Azon filózok így szerelés előtt, ha a gyertya helyére beszerelek egy csavart, akkor azzal meg lehet támasztani a dugattyút? (persze úgy, hogy annak semmi baja ne legyen
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Legyen úgynyakas írta:szerintem semmi gond en mindig elindulaselottbehuzom parszor a kuplungkart ha huzamosabb ideig all a moci ugyanis picit ugymond leszarad akuplung es ugrik de kesobb lazan szedi a fokozatokatSeclusion írta:Szerintem ott léptetővillatörés lesz :/
szerintem semmi gond en mindig elindulaselottbehuzom parszor a kuplungkart ha huzamosabb ideig all a moci ugyanis picit ugymond leszarad akuplung es ugrik de kesobb lazan szedi a fokozatokatSeclusion írta:Szerintem ott léptetővillatörés lesz :/KantulyJani írta:Sziasztok!
A mai nap szerettem volna motorozni a Trophy-val, de mikor behúztam a kuplungot és egyesbe kapcsoltam, reccsent egyet a motor és ugrott egy jó nagyot előre. Aztán leállítottam, megkerestem az üreset, majd beindítottam és újra beraktam egyesbe. Ekkor csak egy kisebb kattanás hallatszott, majd mikor engedtem felfelé a kuplungot lassan szaggatva indultam el és csörömpölés hallatszik a blokk felől. Felkapcsoltam kettesbe is, hogy ott is ilyen-e, ott is csörgés van.![]()
Valószínű meghaltak a váltó fogaskerekek?
Szerintem ott léptetővillatörés lesz :/KantulyJani írta:Sziasztok!
A mai nap szerettem volna motorozni a Trophy-val, de mikor behúztam a kuplungot és egyesbe kapcsoltam, reccsent egyet a motor és ugrott egy jó nagyot előre. Aztán leállítottam, megkerestem az üreset, majd beindítottam és újra beraktam egyesbe. Ekkor csak egy kisebb kattanás hallatszott, majd mikor engedtem felfelé a kuplungot lassan szaggatva indultam el és csörömpölés hallatszik a blokk felől. Felkapcsoltam kettesbe is, hogy ott is ilyen-e, ott is csörgés van.![]()
Valószínű meghaltak a váltó fogaskerekek?
Most márciusban tervezem ill áprilisban. Az egész pénztől és időjárástól függ!csikin írta:Ja és ha elkerülhető, akkor ne kánikulában kezdjünk bele, hanem ilyenkor tavasszal.
Legfontosabbakat kihagyomcsikin írta:Ja és ha elkerülhető, akkor ne kánikulában kezdjünk bele, hanem ilyenkor tavasszal.
OK! Köszi! Amúgy az általam ismert helyek közül a legjobbra viszem, és az alkatrészt is onnan szerzem be!nfefe írta:Nem csak erről van szó. Amit Csikin írt az talán a legfontosabbakat leírja.HaPi írta: Ezt úgy értsem, hogy eleinte ne menjek vele 1xre túl sokat, nehogy túlságosan felmelegedjen?
Nem nyelezzük az elején és figyelünk a hőre, a motor viselkedésére. Az eleje az tuti, hogy nagy macera. De ez a hónolás minőségétől, a dugótól, gyűrűktől, illesztéstől változhat.
Amit tudok ajánlani, az esetleg egy nagyobb főfuvi és folyamatos odafigyelés.
Annyira nem vészes, mint amennyire fél tőle az ember
Nem csak erről van szó. Amit Csikin írt az talán a legfontosabbakat leírja.HaPi írta: Ezt úgy értsem, hogy eleinte ne menjek vele 1xre túl sokat, nehogy túlságosan felmelegedjen?
Ezt úgy értsem, hogy eleinte ne menjek vele 1xre túl sokat, nehogy túlságosan felmelegedjen?nfefe írta:Bejáratást nem km-ben kellene mérni.
Túl sok dologtól függ, hogy csak így rámondjuk, hogy 1243 km
Elvileg különböző fokokban járatódik be a motorod. Ajánlott hozzá egy hőfokmérő, akkor kisebb az esély, hogy megfőzöd és megragad. De odafigyeléssel is sikeres lesz.
Na mik ki nem derülnek!Alfa írta:Nekem is rángat motorféken, pontosabban olyan "hullámzó" a járása, amit utálok. Van két módszer rá h elkerüljük: motorfék helyett csak épp annyira visszaengedni, hogy guruljon, valaki már említette "se nem húz se nem fékez", a másik meg a jó öreg kuplung
Vegyesen használom mindkettőt, sőt van hogy motorféket is ráengedek, mert jó a hangjaÉs ha nagy gázról hirtelen elzárod, nem is rángat.
Próbáltam az alapjáratmentességet, nem jött be, párszor leállt lámpánál, és az ugye stresszes. Biztos meg lehetne tanulni.
Próbáltam azt is h ne menjen vissza ha elengedem a gázt, egészen addig amíg egyszer 90 ről nem lassítottam, és váltottam volna vissza, és sikerült körbeforgatnom a mutatót a fordulatmérőnNa az aztán a horror netovábbja, nem véletlenül jön vissza a gázkar szinte minden motortípuson. Nem ajánlom senkinek h így használja...
Szóval volt itt már minden, de most is bebizonyosodott hogy a gyári ajánlás az igazi, legalábbis annak aki nem akar folyton koncentrálni a dolgokra hónapokig, csak szereti h "magától" működik
Jaj csak hóra ne!Már elegem van a hóból.Dénes írta:Mindent be lehet állítani, a gázkaron is ott a dörzscucc. Egyébként meg az MZ-t -mint tudniillik- "hajtással kell bemelegíteni". Na gyertek ki a hóra, megverekszünk!Zsakfos velem ki ellenem?
Hát hogy bütyök van-e azt most igy nem tudom,pedig már szedtem széthorhaus írta:Sziasztok
Ha jól emlékszem van egy olyan variáció is, hogy a gázkaron van egy bütyök ami nem engedi hogy a rugó teljesen vissza húzza,így nem áll le ha el engeded a kormányt, de kézzel nullára lehet fordítani. Létezik ilyen? Esetleg nem minden típusnál?
Szép kritika azok felé akiknek nincs alapjáratuk.Alfa írta:Kill3r jól mondja.
Ezen felül meg a szép alapjárat nálam mindig a jól karbantartott géppel volt egyenértékűHa ingadozik, kihagy, leáll, akkor ott valami baj van, amit még indulás előtt észre lehet venni, amíg az ember a cuccait veszi fel és a motor ketyeg (melegítés céljából).
Persze mindenki úgy használja ahogy tetszik neki
A motorfékezés nem kilométereken keresztül történik.Ha ugy itélem meg hogy "sokat" ment motorféken akkor adok neki 1 gázfröccsöt pont ezért.Ezt a sokat sem ugy kell elképzelni hogy több száz méteren keresztül.Szóval akinek igy van a motorja az tudja hogy kell ezt kezelni.conus írta:dénes, zsaky!
aha... és akkor ha motorfékezel koppig visszaengedett súberrel akkor mi keni a forgattyúsházban a csapágyakat + a dugattyút? az előző ütemekben még lerakódott olajamaradványok? ezt valaki elmagyarázná?![]()
Nálam sincs pont ezért alapjárat.Dénes írta:Vagy csak úgy van beállítva a karburátor, hogy nincs alapjárat. Emiatt nem pöförészik vissza ha motorfékezel. Sokkal kényelmesebb így motorozni szerintem, nálam sincs alapjárat.
Jelenlévő fórumozók: Majestic-12 [Bot] valamint 0 vendég