Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
http://www.manualedereparatie.info/hu/d ... konyv.html" onclick="window.open(this.href);return false;
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Gexxx írta:hát igen, elég sokszor jönnek ilyen kérdések...
a fejlécben van egy "Keresés" felirat, arra kattintva bejön egy oldal, amit ügyesen használva megkapod a kérdéseidre a választ...
üdv.
ezen túl vagyok.
kb. 100 féle verzióban írtam be hogy ts 125, mz ts 125, stb.
vagy nincs találat, vagy nincs találat.
több verziót nem ír ki.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Gexxx
- bajnok
- Hozzászólások: 3153
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hát igen, elég sokszor jönnek ilyen kérdések...
a fejlécben van egy "Keresés" felirat, arra kattintva bejön egy oldal, amit ügyesen használva megkapod a kérdéseidre a választ...
a fejlécben van egy "Keresés" felirat, arra kattintva bejön egy oldal, amit ügyesen használva megkapod a kérdéseidre a választ...
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
RBiker profil
- bg
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
üdv emberek.
lehet hogy unásig ismert kérdés, de érdeklődnék hogy hol lehet találni ts 125/1, meg ts 150/1 szerelési leírásokat.
úgymint lánckerék méretek, dugó méretek, fúvóka méretek karburátorba, stb.
Thx.
lehet hogy unásig ismert kérdés, de érdeklődnék hogy hol lehet találni ts 125/1, meg ts 150/1 szerelési leírásokat.
úgymint lánckerék méretek, dugó méretek, fúvóka méretek karburátorba, stb.
Thx.
bg
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Itt egy kép segítség végett: http://skfuzlethaz.webseo.hu/media/cata ... ile_13.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Úgy vedd ki a 4 szemet, h belső heveder legyen a lánc két végén, mert a patentszem egy külső heveder. (biciglinél ezt szívtam meg, mert se patentszem, se tapasztalat. Motornál mindig adnak patentszemet)
Úgy vedd ki a 4 szemet, h belső heveder legyen a lánc két végén, mert a patentszem egy külső heveder. (biciglinél ezt szívtam meg, mert se patentszem, se tapasztalat. Motornál mindig adnak patentszemet)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezt most nem értem. Hogy is van ez pontosan?DrV írta:De arrafigyelj, h úgy válaszd és szedd ki a 4 szemet, h a patentszemmel legyen összefogatva, ne te tedd vissza a csapot. Biciklimnél volt emiatt folyamatos szakadás, mert rossz helyen szedtem ki a láncszemeket.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
De arrafigyelj, h úgy válaszd és szedd ki a 4 szemet, h a patentszemmel legyen összefogatva, ne te tedd vissza a csapot. Biciklimnél volt emiatt folyamatos szakadás, mert rossz helyen szedtem ki a láncszemeket.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nandor írta:
Köszönöm, azt nem tudod esetleg, hogy hol lehet kapni?
Csak etz meg kis ts láncot találtam.
Esetleg vegyek egy 130-as etz láncot és üssek ki belőle 4 szemet?
Én pontosan ezt csináltam. 130-ast vettem és 4 szemet leszedtem róla.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mikor a didet vettem a neten,volt 126 szemes,viszont a raktáron mégse
Úgyhogy maradt a 130-as,4 szem ki és kész
Úgyhogy maradt a 130-as,4 szem ki és kész
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm, azt nem tudod esetleg, hogy hol lehet kapni?zsakfos írta: Méretileg kérded vagy márka ügyileg?
Mérete:1/2"x5/16"x126
Ugyanaz mint az Etz 250,csak 4 láncszemmel kevesebb.
Csak etz meg kis ts láncot találtam.
Esetleg vegyek egy 130-as etz láncot és üssek ki belőle 4 szemet?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Méretileg kérded vagy márka ügyileg?Nandor írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 4-sebes. TS250-hez milyen lánc kell?
Mérete:1/2"x5/16"x126
Ugyanaz mint az Etz 250,csak 4 láncszemmel kevesebb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 4-sebes. TS250-hez milyen lánc kell?
Tudja valaki, hogy a 4-sebes. TS250-hez milyen lánc kell?
- Troster
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sajnos ismét egy príma kisipari termékkel szembesültünk .m-tom írta:Sziasztok,
Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?
Köszi,
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mi a véleményetek az alábbi lánckerekeről? Ezeket talán már össze lehetne operálni.
Az a baj, hogy az egyik 45 fogú :S
http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
Az a baj, hogy az egyik 45 fogú :S
http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lehetséges, hogy tudnék gyártatni rendes hátsó fogaskereket 250 ETZ-hez (szerintem 125höz is, de azt nem kérdeztem még), de előtte körbekérdezek, hogy kit érdekelne a dolog, mert úgy kell ajánlatokat kérni.
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha olyan a felfogatása mint a 251-sé akkor 1 gyorskötözővel húzasd rá a gumiláncvédőt a blokkból kijövő alucsonkra!![/quote]
Hát ez az, hogy sajnos nem olyan (így tényleg egyszerű lenne), a láncvédő gumi a "blokkon belül" rögzül (?) két kis gumifüllel....(
Nem volt még másnak ilyen problémája?
Hát ez az, hogy sajnos nem olyan (így tényleg egyszerű lenne), a láncvédő gumi a "blokkon belül" rögzül (?) két kis gumifüllel....(
Nem volt még másnak ilyen problémája?
- etzzsolt
- Simsonos
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha olyan a felfogatása mint a 251-sé akkor 1 gyorskötözővel húzasd rá a gumiláncvédőt a blokkból kijövő alucsonkra!!m-tom írta:Sziasztok,
Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?
Köszi,
A rock örök és halhatatlan!!
- m-tom
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok,
Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?
Köszi,
Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?
Köszi,
- Perec
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az enyémben bent volt mégis pikkpakk megette a méregdrága skft, mire észrevettem, hogy valami eszelős bika meghúzta úgy, hogy megzömült a két vége...
Ez gyári is lehet, vagy csak puha utángyári valami?
Ez gyári is lehet, vagy csak puha utángyári valami?
Alfa írta:Távtartó csövecske benne van a 2 csapágy között? Csapágyak szilárdan ülnek a fészekben?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az első linken lévőbe ár én is belefutottam, gyári alapra szerkesztett lánckerék.
http://pcbonto.hu/portal/Balatonmagyaro ... 42198.html
Nincs egy vonalban az eredeti lánckerékkel, gond lehet a burkolatnál és a vonalban futással. Ez a kopottabb, leharcoltabb.
Amit képeken raktál be, az jobb állapotú, bár már látszik rajta egy kis kopás. A fogaknak szimmetrikusnak kell lennie, ha egyik oldalról más az íve, akkor már kikopott. A nagyon kopott - kuka - lánckerék foga tarajos, mint a viharos szélben a hullámok.
A kettő közül a képeken lévőt ajánlanám.
http://pcbonto.hu/portal/Balatonmagyaro ... 42198.html
Nincs egy vonalban az eredeti lánckerékkel, gond lehet a burkolatnál és a vonalban futással. Ez a kopottabb, leharcoltabb.
Amit képeken raktál be, az jobb állapotú, bár már látszik rajta egy kis kopás. A fogaknak szimmetrikusnak kell lennie, ha egyik oldalról más az íve, akkor már kikopott. A nagyon kopott - kuka - lánckerék foga tarajos, mint a viharos szélben a hullámok.
A kettő közül a képeken lévőt ajánlanám.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
Még mindig hátsó fogaskerék keresésében vagyok.
Kettő viszonylag használhatónak tűnőt találtam, mi a véleményetek róluk? Mert sajnos én nem értek hozzá eléggé, szóval mennyire vannak elkopva?
Köszi!
Az első: (ez szerintem csináltatott, de az érdekelne, mennyire van leélve)
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig0.jpg
A második: (ez gyári)
Még mindig hátsó fogaskerék keresésében vagyok.
Kettő viszonylag használhatónak tűnőt találtam, mi a véleményetek róluk? Mert sajnos én nem értek hozzá eléggé, szóval mennyire vannak elkopva?
Köszi!
Az első: (ez szerintem csináltatott, de az érdekelne, mennyire van leélve)
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig0.jpg
A második: (ez gyári)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nagyon sanszos. A csapágyakon látszik berágódás, kopás nyom? Ezen kellene elindulnod, ebből következtethetsz arra, merre van a nem kívánt feszültség. Ahhoz, hogy ilyen gyorsan tönkremenjen egy csapágy, erős oldalirányú terhelést, feszítést kell kapjon.pedro121 írta: Vhol ráfeszülhet?
- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Távtartó csövecske benne van a 2 csapágy között? Csapágyak szilárdan ülnek a fészekben?pedro121 írta:Üdv mindenkinek! Olyan bajom van h az ETZ-m zabálja a hátsókerékcsapágyakat.... volt ami 1 napot bírt ki... legutóbb DKF csapágyat kaptam igaz nem volt zárt ezért rendesen bezsíroztam... 2 hétig bírta. A sejtésem az h vmi nincs normálisan a helyén. Néztem is legutóbb de nem találtam semmi rendellenes dolgot. A lánc nem szoros nem laza a tengelyt se húztam meg nagyon. Azért írok mert hátha volt már másnak is ilyen baja. Vagy csak azért mehetett tönkre mert nem volt zárt? Mondjuk épp az ami zárt volt az járt úgy h 1 nap múlva széthullott... Az elődje úgy járt h szószerint széttört a csapágy..... és fogalmam sincs h m okozza... Vhol ráfeszülhet?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv mindenkinek! Olyan bajom van h az ETZ-m zabálja a hátsókerékcsapágyakat.... volt ami 1 napot bírt ki... legutóbb DKF csapágyat kaptam igaz nem volt zárt ezért rendesen bezsíroztam... 2 hétig bírta. A sejtésem az h vmi nincs normálisan a helyén. Néztem is legutóbb de nem találtam semmi rendellenes dolgot. A lánc nem szoros nem laza a tengelyt se húztam meg nagyon. Azért írok mert hátha volt már másnak is ilyen baja. Vagy csak azért mehetett tönkre mert nem volt zárt? Mondjuk épp az ami zárt volt az járt úgy h 1 nap múlva széthullott... Az elődje úgy járt h szószerint széttört a csapágy..... és fogalmam sincs h m okozza... Vhol ráfeszülhet?
Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én eddig ezeket használtam:zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
-motorolaj - olajzóból: seperc alatt eltűnik a láncról csöpög hátul -> nem jó
-zsír kézzel felkenve: nem csöpög, sokáig fenn marad, de a csapok közé nem igazán megy be-> nem a legjobb
-mofakeres láncspré:250milis flkaon volt 800 körül, mézszerű trutyi, ami idővel elkezd házul csöpögni
-tectane zsírspré: ugyanaz a mézszerű trutyi, csak épp felannyiba kerül. idővel ugyanúgy csöpög.
-motul zsírspré: fehér zsírspré, vékony fehér réteget képez a láncon, egész használható. De hamarabb el is tűnik mint a tectane.
-lidlis láncspré: "száraz láncspré" ráfújom, elpárolog a cucc, és semmi látható nem marad... lehet hogy valami teflonos vagy nem tudom milyen réteg marad utána, de én nem bízom benne...
Lánc tisztításra vagy etanolt, vagy féktisztító sprét használok - ez a 2 legolcsóbb.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm, kipróbálom.z25z írta: brigeciol a tuti kicsit beaztatod hagyod egy jo 10 percet aztan slaggal atmosod esetleg 2 x v 3x szennyezodestol fuggoen. En a zsiros vackokhoz ezt hasznalom, nagyon bevalt.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Thorwald írta:Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
brigeciol a tuti kicsit beaztatod hagyod egy jo 10 percet aztan slaggal atmosod esetleg 2 x v 3x szennyezodestol fuggoen. En a zsiros vackokhoz ezt hasznalom, nagyon bevalt.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Régen az volt a móka, hogy zsírban kifőzték a láncot. Ennek az a lényege, hogy a meleg hatására a zsír megfolyósodott és elvileg bement a szemek csapjaihoz. Megmondom őszintén, én mindig zsírral kentem be alaposan a láncot. Ha tiszta volt a bakelit és a gumik, nem koszolódott a lánc. Ilyen úri dolgokat, mint láncspray-t nem lehetett kapni, csak a jó kis Áfor zsírt, esetleg néha Shellt. Lehetőleg vízálló zsírt használtam, de később jött a szürke molibdéndiszulfidos, növelt kenőképességű zsír. Ennyi volt, meg NDK, vagy Favorit lánc, de nem kellett túl gyakran cserélni így sem. Pedig mentünk a szlovákokhoz túrázni, meg a bolgár tengerpartra, meg ahová csak lehetett tavasztól őszig.zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az olajjal, zsírral az a baj hogy leszórja magáról nagyon hamar... Milyen spray-t használsz?
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én eddig mindenhonnan azt hallottam, hogy zsírt és olajat felejtsük el. Vettem az új lánchoz Castrol láncmosó folyadékot, és lánc spray-t, ez volt együtt kb 5500 Ft. Majdnem egy szezont kibír. (Mondjuk akciós volt éppen)zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én a múltkoriban Ultra Dermes vízzel álltam neki, meg egy ronggyal. Elég jól lehet vele mosni, de ruhából is sok kell, meg ultárból se árt, ha van Én nem vettem észre, hogy bántotta volna a gumit. Viszont egy nagyobb fajta rongy nem volt neki elég. Ráakasztottam drótra, áthúztam rajt, és sikáltam.Thorwald írta:Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Széria kipu kell. De ez nem ide tartozik már.DrV írta:Ha kell van eladó rezóm, szép állapotú 3000 ft. Tudtommal verseny etz-n volt.
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha kell van eladó rezóm, szép állapotú 3000 ft. Tudtommal verseny etz-n volt.Seclusion írta:Most az ősz elején lesz 4 börze, amire elmegyek. Mivel versenymotort is akarok építeni, kell a tartalék alkatrész. Körmend, Szeleste, Vép és Pápa lesz, amiket (a terveim szerint) meglátogatok. Aztán kuplung, sebváltó, meg ilyen aprólékok, amiket nem lehet itthon elkészíteni. Meg ami olcsó Valami lerohadt kipufogó is kéne, amit szétvághatnék méretvételhez, és természetesen hátsó lánckerék. Mivel első lánckereket lehet jó minőségben venni utángyártottban is. Meg azt szinte "bármelyik" hozzáértő mar.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
A fém a hús felé hajlik.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Most az ősz elején lesz 4 börze, amire elmegyek. Mivel versenymotort is akarok építeni, kell a tartalék alkatrész. Körmend, Szeleste, Vép és Pápa lesz, amiket (a terveim szerint) meglátogatok. Aztán kuplung, sebváltó, meg ilyen aprólékok, amiket nem lehet itthon elkészíteni. Meg ami olcsó Valami lerohadt kipufogó is kéne, amit szétvághatnék méretvételhez, és természetesen hátsó lánckerék. Mivel első lánckereket lehet jó minőségben venni utángyártottban is. Meg azt szinte "bármelyik" hozzáértő mar.Thorwald írta:Ez tényleg elkeserítő nekem is, pedig csak mostanában kapcsolódtam be újra az MZ világába. Nagyon motoszkál a fejembe, hogy kellene megint egy ETZ 250-es, de ez a helyzet az alkatrészekkel, mindig lelohasztja a lelkesedésemet.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez tényleg elkeserítő nekem is, pedig csak mostanában kapcsolódtam be újra az MZ világába. Nagyon motoszkál a fejembe, hogy kellene megint egy ETZ 250-es, de ez a helyzet az alkatrészekkel, mindig lelohasztja a lelkesedésemet. Ismerve magamat, addig nem nyugodnék, míg nem lenne rajta minden tökéletes, de ennyi gagyi utángyártott alkatrésszel......Seclusion írta: (Azért dühítő a sok utángyártott kacat...)
Teljesen a régi szoci helyzet feelingje van, amikor mint vásárló abszolút kiszolgáltatott helyzetben voltunk. Anno én szerencsés voltam, annál a cégnél dolgoztam, akik biztosították az alkatrészellátást és a szerviz hátteret, így szinte mindent megkaptam, amire szükségem volt. A 205/1-es TS-em egy pár száz kilométernél garanciában lecserélt gép volt, mert a malomkerékből kitört egy fog. 30 napon belül nem tudták megjavítani a gépet alkatrészhiány miatt - mert az NDK-s elvtársak sem nagyon kapkodták magukat - és már kapott is egy újat az ember. Amire lecserélték a motort, megjött a fogaskerék a raktárba. Én - mint a cég dolgozója némi előnyt élvezve - hibásan megvettem a mocit és egy órás munkával féláron volt egy szinte bejáratós motorom.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kinyomni nem fogja szerintem, nincs neki elegendő hely. Akkor vaslemez lesz ott bicikli belső szendvicsben ^^ Csak hogy a lényegi rész ne sérüljön. Mást nem tudok hirtelen elképzelni. (Azért dühítő a sok utángyártott kacat...)Thorwald írta:Nem is bírnám magamban tartani.
A biciklibelső ehhez a gumihoz képest nagyon gyenge, vagy kinyomja, vagy szétlapítja. Nagyon átmeneti megoldás lesz.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Találtam egy jó akril festéket, az egész 600 valahány Ft. volt. Nagyon gyorsan szárad, a nagy meleg miatt kicsit rücskös is lett, de felszerelve - főleg koszosan - nem fog látszani.festékes írta: Autó lökhárító spay-vel nyugodtan lefújhatod, kérdés ,hogy ezért érdemes e venni a múltkor fújtam az astrámon,egy normális minőségű 2100 ft volt
Ilyen volt (csiszolás után):
Ilyen lett:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem is bírnám magamban tartani.Seclusion írta: Up: Megpróbálom bicikli belső gumival kipótolni a hézagokat, elég jónak tűnik, és odapasszol a kerékagyhoz is. Összerakom így, és menet közben majd kiderül. Ha valakinek van véleménye róla, akkor ne tartsa magában!
A biciklibelső ehhez a gumihoz képest nagyon gyenge, vagy kinyomja, vagy szétlapítja. Nagyon átmeneti megoldás lesz.
- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Autó lökhárító spay-vel nyugodtan lefújhatod, kérdés ,hogy ezért érdemes e venni a múltkor fújtam az astrámon,egy normális minőségű 2100 ft voltThorwald írta:Láncvédő bakelitot festett már le valaki?
Megjött a postán épségben a gyári bakelit és gondoltam kicsit megsikálom, hogy tiszta legyen. Tiszta lett, de elbarnult a felülete kívül. Szilikonnal újra szép lett, de tudom ez időleges megoldás. Szerintetek érdemes lenne valamilyen fekete festékkel lefújnom, vagy csak rondább lesz és inkább maradjon a a jó öreg silikon spray?
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én is ettől tartottam :/ Akkor valamelyiket be kell szereznem =( Köszi a választ!Thorwald írta:A gumi lengéscsillapítónak passzosnak kell lennie, ha már lötyög, akkor a hajtás pofozza a gumit, hamarabb tönkreteszi. Anno egy gyári gumival a helyére kellett "püfölni" a kereket.
Up: Megpróbálom bicikli belső gumival kipótolni a hézagokat, elég jónak tűnik, és odapasszol a kerékagyhoz is. Összerakom így, és menet közben majd kiderül. Ha valakinek van véleménye róla, akkor ne tartsa magában!
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A gumi lengéscsillapítónak passzosnak kell lennie, ha már lötyög, akkor a hajtás pofozza a gumit, hamarabb tönkreteszi. Anno egy gyári gumival a helyére kellett "püfölni" a kereket.
-
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv Urak!
Teljes hajtást is kell cserélnem, kis és nagy lánckerék, no meg lánc. Minden meg is van, ám egy kérdés felvetődött bennem. Ami a motorban volt nagy lánckerék, abban ugyebár van egy gumibak, ebbe kapaszkodik bele a hajtott kerék. Ez szép passzos, nem lötyögött. Azonban van másik 2 ilyen lánckerekem, és ezekben mindben lötyög ez a gumibak. Nem is kicsit. A lánckeréken van a 3 kapaszkodó váll, ezektől körkörös irányban kb 2 mm-t tudom mozgatni. A bontott motorban alapból ilyen a gumibak és a lánckerék viszonya. A kérdés, hogy ez így használható ettől függetlenül? Továbbá az ördögi kérdés, hogy melyik az utángyártott?
Teljes hajtást is kell cserélnem, kis és nagy lánckerék, no meg lánc. Minden meg is van, ám egy kérdés felvetődött bennem. Ami a motorban volt nagy lánckerék, abban ugyebár van egy gumibak, ebbe kapaszkodik bele a hajtott kerék. Ez szép passzos, nem lötyögött. Azonban van másik 2 ilyen lánckerekem, és ezekben mindben lötyög ez a gumibak. Nem is kicsit. A lánckeréken van a 3 kapaszkodó váll, ezektől körkörös irányban kb 2 mm-t tudom mozgatni. A bontott motorban alapból ilyen a gumibak és a lánckerék viszonya. A kérdés, hogy ez így használható ettől függetlenül? Továbbá az ördögi kérdés, hogy melyik az utángyártott?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Láncvédő bakelitot festett már le valaki?
Megjött a postán épségben a gyári bakelit és gondoltam kicsit megsikálom, hogy tiszta legyen. Tiszta lett, de elbarnult a felülete kívül. Szilikonnal újra szép lett, de tudom ez időleges megoldás. Szerintetek érdemes lenne valamilyen fekete festékkel lefújnom, vagy csak rondább lesz és inkább maradjon a a jó öreg silikon spray?
Megjött a postán épségben a gyári bakelit és gondoltam kicsit megsikálom, hogy tiszta legyen. Tiszta lett, de elbarnult a felülete kívül. Szilikonnal újra szép lett, de tudom ez időleges megoldás. Szerintetek érdemes lenne valamilyen fekete festékkel lefújnom, vagy csak rondább lesz és inkább maradjon a a jó öreg silikon spray?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Furcsállottam a csavaros megoldást, amikor a többi fixen öntött. Talán ezért nem volt a motoron láncvédő.KILL3R etz írta:Az alu rész gyári, de le lett esztergálva róla a lánckerék, és rástupekolva valami...
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az alu rész gyári, de le lett esztergálva róla a lánckerék, és rástupekolva valami...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Talán ez? Ebben már benne van az MZ jel, csak már kissé tarajos a lánckerék.KILL3R etz írta:Az utóbbi két lánckerék utángyártott szemét...
http://pcbonto.hu/portal/Balatonmagyaro ... 42198.html
Sosem kellett kiszednem az enyémet, maximum a gumi lengéscsillapítót cseréltem ki.
- ambrusviktor
- versenyző
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
végül is már mindegy, mert betettem új utángyártottat :S minden esetre köszönöm a segítségeket. Aztán ha esetleg valahol találok gyárit, akkor kicserélem.
Hogy lehet egyébként fénykép alapján megkülönböztetni őket?
Köszi.
Hogy lehet egyébként fénykép alapján megkülönböztetni őket?
Köszi.
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3886
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az utóbbi két lánckerék utángyártott szemét...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég