Elektronika topik - a pokol kapuja

Kérdések és megoldások MZ javításokkal kapcsolatban
Válasz küldése
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

nyakas írta:hali! en aluminiumbol keszitattem ,mert a vas azon a helyen rontja a magneses mezo kialakulasat! :wink:
a képen vasból lenne? :shock:
nem tudom... de ha az akkor nem hogy "nem jó megoldás" hanem kifejezetten ROSSZ! a mégneses mezőt a vas jóformán teljesen agyonüti. és mint indukciós fűtőlap elkezd melegedni:P
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

az én generátor közdarab, és blokkmegmunkálásom is Zsakfos-éhoz hasonló. annyi különbséggel, hogy én a közdarab külső vastag élénél fogattam fel az egészet 3 csavarral. a blokkot nem vésővel szedtem ki, mint a német megoldásba, hanem CNC maróval. az eredmény olyan mint ami zsakfos képein látszik. igazából az ötletet tőle vettem, aztán a méricskélés már az én melóm volt. nem kis munka azért, akárhonnan is nézzük.
Bokodi Áron- WARESZ
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Zsakfos!

Köszi a leírást, én egyelőre nem tervezem az átalakítást, csak ]Zoli86 kérdésére feldobtam egy példát, gondolva arra, hogy lesz aki iparosabban megoldotta a generátor fölszerelését, és megosztja velünk.

Üdv:
P.
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

MP1!
Az én /1-ben hasonlóképpen van megoldva.
Ami nekem nem tetszik a Német kolléga megoldásásban,hogy kézzel alakitja ki a közbetét felfekvő felületét.Ha megnézi az ember a blokkot akkor látható hogy azon a részen nincs megmunkálva gyárilag a felület.Szóval én amondó vagyok hogy géppel érdemes mindenképp kiszedni a felesleget.Gondolom azt próbálja bemutatni hogy megoldható a dolog blokkszétszedés nélkül és gépi forgácsolás nélkül.
Teljesen feleslegesnek tartom hogy 8 csavarral fogatja fel a közbetétet.Minek?Bőven elég 4 is.Ami pozitivum hogy nagyon klassz méretezéses rajzot készitett.Nálam ugy oldottam meg hogy leszedettem egészen a szimeringig,így nem 1-1,5 mm vastag lett a közbetét alja hanem 5mm.Nekem a közbetét van ugymond a rugós biztositógyűrű helyett a szimeringnél.Igy géppel kiszedve tökéletes felfekvő felület van.Innen az oldalamról leszedhetsz 4 képet.http://www.hevizms.extra.hu/download.php?view.16Ha esetleg kell még kép,vagy bármi segitség csak irj,most tudok bármit mérni mert szét van kapva a blokkom.
Van még egy megoldás ezen kivűl,mégpedig a hegesztéses.Olyankor csak egy gyűrűt kell esztergáltatni,amit 2-3 bordához hegesztenek.Erről a Mester tudna bővebben nyilatkozni,mert én is nála láttam.A módszer egyszerűbb,de legalább olyan hatásos.
Ja még annyit hogy nekem is aluminiumból van a közbetét.Több szempontból is abból érdemes csináltatni.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
Dénes
fi#azsoké
fi#azsoké
Hozzászólások: 2738
Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Tatabánya
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Dénes »

bladzser, vezetékes óránál nem csinál ilyet. Nálam. (Cateye, vagy milyen márkájú van nekem)
nyakas
A blokkot szethuzom neked termeskovel
A blokkot szethuzom neked termeskovel
Hozzászólások: 551
Csatlakozott: 2009.02.02. 15:30
Tartózkodási hely: Törökszentmiklós

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: nyakas »

hali! en aluminiumbol keszitattem ,mert a vas azon a helyen rontja a magneses mezo kialakulasat! :wink:
A viz szalad, a kő marad!
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

A honlap címe így helyes: .http://www.mz.cx/technik/adapterring/
Ez pedig a kezdőlap: http://www.mz.cx/
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Sziasztok!

TS 250/1 generátorosra átalakításáról találtam néhány képet egy német lapon. (www.mz.cx/technik/)
Aki már csinált ilyet, nyugodtan minősítse a megoldást és a kivitelezést (gondolom kimarni, vagy esztergálni szebb lenne), és esetleg tegye közkinccsé a saját -szebb, iparosabb- megoldását.

Üdv:
P.

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Zoli86 írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
Igen.Elfér.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Próbálj meg egy zavarszűrős gyertyapipát szerezni. Az általában megoldja az ilyen zavarokat. Bár szerintem akkor se lesz tökéletes. Ráadásul a zavarszűrős pipák gyakran zárlatosak lesznek. Szerintem inkább egy vezetékes órára cseréld re.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

baloldalra van szerelve mind a két kütyü... más valakinek még ötlet :-k
Vagy neked még vmi tipp/elgondolás?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bladzser írta:Ide írom a gondom mert jórészt elektronika.
Szóval adott esetemben egy biciklis kilóméteróra. Vezeték nélküli.
Az óra a kormány ra van erősítve, a jeladó a elsővillára.
Az a helyzet hogy a technika addig szépen, és jól működik, amíg fel nem kapcsolom a lámpát... Ha felkapcsolom, kiakad az óra és 99.9-et mutat...
Gondolom, sőt biztos hogy bezavar neki a motor töltése. Amíg nem volt töltésem és fel volt kapcsolva a lámpám nem jelentkezett a hiba.

Na szóval, arra gondolok, hogy ez a vezetéknélküli cucc egy nagy rakás f*s pedig elég drágán vettem, de ebbe a mociba nem használható.

Mongyuk ha veszek egy vezetékes kilóméterórát, akkor ugyanez a hiba elő fog-e jönni?
Valaki akinek ilyen biciklikilóméterórás megoldása van légyszíves segítsen.

Köszi előre is!
Szerintem a generátorral ellentétes (azaz a bal) oldalra szereld mind az órát, mind a jeladót.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Ide írom a gondom mert jórészt elektronika.
Szóval adott esetemben egy biciklis kilóméteróra. Vezeték nélküli.
Az óra a kormány ra van erősítve, a jeladó a elsővillára.
Az a helyzet hogy a technika addig szépen, és jól működik, amíg fel nem kapcsolom a lámpát... Ha felkapcsolom, kiakad az óra és 99.9-et mutat...
Gondolom, sőt biztos hogy bezavar neki a motor töltése. Amíg nem volt töltésem és fel volt kapcsolva a lámpám nem jelentkezett a hiba.

Na szóval, arra gondolok, hogy ez a vezetéknélküli cucc egy nagy rakás f*s pedig elég drágán vettem, de ebbe a mociba nem használható.

Mongyuk ha veszek egy vezetékes kilóméterórát, akkor ugyanez a hiba elő fog-e jönni?
Valaki akinek ilyen biciklikilóméterórás megoldása van légyszíves segítsen.

Köszi előre is!
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

Zoli86 írta:Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
Ezt a fórumot olvasd végig, néhányan már leírták a mikéntjét.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
Avatar
Zoli86
babakocsis
babakocsis
Hozzászólások: 2
Csatlakozott: 2010.02.10. 13:17
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Pest-megye, Dunakeszi

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Zoli86 »

Sziasztok!
Tudja valaki, hogy a 250/1-es motornál belefér az oldaldeknibe egy 12V-os generátor?
Szeretném átalakítani 12V-ra.
Köszi!
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Köszi!
Van itthon trabant kilométeróra... megnézem abban :))
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
kiszsebi
Zsebi San (kőműves)
Zsebi San (kőműves)
Hozzászólások: 2856
Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
Tartózkodási hely: Százhalombatta

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kiszsebi »

bladzser írta:Helló!
A fordulatszámmérőmből hiányzik két égő, ami megvilágítja a számlapot.
...csak a számlap megvilágitó hiányzik, az egész foglalata hiányzik. Hol találok komletten égőt ilyen foglalattal?
Ha a "kilógó cső" benne van az órában, baromi egyszerű a dolgod: bontókban lehet kapni Trabant, Wartburg, IFA műszerfalhoz való foglalatot, izzókkal együtt. Én 4 hónapja vettem 200 Ft-ért 10 db-ot, égőstől.
Hál'stennek, a KGST legalább erre jó volt. Minden keletnémet verdában ugyanaz a (talán BA7-es foglalatú izzó volt. A régebbiekben 6, az újabbakban 12V, 2W. Még a Roburban is!
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Akkor jó, az a kis kiálló cső megvan 2db van a háttérvilágításnak... egymással szembe, kis bemetszés van rajta...

Na és izzót honnét tudnék bele szerezni?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

bladzser!

A foglalat egy "cső" ami rá van erősítve az óra lemezburkolatára, ha nincs meg, esetleg valami hasonlót lehet rá forrasztani, de egyszerűbb ha szerzel egy olyat amin rajtavan.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
bladzser
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 83
Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
MZ-d típusa: Simson
Tartózkodási hely: Rudabánya

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: bladzser »

Helló!
A fordulatszámmérőmből hiányzik két égő, ami megvilágítja a számlapot.
Ilyet hannan tudnák szerezni, illetve ez az égő hány W-os?

http://www.vatera.hu/mz_ts_fordulatszam ... 61156.html

Itt egy kép mire gondolok. A képen látható óra nem az enyém...

Az enyém fordulatszámmérő óra ETZ-re való, az index és a refrektor visszajelző benne van és működik, csak a számlap megvilágitó hiányzik, az egész foglalata hiányzik. Hol találok komletten égőt ilyen foglalattal?
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Tamás
Velorex-es
Velorex-es
Hozzászólások: 164
Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyõr

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Tamás »

nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.

Waresz!
Ez igen, sajnos igazad van. Akinek nem tetszik az MZ megoldása, az akár másik motort is kereshet. Elavult, régi és megbízható technika. Ez az MZ. Ilyen és kész, van jobb, szebb, erősebb, de MZ-bb nincs.
Nem kell suszterolni és kókányolni, meg kell szerelni.
Avatar
coco
nagy ETZ-s
nagy ETZ-s
Hozzászólások: 303
Csatlakozott: 2008.08.16. 00:59
MZ-d típusa: ETZ 150
Tartózkodási hely: Szekelyudvarhely
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: coco »

Az enyem is ugy van megcsinalva mint a Killere` csak en egyszeruen odaforditottam a sarut mint Alfa, es 2 eve hibatlanul megy...
matt1989
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 1427
Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
MZ-d típusa: BMW R1100RT
Tartózkodási hely: Dabas

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: matt1989 »

waresz a zúzdában van egy reakcióm Neked.
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

MP1 írta:Uraim!
Ezt nézzétek meg!
A "PRECÍZ" német MZ-fórumon találtam tegnap este!

Kép

Az én oldalasomon sem volt jó az eredeti, hiába hajlítottam a lemezt, el sem érte. Fogtam egy vékony kis sárgarézdarabot, ezüsttel ráforrasztottam, szépen körbereszeltem, az érintkező felületet lesimítottam polírpapírral, és most jó.

További szép napot!
P.
ez gyŐŐŐNYÖRŰŰŰ!!!!! gratulálok HANS-nak, hogy így összehozta! drót, kapcsoló, awab bilincs.. tökély. 3 dolog hiányzik a hibátlan összképhez:
hilti szalag, popszegecs, és az elmeradhatatlan stupekkirály: ZÖLD-SÁRGA SZIGSZALAG. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Bokodi Áron- WARESZ
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

igazából a simson-on látható megoldás ugyanazt az elvet követi, mint ami belül van, annyi különbséggel, hogy kívűl van mindenféle dzsuvának kitéve. meglepő amúgy hogy ilyen retkesen is működik. azért van gyárilag belül, hogy ne kapjon annyi koszt.

szokták mondani, lustaság fél egészség,de egy villára erősített húzókapcsoló sokkal nagyobb munka összességében, mint kiszedni a hátsó kereket, alaposan leganézni mindent csapágyakat megkenni, betéteket finoman átcsiszolni, dobot is, és a féklámpa kapcsolót kiszerelt állapotban letesztelni, beállíthatóvá tenni, és aztán meg beszerelve kívűlről beállítani.
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

waresz!

Nézz át a Zúzdába! :twisted: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Az előbb kihagytam egy lényeges dolgot, így kicsit félreérthető volt amit írtam.
Tehát:
Az állítócsavart magasítottam meg, annak az elhajlított fejére forrasztottam a kis rézlapkát (nem a lemezre).
P.
MP1
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 87
Csatlakozott: 2010.02.02. 23:39
MZ-d típusa: TS 250/1 oldalkocsis
Tartózkodási hely: Szekszárd, Bátaszék

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: MP1 »

Uraim!
Ezt nézzétek meg!
A "PRECÍZ" német MZ-fórumon találtam tegnap este!

Kép

Az én oldalasomon sem volt jó az eredeti, hiába hajlítottam a lemezt, el sem érte. Fogtam egy vékony kis sárgarézdarabot, ezüsttel ráforrasztottam, szépen körbereszeltem, az érintkező felületet lesimítottam polírpapírral, és most jó.

További szép napot!
P.
Avatar
sub-ee
Elektrokirály
Elektrokirály
Hozzászólások: 1127
Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
MZ-d típusa: ETZ 250 1984
Tartózkodási hely: Bonyhád
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: sub-ee »

waresz írta:
punisher írta:Én így applikáltam fel :roll: :
Kép

Kép

Kép

Hát ennyi! :mrgreen:
JÉZUSMÁRIASZENTJÓZSEFURAMIRGALMAZZ!!!! :D :D :D :D

ez aztán a kendácsolás!
a képeken több elem érdekes számomra:

1. egyszerűen nem tudom miért kell ennyit szídni mindenkinek azt a fékdobba épített féklámpakapcsolót, mert azzal ugyan nincs semmi gond.
nekem még az első fékdobban is a gyári(nagyon ritka) lemezes érintkezőjű féklámpakapcsoló van. egyszer rendbe kell rakni, el kell vele tökölni pár percet a beállítással, és megint jó 10évig.

láttatok már 638as jawa féklámpa kapcsolót? külön bowden van az első fékkarhoz odahúzva. igen, ez nem átverés! amikor az első féket húzzák, akkor két bowdent húz a kar(dupla súrlódás) az egyik megy a kétkulcsos első dobhoz, a másik meg az ülés alá dugott féklámpa húzókapcsolóhoz. ugyanígy külön bowden a hátsó fékrudazattól is. majd ezek ilyen trükkös "ki nem akadós" összeköttetéssel találkoznak a féklámpa kapcsolónál. MINDEZ GYÁRILAG! ahogy elnézek itt egy-két ötletet, lassan eljutunk erre a keservesen siralmas szintre. minek kell eddig bonyolítani? ha valaki nem elégedett a rendszerrel, akkor azzal teheti örök életűvé, hogy kirelézi az ülés alatti csokiknál a féklámpát, és kész.

2.az már tényleg izgi, hogy a csillivilli ÍZIRÁJDER DZSOPPEROS űrdizályn hátsó lábtartó hogy megy a rozsdás lábtartóvashoz?

bocsánat, nem akartam senkit sem megsérteni, de már napok megy a féklámpán a huzavona.

a látott megoldások mind kényszermegoldások.. nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.

van egy hülye ismerős. trabiját elektromosan rendszeresen karbantartja. ha valami kontakthiba létrejön, akkor az aksitól behúz egy + szálat, és merev kék szigetelős aludróttal odavezeti a hibás fogyasztóhoz, majd örül, hogy megcsinálta. a pozitív akkusaru valódi gócpont. a müszerfal alatt én nem igazodok ki, pedig mindig is ez volt a hobbim. ha felszedjük a padlószőnyeget, mindenfelé megy a kék drót :D :D :D már lassan minden megy gyújtás nélkül külön-külön.. mindenféle(ahány darab, annyi fajta) billenőkapcsolókkal van telefurkálva a műszerfal. ez is megoldás. csak épp szar.

amúgy úgy tökély az összes módosítás, ha végig van tekerve zöld-sárga szigetelőszalaggal legalább fél centi vastagon. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

még egyszer bocsi!
Júj ,ez csúnya volt waresz, ne szóljuk le így klubtársaink munkáit.

Srácok, ha jó fékkapcsoló kell, ugye a gyári elég problémás, főleg utángyártott fékgombákkal. ha már kicsit koszos, nem érintkezik rendesen, stb.

Használjatok fékkapcsolónak egy mágnest, egy REED kapcsolót és egy relét, innen kezdve, ezt el tudjátok úgy rejteni, hogy nem is fog látszani a féklámpakapcsolótok, bírja a koszolódást, a vizet, a sarat, szinte soha sem megy tönkre, ellenben az ilyen kapcsolókkal, mert ezek is beáznak és oxidálódnak.

Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
waresz
Kipuffkirály
Kipuffkirály
Hozzászólások: 339
Csatlakozott: 2008.02.22. 18:04
Tartózkodási hely: TÖk

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: waresz »

punisher írta:Én így applikáltam fel :roll: :
Kép

Kép

Kép

Hát ennyi! :mrgreen:
JÉZUSMÁRIASZENTJÓZSEFURAMIRGALMAZZ!!!! :D :D :D :D

ez aztán a kendácsolás!
a képeken több elem érdekes számomra:

1. egyszerűen nem tudom miért kell ennyit szídni mindenkinek azt a fékdobba épített féklámpakapcsolót, mert azzal ugyan nincs semmi gond.
nekem még az első fékdobban is a gyári(nagyon ritka) lemezes érintkezőjű féklámpakapcsoló van. egyszer rendbe kell rakni, el kell vele tökölni pár percet a beállítással, és megint jó 10évig.

láttatok már 638as jawa féklámpa kapcsolót? külön bowden van az első fékkarhoz odahúzva. igen, ez nem átverés! amikor az első féket húzzák, akkor két bowdent húz a kar(dupla súrlódás) az egyik megy a kétkulcsos első dobhoz, a másik meg az ülés alá dugott féklámpa húzókapcsolóhoz. ugyanígy külön bowden a hátsó fékrudazattól is. majd ezek ilyen trükkös "ki nem akadós" összeköttetéssel találkoznak a féklámpa kapcsolónál. MINDEZ GYÁRILAG! ahogy elnézek itt egy-két ötletet, lassan eljutunk erre a keservesen siralmas szintre. minek kell eddig bonyolítani? ha valaki nem elégedett a rendszerrel, akkor azzal teheti örök életűvé, hogy kirelézi az ülés alatti csokiknál a féklámpát, és kész.

2.az már tényleg izgi, hogy a csillivilli ÍZIRÁJDER DZSOPPEROS űrdizályn hátsó lábtartó hogy megy a rozsdás lábtartóvashoz?

bocsánat, nem akartam senkit sem megsérteni, de már napok megy a féklámpán a huzavona.

a látott megoldások mind kényszermegoldások.. nem ám rendbe rakni az eredetit, ami jó, hanem kitalálni egy sokkal ocsmányabb, rosszabb megoldást. ez kb olyan mintha átnyúlnék a lábam közt és megpróbálnám megvakarni a tarkómat.

van egy hülye ismerős. trabiját elektromosan rendszeresen karbantartja. ha valami kontakthiba létrejön, akkor az aksitól behúz egy + szálat, és merev kék szigetelős aludróttal odavezeti a hibás fogyasztóhoz, majd örül, hogy megcsinálta. a pozitív akkusaru valódi gócpont. a müszerfal alatt én nem igazodok ki, pedig mindig is ez volt a hobbim. ha felszedjük a padlószőnyeget, mindenfelé megy a kék drót :D :D :D már lassan minden megy gyújtás nélkül külön-külön.. mindenféle(ahány darab, annyi fajta) billenőkapcsolókkal van telefurkálva a műszerfal. ez is megoldás. csak épp szar.

amúgy úgy tökély az összes módosítás, ha végig van tekerve zöld-sárga szigetelőszalaggal legalább fél centi vastagon. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

még egyszer bocsi!
Bokodi Áron- WARESZ
Avatar
Alfa
Keljfeljancsi
Keljfeljancsi
Hozzászólások: 1664
Csatlakozott: 2008.11.30. 02:47
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Gyömrő
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: Alfa »

KILL3R etz írta:zsakfos!

Én voltam az. Ha zozinak nem is kell, azért felteszem. Hátha valakit megszáll az ihlet. :D
Kép

Kicsit retkes... :oops: :D
Én is így csináltam, de még ennyi anyagot se használtam fel hozzá. Magt a sarut hajlítottam kicsit elfelé, és úgy forgattam h fékező állapotban hozzáérjen, nem fékezőben meg ne. Semmi plusz alkatrész, azóta tökéletesen megbízható, esőben is 8)
Avatar
punisher
kis ETZ-s
kis ETZ-s
Hozzászólások: 196
Csatlakozott: 2009.12.30. 09:11
MZ-d típusa: etz250
Tartózkodási hely: Göd

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: punisher »

Én így applikáltam fel :roll: :
Kép

Kép

Kép

Hát ennyi! :mrgreen:
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

KILL3R etz írta:zsakfos!

Én voltam az. Ha zozinak nem is kell, azért felteszem. Hátha valakit megszáll az ihlet. :D
Kép

Kicsit retkes... :oops: :D
Na ez az! =D>
Ez nekem már akkor is nagyon tetszett mint ötlet.
Nagyszerű. :D
Képet lementettem az Mz-s cuccok közé.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

zsakfos!

Én voltam az. Ha zozinak nem is kell, azért felteszem. Hátha valakit megszáll az ihlet. :D
Kép

Kicsit retkes... :oops: :D
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
balintmz
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 80
Csatlakozott: 2009.12.12. 21:19
MZ-d típusa: etz 251

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: balintmz »

nekem a 251esemen hasonlo van mint a mofkeres csak henger alaku. Még gyári az szerintem. Szerintem jo megoldás az. Jol mükszik, és nem is szembetünö szerintem.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Halihó Zsaki!

Tudom melyik az, de én inkább valami kapcsolót akarok, báár biztos felfújom ezt a témakört és bármi megtenné :-)
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

Zozy!

Eszembe jutott egy nagyon egyszerű megoldás amit valamelyik fórumon láttam,de már nem emlékszem hogy itt vagy máshol.Olyasmi mint a sarus megoldás kivül,csak drót volt hajlitva egy csavar alá.Nagyon frappáns és nem is csúnya megoldás.Kép is volt róla,ha valaki magára ismer lökje már be a képet.
Amit kobraCode linkelt be az jobb mint amit én.Olcsóbb is meg egyszerűbb is feltenni.
Eddig nem is láttam a Mofa oldalán ezt a fajtát.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

yofo írta:Zozy .

Ha erre a kapcsolóra gondolsz , akkor azt börzén tudsz venni , ha jól emlékszem pannóniákhoz árulják . Ha kell akkor tudok egyet küldeni neked , mert van egy elfekvő darab .
Kép
Köszi Yofo, azt hiszem elfogadom a felajánlásodat, majd ha személyesen odaadod úgy is jó lesz (Gyurm@ túrán ha előbb nem). Köszi még 1x!

Ja és MINDENKINEK köszi a segítséget :wink:
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
kobraCode
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 537
Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kobraCode »

RR_ZOZY írta:Hali!

A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
Zozy!

Én ezt ajánlom neked :

http://mofaker.hu/?termek_id=10468

A másik amit Zsaki mutatott 251-eshez van. De faragással biztos fel lehet tenni neked is. DE azt amit én mutatok könnyebb feltenni. Anno simohoz ilyet használtam, 15perc alatt felszeretem ;)
Avatar
yofo
versenyző
versenyző
Hozzászólások: 680
Csatlakozott: 2008.01.29. 20:54
MZ-d típusa: TS 250/1
Tartózkodási hely: Székesfehérvár

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: yofo »

Zozy .

Ha erre a kapcsolóra gondolsz , akkor azt börzén tudsz venni , ha jól emlékszem pannóniákhoz árulják . Ha kell akkor tudok egyet küldeni neked , mert van egy elfekvő darab .
Kép
Powered by Bambi MZ ts 250/1
Avatar
csikin
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 870
Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
MZ-d típusa: ETZ 251
Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
Kapcsolat:

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: csikin »

zsakfos írta: Nem tudom te mire gondolsz,de van esetleg ilyen lehetőség is:
http://mofaker.hu/?termek_id=10456
Az újabb ETZ-kben ilyen a hátsó féklámpakapcsoló. Nekem is ilyen van, szép és jó. :) Az akksitartón van egy plusz fül ami tartja, ott állítható is és a fékkaron van egy plusz rúd, ami egy húzórugón keresztül működteti.
http://csikin.triadbs.hu/etz251

Két ütem elég, a többi csalás ;)
Avatar
KILL3R etz
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 3894
Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
MZ-d típusa: ETZ 250
Tartózkodási hely: Dunaharaszti

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: KILL3R etz »

Nekem most ez a húzókapcsoló van most fent, de nem túl esztétikus, ezért majd egy LADA fékkapcsoló lesz fent. Elég stabil szerkezet.... :P

A drótos megoldás se rossz, én is azt használom Simsonon.
Régebben tettem fel képet is ide róla. Ha kell megkeresem...
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk...
"
kasznai
rolleres
rolleres
Hozzászólások: 14
Csatlakozott: 2010.01.29. 10:50
MZ-d típusa: MZ TS125

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: kasznai »

RR_ZOZY írta:Hali!

A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
Szerintem egy régi Skoda féklámpakapcsoló is csúszókapcsoló és nem drága. A Jawakon is ez van
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Köszi, majd lesz valahogy.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
tigris
bajnok
bajnok
Hozzászólások: 920
Csatlakozott: 2007.07.17. 09:27
Tartózkodási hely: Békés-Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: tigris »

Vannak régi tévékben izosztát nyomó-húzó kapcsolók,sztem meg lehet oldani vele.
De nekem más megoldás van (asszem Bambi adta a tippet anno):egyszerűen odafordítottuk a kábelsarut a fékkulcs karjához kívül és kész,ha nem érintkezik,csak hajlítani kell rajta,de erre 3 éve nem volt szükség ;)
A kisTZ-s :D
"Adjátok vissza a hegyeimet"
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Zsaky: na ilyet se láttam még.
Aztán lehet nem csúszó, hanem húzókapcsoló...vagy rúdkapcsoló...vagy valami ilyen neve van amire gondolok...
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

RR_ZOZY írta:Hali!

A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
Nem tudom te mire gondolsz,de van esetleg ilyen lehetőség is:
http://mofaker.hu/?termek_id=10456
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Avatar
RR_ZOZY
4 kéz, 4 láb
4 kéz, 4 láb
Hozzászólások: 1447
Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: RR_ZOZY »

Hali!

A hátsó féklámpakapcsolómat meg szeretném csinálni csúszókapcsolós módszerrel mint sok gépen láttam (pl. horhaus). AZt kérdezném hogy ez milyen kapcsoló pontosan? Simán bemegyek villanyász boltba és kérek csúszókapcsolót...vagy van neki egy spec. neve?
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc

"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem." ;-)
Avatar
revlimit
Simsonos
Simsonos
Hozzászólások: 141
Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
MZ-d típusa: TS 150 75'
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: revlimit »

csikin írta:revlimit!
Nekem pont olyan van és a biztosíték tartja a csatlakozókat, hogy ne lötyögjenek.
A csatlakozók elég hajlékonyak, én is olyan duplasaruval csináltam, de szinte összeérnek a vezetékek.
A rögzítőfuratok se passzolnak, valami feltét kell neki.
Most egy dobozban pihen :D
Köszi! Akkor ezt nem veszem meg.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.

Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Avatar
zsakfos
A révész
A révész
Hozzászólások: 3375
Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
Tartózkodási hely: Siófok

Re: Elektronika

Hozzászólás Szerző: zsakfos »

bambi írta: Főleg hogy nekem hosszú évek óta (20)nem használok oda biztosítékot,és még az ottani általános kontakt hibát is megúszom :-"
Na ez is azt bizonyitja számomra hogy nem dől össze a világ ha esetleg 1-2 A-al nagyobb biztit teszünk.Kösz Mester :D
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Válasz küldése

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég