Tipusa?ZeerOcooL írta:Sziasztok,
egy olyan problémám van, hogy a motor megtorpan kb. 2200 és 3000-es fordulat között, mintha turbólyuk lenne. 2200-ig húz, aztán 2200 körül megáll, nem akar felpörögni, inkább elkezd visszaesni a fordulat, ilyenkor a gázkarral játszva, gázt adogatva szép lassan eléri a 3000-et, ahol megindul. Olyan mintha talán megszívná magát, mert amikor eléri a 3000-es fordulatot, akkor félgáznál is mintha teljes gázt adnák, haver majdnem leesett hátulról. Ez csak terhelés alatt van, üresben nem torpan meg semmilyen fordulatnál. Ez mitől lehet? A motor könnyen indul, hidegben is, alapjárat 1200-1500 között van.
Blokk
Re: Blokk
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Általában MZ-k esetében az üzemi fordulatszám 3-6e.
Én is csak ritkán gurulok 3e alatt, esetleg araszolásnál.
De ettöl függetlenül nem kéne lassulnia 2-3e között.
És ez már 1esben is így van vagy csak magasabb fokozatokban?
Karburátor- vagy kipufogóprobléma lehet szerintem.
Üdv.: Csikin
Én is csak ritkán gurulok 3e alatt, esetleg araszolásnál.
De ettöl függetlenül nem kéne lassulnia 2-3e között.
És ez már 1esben is így van vagy csak magasabb fokozatokban?
Karburátor- vagy kipufogóprobléma lehet szerintem.
Üdv.: Csikin
-
- babakocsis
- Hozzászólások: 5
- Csatlakozott: 2009.08.05. 21:35
- MZ-d típusa: MZ ETZ 250
- Tartózkodási hely: Veszprém
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Sziasztok,
egy olyan problémám van, hogy a motor megtorpan kb. 2200 és 3000-es fordulat között, mintha turbólyuk lenne. 2200-ig húz, aztán 2200 körül megáll, nem akar felpörögni, inkább elkezd visszaesni a fordulat, ilyenkor a gázkarral játszva, gázt adogatva szép lassan eléri a 3000-et, ahol megindul. Olyan mintha talán megszívná magát, mert amikor eléri a 3000-es fordulatot, akkor félgáznál is mintha teljes gázt adnák, haver majdnem leesett hátulról. Ez csak terhelés alatt van, üresben nem torpan meg semmilyen fordulatnál. Ez mitől lehet? A motor könnyen indul, hidegben is, alapjárat 1200-1500 között van.
egy olyan problémám van, hogy a motor megtorpan kb. 2200 és 3000-es fordulat között, mintha turbólyuk lenne. 2200-ig húz, aztán 2200 körül megáll, nem akar felpörögni, inkább elkezd visszaesni a fordulat, ilyenkor a gázkarral játszva, gázt adogatva szép lassan eléri a 3000-et, ahol megindul. Olyan mintha talán megszívná magát, mert amikor eléri a 3000-es fordulatot, akkor félgáznál is mintha teljes gázt adnák, haver majdnem leesett hátulról. Ez csak terhelés alatt van, üresben nem torpan meg semmilyen fordulatnál. Ez mitől lehet? A motor könnyen indul, hidegben is, alapjárat 1200-1500 között van.
-----------------------------------------------
zeerocool
http://www.youtube.com/watch?v=Cu7syh0VHZY
http://www.youtube.com/user/zeerocool99 ... svSpcP6W4Q
zeerocool
http://www.youtube.com/watch?v=Cu7syh0VHZY
http://www.youtube.com/user/zeerocool99 ... svSpcP6W4Q
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Na akkor 1 2 háááááááááááárom.petka150 írta:Mindenre gondoltam csak erre nem de most hogy mondod igazad van :S Most fogom 3-ra szétszedni a blokkot!:D
Már rutinos vagyok!



Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
Mindenre gondoltam csak erre nem de most hogy mondod igazad van :S Most fogom 3-ra szétszedni a blokkot!:D
Már rutinos vagyok!
Már rutinos vagyok!
Re: Blokk
Köszi Szépen a segítséget!
- Nandor
- nagy ETZ-s
- Hozzászólások: 486
- Csatlakozott: 2009.03.22. 16:40
- MZ-d típusa: MZ ts 250/0.5
- Tartózkodási hely: Komárom-Esztergom megye
Re: Blokk
Hello
Sajnos én ismerem ezt a problémát én ugyanígy jártam a /1-el igaz a 4. sebességgel /nekem ez az utolsó/. A probléma következő volt a sebességfokozatok fogaskerekei körmökkel csatlakoznak egymásba. Ezek a körmök egy idő után lesarkazódnak, lekopnak és így a fogaskerekek nagyobb terhelés esetén egyszerűen elugranak egymáson. Nekem egy darabig a léptetővilla vissza bírta tartani a fogaskereket de aztán félig elkopott és megadta magát. Miután kicseréltettem két fogaskereket és a léptetővillát megszűnt a hiba.
Sajnos én ismerem ezt a problémát én ugyanígy jártam a /1-el igaz a 4. sebességgel /nekem ez az utolsó/. A probléma következő volt a sebességfokozatok fogaskerekei körmökkel csatlakoznak egymásba. Ezek a körmök egy idő után lesarkazódnak, lekopnak és így a fogaskerekek nagyobb terhelés esetén egyszerűen elugranak egymáson. Nekem egy darabig a léptetővilla vissza bírta tartani a fogaskereket de aztán félig elkopott és megadta magát. Miután kicseréltettem két fogaskereket és a léptetővillát megszűnt a hiba.
Re: Blokk
Helló! Lenne egy kérdésem!Etz 150-es van. minden sebességet tökéletesen vesz kivéve az 5-et.Berakom %-be és folyamatosan kidobálja. Széthuztam a blokkot kicseréltem a léptetővillákat mivel arra gondoltam, de így sem lett jó.Mi lehet a gondja? Volt már valakinek ilyen hibája? Elöre is köszi!
Re: Blokk
elnézést az off-ért. röhej ez a kuplung, és vicc az is hogy mennyit melózhattak vele. gyárilag ilyen sosem volt.
a kuplungnak,vagyis inkább a kúpnak van két titka:
1. meg kell húzni rendesen összeszerelést követően. ennek tőbbféle módja van:
-a legprofibb nyomatékkulcsot használ, és legalább 100Nm-rel meghúzza, úgy hogy egy vakgyertyával(gyertya helyére tekerhető hengerbe belógó rúd, ami a dugattyút félúton támassza ki) támassza ki a dugót, az főtengely elfordulása ellen..
-a kevésbé felszerelt de ügyes illető egy tisztességes csillagkulccsal megtépi állatmódra, úgy hogy leveszi a kipufogót, és bedug egy keményfa kalapácsnyelet a kipufogóablakba, ezzel megakadályozva az elfordulást(szerintem ez még jobb is mint a vakgyertya, mert nem gyötri a gyertyamenetet, meg a hengerfejet).
-a hülye berakja 5.be, ráállít egy embert a hátsó fékre és úgy húzza meg valahogy. na, ő az akinek később elforog.
-a gyökér a kompresszióra ,meg valami kitámasztásra bízza a dolgot, ő jobb esetbe már be se tudja rúgni, mert már akkor elforog.
-nagyonhülyeállatbarom felsavazza, és légkulccsal rátépi, na, őneki nem forog el, de nem is veszi le egykönnyen.
2. ha már el lett valamikor szarva az a kúp, akkor azt rendbe lehet tenni a következőképpen:
ha nagyon el van kékülve, vagyis meg van égve az anyag akkor sajna nem garantált a megoldás.
ha csak kisebb megforgás, akkor általában az a bontást követően úgy néz ki, hogy a főtengelyre(keményebb anyag) felkenődik a (kevésbé kemény) kuplungagy anyaga. ez a kuplungagyban pici barázdák-gödröcskék formájában jelenik meg míg a főtengelyen kis dombok keletkeznek.ezek a súrlódásból adódó hőtől edzett felületté válnak, miután lehűlnek, üvegkemények lesznek.. éles reszelővel, de inkább kis csapos köszörűvel ezeket a dombokat el kell tüntetni. és mindkét felületet(főtengely, és kuplungagy) meg kell finoman csiszolni. a dombok eltüntetése azért fontos, mert a teljes kúpfelület talán 3-5%tehetik ki a legdurvább esetben, ezen a kuplungagy felül, és mivel "eltartják a dombok" a rendes kúpfelületeket egymástól ,így újra megforog majd rajta, legyen az akárhogy is meghúzva. de ha le vannak köszörűlve róla, akkor a kuplungagyban keletkezett 3-5% gödröcskék hiánya már nem jelent gondot. ugye nem mindegy, hogy legjobb esetben 10%kapaszkodik, vagy kb 90-95%. az én kuplungom savazott, megforgott szar volt(az előző tulajnál valami síkhülye összebarmolhatta régen), meg lehetett csinálni. ék meg felesleges. generátornál is csak a pozíció miatt van. pl régi trabant féltengelynél ha kihagyták az éket, akkor se volt gond.
a kuplungnak,vagyis inkább a kúpnak van két titka:
1. meg kell húzni rendesen összeszerelést követően. ennek tőbbféle módja van:
-a legprofibb nyomatékkulcsot használ, és legalább 100Nm-rel meghúzza, úgy hogy egy vakgyertyával(gyertya helyére tekerhető hengerbe belógó rúd, ami a dugattyút félúton támassza ki) támassza ki a dugót, az főtengely elfordulása ellen..
-a kevésbé felszerelt de ügyes illető egy tisztességes csillagkulccsal megtépi állatmódra, úgy hogy leveszi a kipufogót, és bedug egy keményfa kalapácsnyelet a kipufogóablakba, ezzel megakadályozva az elfordulást(szerintem ez még jobb is mint a vakgyertya, mert nem gyötri a gyertyamenetet, meg a hengerfejet).
-a hülye berakja 5.be, ráállít egy embert a hátsó fékre és úgy húzza meg valahogy. na, ő az akinek később elforog.
-a gyökér a kompresszióra ,meg valami kitámasztásra bízza a dolgot, ő jobb esetbe már be se tudja rúgni, mert már akkor elforog.
-nagyonhülyeállatbarom felsavazza, és légkulccsal rátépi, na, őneki nem forog el, de nem is veszi le egykönnyen.
2. ha már el lett valamikor szarva az a kúp, akkor azt rendbe lehet tenni a következőképpen:
ha nagyon el van kékülve, vagyis meg van égve az anyag akkor sajna nem garantált a megoldás.
ha csak kisebb megforgás, akkor általában az a bontást követően úgy néz ki, hogy a főtengelyre(keményebb anyag) felkenődik a (kevésbé kemény) kuplungagy anyaga. ez a kuplungagyban pici barázdák-gödröcskék formájában jelenik meg míg a főtengelyen kis dombok keletkeznek.ezek a súrlódásból adódó hőtől edzett felületté válnak, miután lehűlnek, üvegkemények lesznek.. éles reszelővel, de inkább kis csapos köszörűvel ezeket a dombokat el kell tüntetni. és mindkét felületet(főtengely, és kuplungagy) meg kell finoman csiszolni. a dombok eltüntetése azért fontos, mert a teljes kúpfelület talán 3-5%tehetik ki a legdurvább esetben, ezen a kuplungagy felül, és mivel "eltartják a dombok" a rendes kúpfelületeket egymástól ,így újra megforog majd rajta, legyen az akárhogy is meghúzva. de ha le vannak köszörűlve róla, akkor a kuplungagyban keletkezett 3-5% gödröcskék hiánya már nem jelent gondot. ugye nem mindegy, hogy legjobb esetben 10%kapaszkodik, vagy kb 90-95%. az én kuplungom savazott, megforgott szar volt(az előző tulajnál valami síkhülye összebarmolhatta régen), meg lehetett csinálni. ék meg felesleges. generátornál is csak a pozíció miatt van. pl régi trabant féltengelynél ha kihagyták az éket, akkor se volt gond.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Szerintem igen,lehet bele marni.Nekem a cégnél muszájból fúrni kellett a főtengely kupplung felőli végébe menetet,mert letört a végéből egy darab és lett csinálva hozzá menetes vég.Simán megoldotta az esztergályos.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Nem a kuplunggal kapcsolatban, de milyen szerszámmal lehet reteszhornyot marni 250-es ETZ főtengelybe?
Elég kemény felülete van, simán bele lehet engedni egy marót, vagy el kell követni pár dolgot előtte?
Drága lehet?
Elég kemény felülete van, simán bele lehet engedni egy marót, vagy el kell követni pár dolgot előtte?
Drága lehet?
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Á milyen jó szemed van.csikin írta:Van reteszhorony az agyban.


Tényleg ott a reteszhorony.Roppant érdekes.
Mondjuk ha a kúp méretei jók akkor nem gond hogy van benne reteszpálya.Legalábbis szerintem.
Simán eltudom képzelni hogy valaki mart bele reteszpályát,a főtengelybe meg reteszt szerkesztett biztos ami biztos alapon elforgás ellen.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Valószinű én nem veszem észre de mi a baj ezzel a kupplunggal,ha már igy tetted fel a kérdést?csikin írta:Ez milyen kuplung? házi, vagy gyártották így is?
http://www.vatera.hu/etz_250_251_kuplun ... 89970.html
Én rendesen gyárinak nézem.
TS 250/1 ,ETZ 250 ETZ 251
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez milyen kuplung? házi, vagy gyártották így is?
http://www.vatera.hu/etz_250_251_kuplun ... 89970.html
http://www.vatera.hu/etz_250_251_kuplun ... 89970.html
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Re: Blokk
én kapcsolókörmöket köszörültem. a létetővilla csere nem megoldás. ha kell akkor kell, de annak már alapvető oka az hogy nem volt rendesen kihézagolva a váltó, vagy barom módra használták, VAGY csak egyszerűen iszonyat kopott. mindenképpen kapcsolókörmökkel kell kezdeni. -3fok. sőt, még az ablakos kerék ablakai sem derékszögesek, azok is kapcsolóirányba ferdék.conus írta:emberek!
kérdésem h ha a 250/1 (ETZ250) váltójában a 3. fokozatot eldobálja, akkor azzal mit lehet tenni jó esetben? vagy marad a komplett váltócsere?![]()
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
hát nem, erről meg lehet győződni úgy hogy kiöntöd őket. a hykomol egy szirup a botondhoz képest. és a viszkozitást meg a számok jelölik. hideg-meleg tudtommal.. a 20 a 80al meg az 50 a 90el köszönőviszonyba sincs.csikin írta:Táblázatok és a MOL adatai szerint is ugyanolyan viszkozitású a 20W-50-es Botond és a 80W-90es Hykomol. Előbbi motorolaj, utóbbi hajtóműolaj. A kettő számozása párhuzamosan fut, azért hogy nehezebben keverjék össze őket:)
Holnap tudok táblázatot feltenni ha érdekel valakit.
A ropogás pedig szerintem a kuplungkiemelő szerkezetttől származik. Nekem is ilyen volt a kis etz-n, megzsíroztam és nem lett sokkal jobb.
Bokodi Áron- WARESZ
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
Hallottam már olyat hogy valakinek egy léptetővilla cseréje megoldotta.conus írta:emberek!
kérdésem h ha a 250/1 (ETZ250) váltójában a 3. fokozatot eldobálja, akkor azzal mit lehet tenni jó esetben? vagy marad a komplett váltócsere?![]()
Viszont a szomorú igazság az hogy a legtöbb esetben a 3. fokozat körmös kerekét kell cserélni az ablakos kerékkel együtt.Na meg ilyenkorra már a léptetővilla is elkopik.
Esetleg még megoldás lehet az is ha valaki ügyes hogy aláköszörül a körmöknek.Mondjuk az utángyártott fogaskeréknél még az is jobb.Hát kb ennyi.
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
emberek!
kérdésem h ha a 250/1 (ETZ250) váltójában a 3. fokozatot eldobálja, akkor azzal mit lehet tenni jó esetben? vagy marad a komplett váltócsere?

kérdésem h ha a 250/1 (ETZ250) váltójában a 3. fokozatot eldobálja, akkor azzal mit lehet tenni jó esetben? vagy marad a komplett váltócsere?




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- csikin
- bajnok
- Hozzászólások: 870
- Csatlakozott: 2008.08.16. 16:12
- MZ-d típusa: ETZ 251
- Tartózkodási hely: Kenderes/Gödöllõ
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Táblázatok és a MOL adatai szerint is ugyanolyan viszkozitású a 20W-50-es Botond és a 80W-90es Hykomol. Előbbi motorolaj, utóbbi hajtóműolaj. A kettő számozása párhuzamosan fut, azért hogy nehezebben keverjék össze őket:)
Holnap tudok táblázatot feltenni ha érdekel valakit.
A ropogás pedig szerintem a kuplungkiemelő szerkezetttől származik. Nekem is ilyen volt a kis etz-n, megzsíroztam és nem lett sokkal jobb.
Holnap tudok táblázatot feltenni ha érdekel valakit.
A ropogás pedig szerintem a kuplungkiemelő szerkezetttől származik. Nekem is ilyen volt a kis etz-n, megzsíroztam és nem lett sokkal jobb.
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Blokk
kösz az infót. majd télen úgyis szét lesz kapva majd, (mer ki lesz cserélve primer lánc mert meg van nyúlva és a visszaengedem a gázt rángat) akkor lesz majd cserélve olaj meg megnézem a lamellákat
Re: Blokk
leírtad az összes kis trophy, kis TS blokk jellemző kuplungbaját. hidegen kicsit fogni fog, ha tetszik ha nem. ilyen. melegen viszont már csak nagyon kicsit. elöszöris váltóolaj. hajtóműolaj ehhez a kuplunghoz túl sűrű. aztán, ha gyári lameláid vannak, az jó, ha utángyártott akkor azokat meg kell csiszolni itt-ott hogy könnyen tudjanak a kuplungkosárban tengelyirányban ki-be csúszkálni(természetesen szétszedett állapotban). aztán, szoktam javasolni, hogy melegen engedd le az olajat(sajnos a trophy váltót nem lehet kimosni), és önts 20w50 mol botondot bele, ez egy übergagyi viszonylag sűrű motorolaj, ami jó ken, és jobban old vele a kuplung hideg motornál is. melegen, ha jól van beállítva, akkor különösen jól old. a helyes beállítás meg úgy történik, hogy a bowden spanolót teljesen összetekered(meglazítod) és a csigánál lévő csavarral beállítod, hogy éppen ne nyomja a kinyomópálcát. ez jól érződik, ekkor a csavart csak nehezen lehet továbbtekerni. ennek a határán álljon a csavar. ezután jöhet a bowden szükséges spanolása, én úgy szoktam beállítani, hogy csak egy pici holtjáték legyen, gyakorlatilag rögtön oldjon. ekkor lehet elérni azt hogy teljesen behúzva rendesen oldjon.redocstomi írta:Kösz az infót mindjárt meg is nézem. És az mitől lehet a benn van sebességbe és be van húzva a kuplung, kicsit el akar indulni, sehogy se tudom beállítani, még a blokknál levő csavarral se, pedig a kuplung akkor kezd fogni mikor már majdnem teljesen kiengedtem úgyhogy nem tom mitől lehet.
amikor húzod be lassan ,és ropog, akkor az lehet attól, hogy sokat kanyarog a bowden, vagy kenetlenség, ha gyorsan húzod, akkor meg nincs ideje megakadni, nekem is ilyen, leszarom

Bokodi Áron- WARESZ
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Blokk
Kösz az infót mindjárt meg is nézem. És az mitől lehet a benn van sebességbe és be van húzva a kuplung, kicsit el akar indulni, sehogy se tudom beállítani, még a blokknál levő csavarral se, pedig a kuplung akkor kezd fogni mikor már majdnem teljesen kiengedtem úgyhogy nem tom mitől lehet.
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
ja tényleg...
látszik h kissé el voltam nyűve


](./images/smilies/eusa_wall.gif)




10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
én az elvetemedett, kikeményedett bowdenre gyanakodnék. meleg hajtóműolajjal meg kéne kenni. csak aztán módjával mert ha belefolyik a karbiba akkor baromira füstölni fog a kipuff. ja és a kuplungkarnál levő bowdenvéget az végén húzd át vékonyan csapágyzsírral 



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- redocstomi
- biciklis
- Hozzászólások: 42
- Csatlakozott: 2008.06.12. 13:46
- Tartózkodási hely: Körmend
Re: Blokk
Üdv az Uraknak!
Meg szeretném kérdezni azt hogy: mitől lehet az hogy darabos a kuplungom ha behúzom. ha gyorsan húzom be akkor annyira nem. Bovdentől, kuplung csigától (vagy mi a faszom annak a neve amit a bovden mozgat) lamelláktól vagy az olajtól (mert valaki azt mondta nekem hogy az a szar) vagy mitől. Ha valakinek volt hasonló problémája az lécci válaszoljon, ja és amúgy egy 125-ös MZ Trophy-ról van szó
Üdv.:redocstomi
Meg szeretném kérdezni azt hogy: mitől lehet az hogy darabos a kuplungom ha behúzom. ha gyorsan húzom be akkor annyira nem. Bovdentől, kuplung csigától (vagy mi a faszom annak a neve amit a bovden mozgat) lamelláktól vagy az olajtól (mert valaki azt mondta nekem hogy az a szar) vagy mitől. Ha valakinek volt hasonló problémája az lécci válaszoljon, ja és amúgy egy 125-ös MZ Trophy-ról van szó
Üdv.:redocstomi
Re: Blokk
Ajaj, ha 30E, akkor már csak 8E km van hátra
legalábbis az óra szerint...

legalábbis az óra szerint...
- Dénes
- fi#azsoké
- Hozzászólások: 2738
- Csatlakozott: 2008.09.30. 14:49
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Tatabánya
- Kapcsolat:
Re: Blokk
Ez igencsak "attólfügg" kérdés... Akkor kell furatni, ha érzed, hogy gyenge, nincs kompresszió...a számlálón lévő km adat csak mankó..
De én a 30ezret kevésnek érzem..

De én a 30ezret kevésnek érzem..

- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
átettem ide. kb 30-40ezer km körül.triton írta:lehet, h primitív a kérdés, de azért felteszem:
hány km-nél "szokás" fúratni?



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
waresz!
semmi más baja nincs a gépnek, haverom kölcsön karbijával tökéletes 1200 alapjárat van, lámpakapcsolást, sebességbe rakást észre sem veszi, gyors fordulatvisszaesés is van
mindenképp karbigondom van, megoldás nélkül
semmi más baja nincs a gépnek, haverom kölcsön karbijával tökéletes 1200 alapjárat van, lámpakapcsolást, sebességbe rakást észre sem veszi, gyors fordulatvisszaesés is van
mindenképp karbigondom van, megoldás nélkül
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
Re: Blokk
neked valószínűleg egy halom más baja is van a gépnek.Andrei írta:húh ez baromi jól hangzik, nekem etz 150-en nagyon rossz az alapjárat, gyors fordulat visszaesés nincs, 2000 alatt leáll, lámpakapcsolásra leáll, alapjárati levegőre nem reagálwaresz írta:kis TS alapjárat nem egyszerű eset. 400 és 1000 között. ha 150es akkor 700 és 1100között
a kormánynak nem lehet köze az alapjárathoz.
alapjáratot úgy lehet rá csinálni, hogy M4es sima alátétet, vagy többet, esetleg vastagat, vékonyat variálva kell ráhúzni a súbertűre, ami nulla gázállásnál a torokban lévő "betétre" felültetve, fent tartja a súbert annyira hogy a motornak stabil alapjárata legyen.. ennél stabilabb nem létezik. aztán ha ez összejött, akkor a gázbowden normális holtjátékát kell csak beállítani. onanntól alapjárat probléma kizárva. évek óta így járok.. nem tudom mikor nyultam hozzá utoljára. így létezik a gyors fordulat visszaesés, így nem érzékeny semmire se az alapjárat.
le tudnád írni ezt részletesebben? etz karbin is alkalmazható?
Bokodi Áron- WARESZ
Re: Blokk
kis etz-n nem kell ilyet alkalmazni, mert abba beleraktak egy alapjárati csavart. továbbá, nem is lehet, mert abba nem "fazék"súber van, hanem teli. nem egy házra ül föl, mert nincs alatta semmi sem. a tűt 15000km- óta nem bírta szétverni.. szinte nyom sincs rajta. annyi, hogy egyszer beállítani fél óra volt, aztán azóta el is felejtettem. arra kell még figyelni, hogy tűállításnál a helyére kerüljön. az enyémbe iszonyatosan zörög a súber, ettől még gyors a fordulat visszaesés, és jól karburál.KILL3R etz írta:waresz!
Nem veri szét a tűt az alátét?
Nekem csörgött a súberhenger a karbiban és attól szétverte a fűfúvóka a súbertűt. Egy rezonáló alátét nemtudom mit művelne ott....
Bokodi Áron- WARESZ
- KILL3R etz
- bajnok
- Hozzászólások: 3894
- Csatlakozott: 2007.12.10. 21:07
- MZ-d típusa: ETZ 250
- Tartózkodási hely: Dunaharaszti
Re: Blokk
waresz!
Nem veri szét a tűt az alátét?
Nekem csörgött a súberhenger a karbiban és attól szétverte a fűfúvóka a súbertűt. Egy rezonáló alátét nemtudom mit művelne ott....
Nem veri szét a tűt az alátét?
Nekem csörgött a súberhenger a karbiban és attól szétverte a fűfúvóka a súbertűt. Egy rezonáló alátét nemtudom mit művelne ott....

"...köd előttünk köd utánunk amíg élünk meg sem állunk,
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
köd előttünk,köd utánunk két keréken az utakon járunk..."
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
húh ez baromi jól hangzik, nekem etz 150-en nagyon rossz az alapjárat, gyors fordulat visszaesés nincs, 2000 alatt leáll, lámpakapcsolásra leáll, alapjárati levegőre nem reagálwaresz írta:kis TS alapjárat nem egyszerű eset. 400 és 1000 között. ha 150es akkor 700 és 1100között
a kormánynak nem lehet köze az alapjárathoz.
alapjáratot úgy lehet rá csinálni, hogy M4es sima alátétet, vagy többet, esetleg vastagat, vékonyat variálva kell ráhúzni a súbertűre, ami nulla gázállásnál a torokban lévő "betétre" felültetve, fent tartja a súbert annyira hogy a motornak stabil alapjárata legyen.. ennél stabilabb nem létezik. aztán ha ez összejött, akkor a gázbowden normális holtjátékát kell csak beállítani. onanntól alapjárat probléma kizárva. évek óta így járok.. nem tudom mikor nyultam hozzá utoljára. így létezik a gyors fordulat visszaesés, így nem érzékeny semmire se az alapjárat.
le tudnád írni ezt részletesebben? etz karbin is alkalmazható?
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- zsakfos
- A révész
- Hozzászólások: 3375
- Csatlakozott: 2007.09.01. 08:11
- MZ-d típusa: Mz Ts 250/1
- Tartózkodási hely: Siófok
Re: Blokk
M6X50 7db és M6X70 7db.misi írta:sziasztok!
valaki megtudja e mondani hogy etz 250 es blok összefogo csavarok milyen hosszuak.
volt nekem egy német oldal cim csak nemtalálom azoldalcimét ott meglehetett nézni,
milyen méretü a csavarkell hozzá.
ha valaki tudja az oldalcimét irja már meg
elöre köszi
misi
Nem tudom erre az oldalra gondoltál-e de itt szinte minden megvan:
http://www.mz-b.com/etz250/t4-1.htm
Ts 250/1 a fekete villám!Na jó a villám egy kicsit túlzás!De én igy is szeretem.
Re: Blokk
kis TS alapjárat nem egyszerű eset. 400 és 1000 között. ha 150es akkor 700 és 1100között
a kormánynak nem lehet köze az alapjárathoz.
alapjáratot úgy lehet rá csinálni, hogy M4es sima alátétet, vagy többet, esetleg vastagat, vékonyat variálva kell ráhúzni a súbertűre, ami nulla gázállásnál a torokban lévő "betétre" felültetve, fent tartja a súbert annyira hogy a motornak stabil alapjárata legyen.. ennél stabilabb nem létezik. aztán ha ez összejött, akkor a gázbowden normális holtjátékát kell csak beállítani. onanntól alapjárat probléma kizárva. évek óta így járok.. nem tudom mikor nyultam hozzá utoljára. így létezik a gyors fordulat visszaesés, így nem érzékeny semmire se az alapjárat.
a kormánynak nem lehet köze az alapjárathoz.
alapjáratot úgy lehet rá csinálni, hogy M4es sima alátétet, vagy többet, esetleg vastagat, vékonyat variálva kell ráhúzni a súbertűre, ami nulla gázállásnál a torokban lévő "betétre" felültetve, fent tartja a súbert annyira hogy a motornak stabil alapjárata legyen.. ennél stabilabb nem létezik. aztán ha ez összejött, akkor a gázbowden normális holtjátékát kell csak beállítani. onanntól alapjárat probléma kizárva. évek óta így járok.. nem tudom mikor nyultam hozzá utoljára. így létezik a gyors fordulat visszaesés, így nem érzékeny semmire se az alapjárat.
Bokodi Áron- WARESZ
- Andrá$
- bajnok
- Hozzászólások: 1308
- Csatlakozott: 2008.11.30. 17:55
- MZ-d típusa: TS 125 TS150 XL1000
- Tartózkodási hely: Zala megye/Budapest
Re: Blokk
Kellene nekem némi információ
akinek 25-s TS-e van annak mennyi az alapjárat kb??(kormány egyenesben világítás nélkül)
megköszönném

akinek 25-s TS-e van annak mennyi az alapjárat kb??(kormány egyenesben világítás nélkül)
megköszönném
"Ha véredben az alkohol ne motorozz gyalogolj"
-
- Simsonos
- Hozzászólások: 79
- Csatlakozott: 2008.09.12. 12:46
- MZ-d típusa: etz 250
- Tartózkodási hely: nyárlörinc
Re: Blokk
sziasztok!
valaki megtudja e mondani hogy etz 250 es blok összefogo csavarok milyen hosszuak.
volt nekem egy német oldal cim csak nemtalálom azoldalcimét ott meglehetett nézni,
milyen méretü a csavarkell hozzá.
ha valaki tudja az oldalcimét irja már meg
elöre köszi
misi
valaki megtudja e mondani hogy etz 250 es blok összefogo csavarok milyen hosszuak.
volt nekem egy német oldal cim csak nemtalálom azoldalcimét ott meglehetett nézni,
milyen méretü a csavarkell hozzá.
ha valaki tudja az oldalcimét irja már meg
elöre köszi
misi
- conus
- bajnok
- Hozzászólások: 1913
- Csatlakozott: 2007.09.04. 11:12
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150.2 De Luxe
- Tartózkodási hely: Gyöngyös környéke / Budapest ÉK-i része
Re: Blokk
a nyomópálcán gyárilag nincs semmi tömítés. O-gyűrűt kell rá tenni. meg a távtartónak a csapágy belső gyűrűjére felfekvő részét kend be szilikontakonnyal. ne kérdezd h miért, ha gondolkozol akkor rájösszAndrei írta:etz 150
kicseréltem ma a kislánckerék szimeringjét, a szimering tartója alatt találtam egy elég jó állapotban lévő gumis ragadós papíros tömítést, illetve a csapágyon volt egy ilyen vékony hézagoló tárcsa, ami szerintem rosszul volt helyre téve és megnyomódott
kicseréltem a szimeringet, ami amúgy ki volt tágulva, és jó sok loctite silicone-al raktam össze
annyi kérdésem lenne, hogy a kuplungot nyomkodó rúdnál jöhet olaj? mert ott van a tengelyben egy gumis tömítés féleség, és abba megy bele a nyomórúd, nem túl meggyőző számomra, hogyha ott olajat kell benntartani akkor ez megoldja...



10féle ember van: aki érti a kettes számrendszert, és aki nem.
----------------------->

Ne villogj, ne dudálj, mert a vezető indián, és csak füstjelekre reagál!
- Máté
- versenyző
- Hozzászólások: 675
- Csatlakozott: 2008.11.18. 19:44
- MZ-d típusa: Suzuki Gs 500
- Tartózkodási hely: Budapest XXIII. ker.
Re: Blokk
sziasztok!
etz 251-nél meg tudnátok mondani hogy mennyi a furat és löket értéke? akinek van tapasztalata leírná hogy 300-as hengernél mennyivel változott a furat.
köszi
etz 251-nél meg tudnátok mondani hogy mennyi a furat és löket értéke? akinek van tapasztalata leírná hogy 300-as hengernél mennyivel változott a furat.
köszi
- Andrei
- Simsonos
- Hozzászólások: 135
- Csatlakozott: 2008.01.27. 03:09
- MZ-d típusa: MZ ETZ 150
- Tartózkodási hely: Nyíregyháza
Re: Blokk
etz 150
kicseréltem ma a kislánckerék szimeringjét, a szimering tartója alatt találtam egy elég jó állapotban lévő gumis ragadós papíros tömítést, illetve a csapágyon volt egy ilyen vékony hézagoló tárcsa, ami szerintem rosszul volt helyre téve és megnyomódott
kicseréltem a szimeringet, ami amúgy ki volt tágulva, és jó sok loctite silicone-al raktam össze
annyi kérdésem lenne, hogy a kuplungot nyomkodó rúdnál jöhet olaj? mert ott van a tengelyben egy gumis tömítés féleség, és abba megy bele a nyomórúd, nem túl meggyőző számomra, hogyha ott olajat kell benntartani akkor ez megoldja...
kicseréltem ma a kislánckerék szimeringjét, a szimering tartója alatt találtam egy elég jó állapotban lévő gumis ragadós papíros tömítést, illetve a csapágyon volt egy ilyen vékony hézagoló tárcsa, ami szerintem rosszul volt helyre téve és megnyomódott
kicseréltem a szimeringet, ami amúgy ki volt tágulva, és jó sok loctite silicone-al raktam össze
annyi kérdésem lenne, hogy a kuplungot nyomkodó rúdnál jöhet olaj? mert ott van a tengelyben egy gumis tömítés féleség, és abba megy bele a nyomórúd, nem túl meggyőző számomra, hogyha ott olajat kell benntartani akkor ez megoldja...
When you stop telling lies about me, I will stop telling the truth about you.
- RR_ZOZY
- 4 kéz, 4 láb
- Hozzászólások: 1447
- Csatlakozott: 2007.07.18. 11:05
- MZ-d típusa: ETZ 250 de luxe '84
- Tartózkodási hely: Kaposvár, Somogy vármegye ;-)
Re: Blokk
így van az M7 az az M6 javító mérete, emelkedésük egyező.
Üdv:
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."
Zozy
http://www.youtube.com/watch?v=ERrhMn3IWDc
"Rossz az, aki rosszra gondol......de hülye aki nem."

Re: Blokk
M7 az 1mm-es menetemelkedésű, csak ilyen létezik belőle. ez alapból finommenet.
Bokodi Áron- WARESZ
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: Bing [Bot] valamint 6 vendég