Blokk
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
ha hidegen tapadnak össze a lammellák az nem gond ha melegen rendesen kiemel. meg úgyis meleg motorral viszed a műszakira, nem?





10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Re: Blokk
Á rendes 10W40 van benne. Nem azzal van a gond...nfefe írta:Olaj milyen van benne? Az is okozhat ilyet.arovado írta:
Re: Blokk
Üdv!
Lenne egy nagyon életbevágóan sürgős kérdésem... (holnap műszaki és még nem jó a kuplung :S )
Szóval: előzőleg nagyon gázul volt összerakva amit akkor láttam amikor szétszedtem: 4-4 lamella, és ráadásul a kuplungagy alatt volt az 1,95mm es alátét, a rugós, de a vastag az hiányzott. ezt nem tudtam mégis mentem sokezer kilométert és amikor szétszedtem nem láttam hogy le lenne élve stb...nem nyírta ki az alkatrészeket, semmi gond nem volt, de gondoltam akkor már összeteszem teljesen: lamellák 5-4 és vettem egy vastag alátétet...összeraktam, most meg nagyon nehéz behúzni, és ha üresben behúzott kuplunggal rugdosom, ugyanúgy forog a főtengely... valamiért tapadnak a lamellák, nem emel ki rendesen... lehet hogy a 3. vastag alátét miatt? Miután megnéztünk egy másik motort abban sem volt vastag alátét... akkor most az kell, vagy vegyem ki belőle?
Előre is köszi a segítséget!
Lenne egy nagyon életbevágóan sürgős kérdésem... (holnap műszaki és még nem jó a kuplung :S )
Szóval: előzőleg nagyon gázul volt összerakva amit akkor láttam amikor szétszedtem: 4-4 lamella, és ráadásul a kuplungagy alatt volt az 1,95mm es alátét, a rugós, de a vastag az hiányzott. ezt nem tudtam mégis mentem sokezer kilométert és amikor szétszedtem nem láttam hogy le lenne élve stb...nem nyírta ki az alkatrészeket, semmi gond nem volt, de gondoltam akkor már összeteszem teljesen: lamellák 5-4 és vettem egy vastag alátétet...összeraktam, most meg nagyon nehéz behúzni, és ha üresben behúzott kuplunggal rugdosom, ugyanúgy forog a főtengely... valamiért tapadnak a lamellák, nem emel ki rendesen... lehet hogy a 3. vastag alátét miatt? Miután megnéztünk egy másik motort abban sem volt vastag alátét... akkor most az kell, vagy vegyem ki belőle?
Előre is köszi a segítséget!
Re: Blokk
Nekem ki kellett cserélni az üresfokozat jelzőt.Ugyanis hiába tömítettem a menetet nem ott engedte az olajat,hanem a közepénél ahol az érintkező része van beleöntve a műanyagba.festékes írta:Sziasztok! Az a gondom,hogy a jobboldali deknibe az üresjárati vezetéknél szivárog az olaj,csak ott lánckeréknél nem.Igy a gravitáció és a dekni alján található kis nyilás segitségével bosszantóan csöpöget is.Már tömitőztem kétszer is agyba-főbe de csak nem szünik. Nem nagyon csak egy kicsit,de folyamatosan de azért engem zavar.
Ha valaki tudna egy jó tanácsot erre a problémára megköszönöm.

- festékes
- bajnok
- Hozzászólások: 772
- Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
- MZ-d típusa: ts250/1
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: Blokk
Sziasztok! Az a gondom,hogy a jobboldali deknibe az üresjárati vezetéknél szivárog az olaj,csak ott lánckeréknél nem.Igy a gravitáció és a dekni alján található kis nyilás segitségével bosszantóan csöpöget is.
Már tömitőztem kétszer is agyba-főbe de csak nem szünik. Nem nagyon csak egy kicsit,de folyamatosan de azért engem zavar.
Ha valaki tudna egy jó tanácsot erre a problémára megköszönöm.


- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Blokk
Biztos hogy nem bántja, már teszteltem többször is. Egyre kell csak figyelni, ha töröd szét a gyertyát a porcelán veszélyesen is tud repülni!z25z írta: egy kerdes: nem bantja a hengerfejmenetet? gondolom azert nem kis erohatas eri, nem lenne jo, ha a kuplung ugyan lejon, de a hengerfejmenet meg aszondja: szevasz
Amúgy kezet foghatunk z25z, én pont ebben a cipőben járok. annyi a különbség hogy én biztosan tudom már leforgott a kuplungom, első jelenség az volt hogy nem emelt ki, aztán hiába állítottam 1-be tettem fulladt. szétszedés és a kuplungot kézzel lehúztam.
viszont nekem valami szakbarbár szerelte össze még anno. hézagoló alátéteknél 2 nagy volt, a kicsit és a rugós alátétet kispórolták.
na meg a fordszám kihajtásnál egy menetet is megfaragtak.
így nézett ki a kuplungom:
http://picasaweb.google.hu/kobraCode/MZ ... 1704050738
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Blokk
Szerinted, mikor "robban" a benzin a hengerben, mekkora erő hat a hengerfejre? Gondold el, a motor ~ 150 kg + a Te súlyod, és csak úgy repít 100-zal!!!z25z írta:egy kerdes: nem bantja a hengerfejmenetet? gondolom azert nem kis erohatas eri, nem lenne jo, ha a kuplung ugyan lejon, de a hengerfejmenet meg aszondja: szevasz
Szóval, ne félj, ez talán a legjobb módszer a főtengely elforgásának megakadályozására ebben az esetben. Csak ne ütögesd a kulcsot, mikor lazítod a csavarokat, hanem szépen, fokozatosan, egyre nagyobb nyomatékkal tekerd! Így a dugó is kibírja! Ja, a csavar feje legyen sima, hogy minél nagyobb felületen feküdjön fel a dugó tetején.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
tyuuu, ez baszott jol nez igy ki, ezt szerintem még épp meg tudom csinalni (az a baj, hogy ugyebar szegeden alberletbe csak a legszuksegesebb dolgaim vannak, a fasza szerszamok karcagon dekkolnak)
egy kerdes: nem bantja a hengerfejmenetet? gondolom azert nem kis erohatas eri, nem lenne jo, ha a kuplung ugyan lejon, de a hengerfejmenet meg aszondja: szevasz

- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Főtengely anya leszedéséhez a főtengelyt valahogy megkell fogni.z25z írta:Sajnos en eleg alulkepzett vagyok ahoz, hogy megallapitsam az rossz-e. Annyit tudok akkor tenni, hogy pentekre kiveszek egy nap szabadsagot, kibuszozok es nekiallok lebontani, viszem magammal a digitalis fenykepezogepet, es ha hazaertem feltoltom a kepeket ide a szakerto szemeknek...
Legjobb a dugótámasz szerintem.Azt vigyél mindenképp.Ha leforgott a kupplung akkor másképp ugysem tudod levenni,hisz akkor a sebességbe tevés és közben féktaposás nem jön be.Tulajdonképp már ennél a mozzanatnál kiderül hogy leforgott-e a kupplungod,ha sebességbe rakod és mondjuk forgatod a hátsó kereket.Ha nem forgatja a főtengelyt akkor leforgott a kupplung.
Szóval dugótámaszt vigyél az a lényeg!!!
Itt egy könnyen kivitelezhető dugótámasz gyertyából és csavarból kobraCode-tól ha esetleg nincs neked és esztergályos sincs:

Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sajnos en eleg alulkepzett vagyok ahoz, hogy megallapitsam az rossz-e. Annyit tudok akkor tenni, hogy pentekre kiveszek egy nap szabadsagot, kibuszozok es nekiallok lebontani, viszem magammal a digitalis fenykepezogepet, es ha hazaertem feltoltom a kepeket ide a szakerto szemeknek...
Re: Blokk
Sajnos le kell venni a deklit,hogy meg lehessen állapítani a hibát.Kuplung alaplapot ne vagyél,küldök,ha az a rosz.z25z írta:Sziasztok.
Na duhom kicsit alabbhagyott, mar a szerelesen torom inkabb a fejem, kevesbe az eladason.
Szoval a dolog ugy kezdodott, hogy elmentunk jaratni a motort, kb 45 km volt benne mikor megalltunk egyik cimboramnal, semmi gond nem volt vele. Kb. fel orat beszelhettunk aztan indultunk volna haza, beinditassal meg nem volt gond, behuztam a kuplungot itt sem volt meg semmi, viszont ahogy lenyomtam a valtot ugrott egy akkorat a motor, hogy elhuzta a hatso lanckereket elore. mintha nem is lenne benne kuplung. lealllt, kivettem sebessegbol es probaltam volna beinditani, ekkor pedig tipikusan az a jelenseg, mintha leforgott volna, berugokar lemegy kis ellenallassal, ha olyanja van akkor egyet fordit a fotengelyen, de aztan megint szalajt. Tipp valakinek, hogy mi tortenhetett?
Remelem tenyleg csak a kuplung forgott le bar ott kint tanyan szerszam hijjan nem tudtam szetszedni.
Azt meg tudom tenni, hogy veszek egy kuplungagyat, a lamellacserevel stb nem lesz talan gondom, de azt nem tudom, hogy mivel lehet lehuzni a kuplungot, csak celszerszam, vagy van valami hazi barkacs megoldas?
valaszokat elore is koszi
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
A piros betüsben van igazságtartalom.z25z írta:az a helyzet, hogy ez sem gyari szerintem, anno 2005-ben mikor elso blokkfelujitason volt a mesternel a motor, akkor ki lett cserelve a kuplungagy, mert szetszedeskor derult ki, hogy annak idejen szarul tettem fel, es hirtelen ugy szaladt el Levente az ETS-sel valamelyik motoros boltba
hogy valoban leforgott-e vagy sem meg sajnos kivulrol nem latom, erzesre olyan, de mondjuk egy berugokar lenyomasbol egyszer atfordul a fotengely, no meg tenyleg ha nem lett volna az a jelenseg legeloszor, hogy sebessegbe teve mar rogton hajtotta a kereket, hanem csak ez a jelenlegi, akkor teljesen biztos lennek a leforgasban, vagyis ha elforgott az agy, akkor miert volt az hogy sebessegbe teve nem volt kuplungkiemeles? vagy mas tortenhetett, hogy nem emelt ki es sebessegbe teve kapott egy akkorat, hogy leforgott.....nemtudom, egyelore tanacstalan vagyok, ezt a kuplunglehuzast azert kerdeztem, hogy ha megse leforgas, hanem pl lamellatores, akkor maceras 25 km-t oda vissza utazgatni szerszamokert
A bolti kupplungagyra mondta nemrég a Mester hogy pontatlanok.Lehet 5 éve még más gyártotta és jó volt.
Kupplunglehuzásra házibarkács nincs(legalábbis én nem hallottam róla).Oda lehuzó kell.Hogy a boltokban kapható lehuzó mit ér azt nem tudom mert nekem saját készitésű erős anyagból készitett van.Ha van esztergályos ismerős akkor csináltass lehuzót.
Ördögi kör!
Hogy kell-e lehuzó azt akkor látod ha a deknit leveszed.Viszont ahhoz elkell utazni a motorhoz.De ha már elutazol,akkor vinni kéne lehuzót.


Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
az a helyzet, hogy ez sem gyari szerintem, anno 2005-ben mikor elso blokkfelujitason volt a mesternel a motor, akkor ki lett cserelve a kuplungagy, mert szetszedeskor derult ki, hogy annak idejen szarul tettem fel, es hirtelen ugy szaladt el Levente az ETS-sel valamelyik motoros boltba
hogy valoban leforgott-e vagy sem meg sajnos kivulrol nem latom, erzesre olyan, de mondjuk egy berugokar lenyomasbol egyszer atfordul a fotengely, no meg tenyleg ha nem lett volna az a jelenseg legeloszor, hogy sebessegbe teve mar rogton hajtotta a kereket, hanem csak ez a jelenlegi, akkor teljesen biztos lennek a leforgasban, vagyis ha elforgott az agy, akkor miert volt az hogy sebessegbe teve nem volt kuplungkiemeles? vagy mas tortenhetett, hogy nem emelt ki es sebessegbe teve kapott egy akkorat, hogy leforgott.....nemtudom, egyelore tanacstalan vagyok, ezt a kuplunglehuzast azert kerdeztem, hogy ha megse leforgas, hanem pl lamellatores, akkor maceras 25 km-t oda vissza utazgatni szerszamokert
hogy valoban leforgott-e vagy sem meg sajnos kivulrol nem latom, erzesre olyan, de mondjuk egy berugokar lenyomasbol egyszer atfordul a fotengely, no meg tenyleg ha nem lett volna az a jelenseg legeloszor, hogy sebessegbe teve mar rogton hajtotta a kereket, hanem csak ez a jelenlegi, akkor teljesen biztos lennek a leforgasban, vagyis ha elforgott az agy, akkor miert volt az hogy sebessegbe teve nem volt kuplungkiemeles? vagy mas tortenhetett, hogy nem emelt ki es sebessegbe teve kapott egy akkorat, hogy leforgott.....nemtudom, egyelore tanacstalan vagyok, ezt a kuplunglehuzast azert kerdeztem, hogy ha megse leforgas, hanem pl lamellatores, akkor maceras 25 km-t oda vissza utazgatni szerszamokert
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Ha leforgott akkor nem kell lehuzó,hisz leforgott a főtengelyről.Nincs miről lehuzni.z25z írta:Sziasztok.
Na duhom kicsit alabbhagyott, mar a szerelesen torom inkabb a fejem, kevesbe az eladason.
Szoval a dolog ugy kezdodott, hogy elmentunk jaratni a motort, kb 45 km volt benne mikor megalltunk egyik cimboramnal, semmi gond nem volt vele. Kb. fel orat beszelhettunk aztan indultunk volna haza, beinditassal meg nem volt gond, behuztam a kuplungot itt sem volt meg semmi, viszont ahogy lenyomtam a valtot ugrott egy akkorat a motor, hogy elhuzta a hatso lanckereket elore. mintha nem is lenne benne kuplung. lealllt, kivettem sebessegbol es probaltam volna beinditani, ekkor pedig tipikusan az a jelenseg, mintha leforgott volna, berugokar lemegy kis ellenallassal, ha olyanja van akkor egyet fordit a fotengelyen, de aztan megint szalajt. Tipp valakinek, hogy mi tortenhetett?
Remelem tenyleg csak a kuplung forgott le bar ott kint tanyan szerszam hijjan nem tudtam szetszedni.
Azt meg tudom tenni, hogy veszek egy kuplungagyat, a lamellacserevel stb nem lesz talan gondom, de azt nem tudom, hogy mivel lehet lehuzni a kuplungot, csak celszerszam, vagy van valami hazi barkacs megoldas?
valaszokat elore is koszi

Utángyártott kupplungagyat semmiképp ne vegyél!!!!
Inkább csiszold össze(ha még lehet) a leforgott gyáridat,vagy használt gyárit vegyél.
Az utángyártott kupplungagy csak motorkitámasztásra való



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sziasztok.
Na duhom kicsit alabbhagyott, mar a szerelesen torom inkabb a fejem, kevesbe az eladason.
Szoval a dolog ugy kezdodott, hogy elmentunk jaratni a motort, kb 45 km volt benne mikor megalltunk egyik cimboramnal, semmi gond nem volt vele. Kb. fel orat beszelhettunk aztan indultunk volna haza, beinditassal meg nem volt gond, behuztam a kuplungot itt sem volt meg semmi, viszont ahogy lenyomtam a valtot ugrott egy akkorat a motor, hogy elhuzta a hatso lanckereket elore. mintha nem is lenne benne kuplung. lealllt, kivettem sebessegbol es probaltam volna beinditani, ekkor pedig tipikusan az a jelenseg, mintha leforgott volna, berugokar lemegy kis ellenallassal, ha olyanja van akkor egyet fordit a fotengelyen, de aztan megint szalajt. Tipp valakinek, hogy mi tortenhetett?
Remelem tenyleg csak a kuplung forgott le bar ott kint tanyan szerszam hijjan nem tudtam szetszedni.
Azt meg tudom tenni, hogy veszek egy kuplungagyat, a lamellacserevel stb nem lesz talan gondom, de azt nem tudom, hogy mivel lehet lehuzni a kuplungot, csak celszerszam, vagy van valami hazi barkacs megoldas?
valaszokat elore is koszi
Na duhom kicsit alabbhagyott, mar a szerelesen torom inkabb a fejem, kevesbe az eladason.
Szoval a dolog ugy kezdodott, hogy elmentunk jaratni a motort, kb 45 km volt benne mikor megalltunk egyik cimboramnal, semmi gond nem volt vele. Kb. fel orat beszelhettunk aztan indultunk volna haza, beinditassal meg nem volt gond, behuztam a kuplungot itt sem volt meg semmi, viszont ahogy lenyomtam a valtot ugrott egy akkorat a motor, hogy elhuzta a hatso lanckereket elore. mintha nem is lenne benne kuplung. lealllt, kivettem sebessegbol es probaltam volna beinditani, ekkor pedig tipikusan az a jelenseg, mintha leforgott volna, berugokar lemegy kis ellenallassal, ha olyanja van akkor egyet fordit a fotengelyen, de aztan megint szalajt. Tipp valakinek, hogy mi tortenhetett?
Remelem tenyleg csak a kuplung forgott le bar ott kint tanyan szerszam hijjan nem tudtam szetszedni.
Azt meg tudom tenni, hogy veszek egy kuplungagyat, a lamellacserevel stb nem lesz talan gondom, de azt nem tudom, hogy mivel lehet lehuzni a kuplungot, csak celszerszam, vagy van valami hazi barkacs megoldas?
valaszokat elore is koszi
Re: Blokk
Üdv!
Akit érdekel: MZ-hez, Simpson-hoz, robogókhoz alkatrészeket, gumikat, ruhákat kedvező áron vásárolhat! Ha valakit érdekel kérdezzen és küldök képet és mondok árat. Nyilván a 10% kedvezmény az él.
Csak egy példa: (német minőségű) első lánckerék 125/150 hez 1100ft... és szinte tényleg minden kapható...
Akit érdekel: MZ-hez, Simpson-hoz, robogókhoz alkatrészeket, gumikat, ruhákat kedvező áron vásárolhat! Ha valakit érdekel kérdezzen és küldök képet és mondok árat. Nyilván a 10% kedvezmény az él.
Csak egy példa: (német minőségű) első lánckerék 125/150 hez 1100ft... és szinte tényleg minden kapható...
Re: Blokk
Az mondjuk engem is erdekel, hogy hogyan kuszobolheto ki, ha az alapjarati csavarra nem reagal a motor, csak akkor ha tovig betekerem, de akkor meg lassan leall. Neha nekem is ugral az alapjarat, mar mindent kicsereltem a karbiba, kiveve a subert, ami kicsit kopott. Szivhat ott fals levegot a motor? Marmint a suber korul valahol.Andrei írta:ezt hogyan tudnám kiküszöbölni? az alapjárati levegőcsavarra nem reagál, a karbi összes csatlakozási pontja le lett tömítőzve, így a fals levegő kizárva (karbi felől legalábbis)conus írta:Andrei!
szimering helyett lehet még h túl sok levegőt kap alapjáraton
az alapjárat hol 2000, hol 3000, fordulatot nem ejti vissza csak olyan lassan, ahogy a videón láthattuk
ja és lámpakapcsolásra lelassul 1500-ra aztán köhög és leáll
biztos hogy karbi vagy fals levegő gond, mert egyszer kölcsönkaptam egy 125-ös etz-re való karbit és megjavult, 1200 alapjárat volt és a lámpakapcsolás nem befolyásolta, a fordulatot is gyorsan visszaejtette
amúgy ETZ 150
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
ezt hogyan tudnám kiküszöbölni? az alapjárati levegőcsavarra nem reagál, a karbi összes csatlakozási pontja le lett tömítőzve, így a fals levegő kizárva (karbi felől legalábbis)conus írta:Andrei!
szimering helyett lehet még h túl sok levegőt kap alapjáraton
az alapjárat hol 2000, hol 3000, fordulatot nem ejti vissza csak olyan lassan, ahogy a videón láthattuk
ja és lámpakapcsolásra lelassul 1500-ra aztán köhög és leáll
biztos hogy karbi vagy fals levegő gond, mert egyszer kölcsönkaptam egy 125-ös etz-re való karbit és megjavult, 1200 alapjárat volt és a lámpakapcsolás nem befolyásolta, a fordulatot is gyorsan visszaejtette
amúgy ETZ 150

When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
És akkor hol marad az élvezet??? Ki nem szeret néha összetörni dolgokat?conus írta:és arra nem gondoltatok kedves porcelántörő elefántok, hogy a porcelánra rápréselt acélperemet egy egyszerű köszörűvel vagy reszelővel körben leszedjétek ha már esztergapad nincs a közelben?![]()
![]()



(természetesen a porcelánra gondoltam a smile-val)
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
Andrei!
szimering helyett lehet még h túl sok levegőt kap alapjáraton
szimering helyett lehet még h túl sok levegőt kap alapjáraton



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
bingo-bango!gabsic írta:Szerintem arra gondolt, hogy a ráperemezett acél részt körben leköszörülni, és akkor a porcelán egészben kijön belőle tördelés nélkül...Péter mz írta:én már próbáltam felxszel a porcelánt elvágni,hát nemigazán viszi,elcsuszik csak a korong rajta.Csak törni lehet.






10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Szerintem arra gondolt, hogy a ráperemezett acél részt körben leköszörülni, és akkor a porcelán egészben kijön belőle tördelés nélkül...Péter mz írta:én már próbáltam felxszel a porcelánt elvágni,hát nemigazán viszi,elcsuszik csak a korong rajta.Csak törni lehet.
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
az enyém ugyanilyen, kölcsönkarbi megoldotta, aztán a kölcsönkarbit vissza kellett adnom, lehet nekem is szimeringbaj?revlimit írta:Itt egy videó, hogy mi a baja az ETZm-nek. Teljesen hidegen megmarad az alapjárat olyan 2000-2200 között. A videón már megvolt hajtva egy kb. 4 km-t. Az elején az első két alkalommal kis gázfröccsel nem hagytam, hogy lejjebb essen a fordulat, harmadikra már magától esett le és emelkedett vissza. 35km hajtás után, már nincs alapjárata, szép lassan leejti és leáll. Gondolom amit írtam és amit látni az tipikus szimering probléma...![]()
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sWS7lubsYag[/youtube]
az jelent valamit, ha a gyújtásoldal tiszta ,mint a friss hó?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Re: Blokk
én már próbáltam felxszel a porcelánt elvágni,hát nemigazán viszi
,elcsuszik csak a korong rajta.Csak törni lehet.

motorzás=szabadság
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ááááá, nem az túl egyszerű.... Abban nincs semmi kihívásconus írta:és arra nem gondoltatok kedves porcelántörő elefántok, hogy a porcelánra rápréselt acélperemet egy egyszerű köszörűvel vagy reszelővel körben leszedjétek ha már esztergapad nincs a közelben?![]()
![]()

Amúgy az nekem túl körülményes. Amit én csináltam: gyerty satuba befog, kalapáccsal a porcelára odavág, erre a kiálló rész tőből letörik. Középelektródát laza mozdulattal kitépni fogóbal a helyéről, gyertya satuban megfordít, testelektródát letörni, porcelánnak 2-3 jól irányzott kalapácsütés egy kiütő tüskével, és máris üres a gyertya.

Az egész kb egy perc, ennyi idő alatt a flexet elő se tudom szedni a szekrényből...
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
"E öröm e bódottá"conus írta:igen, tipikus gyújtásoldali szimmering

NA jó annyira azért mégsem

Remélem más baja nem lesz.

A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
igen, tipikus gyújtásoldali szimmering 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Itt egy videó, hogy mi a baja az ETZm-nek. Teljesen hidegen megmarad az alapjárat olyan 2000-2200 között. A videón már megvolt hajtva egy kb. 4 km-t. Az elején az első két alkalommal kis gázfröccsel nem hagytam, hogy lejjebb essen a fordulat, harmadikra már magától esett le és emelkedett vissza. 35km hajtás után, már nincs alapjárata, szép lassan leejti és leáll. Gondolom amit írtam és amit látni az tipikus szimering probléma...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sWS7lubsYag[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=sWS7lubsYag[/youtube]
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
és arra nem gondoltatok kedves porcelántörő elefántok, hogy a porcelánra rápréselt acélperemet egy egyszerű köszörűvel vagy reszelővel körben leszedjétek ha már esztergapad nincs a közelben?






10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Én is egy gyertyát törtem szét ilyenhez! Régi békebeli bakony gyertya volt az áldozat, egy kiütő tüskével tudtam belőle kiütni a porcelándarabokat, de ahhoz össze kellett törni a benne lévő darabot is. Elég kemény a porcelán szóval üsd csak, ne sajnáld, csak vigyázz a szemedre mert sok kis porcelán szilánk fröcsöghet!
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Hali!
én ilyet csináltam magamnak egy régi gyertyából:
Szia!
Én is valami ilyesmit akartam, hogy az indikátorórát bele tudjam tenni a pontos és kényelmes gyújtás állításhoz, de hogy szedted ki a porcelánt? Sokat összetörögettem, de valahogy nem akart úgy kiesni a közepe.
én ilyet csináltam magamnak egy régi gyertyából:
Szia!
Én is valami ilyesmit akartam, hogy az indikátorórát bele tudjam tenni a pontos és kényelmes gyújtás állításhoz, de hogy szedted ki a porcelánt? Sokat összetörögettem, de valahogy nem akart úgy kiesni a közepe.
- KrisszETZ251
- Simsonos
- Hozzászólások: 92
- Csatlakozott: 2009.11.19. 19:07
- MZ-d típusa: ETZ 251 ETZ 250
- Tartózkodási hely: Szeged-Budapest
Re: Blokk
Ha kék szimering akkor valószínűleg SOG.
Re: Blokk
A 18-as egy hullámos acél alátét,a 19 meg egy speciális acél alátétkobraCode írta:Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül hogy mik a méretei vagy lehet e helyettesíteni valamivel a 18-19es alkatrészeket?
vagy egyáltalán lehet valahol kapni még? esetleg elfekvőben valakinek 2 ilyen alátét?
Köszi.
http://www.postimage.org/image.php?v=aVFDvQi
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Blokk
Sziasztok!
Nem tudjátok véletlenül hogy mik a méretei vagy lehet e helyettesíteni valamivel a 18-19es alkatrészeket?
vagy egyáltalán lehet valahol kapni még? esetleg elfekvőben valakinek 2 ilyen alátét?
Köszi.

http://www.postimage.org/image.php?v=aVFDvQi
Nem tudjátok véletlenül hogy mik a méretei vagy lehet e helyettesíteni valamivel a 18-19es alkatrészeket?
vagy egyáltalán lehet valahol kapni még? esetleg elfekvőben valakinek 2 ilyen alátét?
Köszi.

http://www.postimage.org/image.php?v=aVFDvQi
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Akkor ezek szerint még többet kell erőlködni.z25z írta:
nekem volt, hogy nagyon ra volt gyogyulva, turelemjatek: tekered a csavart mig megfeszul, kalapaccsal utogesd a fejet, megint feszitesz rajta-kalapacs-feszit-kalapacs, elobb utobb meg kell hogy adja magat
annyi kiegeszites, hogy nem kell sajnalni, de azert ne betontoro kalapacs uzemmodban
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Pénzhiány miatt valami kék duplaajkast rakok bele a márkáját nem tudom skf boltban rendeltem.
Köszi a segítséget.
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
hell írta:Sikeresen megvolt az idei első járatás csak egy kis hiba kibukott. Esetleg valaki tudna nekem olyan helyet ajánlani ahol lehet 250 ETZ - hez jófajta erősített blokktartót kapni? Jól el van már ferdülve talán itt lenne az ideje kicserélni. Segítséget előre is köszönöm!
nagy valoszinuseggel ugyanazt fogod kapni minden boltban, eleg egy parat venned, majd a regit felhasznalva ossze kell hegeszteni az ujjal es mar kesz is a megerositett blokktartod
- hell
- bajnok
- Hozzászólások: 2167
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Blokk
Sikeresen megvolt az idei első járatás csak egy kis hiba kibukott. Esetleg valaki tudna nekem olyan helyet ajánlani ahol lehet 250 ETZ - hez jófajta erősített blokktartót kapni? Jól el van már ferdülve talán itt lenne az ideje kicserélni. Segítséget előre is köszönöm!
- kobraCode
- versenyző
- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Blokk
Seclusion írta:Ahoj!
Azon filózok így szerelés előtt, ha a gyertya helyére beszerelek egy csavart, akkor azzal meg lehet támasztani a dugattyút? (persze úgy, hogy annak semmi baja ne legyen) Hosszú menetes gyertyát szoktak ajánlani, de szerintem egy csavar azért barátibb. A kipufogót nem akarom megint leszerelni, és fával kitámasztani. Mit gondoltok?
Hali!
én ilyet csináltam magamnak egy régi gyertyából:
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti
- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Blokk
matt1989 írta:Sziasztok!
A gyújtás oldali szimeringem próbálnám kicserélni, KTT van benne 4000 km-t futott már és szerintem ott falsot szív.
De egyszerűen sehogy nem jön le a forgórész, csavarral ha próbálom a főtengelyről lehúzatni a csavar elferdül... kitépni sem bírom.
Van valakinek tuti tippje a begyógyult forgórészre?
nekem volt, hogy nagyon ra volt gyogyulva, turelemjatek: tekered a csavart mig megfeszul, kalapaccsal utogesd a fejet, megint feszitesz rajta-kalapacs-feszit-kalapacs, elobb utobb meg kell hogy adja magat
annyi kiegeszites, hogy nem kell sajnalni, de azert ne betontoro kalapacs uzemmodban

- revlimit
- Simsonos
- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Blokk
Hű ilyet még nem hallottammatt1989 írta:Sziasztok!
A gyújtás oldali szimeringem próbálnám kicserélni, KTT van benne 4000 km-t futott már és szerintem ott falsot szív.
De egyszerűen sehogy nem jön le a forgórész, csavarral ha próbálom a főtengelyről lehúzatni a csavar elferdül... kitépni sem bírom.
Van valakinek tuti tippje a begyógyult forgórészre?

Amúgy milyen szimeringet raksz bele a KTT helyett? Vitont?
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Blokk
Sziasztok!
A gyújtás oldali szimeringem próbálnám kicserélni, KTT van benne 4000 km-t futott már és szerintem ott falsot szív.
De egyszerűen sehogy nem jön le a forgórész, csavarral ha próbálom a főtengelyről lehúzatni a csavar elferdül... kitépni sem bírom.
Van valakinek tuti tippje a begyógyult forgórészre?
A gyújtás oldali szimeringem próbálnám kicserélni, KTT van benne 4000 km-t futott már és szerintem ott falsot szív.
De egyszerűen sehogy nem jön le a forgórész, csavarral ha próbálom a főtengelyről lehúzatni a csavar elferdül... kitépni sem bírom.
Van valakinek tuti tippje a begyógyult forgórészre?

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Meg lehet, én mindig így csinálom és semmi baja nincs a dugónak.Seclusion írta:Ahoj!
Azon filózok így szerelés előtt, ha a gyertya helyére beszerelek egy csavart, akkor azzal meg lehet támasztani a dugattyút? (persze úgy, hogy annak semmi baja ne legyen) Hosszú menetes gyertyát szoktak ajánlani, de szerintem egy csavar azért barátibb. A kipufogót nem akarom megint leszerelni, és fával kitámasztani. Mit gondoltok?
Esztergálni kell egy finommenetes menetes szárat (mérd le mekkora... mint a gyertya), és addig kell betekerni hogy a hajtókar épp "középső" pozícióban álljon meg. Így hat a legkisebb erő a dugó tetejére (excenter-hatás miatt ugye). Az előírt meghúzási nyomatékokat tök simán lehet produlálni ilyen módszerrel, még csak nyoma sem fog maradni a dugó tetején, és a hengerfej menet sem fog elnyíródni. Ha nagyon finom és nőies akarsz lenni, az egyenesre köszörült végére ragassz pillanatragasztóval egy gumilapot.
Arra viszont nagyon figyelj h ne felejtsd benne, mert így rárúgva mindent összekócolsz ott bent

Ennek ellenére jóval egyszerűbb megoldás a seprűnyél a kipufogónyílásba, ettől se lesz semmi baja.
MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 4 vendég