Gexxx írta:Gexxx - 1 csomi (remélem óóócccóóó leccc)
Elektronika topik - a pokol kapuja
- RR_ZOZY
 - 4 kéz, 4 láb

 - Hozzászólások: 1447
 - Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
 - MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
 - Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy VÁRMEGYE
 
Rendben, elõre is köszönöm!
			
			
									
						
							Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
			
						Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- RR_ZOZY
 - 4 kéz, 4 láb

 - Hozzászólások: 1447
 - Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
 - MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
 - Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy VÁRMEGYE
 
Máté!
Ha lesz ETZ 250-re is, akkor szólj mindenképp.
			
			
									
						
							Ha lesz ETZ 250-re is, akkor szólj mindenképp.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
			
						Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
- bakimate
 - A kábelkirály

 - Hozzászólások: 749
 - Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
 - MZ-d típusa: MZ TS 250/1
 - Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
 
Sziasztok!
Az alábbi utángyártott vezetékkötegekkel tudok szolgálni:
ES125/1 - 150/1
ETS 250
TS 125 - 150 - 250 - 250/1
Ezek ára 9000 forint. Garanciát vállalok a kötegre, de csak akkor ha én szerelem be. A beszerelés ára 3000 forint. Ellenkezõ esetben "Pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.".
Érdeklõdni: bakimate kukac freemail pont hu
			
			
									
						
										
						Az alábbi utángyártott vezetékkötegekkel tudok szolgálni:
ES125/1 - 150/1
ETS 250
TS 125 - 150 - 250 - 250/1
Ezek ára 9000 forint. Garanciát vállalok a kötegre, de csak akkor ha én szerelem be. A beszerelés ára 3000 forint. Ellenkezõ esetben "Pénztártól való távozás után reklamációt nem fogadunk el.".
Érdeklõdni: bakimate kukac freemail pont hu
Mert nem 12V kerül az akksira amikor tölt ha jól tudom, hanem 14,7V. Ha ez kerülne pl. az mp3 lejátszódra, nem lenne egészséges...ezért kell levágni egy zenerrel.
			
			
									
						
										
						Tamás írta:Urak! Áruljátok el minek az ellenállás és a Zener dióda? Mióta láttam ezt a rajzot nem eszem, nem alszom, nem értem! Max egy bizti. T
- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
Szép ajándék
Szép ajándék, én majd a kalapba dobok. 
Éljen az ifjú pár!
			
			
									
						
							Éljen az ifjú pár!
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						- Gexxx
 - bajnok

 - Hozzászólások: 3160
 - Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
 - MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
 - Tartózkodási hely: Cegléd
 - Kapcsolat:
 
Vedd el nyugodtan, ha ezzel jobb lesz a közösségnekbakimate írta:Feleségül ne vegyelek?
Samu írta:Mennyit fizetsz, h kitegyük a reklámod az oldalra?
Kapsz tõlem még ajándékot Máté: Íme az egyik
És itt a másik
Jó munkát
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
			
						RBiker profil
- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
TÉNYEK: A FÉNYEK
Hali!
Tigris jól megmagyarlátta, hogy problémák vannak a terminológiában, lett is új fogalom-topic. Hozzáértõk remélhetõleg sokszor írnak oda helyesbítéseket.
Íme ízelítõ a gyerekkoromban hallott megnevezésekbõl. Városi: hol a helyzetjelzõt, hol a tompítottat értették alatta, nem volt kötelezõ nappal bekapcsolni. Országúti: a helyzetjelzõtõl hol a tompítottat különböztették így meg, hol a távolsági fényszórót. Fényszóró: nem helyzetjelzõ, és van aki távolságit ért alatta, van aki városit.
stb.
Szerintem a gyenge fordításban megjelenõ kézikönyvek az oka a zavarnak... meg a MERKUR, meg a KGST, vagy a lókocsis fuvarosok.
Az új topicban láttam ábrákat kitéve, de ez tök fölösleges, ha nem mellékeltek szószedetet. A szorgalmasok mindjárt több könyvben is megnézhetnék, és jelezhetnék a többféle szóhasználatot mondjuk / jellel elválsztva, csillagozva, hol olvasták (Szerzõ, cím, kiadás éve). Aki helyesbíteni akar, pirosítson. Pl. ETZ kézikönyv "áttaposást" ír berúgás és rárúgás helyett. A szerelési könyv "átforgatást". Az angolszótár a fényszóróra azt írja, hogy "highbeam" (highway beam). N.B.: szabadidõben fordítással foglalkozom, engem az angol már megfertõzött ("országúti fény").
Olyan szakikra volna itt szükség, akik tanmûhelyben hallották az igét, és szakszerûen helyesbítenek.
			
			
									
						
							Tigris jól megmagyarlátta, hogy problémák vannak a terminológiában, lett is új fogalom-topic. Hozzáértõk remélhetõleg sokszor írnak oda helyesbítéseket.
Íme ízelítõ a gyerekkoromban hallott megnevezésekbõl. Városi: hol a helyzetjelzõt, hol a tompítottat értették alatta, nem volt kötelezõ nappal bekapcsolni. Országúti: a helyzetjelzõtõl hol a tompítottat különböztették így meg, hol a távolsági fényszórót. Fényszóró: nem helyzetjelzõ, és van aki távolságit ért alatta, van aki városit.
stb.
Szerintem a gyenge fordításban megjelenõ kézikönyvek az oka a zavarnak... meg a MERKUR, meg a KGST, vagy a lókocsis fuvarosok.
Az új topicban láttam ábrákat kitéve, de ez tök fölösleges, ha nem mellékeltek szószedetet. A szorgalmasok mindjárt több könyvben is megnézhetnék, és jelezhetnék a többféle szóhasználatot mondjuk / jellel elválsztva, csillagozva, hol olvasták (Szerzõ, cím, kiadás éve). Aki helyesbíteni akar, pirosítson. Pl. ETZ kézikönyv "áttaposást" ír berúgás és rárúgás helyett. A szerelési könyv "átforgatást". Az angolszótár a fényszóróra azt írja, hogy "highbeam" (highway beam). N.B.: szabadidõben fordítással foglalkozom, engem az angol már megfertõzött ("országúti fény").
Olyan szakikra volna itt szükség, akik tanmûhelyben hallották az igét, és szakszerûen helyesbítenek.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
ZSUGORCSÕ
Hali!
Zsugorcsõvel is lehet kérni? Van tapasztalat ennek hasznosságáról?
Az élettartam, és a megbízhatóság fontos szempont. Kérdésem: beázás veszélye esetén kinn tartja a vizet, vagy éppenhogy nem engedi ki a már bejutott vizet a fémes részekrõl?
N.B.: A zsugorcsõ egy hajlékony mûanyag tömlõ, mint pl. a benzincsõ, csak fekete, és hõ hatására töredékére megy össze. Nagyon erõsen rászorul, amire ráhúzták, elvileg légmentesen. Akár a sarut is védheti: a szereléskor szabadon lógó saruk fémesen nem tudnak összeérni, nincs zárlat. Melegíteni pl. pákával lehet, több méretben kapható, alkalmas pl, hogy a kábelköteg elágazásánál al-ágakat képezz vele. Nem engedi szétfoszlani a köteg elágazó részénél a kábel "bõrét". Nettebb és tartósabb, mint a szigszalag.
Latiatuc feleim zümtükhel mic vogmuc. Isá muturusukh es virgontzok vogmuc.
			
			
									
						
							Zsugorcsõvel is lehet kérni? Van tapasztalat ennek hasznosságáról?
Az élettartam, és a megbízhatóság fontos szempont. Kérdésem: beázás veszélye esetén kinn tartja a vizet, vagy éppenhogy nem engedi ki a már bejutott vizet a fémes részekrõl?
N.B.: A zsugorcsõ egy hajlékony mûanyag tömlõ, mint pl. a benzincsõ, csak fekete, és hõ hatására töredékére megy össze. Nagyon erõsen rászorul, amire ráhúzták, elvileg légmentesen. Akár a sarut is védheti: a szereléskor szabadon lógó saruk fémesen nem tudnak összeérni, nincs zárlat. Melegíteni pl. pákával lehet, több méretben kapható, alkalmas pl, hogy a kábelköteg elágazásánál al-ágakat képezz vele. Nem engedi szétfoszlani a köteg elágazó részénél a kábel "bõrét". Nettebb és tartósabb, mint a szigszalag.
Latiatuc feleim zümtükhel mic vogmuc. Isá muturusukh es virgontzok vogmuc.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						- Gexxx
 - bajnok

 - Hozzászólások: 3160
 - Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
 - MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
 - Tartózkodási hely: Cegléd
 - Kapcsolat:
 
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
			
						RBiker profil
- Gexxx
 - bajnok

 - Hozzászólások: 3160
 - Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
 - MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
 - Tartózkodási hely: Cegléd
 - Kapcsolat:
 
Marketing... 
  
  
Egyébként mennyibe fájnak ezek a kötegek? Elõreláthatólag mennyi lesz a TZ-hez?
Ha mondasz egy árat, elkezdünk egy felmérést, mint a pólónál
 (ez is marketing... 
  
  
 )
			
			
									
						
							Egyébként mennyibe fájnak ezek a kötegek? Elõreláthatólag mennyi lesz a TZ-hez?
Ha mondasz egy árat, elkezdünk egy felmérést, mint a pólónál
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
			
						RBiker profil
- Gexxx
 - bajnok

 - Hozzászólások: 3160
 - Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
 - MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
 - Tartózkodási hely: Cegléd
 - Kapcsolat:
 
Szép szines 
:D:D
Akkor kezdhetsz agyalni az ETZ-hez valón is... Mocisboltokba nem szállítasz?
			
			
									
						
							Akkor kezdhetsz agyalni az ETZ-hez valón is... Mocisboltokba nem szállítasz?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
			
						RBiker profil
- Gyurm@
 - nagy ETZ-s

 - Hozzászólások: 469
 - Csatlakozott: 2007.07.12. 23:32
 - MZ-d típusa: ETZ 300
 - Tartózkodási hely: Budakalász
 
Re: TÖÖÖK jó a topik!
Hát nem semmik vagytok az biztos !!Gexxx írta:nem-nem... a gyújtáskapcsoló a helyzetjelzõt (1.) és a tompítottat/reflektort kapcsolja... Tompított és refi között váltani az indexkapcsoló felett tudsztigris írta: Lehet,h butaságot kérdezek,de azt ugye tudod,hogy a gyújtáskapcsoló kapcsolja a topmpítottat (gyujtástól 1 balra) és az országútit (gyujtástól 2 balra)?
Vagy hogy érted,mi a probléma ezzel?
Powered by Bambi -- ETZ 300
			
						Kitettem a szivargyújtó bekötési rajzát, használjátok egészséggel 
http://mzclubhungary.com/Letoltesek/Szivargyujto.jpg
Köszi GrafUr...
			
			
									
						
										
						http://mzclubhungary.com/Letoltesek/Szivargyujto.jpg
Köszi GrafUr...
- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
ELEKTROMOS GYÚJTÁS
Helló!
"ki miben hisz, abban üdvözül"
Négyezret gurultunk a 250-esemmel egy "házi" TRANZISZTOROS elektronikus gyújtóáramkörrel, jeladó nélkül. A kalapácsot használom jeladóként. Lehet ennek hátránya? (Vélt elõnye, hogy egyszerûen vosszaállítható hagyományosra a gyújtás, ha az elektronika meghibásodik.)
			
			
									
						
							"ki miben hisz, abban üdvözül"
Négyezret gurultunk a 250-esemmel egy "házi" TRANZISZTOROS elektronikus gyújtóáramkörrel, jeladó nélkül. A kalapácsot használom jeladóként. Lehet ennek hátránya? (Vélt elõnye, hogy egyszerûen vosszaállítható hagyományosra a gyújtás, ha az elektronika meghibásodik.)
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
ELEKTRONIKA megjavult magától...
Helló mindenkinek.
Megosztanám veletek egy szaki jó meglátását: jó motort nehezebb javítani, mint rosszat.
Történt, hogy elmentek a fények: nem volt index, távolsági fény, sem helyzetjelzõ. Józsi szétszedte, sarukat végigpucolta, kormányon a kapcsolót is, nem lett meg a hiba. Kért tehát Józsi egy idõpontot a villamos szakitól, de az már a kapuból hessegeti hazafelé, mert minden fény jó! Míg odaért a Józsi, az érintkezés helyrerázódott. És jó most is.
Azt tanultam meg a szakitól, hogy az ilyen hibakeresést BEKAPCSOLVA érdemes végezni, mert ahogy mozgatjuk a vezetékeket, a fények elhalványulása, vagy felvillanása megmutathatja a kontakthiba helyét. Én meg az akku saruit a nagy könyv szerint leakasztottam közben. Most várhatom a legközelebbi hasonló helyzetet, mert az elektronika jó állapotában a hiba oka nem lesz meg. Jó xr lesz majd az út szélén hidegben ujjazni a tézét.
Akinek elektromos a gyújtása, berúgókarral forgassa a tengelyt olyan állásba, hogy véletlenül se menjen folyamatos áram a trafón, mert tönkreteszi, aztán lehet tologatni hazáig.
Remélem, okultatok, jó motorozást.
			
			
									
						
							Megosztanám veletek egy szaki jó meglátását: jó motort nehezebb javítani, mint rosszat.
Történt, hogy elmentek a fények: nem volt index, távolsági fény, sem helyzetjelzõ. Józsi szétszedte, sarukat végigpucolta, kormányon a kapcsolót is, nem lett meg a hiba. Kért tehát Józsi egy idõpontot a villamos szakitól, de az már a kapuból hessegeti hazafelé, mert minden fény jó! Míg odaért a Józsi, az érintkezés helyrerázódott. És jó most is.
Azt tanultam meg a szakitól, hogy az ilyen hibakeresést BEKAPCSOLVA érdemes végezni, mert ahogy mozgatjuk a vezetékeket, a fények elhalványulása, vagy felvillanása megmutathatja a kontakthiba helyét. Én meg az akku saruit a nagy könyv szerint leakasztottam közben. Most várhatom a legközelebbi hasonló helyzetet, mert az elektronika jó állapotában a hiba oka nem lesz meg. Jó xr lesz majd az út szélén hidegben ujjazni a tézét.
Akinek elektromos a gyújtása, berúgókarral forgassa a tengelyt olyan állásba, hogy véletlenül se menjen folyamatos áram a trafón, mert tönkreteszi, aztán lehet tologatni hazáig.
Remélem, okultatok, jó motorozást.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
ÉRDEKEL!
Helló!
Tudsz már eleve olyat is készíteni, amelyiken hátul csatlakozók vannak? Egy vízhatlan 12V szivargyújtóra gondoltam, meg helyzetjelzõ, index, és féklámpa kivezetésre (utánfutó kedvéért).
			
			
									
						
							Tudsz már eleve olyat is készíteni, amelyiken hátul csatlakozók vannak? Egy vízhatlan 12V szivargyújtóra gondoltam, meg helyzetjelzõ, index, és féklámpa kivezetésre (utánfutó kedvéért).
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						- bakimate
 - A kábelkirály

 - Hozzászólások: 749
 - Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
 - MZ-d típusa: MZ TS 250/1
 - Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
 
Re: TÖÖÖK jó a topik!
Szia!
Ha kábelköteg cserében gondolkodsz, hamarosan tudok ez ügyben segíteni! TS 250(/1)-hez már elkészült, TS 125/150-esre már csak kb. 2 óra munkát kell belefektetnem. Utána jön az ETZ is.
			
			
									
						
										
						Ha kábelköteg cserében gondolkodsz, hamarosan tudok ez ügyben segíteni! TS 250(/1)-hez már elkészült, TS 125/150-esre már csak kb. 2 óra munkát kell belefektetnem. Utána jön az ETZ is.
TZrider250 írta:Eljött a felújítás ideje? Jelzés a kábelköteg-cserére is?
Valaki kezdett iylesmit gyártani, de még nem szólt, hogy vihetem a 250-re valóért a lét. Bontásból is érdemes, vagy ugyanolyan xr lesz, mit a régi?
Jaj,buta vagyok,félreértettem!!!
Országúti alatt a tompítottra gondoltam,a másik nekem reflektor (meg a fándli,a dûzni meg a salber
 ),a tompítottat meg a helyzetjelzõ helyett írtam (az elég tompa,meg az agyam is),szóval arra gondoltam,csak beszélni nem tudok,bocsánat.
Persze,az ORSZÁGÚTI kapcsolója az index fölött
 
			
			
									
						
							Országúti alatt a tompítottra gondoltam,a másik nekem reflektor (meg a fándli,a dûzni meg a salber
Persze,az ORSZÁGÚTI kapcsolója az index fölött
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"
			
						"Adjátok vissza a hegyeimet"
- Gexxx
 - bajnok

 - Hozzászólások: 3160
 - Csatlakozott: 2007.07.12. 22:43
 - MZ-d típusa: ETZ 300 aus bambi
 - Tartózkodási hely: Cegléd
 - Kapcsolat:
 
Re: TÖÖÖK jó a topik!
nem-nem... a gyújtáskapcsoló a helyzetjelzõt (1.) és a tompítottat/reflektort kapcsolja... Tompított és refi között váltani az indexkapcsoló felett tudsztigris írta:Lehet,h butaságot kérdezek,de azt ugye tudod,hogy a gyújtáskapcsoló kapcsolja a topmpítottat (gyujtástól 1 balra) és az országútit (gyujtástól 2 balra)?TZrider250 írta: Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.
Vagy hogy érted,mi a probléma ezzel?
MZ - für männer die fahren können
RBiker profil
			
						RBiker profil
Re: TÖÖÖK jó a topik!
Lehet,h butaságot kérdezek,de azt ugye tudod,hogy a gyújtáskapcsoló kapcsolja a topmpítottat (gyujtástól 1 balra) és az országútit (gyujtástól 2 balra)?TZrider250 írta: Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.
Vagy hogy érted,mi a probléma ezzel?
A kisTZ-s 
"Adjátok vissza a hegyeimet"
			
						"Adjátok vissza a hegyeimet"
- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
Töltés
Aha! Lehet, hogy a töltés is gyenge, az már régebben is gyanús volt. De miért nem jönnek vissza a fények, miért van mégis fénykürt? 
Szóval újabb hiba, töltés, szénkefe, vagy fesszabályzó, stb. (merthogy egy hónapos új az aksi, elõre elkészített oldattal feltöltve).
Akkor nincs más, mint a kapcsrajz, meg a multiméter, és végül egy villanyászt is kellhet keresni?
			
			
									
						
							Szóval újabb hiba, töltés, szénkefe, vagy fesszabályzó, stb. (merthogy egy hónapos új az aksi, elõre elkészített oldattal feltöltve).
Akkor nincs más, mint a kapcsrajz, meg a multiméter, és végül egy villanyászt is kellhet keresni?
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						Re: TÖÖÖK jó a topik!
Valószínû,hogy gyenge volt az aksid és ezért állt le a motor.Ha az aksijó volt ,akkor gyenge,a töltésedTZrider250 írta:Helló, köszi a hozzászólásokat. Tök jó ez a topik.
Megérett bennem, hogy nem veszek oldalkocsit, és Trabi utánfutót sem. Viszont egy vizsgázott Jawa, vagy Pannonia utánfutót fogok keresni, mert azok kb 30 kilósak üresen. Köszi Bambi, és mindenkinek a hozzászólást. Megnézem az ajánlott fórumot.
Hanem a hét végén a mocimat lámpánál újra kellett indítani. Ezután (késõbb vettem észre) eltûnt az irányjelzés, a távolsági fény, és a helyzetjelzõ.
Próbáltam megtisztogatni a biztosítékokat, átnézegetni látványos szakadásért a vezetékköteget, megmozgatni a kábelsarukat, még a fényszóróházban is. A világításkapcsolót is szétszedtem. Semi változás. Lehet, hogy vezetékszakadás? Nincs most idõm mûszerrel és kapcs rajz alapján végig menni a rendszeren, abban reménykedem, hogy ez egy tipikus hiba, aminek a megoldására a jelenség részletes leírása alapján valaki rájön, és így hamar megoldom.
Index, és távolsági fény Nincs (csak fénykürt).
Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.
Ötlet?
A motorban közel 53.000 km van. Másnap elszakadt a kuplungbowden is a karnál. Megbütyköltem hazáig 1 alátéttel, de porlott szét, töredeztek a szálak. Eljött a felújítás ideje? Jelzés a kábelköteg-cserére is?
Valaki kezdett iylesmit gyártani, de még nem szólt, hogy vihetem a 250-re valóért a lét. Bontásból is érdemes, vagy ugyanolyan xr lesz, mit a régi?
Ha már lecserélem a vezetékeket, bowdeneket, akkor kellenek gumi szigetelõ sapkák (vagy mik) is. Hol kapható? Mik az elektromos a cuccok nevei (magyar-német-angol, ha neten kellene rendelni)?
Köszi a hozzászólásokat.
Ja, és ha már eddig elkanyarodtam, megkérdezem, hogy meddig érdemes elmenni egy 22 éves ETZ-nél a felújításban. TMK-t szeretnék végrehajtani (esetleg rendelni) rajta. Nyilván nem restaurálni fogom, de ciki az út szélén szerelni amikor süt a nap. Érdemes pl. minden csapágyat és tömítést kidobálni télen, ami csak elkophat, (porlasztófelújítást is beleértve, kuplungtuning, ilyenek) vagy ez már aránytalanul drága volna? Fel lehet hozni egy ilyen öreg mocit aránylag olcsón olyan szintre, hogy egész nyáron nyikkanás nélkül vigyen pl. Varsóig, meg Dancigig?
Bocsi, hogy off-topic lett a vége, megyek is az üzemanyagosba a másik kérdésemmel.
- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
TÖÖÖK jó a topik!
Helló, köszi a hozzászólásokat. Tök jó ez a topik.
Megérett bennem, hogy nem veszek oldalkocsit, és Trabi utánfutót sem. Viszont egy vizsgázott Jawa, vagy Pannonia utánfutót fogok keresni, mert azok kb 30 kilósak üresen. Köszi Bambi, és mindenkinek a hozzászólást. Megnézem az ajánlott fórumot.
Hanem a hét végén a mocimat lámpánál újra kellett indítani. Ezután (késõbb vettem észre) eltûnt az irányjelzés, a távolsági fény, és a helyzetjelzõ.
Próbáltam megtisztogatni a biztosítékokat, átnézegetni látványos szakadásért a vezetékköteget, megmozgatni a kábelsarukat, még a fényszóróházban is. A világításkapcsolót is szétszedtem. Semi változás. Lehet, hogy vezetékszakadás? Nincs most idõm mûszerrel és kapcs rajz alapján végig menni a rendszeren, abban reménykedem, hogy ez egy tipikus hiba, aminek a megoldására a jelenség részletes leírása alapján valaki rájön, és így hamar megoldom.
Index, és távolsági fény Nincs (csak fénykürt).
Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.
Ötlet?
A motorban közel 53.000 km van. Másnap elszakadt a kuplungbowden is a karnál. Megbütyköltem hazáig 1 alátéttel, de porlott szét, töredeztek a szálak. Eljött a felújítás ideje? Jelzés a kábelköteg-cserére is?
Valaki kezdett iylesmit gyártani, de még nem szólt, hogy vihetem a 250-re valóért a lét. Bontásból is érdemes, vagy ugyanolyan xr lesz, mit a régi?
Ha már lecserélem a vezetékeket, bowdeneket, akkor kellenek gumi szigetelõ sapkák (vagy mik) is. Hol kapható? Mik az elektromos a cuccok nevei (magyar-német-angol, ha neten kellene rendelni)?
Köszi a hozzászólásokat.
Ja, és ha már eddig elkanyarodtam, megkérdezem, hogy meddig érdemes elmenni egy 22 éves ETZ-nél a felújításban. TMK-t szeretnék végrehajtani (esetleg rendelni) rajta. Nyilván nem restaurálni fogom, de ciki az út szélén szerelni amikor süt a nap. Érdemes pl. minden csapágyat és tömítést kidobálni télen, ami csak elkophat, (porlasztófelújítást is beleértve, kuplungtuning, ilyenek) vagy ez már aránytalanul drága volna? Fel lehet hozni egy ilyen öreg mocit aránylag olcsón olyan szintre, hogy egész nyáron nyikkanás nélkül vigyen pl. Varsóig, meg Dancigig?
Bocsi, hogy off-topic lett a vége, megyek is az üzemanyagosba a másik kérdésemmel.
			
			
									
						
							Megérett bennem, hogy nem veszek oldalkocsit, és Trabi utánfutót sem. Viszont egy vizsgázott Jawa, vagy Pannonia utánfutót fogok keresni, mert azok kb 30 kilósak üresen. Köszi Bambi, és mindenkinek a hozzászólást. Megnézem az ajánlott fórumot.
Hanem a hét végén a mocimat lámpánál újra kellett indítani. Ezután (késõbb vettem észre) eltûnt az irányjelzés, a távolsági fény, és a helyzetjelzõ.
Próbáltam megtisztogatni a biztosítékokat, átnézegetni látványos szakadásért a vezetékköteget, megmozgatni a kábelsarukat, még a fényszóróházban is. A világításkapcsolót is szétszedtem. Semi változás. Lehet, hogy vezetékszakadás? Nincs most idõm mûszerrel és kapcs rajz alapján végig menni a rendszeren, abban reménykedem, hogy ez egy tipikus hiba, aminek a megoldására a jelenség részletes leírása alapján valaki rájön, és így hamar megoldom.
Index, és távolsági fény Nincs (csak fénykürt).
Országúti fény csak a teljes bekapcsolt (bal szélsõ) helyzetben van.
Ötlet?
A motorban közel 53.000 km van. Másnap elszakadt a kuplungbowden is a karnál. Megbütyköltem hazáig 1 alátéttel, de porlott szét, töredeztek a szálak. Eljött a felújítás ideje? Jelzés a kábelköteg-cserére is?
Valaki kezdett iylesmit gyártani, de még nem szólt, hogy vihetem a 250-re valóért a lét. Bontásból is érdemes, vagy ugyanolyan xr lesz, mit a régi?
Ha már lecserélem a vezetékeket, bowdeneket, akkor kellenek gumi szigetelõ sapkák (vagy mik) is. Hol kapható? Mik az elektromos a cuccok nevei (magyar-német-angol, ha neten kellene rendelni)?
Köszi a hozzászólásokat.
Ja, és ha már eddig elkanyarodtam, megkérdezem, hogy meddig érdemes elmenni egy 22 éves ETZ-nél a felújításban. TMK-t szeretnék végrehajtani (esetleg rendelni) rajta. Nyilván nem restaurálni fogom, de ciki az út szélén szerelni amikor süt a nap. Érdemes pl. minden csapágyat és tömítést kidobálni télen, ami csak elkophat, (porlasztófelújítást is beleértve, kuplungtuning, ilyenek) vagy ez már aránytalanul drága volna? Fel lehet hozni egy ilyen öreg mocit aránylag olcsón olyan szintre, hogy egész nyáron nyikkanás nélkül vigyen pl. Varsóig, meg Dancigig?
Bocsi, hogy off-topic lett a vége, megyek is az üzemanyagosba a másik kérdésemmel.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						Re: Sátorvilágítás
Szia!TZrider250 írta:Sziasztok. Tamásnak üzenem tisztelettel, hogy szellemes a válasza. A sátrat már tudom, hol kell megvenni, a csatlakozókkal meg a szerelési résszel kapcsolatban viszont várom a tapasztalataitokat. Cél az elektromos ketyerék (GPS és mobiltelefon) tölthetõsége, amikor az ember úton van (nagyon hosszú úton, mondjuk Varsóba megy).
Nézegetek mostanában utánfutó kulit is, mit gondoltok, ha nem kapható, akkor valami legkisebb trabant-utánfutót lehet az ETZ-re kapcsolni? Vidéken van az otthonom, és idõnként talán megérné kölcsönkérni egy vizsgázott utánfutót, mert sok a cucc amit esetleg oldalkocsiba lehetne pakolgatni a pesti albiba felcígölés miatt. M5 rulez.
Oldalkocsiról is tárgyalok valakivel, de kezd megérni bennem, hogy az egy örök macera volna, sok a beállítani való, amikor az ember leveszi, és újra felteszi. A motorkuli, vagy egy kicsi utánfutó jobb volna.
Nem poénból kérdezem ám ezeket, hanem mert fogalmam sincs, hogyan kell vonóhorog híján utánfutót húzni az ETZ-vel. Erõvel bírná szerintem.
Köszi a tapasztalataitokat. Ebben a topikban fõleg az elektromos csatlakoztatási lehetõségek érdekelnek, kérlek javasoljatok másik fórumot is a problémám többi részletével kapcsolatban.
Üdv.
Oldalkocsit egyszer teszel fel és soha többet nem szedheted le. Szerény hazánkban ugyanis az oldalkocsisra vizsgáztatott motorokat a továbbiakban, csak oldalkocsisként lehet használni. Vizsga nélkül meg nem lehet oldalkocsizni.
Utánfutóból csak akkorát vontathatsz amekkora a jármûved vontatható össztömegébe belefér. Természetesen ehhez is vizsga kell, viszont ennek nem kell mindig rajta lennie. Az utánfutó vásárlásakor figyelned kell rá, hogy rendszámmal, forgalmival, mûszaki vizsgával és biztosítással kell rendelkeznie. Át is kell iratni!
Szia!
- 
				Tamás
 - Velorex-es

 - Hozzászólások: 164
 - Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
 - MZ-d típusa: ETZ 250
 - Tartózkodási hely: Gyõr
 
Szia TZrider250! Ha szivargyújtós csatlakozós a ketyere, akkor végy egy szivargyújtót. Tedd vízhatlan dobozba, kapcsolóval együtt. Az akkuhoz biztosítékon keresztül kösd. Vigyázz ha lemeríted az aksit a generátoros ETZ-k tologatva szarul indulnak. Az oldalkocsi végleges dolog, Vizsgaköteles, nem csak felrakom - leveszem balhé! Utánfutó, vonóhorog---- KPM. Õk pontosan megmondják mit, hogyan lehet!
Bocs az OFF-ért.
T
			
			
									
						
										
						Bocs az OFF-ért.
T
Re: Sátorvilágítás
Hûha szerintem motor kuli ügyben a pannóniásokat kell megkérdezni,õ náluk van egy pár emberkének ilyen szerkezete.Az indexen lévõ pannónia topikban próbálkozz.TZrider250 írta:Sziasztok. Tamásnak üzenem tisztelettel, hogy szellemes a válasza. A sátrat már tudom, hol kell megvenni, a csatlakozókkal meg a szerelési résszel kapcsolatban viszont várom a tapasztalataitokat. Cél az elektromos ketyerék (GPS és mobiltelefon) tölthetõsége, amikor az ember úton van (nagyon hosszú úton, mondjuk Varsóba megy).
Nézegetek mostanában utánfutó kulit is, mit gondoltok, ha nem kapható, akkor valami legkisebb trabant-utánfutót lehet az ETZ-re kapcsolni? Vidéken van az otthonom, és idõnként talán megérné kölcsönkérni egy vizsgázott utánfutót, mert sok a cucc amit esetleg oldalkocsiba lehetne pakolgatni a pesti albiba felcígölés miatt. M5 rulez.
Oldalkocsiról is tárgyalok valakivel, de kezd megérni bennem, hogy az egy örök macera volna, sok a beállítani való, amikor az ember leveszi, és újra felteszi. A motorkuli, vagy egy kicsi utánfutó jobb volna.
Nem poénból kérdezem ám ezeket, hanem mert fogalmam sincs, hogyan kell vonóhorog híján utánfutót húzni az ETZ-vel. Erõvel bírná szerintem.
Köszi a tapasztalataitokat. Ebben a topikban fõleg az elektromos csatlakoztatási lehetõségek érdekelnek, kérlek javasoljatok másik fórumot is a problémám többi részletével kapcsolatban.
Üdv.
- TZrider250
 - Simsonos

 - Hozzászólások: 140
 - Csatlakozott: 2007.10.11. 10:57
 - MZ-d típusa: ETZ250
 - Tartózkodási hely: Budapest
 
Sátorvilágítás
Sziasztok. Tamásnak üzenem tisztelettel, hogy szellemes a válasza. A sátrat már tudom, hol kell megvenni, a csatlakozókkal meg a szerelési résszel kapcsolatban viszont várom a tapasztalataitokat. Cél az elektromos ketyerék (GPS és mobiltelefon) tölthetõsége, amikor az ember úton van (nagyon hosszú úton, mondjuk Varsóba megy). 
Nézegetek mostanában utánfutó kulit is, mit gondoltok, ha nem kapható, akkor valami legkisebb trabant-utánfutót lehet az ETZ-re kapcsolni? Vidéken van az otthonom, és idõnként talán megérné kölcsönkérni egy vizsgázott utánfutót, mert sok a cucc amit esetleg oldalkocsiba lehetne pakolgatni a pesti albiba felcígölés miatt. M5 rulez.
Oldalkocsiról is tárgyalok valakivel, de kezd megérni bennem, hogy az egy örök macera volna, sok a beállítani való, amikor az ember leveszi, és újra felteszi. A motorkuli, vagy egy kicsi utánfutó jobb volna.
Nem poénból kérdezem ám ezeket, hanem mert fogalmam sincs, hogyan kell vonóhorog híján utánfutót húzni az ETZ-vel. Erõvel bírná szerintem.
Köszi a tapasztalataitokat. Ebben a topikban fõleg az elektromos csatlakoztatási lehetõségek érdekelnek, kérlek javasoljatok másik fórumot is a problémám többi részletével kapcsolatban.
Üdv.
			
			
									
						
							Nézegetek mostanában utánfutó kulit is, mit gondoltok, ha nem kapható, akkor valami legkisebb trabant-utánfutót lehet az ETZ-re kapcsolni? Vidéken van az otthonom, és idõnként talán megérné kölcsönkérni egy vizsgázott utánfutót, mert sok a cucc amit esetleg oldalkocsiba lehetne pakolgatni a pesti albiba felcígölés miatt. M5 rulez.
Oldalkocsiról is tárgyalok valakivel, de kezd megérni bennem, hogy az egy örök macera volna, sok a beállítani való, amikor az ember leveszi, és újra felteszi. A motorkuli, vagy egy kicsi utánfutó jobb volna.
Nem poénból kérdezem ám ezeket, hanem mert fogalmam sincs, hogyan kell vonóhorog híján utánfutót húzni az ETZ-vel. Erõvel bírná szerintem.
Köszi a tapasztalataitokat. Ebben a topikban fõleg az elektromos csatlakoztatási lehetõségek érdekelnek, kérlek javasoljatok másik fórumot is a problémám többi részletével kapcsolatban.
Üdv.
Miért nincs rendes gumi a motorodon? Elvitte a cica?
			
						Helló! Kérdezni szeretnék a 250 es ETZ hez való gyertyákkal kapcsolatban. Olvastam, hogy abba is a N14C-s Brisket ajánlja a legtöbb ember. (amibõl mint utólag kiderült van nekem egy csomó csak nem emlékeztem a számára 
 ) Ma amikor a boltban voltam úszóért meg elsõ teló szimeringekért kértem egy 14 es brisket is csak az N re meg a C re nem emlékeztem a boltos meg azt mondta a 250 es hez a 17 est ajánlja úgyhogy egy olyat lökött elém. Na azért gondoltam elhozom hátha nincs itthon rendes másik Briskem. Itthon ugyebár rájöttem hogy van de már cseszhetem. 
 A kérdésem az lenne hogy a ma vásárolt N17C Brisket használjam nyugodtan mert az is jó lesz vagy jobb ha bele se teszem és inkább egy 14 est rakok a helyére?
			
			
									
						
										
						- 
				Tamás
 - Velorex-es

 - Hozzászólások: 164
 - Csatlakozott: 2007.07.21. 23:07
 - MZ-d típusa: ETZ 250
 - Tartózkodási hely: Gyõr
 
Re: ETZ 250 kábelköteg
A sátorvilágításról nem hallottam, ezserint feltalálni készülök a spanyolviaszt? Hová kell bekötni, mi kell hozzá? 
Elõször is egy sátor. E nélkül nem ér semmit az egész. Jó, ha van egy akkumlátoros MZ, kocsi esetleg Velo, némi vezeték, csatlakozó, világitótest. Kedv összeszerelni. Némi magadmutogató hajlam az átvilágított sátoron. T
			
			
									
						
										
						Elõször is egy sátor. E nélkül nem ér semmit az egész. Jó, ha van egy akkumlátoros MZ, kocsi esetleg Velo, némi vezeték, csatlakozó, világitótest. Kedv összeszerelni. Némi magadmutogató hajlam az átvilágított sátoron. T
- bakimate
 - A kábelkirály

 - Hozzászólások: 749
 - Csatlakozott: 2007.07.17. 18:32
 - MZ-d típusa: MZ TS 250/1
 - Tartózkodási hely: Ráckeresztúr
 
Szia Gyurma!Gyurm@ írta: Én is igényt tartok rá ha November 10-éig elkészül ETZ 250-eshez !!
Nem tudom meddig motorozol még idén, de mivel nem olyan nagy közöttünk a távolság, szerintem az a megoldás is szóba jöhetne, hogy elhozod hozzám a gépet, és áthúzom. Nem kell még matatnod vele, meg a postaköltség is megmarad.
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég











