 Melyik típusba való, tudja valaki? Kell esetleg valakinek? Szerintem gyári.
 Melyik típusba való, tudja valaki? Kell esetleg valakinek? Szerintem gyári.Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Van egy láncvédő bakelitbe való új műanyag perselyem, ami a kilométeróra-hajtás kis fogaskerekét tarja. Azt  hittem, hogy ETZ 250-hez való, de kb. 1-1,5cm-rel rövidebb a hossza.  Melyik típusba való, tudja valaki? Kell esetleg valakinek? Szerintem gyári.
 Melyik típusba való, tudja valaki? Kell esetleg valakinek? Szerintem gyári.
			
			
									
						
										
						 Melyik típusba való, tudja valaki? Kell esetleg valakinek? Szerintem gyári.
 Melyik típusba való, tudja valaki? Kell esetleg valakinek? Szerintem gyári.- 
				gabsic
- bajnok 
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Miért ne gondolhatnám komolyan? Pl vaterán árultak ilyet a jómúltkorában... Vagy nekem is volt a Jawa-hoz zsír új CZ kulpungláncom meg hátsó láncom is. 1972-ben vette még fater, azóta figyelt a polcon. Ebben szvsz nincs semmi extra.smate írta:jó, de te sem gondoltad komolyan hogy van a polcon egy 30 éves egyébként 0 km-et futott lánc és tegyük fel mert az olyan poén, 30 éve a motoron van ami 27000-ret ment eddig
Vagy mikor porrá törtem 2004-ben a kisTS-emet ügyeztem egyet hozzá olcsón papírok nélkül. 3840km volt abban a motorban amit papírok híján el kellett bontatnom. Na szvsz annak a láncával semm lett volna gond (bár tény hogy az egykori NDK-s láncok nem a túl jó minőségükről voltak híresek)
Smúgy meg nem értem mi a probléma: kisTS-re jó a mezei favorit lánc, nincs 3000Ft sem, egyértelműen csere. Én pl meg sem néztem milyen állapotban van, 10000-ként cseréltem. 251-t mikor vettem, jónak tűnt a lánca de az sem volt kérdés, vettem rá RK428H-t, az a világ végéig jó lesz.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
			
						Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Troster
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A láncot kifűzöd, lefekteted a földre, és oldalirányban megnézed mennyit hajlik a lánc.Ha már majdnem összeér a két vége, akkor spuri a boltba új láncért.
Egyébként egyről sem látszik milyen idős a lánc, de elég fontos része a motornak, biztonságtechnikai szempontból,úgyhogy az semmiképpen sem pénzkidobás.
Nemrég vett motoromon én sem tudom milyen idős a lánc,de jól néz ki, de télen kifűzöm és megnézem mennyire nyúlt-e.
			
			
									
						
										
						Egyébként egyről sem látszik milyen idős a lánc, de elég fontos része a motornak, biztonságtechnikai szempontból,úgyhogy az semmiképpen sem pénzkidobás.
Nemrég vett motoromon én sem tudom milyen idős a lánc,de jól néz ki, de télen kifűzöm és megnézem mennyire nyúlt-e.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
jó, de te sem gondoltad komolyan hogy van a polcon egy 30 éves egyébként 0 km-et futott lánc és tegyük fel mert az olyan poén, 30 éve a motoron van ami 27000-ret ment eddig
			
			
									
						
										
						- 
				gabsic
- bajnok 
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Attól, hogy öreg, nem. Nem a kor számít hanem a futásteljesítmény.smate írta:helló, a lánc elszakadhat attól hogy öreg ?
Tehát ha van egy 30 éves gyári láncod ami még nem volt motoron az nem fog elszakadni ha felrakod. De ha van egy 2 éves láncod ami már futott 25000-t, és te épp most akarod fejleszteni az egykerekezési tudományodat, akkor borítékolhatod hogy el fog szakadni.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
			
						Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
köszi, nagy  a valószinűsége annak hogy ez még a gyári volt
			
			
									
						
										
						- etzzsolt
- Simsonos 
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
igen minden anyag elfárad 1 idő után ez csak attól függ milyen igénybevételnek van kitéve minél nagyobb az igénybevétell erőssége annál hamarabb fárad el az anyag!!smate írta:helló, a lánc elszakadhat attól hogy öreg ?
A rock örök és halhatatlan!!
			
						Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
helló, a lánc elszakadhat attól hogy öreg ?
			
			
									
						
										
						- Nandor
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
DrV írta:Itt egy kép segítség végett: http://skfuzlethaz.webseo.hu/media/cata ... ile_13.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Úgy vedd ki a 4 szemet, h belső heveder legyen a lánc két végén, mert a patentszem egy külső heveder. (biciglinél ezt szívtam meg, mert se patentszem, se tapasztalat. Motornál mindig adnak patentszemet)
Ja, most már értem!
Köszönöm a segítséget.
- Gexxx
- bajnok 
- Hozzászólások: 3160
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
http://www.manualedereparatie.info/hu/d ... konyv.html" onclick="window.open(this.href);return false;
			
			
									
						
							MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
			
						RBiker profil
- bg
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Gexxx írta:hát igen, elég sokszor jönnek ilyen kérdések...
a fejlécben van egy "Keresés" felirat, arra kattintva bejön egy oldal, amit ügyesen használva megkapod a kérdéseidre a választ...
üdv.
ezen túl vagyok.
kb. 100 féle verzióban írtam be hogy ts 125, mz ts 125, stb.
vagy nincs találat, vagy nincs találat.
több verziót nem ír ki.
bg
	
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
			
						Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- Gexxx
- bajnok 
- Hozzászólások: 3160
- Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
- MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
- Tartózkodási hely: Cegléd
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
hát igen, elég sokszor jönnek ilyen kérdések...
a fejlécben van egy "Keresés" felirat, arra kattintva bejön egy oldal, amit ügyesen használva megkapod a kérdéseidre a választ...
			
			
									
						
							a fejlécben van egy "Keresés" felirat, arra kattintva bejön egy oldal, amit ügyesen használva megkapod a kérdéseidre a választ...

MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
			
						RBiker profil
- bg
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 185
- Csatlakozott: 2008.10.29. 11:03
- MZ-d típusa: ES 125/1,150/1, ETZ
- Tartózkodási hely: Kecskemét
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
üdv emberek.
lehet hogy unásig ismert kérdés, de érdeklődnék hogy hol lehet találni ts 125/1, meg ts 150/1 szerelési leírásokat.
úgymint lánckerék méretek, dugó méretek, fúvóka méretek karburátorba, stb.
Thx.

			
			
									
						
							lehet hogy unásig ismert kérdés, de érdeklődnék hogy hol lehet találni ts 125/1, meg ts 150/1 szerelési leírásokat.
úgymint lánckerék méretek, dugó méretek, fúvóka méretek karburátorba, stb.
Thx.


bg
	
Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
			
						Ki önmagából bújt elõ... ki múltba zárt jövõ idõ... ki védtelent nem büntetõ... ki templomokba nem menõ... ki nem teremtõ, nem szülõ... s kinek része vagy, mert részed õ...
Az áram alatt lévő vezeték ugyanúgy néz ki, mint amelyik nincs áram alatt. Csak más a fogása.
- 
				DrV
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Itt egy kép segítség végett: http://skfuzlethaz.webseo.hu/media/cata ... ile_13.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Úgy vedd ki a 4 szemet, h belső heveder legyen a lánc két végén, mert a patentszem egy külső heveder. (biciglinél ezt szívtam meg, mert se patentszem, se tapasztalat. Motornál mindig adnak patentszemet)
			
			
									
						
							Úgy vedd ki a 4 szemet, h belső heveder legyen a lánc két végén, mert a patentszem egy külső heveder. (biciglinél ezt szívtam meg, mert se patentszem, se tapasztalat. Motornál mindig adnak patentszemet)
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
			
						A fém a hús felé hajlik.
- Nandor
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ezt most nem értem. Hogy is van ez pontosan?DrV írta:De arrafigyelj, h úgy válaszd és szedd ki a 4 szemet, h a patentszemmel legyen összefogatva, ne te tedd vissza a csapot. Biciklimnél volt emiatt folyamatos szakadás, mert rossz helyen szedtem ki a láncszemeket.
- 
				DrV
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
De arrafigyelj, h úgy válaszd és szedd ki a 4 szemet, h a patentszemmel legyen összefogatva, ne te tedd vissza a csapot. Biciklimnél volt emiatt folyamatos szakadás, mert rossz helyen szedtem ki a láncszemeket.
			
			
									
						
							A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
			
						A fém a hús felé hajlik.
- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nandor írta:
Köszönöm, azt nem tudod esetleg, hogy hol lehet kapni?
Csak etz meg kis ts láncot találtam.
Esetleg vegyek egy 130-as etz láncot és üssek ki belőle 4 szemet?
Én pontosan ezt csináltam. 130-ast vettem és 4 szemet leszedtem róla.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- festékes
- bajnok 
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mikor a didet vettem a neten,volt 126 szemes,viszont a raktáron mégse  
 
Úgyhogy maradt a 130-as,4 szem ki és kész
			
			
									
						
										
						 
 Úgyhogy maradt a 130-as,4 szem ki és kész

- Nandor
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm, azt nem tudod esetleg, hogy hol lehet kapni?zsakfos írta: Méretileg kérded vagy márka ügyileg?
Mérete:1/2"x5/16"x126
Ugyanaz mint az Etz 250,csak 4 láncszemmel kevesebb.
Csak etz meg kis ts láncot találtam.
Esetleg vegyek egy 130-as etz láncot és üssek ki belőle 4 szemet?
- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Méretileg kérded vagy márka ügyileg?Nandor írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 4-sebes. TS250-hez milyen lánc kell?
Mérete:1/2"x5/16"x126
Ugyanaz mint az Etz 250,csak 4 láncszemmel kevesebb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- Nandor
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 4-sebes. TS250-hez milyen lánc kell?
			
			
									
						
										
						Tudja valaki, hogy a 4-sebes. TS250-hez milyen lánc kell?
- Troster
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 474
- Csatlakozott: 2011.09.15. 03:33
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sajnos ismét egy príma kisipari termékkel szembesültünkm-tom írta:Sziasztok,
Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?
Köszi,
 .
 .- ambrusviktor
- versenyző 
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Mi a véleményetek az alábbi lánckerekeről? Ezeket talán már össze lehetne operálni.
Az a baj, hogy az egyik 45 fogú :S
http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
			
			
									
						
										
						Az a baj, hogy az egyik 45 fogú :S
http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
http://quadalkatreszek.hu/index.php?pag ... t&Itemid=7
- ambrusviktor
- versenyző 
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Lehetséges, hogy tudnék gyártatni rendes hátsó fogaskereket 250 ETZ-hez (szerintem 125höz is, de azt nem kérdeztem még), de előtte körbekérdezek, hogy kit érdekelne a dolog, mert úgy kell ajánlatokat kérni.
			
			
									
						
										
						- m-tom
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha olyan a felfogatása mint a 251-sé akkor 1 gyorskötözővel húzasd rá a gumiláncvédőt a blokkból kijövő alucsonkra!![/quote]
Hát ez az, hogy sajnos nem olyan (így tényleg egyszerű lenne), a láncvédő gumi a "blokkon belül" rögzül (?) két kis gumifüllel.... (
(
Nem volt még másnak ilyen problémája?
			
			
									
						
										
						Hát ez az, hogy sajnos nem olyan (így tényleg egyszerű lenne), a láncvédő gumi a "blokkon belül" rögzül (?) két kis gumifüllel....
 (
(Nem volt még másnak ilyen problémája?
- etzzsolt
- Simsonos 
- Hozzászólások: 140
- Csatlakozott: 2011.01.17. 21:58
- MZ-d típusa: etz251
- Tartózkodási hely: Hajdúszoboszló
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha olyan a felfogatása mint a 251-sé akkor 1 gyorskötözővel húzasd rá a gumiláncvédőt a blokkból kijövő alucsonkra!!m-tom írta:Sziasztok,
Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?
Köszi,
A rock örök és halhatatlan!!
			
						- m-tom
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 351
- Csatlakozott: 2010.11.11. 11:48
- MZ-d típusa: ETZ 250 Honda CB450S
- Tartózkodási hely: Páty
Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Sziasztok,
Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?
Köszi,
			
			
									
						
										
						Kis ETZ-mnél a az utángyártott láncvédő gumi rögzítése (az alsóé, amit ugye a lánc is hátrafelé "nyom") állandóan kiugrik a blokkban lévő helyéről. Van valakinek vmi ötlete ennek a fixálására?
Köszi,
- Perec
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 444
- Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
- MZ-d típusa: ETZ250
- Tartózkodási hely: Oh.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az enyémben bent volt mégis pikkpakk megette a méregdrága skft, mire észrevettem, hogy valami eszelős bika meghúzta úgy, hogy megzömült a két vége... 
Ez gyári is lehet, vagy csak puha utángyári valami?
			
			
									
						
										
						Ez gyári is lehet, vagy csak puha utángyári valami?
Alfa írta:Távtartó csövecske benne van a 2 csapágy között? Csapágyak szilárdan ülnek a fészekben?
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az első linken lévőbe ár én is belefutottam, gyári alapra szerkesztett lánckerék.
http://pcbonto.hu/portal/Balatonmagyaro ... 42198.html
Nincs egy vonalban az eredeti lánckerékkel, gond lehet a burkolatnál és a vonalban futással. Ez a kopottabb, leharcoltabb.
Amit képeken raktál be, az jobb állapotú, bár már látszik rajta egy kis kopás. A fogaknak szimmetrikusnak kell lennie, ha egyik oldalról más az íve, akkor már kikopott. A nagyon kopott - kuka - lánckerék foga tarajos, mint a viharos szélben a hullámok.
A kettő közül a képeken lévőt ajánlanám.
			
			
									
						
										
						http://pcbonto.hu/portal/Balatonmagyaro ... 42198.html
Nincs egy vonalban az eredeti lánckerékkel, gond lehet a burkolatnál és a vonalban futással. Ez a kopottabb, leharcoltabb.
Amit képeken raktál be, az jobb állapotú, bár már látszik rajta egy kis kopás. A fogaknak szimmetrikusnak kell lennie, ha egyik oldalról más az íve, akkor már kikopott. A nagyon kopott - kuka - lánckerék foga tarajos, mint a viharos szélben a hullámok.
A kettő közül a képeken lévőt ajánlanám.
- ambrusviktor
- versenyző 
- Hozzászólások: 643
- Csatlakozott: 2011.04.22. 17:04
- MZ-d típusa: etz 250
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv!
Még mindig hátsó fogaskerék keresésében vagyok.
Kettő viszonylag használhatónak tűnőt találtam, mi a véleményetek róluk? Mert sajnos én nem értek hozzá eléggé, szóval mennyire vannak elkopva?
Köszi!
Az első: (ez szerintem csináltatott, de az érdekelne, mennyire van leélve)
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig0.jpg
A második: (ez gyári)



			
			
									
						
										
						Még mindig hátsó fogaskerék keresésében vagyok.
Kettő viszonylag használhatónak tűnőt találtam, mi a véleményetek róluk? Mert sajnos én nem értek hozzá eléggé, szóval mennyire vannak elkopva?
Köszi!
Az első: (ez szerintem csináltatott, de az érdekelne, mennyire van leélve)
http://xmotor.hu/portal/static/upload_a ... _orig0.jpg
A második: (ez gyári)



Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nagyon sanszos. A csapágyakon látszik berágódás, kopás nyom? Ezen kellene elindulnod, ebből következtethetsz arra, merre van a nem kívánt feszültség. Ahhoz, hogy ilyen gyorsan tönkremenjen egy csapágy, erős oldalirányú terhelést, feszítést kell kapjon.pedro121 írta: Vhol ráfeszülhet?
- Alfa
- Keljfeljancsi 
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Távtartó csövecske benne van a 2 csapágy között? Csapágyak szilárdan ülnek a fészekben?pedro121 írta:Üdv mindenkinek! Olyan bajom van h az ETZ-m zabálja a hátsókerékcsapágyakat.... volt ami 1 napot bírt ki... legutóbb DKF csapágyat kaptam igaz nem volt zárt ezért rendesen bezsíroztam... 2 hétig bírta. A sejtésem az h vmi nincs normálisan a helyén. Néztem is legutóbb de nem találtam semmi rendellenes dolgot. A lánc nem szoros nem laza a tengelyt se húztam meg nagyon. Azért írok mert hátha volt már másnak is ilyen baja. Vagy csak azért mehetett tönkre mert nem volt zárt? Mondjuk épp az ami zárt volt az járt úgy h 1 nap múlva széthullott... Az elődje úgy járt h szószerint széttört a csapágy..... és fogalmam sincs h m okozza... Vhol ráfeszülhet?
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
			
						http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Üdv mindenkinek! Olyan bajom van h az ETZ-m zabálja a hátsókerékcsapágyakat.... volt ami 1 napot bírt ki... legutóbb DKF csapágyat kaptam igaz nem volt zárt ezért rendesen bezsíroztam... 2 hétig bírta. A sejtésem az h vmi nincs normálisan a helyén. Néztem is legutóbb de nem találtam semmi rendellenes dolgot. A lánc nem szoros nem laza a tengelyt se húztam meg nagyon. Azért írok mert hátha volt már másnak is ilyen baja. Vagy csak azért mehetett tönkre mert nem volt zárt? Mondjuk épp az ami zárt volt az járt úgy h 1 nap múlva széthullott... Az elődje úgy járt h szószerint széttört a csapágy..... és fogalmam sincs h m okozza... Vhol ráfeszülhet?
			
			
									
						
							Motorradwerke Zschopau Einzylinder Teleskopgabel Zentralkastenrahmen 250 - Drágább motor van, de jobb nincs! 
			
						
- 
				gabsic
- bajnok 
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én eddig ezeket használtam:zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
-motorolaj - olajzóból: seperc alatt eltűnik a láncról csöpög hátul -> nem jó
-zsír kézzel felkenve: nem csöpög, sokáig fenn marad, de a csapok közé nem igazán megy be-> nem a legjobb
-mofakeres láncspré:250milis flkaon volt 800 körül, mézszerű trutyi, ami idővel elkezd házul csöpögni
-tectane zsírspré: ugyanaz a mézszerű trutyi, csak épp felannyiba kerül. idővel ugyanúgy csöpög.
-motul zsírspré: fehér zsírspré, vékony fehér réteget képez a láncon, egész használható. De hamarabb el is tűnik mint a tectane.
-lidlis láncspré: "száraz láncspré" ráfújom, elpárolog a cucc, és semmi látható nem marad... lehet hogy valami teflonos vagy nem tudom milyen réteg marad utána, de én nem bízom benne...
Lánc tisztításra vagy etanolt, vagy féktisztító sprét használok - ez a 2 legolcsóbb.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
			
						Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Köszönöm, kipróbálom.z25z írta: brigeciol a tutikicsit beaztatod hagyod egy jo 10 percet aztan slaggal atmosod esetleg 2 x v 3x szennyezodestol fuggoen. En a zsiros vackokhoz ezt hasznalom, nagyon bevalt.

- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti 
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Thorwald írta:Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
brigeciol a tuti
 kicsit beaztatod hagyod egy jo 10 percet aztan slaggal atmosod esetleg 2 x v 3x szennyezodestol fuggoen. En a zsiros vackokhoz ezt hasznalom, nagyon bevalt.
 kicsit beaztatod hagyod egy jo 10 percet aztan slaggal atmosod esetleg 2 x v 3x szennyezodestol fuggoen. En a zsiros vackokhoz ezt hasznalom, nagyon bevalt.Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Régen az volt a móka, hogy zsírban kifőzték a láncot. Ennek az a lényege, hogy a meleg hatására a zsír megfolyósodott és elvileg bement a szemek csapjaihoz. Megmondom őszintén, én mindig zsírral kentem be alaposan a láncot. Ha tiszta volt a bakelit és a gumik, nem koszolódott a lánc. Ilyen úri dolgokat, mint láncspray-t nem lehetett kapni, csak a jó kis Áfor zsírt, esetleg néha Shellt. Lehetőleg vízálló zsírt használtam, de később jött a szürke molibdéndiszulfidos, növelt kenőképességű zsír. Ennyi volt, meg NDK, vagy Favorit lánc, de nem kellett túl gyakran cserélni így sem. Pedig mentünk a szlovákokhoz túrázni, meg a bolgár tengerpartra, meg ahová csak lehetett tavasztól őszig.zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
- KILL3R etz
- bajnok 
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Az olajjal, zsírral az a baj hogy leszórja magáról nagyon hamar... Milyen spray-t használsz?
			
			
									
						
							"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
			
						köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- 
				Seclusion
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én eddig mindenhonnan azt hallottam, hogy zsírt és olajat felejtsük el. Vettem az új lánchoz Castrol láncmosó folyadékot, és lánc spray-t, ez volt együtt kb 5500 Ft. Majdnem egy szezont kibír. (Mondjuk akciós volt éppen)zsakfos írta:A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
- zsakfos
- A révész 
- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
A láncspray-n kívül mivel jo kenni a láncot?
Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre](./images/smilies/eusa_wall.gif) 
 
Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
			
			
									
						
							Sima gépzsír jó neki?
Múltkor befújtam zsírspray-vel és azóta is csak nyomja kifelé a bakelitnál a kerékre
](./images/smilies/eusa_wall.gif) 
 Ráadásul mintha még a láncszemek nem is fordulnának olyan könnyen,mintha ragasztó lenne rajtuk.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
			
						- 
				Seclusion
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Én a múltkoriban Ultra Dermes vízzel álltam neki, meg egy ronggyal. Elég jól lehet vele mosni, de ruhából is sok kell, meg ultárból se árt, ha vanThorwald írta:Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
 Én nem vettem észre, hogy bántotta volna a gumit. Viszont egy nagyobb fajta rongy nem volt neki elég. Ráakasztottam drótra, áthúztam rajt, és sikáltam.
 Én nem vettem észre, hogy bántotta volna a gumit. Viszont egy nagyobb fajta rongy nem volt neki elég. Ráakasztottam drótra, áthúztam rajt, és sikáltam.Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Van valamilyen ügyes trükkötök a láncvédő gumik kimosására?
Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
			
			
									
						
										
						Ránézésre tele van koszos zsírral, ehhez vagy nagyon sok benzin, vagy nagyon sok törlőrongy, vagy mindkettő kell. Eddig nem kellett ilyet kimosnom, de ennek a kis TS-nek nagyon mocskos a láncvezető/védő gumija.
- 
				Seclusion
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Széria kipu kell. De ez nem ide tartozik már.DrV írta:Ha kell van eladó rezóm, szép állapotú 3000 ft. Tudtommal verseny etz-n volt.

- 
				DrV
- kis ETZ-s 
- Hozzászólások: 195
- Csatlakozott: 2011.01.04. 17:13
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Őrség
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ha kell van eladó rezóm, szép állapotú 3000 ft. Tudtommal verseny etz-n volt.Seclusion írta:Most az ősz elején lesz 4 börze, amire elmegyek. Mivel versenymotort is akarok építeni, kell a tartalék alkatrész. Körmend, Szeleste, Vép és Pápa lesz, amiket (a terveim szerint) meglátogatok. Aztán kuplung, sebváltó, meg ilyen aprólékok, amiket nem lehet itthon elkészíteni. Meg ami olcsóValami lerohadt kipufogó is kéne, amit szétvághatnék méretvételhez, és természetesen hátsó lánckerék. Mivel első lánckereket lehet jó minőségben venni utángyártottban is. Meg azt szinte "bármelyik" hozzáértő mar.
A temetőben két parcella van. Az egyikben azok fekszenek, akiknek elsőbbségük volt...
A fém a hús felé hajlik.
			
						A fém a hús felé hajlik.
- 
				Seclusion
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Most az ősz elején lesz 4 börze, amire elmegyek. Mivel versenymotort is akarok építeni, kell a tartalék alkatrész. Körmend, Szeleste, Vép és Pápa lesz, amiket (a terveim szerint) meglátogatok. Aztán kuplung, sebváltó, meg ilyen aprólékok, amiket nem lehet itthon elkészíteni. Meg ami olcsóThorwald írta:Ez tényleg elkeserítő nekem is, pedig csak mostanában kapcsolódtam be újra az MZ világába. Nagyon motoszkál a fejembe, hogy kellene megint egy ETZ 250-es, de ez a helyzet az alkatrészekkel, mindig lelohasztja a lelkesedésemet.
 Valami lerohadt kipufogó is kéne, amit szétvághatnék méretvételhez, és természetesen hátsó lánckerék. Mivel első lánckereket lehet jó minőségben venni utángyártottban is. Meg azt szinte "bármelyik" hozzáértő mar.
 Valami lerohadt kipufogó is kéne, amit szétvághatnék méretvételhez, és természetesen hátsó lánckerék. Mivel első lánckereket lehet jó minőségben venni utángyártottban is. Meg azt szinte "bármelyik" hozzáértő mar.Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Ez tényleg elkeserítő nekem is, pedig csak mostanában kapcsolódtam be újra az MZ világába. Nagyon motoszkál a fejembe, hogy kellene megint egy ETZ 250-es, de ez a helyzet az alkatrészekkel, mindig lelohasztja a lelkesedésemet. Ismerve magamat, addig nem nyugodnék, míg nem lenne rajta minden tökéletes, de ennyi gagyi utángyártott alkatrésszel......Seclusion írta: (Azért dühítő a sok utángyártott kacat...)
 
 Teljesen a régi szoci helyzet feelingje van, amikor mint vásárló abszolút kiszolgáltatott helyzetben voltunk. Anno én szerencsés voltam, annál a cégnél dolgoztam, akik biztosították az alkatrészellátást és a szerviz hátteret, így szinte mindent megkaptam, amire szükségem volt. A 205/1-es TS-em egy pár száz kilométernél garanciában lecserélt gép volt, mert a malomkerékből kitört egy fog. 30 napon belül nem tudták megjavítani a gépet alkatrészhiány miatt - mert az NDK-s elvtársak sem nagyon kapkodták magukat - és már kapott is egy újat az ember. Amire lecserélték a motort, megjött a fogaskerék a raktárba. Én - mint a cég dolgozója némi előnyt élvezve - hibásan megvettem a mocit és egy órás munkával féláron volt egy szinte bejáratós motorom.
- 
				Seclusion
- nagy ETZ-s 
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.08.19. 16:43
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250, XJ600
- Tartózkodási hely: Zalalövõ
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Kinyomni nem fogja szerintem, nincs neki elegendő hely. Akkor vaslemez lesz ott bicikli belső szendvicsben ^^ Csak hogy a lényegi rész ne sérüljön. Mást nem tudok hirtelen elképzelni. (Azért dühítő a sok utángyártott kacat...)Thorwald írta:Nem is bírnám magamban tartani.
A biciklibelső ehhez a gumihoz képest nagyon gyenge, vagy kinyomja, vagy szétlapítja. Nagyon átmeneti megoldás lesz.
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Találtam egy jó akril festéket, az egész 600 valahány Ft. volt. Nagyon gyorsan szárad, a nagy meleg miatt kicsit rücskös is lett, de felszerelve - főleg koszosan - nem fog látszani.festékes írta: Autó lökhárító spay-vel nyugodtan lefújhatod,kérdés ,hogy ezért érdemes e venni a múltkor fújtam az astrámon,egy normális minőségű 2100 ft volt
Ilyen volt (csiszolás után):

Ilyen lett:

Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Nem is bírnám magamban tartani.Seclusion írta: Up: Megpróbálom bicikli belső gumival kipótolni a hézagokat, elég jónak tűnik, és odapasszol a kerékagyhoz is. Összerakom így, és menet közben majd kiderül. Ha valakinek van véleménye róla, akkor ne tartsa magában!
 
 A biciklibelső ehhez a gumihoz képest nagyon gyenge, vagy kinyomja, vagy szétlapítja. Nagyon átmeneti megoldás lesz.
- festékes
- bajnok 
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Hajtásrendszer (lánc, lánckerék)
Autó lökhárító spay-vel nyugodtan lefújhatod,Thorwald írta:Láncvédő bakelitot festett már le valaki?
Megjött a postán épségben a gyári bakelit és gondoltam kicsit megsikálom, hogy tiszta legyen. Tiszta lett, de elbarnult a felülete kívül.Szilikonnal újra szép lett, de tudom ez időleges megoldás. Szerintetek érdemes lenne valamilyen fekete festékkel lefújnom, vagy csak rondább lesz és inkább maradjon a a jó öreg silikon spray?
 kérdés ,hogy ezért érdemes e venni a múltkor fújtam az astrámon,egy normális minőségű 2100 ft volt
 kérdés ,hogy ezért érdemes e venni a múltkor fújtam az astrámon,egy normális minőségű 2100 ft volt 
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég















