MP1 írta:Hali!
A csapágy "feszegetéséhez" csak annyit, hogy az MZ kormánynyakcsapágya is mélyhornyú - ha jól emlékszem- 6006-os csapágy AXIÁLISAN terhelve. Persze van rugó, meg gumi..., de ha belerongyolsz egy nagy gödörbe, és a teló ütközésig felüt, hogy a felni behorpad.. és még sem kell csapágyat cserélni.
Ezzel nem azt szeretném mondani, hogy űssük-vágjuk a csapágyat!
Ha a csapágyat először a blokkba teszed, majd utána bele a főtengelyt, mindenképp a csapágyat terheled axiálisan. Ha a blokkot nyomod, akkor a főtengelyt is éri erőhatás. Ha a menettel huzatod össze, akkor a főtengelyt -a menetes végét kivéve- nem éri erőhatás.
Persze hűtéssel - melegítéssel lehet hogy beleesik, és akkor nincs min vitatkozni.
A csapággyal (és az asszonnyal) bánjatok finoman!!!!!!
Üdv!
P.
Okés a kormánycsapágy amit mondasz,de a terhelés a külső gyűrű szétoszlik,ami alá van támasztva a belső gyűrű pedig csak a kormánycsövet vezeti meg,ha jön egy ütés lenntről,a külsőgyűrű a váznak adja át,nem pedig a belső gyűrűnek,továbbá a kormánycsapágy nem rendelkezik C-s tűréssel,ami minden csapágyon a növelt hézagot jelenti.A hézag a gördülő testek és a külső gyűrű között mért távolság.Ha egy "lötyögösebb" csapágyat gyilkolsz több kárt teszel mint ha egy passzosat,ezzel nem lehet vitatkozni.(Megmondták Gépelemek órán is egyetemen,mikor szereltünk csapágyakat és motorszerelő iskolában is....)A főtengelycsapágy és kormánycsapágy összehasonlítása,feladatuk szempontjából,mintha a betonkeverőst hasonlítanád az űrhajótervező munkájához..
Blokkszerelésnél meg csapágyat felmelegíted,rácuppantod a főtengelyre.Szépen visszahül.Megmelegíted az egyik blokkfelet.TS-nél célravezetőbb a kuplung oldalit,mert ott dupla a csapágy van.A felmelegített blokkfélbe gyönyörűen belehet illeszteni a főtengelyt,elötte beolajozod,mert a szimeringháztól már nem férsz hozzá.Jobbos blokkfél visszahül,Nitrós ronggyal zsírtalanítod,paszta.Felmelegíted a másik csapágyat,rá a főtengelyre,kis olajka neki,meghül,jöhet a balos blokkfél melegítese,és gyönyörűen ráesik a visszahült csapágyra.Csavarokat érdemes imbuszfejűre cserélni.Lehúzod érintőre mindet,majd átlósan haladva az összeset.És így nem volt semmi féle gyilkolás,tépés,ütlegelés...
