Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
louie
biciklis
biciklis
Hozzászólások: 29
Csatlakozott: 2010.03.21. 15:24
MZ-d típusa: ETZ 250

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: louie »

Trafó ügyben, szerintem ha nem akartok sokat szívni, próbáljatok meg beszerezni egy CPI 1280-as trafót, ez ugyan úgy néz ki mint pl. egy Lada transzformatora, de van benne egy igen okos kis elektronika, valamint nagyon izmos szikrát ad akár 8V akku. fesz. mellett is (80 mJ). Nem kell külön gyújtás elektronika meg ilyenek, csak rákötni a megszakítóra, vagy akár Hall jeladóra direktbe és kész. Nekem nagyon megtáltosodott tőle a gép. Ami hátrány, hogy olyan 10kHUF körül van ha lehet még kapni.

Üdv.
Avatar
Devil
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 348
Csatlakozott: 2007.07.16. 20:36
Tartózkodási hely: Kecskemet

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Devil »

nem mz. de hasonlo! simson s51, ki milyen gyertyat hasznal bele akinek esetleg van?
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

kondi vagy trafó :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
fores
Alapító tag
Alapító tag
Hozzászólások: 513
Csatlakozott: 2007.10.11. 11:33
MZ-d típusa: ETZ,Honda
Tartózkodási hely: Alsózsolca

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: fores »

170 km-t gond nélkül lementem,egy óra pihenő múlva rángatott(tutira gyújtás gond vahol)3000 fordig ok,gázfröcs,nagyobb rángatás menet közben néha be be ránt,kétszer gyertyacsere,őzbarna szin,benzin van..Ez megszakitó gond,vagy hol keresek hibát?
fores
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Csak a japán maradt a boltos azt mondta, hogy ez a legjobb.(2700 Huf) :-k
Mentem vele 20 km-t eddig hibátlan nem áll le a motor és nem is rángat.
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Az durva... Akkor marad a sima bolti. Futár motoros boltban vettem (mint szinte mindent ott veszek, bár már erőltetem magam átszokni a 4kelemenre a szomszédba, mert ugye támogató), és 2 éve kitart stabilan 8)
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

matt1989 írta:Köszi, tavaly vettem egy japánt, de 100 km után megadta magát. :?
Én 2 éve használok MZ boltban vásárolt Wartburg, Trabant, Simson, MZ gyújtótrafót (ez van ráírva a csomagolásra), a Wartburg gyújtótrafó a műbizonylatra van ráírva (benne volt a dobozba), eddig problémamentesen. (Fekete-fehér doboz, Made in Hungary. :D )
Szerkesztettem a hozzászólást! :mrgreen:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára HaPi 2010.03.20. 13:14-kor.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Köszi, tavaly vettem egy japánt, de 100 km után megadta magát. :?
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

matt1989 írta:Milyen utángyártott trafót javasoltok? :roll:
Amit árulnak a motorosboltokban nekem bejött, amúgy meg Bambit kérdezd meg, mert láttam nála pár motort amiben nyugati (vagy japán) trafók voltak, az mindenképp jobb :D Gyanítom bontóból.
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Milyen utángyártott trafót javasoltok? :roll:
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

conus írta:ennyire rizikós műveletsorozat helyett nem egyszerűbb venni egy újat? :P :mrgreen:
Nézd amikor én kerestem akksit a kis TS-be 5500alatt nem lehetett kapni egyik akkuboltban sem. Én is elgondolkodtam a kimosáson és a felsavazáson. Azért ez mégis csak kevesebből megvan mégha macerás is. Aztán kiderült, hogy semmi baja a 3éves Vartának :P
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

ennyire rizikós műveletsorozat helyett nem egyszerűbb venni egy újat? :P :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

hát ez a hozzászólásom elcsúszott egy kicsit... :shock: szóval:

én egy régi 6V 11Ah-s akksit tettem rendbe úgy, ha már tényleg az újrasavazás esete áll fennt, hogy kiöntöttem belőle a savat, és az üres akksit fejrefordítva egy slaggal, és jó erős vízsugárral kicsapattam... elég sok iszap kijött belőle... védőszemüveg és ócska ruha kötelező, mert a kifröccsenő sav lemarja rólad a kabátot...

aztán akkusavval szintig töltöttem, és 2X megformáztam (töltés-kisütés)... nem hittem volna, de azóta tökéletesen szuperál...
-ricsi-
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 18
Csatlakozott: 2009.04.08. 21:06
MZ-d típusa: ETZ 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: -ricsi- »

sub-ee írta:
molcsaba írta: én egy régi 6V 11Ah-s akksit tettem rendbe úgy, ha már tényleg az újrasavazás esete áll fennt, hogy kiöntöttem belőle a savat, és az üres akksit fejrefordítva egy slaggal, és jó erős vízsugárral kicsapattam... :P elég sok iszap kijött belőle... védőszemüveg és ócska ruha kötelező, mert a kifröccsenő sav lemarja rólad a kabátot... [-X

aztán akkusavval szintig töltöttem, és 2X megformáztam (töltés-kisütés)... nem hittem volna, de azóta tökéletesen szuperál...



Az új aksiknál manapság mellé adják a savat egy műanyagban, csak bele kell tölteni, és már menetkész! :roll:

Amennyiben régi az aksid, és eltünt belőle a folyadék, akkor akkus szakemberhez elviheted, és megoldja a problémát. Desztvizzel jelig tölteni, majd elektromos töltés, és imádkozás. :roll:

Ha kevés nagyon benne a sav, illetve már nincs is nagyon benne, akkor a desztillált víz nem segít. Be kell menni egy háztartási boltba, kell venni 1 liter akkumulátorsavat, kb 200Ft 37%-os spec kénsav akkuba.
Fel kell vele tölteni az akkut, utána rá a töltőt és feltölteni és jó lesz.

Üdv.:Sub-ee
Avatar
sunbim
operatőr
operatőr
Hozzászólások: 3123
Csatlakozott: 2008.12.01. 23:25
MZ-d típusa: ETZ250e Deluxe
Tartózkodási hely: Dunavarsány

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sunbim »

HaPi írta:Én tavaly nyáron kipróbáltam az NGK B8HS gyertyát és nem szerette az ETZ 125-ösöm, de a haver Simsonja meg ment vele! :( Most Brisk N15YC van benne, azzal megy. (Tudom, hogy Y jelzés 4 üteműekre vonatkozik, de sehol nem kaptam N15C-t.) Ez miért lehet, vagy próbáljam ki az eggyel kisebb hőértékű NGK B7HS-t? :-k
Nekem se tetszik neki! (ETZ250) Visszaállok valamelyik BOSCH tipusra.
,,Az út a fontos, nem az út vége. Aki túl gyorsan utazik, az elszalaszthat mindent, amiért útra kelt."
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

RR_ZOZY írta:Dodi kollégával vedd fel a kapcsolatot :idea:

Írtam is neki. De ő is írt előtte még ide :)

Köszönöm mindkettőtöknek!
Avatar
Dodi
Safety Car
Safety Car
Hozzászólások: 402
Csatlakozott: 2008.05.19. 22:57
MZ-d típusa: ES 250/2 '72
Tartózkodási hely: Budapest XV.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dodi »

Szia nfefe!
Átkell vezetékezni, az elektronika pedig elfér az akksi felett.
.
Trophy 250 UIT-200
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Dodi kollégával vedd fel a kapcsolatot :idea:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
nfefe
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 189
Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
MZ-d típusa: MZ ES 250/2
Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nfefe »

Egyelőre megint csak elméletben :)

Adott egy ES 250/2, amire majd szeretnék ETZ generátort (Bambi ha jól tudom elkészíti)
A vezetékelése nagyjából maradhat a gyári?
Illetve akinek van ilyenje tapasztalatokat szívesen venném:)
Kerülne rá még egy elektronikus fesszab és egy Subee féle gyújtás is. Ezeket mennyire szabad "eldugni"? Akksi fölé mehetne a fesszab gondolom. De a gyújtás-t nem tudom hova tegyem...
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Azt is tegyük hozzá hogy aki otthon akarja keverni az akkuvizet, akkor fokozottan figyeljen, nehogy a két folyadék zúdulás-szerűen találkozzék, bajok lehetnek belőle.

De jóideje nem csináltam már ilyent, legutóbb amikor az MZ-be akkut vettem (kaposvári VARTA kereskedés) ott helyben feltöltötték nekem.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

molcsaba írta:
punisher írta:Szervusztok!
Most lehet hogy úgyfog látszani hogy hozzá nem értő vagyok, de hát ez így is van :oops: !
Az aksit milyen savval kell feltölteni :?: :roll: (Mert már nem is látom hogy lenne benne ,de hogy hova tűnt???) Előre is köszi! :mrgreen:
Az új aksiknál manapság mellé adják a savat egy műanyagban, csak bele kell tölteni, és már menetkész! :roll:

Amennyiben régi az aksid, és eltünt belőle a folyadék, akkor akkus szakemberhez elviheted, és megoldja a problémát. Desztvizzel jelig tölteni, majd elektromos töltés, és imádkozás. :roll:

Ha kevés nagyon benne a sav, illetve már nincs is nagyon benne, akkor a desztillált víz nem segít. Be kell menni egy háztartási boltba, kell venni 1 liter akkumulátorsavat, kb 200Ft 37%-os spec kénsav akkuba.
Fel kell vele tölteni az akkut, utána rá a töltőt és feltölteni és jó lesz.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
Avatar
molcsaba
Paparazzi
Paparazzi
Hozzászólások: 1407
Csatlakozott: 2007.07.17. 16:01
MZ-d típusa: MZ ETZ 250 delux
Tartózkodási hely: Pécel

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: molcsaba »

punisher írta:Szervusztok!
Most lehet hogy úgyfog látszani hogy hozzá nem értő vagyok, de hát ez így is van :oops: !
Az aksit milyen savval kell feltölteni :?: :roll: (Mert már nem is látom hogy lenne benne ,de hogy hova tűnt???) Előre is köszi! :mrgreen:
Az új aksiknál manapság mellé adják a savat egy műanyagban, csak bele kell tölteni, és már menetkész! :roll:

Amennyiben régi az aksid, és eltünt belőle a folyadék, akkor akkus szakemberhez elviheted, és megoldja a problémát. Desztvizzel jelig tölteni, majd elektromos töltés, és imádkozás. :roll:
Idegeskedni annyi, mint mások hibája miatt magunkon bosszút állni.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Az ötlet jó köszi! Ma rágyurok ha lesz egy kis időm! Üdv Laci
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

festékes írta:Ja ja tolómérő. Ez sem rossz tényleg! köszi,de azért gondoltam erre a kis cuccra ,mert egy turára,hosszabb utra ugye igy is egy rahedli szerszámot visz az ember és mondjuk ilyesmi lesz a hiba pl megszakitócsere akkor ugye ez szivarzsebbe is elfér.
Üdv Laci
Bocs a marhaságommal,igazad van :oops:
Avatar
bela700
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 93
Csatlakozott: 2010.02.15. 22:38
MZ-d típusa: TS250/1

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bela700 »

festékes írta:Sziasztok! Az mz gyujtásbeállitásnál olvastam egy házilag készitett előgyujtásbeállitó kis müszerről lásd wiki mz szerelés ill van több is de nekem az a szimpi amelyiknél az átfurt gyergya közepébe menetes betét van egy hosszu hatos csavarral bepontozással.Kérdésem,ha valaki tud ilyet csinálni légyszi szóljon megbeszéljük szerintem lehet más is vevő lehet rá. A sógorom régi wartbulgos időszakából van ugyan egy indikátor óra,igazi békebeli,de tul nagy és nem fér be a váztól a hengerbe,pedig mikor ideadta,megörültem mint majom a farkának. Szóval ez van előre is köszi
Üdv Laci
Azt én is olvastam és meg is csináltam,csak egy kicsit másképpen.Mivel nekem sincsen esztergagépem én kiütöttem a gyertya közepét,átengedtem rajta egy 8-as fúrót majd belefúrtam egy 10-es menetet,mégpedig úgy,hogy a harmadik
fokozatát csak félig hajtottam bele.Utána belehajtottam egy 10-es csavart ami ugye megszorult benne.Utána szintbe
vágtam a két végét és átfúrtam 5-ös fúróval a közepét.Majd jött a 6-os menetfúrás.A hosszú 6-os csavarnak a fejét
amit belehajtottam előbb nyíl alakúra köszörültem,ez mutatja az jrányt.Ugye 1 fordulat 1mm.Kb amennyi idő alatt ezt
leírtam ennyi idő alatt meg is csináltam.(elég lassan tudok gépelni)
Üdv.Béla.
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Ja ja tolómérő. Ez sem rossz tényleg! köszi,de azért gondoltam erre a kis cuccra ,mert egy turára,hosszabb utra ugye igy is egy rahedli szerszámot visz az ember és mondjuk ilyesmi lesz a hiba pl megszakitócsere akkor ugye ez szivarzsebbe is elfér.
Üdv Laci
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Hosszúmenetesre van átalakítva a hengerfejem. 8)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Miért teszel bele hosszabb menetű gyertyát? Az nem egészséges.

Itt egy kis útmutató: http://www.ngksparkplugs.com/docs/tech/ ... berkey.pdf
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
HaPi
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 286
Csatlakozott: 2009.05.26. 20:46

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: HaPi »

Én tavaly nyáron kipróbáltam az NGK B8HS gyertyát és nem szerette az ETZ 125-ösöm, de a haver Simsonja meg ment vele! :( Most Brisk N15YC van benne, azzal megy. (Tudom, hogy Y jelzés 4 üteműekre vonatkozik, de sehol nem kaptam N15C-t.) Ez miért lehet, vagy próbáljam ki az eggyel kisebb hőértékű NGK B7HS-t? :-k
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Vadi új NGK BR7ES van benne, nyárra lesz a 8-as hőértékű mielőtt lehurrogtok. :)
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Matt1989: Próbálkozz gyertyacserével.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

Sziasztok!

Most volt alkalmam kipróbálni a motorom idén, olyat tapasztaltam hogy néha mintha kihagyna a gyújtásom 1-1 ütemet. Rendesen üzemel majd egyszer csak koppanós hang lassul és megint megindul és rendesen megy, de volt hogy meg is állt rúgás és ment ismét. Jeladós a gyújtásom Sub-ee féle elektronikával.

Valakinek van valami ötlete? :-k
Avatar
z25z
Aki 7ezerig pörgeti
Aki 7ezerig pörgeti
Hozzászólások: 2355
Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: z25z »

csikin írta: Hasznos lehet még egy 100/60W-os is, ha sokat mész éjszaka, használtam már én is ilyet és igen jól lehet vele látni:)
azert a 100/XX W-ostol ova intenek mindenkit, nekem volt benne olyan szepen raolvadt a foglalat az izzora, hogy orom volt nezni (cserelni) ha mar nagyobb fenyereju a cel akkor GE megalight plus (60%-kal nagyobb fenyero), de csak javaslat, aztan persze aki akar az felolem tehet elore jupiterlampat is... :twisted:
daranyi68

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: daranyi68 »

festékes írta:Sziasztok! Az mz gyujtásbeállitásnál olvastam egy házilag készitett előgyujtásbeállitó kis müszerről lásd wiki mz szerelés ill van több is de nekem az a szimpi amelyiknél az átfurt gyergya közepébe menetes betét van egy hosszu hatos csavarral bepontozással.Kérdésem,ha valaki tud ilyet csinálni légyszi szóljon megbeszéljük szerintem lehet más is vevő lehet rá. A sógorom régi wartbulgos időszakából van ugyan egy indikátor óra,igazi békebeli,de tul nagy és nem fér be a váztól a hengerbe,pedig mikor ideadta,megörültem mint majom a farkának. Szóval ez van előre is köszi
Üdv Laci
Szia!
Tolómérővel próbálkoztál már?Nekem bejött nagyon!
Szia daranyi68
Avatar
festékes
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 772
Csatlakozott: 2010.02.23. 09:09
MZ-d típusa: ts250/1
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: festékes »

Sziasztok! Az mz gyujtásbeállitásnál olvastam egy házilag készitett előgyujtásbeállitó kis müszerről lásd wiki mz szerelés ill van több is de nekem az a szimpi amelyiknél az átfurt gyergya közepébe menetes betét van egy hosszu hatos csavarral bepontozással.Kérdésem,ha valaki tud ilyet csinálni légyszi szóljon megbeszéljük szerintem lehet más is vevő lehet rá. A sógorom régi wartbulgos időszakából van ugyan egy indikátor óra,igazi békebeli,de tul nagy és nem fér be a váztól a hengerbe,pedig mikor ideadta,megörültem mint majom a farkának. Szóval ez van előre is köszi
Üdv Laci
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Persze már megrendeltem a zselés aksit csak a jövő héten kell a régi akksi!
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

Szigorúan tilos savval feltölteni, csak és kizárólag desztvíz, és van rajta jel h meddig (asszem :D). De ennél sokkal jobb megoldás venni egy gondozásmentest, ha ennyire "kiürült" az már nem biztos h valaha is megbízható lesz...
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Szervusztok!
Most lehet hogy úgyfog látszani hogy hozzá nem értő vagyok, de hát ez így is van :oops: !
Az aksit milyen savval kell feltölteni :?: :roll: (Mert már nem is látom hogy lenne benne ,de hogy hova tűnt???) Előre is köszi! :mrgreen:
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2855
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

csikin írta:Úgy tudom kötelező egy fényszóró, első- hátsó helyzetjelző, féklámpa, index.
Nem, már az izzókészlet nem kötelező tartozék a KRESZ tavalyi módosítása óta, ugyanis rájöttek, hogy az új, "modern" gépjárművekben az út szélén már nem lehet izzót cserélni, ezt "csak szakszervizben lehet".
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

csikin írta:Hagyományos valamilyen 60/55W általában elég, de vannak jobb fényerejűek meg mindenféle hiperszuper izzók, már írtak róla régebben többen is. Hasznos lehet még egy 100/60W-os is, ha sokat mész éjszaka, használtam már én is ilyet és igen jól lehet vele látni:)
Értem, majd szétnézek hogy miket lehet kapni! Köszi az infót! Jó éjszakát!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Hagyományos valamilyen 60/55W általában elég, de vannak jobb fényerejűek meg mindenféle hiperszuper izzók, már írtak róla régebben többen is. Hasznos lehet még egy 100/60W-os is, ha sokat mész éjszaka, használtam már én is ilyet és igen jól lehet vele látni:)
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

csikin írta:Olyan izzókészletet kell venni, amiben olyan tartalékizzók vannak amilyenek a motorodban üzemelnek :mrgreen:
Pl.: ne olyat amiben festett izzók vannak. Úgy tudom kötelező egy fényszóró, első- hátsó helyzetjelző, féklámpa, index. Kb 1db H4-es, 1db kis helyzetjelző előre, 1db 5W-os hátra és 1 vagy 2 db 21W-os index/féknek. Nekem is ilyenek vannak.
Ahha és a H4-es hány W-os legyen? Vagy te milyet használsz?
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

Olyan izzókészletet kell venni, amiben olyan tartalékizzók vannak amilyenek a motorodban üzemelnek :mrgreen:
Pl.: ne olyat amiben festett izzók vannak. Úgy tudom kötelező egy fényszóró, első- hátsó helyzetjelző, féklámpa, index. Kb 1db H4-es, 1db kis helyzetjelző előre, 1db 5W-os hátra és 1 vagy 2 db 21W-os index/féknek. Nekem is ilyenek vannak.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
Varga1488
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 132
Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
MZ-d típusa: ETZ-250
Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Varga1488 »

Milyen izzókat vegyek mert gondolom nem árt egy izzó készlet vagy vhol lehet venni izzókészletezett ami jó 250-hez annyit tudok H4-es foncsor van a mociba és 21W-os index égők!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

Perec
Nyugodtan ajánlhatod a zselés akkukat mindenkinek mert valóban jobb mint a savas.
Mint korábban írtam a kocsimban is az van és nagyon meg vagyok vele elégedve. A saját esetemmel csak azt akartam hangsúlyozni amit conus utóbb pontosan meghatározott „riasztó, szünetmentes tápegység akkuja NEM motorba való”.
A körülmények megfeleltek az általad leírtaknak pluszban annyi, hogy volt nálam volt mérő és amikor ráraktam az akkura akkor 0.00v-ot jelzett.
Az akku nélküli üzemmód az sajnos áldozatául esett az előző tulaj barkácsolásainak, ugyanis áthelyezte a gyújtáskapcsolót a légszűrőházba. :D
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

conus: Igen te tetted fel a kérdést 2008.06.18. 19:53, de sok tapasztalati információ nem jött össze. "Zselés akksi vs. sima akksi? Mennyivel bírja tovább? : roll:"
A riasztóakku riasztóba való ugyan, de szünetmentesbe semmiképp: ott extrém terhelések vannak-az minden akkut tönkretesz erre a legolcsóbb a zselés. Viszont savas akku sem való önindítós járműbe, mert abban pár év alatt tönkremegy. DE még más elfogadható megoldás nincs rá...

Nandor: érdekelne egy kicsit több érdemi infó is, mert ha nem mindenkinek vált be a zselés akkor nem akarom itt fűnek-fának ajánlgatni. Eddig csak pozitív véleményt olvastam, és nekem is az van. Nálad mi a történet technikai része?
Tippelek: Nyári hőség, 6V, elektronikus feszszab, dinamó, állandó tompított, 12Ah riaszóakku, kb. 2 éves nagy stresznek nem kitett akkuról van szó? Forró volt, és púpos, érezni lehetett a sav szagát? És betolni sem lehetett akku nélküli üzemmódban, teljes lerobbanás.
Kép
Avatar
conus
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1913
Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: conus »

emberek!

riasztó, szünetmentes tápegység akkuja NEM motorba való. ezt már egy párszor kiveséztük itt a fórumon h miért NEM. :-" :mrgreen:
:smt077 ETZ 150 de luxe az NDK-s csodafegyver! :smt066
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
-----------------------> Kép <-----------------------
Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
Avatar
Nandor
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 486
Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Nandor »

A savas akku előtt nekem is volt riasztó akkum. Most valahol Keszthely és Tapolca között fetreng az út melletti magas aljnövényzetben. Azóta is szégyellem hogy szennyeztem a környezetet :oops: /egyébként nem szoktam ilyet tenni/ de akkor abban az idegállapotban ez és a között, hogy dühömben az állati én állapotnak engedve beleharapok, inkább a dobást választottam. :x
Ugyanis minden előzetes jel nélkül felpúposodott és megszűnt a továbbiakban akkumulátorként a motor működésében részt venni. Valószínű hogy egy 33-éves MZ nem tudja töltés szempontjából biztosítani azokat a viszonyokat ami egy ilyen akkunak kell.
A történethez hozzátartozik, hogy ott keltet hagynom egy faluban a motort. Még szerencse, hogy Zala megyéből származom és így a testvérem segítségével másnap Kanizsán megvettem a szóban forgó Banner akkut.
Az akkumulátorboltos kérdésére, hogy nem kérek-e gondozásmentes akut a válaszom határozott NEM volt. Lehet persze hogy hibás döntés volt lévén a kocsimban zselés akku van és elégedett vagyok vele. De hát gyarló vagyok és az előző napi élmény miatt nehezteltem egy kicsit a modernebb technikára. :D
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2855
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Dénes írta: Akkor ez most miez? :)
Semmi más, mint hitvita. Kinek mi a jobb.
Én személy szerint azért vettem zselés akkut, mert régen a savassal mindig szívtam. Pl. eldőlt a motor (mert mondjuk fellökte valami jóképű hmcs), sav kifolyt, szétb@..ott mindent.
Szívtam az üzembe helyezéssel, mert akkor, régen csak száraz akkut lehetett kapni, azt felsavazni, feltölteni, kisütni... azaz formázni kellett. Na, kinek volt erre ideje? Meg türelme?
Bevallom, nekem akkor nem. Ez nem az akku hibája, hanem az enyém :oops:
De a legfőbb ok, amiért ez mellett döntöttem: mert jobb áron hozzá tudok jutni, mint a motorakkuhoz. És persze könnyebben.
Viszont a tapasztalataim (személyes!) azt mutatják, a riasztó akkuk valahogy jobban bírják (persze majd 2 év múlva térjünk vissza erre a témára) a "nemtörődömséget". A rázkódás? Kiderül...
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Perec
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 444
Csatlakozott: 2008.07.13. 21:36
MZ-d típusa: ETZ250
Tartózkodási hely: Oh.

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Perec »

Szerintem ez az lehet, hogy azt a savast az előző tulaj kezelte, vagy nem kezelte 1,5 évig és csak újszerű akkunak árulta, pedig már a torka véres volt (ami pedig nem lehet, mert becsületes képe volt). Vagy minden savas sz@r. Ezt nem tudhatom, de a zselésem tutira jó 5 év után is. Bagolyferinél is elment annyit.
Kép
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég