Főleg hogy nekem hosszú évek óta (20)nem használok oda biztosítékot,és még az ottani általános kontakt hibát is megúszomzsakfos írta:Ritka a 2A-es bizti késesben,nekem is csak 3A-est sikerült vennem,azt viszont simán az itteni elektronikai boltban kaptam.Nem hinném hogy azon az 1A-on múlik valami.csikin írta: 2db 16A-es 1db 4A-es és 1db gyors 2A-es kell bele.
Nekem van késes táblám, de azért nem teszem bele mert nem kapok sehol 4 ill. 2A-eset.
A neten találtam ezt a boltot,itt elméletileg van mindenféle( a mikro késes is jó méretileg)
http://www.mikoautosbolt.hu/content/view/48/79/
Elektronika topik - a pokol kapuja
Re: Elektronika
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
revlimit!
Nekem pont olyan van és a biztosíték tartja a csatlakozókat, hogy ne lötyögjenek.
A csatlakozók elég hajlékonyak, én is olyan duplasaruval csináltam, de szinte összeérnek a vezetékek.
A rögzítőfuratok se passzolnak, valami feltét kell neki.
Most egy dobozban pihen
Nekem pont olyan van és a biztosíték tartja a csatlakozókat, hogy ne lötyögjenek.
A csatlakozók elég hajlékonyak, én is olyan duplasaruval csináltam, de szinte összeérnek a vezetékek.
A rögzítőfuratok se passzolnak, valami feltét kell neki.
Most egy dobozban pihen
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Ritka a 2A-es bizti késesben,nekem is csak 3A-est sikerült vennem,azt viszont simán az itteni elektronikai boltban kaptam.Nem hinném hogy azon az 1A-on múlik valami.csikin írta:2db 16A-es 1db 4A-es és 1db gyors 2A-es kell bele.balintmz írta: 8A-os biztositékok vannak benne ugye?
Köszi, Bálint
Nekem van késes táblám, de azért nem teszem bele mert nem kapok sehol 4 ill. 2A-eset.
A neten találtam ezt a boltot,itt elméletileg van mindenféle( a mikro késes is jó méretileg)
http://www.mikoautosbolt.hu/content/view/48/79/
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész

- Hozzászólások: 3376
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Elektronika
Egész jónak tűnik!
Szerintem érdemes kipróbálni.
1 hátránya van ezeknek a nem gyári biztitábláknak.
1 sarut lehet rádugni,márpedig van olyan ahova 2 kell.
2 megoldás van:1 saruba 2 vezetéket tenni,illetve saru elosztót(na ezt nem biztos hogy igy hivják szaknyelven
),az meg kérdés elfér-e.

Szerintem érdemes kipróbálni.
1 hátránya van ezeknek a nem gyári biztitábláknak.
1 sarut lehet rádugni,márpedig van olyan ahova 2 kell.
2 megoldás van:1 saruba 2 vezetéket tenni,illetve saru elosztót(na ezt nem biztos hogy igy hivják szaknyelven

A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára zsakfos 2010.02.03. 15:41-kor.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- revlimit
- Simsonos

- Hozzászólások: 141
- Csatlakozott: 2008.04.15. 15:35
- MZ-d típusa: TS 150 75'
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Elektronika
Ezen az odalon alul van biztitábla. http://etbike.com/index.php?categoryID=281balintmz írta:sziasztok.
Most szeretném átkábelezni a 251esem. Még hengeres bitositéktábla van benne, olvasgattam a forumot azt sokan cserélik. Hol érdemes venni késes táblát? 8A-os biztositékok vannak benne ugye? Ha vkinek esetleg van vmi jo ötlete a kábelezéshez szivesen fogadom.
Köszi, Bálint
Kérnék véleményt esetleg valaki használja-e pont ezt? Gondolkozok a megvételén. Egyben 1 tipp bálintmz számára.
A motorozás számomra nemcsak közlekedési forma, hanem élmény is egyben. Autózni is szeretek, de az autóvezetés sosem hiányzik annyira, mint amennyire az MZ-vel való karulás tud.
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
Adatlapom: http://www.mzclubhungary.com/index.php? ... serProfile
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
2db 16A-es 1db 4A-es és 1db gyors 2A-es kell bele.balintmz írta: 8A-os biztositékok vannak benne ugye?
Köszi, Bálint
Nekem van késes táblám, de azért nem teszem bele mert nem kapok sehol 4 ill. 2A-eset.
Re: Elektronika
sziasztok.
Most szeretném átkábelezni a 251esem. Még hengeres bitositéktábla van benne, olvasgattam a forumot azt sokan cserélik. Hol érdemes venni késes táblát? 8A-os biztositékok vannak benne ugye? Ha vkinek esetleg van vmi jo ötlete a kábelezéshez szivesen fogadom.
Köszi, Bálint
Most szeretném átkábelezni a 251esem. Még hengeres bitositéktábla van benne, olvasgattam a forumot azt sokan cserélik. Hol érdemes venni késes táblát? 8A-os biztositékok vannak benne ugye? Ha vkinek esetleg van vmi jo ötlete a kábelezéshez szivesen fogadom.
Köszi, Bálint
Re: Elektronika
jobb a szikracsikin írta:Mi a különbség, ha elektronikus gyújtásnál 0.6mm vagy 0.8mm az elektródahézag?bambi írta:0.6.de elekronikus gyújtáshoz ,én 0.8-as hézagot teszek
- csikin
- bajnok

- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Mi a különbség, ha elektronikus gyújtásnál 0.6mm vagy 0.8mm az elektródahézag?bambi írta:0.6.de elekronikus gyújtáshoz ,én 0.8-as hézagot teszek
- kobraCode
- versenyző

- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Nekem sem volt vele gondom sose, mióta megvan a moci ezt az egy gyertyát használtam, pont azért kérdeztem mikor illik lecserélniAndrá$ írta:én is ilyen gyertyát használok és nagyon frankó gyertya gond még sose volt
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
én is ilyen gyertyát használok és nagyon frankó gyertya gond még sose voltkobraCode írta:Sziasztok!
Bárki aki mondja mondhatja, de ha Bambi erre jár szívesen venném a tanácsát!
Kérdésem:
mikor kell gyertyát cserélni a gépben, ha nem veszel észre semmi rendellenest sem. Azért kérdem mert kocsiknál is megvan egy bizonyos futási teljesítmény, akkor mocinál is meglehet.
12.000 km-óta használok 1db NGK B8HS-t, mikor lenne ajánlatos kicserélni?
Üdv.
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
Re: Elektronika
0.6.de elekronikus gyújtáshoz ,én 0.8-as hézagot teszekkobraCode írta:köszi mester!
akkor én sem várok tovább, nem sajnálom tőle ezt az egy gyertyát, lecserélem.
gyertyahézag mennyi legyen? mit ajánlasz?
- kobraCode
- versenyző

- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
köszi mester!
akkor én sem várok tovább, nem sajnálom tőle ezt az egy gyertyát, lecserélem.
gyertyahézag mennyi legyen? mit ajánlasz?
akkor én sem várok tovább, nem sajnálom tőle ezt az egy gyertyát, lecserélem.
gyertyahézag mennyi legyen? mit ajánlasz?
Re: Elektronika
Hát szerintem sok mindentől függ.Pl milyen a gyertya minősége, a motor állapotátol is.Inkább azt irom,hogy én mikor szoktam cserélni.Kb 8000km nél.kobraCode írta:Sziasztok!
Bárki aki mondja mondhatja, de ha Bambi erre jár szívesen venném a tanácsát!
Kérdésem:
mikor kell gyertyát cserélni a gépben, ha nem veszel észre semmi rendellenest sem. Azért kérdem mert kocsiknál is megvan egy bizonyos futási teljesítmény, akkor mocinál is meglehet.
12.000 km-óta használok 1db NGK B8HS-t, mikor lenne ajánlatos kicserélni?
Üdv.
- kobraCode
- versenyző

- Hozzászólások: 537
- Csatlakozott: 2008.09.29. 19:26
- MZ-d típusa: MZ ETZ 251e
- Tartózkodási hely: Somogy-Kéthely-Kaposvár
Re: Elektronika
Sziasztok!
Bárki aki mondja mondhatja, de ha Bambi erre jár szívesen venném a tanácsát!
Kérdésem:
mikor kell gyertyát cserélni a gépben, ha nem veszel észre semmi rendellenest sem. Azért kérdem mert kocsiknál is megvan egy bizonyos futási teljesítmény, akkor mocinál is meglehet.
12.000 km-óta használok 1db NGK B8HS-t, mikor lenne ajánlatos kicserélni?
Üdv.
Bárki aki mondja mondhatja, de ha Bambi erre jár szívesen venném a tanácsát!
Kérdésem:
mikor kell gyertyát cserélni a gépben, ha nem veszel észre semmi rendellenest sem. Azért kérdem mert kocsiknál is megvan egy bizonyos futási teljesítmény, akkor mocinál is meglehet.
12.000 km-óta használok 1db NGK B8HS-t, mikor lenne ajánlatos kicserélni?
Üdv.
- Varga1488
- Simsonos

- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Köszönöm a segítségedet!z25z írta:Varga1488 írta:Üdv!
Akksit szeretnék cserélni ti milyet ajánlotok? Hány Ah-es legyen? Zselés vagy savas?
Köszi előre is a segítséget!
Altalanossagban elmondhato, hogy a savas olcsobb, mint a "zseles" igaz, hogy gondozast jobban igenyel. Ha nem macera neked, hogy fel kell ontogetni idonkent desztvizzel, akkor sporolhatsz rajta. 5,5 Ah boven eleg, ha nem jarsz ejszakai horgaszatra, nem hagyod kint az utcan egesz ejszaka parklampan stb. Mikor utoljara nezegettem a 11 Ah volt a legnagyobb kapacitasu ami belefert az akkutartoba, de azota lehet fejlodtek a dolgok. Ha nagy kapacitasut akarsz elotte azert merd le, mekkora a hely, ahol elfer. Nekem 9 Ah-s van, ez volt csak a boltban anno (5,5-est akartam venni) mert inditashoz kell csak utana generator ellatja a feladatat, viszont nem bantam meg, mert egy toltesproblema miatt jo volt a hattertar. Elment a toltes, de lampa nelkul, fekkabelek lehuzva stb, kb 100 km-rol hazahozott az aksi, hogy csak a gyujtast kellett ellatnia.
Már így tisztábban látom a dolgokat hogy mit vegyek figyelembe akksi vásárláskor!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- z25z
- Aki 7ezerig pörgeti

- Hozzászólások: 2355
- Csatlakozott: 2007.07.17. 13:30
- MZ-d típusa: 21 ló 300as patkóval
- Tartózkodási hely: Szeged-Karcag
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Varga1488 írta:Üdv!
Akksit szeretnék cserélni ti milyet ajánlotok? Hány Ah-es legyen? Zselés vagy savas?
Köszi előre is a segítséget!
Altalanossagban elmondhato, hogy a savas olcsobb, mint a "zseles" igaz, hogy gondozast jobban igenyel. Ha nem macera neked, hogy fel kell ontogetni idonkent desztvizzel, akkor sporolhatsz rajta. 5,5 Ah boven eleg, ha nem jarsz ejszakai horgaszatra, nem hagyod kint az utcan egesz ejszaka parklampan stb. Mikor utoljara nezegettem a 11 Ah volt a legnagyobb kapacitasu ami belefert az akkutartoba, de azota lehet fejlodtek a dolgok. Ha nagy kapacitasut akarsz elotte azert merd le, mekkora a hely, ahol elfer. Nekem 9 Ah-s van, ez volt csak a boltban anno (5,5-est akartam venni) mert inditashoz kell csak utana generator ellatja a feladatat, viszont nem bantam meg, mert egy toltesproblema miatt jo volt a hattertar. Elment a toltes, de lampa nelkul, fekkabelek lehuzva stb, kb 100 km-rol hazahozott az aksi, hogy csak a gyujtast kellett ellatnia.
- Varga1488
- Simsonos

- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2009.07.01. 18:35
- MZ-d típusa: ETZ-250
- Tartózkodási hely: Szalaszend/Miskolc
Re: Elektronika
Üdv!
Akksit szeretnék cserélni ti milyet ajánlotok? Hány Ah-es legyen? Zselés vagy savas?
Köszi előre is a segítséget!
Akksit szeretnék cserélni ti milyet ajánlotok? Hány Ah-es legyen? Zselés vagy savas?
Köszi előre is a segítséget!
Magyar Égen Magyar Isten Mz-seknek párja sincsen!
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
Köd elütünk köd utánunk, amíg élünk meg se állunk
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Pl. nincs töltés...matt1989 írta:Mik a jelei annak, ha a diódahíd hibás?
Bővebben: jár a motor, töltésvisszajelző világít.
De lehet olyan is, hogy már álló motornál a visszajelző nem világít.
Egyszerű: olvasd el a (pl. 125-150 ETZ kézikönyvét úgy a 72. oldaltól. Érdemes, mert leírja, hogyan állapíthatod meg a hibát. Korrekt, hozzá alig értő ember is képes elvégezni az ott leírt méréseket, eszköz meg van minden motorosnál. Próbalámpának akár a lekapott indexet is használhatod foglalatnak az izzóhoz... Csak kell bekötni két szál drótot a méréshez.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- hell
- bajnok

- Hozzászólások: 2170
- Csatlakozott: 2008.06.28. 19:24
- MZ-d típusa: ETZ 250 De Luxe
- Tartózkodási hely: Nagymágocs
Re: Elektronika
Sok sikert a feszab. beszereléshez. Nekem elsőre nem jött össze a potin beállított érték (13,8) egyre csökenni kezdet, de mivel beragasztottam állítani többet nem tudtam így cserés volt a poti. Most kicsit átalakítottam hogy gyorsan tudjam állítani ha netalántán kellene eddig tökéletes.
-
matt1989
- bajnok

- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
Mik a jelei annak, ha a diódahíd hibás?
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hát akkor marad a csere műszakira. Ha meg a rendőr beleköt egy igazoltatásnál akkor az belekötne a sárgába is, vagy keresne valami mást... 
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
matt1989
- bajnok

- Hozzászólások: 1427
- Csatlakozott: 2008.09.21. 18:02
- MZ-d típusa: BMW R1100RT
- Tartózkodási hely: Dabas
Re: Elektronika
A fehér indexbúrákon és hátsó lámpabúrán, nincsen az "E" szabadalmi jel, ami elvileg kötelező. 
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Pont ezért kérdeztem!KILL3R etz írta:Stravkó!
Nem tudom, de fehér index búrákat akarok rá (Ha valakinek van felesleges szettje arra vevő lennék). Szóval azt úgyis lecserélem majd műszakihoz, akkor meg már beleteszem az izzót és kész. 2 évente ki lehet bírni. Egyébként nem tudok rá épeszű magyarázatot, hogy miért ne fogadnák el. De ugye ebben az országban a legritkábban mennek a dolgok ésszerűen, ezért inkább nem kockáztatok.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Waresz válasza: én meg úgy tudom, hogy csak egyfajta mágneseket gyártottak, csak 180-180 fokosak mentek a Trabantokba a selejtek meg az ETZ-be. Amúgy mostanában már nem gyártok elektronikákat, hanem bontóban veszek 4T Wartburg vagy 4T Trabant gyújtás modult (2000-2500ft körül ide szokták adni) és azt szerelem be a motorba. Igaz a Hal jeladót ki kel cserélni TLE4905-re és a mágnest is át kel ékelni, mert ez az elektronika lefutó élre gyújt, de ha ezeket megcsinálom, akkor tökéletes, ja persze a trafó marad. Ha érdekel benneteket a gyújtás modul működése itt egy link (a 4. fejezett):http://webshop.langauto.hu/frmMuszaki.aspx
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Kiszsebi válasza: A megszakítós gyújtás zárásszöge azért kisebb, mert a megszakítónak az átmeneti ellenállása sokkal kisebb, mint egy tranzisztornak ezért a trafóban sokkal rövidebb idő alatt felépül a mágneses tér. Ez a 60 fok meg úgy jött, hogy egyszer egy 125-ETZ állítottam az előgyújtást (95 benzin miatt) 24 fokról olyan 30 fokra (3mm _3,3mmkörülire). Jól is ment a gép 100 felet bőven (pontosan már nem emlékszem) persze az alsó nyomaték kicsit elveszett, de hát az volt a cél hogy mennyen. Na, az volt olyan hogy már idegesítően sűrűn indult be hátrafelé ,volt olyan hogy indításnál egyet visszarúgott és már pöfögött is visszafelé de gyönyörűen ám.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára nyemi 2010.01.29. 19:40-kor.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Hali!
Én úgy oldottam meg, hogy az első lámpabúrában lévő csokiknál megkerestem a jobb és bal irányjelzők vezetékeit. Ha gyári a vezeték köteged akkor zöld-fekete és a fehér fekete.
Ezeket egy 2 eres kábellel felvittem a bal oldali kapcsolóházba, és egy olyan kapcsolóval kötöttem be, ami két különálló lábat kapcsol egyszerre.
Így néz ki:

Simán hozzá lehet férni, akár kuplungolás közben is.
Én úgy oldottam meg, hogy az első lámpabúrában lévő csokiknál megkerestem a jobb és bal irányjelzők vezetékeit. Ha gyári a vezeték köteged akkor zöld-fekete és a fehér fekete.
Ezeket egy 2 eres kábellel felvittem a bal oldali kapcsolóházba, és egy olyan kapcsolóval kötöttem be, ami két különálló lábat kapcsol egyszerre.
Így néz ki:

Simán hozzá lehet férni, akár kuplungolás közben is.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
-
visszamennye
- babakocsis

- Hozzászólások: 1
- Csatlakozott: 2010.01.29. 17:02
- MZ-d típusa: etz ts
Re: Elektronika
Sziasztok!!
Etz 125-ös motoromra szeretnék elakadás jelzőt bekötni!! Nem tudna valaki segíteni a bekötésével? Kapcsolási rajzot tudnátok küldeni? Vagy elmagyarázni, hogy, hogy kell?
Köszönöm előre is!!
Etz 125-ös motoromra szeretnék elakadás jelzőt bekötni!! Nem tudna valaki segíteni a bekötésével? Kapcsolási rajzot tudnátok küldeni? Vagy elmagyarázni, hogy, hogy kell?
Köszönöm előre is!!
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Stravkó!
Nem tudom, de fehér index búrákat akarok rá (Ha valakinek van felesleges szettje arra vevő lennék). Szóval azt úgyis lecserélem majd műszakihoz, akkor meg már beleteszem az izzót és kész. 2 évente ki lehet bírni. Egyébként nem tudok rá épeszű magyarázatot, hogy miért ne fogadnák el. De ugye ebben az országban a legritkábban mennek a dolgok ésszerűen, ezért inkább nem kockáztatok.
Nem tudom, de fehér index búrákat akarok rá (Ha valakinek van felesleges szettje arra vevő lennék). Szóval azt úgyis lecserélem majd műszakihoz, akkor meg már beleteszem az izzót és kész. 2 évente ki lehet bírni. Egyébként nem tudok rá épeszű magyarázatot, hogy miért ne fogadnák el. De ugye ebben az országban a legritkábban mennek a dolgok ésszerűen, ezért inkább nem kockáztatok.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
Re: Elektronika
a 359fokkal az a baj, hogy az ívnek kell idő a kisülésre is. a 180fok, ami pl a trabinál állandó(már ha szimmetrikusra van állítva a két henger aránya) míg az MZ nem biztos hogy 180fokban zár. a trabi mágnesgyűrű jó egy hengerre, az MZ nem jó a trabira. az MZ meredekebb szögbe van polarizálva.. nem tudom miért kellett ezzel variálni a gyárban. végülis a hall ic tengelytől mért távolságával lehet ezen variálni, ami a trabinál fontos, de az MZ-nél lényegtelen:D. lehet hogy ez senkit sem érdekel, csak leírtam..kiszsebi írta:Nekem a megszakítós gyújtáson a 60°-os zárásszög kicsinek tűnik, hiszen a Trabanté is 130 körüli, de az elektronikusnál a 180° is kicsi szerintem (bár nem biztos). De ezt rövidesen meg tudom nézni.nyemi írta:Az elektronikus gyújtásúnak 180 fok a megszakítósnak 60 fok körül
Zárásszög: minél nagyobb, a trafó annál jobban "fel tud töltődni", így jobb a szikra. A megszakító pedig azért van hosszan nyitva, hogy a kalapács és az üllő közötti ívkisülés minimalizálódjon, a nyitás időpontja pedig határozott legyen (ehhez kell a kondi is). Tehát elektronikus gyújtásnál ez miatt lehetne akár 359° is a zárásszög... Hiszen a félvezető képes "azonnal" zárni és megszakítani az áramkört.
Természetesen, ha a trafó sok ideig kap áramot (ráadásul egyenáramot!), akkor túlmelegszik. Nyilván a zárásszög tervezésekor ezt is kalkulálják a nálam sokkal képzettebb mérnökök.
Bokodi Áron- WARESZ
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Nekem a megszakítós gyújtáson a 60°-os zárásszög kicsinek tűnik, hiszen a Trabanté is 130 körüli, de az elektronikusnál a 180° is kicsi szerintem (bár nem biztos). De ezt rövidesen meg tudom nézni.nyemi írta:Az elektronikus gyújtásúnak 180 fok a megszakítósnak 60 fok körül
Zárásszög: minél nagyobb, a trafó annál jobban "fel tud töltődni", így jobb a szikra. A megszakító pedig azért van hosszan nyitva, hogy a kalapács és az üllő közötti ívkisülés minimalizálódjon, a nyitás időpontja pedig határozott legyen (ehhez kell a kondi is). Tehát elektronikus gyújtásnál ez miatt lehetne akár 359° is a zárásszög... Hiszen a félvezető képes "azonnal" zárni és megszakítani az áramkört.
Természetesen, ha a trafó sok ideig kap áramot (ráadásul egyenáramot!), akkor túlmelegszik. Nyilván a zárásszög tervezésekor ezt is kalkulálják a nálam sokkal képzettebb mérnökök.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Amugy műszakin elfogadják?KILL3R etz írta:Szabad.![]()
13.000 magyar credit volt. Ebben benne van a 4db index panel, a féklámpa panel, egy elektronikus relé, egy visszajelző, és a postaköltség.
Sub-ee csinálta egyébként.
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
conus!
Zúzda------>
Zúzda------>
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
na és mi van akkor ha beázik? (BEA BEA BEA) ?
mert ugye te/ti szeretitek telenyomni vízzel az egész járgányt

mert ugye te/ti szeretitek telenyomni vízzel az egész járgányt
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Szabad.
13.000 magyar credit volt. Ebben benne van a 4db index panel, a féklámpa panel, egy elektronikus relé, egy visszajelző, és a postaköltség.
Sub-ee csinálta egyébként.
13.000 magyar credit volt. Ebben benne van a 4db index panel, a féklámpa panel, egy elektronikus relé, egy visszajelző, és a postaköltség.
Sub-ee csinálta egyébként.
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrá$
- bajnok

- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Elektronika
jól néz ki az biztos
ha szabad megkérdeznem mennyibe volt az egész?
ha szabad megkérdeznem mennyibe volt az egész?
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
- KILL3R etz
- bajnok

- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Elektronika
Üdv urak!
Ma kaptam meg ez a kis csomagot:

Kipróbálva:


Kb 2x-es fényerőt tud, de a fogyasztása a 10-ed része az izzónak (21w helyett 2w)
Soha nem fog kiégni, gyorsabban reagál, stb....
Mindenkinek ajánlom a LED-re váltást!

Ma kaptam meg ez a kis csomagot:

Kipróbálva:


Kb 2x-es fényerőt tud, de a fogyasztása a 10-ed része az izzónak (21w helyett 2w)
Soha nem fog kiégni, gyorsabban reagál, stb....
Mindenkinek ajánlom a LED-re váltást!
"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- sub-ee
- Elektrokirály

- Hozzászólások: 1127
- Csatlakozott: 2008.01.28. 20:33
- MZ-d típusa: ETZ 250 1984
- Tartózkodási hely: Bonyhád
- Kapcsolat:
Re: Elektronika
Ezzel a motorral hogy állsz meg? mer a Simson fékei max- 80-as tempóra vannak méretezve, de ott sem túl jók már!bladzser írta:Helló!
NAGYONSZÉPEN KÖSZI MINDENKI SEGÍTSÉGÉT...
Nyár óta, amikor beraktam a blokkot a mociba, töltés nélkül szaladgáltam elöl 15W-os izzóval.
Rájöttem nem is tudom már hogy, hogy nincs töltésem (azthiszem, amikor beraktam a 45W-os izzót a motorba és mentem vele, akkor láttam hogy nem világít már úgy az elsőlámpám, aztán a töltés annyira lement, hogy a motort nem lehetett felpörgetni kikapcsolt lámpánál sem... tolás lett a vége...)
Meguntam a fojtonos akku feltöltést, meg kínylódást, és 1,5 hete elhatároztam hogy végetvetek a kínszenvedésnek.
Leszedtem a dolgokat oldaldeknit (simsonom van 250 es ETZ blokkal ami fel van fúrva 260 ccm-re... elöl 15-ös lánckerék, hátul 38-as)
Annakideján mindent összedugdosatm amikor a blokk bekerült a mociba, csak a töltésvisszajelző lámpáról fogalmam sem volt... minek is az![]()
![]()
![]()
1,5 hete mint mondtam, neki áltam csinálgatni, vezetékeket átnéztem, aztán sióda hidat (egyenirányító), aztán arra gyanakodtam hogy feszszabályzó hiba, kitakarítottam rendberaktam... így se volt töltés.
Aztán rámértem az állórészre az OK volt
1,2-1,1 Ohm amit mértem rajtuk UV /VW/ UW variációkban lehúzott sarunál... ez tuti jó volt...
Szénkeféket is lemértem, múszer csipogott, tehát szakadás nincs.
aztán jött a forgórész...(suli miatt nem szedtem szét az nap (1 hete) , csak a mai napon sikerült leszerelnem)
végüli a forgórészt le sem kellet szednem... állórészt lekaptam 4 csavar fogta össz-vissz.
Lekaptam és egyből elémtárult a hiba.
A forgórészből a széngyűrűhöz menő vezetékek el voltak szakadva....
El sem tudom képzelni hogy történt de leszakadt... a gyűrű kizárt hogy megforgott volna mert izomból próbáltam valamelyik iránybva tekerni, de meg sem mozdult.. egy eredménye lett nyakig grafitos lettem![]()
forrasztó elő.... vezetékeket visszaforrasztottam....
állórész visszaraktam, de egyúttal beolajoztam a szivacsot is ami keni a kalapácsnál a tengelyt...
végülis 2W-os égőt nemtaláltam, így 15W-osat kötöttem a 61 es kapocs és a B+ közé
gyújtást ráadtam, a lámpa kigyúlt, és örült a fejem, hogy itt történni kell valaminek mert addig nem égett sosem![]()
Öröm nem volt hiábavaló meg a türelem sem, mert gyujtás ráadva, pöcröf indult a motor... még a gyújtást sem állítottam el... a töltés lámpa pedig kialudt![]()
![]()
![]()
![]()
mondom ezaz...![]()
aksiról lekaptama sarut... rámérek 13,5 V feszültséggel tölt vissza a moci ... JA és nem állt le...!
Elvileg azért nem állt le mert ha egy kondi be van kötve a valahova, akkor nem áll le, de ha az hiányzik akkor leáll a motor... böngészgettem a neten![]()
Szóval...
nemis tudom, valaki írta itt a hibát fórumon, hogy szálszakadásom lesz, de végülis megköszönöm mindenkinek a fáradozását, segítségét!
Ui.: egyből félredobtama 15W os égőt... és elő a 45W![]()
![]()
A forgórészen forrasztás után 5,2Ohmot mértem a szénkefék kapcsai között....
Üdv.:Sub-ee
Sub kötőjel ee "Az örök szikra örzője"
- nyemi
- Simsonos

- Hozzászólások: 122
- Csatlakozott: 2009.08.20. 16:45
- MZ-d típusa: simson
- Tartózkodási hely: Csabacsűd
Re: Elektronika
Az elektronikus gyújtásúnak 180 fok a megszakítósnak 60 fok körül, és a megszakítós akkor indul be fordítva ha túl nagy előgyújtás.
Soha nem találkoztam olyan motorral, amit nem kedveltem.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
You Tube oldalam:http://www.youtube.com/user/ignitionyemi
MSD Plazma DC CDI gyújtásé a Jövő.
- kiszsebi
- Zsebi San (kőműves)

- Hozzászólások: 2893
- Csatlakozott: 2009.10.07. 09:04
- MZ-d típusa: ETZ150,250 4x,250/1
- Tartózkodási hely: Százhalombatta
Re: Elektronika
Hali!
Felmerült bennem motorjaink zárásszöge. Nem emlékszem, hogy olvastam volna a fórumon ilyen adatot, mivel nem megszakítós a gépem, így még saccolni sem tudok. Van infótok erről?
Csak a blokk fórumban felmerült "visszafelé beindul" topikkal kapcsolatban érdekel.
Felmerült bennem motorjaink zárásszöge. Nem emlékszem, hogy olvastam volna a fórumon ilyen adatot, mivel nem megszakítós a gépem, így még saccolni sem tudok. Van infótok erről?
Csak a blokk fórumban felmerült "visszafelé beindul" topikkal kapcsolatban érdekel.
Jawa pali na JEDEN gar.
MZ PALI na jeden gar.
MZ PALI na jeden gar.
- conus
- bajnok

- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Elektronika
A Club élete -> ZÚZDA (dühöngõ) 
10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->
<-----------------------Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Azt merre találom.. mármint a Zúzdát ?

Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- Stravkó
- Long Vehicle

- Hozzászólások: 1269
- Csatlakozott: 2008.03.24. 20:24
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Eger
Re: Elektronika
Bladzser! Földobhatnál egy-két képet erről a 260-as Simsonról mondjuk a Zúzdába! Kíváncsivá tettél!!! 
POD RACER
Szinter, pipa!!!
Szinter, pipa!!!
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Helló!
NAGYONSZÉPEN KÖSZI MINDENKI SEGÍTSÉGÉT...
Nyár óta, amikor beraktam a blokkot a mociba, töltés nélkül szaladgáltam elöl 15W-os izzóval.
Rájöttem nem is tudom már hogy, hogy nincs töltésem (azthiszem, amikor beraktam a 45W-os izzót a motorba és mentem vele, akkor láttam hogy nem világít már úgy az elsőlámpám, aztán a töltés annyira lement, hogy a motort nem lehetett felpörgetni kikapcsolt lámpánál sem... tolás lett a vége...)
Meguntam a fojtonos akku feltöltést, meg kínylódást, és 1,5 hete elhatároztam hogy végetvetek a kínszenvedésnek.
Leszedtem a dolgokat oldaldeknit (simsonom van 250 es ETZ blokkal ami fel van fúrva 260 ccm-re... elöl 15-ös lánckerék, hátul 38-as)
Annakideján mindent összedugdosatm amikor a blokk bekerült a mociba, csak a töltésvisszajelző lámpáról fogalmam sem volt... minek is az
1,5 hete mint mondtam, neki áltam csinálgatni, vezetékeket átnéztem, aztán sióda hidat (egyenirányító), aztán arra gyanakodtam hogy feszszabályzó hiba, kitakarítottam rendberaktam... így se volt töltés.
Aztán rámértem az állórészre az OK volt
1,2-1,1 Ohm amit mértem rajtuk UV /VW/ UW variációkban lehúzott sarunál... ez tuti jó volt...
Szénkeféket is lemértem, múszer csipogott, tehát szakadás nincs.
aztán jött a forgórész...(suli miatt nem szedtem szét az nap (1 hete) , csak a mai napon sikerült leszerelnem)
végüli a forgórészt le sem kellet szednem... állórészt lekaptam 4 csavar fogta össz-vissz.
Lekaptam és egyből elémtárult a hiba.
A forgórészből a széngyűrűhöz menő vezetékek el voltak szakadva....
El sem tudom képzelni hogy történt de leszakadt... a gyűrű kizárt hogy megforgott volna mert izomból próbáltam valamelyik iránybva tekerni, de meg sem mozdult.. egy eredménye lett nyakig grafitos lettem
forrasztó elő.... vezetékeket visszaforrasztottam....
állórész visszaraktam, de egyúttal beolajoztam a szivacsot is ami keni a kalapácsnál a tengelyt...
végülis 2W-os égőt nemtaláltam, így 15W-osat kötöttem a 61 es kapocs és a B+ közé
gyújtást ráadtam, a lámpa kigyúlt, és örült a fejem, hogy itt történni kell valaminek mert addig nem égett sosem
Öröm nem volt hiábavaló meg a türelem sem, mert gyujtás ráadva, pöcröf indult a motor... még a gyújtást sem állítottam el... a töltés lámpa pedig kialudt
mondom ezaz...
aksiról lekaptama sarut... rámérek 13,5 V feszültséggel tölt vissza a moci ... JA és nem állt le...!
Elvileg azért nem állt le mert ha egy kondi be van kötve a valahova, akkor nem áll le, de ha az hiányzik akkor leáll a motor... böngészgettem a neten
Szóval...
nemis tudom, valaki írta itt a hibát fórumon, hogy szálszakadásom lesz, de végülis megköszönöm mindenkinek a fáradozását, segítségét!
Ui.: egyből félredobtama 15W os égőt... és elő a 45W

A forgórészen forrasztás után 5,2Ohmot mértem a szénkefék kapcsai között....
NAGYONSZÉPEN KÖSZI MINDENKI SEGÍTSÉGÉT...
Nyár óta, amikor beraktam a blokkot a mociba, töltés nélkül szaladgáltam elöl 15W-os izzóval.
Rájöttem nem is tudom már hogy, hogy nincs töltésem (azthiszem, amikor beraktam a 45W-os izzót a motorba és mentem vele, akkor láttam hogy nem világít már úgy az elsőlámpám, aztán a töltés annyira lement, hogy a motort nem lehetett felpörgetni kikapcsolt lámpánál sem... tolás lett a vége...)
Meguntam a fojtonos akku feltöltést, meg kínylódást, és 1,5 hete elhatároztam hogy végetvetek a kínszenvedésnek.
Leszedtem a dolgokat oldaldeknit (simsonom van 250 es ETZ blokkal ami fel van fúrva 260 ccm-re... elöl 15-ös lánckerék, hátul 38-as)
Annakideján mindent összedugdosatm amikor a blokk bekerült a mociba, csak a töltésvisszajelző lámpáról fogalmam sem volt... minek is az
1,5 hete mint mondtam, neki áltam csinálgatni, vezetékeket átnéztem, aztán sióda hidat (egyenirányító), aztán arra gyanakodtam hogy feszszabályzó hiba, kitakarítottam rendberaktam... így se volt töltés.
Aztán rámértem az állórészre az OK volt
1,2-1,1 Ohm amit mértem rajtuk UV /VW/ UW variációkban lehúzott sarunál... ez tuti jó volt...
Szénkeféket is lemértem, múszer csipogott, tehát szakadás nincs.
aztán jött a forgórész...(suli miatt nem szedtem szét az nap (1 hete) , csak a mai napon sikerült leszerelnem)
végüli a forgórészt le sem kellet szednem... állórészt lekaptam 4 csavar fogta össz-vissz.
Lekaptam és egyből elémtárult a hiba.
A forgórészből a széngyűrűhöz menő vezetékek el voltak szakadva....
El sem tudom képzelni hogy történt de leszakadt... a gyűrű kizárt hogy megforgott volna mert izomból próbáltam valamelyik iránybva tekerni, de meg sem mozdult.. egy eredménye lett nyakig grafitos lettem
forrasztó elő.... vezetékeket visszaforrasztottam....
állórész visszaraktam, de egyúttal beolajoztam a szivacsot is ami keni a kalapácsnál a tengelyt...
végülis 2W-os égőt nemtaláltam, így 15W-osat kötöttem a 61 es kapocs és a B+ közé
gyújtást ráadtam, a lámpa kigyúlt, és örült a fejem, hogy itt történni kell valaminek mert addig nem égett sosem
Öröm nem volt hiábavaló meg a türelem sem, mert gyujtás ráadva, pöcröf indult a motor... még a gyújtást sem állítottam el... a töltés lámpa pedig kialudt
mondom ezaz...
aksiról lekaptama sarut... rámérek 13,5 V feszültséggel tölt vissza a moci ... JA és nem állt le...!
Elvileg azért nem állt le mert ha egy kondi be van kötve a valahova, akkor nem áll le, de ha az hiányzik akkor leáll a motor... böngészgettem a neten
Szóval...
nemis tudom, valaki írta itt a hibát fórumon, hogy szálszakadásom lesz, de végülis megköszönöm mindenkinek a fáradozását, segítségét!
Ui.: egyből félredobtama 15W os égőt... és elő a 45W
A forgórészen forrasztás után 5,2Ohmot mértem a szénkefék kapcsai között....
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
- kr
- Simsonos

- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Ok, köszi!
Re: Elektronika
Nekem is ott van nem lesz gondkr írta:Sziasztok!
Trophy-t építek, és generátoros lesz, így kel helyet találnom az egyenirányítónak is. Elférne a fesszab.trafó és akksi mellett. Nincs ezeknek olyan mágnese terük, hogy zavarnák egymást? Ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg velem.
Köszi!
- kr
- Simsonos

- Hozzászólások: 142
- Csatlakozott: 2008.12.21. 22:54
- MZ-d típusa: ES250/2 Zephyr 750
- Tartózkodási hely: Miskolc
Re: Elektronika
Sziasztok!
Trophy-t építek, és generátoros lesz, így kel helyet találnom az egyenirányítónak is. Elférne a fesszab.trafó és akksi mellett. Nincs ezeknek olyan mágnese terük, hogy zavarnák egymást? Ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg velem.
Köszi!
Trophy-t építek, és generátoros lesz, így kel helyet találnom az egyenirányítónak is. Elférne a fesszab.trafó és akksi mellett. Nincs ezeknek olyan mágnese terük, hogy zavarnák egymást? Ha valakinek van ötlete, kérem ossza meg velem.
Köszi!
-
bladzser
- Simsonos

- Hozzászólások: 83
- Csatlakozott: 2010.01.08. 20:08
- MZ-d típusa: Simson
- Tartózkodási hely: Rudabánya
Re: Elektronika
Pénteken kiderül mi a baja.. először átnézem a blokkot... utána ha az jó akkor vezetékekeket mégegyszer, és ha akkor se jó akkor építek egy új fesz szabályzót.
A Müller féle feszszabályzót aki megépítette, légyszíves írja már meg hogy kell-e a töltés visszajelzőlámpa, be kell-e kötni, vagy a töltésvisszajelzőlámpát, helyettesíti-e a LED?
Pénteken kiderül mi a csoda baja van, köszi az eddigi segítséget.

A Müller féle feszszabályzót aki megépítette, légyszíves írja már meg hogy kell-e a töltés visszajelzőlámpa, be kell-e kötni, vagy a töltésvisszajelzőlámpát, helyettesíti-e a LED?
Pénteken kiderül mi a csoda baja van, köszi az eddigi segítséget.
Úgy vezess, hogy a legjobb útitársad el ne hagyd! (az őrangyalodra gondolj... )
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Baidu [Spider], Majestic-12 [Bot] valamint 1 vendég