

Köszönöm a tanácsot! Már a wiki-n régebben is olvastam a kipufogó tisztításáról szóló cikket, csak mivel lakótelepen lakom nem hinném hogy nagyon tolerálnák a szomszédok hogy gõzmozdonyosat játszom,:D de mindegy, most úgy is rossz idõ van ,nincsennek nyitva az ablakok, úh. majd szakítok rá idõt.z25z írta:Az attetel segithet ugyan valamelyest, de attol fugg milyen korulmenyek kozott van hasznalva. Leggyakrabban akkor celszeru modositani, ha tartosan nagy csomagokkal, utassal dombos teruleten, stb van hasznalva a motor es emiatt nem tud kiforogni. Szolo uzemu hasznalat eseten ha nem porog ki mashol keresnem a megoldast. Gyujtasbeallitas, megfelelo karburalas!!! (levegoszuro csere) kompreszziomeres a hengerben (hatha a kopott motor lesz a ludas). A kipufogo nelkuli teszt hulyeseg, lehet meg annyit se fog menni, mivel a 2T lelke a jol hangolt kipuff. Azonban ha regi tobb 10 ezer km es cso van fent regi asvanyi olajos varosi hasznalat mellett bizony egy kitakaritast meger, az sokat segithet. Errol bovebben a wiki-n olvashatsz. No hirtelen ennyi.mateka írta:hy!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát! Szerintem a hengerfejtömítést inkább hanyagolom a veszélyek miatt, de az áttételt majd megvizsgáljuk, meg hogy milyen fúvóka van benne. Áttételhez milyen fogaskereket ajánlotok elõre? Vagyis mi lenne az ideális? A fékek hál' istennek nem rakoncátlankodnak, és már a végsebességét is lemértük egy "nyugati" autóval és annak is annyit mutatott mint nekem. Remélem nem muszáj fúrni. Jah, amúgy azt hogy a kipufogó e a ludas, azt úgy ki lehet próbálni hogy leveszem a kipuffot és megnézem úgy mennyi a vége, vagy akkor megint nem fog úgy menni? Ha jól tudom, akkor kell neki a fojtás....
Udv!
Az attetel segithet ugyan valamelyest, de attol fugg milyen korulmenyek kozott van hasznalva. Leggyakrabban akkor celszeru modositani, ha tartosan nagy csomagokkal, utassal dombos teruleten, stb van hasznalva a motor es emiatt nem tud kiforogni. Szolo uzemu hasznalat eseten ha nem porog ki mashol keresnem a megoldast. Gyujtasbeallitas, megfelelo karburalas!!! (levegoszuro csere) kompreszziomeres a hengerben (hatha a kopott motor lesz a ludas). A kipufogo nelkuli teszt hulyeseg, lehet meg annyit se fog menni, mivel a 2T lelke a jol hangolt kipuff. Azonban ha regi tobb 10 ezer km es cso van fent regi asvanyi olajos varosi hasznalat mellett bizony egy kitakaritast meger, az sokat segithet. Errol bovebben a wiki-n olvashatsz. No hirtelen ennyi.mateka írta:hy!
Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsát! Szerintem a hengerfejtömítést inkább hanyagolom a veszélyek miatt, de az áttételt majd megvizsgáljuk, meg hogy milyen fúvóka van benne. Áttételhez milyen fogaskereket ajánlotok elõre? Vagyis mi lenne az ideális? A fékek hál' istennek nem rakoncátlankodnak, és már a végsebességét is lemértük egy "nyugati" autóval és annak is annyit mutatott mint nekem. Remélem nem muszáj fúrni. Jah, amúgy azt hogy a kipufogó e a ludas, azt úgy ki lehet próbálni hogy leveszem a kipuffot és megnézem úgy mennyi a vége, vagy akkor megint nem fog úgy menni? Ha jól tudom, akkor kell neki a fojtás....
Szia!mateka írta:Sziasztok!
Lenne egy kérdésem! A bratyómnak van egy etz 250-ese alsóbb sebességfokozatokban nagyon szépen pörög de 5.-ben az istenért sem akar többet pörögni 4500- 5000-nél... és így max 110 a vége, szóval õ egy kicsit gyorsabbra vágyik mert a poén az hogy az én 150-esemnek is annyi a vége.kicsit nyomasztja ez a dolog. Szóval tudna valaki valamilyen tanácsot adni, hogy mihez is kellene ilyenkor nyúlni? Nekem már tanácsolták azt is hogy sörösdobozból csináljak hengerfejalátétet és jobb lesz. Igaz ez?
Azt hiszem némi zavarban vagy.a GYÁRI CUCC széria motorokhoz kivállóak,és minimális tuninghoz elegendõek.A nagyobb tuninghoz szükséges magasabb technológiai alkatrészek.TZrider250 írta:Hello Speed!
Úgy láttam, hogy "egyhengeres" hengerfejet kínálnak a fritzek. Meg tudnád nézni, hogy ha már tuningcég, gyárt-e kifejezetten kéthengeres átalakításhoz is cuccokat.
Bambi mester megjegyzése, mi szerint a korabeli anyagok nem voltak elég jók a mai tuning-igények megvalósításához, érdekes kontrasztban áll azzal, hogy ma a gyári cuccot istenítjük a bóvli utángyártott helyett. Ehhez képest egy harmadik, és még jobb kategória a tuning-alkatrész? A tanulság úgy jön le nálam, hogy jó motort nem szabad piszkálgatni, amíg nincs rá panasz. Gondolkodni visazont szabad, meg elõkészületeket tenni az ikerhengeresítéshez.
Nos, tud valaki bevált tervet, rajzot, meglévõ alkatrész az átalakításhoz?
Bp 9 ker Gubacsi út 6/c,de télen egyeztettni kell velem,mert nem mindíg vagyok ott.Ilyenkor inkább a Hyosungban vagyok ott jó meleg van:-) Van egy eladó rendõrségi fejidomom plexi nélkül.Ja a telefonom:06203420977TZrider250 írta:Sziasztok, a Rotax blokkot több MZ típusban alkalmazták, nem voltak nagyon sikeres modellek. Mikor sárgák vették meg a gyárat, hagyták a fritzeket fejleszteni. Nem sajnálták a pénzt, így lett világhíres új rendszerû blokkjuk emcetéknek. Különösen dícsérik az új 125-öst, meg az új 1000-est. Aszem már egyáltalán nem gyártanak rotaxos emcetet.
Nézzétek meg ezt is Rotax 650 mono (!) blokkal, nem emcet:
http://www.jawa.fi/model.php?lang=en&model_id=1
Jó hír: ennek is van magyarországi disztribútora, és kapható csábosan formatervezett modern utánfutó, illetve kifejezetten hozzá tervezett Givi doboz, meg plexi.
Rossz hír: állítólag 10 forint körül van a cseh korona.... egy hengerben azér durva a negyvensok paci, vagy nem annyira? De az már másik topik.
Szerelõ bácsival folyamatosan kommunikálok, de az õ ismerõsei sorra felhagynak a szakmával. Ha pénteken is hívom, megint ad pár számot. Ha sikerül, lesz jó burkolatom, és talán kéthengeres ihletettségû MZ márkatársat is fogunk.
Az közös forgattyúsházat eszerint nem vétózza senki ha egyszerre robbanó a két henger?
Messere Bambi, köszönöm a lehetõséget. Hol lehetne téged felkeresni? Hol van a mûhelyed?
Remélem ki tudom elégíteni az információvágyadattigris írta:Én is erre utaltam,csak próbáltam árnyaltan fogalmazninovi írta:Mivel az 500-as Rotax blokk, ha minden igaz 4T ezért gyakorlatilag semmi.
Ja,csak kiváncsiság:a Rotax milyen székhelyû (ország) cég?
Mert egy csomó fajta és rendeltetésû motort gyárt sárkányrepülõtõl Aprilian keresztül (mint kiderült) MZ-ig...
Én is erre utaltam,csak próbáltam árnyaltan fogalmazninovi írta:Mivel az 500-as Rotax blokk, ha minden igaz 4T ezért gyakorlatilag semmi.
Igen,létezik,Kispolszkinak hívják,illetve ilyenek az 500-as Fiat és a 750-es Zastava,ezek persze tesók mind.TZrider250 írta: Vagy van olyan kéthengeres, amelyik egyszerre robban?
A nagy tuningoknak sajna nagy áruk van,fõleg a szoci motoroknál,mivel hogy az alkatrészek minõségei,nem felelnek meg (pláne az utángyártott)a mostani technikai elvárásoknak.Szerintem egy 300-as henger és hengerfej,meg egy kis vezérlés és egyébb apróság,elegendõ egy aránylag tartós mz tuninghoz.Ha több infót akarsz.keres meg a mûhelyemben,met nem vagyok nagy netezõ,és inkább szóban válaszolnék a kérdéseidre.TZrider250 írta:Sziasztok, volt gyári 500-as tézé, Rotax blokkal. Íme:
http://mz.rider.w.interia.pl/ciekawostki/mzetz500r.htm
Köszi Tamás az építõ kritikát, ne kíméljetek. Ezennel nyilvánosan és visszavonhatatlanul beismerem, hogy nem vagyok motorszerelõ. Tudásért tehát ide jövök... köszi.
Nekem sem tetszik a közös forgattyús tér, de talán az egyszerre robbanó ikernél nem akkora gáz a mellégáz... vagy ott is az? Megnézem a mellékelt linket.
Hadd osszam meg veletek, amit egy régi motoros mondott ma nekem. Szerinte legkevesebb átalakítással az járna, ha bontásból olyan fõtengelyt sikerülne találni, ami gyárilag kéthengeres volt, és pont befér a jelenlegi helyére. Általában hajtókarral és egyéb részeivel együtt adják "bagóért". Szerinte kisebb munka az idegen fõtengely csapágyazása, mint az egész blokkot áthegesztgetni, de láthatóan fel sem merült benne a közös forgattyústér problémája. Vagy van olyan kéthengeres, amelyik egyszerre robban?
Mit jelent, hogy "MR ócskán keres."?
Kód: Egész kijelölése
: :
: :
1) II : II 2) II : : II 3) II : II II-:-II 4) II : II-:-II
--II : II-- --II : : II-- --II : II-()-II II-- --II : II II--
II-:-II II-:-:-II II-:-II II II II-:-II II
Az enyém sima kovácsolt (talán lengyel) hajtókar egysoros tûgörgõvel !!TZrider250 írta:Mintha Gyurma 300-asán volna a gyáriéhoz hasonló minõségû idegen hajtókar? remélem, ki lehet õt kérdezni.
Kód: Egész kijelölése
1) 2) I I 3) I
---II II--- ---II I I II--- ---II I II-::-II II---
II----II II--I--I--II II--I--II II--I--II
I
I
A szívómembrán felszerelését el lehet kerülni aluhegesztéssel,mégpedig marással.A rögzítés 4 csavarral történne.Valamelyik oldalon van a membrán készítésérõl, és rögzítésérõl egy cikk, csak már nemtudom hol láttam.TZrider250 írta:Helló!
Köszi a válaszokat, jól esik kezdõ kis szivemnek, hogy átérzitek a problémát. Igazatok van, el kell fogadni ezt a jó kis túramotort olyannak, ahogyan tervezték a németek.
De! Aki egyedi motort akar, és van fûtött sufnija, marha jól eltöltheti a téli hétvégéit ezzel.
A hajtókarról azt hallottam, ha gyári, nagyon erõs, csak az alsó tûgörgõsor megy tönkre tuningtól. Abból jobb kell.
A rám sózandó dolgokról meg kiderült, hogy a membrán 1xûen le van fûrészelve egy 150 ccm Rotaxról. Aluhegesztés (hengerre, vagy tuning-szívótorokra) stb után az oválkarbival kb max 25 pacis motorom lett volna, nagyjából 40 rugóért. Ez használt alkatrész beépítésével az élettartam miatt irreális, de talán érdemes kipróbálni egy 125-ös ETZ blokkal. Ott van esély a pacik megduplázására. A membrán, meg a jobb töltésû karbi nekik adhat sok pluszt. És hegesztés nélkül el is fér, mert több a hely a henger és a légszûrõ között.
Két hengeresre úgy lehetne építeni a 250-est, hogy pl. kettõ játszó-blokk középsõ szelvényét duplázzuk. Két fõtengelyt lehetne összeházasítani, hogy három sonka között két hajtókar tudjon eljárni. Négy sonka valszeg nem is férne oda. Ködös elképzelés, de szívesen társulnék ikerhengeres tézék építésére, csak az nem a takarékos motorozásról szólna.
Érdekes kérdés a kiegyensúlyozás (eggyel kevesebb a sonka), meg az iker gyújtás. Kellene ólommal nehezíteni a hiányzó sonka miatt? Szembe járjon, vagy egyszerre robbanjon? Két karbi, vagy dupla torok?
Mit szóltok?
Ha bontatlan, akkor azt ápold, és féltsd!Ha össze gányolod, akkor nagyon bánnid fogod.Vegyél egy rosszat, azon próbálkozz, és gyûjts tapasztalatot.TZrider250 írta:Köszi Tigris, ez komoly nézõpont.
Tehát adott egy igazán jó, kb öt-hat éves állapotúnak megfelelõ ETZ motor. Az egyedivé tétellel jelentõsen lerövidülne a hátralévõ problémamentes élettartama, mindamellett nem adottak a feltételek az átalakításhoz (hol, mivel, kivel) kevesen bátorítottak a projektemben.
Még várok egy kicsit, de azt hiszem igazat adok azoknak, akik szerint bele kell törõdni a tézé korlátaiba, és csak a mérsékelt tuningokat veszem számításba. Ilyen mérsékelt tuning lehet pl az a drága hatos váltó, csak féltem mostmár a gyári hajtókart, meg ilyesmiket a nagy igénybevételtõl. Mintha Gyurma 300-asán volna a gyáriéhoz hasonló minõségû idegen hajtókar? remélem, ki lehet õt kérdezni.
Köszi fiúk, lehet hogy elhalasztom egy évvel a tuningot, minek szétbarmolni azt, ami jó. Azért nem adom fel végleg.
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég