrűk mellett meg elment a kompresszió :P :mrgreen:
Hát az sz.....ügy,remélem nálam nem ennyire komoly a helyzet.Jut eszembe a generátor felől még eredeti a szimmering!
Szimmeringeket kicseréltem,a helyzet nem sokkal lett jobb.Hol szépen jár a motor,hol hörög durrog. A gyujtás jónak tűnik,a gyertyát cseréltem,a karburátort kitakaritottam.Több ötletem nincs :cry: ](*,)
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

sub-ee írta:
horhaus írta:Sziasztok

Sikerült összerakni a blokkot. Próbálom berugni de nem indul. Nincs szikra. Mielőtt szétszedtem nem volt gyújtás problémám. Valami malőr történt szerelés közben. Semmilyen vezetéket nem kötöttem le, tehát elkötés nem lehet. A lengővilla tengelyt csak nagy kalapáccsal tudtam kiszedni, talán az ütéstől valami tönkrement .Pl a sub-ee gyújtása. Próbalámpa szerint van áram a megszakítónál (kivéve ha zárva van) A tefó mindkét ponján is van, de szikra nincs.
Esetleg Sub-ee vagy más hozzáértő! Le tudom a gyujtást tesztelni, vagy ha kikötöm mit hova kell visszakötni a hagyományos gyujtáshoz. ( a kapcsolási rajzot ne ajánljátok mert a sok vonal összefolyik a szemem előtt és 1 hét múlva sem érek a végére)

Kössz a segitséget
Szia

Csináld azt, hogy gyújtásra teszed a motort és a megszakítón lévő vezetéket bárhova testre érinted és újra elveszed, ilyenkor szikrát kell adjon a gép, na nem ad, akkor majd még írok, hogy mi lehet!

Üdv.:Sub-ee
Szia
Kössz a tanácsot.
sajnos megszakadt veletek a kapcsolat, mert bevágott a villám és elfüstölt a modem. Közben vissza kötöttem gyárira és akkor beindult. Holnap kipróbálom amit tanácsoltál. Szeretném visszarakni az elektronikát, mert szerintem azzal szebben járt a motor.
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

zsakfos írta:
punisher írta:SZervusztok! Van egy kis gondom! Rendeltem a bázismotortól egy louise márkájú ledes hátsó lámpát :lol: . A lényeg az hogy a lámpában 3 vezeték van nekem megy hátra ugyebár 4 (ha jól néztem 1 pozítív és 3 negatív vagy test) a lámpának pedig kéne 2 pozitív és 1 negatív. A kérdédem hogy hogyan oljam meg hogy működjön a lámpa mert 3 óra nézelődés és kötögetés után rá kellett jönnöm hogy az elektonika nem az erősségem! :mrgreen: ](*,)

A tippeket előre is nagyon nagyon nagyon köszönöm!!!
Én relézném a dolgot.
A gond az hogy a motorodon a féklámpa mint minden Mz-n(kivéve az Etz 251)negativ kapcsolással műkszik.
Az izzóra menő 2 szál közül a negativot szakitja meg a féklámpakapcsoló.Ezért van 4 szál.
2 test(amiből az egyik a féklámpakapcsolón keresztül jön)
2 pozitiv
Amit vettél abban meg gondolom a testpont közös és a 2 izzóra meg 2 pozitiv megy.
Szóval én tennék egy relét amit a féklámpakapcsolók hoznának működésbe és a féklámpaizzó pozitivját szakitaná meg.
Ez nagyon tuti cucc már csak a relét várom hogy meghozzák, már meg is érdeklődtem hogy hogy kössem be! Köszi a tippet!!! =D> =D> =D>
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Forrest írta:
sub-ee írta: lehet, de akkor nincs töltés!

Üdv.:sub-ee
Nekem csak gyújtás kell. Akksi nélkül is megy a dolog?
Köszi
Ha így akarod megoldani, akku kell hozzá! Vagy ajánlom a Babetta gyújtást!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

punisher írta:SZervusztok! Van egy kis gondom! Rendeltem a bázismotortól egy louise márkájú ledes hátsó lámpát :lol: . A lényeg az hogy a lámpában 3 vezeték van nekem megy hátra ugyebár 4 (ha jól néztem 1 pozítív és 3 negatív vagy test) a lámpának pedig kéne 2 pozitív és 1 negatív. A kérdédem hogy hogyan oljam meg hogy működjön a lámpa mert 3 óra nézelődés és kötögetés után rá kellett jönnöm hogy az elektonika nem az erősségem! :mrgreen: ](*,)

A tippeket előre is nagyon nagyon nagyon köszönöm!!!
Én relézném a dolgot.
A gond az hogy a motorodon a féklámpa mint minden Mz-n(kivéve az Etz 251)negativ kapcsolással műkszik.
Az izzóra menő 2 szál közül a negativot szakitja meg a féklámpakapcsoló.Ezért van 4 szál.
2 test(amiből az egyik a féklámpakapcsolón keresztül jön)
2 pozitiv
Amit vettél abban meg gondolom a testpont közös és a 2 izzóra meg 2 pozitiv megy.
Szóval én tennék egy relét amit a féklámpakapcsolók hoznának működésbe és a féklámpaizzó pozitivját szakitaná meg.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Forrest
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 186
Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
MZ-d típusa: RD 350
Tartózkodási hely: Nyíregyháza

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Forrest »

sub-ee írta:
Forrest írta:Üdv Urak
ES250/2-re lehet ennél egyszerűbben gyújtást csinálni?
lehet, de akkor nincs töltés!

Üdv.:sub-ee
Nekem csak gyújtás kell. Akksi nélkül is megy a dolog?
Köszi
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

Lóri írta:Sziasztok!


Kérdeznék. MZ ES 125 / 1 Trophy motorom fel lett újítva. Fényezés, motor, stb. Töltés problémám van. járó motornál ha leveszem az akku sarut leáll a motor. A töltés lámpa kialszik, a dinamóban jó a kefe. Szabályzó baja lehet?

Köszi Lóri

a generatoros etz-nel is leall, ha leveszed a sarut, nemhogy dinamos szerkezeten (alapjaraton legalabbis biztos) toltest ne igy ellenorizd, hanem multimeterrel merj ra
gabsic
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1481
Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: gabsic »

Lóri írta:Üdv!

Újra én. Valaki nem tudna MZ ES 125 /1 trophy.hoz kapcsolási rajzot? Kimondottan a dinamó-szabályozó részéről?

jenes.lori@citromail.hu-ra kérem ha valaki tud...

Köszi
Szerintem a dinamó ugyanaz mint a ts-en.
Nézz szét a főoldalon a letöltéseknél lesz...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-

Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Üdv!

Újra én. Valaki nem tudna MZ ES 125 /1 trophy.hoz kapcsolási rajzot? Kimondottan a dinamó-szabályozó részéről?

jenes.lori@citromail.hu-ra kérem ha valaki tud...

Köszi
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

SZervusztok! Van egy kis gondom! Rendeltem a bázismotortól egy louise márkájú ledes hátsó lámpát :lol: . A lényeg az hogy a lámpában 3 vezeték van nekem megy hátra ugyebár 4 (ha jól néztem 1 pozítív és 3 negatív vagy test) a lámpának pedig kéne 2 pozitív és 1 negatív. A kérdédem hogy hogyan oljam meg hogy működjön a lámpa mert 3 óra nézelődés és kötögetés után rá kellett jönnöm hogy az elektonika nem az erősségem! :mrgreen: ](*,)

A tippeket előre is nagyon nagyon nagyon köszönöm!!!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Lóri írta:Sziasztok!


Kérdeznék. MZ ES 125 / 1 Trophy motorom fel lett újítva. Fényezés, motor, stb. Töltés problémám van. járó motornál ha leveszem az akku sarut leáll a motor. A töltés lámpa kialszik, a dinamóban jó a kefe. Szabályzó baja lehet?

Köszi Lóri
Azt hogy "A töltés lámpa kialszik" nem értem mert ha ha amúgy járó motornál világit és az akku saru levételekor kialszik akkor biztos hogy szabályzó. Ha viszont elindítás után rögtön kialszik és úgy nincs töltés akkor az meghaladja az én sekélyes elektronikai tudásomat és képzettebb kolléga hozzászólását igényli. :D
Lóri
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 184
Csatlakozott: 2009.08.02. 19:32
MZ-d típusa: MZ ES 125/1 ; MZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Lóri »

Sziasztok!


Kérdeznék. MZ ES 125 / 1 Trophy motorom fel lett újítva. Fényezés, motor, stb. Töltés problémám van. járó motornál ha leveszem az akku sarut leáll a motor. A töltés lámpa kialszik, a dinamóban jó a kefe. Szabályzó baja lehet?

Köszi Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

hell írta:A gyújtás amit küldtem neked, tartósan kibír 18V-ot is. Minden szál jó, kivéve a 61-esé, az egyedül nem jó!

Üdv.:Sub-ee
Ok irtam levelet és küldtem a motyót! Feketére tettem akkor az ok. A gyujtást már kitárgyaltuk nekem a régi feszabal ami 14V és inkább felette töltött tönkre tette a gyujtásod az ellenállás körül éget minden tudod és arra jutottunk 13,8 körül minden rendben lehet ami eddig be is vált. Ezért nem is használom a gépet nagyon ezzel nem merem.[/quote]


Nyugodtan használhatod, nem lesz baj! Kicsit tovább lett fejlesztve a gyújtásod.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

Forrest írta:Üdv Urak
ES250/2-re lehet ennél egyszerűbben gyújtást csinálni?
Kép
lehet, de akkor nincs töltés!

Üdv.:sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

horhaus írta:Sziasztok

Sikerült összerakni a blokkot. Próbálom berugni de nem indul. Nincs szikra. Mielőtt szétszedtem nem volt gyújtás problémám. Valami malőr történt szerelés közben. Semmilyen vezetéket nem kötöttem le, tehát elkötés nem lehet. A lengővilla tengelyt csak nagy kalapáccsal tudtam kiszedni, talán az ütéstől valami tönkrement .Pl a sub-ee gyújtása. Próbalámpa szerint van áram a megszakítónál (kivéve ha zárva van) A tefó mindkét ponján is van, de szikra nincs.
Esetleg Sub-ee vagy más hozzáértő! Le tudom a gyujtást tesztelni, vagy ha kikötöm mit hova kell visszakötni a hagyományos gyujtáshoz. ( a kapcsolási rajzot ne ajánljátok mert a sok vonal összefolyik a szemem előtt és 1 hét múlva sem érek a végére)

Kössz a segitséget
Szia

Csináld azt, hogy gyújtásra teszed a motort és a megszakítón lévő vezetéket bárhova testre érinted és újra elveszed, ilyenkor szikrát kell adjon a gép, na nem ad, akkor majd még írok, hogy mi lehet!

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Dénes írta:Gyújtókondit vissza a helyére (generátorra, bilinccsel), azt összekötni a megszakítóval és az 1.-es kábellel.
Kössz
Bocs nem írtam hogy 6 v.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

Gyújtókondit vissza a helyére (generátorra, bilinccsel), azt összekötni a megszakítóval és az 1.-es kábellel.
Avatar
horhaus
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 390
Csatlakozott: 2008.09.26. 21:19
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Kozármisleny

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: horhaus »

Sziasztok

Sikerült összerakni a blokkot. Próbálom berugni de nem indul. Nincs szikra. Mielőtt szétszedtem nem volt gyújtás problémám. Valami malőr történt szerelés közben. Semmilyen vezetéket nem kötöttem le, tehát elkötés nem lehet. A lengővilla tengelyt csak nagy kalapáccsal tudtam kiszedni, talán az ütéstől valami tönkrement .Pl a sub-ee gyújtása. Próbalámpa szerint van áram a megszakítónál (kivéve ha zárva van) A tefó mindkét ponján is van, de szikra nincs.
Esetleg Sub-ee vagy más hozzáértő! Le tudom a gyujtást tesztelni, vagy ha kikötöm mit hova kell visszakötni a hagyományos gyujtáshoz. ( a kapcsolási rajzot ne ajánljátok mert a sok vonal összefolyik a szemem előtt és 1 hét múlva sem érek a végére)

Kössz a segitséget
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

conus írta:ja nem... fater eltörte a gyűrűket, a henger oválisra volt kopva, az új gyűrűk mellett meg elment a kompresszió :P :mrgreen:
Hát az sz.....ügy,remélem nálam nem ennyire komoly a helyzet.Jut eszembe a generátor felől még eredeti a szimmering!
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég