Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Tulajdonképpen,mikor csapágyat cseréltem,apósom mondta ő műszaki ember,hogy szerinte ez a hátsó lánckerék kopott cseréljem ki bár én nem láttam annyira leamortizáltnak,de mivel láncot és kisfogaskereket cserélni akartam ugyis,mondom ha lúd legyen kövér.Láncvédő bakelitet nem cseréltem,az jó,csak láncvédő gumikat a szakadtak helyett,és mivel ezek újak,a did lánc meg erősített,tehát vastagabb mint ami rajta volt a motoron, így alapból nehezebben fut bennük ez is belejászhat.Csak az a hangos kattogás mikor hátrafelé tolom a motort vagy forgatom a kereket az nagyon nem tetszik! Ha nem javul a helyzet visszarakom a régi hátsó lánckereket,nekem jól szuperált,nem volt bajom vele,igy utólag lehet kár volt kicserélni.
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jah, megfelelő láncfeszesség mellett nagygázos indulásnál "kattog". De ez igazából csalóka, nekem is ugrott már át, de utána kiderült hogy csak iszonyatosan laza a lánc, elfelejtettem az elején utánállítani. Hogy kinek mi a jó feszesség... a könyv azt írja, a láncvédőgumi közepén a lengővilláig "erőszakmentesen" lenyomható, akkor jó. Több mint egyértelmű
egy 50 kilós lánynak és egy 90 kilós motoros állatnak lehet nem ugyanaz ez a fogalom xD

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem amíg nem ugrik át a lánc a fogak felett. Legalábbis simsonon akkor cseréltem. MZ-n még nem kopott el.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem gyári a hátsó lánckerekem.
Mik azok az okok amik miatt cserélni kell?
Értem ezalatt hogy mit kell vizslatni rajt?
Azt én is látom hogy pld Samu fotóján lévő az már kuka,de mi az a kopás amikor csereérett?
Erről valami szakirodalom van?Rajz esetleg?
A fék miatt úgyis leszedem a hátsó kereket,akkor majd csinálok közeli képet a lánckerekemről azt majd megmondja aki ért hozzá hogy cseréljem-e.
Mik azok az okok amik miatt cserélni kell?
Értem ezalatt hogy mit kell vizslatni rajt?
Azt én is látom hogy pld Samu fotóján lévő az már kuka,de mi az a kopás amikor csereérett?
Erről valami szakirodalom van?Rajz esetleg?
A fék miatt úgyis leszedem a hátsó kereket,akkor majd csinálok közeli képet a lánckerekemről azt majd megmondja aki ért hozzá hogy cseréljem-e.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A helyedben én egyesével próbálnám ki az új utángyártott dolgokat.festékes írta:Sziasztok!
Ma cseréltem első hátsó lánckerekeket ,láncvezetőket, menesztő gumi,csapágy,szimmering,did láncot tettem ,fel minden zsír új.
A láncfeszesség sztem pont jó,nem laza és nem is túl feszesre állítottam.
Viszont a hátsó kerék nagyon nehezen,forog,fogja is a gépet érezhetően és ha hátrafele tolom erősen kattogA hátsókereket is nehéz berakni,a kerékdobon és a lánckereken levő rovátkák nem passzolnak 2 centivel arrébb van,gondolom ez az ut gyárt lánckerék miatt lehet,mert ilyet még nem láttam,szivtam is mire rájöttem és igy is nehéz berakni a kereket,ami eddig simán ment,most a távtartót is elég volt berakni,bár ezeket az új menesztőgumira fogom,de nem bizti,hogy ez a gond
![]()
Ez az új cuccok miatt van,vagy valami gebasz van mit gondoltok?![]()
Előre is köszi a válaszokat.
Szép sorban hogy melyiknél kezdődnek a bajok.
Sőt a kereket magát egyelőre ne is tedd be,csak a lánckereket a láncvédővel és úgy nézd meg hogy könnyen forog-e?
Amúgy nekem is utángyártott a láncvédőm és nekem nincs vele gondom,sőt a kilométeróra meghajtás is tökéletesen működik.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nagyjából ugyanaz mint az Etz. Na mindegy holnap kezdem újra aztán majd látom 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem tartom valószínűnek. De, a ts- problémáját nem ismerem, csak következtettem... Az a tuti ha összehasonlítod a régivel. Szerintem ott lesz a hiba. 

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Értem köszi,akkor ne is reménykedjek,hogy párszáz km után össze surlódnak-kopnak a cuccok és megszünik a probléma? 

- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
festékes!
Én ezért járok bakelit nélkül. Utángyártott bakelit-utángyártott lánckerék páros olyan, ha összehúzod akkor meg sem mozdul a hátsó kerék. Eszergáltatni lehet a lánckerékből. és akkor elvileg elfér... De én fölöslegesnek tartom.
Fel kell rakni egy bicós órát. Pontos, van napi kilométer, hőmérő, stb...
Láncra meg spray... Átlag 500km-enként elég végigfújni. Nekem egy tubus elég volt egy szezonra... (ca 10.000 km)
És nyersz 5km/h-t a kisebb súrlódás miatt...

Hopp, most esett le Neked ts-ed van. De ezek szerint itt is hasonló gondok vannak, viszont nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a gond.
Hasonlítsd össze a régivel. Ha az alu öntvény kiáll a lánckerék síkjából akkor ott a gond.
Én ezért járok bakelit nélkül. Utángyártott bakelit-utángyártott lánckerék páros olyan, ha összehúzod akkor meg sem mozdul a hátsó kerék. Eszergáltatni lehet a lánckerékből. és akkor elvileg elfér... De én fölöslegesnek tartom.
Fel kell rakni egy bicós órát. Pontos, van napi kilométer, hőmérő, stb...
Láncra meg spray... Átlag 500km-enként elég végigfújni. Nekem egy tubus elég volt egy szezonra... (ca 10.000 km)
És nyersz 5km/h-t a kisebb súrlódás miatt...


Hopp, most esett le Neked ts-ed van. De ezek szerint itt is hasonló gondok vannak, viszont nem vagyok biztos benne, hogy ugyanaz a gond.

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem a pontatlan hátsó lánckerék miatt vannak ilyen dolgok. Mikor még a 150-emen csináltam hasonló felújítást mint Te, akkor utána én is hasonló problémákkal küzdöttem. Kicsit harcoltam vele, alakítgattam és jobb lett de nem tökéletes.festékes írta:Sziasztok!
Ma cseréltem első hátsó lánckerekeket ,láncvezetőket, menesztő gumi,csapágy,szimmering,did láncot tettem ,fel minden zsír új.
A láncfeszesség sztem pont jó,nem laza és nem is túl feszesre állítottam.
Viszont a hátsó kerék nagyon nehezen,forog,fogja is a gépet érezhetően és ha hátrafele tolom erősen kattogA hátsókereket is nehéz berakni,a kerékdobon és a lánckereken levő rovátkák nem passzolnak 2 centivel arrébb van,gondolom ez az ut gyárt lánckerék miatt lehet,mert ilyet még nem láttam,szivtam is mire rájöttem és igy is nehéz berakni a kereket,ami eddig simán ment,most a távtartót is elég volt berakni,bár ezeket az új menesztőgumira fogom,de nem bizti,hogy ez a gond
![]()
Ez az új cuccok miatt van,vagy valami gebasz van mit gondoltok?![]()
Előre is köszi a válaszokat.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Ma cseréltem első hátsó lánckerekeket ,láncvezetőket, menesztő gumi,csapágy,szimmering,did láncot tettem ,fel minden zsír új.
A láncfeszesség sztem pont jó,nem laza és nem is túl feszesre állítottam.
Viszont a hátsó kerék nagyon nehezen,forog,fogja is a gépet érezhetően és ha hátrafele tolom erősen kattog
A hátsókereket is nehéz berakni,a kerékdobon és a lánckereken levő rovátkák nem passzolnak 2 centivel arrébb van,gondolom ez az ut gyárt lánckerék miatt lehet,mert ilyet még nem láttam,szivtam is mire rájöttem és igy is nehéz berakni a kereket,ami eddig simán ment,most a távtartót is elég volt berakni,bár ezeket az új menesztőgumira fogom,de nem bizti,hogy ez a gond
Ez az új cuccok miatt van,vagy valami gebasz van mit gondoltok?
Előre is köszi a válaszokat.
Ma cseréltem első hátsó lánckerekeket ,láncvezetőket, menesztő gumi,csapágy,szimmering,did láncot tettem ,fel minden zsír új.
A láncfeszesség sztem pont jó,nem laza és nem is túl feszesre állítottam.
Viszont a hátsó kerék nagyon nehezen,forog,fogja is a gépet érezhetően és ha hátrafele tolom erősen kattog


Ez az új cuccok miatt van,vagy valami gebasz van mit gondoltok?

Előre is köszi a válaszokat.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szegény motor! Szép előélete lehetett! Nem baj,majd a pályán nyugdíjba megy...






POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2330
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Juj! Nem jöttek furcsa hangok a hátsó kerék felől?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
De kukacoskodó vagy hallode

kiszsebi írta:Ettől viszont könnyebben ki kéne forognia 7k-ig, hisz a lánc csak csúszott a keréken...Samu írta:Már tudom miért nem forgott ki 7000ig!!![]()
![]()
![]()
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Azért az alig kopott fékbetét még veriSamu írta:Már tudom miért nem forgott ki 7000ig!!![]()
![]()
![]()

Ettől viszont könnyebben ki kéne forognia 7k-ig, hisz a lánc csak csúszott a keréken...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 682
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mit kérsz ezért a gyönyörő körfűrészlapért?
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Uhh ez elég szarul néz ki 

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Na ez azért nem semmiLóri írta:Üdv!
Nekem a motoromon még gyári lánc van, 63000 km-rel, mely 1970-es gyártású. Titka, hogy 20 évet pihent. illetve az üzemelő 20 évben 1500 km-ként megkenték. Mai napig hibátlan a lánc is és a kerekek is.
Lóri

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
Nekem a motoromon még gyári lánc van, 63000 km-rel, mely 1970-es gyártású. Titka, hogy 20 évet pihent. illetve az üzemelő 20 évben 1500 km-ként megkenték. Mai napig hibátlan a lánc is és a kerekek is.
Lóri
Nekem a motoromon még gyári lánc van, 63000 km-rel, mely 1970-es gyártású. Titka, hogy 20 évet pihent. illetve az üzemelő 20 évben 1500 km-ként megkenték. Mai napig hibátlan a lánc is és a kerekek is.
Lóri
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Azért hogy Gabsic védelmére keljek: nem gyakori hiba a csapágyaknál az hogy széttörik vagy letörik a golyóból egy darab. Inkább a külső és belső gyűrű szokott elörni, megrepedni, kitöredezni mert azon nagyobb a szorító erő és a Hertz feszültség. Azt mondta a túrán, hogy csak Árva vára előtt kezdte el hallani a csapágy hangját - tehát ha hamarabb hallja biztos szól vagy ne adj Isten visszafordul.gabsic írta:Hijj, ezt megkaptamnyakas írta: Gabsic! főtengelycsapágy,az is mindegy![]()
![]()
![]()
De végülis ha azt nézzük, hazáig a noname euroll csapágy is bírta
Utána héten újra szétkaptam, összes csapágyat cseréltem koyo-ra, ha csak feleannyit kibírnak mint a gyári DKF, akkor már örülök![]()
![]()
(amúgy hogy milyen láncmárka... hát tényleg kinek a pap, kinek a paplan... persze én is did-et vettem volna anno mivel itt csak azt ajánlottátok, de mivel nálunk csak yamaha szalon van, ott pedig did nincs, csak RK, hát azt vettem. de nekem bevált. szemben a favorittal, ami még a 125ösön sem bírt ki soha 10E km-t...)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hijj, ezt megkaptamnyakas írta:Gabsic! főtengelycsapágy,az is mindegygabsic írta:Mi ez a DID mánia srácok?![]()
Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok)



De végülis ha azt nézzük, hazáig a noname euroll csapágy is bírta

Utána héten újra szétkaptam, összes csapágyat cseréltem koyo-ra, ha csak feleannyit kibírnak mint a gyári DKF, akkor már örülök


(amúgy hogy milyen láncmárka... hát tényleg kinek a pap, kinek a paplan... persze én is did-et vettem volna anno mivel itt csak azt ajánlottátok, de mivel nálunk csak yamaha szalon van, ott pedig did nincs, csak RK, hát azt vettem. de nekem bevált. szemben a favorittal, ami még a 125ösön sem bírt ki soha 10E km-t...)
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
nyakas írta:Gabsic! főtengelycsapágy,az is mindegy


Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Gabsic! főtengelycsapágy,az is mindegygabsic írta:Mi ez a DID mánia srácok?![]()
Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok)

A viz szalad, a kő marad!
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezzel én is így vagyok kinek mi nekem például kék/piros favorit van volt és csak akkor kentem meg mikor felraktam de akkor nagyon. Lementem velem 18000 meg az előző gazda ki tudja mennyit de gondom nem volt vele az tény (néha azért húzni kellett rajta). De azért lehet rápróbálok majd egy japo láncra valamikor. 

- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
nekem az is elment több mint 20e-et...és sose fújkáltam...
azért most did van...
azért most did van...
Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ki mire esküszik valaki a kék/piros favoritra.gabsic írta:Mi ez a DID mánia srácok?![]()
Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok)
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mi ez a DID mánia srácok?
Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok
)

Amúgy kinek a pap, kinek meg a paplan, de én mindig
RK 428H-t vettem.
(Szvsz tök mindegy milyen márka, csak neves gyártótól származó (mondjuk japán) lánc legyen, ne pedig taiwani, kínai, indiai, stb szutykok

-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- nova001155
- versenyző
- Hozzászólások: 728
- Csatlakozott: 2010.06.06. 20:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 DE LUXE
- Tartózkodási hely: Bácsbokod
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
http://www.citybike.hu/index.php?inc=ar ... nu1&id1=38Boge írta:Hali!
Megtisztítottam a lácot és úgy látom, hogy nem érdemes visszatenni. Milyet vegyek? Javaslat!
Köszi
Üdv: Boge
itt megtalálod a választ


- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Boge,
DID

DID



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 682
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali!
Megtisztítottam a lácot és úgy látom, hogy nem érdemes visszatenni. Milyet vegyek? Javaslat!
Köszi
Üdv: Boge
Megtisztítottam a lácot és úgy látom, hogy nem érdemes visszatenni. Milyet vegyek? Javaslat!
Köszi
Üdv: Boge
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én is szintén akkor szoktam befújni amikor már látom hogy nincs rajta anyag. legutoljára kb 600km-e fújtam be, azóta még mindig szép olajfilmes a lánc.Stravkó írta:Akkor szoktam,amikor a lánc görgője kezd fényesedni.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én évente egyszer szoktam befújni,szezon elején! Mondjuk 4-5000km-nél nem is megyek többet!
A versenymotoron más a helyzet,mert azon nincs burkolat. Nyilván azt gyakrabban kell fújni.
Akkor szoktam,amikor a lánc görgője kezd fényesedni.

A versenymotoron más a helyzet,mert azon nincs burkolat. Nyilván azt gyakrabban kell fújni.
Akkor szoktam,amikor a lánc görgője kezd fényesedni.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hm.... Én 4-500 km-enként fújom...




"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Velem lehet alkudni. Legyen annyi.
Azért én maradnék az ezernél.
(nem volt olcsó a DID!)


,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
1000? Szerintem elég azt 5ezer km-enként is. Főleg, ha tényleg ereszt a szimmering. 
De lássuk mit ír a gépkönyv: 2500km. (30 évvel ezelőtti teknikával)

De lássuk mit ír a gépkönyv: 2500km. (30 évvel ezelőtti teknikával)
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3123
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Zsír-spray-vel!Boge írta:Sziasztok!
Ha le tisztítottam a láncot és a lánckereket akkor mivel gondozzam?
Zsírral vagy spray-val?
Köszi
Üdv: boge

Amikor ráfújod még híg, befolyik ahová kell, és az oldószer kipárolgása után átalakul zsírszerű anyaggá. Ami jól tapad a láncodhoz és nem repül le annyira. Csak vékony réteget képez majd a láncodon.
Ilyen burkolt (gumicső) kivitelnél szerintem elég ezer km-enként átfújni, tocsogósan.

,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- Krepp
- bajnok
- Hozzászólások: 970
- Csatlakozott: 2009.01.31. 00:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 SF
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem a szivárgó szimering több tízezer kilométeren keresztül csodaszépen végezte a dolgát
(nem is szakadt el sose a lánc) 



Belső nélküli első külső hátsó belsővel..
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
Szinter, pipa.
"Ennek a motornak az a különlegessége..... Hogy az enyém..."
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
spray, mert a zsírba csak beleragad a kosz 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Boge
- versenyző
- Hozzászólások: 682
- Csatlakozott: 2010.03.20. 21:52
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251
- Tartózkodási hely: Becsehely
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Ha le tisztítottam a láncot és a lánckereket akkor mivel gondozzam?
Zsírral vagy spray-val?
Köszi
Üdv: boge
Ha le tisztítottam a láncot és a lánckereket akkor mivel gondozzam?
Zsírral vagy spray-val?
Köszi
Üdv: boge
"nem letudni akarom az utat, hanem gyönyörködni benne"
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Valamikor a mesterem mondta ,hogy fiam legalább köpjél rá ha nincs egyéb(ez pedig a zsir volt) még régen is. Üdv!young boys írta:Egy kis zsir csodákra képes...bluerider írta:Én most vettem ki a tengelyt az enyémből, és simán kihúztam könnyedén!
Még évek múltán is...
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Egy kis zsir csodákra képes...bluerider írta:Én most vettem ki a tengelyt az enyémből, és simán kihúztam könnyedén!
Még évek múltán is...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ennek én is nagyon örülök(leginkább annak h nekem lett igazam
) 





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Hali! Mégsincs nagy gáz Conusnak lett igaza!Ma mielőtt szétszedtem volna a lengővillát,gondoltam,megpróbálok még rábikázni,igaz most egy erőkaros csőkulccsal,remélve,hogy kibirja és lám,még kényelmesen ráhúztam egy teljes fordulatot!Meg is szünt a kotyogás,semmi gond,úgyhogy örülök mint majom a farkának! 

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem anno állványos fúrógépbe kellett készülékeznem a vázat, és lefúrni olyan átmérőjű (24 talán?) fúróval. Akkor se jött ki, amikor már csak 0,5 mm volt a falvastagsága. Szóval gyakorlatilag egybeépült és ki kellett fúrnom újra. Ott izibe esztergáltam is bele emelt szilárdságú korrálló acélból egy újat, azóta is az van benne, és még nem rohadt össze 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- bluerider
- A szállító (Blue Szlí)
- Hozzászólások: 1684
- Csatlakozott: 2007.07.17. 12:58
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szolnok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én most vettem ki a tengelyt az enyémből, és simán kihúztam könnyedén! 

A lepényhal megy elöl, a remény hal meg utoljára!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Alfa írta:Már ha ki tudod húzni a lengővilla tengelyét


- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Már ha ki tudod húzni a lengővilla tengelyét 

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
[quote="conus"]de azok h a fenébe lazultak ki? gyári van még benne?
[/quot
Még nem tom,de hétvégén szétszedem,aztán majd többet látok ha minden igaz

Még nem tom,de hétvégén szétszedem,aztán majd többet látok ha minden igaz

Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég