Futómű
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Futómű
Üdv! Valaki lécci kérem mondja meg hogy a ETZ-150-es villa cak-pak jó-e a 250esbe(elsőkerék fékrendszer villa)?
Azért kell mert az egyik osztálytársam eladja a 150sét papirok nélküli a másik barátommal pedig megvennénk felesbe 20-20ezer neki a blokk és a hátsótelók kellenének nekem pedig csak az első villa (ha jó az enyémhez), 40-et kér érte a srác szép üzemképes állapotba csak neki feleslegesé vált az új motorja miatt! Ha vkit érdekel vázalkatrész akkor jeleze baráti áron megegyezünk! ha nekem a 20ezerből 10-15 vissza jön lenne az ideális!
Azért kell mert az egyik osztálytársam eladja a 150sét papirok nélküli a másik barátommal pedig megvennénk felesbe 20-20ezer neki a blokk és a hátsótelók kellenének nekem pedig csak az első villa (ha jó az enyémhez), 40-et kér érte a srác szép üzemképes állapotba csak neki feleslegesé vált az új motorja miatt! Ha vkit érdekel vázalkatrész akkor jeleze baráti áron megegyezünk! ha nekem a 20ezerből 10-15 vissza jön lenne az ideális!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Futómű
csikin írta:Itt vannak sorban:
http://www.infomate.de/miraculis/aw/mz/mz.html
Köszönöm! ^^
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Itt vannak sorban:
http://www.infomate.de/miraculis/aw/mz/mz.html
http://www.infomate.de/miraculis/aw/mz/mz.html
-
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 189
- Csatlakozott: 2009.04.09. 14:30
- MZ-d típusa: MZ ES 250/2
- Tartózkodási hely: Bakonybél, Veszprém
Re: Futómű
:Ocsikin írta:Én is alaktrészkatalógusból néztemnem vagyok lexikon
El tudnád küldeni nekem ?
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Én is alaktrészkatalógusból néztem
nem vagyok lexikon 


- kr
- Simsonos
- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Futómű
Ó hogy erre nem is gondoltam.
Köszi
Köszi
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Azok 1/4"-os golyók, átmérőjük 6.35mm. Összesen 44db kell bele.
Re: Futómű
125-n is a blokktartó ugyanazon a tengelyen van. Viszont a sztender rugójának másik fele a lábtartóra megy, ott van egy beakasztó, ami 250 lábtartóján nincs. Vigyázni is kell a 125-k és 150-k gyári lábtartójára, mert az után gyártotton ez a beakasztó nem való semmire: túl magasan van ill. felfele néz és a rugó nem fér beleAlfa írta:Nem tudom, én nem emléxem hogy az összerakás akármennyire is szívás lett volna. Egy hátsókerék összerakás (ahol a 2 kézzel vagy 6 dolgot kell megtartani jó pozícióban mire beledugod a tengelyt) sztem sokkal bonyolultabb![]()
A kiszedése pedig igen, sokmindentől függ. Nem kizárt h könnyen kicsusszan, de azért nem ez az általános![]()
Viszont letesztelni le lehet: valahol ahol nem menetes a vége, fogd meg egy jó nagy franciakulccsal (menetet ugye elnyalnád), és kilazított állapotban (csavarok lecsavarva, meg a többi rögzítése is, ha van, nemtom 125 hogy megy) próbáld megforgatni. Nem kell szétszedni, mégis le lehet ellenőrizni mennyire ment szét. Véletlen jöttem rá amikor meghúztam az összes csavart és megforgott mert rosszul fogtam meg![]()
Amúgy meg kiszedni 2 reális indok van: blokktartó vas cseréje (125 ön is u.azon a tengelyen van?), vagy lengővilla cseréje. Más esetben teljesen felesleges

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nem tudom, én nem emléxem hogy az összerakás akármennyire is szívás lett volna. Egy hátsókerék összerakás (ahol a 2 kézzel vagy 6 dolgot kell megtartani jó pozícióban mire beledugod a tengelyt) sztem sokkal bonyolultabb
A kiszedése pedig igen, sokmindentől függ. Nem kizárt h könnyen kicsusszan, de azért nem ez az általános
Viszont letesztelni le lehet: valahol ahol nem menetes a vége, fogd meg egy jó nagy franciakulccsal (menetet ugye elnyalnád), és kilazított állapotban (csavarok lecsavarva, meg a többi rögzítése is, ha van, nemtom 125 hogy megy) próbáld megforgatni. Nem kell szétszedni, mégis le lehet ellenőrizni mennyire ment szét. Véletlen jöttem rá amikor meghúztam az összes csavart és megforgott mert rosszul fogtam meg
Amúgy meg kiszedni 2 reális indok van: blokktartó vas cseréje (125 ön is u.azon a tengelyen van?), vagy lengővilla cseréje. Más esetben teljesen felesleges

A kiszedése pedig igen, sokmindentől függ. Nem kizárt h könnyen kicsusszan, de azért nem ez az általános

Viszont letesztelni le lehet: valahol ahol nem menetes a vége, fogd meg egy jó nagy franciakulccsal (menetet ugye elnyalnád), és kilazított állapotban (csavarok lecsavarva, meg a többi rögzítése is, ha van, nemtom 125 hogy megy) próbáld megforgatni. Nem kell szétszedni, mégis le lehet ellenőrizni mennyire ment szét. Véletlen jöttem rá amikor meghúztam az összes csavart és megforgott mert rosszul fogtam meg

Amúgy meg kiszedni 2 reális indok van: blokktartó vas cseréje (125 ön is u.azon a tengelyen van?), vagy lengővilla cseréje. Más esetben teljesen felesleges

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Ebben azért sok igazság van.conus írta:ha nincs vele baj, ne szedd szét, mert összerakni 10x annyi szívásha meg belerohadt, akkor ráérsz kínlódni vele ha tényleg szét kell szedni, nem? vagy majd kínlódik vele a köv. tulaj
![]()



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Futómű
Nem kell szétszedni, csak gondoltam, hogy rendbe rakom, mert sztem az előzö tulajok nagyban szarták le.conus írta:ha nincs vele baj, ne szedd szét, mert összerakni 10x annyi szívásha meg belerohadt, akkor ráérsz kínlódni vele ha tényleg szét kell szedni, nem? vagy majd kínlódik vele a köv. tulaj
![]()


Amúgy tényleg ilyen nehéz összerakni?

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Futómű
ha nincs vele baj, ne szedd szét, mert összerakni 10x annyi szívás
ha meg belerohadt, akkor ráérsz kínlódni vele ha tényleg szét kell szedni, nem? vagy majd kínlódik vele a köv. tulaj






10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Futómű
Ezzel egy kicsit vitatkoznék bocsAlfa írta: Ha nem volt kihúzva 2-3 éve, nem is fog kijönni valszeg

Az én /1-ből 20 év után lett kiszedve és nem kellett se furni se melegiteni.
Sok mindentől függ :attól hogy a motort hol tárolták,bezsirozták-e összerakás előtt stb.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Futómű
Köszi!Alfa írta:Nem kell, kihúzod a tengelyt, a blokk nem fog kiesni, mert a váz tuskói tartják, de legyen középsztenderen mert a hátsó felfüggesztés viszont szétesik (a lengővilla ugye kijön). Le kell szedni a sztender rugóját is, lecsavarni az anyákat, és próbálkozni kihúzni.
Ha nem volt kihúzva 2-3 éve, nem is fog kijönni valszegNekem is vázig kellett bontanom, és állványos fúrógéppel gyakorlatilag elfúrni az egészet. Úgy össze volt rohadva, hogy még 1 mm vastag állapotában sem jött ki.
Esztergáltam helyette KO-s anyagból (rozsdamentes acél), az van benne másfél éve, az elvileg nem tud rárohadni, és valamivel erősebb is (jobb anyag...), szétesni sem fog. Aztán majd kiderül ki lehet e húzni
Majd kiderül, hogy ki-e jön, de attól félek, hogy nem fog.

ETZ 125-nél a sztender rugója a lábtartón van, nem úgy, mint 250-nél. Akkor gondolom nem kell szétszedni.

- Alfa
- Keljfeljancsi
- Hozzászólások: 1664
- Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Gyömrő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Nem kell, kihúzod a tengelyt, a blokk nem fog kiesni, mert a váz tuskói tartják, de legyen középsztenderen mert a hátsó felfüggesztés viszont szétesik (a lengővilla ugye kijön). Le kell szedni a sztender rugóját is, lecsavarni az anyákat, és próbálkozni kihúzni.
Ha nem volt kihúzva 2-3 éve, nem is fog kijönni valszeg
Nekem is vázig kellett bontanom, és állványos fúrógéppel gyakorlatilag elfúrni az egészet. Úgy össze volt rohadva, hogy még 1 mm vastag állapotában sem jött ki.
Esztergáltam helyette KO-s anyagból (rozsdamentes acél), az van benne másfél éve, az elvileg nem tud rárohadni, és valamivel erősebb is (jobb anyag...), szétesni sem fog. Aztán majd kiderül ki lehet e húzni
Ha nem volt kihúzva 2-3 éve, nem is fog kijönni valszeg

Esztergáltam helyette KO-s anyagból (rozsdamentes acél), az van benne másfél éve, az elvileg nem tud rárohadni, és valamivel erősebb is (jobb anyag...), szétesni sem fog. Aztán majd kiderül ki lehet e húzni

MZ ETZ 300 by Bambi
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
http://www.youtube.com/user/AlfaMzHUN
Re: Futómű
Épp most olvastam itt az oldalon, hogy ha a lengővilla tengelyét nem veszem ki időnként, akkor előbb utóbb bajom származhat belőle. Nos, hát elhatároztam, hogy kiszedem és bezsírozom, de nem tudom pontosan, hogy hogy álljak neki. Szét ill. le kell-e szedni vmi mást, pl teleszkópokat vagy vmi mást, hogy zavartalanul meg tudjam csinálni?
Előre is köszi!

Előre is köszi!
- Owerlord
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2010.01.30. 17:49
- MZ-d típusa: MZ TS 150 De Lux
- Tartózkodási hely: Vác
Re: Futómű
Ts társak segítségét kérném.Van valakinek kormáncsapágyhoz távtartó vasa? 1 db kellene. Köszönöm előre is
MZ TS 150 sportvarázs
Re: Futómű
Szevasztok!Egy olyan kérdésem lenne h etz 125 gépre MZ tehetek e 16 colos kereket? ha igen: akkor az első 18 colos kerék agyat(tárcsa fékkel együtt) rá tudom e szerkeszteni a 16 colos felnihez tartozó küllőkkel, vagy vennem kell nagyobb küllöt?:)
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Egyszerűbb ha eloxáltatod vagy szinterezteted vagy lefesteted vagy lefested azt az óratartót 

-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Köszönöm a válaszokat bowden és műszertartó ügyben! Nekem a gyári tartóm nem törött, csak a festés elég gány rajta, ezért gondoltam hogy rendelek rá újat. 
Még egy kérdésem volna, szerintem jól tippeltem, de az a tuti ha megkérdezem...
mofakernél hátsó kerék és fék csoportban 2 féle küllő van. 251-esre nekem a rövidebb lesz a jó, gondolom 16os kerékhez az való. Valamiért hiányzik a hátsó kerekemből 1 db küllő...
http://mofaker.hu/?termek_id=321000

Még egy kérdésem volna, szerintem jól tippeltem, de az a tuti ha megkérdezem...
mofakernél hátsó kerék és fék csoportban 2 féle küllő van. 251-esre nekem a rövidebb lesz a jó, gondolom 16os kerékhez az való. Valamiért hiányzik a hátsó kerekemből 1 db küllő...

http://mofaker.hu/?termek_id=321000
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Futómű
Én az oldalkocsis verzióra tippelek,szerintem azért vastagabb.Forrest írta:Üdv Urak
Adott 2db elméletileg ES250/2 hátsó lengőkar, és az egyik vastagabb csőből van, de más eltérés nincs.
Először arra gondoltam, hogy a vastag TS250 lehet. A másik lehetőség, hogy mivel az biztos, hogy oldalkocsisról való, így azért erősebb.
Vélemény?

POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- gulyesz
- Simsonos
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2009.04.13. 11:24
- MZ-d típusa: Etz 250
- Tartózkodási hely: Érsekcsanád
Re: Futómű
Sziasztok!
Meg tudná valaki mondani, hogy 250-es Etz-re 18"-os kerékre milyen méretű küllő kell előre ill. hátra? Vagy tudtok valakit aki készít krómozottat és postázni is tudja?
Előre is köszi.
Tamás
Meg tudná valaki mondani, hogy 250-es Etz-re 18"-os kerékre milyen méretű küllő kell előre ill. hátra? Vagy tudtok valakit aki készít krómozottat és postázni is tudja?
Előre is köszi.
Tamás
Tamás
Re: Futómű
szaisztok.
Nekem eltörött a gyári és én is döntöttet vettem. Én nem vettem észre hogy vmi ne illeszkedne max annyi hogy a kulcsnál lévö takaro kicsit 2mm re alul eláll. Aztán lehet hogy vkinek nem passzol, de nekem jo.
Üdv, Balint
Nekem eltörött a gyári és én is döntöttet vettem. Én nem vettem észre hogy vmi ne illeszkedne max annyi hogy a kulcsnál lévö takaro kicsit 2mm re alul eláll. Aztán lehet hogy vkinek nem passzol, de nekem jo.
Üdv, Balint
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
A rövidet rendeld meg. A hosszabb magas kormányhoz lenne jó. Szerintem éppen azért szidták, mert döntött, nem? Legalábbis a döntöttnél a kapcsólónál lévő gumi nem illeszkedik ahogy kéne.gabsic írta:Sziasztok!
Mofakernél etz bowdenekből van sima és hosszú....
251-eshez, gyári kormány van rajt melyik fajta bowdeneket kellene megrendelnem???
Ja és még valami... visszaolvasva láttam, hogy valaki szidta az utángyártott óratartót... ez a mofakeres döntött óratartó is gagyi?
- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Futómű
Üdv Urak
Adott 2db elméletileg ES250/2 hátsó lengőkar, és az egyik vastagabb csőből van, de más eltérés nincs.
Először arra gondoltam, hogy a vastag TS250 lehet. A másik lehetőség, hogy mivel az biztos, hogy oldalkocsisról való, így azért erősebb.
Vélemény?
Adott 2db elméletileg ES250/2 hátsó lengőkar, és az egyik vastagabb csőből van, de más eltérés nincs.
Először arra gondoltam, hogy a vastag TS250 lehet. A másik lehetőség, hogy mivel az biztos, hogy oldalkocsisról való, így azért erősebb.
Vélemény?
-
- bajnok
- Hozzászólások: 1481
- Csatlakozott: 2008.03.19. 15:00
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251, Jawa 250
- Tartózkodási hely: Pápa-Tapolcafő
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Sziasztok!
Mofakernél etz bowdenekből van sima és hosszú....
251-eshez, gyári kormány van rajt melyik fajta bowdeneket kellene megrendelnem???
Ja és még valami... visszaolvasva láttam, hogy valaki szidta az utángyártott óratartót... ez a mofakeres döntött óratartó is gagyi?
Mofakernél etz bowdenekből van sima és hosszú....
251-eshez, gyári kormány van rajt melyik fajta bowdeneket kellene megrendelnem???
Ja és még valami... visszaolvasva láttam, hogy valaki szidta az utángyártott óratartót... ez a mofakeres döntött óratartó is gagyi?
-=[Gabsic Motoros Blogja]=-
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
Eddigi túráim:
2009: Gabsic Kicsi túrája;
2010: Bakony-túra, Tátra-túra, Örség-túra,
2011: Gyurma-túra, Bakony-túra, Mecsek-túra, Zala túra
2012: Somogy-túra, Mecsek-túra, Őrség-túra
2013: Bakony-túra, Plitvice-i gurulás
2014: Vértes-Gerecse
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
A 150-es eTZ-jé gyárilag 22 mmStravkó írta:Nem tudja valaki hirtelen,hogy az mz kormány átmérője hány mm?
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Futómű
Nem tudja valaki hirtelen,hogy az mz kormány átmérője hány mm?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Futómű
Sajnos nem találtam meg, de azért köszönöm a tippet. Amúgy is felesleges lenne egy újat vennem /ha csak nem adják nagyon olcsón/. Bár lenne egy CNC maróm akkor még a küllőket és a felnit sem kellene levennem.Stravkó írta: Azt hiszem a vaterán láttam vadi új első fékdobot! Én hátsót kerestem,de az sajna nincs.

- Stravkó
- Long Vehicle
- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Futómű
Azt hiszem a vaterán láttam vadi új első fékdobot! Én hátsót kerestem,de az sajna nincs.Nandor írta:Sziasztok
Nem tudtok valakit Komárom-Esztergom megyében aki első dobféket szabályoz?
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Futómű
Sziasztok
Nem tudtok valakit Komárom-Esztergom megyében aki első dobféket szabályoz?
Nem tudtok valakit Komárom-Esztergom megyében aki első dobféket szabályoz?
Re: Futómű
Sziasztok!
Lenne néhány kérdésem. Mz ES 125 / 1 motorom van. Kellene nekem 2 db első lengéscsillapító. Ezek beszerezhetők, illetve a hátsók is kellenének. Továbbá kéne még a hátsó keréknél lévő láncvédő, amiben a kmóra spirál van... sajnos eltört:(
Előre is köszi a válaszokat!
Lenne néhány kérdésem. Mz ES 125 / 1 motorom van. Kellene nekem 2 db első lengéscsillapító. Ezek beszerezhetők, illetve a hátsók is kellenének. Továbbá kéne még a hátsó keréknél lévő láncvédő, amiben a kmóra spirál van... sajnos eltört:(
Előre is köszi a válaszokat!
Két kerék, két ütem, két betű: MZ
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Futómű
Jarumasz! Valami fém pogácsát rakhatsz a rugó tetejére és utána húzod rá a csavart. Így a rugó előfeszül és magasabban lesz az eleje.
-
- A blokkot szethuzom neked termeskovel
- Hozzászólások: 551
- Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
- Tartózkodási hely: Törökszentmiklós
Re: Futómű
eloszor probald arugocseret,bizonyara a rugok elfaradtak ennyi ido elteltevel 

A viz szalad, a kő marad!
- jarumasz
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 264
- Csatlakozott: 2009.03.27. 17:44
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Győr LÁZI
Re: Futómű
Mit lehet annak érdekében tenni, ha kicsit meg akarom emelni a gép elejét?
250/1 Gyári minden, de nekem úgy tűnik, kicsit megereszkedett a 32 év alatt.
Rugócsere? Vagy plusz rugó darab??

250/1 Gyári minden, de nekem úgy tűnik, kicsit megereszkedett a 32 év alatt.

Rugócsere? Vagy plusz rugó darab??

Ne dudálj!!!! Küzdj!! 

- Forrest
- kis ETZ-s
- Hozzászólások: 186
- Csatlakozott: 2008.05.21. 11:27
- MZ-d típusa: RD 350
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Futómű
Üdv Urak
ES250/2 vagy TS250 agyra akarok 18X1,60-as ráfot, ETS "replica" első kerékhez. Elméletileg 149mm-es küllő kéne. Szerintetek jó helyette a 148mm-es? Újból nem találtam 149-est.
Előfordult máshol is:
Es125 e-h: 149mm
Ts250/1 elől: 149mm
ES250/2 vagy TS250 agyra akarok 18X1,60-as ráfot, ETS "replica" első kerékhez. Elméletileg 149mm-es küllő kéne. Szerintetek jó helyette a 148mm-es? Újból nem találtam 149-est.
Előfordult máshol is:
Es125 e-h: 149mm
Ts250/1 elől: 149mm
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
A méretek tutira megegyeznek, emlékeim szerint viszont a 250-es rugója több menetes. Én is 250-es vettem, az van a 150-esemben.Varga1488 írta:http://www.vatera.hu/mz_etz_125_250_2db ... 98964.html
szerintetek ez 250-sé? vagy 125-sé? mert az van oda írva hogy etz 125-250 vagy megegyezik? Köszi!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Varga1488
- Simsonos
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Futómű
http://www.vatera.hu/mz_etz_125_250_2db ... 98964.html
szerintetek ez 250-sé? vagy 125-sé? mert az van oda írva hogy etz 125-250 vagy megegyezik? Köszi!
szerintetek ez 250-sé? vagy 125-sé? mert az van oda írva hogy etz 125-250 vagy megegyezik? Köszi!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Re: Futómű
Am...nemnem... nekem ami rajta van most ott nincs beakasztva semmi, azt már tettem rá és szedtem le... fel kell melegíteni és úgy megy fel...de amivel gondom van az valóban úgy lehet, ahogy mondod... és olyan zeagert honnan tudok venni, vagy milyet kellene vennem pontosan, és hogy tudnám azzal feltenni rendesen?bambi írta: Nem melegen megy rá,hanem hidegen.De van egy drót zeager,aminek van egy ki behajtása,és azt kell beakasztani abba a lukba ami van a lánckeréken és a meghajtáson
Köszönöm a segítséget!
Re: Futómű
Nem melegen megy rá,hanem hidegen.De van egy drót zeager,aminek van egy ki behajtása,és azt kell beakasztani abba a lukba ami van a lánckeréken és a meghajtásonarovado írta:Hoppá, viszont nekem is lenne egy idevonatkozó kérdésem: én a hátsó lánckerékre vettem tányérkereket, a kilóméteróra kihajtáshoz... ezt elvileg úgy kell feltenni, hogy felmelegítem a tányérkereket és ráteszem nagy nehezen majd mikor lehült az ott marad a hátsó lánckeréken... na hát sajnos amit vettem azt ráteszem hidegen is és le is csúszik róla hidegen is... pedig elvileg 250es ETZ jé... gondoltam nem baj nem nagy tétel, vettem mégeggyet máshonnan... na igen ám, de az is nagyobb volt! Viszont ahogy láttam van benne egy kis furat és a lánckeréken is...szóval gondoltam rá, hogy lehet hogy valami ékkel kellene rögzíteni... nem tudom, van valakinek ezzel kapcsolatban tapasztalata? Mi a retkes tehenet tudnék vele csinálni? Mert már nagyon sokat szívtam ezzel...
Előre is köszönöm!
Re: Futómű
Am a hátsó tányérkerékről amit lentebb kérdeztem, van valakinek bármi infója?
KK
KK
Re: Futómű
Nah akkor majd 10000km után leírom
ha igazatok van akkor majd verem a fejem a falba... 


- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Mennyit mentél vele? Tudod, minden szakmában istenítenek néhány új dolgot, hogy ezt tudja, meg azt tudja, meg ár/érték arány, meg minden... Viszont tartóssági tesztet sehol sem láttam még.arovado írta:Hát azért nem úgy néz ki a dolog hogy olyan hamar tönkremenne...de mivel a szigetelőszalagot semerre sem tudja elnyomni, ezért az ott marad... eddig legalábbis ott maradt
Nem azt állítom, hogy nem jó, de kíváncsi leszek úgy 10000 km után. A szigszalagot meg nem kinyomja, hanem összenyomja. A szalag szerkezete elég ritka, levegős, ezért jól tömöríthető.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Re: Futómű
Hát azért nem úgy néz ki a dolog hogy olyan hamar tönkremenne...egyébként lehet választani, hogy olcsó szart veszünk vagy drága szart...mert azért gyárit már úgysem kapunk... szóval én ezt tényleg azért ajánlom, mert nekem bejött, és nem látom úgy hogy kínai vacak lenne amiből kispórolták még a fémet is... persze nyílván nem gyári, de minthogy gyári már nincs és ha javítod akkor is csak kopott gyári vagy utángyártott új alkatrészekből javítod, az sem jobb... véleményem szerint legalábbis... nagy erőhatásnak van kitéve, de mivel a szigetelőszalagot semerre sem tudja elnyomni, ezért az ott marad... eddig legalábbis ott maradt 

- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)
- Hozzászólások: 2852
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Futómű
Szóval, mint mindenre, erre is igaz lesz szerintem: olcsó húsnak...arovado írta:Üdv!
Én most vettem új hátsó telókat 5500ft/db áron, krómozottak... és annak ellenére hogy nem gyári valamint hogy kicsit műteni kell hozzá, hogy ETZ re fel lehessen tenni, annak ellenére szerintem elég jók. ...a vázból kilógó cuccra szigetelő szalagot tekerni és ami fontos, hogy használt gumibelsőből kivágni olyan cuccokat amit betehetsz hogy ne fém a fémmel érintkezzen...szóval nem nagy meló.
Tudod, nem az a lényeg, hogy szép legyen, hanem hogy legyen benne anyag. Én már megtanultam: veszek egy olcsó valamit, ami gyorsan tönkremegy, majd a másodikat, a harmadikat... De nem is ez a bosszantó, hanem az, hogy mindig akkor adja meg magát, amikor baromira szükség lenne rá. Ezen felül már a második árát hozzáadva az első vásárlásáéhoz, már többet költöttél. Na meg a kiesett idő, amíg nem tudod használni és javítod. Mindig előre gondolkozz!
A másik: a gumi tényleg azért van benne, hogy ne fém a fémmel érintkezzen. Viszont kicsit gondolj a szigetelőszalagos dolog után: mennyit fog kibírni? Óriási erők hatnak ám oda!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 4 vendég