Dénes írta:A használati útmutató nem írja, hogy hidegen vagy melegen célszerű nézni, lehet nincs is jelentősége, nem tágul annyit az olaj? (pedig sztem de)
Volt úgy, hogy hidegen beletöltöttem, vártam hogy szépen kifolyjon a felesleg (óráig csöpögött legalább, szal nem kapkodtam el) aztán melegen is ellenőriztem akkor meg bugyogott kifelé az olaj.
Csak azért kérdem.
Melegen az olaj higabb,folyósabb.Persze hogy könnyebben folyik azon a kis lyukon.
De te nem azt kérdezted hogy a felesleget(aminek nem kéne hogy legyen,de az más téma)hogy könnyebb azon a kis ellenőrző lyukon kifolyatni,hanem az olajszint ellenőrzését.
Azt pedig hideg motornál célszerű megtenni,hisz akkor van összefolyva rendesen.
Olajcsere előtt célszerű felmelegiteni a motort hisz gyorsabban kifolyik és biztosabban.
Ennyi.Felesleges túlragozni.
Ha nem biztos benne az ember hogy mennyi van benne,de a lyuknál ott az olaj,akkor persze érdemes megjáratni hogy melegedjen és utána kifolyatni az ellenőrző lyukon.
Amúgy meg minden motornál van egy gyárilag "tól-ig".Magyarul nem dől össze a világ ha egy picivel több van benne.Na persze itt nem decikről beszélek.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.