Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szekunder lánc...
Egyébként nem kell leengedni az olajat, jóval a nívó szintje felett van... De ha gondolod tegyél egy deszkát a középsztender jobb lába alá, és akkor tuti nem fog folyni...
Egyébként nem kell leengedni az olajat, jóval a nívó szintje felett van... De ha gondolod tegyél egy deszkát a középsztender jobb lába alá, és akkor tuti nem fog folyni...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
kell hozzá lehúzó, azt a szerelési kézikönyvben megtalálod, onnan le tudod gyártatni.takzol írta:Köszönöm young boys! Az olajat le kell ereszteni ennél a szerelésnél? És a lánckerék csak úgy levehető, vagy lehúzó is kellene?
Viszont a kis lánckerék (ha jó állapotú a primer lánc!!!) csak úgy jön le a helyéről, ha a kuplungot is leszeded.
Ennek a menete le van írva a kézikönyvben, töltsd le és olvasd el!
http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek ... asi_kk.pdf
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm young boys! Az olajat le kell ereszteni ennél a szerelésnél? És a lánckerék csak úgy levehető, vagy lehúzó is kellene?
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Semmi gond azzal a cserével...takzol írta:A szekunder lánc kis lánckerék alatti szimmeringet szeretném kicserélni. A művelethez szívesen fogadnám a segítő észrevételeiteket.Milyen menetes a csavar , lánckerék lehúzása, célszerszám szükséglet , milyen szimmeringet vegyek, stb. A teleszkóp szimmeringnél is sokat segítettek a fórumozó Etz-s társak. Kis ETZ-m van. Előre köszönöm.
Üdv: Takzol
Kell 27-es kulcs, kis kalapács, egy üthető csavarhúzó(lapos), egy 8x200-as lapos csavarhúzó, szimering...
Az alátét lemezt lehajtogatod...Sebességbe (5.) teszed a gépet...rátérdelsz vagy jobb kézzel jó erősen lenyomod a féket és a 27-es kulccsal lelazítod az anyát...Azt hiszem bal menetes...Leveszed a lánckereket...lesz alatta 4 db M4-es süllyesztett fejű csavar...Azt kitekered és máris a kezedben van a szimering ház...Kicseréled és fordított sorrendben vissza szereled...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A szekunder lánc kis lánckerék alatti szimmeringet szeretném kicserélni. A művelethez szívesen fogadnám a segítő észrevételeiteket.Milyen menetes a csavar , lánckerék lehúzása, célszerszám szükséglet , milyen szimmeringet vegyek, stb. A teleszkóp szimmeringnél is sokat segítettek a fórumozó Etz-s társak. Kis ETZ-m van. Előre köszönöm.
Üdv: Takzol
Üdv: Takzol
- Seri19
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 157
- Csatlakozott: 2009.10.21. 02:00
- MZ-d típusa: MZ Etz 251
- Tartózkodási hely: Budapest XV. kerület
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha túl feszes a lánc akkor is tud hülye hangokat adni.DrV írta:A blokk sztem nincs elferdülve, mert a lánc nem féloldalasan megy, teljesen egyvonalban van minden. Leszedtem a hátsó kereket és a fogaskeréknél semmi különöset nem tapasztaltam, látszólag minden rendben van.
A hátsó kerék az elsővel egyvonalban van, de ennek ellenére valami akad/üt. Talán egy láncszem lehet az oka vagy csak simán a láncvédő ér hozzá, mert az is mozog, de csak a lánc bizonyos részeinél.
Egyenlőre hagyom az egészet, mert mindjárt eldurran az agyam az idegtől Eddig minden precízen működött, ez csak most jött elő....
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A blokk sztem nincs elferdülve, mert a lánc nem féloldalasan megy, teljesen egyvonalban van minden. Leszedtem a hátsó kereket és a fogaskeréknél semmi különöset nem tapasztaltam, látszólag minden rendben van.
A hátsó kerék az elsővel egyvonalban van, de ennek ellenére valami akad/üt. Talán egy láncszem lehet az oka vagy csak simán a láncvédő ér hozzá, mert az is mozog, de csak a lánc bizonyos részeinél.
Egyenlőre hagyom az egészet, mert mindjárt eldurran az agyam az idegtől Eddig minden precízen működött, ez csak most jött elő....
A hátsó kerék az elsővel egyvonalban van, de ennek ellenére valami akad/üt. Talán egy láncszem lehet az oka vagy csak simán a láncvédő ér hozzá, mert az is mozog, de csak a lánc bizonyos részeinél.
Egyenlőre hagyom az egészet, mert mindjárt eldurran az agyam az idegtől Eddig minden precízen működött, ez csak most jött elő....
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez csak most jött elő, kb 40 kmre. Zakó meg kb 2 éve volt, azóta még fel sem dőlt.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Cickány
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 360
- Csatlakozott: 2009.03.31. 15:51
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250 de Luxe
- Tartózkodási hely: UK, Skócia
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Adódhat esetleges zakóból is...
Kicsi Brümi megy, mint vaddisznó.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A blokk ferdeségére még nem is gondoltam Pedig nincs tuningolva.
A piactéren hirdetett erősített blokktartó mennyire megbízható?
A piactéren hirdetett erősített blokktartó mennyire megbízható?
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára DrV 2011.04.30. 22:32-kor.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
És a blokk nem FERDE? Az is elég sűrűn elő szokott fordulni!! A legtöbb kettőötvenes ETZ blokk tartó bakjai, lemezei eldeformálódnak, és ebből adódik hogy a lánc ugrál, pattogva akadozva megy, mert rá akar kapni a fogaskerék hegyére, oldalirányból! Ezeket is vizslasd + !DrV írta:Üdv!
A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
...Az hagyján hogy eltörik a bakelited, de pl a leeső lánc begyűrődhet az első vagy hátsó lánckereked mellé, és akkor a h. kereked BLOKKOL ez mennyire lehet biztonságos bármekkora sebességnél?
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
DrV írta:Ha jól értem az iróniát akkor csere érett?
Jól érted.Ezzel nem érdemes szórakozni.Nagyon balesetveszélyes.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha jól értem az iróniát akkor csere érett?
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- kupi
- bajnok
- Hozzászólások: 807
- Csatlakozott: 2008.01.26. 19:45
- MZ-d típusa: MZ TS 125-ETZ 150e
- Tartózkodási hely: Kápolnásnyék
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az biztos és ha beszorul a kerék a szakadt lánc miatt mind egyszer nekem"az ám az igazi adrenalin bomba!MrDok írta:Kibír az többet is, míg van fog a lánckeréken, addig hajt!DrV írta:Üdv!
A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
Mikor beteszed 1-be és nem tudsz elindulni mert már kis fordulaton is átugrál a lánc akkor cseréld!
Jó esetben a szétszakadó lánc még a bakelitet is viszi, esetleg a blokkot belülről, ne cseréld még, kalandosabb lesz az életed hidd el!
MZ él és élni fog"Ha esetleg erre visz az utad és szeretnél pihenni vagy beszélgetni egyet esetleg szükség javítás kel bátran hívj 06309167166 Kápolnásnyék (Pettend) 7 út.
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
http://www.youtube.com/watch?v=gy-7gzR99vg
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kibír az többet is, míg van fog a lánckeréken, addig hajt!DrV írta:Üdv!
A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
Mikor beteszed 1-be és nem tudsz elindulni mert már kis fordulaton is átugrál a lánc akkor cseréld!
Jó esetben a szétszakadó lánc még a bakelitet is viszi, esetleg a blokkot belülről, ne cseréld még, kalandosabb lesz az életed hidd el!
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
A tünetek alapján cserés lesz a láncom (tünetek: menet közben ostorcsapást éreztem, gondoltam laza a lánc. Megfeszítés után, kb 1cmert lehetett mozgatni függőlegesen. Ekkor kezdtem érezni, h valami üt. Megijedtem, h a hajtáslánc valamelyik tengeje kicsit elferdült a lánc csapkodásától. Hazanézvén leszedtem a gyújtásdeklit és a lánc már annyira ki van lazulva, hogy a kislánckeréken enyhén akadozva megy, a szemek között a hézag nagyobb, mint a fogtávolság... szal csere). Ezen kis kitérő után még kb 300 kmert kibírna károsodás nélkül? Még itt a környéken kéne használnom és Budapestre felmennem. Olyan 90el fogok szoktam utazni, de most nagyon patatent a gép, lehet, hogy 90fölött hajtom. Budapesten jobb a választék, könnyebb a beszerzés, csere.
És milyet, ami olcsó és jó? A wikiben leírt láncokat nem találtam egyenlőre.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
fel kell löketni 150/1re, semmi baja se lesz tőle, gyári 125ös főtengely simán elbirja és 5. gongban úgy megy , mint 125ösként 4.ben!MrDok írta:Elöl 1 fog 5 Km/h -t jelent sebességben, azonos fordulaton.Gaszika írta:Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
haver is ugyan így volt, megfúratta, majd kettőnkkel is simán ment 90es utazó tempót, mert volt "tartalékerő".
szólóban meg simán jobb volt, hirteleneb lett neki a gép azzal a +2LE-vel kb
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Elöl 1 fog 5 Km/h -t jelent sebességben, azonos fordulaton.Gaszika írta:Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
- young boys
- versenyző
- Hozzászólások: 545
- Csatlakozott: 2010.09.30. 20:22
- MZ-d típusa: MZ ETZ 125/150
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nekem gyári 15 fogas van elől...Ha jók a beállítások teljesen frankó...3-4-hez meg lehetne a 16...17 fogas is elöl...Perec írta:Én ma raktam fel a 250-esre egyel kisebbet. Elvileg gyárim volt.
Felrakhatod, sokat számít 5.-ben, másban kicsi a különbség, de azért érezhetően megdobja a gyorsulást, könnyíti az elindulást és kerekezni is sűrűbben fog
Idegesítően rövid sebességeid csak 3-4-5 fognál lennének nagyemzéből kiindulva.
A turisták közül is többen járunk rövidebb áttétellel, versenyzőknél, utcai harcosoknál pedig szinte kötelező.
Gaszika írta:Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Jobban széthúzhatták volna ezt a két áttételt...
Két fajta motoros van:
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
Az egyik már esett nagyot a másik még csak fog!
"Két kar, két kerék"
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én ma raktam fel a 250-esre egyel kisebbet. Elvileg gyárim volt.
Felrakhatod, sokat számít 5.-ben, másban kicsi a különbség, de azért érezhetően megdobja a gyorsulást, könnyíti az elindulást és kerekezni is sűrűbben fog
Idegesítően rövid sebességeid csak 3-4-5 fognál lennének nagyemzéből kiindulva.
A turisták közül is többen járunk rövidebb áttétellel, versenyzőknél, utcai harcosoknál pedig szinte kötelező.
Felrakhatod, sokat számít 5.-ben, másban kicsi a különbség, de azért érezhetően megdobja a gyorsulást, könnyíti az elindulást és kerekezni is sűrűbben fog
Idegesítően rövid sebességeid csak 3-4-5 fognál lennének nagyemzéből kiindulva.
A turisták közül is többen járunk rövidebb áttétellel, versenyzőknél, utcai harcosoknál pedig szinte kötelező.
Gaszika írta:Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
- Gaszika
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 182
- Csatlakozott: 2010.09.28. 18:58
- MZ-d típusa: Mz ETZ 125
- Tartózkodási hely: Kaposvár
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
125ös ETZ-m van és 5-be nem igazán akar menni...de 1,2,3,4-be meg úgy megy mint az állat... szerintetek ha kiseb láncerót teszek rá előre akkor jobb lesz? de attól félek hogy akkor meg nagyon rövidek lesznk a sebességek....
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv.
De meg van.15-ös volt benne.Meghajtó kereket tudok venni csak hozzá való tengelyt nem.
12-esből van kerék és tengely is.A 12 fogú elvileg az ETZ/250-esé,mekkora a hátsó kerekének az átmérője?
De meg van.15-ös volt benne.Meghajtó kereket tudok venni csak hozzá való tengelyt nem.
12-esből van kerék és tengely is.A 12 fogú elvileg az ETZ/250-esé,mekkora a hátsó kerekének az átmérője?
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ebben az esetben az áttétel aránya miatt a 12- eset javaslom, de pl Nyakas, vagy Bambi biztos jobban tudja.Baka Mz írta:Üdv.
Nekem TS 250/1-es katonaim van elöl-hátul 16-os kerékkel.A km/óra pedig a lámpaházba van építve.
Nos akkor melyik áttétel a nekem való?A 12 vagy a 15 fogú?
Köszönöm a válaszokat.
(indoklás: kisebb a kerék kerülete, ezért a spirált gyorsabban kell pörgetni ahhoz hogy az óra a megfelelő értéket mutassa, mert ugye az órák egyforma belső szerkezetűek)Nincs meg az eredeti, ami benne volt?
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv.
Nekem TS 250/1-es katonaim van elöl-hátul 16-os kerékkel.A km/óra pedig a lámpaházba van építve.
Nos akkor melyik áttétel a nekem való?A 12 vagy a 15 fogú?
Köszönöm a válaszokat.
Nekem TS 250/1-es katonaim van elöl-hátul 16-os kerékkel.A km/óra pedig a lámpaházba van építve.
Nos akkor melyik áttétel a nekem való?A 12 vagy a 15 fogú?
Köszönöm a válaszokat.
- MrDok
- bajnok
- Hozzászólások: 2325
- Csatlakozott: 2010.04.03. 23:39
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Hőgyész
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Akkor ez a különbség a 16, és 18 "-os kerekek km meghajtóinál?Baka Mz írta:Üdv mindenkinek!
A kérdés:Km/óra meghajtó tengely van 12 és 15 fogú.Melyik való a különálló és melyik a lámpaházba épített órához?TS-ről van szó.
Köszönöm a válaszokat.
Valószínűleg a 15-öst kell venned, az forog kevesebbet ugyanolyan meghajtónál, mert ugye 18" -os a hátsó kereked.
Aki nem ért az MZ szereléshez, az inkább csináljon olyan dolgot helyette amihez ért!
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Ha mégis meg akarja tanulni, akkor kezdje evvel: Szervizfilm
Idom és szerszámok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv mindenkinek!
A kérdés:Km/óra meghajtó tengely van 12 és 15 fogú.Melyik való a különálló és melyik a lámpaházba épített órához?TS-ről van szó.
Köszönöm a válaszokat.
A kérdés:Km/óra meghajtó tengely van 12 és 15 fogú.Melyik való a különálló és melyik a lámpaházba épített órához?TS-ről van szó.
Köszönöm a válaszokat.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi Csikin!
Ha jól emlékszem az Odor-motor árulja a 17 fogú kereket, ha érdekel...
Ha jól emlékszem az Odor-motor árulja a 17 fogú kereket, ha érdekel...
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Jó az a 15ös előre. 16-17-el megváltoztatod az áttételt és elvileg nagyobb lenne a sebessége, de valószínűleg csak lustább és lassabb lenne. 16os volt gyárilag a 150-eseken. 17est nem tudtam hogy lehet kapni.Lóri írta:Üdv!
Kérdeznék:
Mz torphy-mon most elől gyári 15 fogas kerék van. Kapható hozzá 16, és 17 fogú is. Ha felteszem a 16-ost vagy a 17-est mire számíthatok?
Köszi előre is!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
feri220 írta:Sziasztok!
Kis ETZnél az első lánckerék hány fogas?
Nekem most 16 fogas van elől.
Az utóbbi időben észrevettem hogy kb. 15 km/h val kevesebbet mér az óra. A kihajtásban romolhatott el valami?
125nél 15 150nél 16fogú. Az hogy hirtelen kevesebbet mér az passz.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
Kérdeznék:
Mz torphy-mon most elől gyári 15 fogas kerék van. Kapható hozzá 16, és 17 fogú is. Ha felteszem a 16-ost vagy a 17-est mire számíthatok?
Köszi előre is!
Kérdeznék:
Mz torphy-mon most elől gyári 15 fogas kerék van. Kapható hozzá 16, és 17 fogú is. Ha felteszem a 16-ost vagy a 17-est mire számíthatok?
Köszi előre is!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Kis ETZnél az első lánckerék hány fogas?
Nekem most 16 fogas van elől.
Az utóbbi időben észrevettem hogy kb. 15 km/h val kevesebbet mér az óra. A kihajtásban romolhatott el valami?
Kis ETZnél az első lánckerék hány fogas?
Nekem most 16 fogas van elől.
Az utóbbi időben észrevettem hogy kb. 15 km/h val kevesebbet mér az óra. A kihajtásban romolhatott el valami?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
nekem simosnnál hintázott az ora akkor amikor összecsavart spirált raktam bele.(havertol kaptam és szépen összetekerte) vettem egy ujat amit nem tekertem össze és azzal nem hintázott.
Gery
Gery
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm szépen a gyors válaszokat
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Azért kellett kicserélni, mert az eredeti már annyira elkopott hogy pontatlanul mért+ hintázott a mérész25z írta:igen az utangyartas remekebe futottal bele....en az utca vegeig jutottam vele anno, olyan puha anyagbol volt, hogy kessel tudtam farigcsalni...
de miert kellett kicserelned az eredetit?
jut eszembe a lancvedo bakelit meg az eredeti? mert jartam ugy is, hogy a muanyag tok amiben a meghajto tengely fut az ugye a lancvedo bakelitben egy csavarral rogzul es a furat nem oda esett az utangyartotton es a tengely-meghajto ezert daralta egymast
A láncvédő bakelit sem eredeti, de az már régebben (2éve) lett kicserélve és abba tettem vissza még az eredeti meghajtást. Az eddig bírta. Úgyhogy teljesen tanácstalan vagyok a problémába. Megpróbálok eredeti alkatrészt szerezni.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2353
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
igen az utangyartas remekebe futottal bele....en az utca vegeig jutottam vele anno, olyan puha anyagbol volt, hogy kessel tudtam farigcsalni...
de miert kellett kicserelned az eredetit?
jut eszembe a lancvedo bakelit meg az eredeti? mert jartam ugy is, hogy a muanyag tok amiben a meghajto tengely fut az ugye a lancvedo bakelitben egy csavarral rogzul es a furat nem oda esett az utangyartotton es a tengely-meghajto ezert daralta egymast
de miert kellett kicserelned az eredetit?
jut eszembe a lancvedo bakelit meg az eredeti? mert jartam ugy is, hogy a muanyag tok amiben a meghajto tengely fut az ugye a lancvedo bakelitben egy csavarral rogzul es a furat nem oda esett az utangyartotton es a tengely-meghajto ezert daralta egymast
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
jó minőségű utángyártott alkatrészek...dávid írta:Sziasztok!!!
Akinek már volt a sebességmérő meghajtással gondja hozzájuk lenne egy kérdésem:
Hogy lehet az hogy kicseréltem a spirált, a kilométer meghajtótengelyt + a kilométer meghajtó kereket és ahogy kell csavarral rögzítettem a tokot és mire a falu végére értem elnyírta a meghajtó tengelyt? (a meghajtó keréknek nem lett semmi baja)
Válaszotokat előre is köszönöm:
Dávid
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!!!
Akinek már volt a sebességmérő meghajtással gondja hozzájuk lenne egy kérdésem:
Hogy lehet az hogy kicseréltem a spirált, a kilométer meghajtótengelyt + a kilométer meghajtó kereket és ahogy kell csavarral rögzítettem a tokot és mire a falu végére értem elnyírta a meghajtó tengelyt? (a meghajtó keréknek nem lett semmi baja)
Válaszotokat előre is köszönöm:
Dávid
Akinek már volt a sebességmérő meghajtással gondja hozzájuk lenne egy kérdésem:
Hogy lehet az hogy kicseréltem a spirált, a kilométer meghajtótengelyt + a kilométer meghajtó kereket és ahogy kell csavarral rögzítettem a tokot és mire a falu végére értem elnyírta a meghajtó tengelyt? (a meghajtó keréknek nem lett semmi baja)
Válaszotokat előre is köszönöm:
Dávid
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
annyira azért nem,de kattogott rendesen úgy pedig én nem mentem volna 1m-se!festékes írta:hmmm... ez nem tűnik túl bonyolultnak
Na de neked is annyira szorult a kerék előtte,hogy még a motort is lefogta?
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hmmm... ez nem tűnik túl bonyolultnak
Na de neked is annyira szorult a kerék előtte,hogy még a motort is lefogta?
Na de neked is annyira szorult a kerék előtte,hogy még a motort is lefogta?
- nagyarpi
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 242
- Csatlakozott: 2010.05.26. 20:10
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Mátraszentistván
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szia Festékes! nálam is ezek a prolémák jöttek elő amikor hátsó lánckerék csere volt.a megoldás: 4mm-es alu alátét volt amit a láncvédő burkolat és a lánckerék között lett elhelyezve. a kattogás megszünt,köszi Bambi mesternek!
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szóval a helyzet az,hogy viszatettem a régi lánckereket,igy jóval kevesebb a súrlódás csak annyi,amit az új did csinál a láncvezetőkben.Viszont a kattogás enyhébben,de megvan,sztem meg is volt csak eddig nem nagyon figyeltem rá,úgyhogy valszeg lehet benne valami a blokktartó témával is
Sunbim barátom igazán frappánsan leírta a gyógymódot,de ez az én szakmai és szerszámbeli képességeimet,mint pl hegesztés túlszárnyalja,úgyhogy elviszem egy motorszerelő ismerősömhöz,aki ráadásul egy kicsit vadregényes helyen lakik,dimbes dombos tájon,úgyhogy még terepmotorozom is egy kicsit
Mégegyszer köszi a szakszerű válaszokat mindenkinek
Sunbim barátom igazán frappánsan leírta a gyógymódot,de ez az én szakmai és szerszámbeli képességeimet,mint pl hegesztés túlszárnyalja,úgyhogy elviszem egy motorszerelő ismerősömhöz,aki ráadásul egy kicsit vadregényes helyen lakik,dimbes dombos tájon,úgyhogy még terepmotorozom is egy kicsit
Mégegyszer köszi a szakszerű válaszokat mindenkinek
- sunbim
- operatőr
- Hozzászólások: 3071
- Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
- MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
- Tartózkodási hely: Dunavarsány
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kill írta:"festékes!
Én ezért járok bakelit nélkül. Utángyártott bakelit-utángyártott lánckerék páros olyan, ha összehúzod akkor meg sem mozdul a hátsó kerék,,
Ez így van, plusz még hozzáadódik a DID lánc robosztusságából adódó széleségkülönbség. Ami a láncvédő gumiban lényegesen passzosabban fut, de ahogy Dénes mondta: ,,majd bekopik" . Ezzel a résszel sajnos nem tudsz mit csinálni. A kattogás a h. kerék hátrafele forgatásánál nekem is jelentkezett, a blokktartó konzolok ferdesége/furatainak kikopása miatt, mivel az első lánckerék félrekapott. Ezt megerősítéssel, furat felhegesztéssel, esetleg + egy alátétet felhegesztéssel megerősítheted. Én az anyákhoz is felhegesztettem egy plussz egy anya erősítést (épphogy elfér a blokk lánckihajtásánál ) A blokktartó 8-as csavarokat kicseréltem 10.9-es szakítószilárdságúra. Éés ha már sikerült leszenvedni a h.lengőkart a blokktartók levétele miatt, akkor már megéri a blokktartók szilentjeit is kicserélni.
...de lehet hogy nem lesz velük semmi gond, Te ,,máz lista" !
Én ezért járok bakelit nélkül. Utángyártott bakelit-utángyártott lánckerék páros olyan, ha összehúzod akkor meg sem mozdul a hátsó kerék,,
Ez így van, plusz még hozzáadódik a DID lánc robosztusságából adódó széleségkülönbség. Ami a láncvédő gumiban lényegesen passzosabban fut, de ahogy Dénes mondta: ,,majd bekopik" . Ezzel a résszel sajnos nem tudsz mit csinálni. A kattogás a h. kerék hátrafele forgatásánál nekem is jelentkezett, a blokktartó konzolok ferdesége/furatainak kikopása miatt, mivel az első lánckerék félrekapott. Ezt megerősítéssel, furat felhegesztéssel, esetleg + egy alátétet felhegesztéssel megerősítheted. Én az anyákhoz is felhegesztettem egy plussz egy anya erősítést (épphogy elfér a blokk lánckihajtásánál ) A blokktartó 8-as csavarokat kicseréltem 10.9-es szakítószilárdságúra. Éés ha már sikerült leszenvedni a h.lengőkart a blokktartók levétele miatt, akkor már megéri a blokktartók szilentjeit is kicserélni.
...de lehet hogy nem lesz velük semmi gond, Te ,,máz lista" !
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Persze ennyit megér esztergályos ismerős van
Egyébként jut eszembe a burkolatról az Alföld túrán Bambi gépén mintha csak felül lett volna burkolat és védő,gondolom a km óra kihajtásig alul pedig szabadon futott a lánc,de lehet nem jól emlékszem
Egyébként jut eszembe a burkolatról az Alföld túrán Bambi gépén mintha csak felül lett volna burkolat és védő,gondolom a km óra kihajtásig alul pedig szabadon futott a lánc,de lehet nem jól emlékszem
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Maradhat a burkolat. Csak akkor szedd szét, és esztergáltass le az aluöntvényből, hogy egy síkban legyen a lánckerékkel.
Mert szét fogja barmolni a bakelitet, a km kihajtás tokját, és lehet a tengelyt is
Kérdés, hogy ha leveszik onnan az anyagot, akkor nem-e esik le maga a lánckerék :S
Mindenképp szedd szét, és nézd meg mielőtt elmész vele szvsz...
Mert szét fogja barmolni a bakelitet, a km kihajtás tokját, és lehet a tengelyt is
Kérdés, hogy ha leveszik onnan az anyagot, akkor nem-e esik le maga a lánckerék :S
Mindenképp szedd szét, és nézd meg mielőtt elmész vele szvsz...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Holnap lesz egy hosszabb próbaút,aztán tényleg szétszedem és megnézem mi tapasztalható odabent
Mint írtam a rovátkák sem passzolnak a kerékkel úgyhogy nem lehetetlen,hogy a lánckerék a hunyó,lehet hogy igazad van Kill,a burkolat nélküli dologban is,de én szeretném ha nekem így burkoltan működne ahogy kell,hiába én már csak ilyen maradi vagyok
Mint írtam a rovátkák sem passzolnak a kerékkel úgyhogy nem lehetetlen,hogy a lánckerék a hunyó,lehet hogy igazad van Kill,a burkolat nélküli dologban is,de én szeretném ha nekem így burkoltan működne ahogy kell,hiába én már csak ilyen maradi vagyok
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3884
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
festékes!
Ha kattog is, akkor szinte biztos az amit mondtam.
Ha kattog is, akkor szinte biztos az amit mondtam.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszi a válaszokat,kicsit járogatok vele,aztán majd kiderül,hogy mi a helyzet!
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Vagy menj vele egy 20-30 km-t valami csendes ki úton (ha baleset lenne a lánc virgonckodása miatt...), és hazaérve szedd szét, nézd meg hol vannak kopásnyomok (fényes felületek, ahogy Dénes is írta kimart gumik, bakelitek). Ha a lánckereken -> egyenesfutás, blokktartó. Ha máshol, akkor meg "majd bekopik". Még az is lehet h az utángyártott lánckereken egyszerűen máshol van a fogaskoszorú mint kéne. Elég nehéz kideríteni, mert nincs mihez viszonyítani.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Szerintem majd szépen ledarálja a bakelitből, gumiból ami nem kell neki, aztán jó lesz. (ha attól kattog, hogy a lánc, fogaskerék hozzáér a bakelithez)
Nekem is ilyet csinált DID lánc csere után. Aztán a blokknál (kis lánckerék) felhalmozódott egy marék gumi és bakelitreszelék.
És most már "csendes".
Ez van, ilyen ez a popszakma. Mz szakma. Izé..értitek.
Ahogy zsebi is írja, lehet hogy a blokktartó miatt van.
Nekem is ilyet csinált DID lánc csere után. Aztán a blokknál (kis lánckerék) felhalmozódott egy marék gumi és bakelitreszelék.
És most már "csendes".
Ez van, ilyen ez a popszakma. Mz szakma. Izé..értitek.
Ahogy zsebi is írja, lehet hogy a blokktartó miatt van.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2804
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
ilyet akkor is csinál, amikor a kis lánckerék és a hátsó nem fut egyvonalban. Pl. blokktartó elgörbült. És hogy miért az új lánckerékkel csinálja? Mert a fogak minden irányból kopnak, tehát keskenyebb is lesz. A lánc is kopik, most, viszont, hogy minden új, már a kisebb eltérés is hanggal jár.festékes írta:...Csak az a hangos kattogás mikor hátrafelé tolom a motort vagy forgatom a kereket az nagyon nem tetszik! ...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég